Hier durf ik wel een weddenschapje op af te sluiten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:49 schreef -Kadesh- het volgende:
Ik ga er vanuit dat het OM nu ook alle Nederlanders gaat vervolgen die Trump hebben beledigt dan wel hebben bedreigd, dat is immer ook een bevriend staatshoofd. Of krijgen we weer een gevalletje meten met twee maten?
je zou deze man liever een paar jaar in de cel zien, of niet?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen moeten maar eens leren dat ze niet zomaar alles kunnen zeggen.
Hopelijk geeft de rechter een duidelijke signaal dat dit niet te tolereren valt, maar ik vrees dat het een taakstraf+boete zal worden.
Zit me ineens af te vragen of Hitler ooit wat over die Niederlände heeft gezegd btw.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:16 schreef Eenskijken het volgende:
Een bevriend staatshoofd die ons allemaal als nazis neerzet ja?
Nee dat ook niet per se. Een fikse voorwaardelijke celstraf ten einde recidive te voorkomen lijkt me wel zinvol.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:18 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
je zou deze man liever een paar jaar in de cel zien, of niet?
Vvmu is in de VS inderdaad een stuk beter geregeld.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:58 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Vrijheid van meningsuiting heb je hier helemaal niet, die staat gewoon onder druk door met dit soort 'rechtzaken'. Doen ze in Amerika beter, daar mag je alles zeggen. Waarom wordt Kuzu niet vervolgd voor zijn 'Nederlanders zijn nazaten van Nazi's' of iets in die trant?
lijkt me onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee dat ook niet per se. Een fikse voorwaardelijke celstraf ten einde recidive te voorkomen lijkt me wel zinvol.
Niet alleen groter maar ook sympathiekerquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:29 schreef -Ondskapt- het volgende:
Hitler was veel groter dan Erdogan.
Engnek.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen moeten maar eens leren dat ze niet zomaar alles kunnen zeggen.
Hopelijk geeft de rechter een duidelijke signaal dat dit niet te tolereren valt, maar ik vrees dat het een taakstraf+boete zal worden.
1m73 versus 1m85.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:29 schreef -Ondskapt- het volgende:
Hitler was veel groter dan Erdogan.
Volgens mij is hij nog steeds zogenaamd bevriend staatshoofd, Turken staan ook nog steeds op de nominatie om visumvrij naar EU te reizen en we geven ook nog steeds euro's voor de naderende toetreding van Tk tot de EU.quote:
Diplomatieke relaties die onderhouden worden en het feit dat beide landen deel uitmaken van de NAVO is voldoende.quote:
Het beledigen van het staatshoofd is in Turkije strafbaar. Als je daar in NL iets openlijks over schrijft wordt je er redelijk voor beschermd. Maar als je de Turkse Ambassade er vervolgens over gaat mailen dan zal diezelfde vlieger wel niet opgaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Is toch zijn mening? Waarom zou dit voor de rechter moeten komen, alleen omdat het een ambtenaar is of bevriend staatshoofd? In Nederland worden dagelijks mensen vergeleken met Hitler en de nazi's, kan mij niet herinneren dat daar ooit iemand voor vervolgd is.
Erdogan noemde de Nederlandse (en Duitse) burgers toch ook nazi's en fascisten? Waarom mag hij roepen wat hij wil, en wordt iemand die een weerwoord geeft, in een land wat vrijheid van meningsuiting hoog in het vandaal heeft staan, vervolgd?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het beledigen van het staatshoofd is in Turkije strafbaar. Als je daar in NL iets openlijks over schrijft wordt je er redelijk voor beschermd. Maar als je de Turkse Ambassade er vervolgens over gaat mailen dan zal diezelfde vlieger wel niet opgaan.
Sepôt zou kunnen bij deze aanklacht, lijkt me.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het beledigen van het staatshoofd is in Turkije strafbaar. Als je daar in NL iets openlijks over schrijft wordt je er redelijk voor beschermd. Maar als je de Turkse Ambassade er vervolgens over gaat mailen dan zal diezelfde vlieger wel niet opgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |