abonnement Unibet Coolblue
pi_181179341


Sinds enkele maanden zijn kamerplanten mijn nieuwe hobby geworden. Afgezien van dat een goed verzorgde plant erg mooi is zijn er ook aanwijzingen dat ze positief bijdragen aan het welzijn van de mens. Sindsdien is het een grote uitdaging om mijn planten zo groot, gezond en oud mogelijk op te laten groeien. Het kiezen van de juiste potten, substraat en voedingsstoffen maakt het mogelijk dat mijn planten gezonder zijn dan ooit tevoren.

De Sansevieria is de plant waarmee het voor mij is begonnen. Voornamelijk door de NASA paper waarin wordt beweerd dat de Sansevieria een bijdrage kan leveren aan de luchtkwaliteit. Op dit moment heb ik in en om het huis of op kweek ongeveer 20 varianten staan. Daarnaast ben ik bijzonder geïnteresseerd in cactussen, exotische planten en kweek ik graag minder reguliere soorten uit zaad of stekjes. In mijn koffer zijn regelmatig stekjes te vinden van planten die ik op een vakantietrip ben tegengekomen.

Ondanks dat het voor mij een leuke en groeiende hobby is hoor ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het gezond houden van een kamerplant. Op dit forum ben ik enkele topics tegengekomen, maar geen algemene topics over kamerplanten. Misschien dat dit topic een bijdrage kan leveren aan het succes van de kamerplant.

Ik ben benieuwd welke planten FOK!kers in hun huiskamer hebben staan. Hoe gaat de verzorging je af en zijn er planten die je misschien nog erg graag zou willen hebben? Tegen welke problemen loop je aan? Met een beetje tijd energie en kennis is het bijzonder eenvoudig om het huis op te fleuren met mooie planten! :)

Dm mij even als je een leuke foto voor in de OP hebt. En weer verder met onze baby's! O+


^ Cleistocactus Colademononis.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2018 21:21:10 ]
pi_181179589
Nieuwe aanwinst


Ik heb hem nu rigoureus gesnoeid. Het zag er echt niet uit, al die lelijke bladeren die alle kanten op staan. Nu dus alleen maar kleine blaadjes over en naar de badkamer verhuisd. Minder licht, geen tocht, wel vocht. Zou moeten werken en anders maar niet. Hij is ook nog steeds spastisch, drama queen.


Deel van de familie Pannenkoek. Wat een tokkies, het jonkt maar aan.
pi_181179909
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:46 schreef Stratotanker het volgende:

In ander nieuws .. een tijd geleden heb ik zelf mijn plantenvoeding gemaakt. Beetje rekenen, chemicaliën gekocht, af en toe roeren en vervolgens testen op mijn planten. Vrijwel iedere plant deed het er goed op behalve één specifiek soort. Geen idee hoe dat kwam, dus afgelopen weekend mijn berekeningen even nagelopen. Berekeningen kloppen, enkel had ik het verkeerd onthouden. Tijdens het bewateren heb ik structureel 10x te weinig voedingsstoffen aan mijn water toegevoegd. :')

Quick Update:

Hieronder het plantje waardoor ik erachter kwam dat ik niet voldoende voedingsstoffen aan mijn water toevoegde. Deze zaailing is anderhalf jaar oud. Het verhoutte gedeelte geeft aan tot hoever de zaailing in deze periode is gegroeid. Het groene gedeelte daarboven is gegroeid sinds ik de juiste hoeveelheid voedingsstoffen heb toegevoegd. Deze correctie heb ik op 15 juli gedaan, dus grofweg een maand geleden.

In een maand tijd is deze zaailing sneller gegroeid dan in anderhalf jaar. Het verbaast mij dat de zaailing de eerste anderhalf jaar uberhaupt relatief gezond is gebleven. Dat zal met een organische potgrond vermoedelijk niet zijn gelukt. Gelukkig maar, want één zaadje kostte 15e en ik heb er langer dan een jaar op moeten wachten. In het vervolg maar even experimenteren met minder exotische planten.

pi_181183116
Project baobab staat nu ff stil. De andere zaden doen niet veel, 1 ervan was zelfs gaan schimmelen. :{

Maar in ander nieuws: mijn lophophora williamsii is nu bezig met z'n 4e bloem dit jaar! :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181185664
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:16 schreef bloempje-moi het volgende:

Deel van de familie Pannenkoek. Wat een tokkies, het jonkt maar aan.
[ afbeelding ]
En ik dacht dat ik er veel had :D :P
pi_181186846
Vandaag stekje ontvangen van de Philodendron hederaceum Brasil. Hopelijk is dat de goede naam want er zijn er meer.

En een stekje van philodendron cobra. Vrijdag komen m'n suikerdruifje en koningswingerd. Verder eerst die spint maar bestrijden. Dacht dat één plant er helemaal vanaf was maar zag net alweer wat.
pi_181192146
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:49 schreef Molurus het volgende:
Project baobab staat nu ff stil. De andere zaden doen niet veel, 1 ervan was zelfs gaan schimmelen. :{

Maar in ander nieuws: mijn lophophora williamsii is nu bezig met z'n 4e bloem dit jaar! :o
Haha, wat een uitslover joh! Ik heb ze nog nooit eerder gehoord dat ze zo vaak bloeien. Heb je de grond toevallig vervangen?

Ik heb hier nog 2 San Pedros staan van ~60cm. Ze staan nu nog op potgrond, maar daar wil ik vanaf. Nu heb ik ook weer geen zin om de wortels te ontkluwen, want daarvoor zijn de naalden te lang, scherp en onhandig voor.

Denk dat ik ze maar in stukken snij en opnieuw laat wortelen in grind. Heb ik meteen wat te knabbelen voor een cactusfeestje. :7 Het is ook een onhandige maat eigenlijk. Heb ze liever kort of heel lang. Had in plaats van de kleintjes beter de 180cm San Pedro kunnen kopen destijds.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 23:15:42 ]
pi_181192401
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:07 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Haha, wat een uitslover joh! Ik heb ze nog nooit eerder gehoord dat ze zo vaak bloeien. Heb je de grond toevallig vervangen?
Nee, niet eens. :D

Hij staat nog in exact dezelfde grond als waar hij in gezaaid is. Af en toe een klein beetje cactusvoeding, maar meer eigenlijk niet. (En niet eens vaak.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181197036
Wanneer jullie een plant verpotten/ of verdeeld over meerdere potten, knippen jullie dan ook de (fijne) wortels kort? Of proppen jullie de hele kluit in de nieuwe aarde?
Ik meen ooit opgevangen te hebben dat het afknippen ervoor zorgt dat de plant haar energie in het maken van nieuwe wortels steekt, ipv eerst in de beschadigde wortels

Meningen, ervaringen, feiten, etc?.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_181198988
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:22 schreef BasNijmegen het volgende:
Wanneer jullie een plant verpotten/ of verdeeld over meerdere potten, knippen jullie dan ook de (fijne) wortels kort? Of proppen jullie de hele kluit in de nieuwe aarde?
Ik meen ooit opgevangen te hebben dat het afknippen ervoor zorgt dat de plant haar energie in het maken van nieuwe wortels steekt, ipv eerst in de beschadigde wortels

Meningen, ervaringen, feiten, etc?.
Snoeien doet groeien. Dat geldt ook voor wortelsnoeien.

En het rijmt, dus het is waar.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181208415
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:22 schreef BasNijmegen het volgende:
Wanneer jullie een plant verpotten/ of verdeeld over meerdere potten, knippen jullie dan ook de (fijne) wortels kort? Of proppen jullie de hele kluit in de nieuwe aarde?
Ik meen ooit opgevangen te hebben dat het afknippen ervoor zorgt dat de plant haar energie in het maken van nieuwe wortels steekt, ipv eerst in de beschadigde wortels

Meningen, ervaringen, feiten, etc?.
Er wordt verschil gemaakt tussen verpotten en oppotten. Verpotten is de wortels vrij maken en opnieuw in potgrond plaatsen. Bij oppotten wordt de gehele kluit in een grotere pot geplaatst en aangevuld met potgrond. Ik heb geen idee of deze termen in het Nederlands juist zijn, in het Engels wordt het 'repotting' en 'potting up' genoemd. Vroeg je niet om, maar ik dacht ik zet het er gewoon even lekker bij.

Het snoeien van wortels van potplanten wordt vaak gedaan. Vanwege volumebeperkingen is een pot geen optimale leefomgeving voor een plant. Deze beperking uit zich vaak in dikke wortels die in een pot rond blijven draaien. Ronddraaiende wortels maken inefficiënt gebruik van het potvolume. Bovendien wordt de sapstroom naar het bladerdek onnodig lang.

Hierdoor besluit men vaak om deze lange dikke en ronddraaiende wortels te snoeien. Dit zorgt er bovendien ook voor dat de wortels af gaan takken, het potvolume efficiënter gebruikt wordt en er als gevolg meer ruimte ontstaat voor fijne wortels. Een andere theorie is dat men wortels snoeit om de balans met het bladerdek te bewaren. Maar dat is een eigen idee en ik heb dat nooit geverifieerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 17:58:52 ]
pi_181213754
Dus ik heb deze om zeep geholpen. Schijnt moeilijk te zijn dus ik ben daar best een beetje trots op 😎
Maar mooi is het niet. Dus, what to do? De bovenste nieuwe blaadjes zijn gezond en stevig. De hangende bladeren zijn slap en beschadigd (verbrand in de zon?). Kan ik de slappe bladeren wegsnijden? De bovenste bladeren als nieuwe stek in de grond zetten?


[ Bericht 2% gewijzigd door bloempje-moi op 16-08-2018 09:00:42 ]
pi_181222775
Bedankt Stratotanker en Jordy-b
Website: Sneaker-forum.nl
pi_181247160
Hoe is het eigenlijk met alle ingestorte Calathea's en Monsjes?
pi_181247355
Ik weet niet zoveel van vetplanten bloempje maar volgens mij kan je het bovenste deel stekken. Maar daar moet Straski maar even antwoord op geven.

De meeste planten zijn hier spint vrij. M'n monster zit nog steeds onder. Of naja wel minder maar die ze wel elke keer. Vanavond weer alles in sprayen.
pi_181247822
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 08:55 schreef bloempje-moi het volgende:
Hoe is het eigenlijk met alle ingestorte Calathea's en Monsjes?
Die ene bruine calathea kan naar de vuilnisbak vrees ik ;( Zo stom, ik had hem een paar maanden geleden als zielig hoopje bij de Boni gehaald en met een paar dagen was hij opgelapt, en ineens stort hij weer in. Hij was zo mooi...
M'n orbi lijkt weer bij te trekken en de zebrina ziet er treurig uit, alles was omgeknakt op drie stengels na en in dat groepje komt weer een nieuw blad op, maar het ziet er nog steeds een beetje treurig uit, zo'n grote pot met drie stelen _O-
Die ene peperomia watermeloen of hoe hij ook heet, verloor ook ineens een stuk of vijf bladeren, maar hij was toch heel lelijk geworden en er komen allemaal nieuwe snoezige frisgroene blaadjes voor terug.

Orchideeën willen nog niet zo lekker, eentje was helemaal gaan rotten, ineens de bladeren eraf en een zwarte stam, dus waarschijnlijk te veel water gegeven? Maar ik heb ze in die hoge potten en dompel ze in een bak water dus het zou wel knap zijn. De andere orchideeën hebben bijna allemaal gerimpelde bladeren, maar m'n moeder is de orchideeënfluisteraar en die van haar hebben het ook allemaal.

O ja, de monstera monkey mask, is dat een klimplant of een hangplant of hoe zit dat? Hij was topzwaar geworden en de belangrijkste steel was omgeknakt, heb ik gestut met een stokkie en verder niks aan de hand. Maar hij groeit zo raar en warrig en niet stevig. Volgens mij hoort hij te hangen ofzo.
Tap tap tap
pi_181248821
Hij kan hangen of klimmen, wat je wil. Maar dan moet je hem wel ondersteunen inderdaad, als ze te zwaar worden storten ze naar benenden!

Ik heb hem geklemd op een stokje.


pi_181248928
Aaah dat verklaart een hoop _O-
Tap tap tap
pi_181249261
De zwarte versie van de Zamioculcas Zamiifolia - de Zamioculcas Raven - heeft eindelijk een nieuwe uitloper geproduceerd. Zoals je ziet is deze nog niet zwart. Waarschijnlijk omdat hij een beetje verlegen is. Maar een logischere reden lijkt mij dat het zwart pas optreedt onder invloed van licht. Je kan de verkleuring aan de randjes al enigszins aanschouwen.
Oké hiephoi! Helemaal fantastisch!! En doorrr!!! *O*

Edit: lol dikke opaalstenen in mijn grond.



quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:07 schreef bloempje-moi het volgende:
Kan ik de slappe bladeren wegsnijden? De bovenste bladeren als nieuwe stek in de grond zetten?
Volgens mij wortelen zulke vetplantjes al zodra je er tegenaan niest. De blaadjes kan je opnieuw stekken. Bijvoorbeeld door ze even bovenop licht vochtige potgrond te leggen en in een bakje af te sluiten. Het zijn vetplantjes, dus let op met vocht. Ze rotten heul eenvoudig.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 11:01:36 ]
pi_181249703
Haha. Wauw wat heb je voor diamantjes liggen joh. Wel mooi!
pi_181254116
M'n plantjes zijn binnen. Drie van de vijf hebben wolluis. Gelukkig ben ik compleet paranoïde geworden dus even goed gecheckt.. Die gaan terug dus. M'n suikerdruifje, grr ze zijn zo leuk. En m'n koningswingerd heeft het ook. Mantra en varen staan in quarantaine. Zag zo snel niets maar je weet maar nooit.
pi_181257739
Soms is het net of ik hier tegen mezelf aan het praten ben, maar bon. Webwinkel gesproken, foto's gestuurd zodat ze de kwekers konden waarschuwen en plantjes weggegooid. Heb geen ruimte om ze in isolatie te doen, naast mn spintige gasten. Geen zin in ook. Dus weg, wel echt heel zonde en zonder de spint-ervaring had ik het nog wel geprobeerd maar ongedierte is KUT dus ik sla even over. Krijg nieuwe plantjes toegestuurd dus eind goed al goed.
pi_181258721
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:29 schreef Koettie het volgende:
Soms is het net of ik hier tegen mezelf aan het praten ben, maar bon. Webwinkel gesproken, foto's gestuurd zodat ze de kwekers konden waarschuwen en plantjes weggegooid. Heb geen ruimte om ze in isolatie te doen, naast mn spintige gasten. Geen zin in ook. Dus weg, wel echt heel zonde en zonder de spint-ervaring had ik het nog wel geprobeerd maar ongedierte is KUT dus ik sla even over. Krijg nieuwe plantjes toegestuurd dus eind goed al goed.
dat is dan wel weer netjes van de kweker, maar je zou verwachten dat ze tegen ongedierte zouden spuiten. Dat is niet echt biologisch, maar je vreet de plantjes niet op.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181259182
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:29 schreef Koettie het volgende:
Soms is het net of ik hier tegen mezelf aan het praten ben, maar bon. Webwinkel gesproken, foto's gestuurd zodat ze de kwekers konden waarschuwen en plantjes weggegooid. Heb geen ruimte om ze in isolatie te doen, naast mn spintige gasten. Geen zin in ook. Dus weg, wel echt heel zonde en zonder de spint-ervaring had ik het nog wel geprobeerd maar ongedierte is KUT dus ik sla even over. Krijg nieuwe plantjes toegestuurd dus eind goed al goed.
Echt zonde zeg :( Snap idd dat je daar geen zin in hebt, je bent al druk genoeg met je spintige problemen.
Maar wel goed dat ze nieuwe plantjes opsturen.

Strato, mooie uitloper en diamantjes hoor O+
En echt mooi hoe jij je kindjes op de foto zet ^O^

Mijn Anthurium begint ook te veranderen. Van de grote gekleurde blaadjes beginnen er 3 te verkleuren/afsterven. Maar ik heb ook al 2 nieuwe kleine blaadjes.



[ Bericht 4% gewijzigd door _Hestia_ op 17-08-2018 18:35:20 ]
pi_181259986
Wh00t wh00t, mijn rusps krijgt een kroontje! Prinses Rusps! O+



quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:29 schreef Koettie het volgende:
Soms is het net of ik hier tegen mezelf aan het praten ben, maar bon. Webwinkel gesproken, foto's gestuurd zodat ze de kwekers konden waarschuwen en plantjes weggegooid. Heb geen ruimte om ze in isolatie te doen, naast mn spintige gasten. Geen zin in ook. Dus weg, wel echt heel zonde en zonder de spint-ervaring had ik het nog wel geprobeerd maar ongedierte is KUT dus ik sla even over. Krijg nieuwe plantjes toegestuurd dus eind goed al goed.
Hahaha, ga je lekker? :D Fijn dat je nieuwe planten toegestuurd krijgt. Goede service!

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:05 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

dat is dan wel weer netjes van de kweker, maar je zou verwachten dat ze tegen ongedierte zouden spuiten. Dat is niet echt biologisch, maar je vreet de plantjes niet op.
Wordt ook wel gedaan, maar er valt amper tegenop te spuiten. Je ziet het in het TC ook gebeuren. Als een plant verstuurd wordt hebben die mofos in 2 dgen genoeg tijd om een compleet feestje in de verzenddoos te bouwen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:22 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Echt zonde zeg :( Snap idd dat je daar geen zin in hebt, je bent al druk genoeg met je spintige problemen.
Maar wel goed dat ze nieuwe plantjes opsturen.

Strato, mooie uitloper en diamantjes hoor O+
En echt mooi hoe jij je kindjes op de foto zet ^O^

Mijn Anthurium begint ook te veranderen. Van de grote gekleurde blaadjes beginnen er 3 te verkleuren/afsterven. Maar ik heb ook al 2 nieuwe kleine blaadjes.

[ afbeelding ]
Dank je wel! Mooie kleuren heeft je Anthurium zeg! O+ Die diamantjes blijkt een fout in de bewerkingssoftware. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 18:56:52 ]
pi_181260157
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:56 schreef Stratotanker het volgende:
Wh00t wh00t, mijn rusps krijgt een kroontje! Prinses Rusps! O+

[ afbeelding ]

[..]

Hahaha, ga je lekker? :D Fijn dat je nieuwe planten toegestuurd krijgt. Goede service!

[..]

Wordt ook wel gedaan, maar er valt amper tegenop te spuiten. Je ziet het in het TC ook gebeuren. Als een plant verstuurd wordt hebben die mofos in 2 dgen genoeg tijd om een compleet feestje in de verzenddoos te bouwen.

[..]

Dank je wel! Mooie kleuren heeft je Anthurium zeg! O+ Die diamantjes blijkt een fout in de bewerkingssoftware. :@
Echt heel gaaf je prinses rups!
En idd, hele mooie kleur roze is het O+
Haha oeps :@ Wel fijn dat je weet waardoor het komt. En het geeft toch wat extra's aan je foto haha.
pi_181260283
Ik heb m'n anthurium al jaaaaaren maar nooit meer in bloei gekregen :')
Tap tap tap
pi_181260357
Jaa, heel netjes opgelost. En deed allemaal wel zeer aan m'n plantenhartje, arme plantjes in de groenbak. Maar toen keek ik naar m'n vaste plantenkinders en gaan toch voor. En volgens mij is wolluis nog erger dan spint en daar heb ik al hartklachten van :+

Mooie rups, hij lijkt spontaan minder boos!

Mooie Anthurium. Nieuwe blaadjes is altijd goed
pi_181260394
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb m'n anthurium al jaaaaaren maar nooit meer in bloei gekregen :')
Oh dat is jammer zeg! Dat is juist de reden dat ik hem gekocht heb (zowel in vorige huis als hier).
Wilde eerst altijd alleen maar planten die ook bloeiden. Maar nu ontdek ik toch steeds meer planten die ik er ook wel erg mooi uit vind zien. Zo staat de Oxalis triangularis hoog bovenaan mn lijstje O+

Edit: oh zie dat daar ook wel bloemetjes in kunnen zitten O+
Kende alleen foto met paarse bladeren :')
pi_181260614
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:20 schreef Koettie het volgende:
Mooie rups, hij lijkt spontaan minder boos!
Je lijkt zelf spontaan minder boos! :(!!
pi_181260701
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:22 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Oh dat is jammer zeg! Dat is juist de reden dat ik hem gekocht heb (zowel in vorige huis als hier).
Wilde eerst altijd alleen maar planten die ook bloeiden. Maar nu ontdek ik toch steeds meer planten die ik er ook wel erg mooi uit vind zien. Zo staat de Oxalis triangularis hoog bovenaan mn lijstje O+

Edit: oh zie dat daar ook wel bloemetjes in kunnen zitten O+
Kende alleen foto met paarse bladeren :')
Maar heb je misschien tips voor de anthurium? :P
De oxalis heb ik ook, eerst een stekje van een plant van m'n moeder en later heb ik daar ook een stekje van gemaakt dus nu heb ik er twee. Zijn onverwoestbaar, al waren ze van de winter bijna hebt hoekje om. Op een andere kamer gezet en toen kwamen ze weer terug. Het zijn alleen niet van die woekerbossen zoals ik weleens op foto's zie.
Tap tap tap
pi_181260908
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:33 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Je lijkt zelf spontaan minder boos! :(!!
I wish. Die wolluis heeft m'n frons chronisch gemaakt :(
pi_181261676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:33 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Je lijkt zelf spontaan minder boos! :(!!
Gelukkig ben je helemaal niet defensief als het op je cactussen aankomt.🤣

Heeft iemand ervaring met de Venushaarvaren? So pretty, maar dat schijnt pas een diva te zijn. Klopt dat?

Hebben jullie dat trouwens ook, dat je enkele planten hebt die je eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt? Ik geef die maar met tegenzin water, of ik vergeet ze per ongeluk. Een Krokodillentraan en een Draecena Compacta. Ik vind er geen bal aan, maar om ze nou weg te gooien...
pi_181261856
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:24 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Gelukkig ben je helemaal niet defensief als het op je cactussen aankomt.🤣

Heeft iemand ervaring met de Venushaarvaren? So pretty, maar dat schijnt pas een diva te zijn. Klopt dat?

Hebben jullie dat trouwens ook, dat je enkele planten hebt die je eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt? Ik geef die maar met tegenzin water, of ik vergeet ze per ongeluk. Een Krokodillentraan en een Draecena Compacta. Ik vind er geen bal aan, maar om ze nou weg te gooien...
Zeker! Ik ruil ze dan via fb. Of geef ze als cadeau. :+ Heb nu echt alleen nog planten waar m'n hart een sprongetje van maakt. Wat het soms lastig maakt want dan wil ik een nieuwe plant maar kan soms oprecht niet bedenken welke dan. :+
pi_181261952
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:24 schreef bloempje-moi het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook, dat je enkele planten hebt die je eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt? Ik geef die maar met tegenzin water, of ik vergeet ze per ongeluk. Een Krokodillentraan en een Draecena Compacta. Ik vind er geen bal aan, maar om ze nou weg te gooien...
Dan geef je ze cadeau aan een vage kennis.

Of je laat ze doodgaan... maar je kan er donder op zeggen dat ze dan ineens opbloeien en het geweldig doen, waarna je ze toch maar gaat verzorgen en ze binnen een week alsnog afsterven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181261984
Mijn anthurium dus :D
Tap tap tap
pi_181262156
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar heb je misschien tips voor de anthurium? :P
De oxalis heb ik ook, eerst een stekje van een plant van m'n moeder en later heb ik daar ook een stekje van gemaakt dus nu heb ik er twee. Zijn onverwoestbaar, al waren ze van de winter bijna hebt hoekje om. Op een andere kamer gezet en toen kwamen ze weer terug. Het zijn alleen niet van die woekerbossen zoals ik weleens op foto's zie.
Ik heb hem in gewone potgrond voor het raam op het westen staan. Niet direct in de volle zon, want als de zon schijnt heb ik mijn zonnescherm naar beneden. Ik geef hem 1-2 keer in de week een beetje water. Ze zeggen dat je hem ook wel eens kunt sproeien, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Pas wel een plantenspuit gekocht, maar nog niet gebruikt. Eigenlijk doe ik er dus niet heel veel bijzonders mee. Ook mn vorige anthurium bleef gewoon constant bloeien/nieuwe bloeiende bladeren maken.

Die oxalis schijnt wel lastig te krijgen zijn, maar ik heb nog niet echt actief gezocht ook hoor. Maar paars is mijn lievelingskleur en in mijn huis ook veel paars. Dus toen iemand die hier postte was ik meteen verliefd O+
pi_181262236
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:24 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Hebben jullie dat trouwens ook, dat je enkele planten hebt die je eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt? Ik geef die maar met tegenzin water, of ik vergeet ze per ongeluk. Een Krokodillentraan en een Draecena Compacta. Ik vind er geen bal aan, maar om ze nou weg te gooien...
Ik ben nu dus opnieuw begonnen met planten kopen voor dit huis. Dus ik koop echt alleen wat ik leuk vind. Als je er geen plezier aan beleefd zou ik ze weggeven of ruilen. Snap dat je weggooien zonde vindt, maar misschien maak je iemand anders er wel blij mee. En anders heb je in Utrecht geloof ik een plantenasiel :D

Edit: Jup in Utrecht, maar ook in andere plaatsen al. Dus misschien ook wel bij jou in de buurt ^O^ (geen idee waar jij woont)

http://plantenhuis.info/plantenasiel-hoe-werkt-het
pi_181262377
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:49 schreef Koettie het volgende:

[..]

I wish. Die wolluis heeft m'n frons chronisch gemaakt :(
Arm kind. :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:24 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Gelukkig ben je helemaal niet defensief als het op je cactussen aankomt.🤣


Ik moet het ergens toch wel heel erg bont gemaakt hebben als je denkt dat die posts ook maar enigszins serieus zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 20:50:46 ]
pi_181263166
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:50 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik moet het ergens toch wel heel erg bont gemaakt hebben als je denkt dat die posts ook maar enigszins serieus zijn.
Ik moet het ergens toch wel heel erg bont gemaakt hebben als je denkt dat die posts ook maar enigszins serieus zijn. 😉
pi_181263451
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:22 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Oh dat is jammer zeg! Dat is juist de reden dat ik hem gekocht heb (zowel in vorige huis als hier).
Wilde eerst altijd alleen maar planten die ook bloeiden. Maar nu ontdek ik toch steeds meer planten die ik er ook wel erg mooi uit vind zien. Zo staat de Oxalis triangularis hoog bovenaan mn lijstje O+

Edit: oh zie dat daar ook wel bloemetjes in kunnen zitten O+
Kende alleen foto met paarse bladeren :')
ik heb er potten vol van. Het is een knolgewas, dus makkelijk te vermeerderen
Met roze bloemetjes, en ze staan bij mij buiten en binnen.
pi_181263638
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:21 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik moet het ergens toch wel heel erg bont gemaakt hebben als je denkt dat die posts ook maar enigszins serieus zijn. 😉
Klopt. Een Euphorbia is geen cactus! :(!!
pi_181263792
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:42 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Klopt. Een Euphorbia is geen cactus! :(!!
Heb ik dat gezegd? Zou heel goed kunnen, want ik leerde dit pas vandaag. Ik zag een hele mooie Euphorbia bij de supermarkt (😄) en die zit nu in mijn hoofd. Dus die staat morgen in huis. En mijn krokodillenplant staat op Marktplaats.
pi_181264280
Mijn Euphorbia is echt mishandelt oeps. Een helft is helemaal bruin door verbranding en heeft te weinig water gehad. Want staat in de tuin dus vergat hem steeds. En nu doe ik 't wel en opeens gaat hij groeien en blaadjes overal. Oepssieee.
pi_181270695
Dan zit er kennelijk toch niet zoveel liefde voor de Euphorbia bij je. Ik bedoel .. als er echt liefde is dan zou ik vroeger ook nooit zijn vergeten op een camping in Zuid-Frankrijk natuurlijk.

pi_181274346
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 09:17 schreef Stratotanker het volgende:
Dan zit er kennelijk toch niet zoveel liefde voor de Euphorbia bij je. Ik bedoel .. als er echt liefde is dan zou ik vroeger ook nooit zijn vergeten op een camping in Zuid-Frankrijk natuurlijk.

[ afbeelding ]
Hahah, is dat gebeurd ja??

Ja half. Vind 'm wel mooi en heb 'm al sinds mini puntje maar niet echt m'n type plant.
pi_181275245
Het lama potje is super schattig O+ maar even een van de tig pannenkoekjes ingezet



Oh, en tijdje terug een pannenkoek gehad die was omgestoten en afgebroken. Dat is nu dit monster aan het worden :D :') nu nog even een nieuwe pot scoren voor dit monster, dit was het 'shit pot is kapot moet snel een andere hebben oh pak die van het balkon wel' potje. :')

pi_181276462
Nieuwste aanwinst. Maar dit is wel een cactus toch? Toch?

pi_181279980
Bij de Hema hebben ze potjes van katten :7
Ik heb net twee potjes op pootjes gekocht bij de sostrene en een grote zware roze bij de H&M Home.
Tap tap tap
pi_181280629
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:12 schreef CherryLips het volgende:
Bij de Hema hebben ze potjes van katten :7
Ik heb net twee potjes op pootjes gekocht bij de sostrene en een grote zware roze bij de H&M Home.
Planten kopen is het probleem nooit, maar leuke en passende potjes erbij... Ben nu op zoek naar een toffe pot voor mijn cactus. Momenteel is het merendeel terracotta en dat is ook niet leuk. Deze vond ik wel tof:

Maar best duur... ;(
pi_181281290
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:12 schreef CherryLips het volgende:
Bij de Hema hebben ze potjes van katten :7
Ik heb net twee potjes op pootjes gekocht bij de sostrene en een grote zware roze bij de H&M Home.
Katten bloempot? 😍😍😍. Heb je een linkje?
pi_181281802
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:04 schreef Crientj het volgende:

[..]

Katten bloempot? 😍😍😍. Heb je een linkje?
Deze denk ik?
pi_181282795
Ik vind die tas ook best geinig, maar misschien niet voor een cactus. Een zak-achtige basis helpt niet mee voor de algehele suggestieve zweem die rond cactussen hangt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181282992
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:57 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vind die tas ook best geinig, maar misschien niet voor een cactus. Een zak-achtige basis helpt niet mee voor de algehele suggestieve zweem die rond cactussen hangt.
😀 Duidelijk. Ik zoek verder.
pi_181283282
Ik ben op het moment zo blij dat ik geen vriendin heb. _O-



[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2018 21:18:52 ]
pi_181283519
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:18 schreef Stratotanker het volgende:
Ik ben op het moment zo blij dat ik geen vriendin heb. _O-

[ afbeelding ]
😂 Want je houdt te veel van je plantjes? Nu kun je ongegeneerd de hele avond over plantjes fokken? Je potjes zijn te girly?
Het is dus nooit iets geworden met de IKEA-dame?
pi_181284395
Wat is dit voor plant?
pi_181284843
Ik heb even de afbeelding gegoogled (gewoon slepen naar de zoekbalk van Google afbeeldingen)

Het is een Philodendron Gloriosum

Araflora heeft hem in het assortiment, maar niet op voorraad. Wel met een prijskaartje waar je U tegen zegt voor een plantje van dertig cm in een 15 cm potje.

[ Bericht 43% gewijzigd door Jordy-B op 18-08-2018 22:26:59 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181285252
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:16 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb even de afbeelding gegoogled (gewoon slepen naar de zoekbalk van Google afbeeldingen

Het is een Philodendron Gloriosum

Araflora heeft hem in het assortiment, maar niet op voorraad. Wel met een prijskaartje waar je U tegen zegt voor een plantje van dertig cm in een 15 cm potje.
Holy shizzle! Die gaat op het 'als ik ooit de loterij win'-lijstje.
pi_181286541
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:19 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Deze denk ik?
[ afbeelding ]
Ja die, en ook een potje van alleen de kop.
Tap tap tap
pi_181289360
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:16 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb even de afbeelding gegoogled (gewoon slepen naar de zoekbalk van Google afbeeldingen)

Het is een Philodendron Gloriosum

Araflora heeft hem in het assortiment, maar niet op voorraad. Wel met een prijskaartje waar je U tegen zegt voor een plantje van dertig cm in een 15 cm potje.
Ha shit, die is wel extreem duur. Wat een gekkigheid. (zegt de vrouw die zonder knipperen 60 euro voor een plant neertelt.) Maar dat zijn dan grote. Scheelt weer.
pi_181291080
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:27 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

😂 Want je houdt te veel van je plantjes? Nu kun je ongegeneerd de hele avond over plantjes fokken? Je potjes zijn te girly?
Het is dus nooit iets geworden met de IKEA-dame?
Oh nee hoor, de gemiddelde vrouw sloopt mijn planten sowieso. Maar het ging eigenlijk om de katten en lama bloempotjes. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2018 07:47:28 ]
pi_181292077
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 07:01 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Oh nee hoor, de gemiddelde vrouw sloopt mijn planten sowieso. Maar het ging eigenlijk om de katten en lama bloempotjes. _O-
Ja, als je alle plantliefhebbende vrouwen een sneer uitdeelt om hun smaak van katten- en lamapotjes, komt die droomvrouw die niet je planten sloopt nooit natuurlijk. ;)
pi_181294590

Nieuwe potten *O*
Die met bolletjes rechts had ik al. Maar blijft tof.
Tap tap tap
  Official ESF Kreviewer zondag 19 augustus 2018 @ 11:20:41 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181294633
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:18 schreef Stratotanker het volgende:
Ik ben op het moment zo blij dat ik geen vriendin heb. _O-

[ afbeelding ]
Die plant heb ik ook.
pi_181295057
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:18 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe potten *O*
Die met bolletjes rechts had ik al. Maar blijft tof.
Tof! Waar vandaan?
pi_181295821
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:44 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Tof! Waar vandaan?
Die kleintjes op pootjes zijn van de sostrene grene en de grote oudroze van H&M Home.
Tap tap tap
pi_181297523
Zo. Monstera net onder de douche gegooid en weer afgespoeld. Past net.


Leuk die potjes hierboven!! Ik wil ze ook. Heb net deze gehaald!

super cute.
pi_181297904
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:58 schreef Koettie het volgende:

Leuk die potjes hierboven!! Ik wil ze ook. Heb net deze gehaald!

[ afbeelding ] super cute.
Die heb ik in het geel. O+


Hier in de stad is een dagbesteding voor mensen met een beperking, en die doen aan keramiek. Ik zag zojuist een bloempotje in de etalage staan met de kop van een kat. Zo leuk! Ik kan niet wachten tot hun winkeltje op woensdag open is. Jammere is wel dat dit van die brede, lage potten zijn. Ik kan niet bedenken wat voor plant ik daar in kan zetten.
pi_181297963
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 23:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja die, en ook een potje van alleen de kop.
Deze neem ik aan. :s)


Sorry, ik hou van plaatjes opzoeken :@
pi_181298063
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:16 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Deze neem ik aan. :s)
[ afbeelding ]

Sorry, ik hou van plaatjes opzoeken :@
Ik vind dat altijd heel lastig mobiel :D ik ben lui.
Tap tap tap
pi_181298285
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:18 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe potten *O*
Die met bolletjes rechts had ik al. Maar blijft tof.
Die op pootjes komen bij Svosiblabla (die 2 gezusters) vandaan? :o
pi_181298287
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:14 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Die heb ik in het geel. O+
[ afbeelding ]

Hier in de stad is een dagbesteding voor mensen met een beperking, en die doen aan keramiek. Ik zag zojuist een bloempotje in de etalage staan met de kop van een kat. Zo leuk! Ik kan niet wachten tot hun winkeltje op woensdag open is. Jammere is wel dat dit van die brede, lage potten zijn. Ik kan niet bedenken wat voor plant ik daar in kan zetten.
Oeh, leuk in het geel! Hier is ook zo'n winkel, paar oud cliënten van mij werken daar. Goed idee om daar eens langs te gaan! Morgen ofzo maar eens langs ^^
pi_181298734
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:30 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Die op pootjes komen bij Svosiblabla (die 2 gezusters) vandaan? :o
Gezusters Grene ja :Y
Tap tap tap
pi_181299597
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gezusters Grene ja :Y
Moet ik weer naar de stad :'(

Ik wil ze *O*
pi_181300085
De intratuin hier in de buurt heeft uitverkoopweekend met 40% korting op alle planten. Ik heb net mijn kleine verzameling plantjes dus eens uitgebreid met wat bekenden uit deze topic.

Monstera deliciosa, als gezelschap voor de dracaena.


scindapsus. In de winkel viel het me nog niet op hoe lang hij eigenlijk is :o


En een pannekoekje O+

Nu afwachten of ze het hier gaan overleven. Zag de kat al verdacht veel interesse tonen }:|
pi_181300131
Wat een leuke potjes O+
Ik heb gewoon saaie terracotta of paarse O+ Maar die zijn wel simpel verder.

Leuke aanwinsten Dragonberry! Het tuincentrum hier heeft ook uitverkoop, dus van de week als ik weer geld binnen heb ook maar eens kijken :)

Ik heb mijn planten gewisseld, de cactussen staan nu voor het raam en de Tradescantia op het dressoir. Nu mn Tillandsia weg is komt dat beter uit. Ben benieuwd of dat verschil gaat maken voor de cactussen.
pi_181300572
Die scindapsus is inderdaad al lang! Mooi.
pi_181301099
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:01 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ja, als je alle plantliefhebbende vrouwen een sneer uitdeelt om hun smaak van katten- en lamapotjes, komt die droomvrouw die niet je planten sloopt nooit natuurlijk. ;)
Toe maar, een sneer zelfs. Wat een slecht mens ben ik. ;(

quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:52 schreef Dragonberry het volgende:

[ afbeelding ]
scindapsus. In de winkel viel het me nog niet op hoe lang hij eigenlijk is :o

Wat een knappert! O+
pi_181302476
Zo, ik ben even creatief bezig geweest. Aangezien ik nog steeds de namen vergeet, heb ik ze er maar met washi tape opgeplakt :@



En een lijstje in mijn bullet journal gemaakt van alles wat ik nu heb ^O^
En nog genoeg ruimte voor nieuwe planten O-)

pi_181302642
Ben ooit zo'n lijst begonnen op m'n computer, met het idee er een handig boekje van tr maken met verzorging, standplaats en hoelang ik 'm heb. Niet te doen joh. Zoveel werk. Zou willen dat ik zo netjes kon schrijven, dat is leuker dan een word bestandje
pi_181302794
Ik heb weer lekker truttig wat potten verwisseld :D ik heb de halve berging vol staan met potten dus kan regelmatig de boel omgooien. Die peperomia watermeloen had geen pot, moest daar nog eens naar zoeken, maar kwam in de berging een oude roze Ikea-pot tegen waar hij precies in past O+ en hij stond al een jaar in een pastabord :')
Tap tap tap
pi_181302798
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:41 schreef Koettie het volgende:
Ben ooit zo'n lijst begonnen op m'n computer, met het idee er een handig boekje van tr maken met verzorging, standplaats en hoelang ik 'm heb. Niet te doen joh. Zoveel werk. Zou willen dat ik zo netjes kon schrijven, dat is leuker dan een word bestandje
Dat is idd wel erg uitgebreid ja. Al vind ik het wel een goed idee om er nog het jaartal achter te zetten, dat past nog wel. Dankje ;)
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:46 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb weer lekker truttig wat potten verwisseld :D ik heb de halve berging vol staan met potten dus kan regelmatig de boel omgooien. Die peperomia watermeloen had geen pot, moest daar nog eens naar zoeken, maar kwam in de berging een oude roze Ikea-pot tegen waar hij precies in past O+ en hij stond al een jaar in een pastabord :')
Lekker klusje voor de zondag zoiets idd. En dat is een geluk! O+
pi_181303433
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:34 schreef _Hestia_ het volgende:
Zo, ik ben even creatief bezig geweest. Aangezien ik nog steeds de namen vergeet, heb ik ze er maar met washi tape opgeplakt :@

[ afbeelding ]

En een lijstje in mijn bullet journal gemaakt van alles wat ik nu heb ^O^
En nog genoeg ruimte voor nieuwe planten O-)

[ afbeelding ]
Super leuk! Mooi gedaan! Er was laatst iemand op de Pantjes en Stekjesruil FB pagina die iedere plant in een boekje natekende inclusief eigenschappen, verzorgingstips en dat soort dingen. Erg bewerkelijk maar heel leuk om te zien.

quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:41 schreef Koettie het volgende:
Ben ooit zo'n lijst begonnen op m'n computer, met het idee er een handig boekje van tr maken met verzorging, standplaats en hoelang ik 'm heb. Niet te doen joh. Zoveel werk. Zou willen dat ik zo netjes kon schrijven, dat is leuker dan een word bestandje
Dat gaat bij mij nog steeds goed. Onderhand staat er zoveel dat ik er ook wel behoefte aan heb, want ik begin dingen te vergeten. Heb er geen verzorgingstips in staan, maar wel afkomst en datum enzo. Voor stekjes van vakantie is dat leuk, als het even kan inclusief een foto van de moederplant. Kan ik later altijd nogeens kijken als ik weer in de buurt ben. Zo bouw je toch snel een lijstje op met plantjes van over de hele wereld. Jij staat er ook in. Twee keer zelfs. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2018 18:12:26 ]
pi_181303665
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:11 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Super leuk! Mooi gedaan! Er was laatst iemand op de Pantjes en Stekjesruil FB pagina die iedere plant in een boekje natekende inclusief eigenschappen, verzorgingstips en dat soort dingen. Erg bewerkelijk maar heel leuk om te zien.

[..]

Dat gaat bij mij nog steeds goed. Onderhand staat er zoveel dat ik er ook wel behoefte aan heb, want ik begin dingen te vergeten. Heb er geen verzorgingstips in staan, maar wel afkomst en datum enzo. Voor stekjes van vakantie is dat leuk, als het even kan inclusief een foto van de moederplant. Kan ik later altijd nogeens kijken als ik weer in de buurt ben. Zo bouw je toch snel een lijstje op met plantjes van over de hele wereld. Jij staat er ook in. Twee keer zelfs. :P
Sta ik erin als Koettie de plant idioot? Anders telt het niet. :P

Wilde gewoon een cool boekje met foto's maar mij teveel werk. Heb inmiddels meer dan 100 planten en ben gekke henkie niet. :+
pi_181303958
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:11 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Super leuk! Mooi gedaan! Er was laatst iemand op de Pantjes en Stekjesruil FB pagina die iedere plant in een boekje natekende inclusief eigenschappen, verzorgingstips en dat soort dingen. Erg bewerkelijk maar heel leuk om te zien.

[..]

Dat gaat bij mij nog steeds goed. Onderhand staat er zoveel dat ik er ook wel behoefte aan heb, want ik begin dingen te vergeten. Heb er geen verzorgingstips in staan, maar wel afkomst en datum enzo. Voor stekjes van vakantie is dat leuk, als het even kan inclusief een foto van de moederplant. Kan ik later altijd nogeens kijken als ik weer in de buurt ben. Zo bouw je toch snel een lijstje op met plantjes van over de hele wereld. Jij staat er ook in. Twee keer zelfs. :P
Dankje! Oh ja dat soort dingen zie ik dus ook wel eens in de bullet journal groep, wel een hoop werk, maar wel echt super tof om te zien O+
En ook leuk wat jij allemaal bijhoudt dan ^O^
pi_181308644
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:21 schreef Koettie het volgende:

[..]

Sta ik erin als Koettie de plant idioot? Anders telt het niet. :P

Wilde gewoon een cool boekje met foto's maar mij teveel werk. Heb inmiddels meer dan 100 planten en ben gekke henkie niet. :+
Miss Monstera natuurlijk. _O-
pi_181315458
Van de week bij Intratuin een kalanchoe magic bell voor 1 euro gekocht in de koopjeshoek. Het meerendeel van de bells eraan waren ondertussen uitgedroogd maar dacht voor die euro is te kijken hoe hij het weer gaat doen. Thuis de plastic verpakking eraf gehaald en er lagen op de binnenpot nog 2 losse bladeren die elk een mini stekje eraan hebben zitten :) super benieuwd hoe deze zich nu gaan ontwikkelen, ze hebben nog geen worteltjes dus hoop dat ze het halen. Mijn moeder had ze al weggegooid want het waren losse bladeren ;( mja dus weer uit de bak gehaald en weer bij de plant gelegd en nu duimen.
pi_181315501
quote:
Dank je! Ik heb een herinnering ingesteld, zodat ik het niet vergeet. Eens kijken wat er tussenzit en hoe die planten eruit zien. En nu niet allemaal bij dezelfde Aldi gaan shoppen! :D
  maandag 20 augustus 2018 @ 09:21:04 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181315941
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:02 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat is dit voor plant?
[ afbeelding ]
Je zou ook eens kunnen kijken naar olifantsoor als je deze mooi vindt.

http://palmvrienden.net/lapalmeraie/2011/02/alocasia-calidora/
Resistance is futile.
pi_181318614
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je zou ook eens kunnen kijken naar olifantsoor als je deze mooi vindt.

http://palmvrienden.net/lapalmeraie/2011/02/alocasia-calidora/
Die is wel een slagje groter...


Maar er zijn binnen de Alocasia best wel planten die in hetzelfde straatje vallen, zoals de bekende (en goedkope) skeletplant (Polly)


of de spectaculaire Alocasia Baginda (fka Alocasia x cuprea Dragon scale).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:28:46 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181318789
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die is wel een slagje groter...
[ afbeelding ]
Hehe. Daarom juist :7 .

quote:
Maar er zijn binnen de Alocasia best wel planten die in hetzelfde straatje vallen, zoals de bekende (en goedkope) skeletplant (Polly)
[ afbeelding ]

of de spectaculaire Alocasia Baginda (fka Alocasia x cuprea Dragon scale).
[ afbeelding ]
_O_
Resistance is futile.
pi_181318791
Ik vind die skelet heel mooi
pi_181318828
Alocasia's zijn mooi maar worden heel groot en zijn gevoelig voor ziektes. Had een zebrina maar die werd echt te mega voor m'n huiskamer. Wel echt zo mooi.
pi_181318982
Je kan bij de lokale toko ook een Taro knol kopen. Daar groeit een Colocasia (Aronskelk) uit. Best leuk, het is eigenlijk een kindersurprise-ei voor volwassenen.

pi_181320168
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:31 schreef Koettie het volgende:
Alocasia's zijn mooi maar worden heel groot en zijn gevoelig voor ziektes. Had een zebrina maar die werd echt te mega voor m'n huiskamer. Wel echt zo mooi.
Ik heb een mini silver dragon, vorig jaar gekocht O+
Tap tap tap
pi_181320179
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:28 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik vind die skelet heel mooi
Die heb ik ook, doet het goed O+ Nieuwe pot gekregen van het weekend, meteen een stuk mooiere plant.
Zou eigenlijk de stingray en de velvet nog willen, maar dan inderdaad een beetje een klein formaat.
Tap tap tap
pi_181320267
Deze kwam ik tegen op vakantie, jammer dat je de schaal niet kan zien op de foto, maar ik paste ruim onder een blad :')


Geen idee wat het precies is.
Tap tap tap
pi_181320769
Wow! Zo groot! Ik zie je niet eens staan! :o
pi_181322078
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:53 schreef Stratotanker het volgende:
Wow! Zo groot! Ik zie je niet eens staan! :o
Nee ik heb de foto gemaakt _O-
Tap tap tap
pi_181326509
Dat potje! O+ O+ Met mijn dahlia's uit eigen tuin.


Mijn Hoya Bella heeft ook een nieuw hangpotje gekregen.
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:10:02 #103
6941 APK
Factual, I think.
pi_181329185
Ik heb een paar kleine olifantsoortjes uitgegraven in Thailand en in een plastic bakje meegenomen, doen het vooralsnog prima maar zijn nog niet 2 meter hoog:

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_181329719
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:25 schreef bloempje-moi het volgende:
Dat potje! O+ O+ Met mijn dahlia's uit eigen tuin.
[ afbeelding ]

Mijn Hoya Bella heeft ook een nieuw hangpotje gekregen.
[ afbeelding ]
Hey jouw potje is gelig :o of niet? Weer een andere kleur. Waar heb je die gehaald?
Tap tap tap
pi_181331066
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hey jouw potje is gelig :o of niet? Weer een andere kleur. Waar heb je die gehaald?
De kleur was moeilijk vast te leggen. Beetje jaren '70 groen / bruin. Ze hadden deze en een witte, in Amsterdam.

Edit: dezelfde als op jouw foto. Ze zijn echt heel leuk!
pi_181331164
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:16 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

De kleur was moeilijk vast te leggen. Beetje jaren '70 groen / bruin. Ze hadden deze en een witte, in Amsterdam.

Edit: dezelfde als op jouw foto. Ze zijn echt heel leuk!
Ik was zaterdag in Amsterdam en heb de witte en een groenige. Leuk altijd dat dat assortiment zo wisselt.
Tap tap tap
pi_181331182
O de jouwe lijkt geliger :o
Tap tap tap
pi_181331205
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik was zaterdag in Amsterdam en heb de witte en een groenige. Leuk altijd dat dat assortiment zo wisselt.
ik ben elke dag in Amsterdam maar ik heb geen potjes.
Welke winkel hebben jullie het nou over ?
pi_181331284
quote:
10s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik ben elke dag in Amsterdam maar ik heb geen potjes.
Welke winkel hebben jullie het nou over ?
Sostrene grene :D mijn favoriete toko op dit moment.
Tap tap tap
pi_181331288
quote:
10s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik ben elke dag in Amsterdam maar ik heb geen potjes.
Welke winkel hebben jullie het nou over ?
Søstrene Grene of zoiets. De Flying Tiger in pastelkleuren.
pi_181331308
Stereo ^O^
Ken heel die winkel niet :D
Edit: Nieuwendijk helemaal
pi_181331359
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Stereo ^O^
Ken heel die winkel niet :D
Wijvenwinkel :Y met zo'n verplichte looproute en een assortiment dat elke week wisselt. In zachte kleuren. Kussens en vaasjes en freubelshit en kinderspullen en thee.
Tap tap tap
pi_181331374
Lekker handig dicht bij de primark :7 /wijf
Tap tap tap
pi_181331402
Kom ik ook al nooit.
Wel wijf.
pi_181332288
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wijvenwinkel :Y met zo'n verplichte looproute en een assortiment dat elke week wisselt. In zachte kleuren. Kussens en vaasjes en freubelshit en kinderspullen en thee.
Oh is het een wijvenwinkel? :@
pi_181332314
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:50 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Oh is het een wijvenwinkel? :@
Ja toch :@ koken en haken zul je!
Tap tap tap
pi_181332326
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:50 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Oh is het een wijvenwinkel? :@
Ik ben een wijf en ik kwam er voor het eerst vandaag vanwege mijn potje. Niet mijn winkel.
pi_181332344
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja toch :@ koken en haken zul je!
Maar nu ik er ook kom ben ik dan ook een soort van wijf? :@

quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:51 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik ben een wijf en ik kwam er voor het eerst vandaag vanwege mijn potje. Niet mijn winkel.
:D
pi_181332401
Een wijf met stijl dan. Ik hou van die winkel.
Tap tap tap
pi_181332454
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:53 schreef CherryLips het volgende:
Een wijf met stijl dan. Ik hou van die winkel.
Yeah :7

Nu weer even mannelijk doen
pi_181333403
OP Upgrade. O+



[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2018 21:20:50 ]
pi_181333441
Leuk O+
Tap tap tap
pi_181333448
Mijn buren hebben die voor het raam, in groen dan
pi_181334097


Mijn verticale plantenbak met Fittonia begint zich eindelijk een beetje te vullen. O+
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181334229
Ik gebruik tegenwoordig alles als potje. Net de keuken opgeruimd en allerlei handgemaakte kommetjes volgezet met Pannekoekski-onkruid.
pi_181334257
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:43 schreef Jordy-B het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn verticale plantenbak met Fittonia begint zich eindelijk een beetje te vullen. O+
Wat leuk! Is dat een IKEA-schoenenkastje?
pi_181334418
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:48 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Wat leuk! Is dat een IKEA-schoenenkastje?
Het is een Karoo van het Belgische D&M. De bak is ongeveer 40x40x15 cm.

Deze hangt in de keuken. In de studeerkamer heb ik er twee naast elkaar hangen, maar die krijgen wat minder licht, dus die zijn nog lang niet zo mooi dichtgegroeid.

Alle drie de bakken zijn gevuld met verschillende Fittonia-variëteiten. Dat is geen geadviseerde plant voor deze toepassing, maar Fittonia groeit niet erg de hoogte (diepte) in en behoeft weinig onderhoud. En bij Fittonia kan je best een potje breken, want zelfs als hij al helemaal slap hangt, ben je nog steeds niet te laat met water geven.

Fittonia geeft je veel verschillende kleuren en structuren, maar toch samenhang omdat het duidelijk dezelfde familie is (al is de rode in de keuken wel een beetje vreemde eend in de bijt).

[ Bericht 7% gewijzigd door Jordy-B op 20-08-2018 22:01:20 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181334774
Heel tof! Mooi opgemaakt ook. Ben benieuwd hoe het er over een tijdje bij staat.
pi_181335083
Mooi!
Tap tap tap
pi_181336022
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:05 schreef Stratotanker het volgende:
Heel tof! Mooi opgemaakt ook. Ben benieuwd hoe het er over een tijdje bij staat.
Dit is al een tijdje. :P

Ik heb de bakken ergens april-mei gevuld met relatief kleine plantjes. De hoop is dat deze zich nog wat meer uitbreiden zodat het geraamte van de plantenbak en de goot onderaan wat meer bedekt zijn. De grootbladige fittonia doen het op dat vlak wat minder goed, dus de kans bestaat dat die tzt verruild worden voor een soort met wat fijner blad.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181337323
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:43 schreef Jordy-B het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn verticale plantenbak met Fittonia begint zich eindelijk een beetje te vullen. O+
Omg ik ga dit voor m'n verjaardag vragen wat vet. Nu nog bedenken waar het in godsnaam nog past.
pi_181341566
Wat is dit eigenlijk? Olifantsoor?


Zouden er ook varens in die hangende plantenbak passen?

[ Bericht 65% gewijzigd door bloempje-moi op 21-08-2018 10:03:04 ]
pi_181341791
Weten jullie hoe ik deze plant kan stekken? Hij hangt inmiddels op de grond, maar ik vind afknippen en weggooien zonde.


pi_181342080
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:53 schreef Puala het volgende:
Weten jullie hoe ik deze plant kan stekken? Hij hangt inmiddels op de grond, maar ik vind afknippen en weggooien zonde.


[ afbeelding ]
Is het een pictus trebie? Kan het niet goed zien. Maae stekken is simpel, afknippen bij de luchyworteltjes en met luchtwortels en al in water, aarde of grind en in no time nieuwe wortels!
pi_181343938
Afknippen en ertussen steken.

Die hangbak van D&M kan het beste overweg met potjes van 9cm. Verder maakt het volgens mij niet zo heel veel uit wat je erin doet. Ze adviseren een zestiental planten, maar die zie je eigenlijk nooit terugkeren in hun eigen voorbeelddesigns.

Kleine waarschuwing, de bak kan wat lekken als je er teveel water in giet. Dat geeft niet, maar je moet er even rekening mee houden. Ik heb dus altijd voor-het-geval-dat een handdoek onder de bak liggen.

Oh, en ze zijn aardig aan de prijs. Ik zie bedragen staan van ¤65. Dat heb ik er niet voor betaald hoor :D Bij Fonq staat hij ook (in wit) voor ¤48,40
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181344033
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:56 schreef Jordy-B het volgende:
Afknippen en ertussen steken.

Die hangbak van D&M kan het beste overweg met potjes van 9cm. Verder maakt het volgens mij niet zo heel veel uit wat je erin doet. Ze adviseren een zestiental planten, maar die zie je eigenlijk nooit terugkeren in hun eigen voorbeelddesigns.

Kleine waarschuwing, de bak kan wat lekken als je er teveel water in giet. Dat geeft niet, maar je moet er even rekening mee houden. Ik heb dus altijd voor-het-geval-dat een handdoek onder de bak liggen.

Oh, en ze zijn aardig aan de prijs. Ik zie bedragen staan van ¤65. Dat heb ik er niet voor betaald hoor :D Bij Fonq staat hij ook (in wit) voor ¤48,40
Heb er eentje gevonden op mp! Net even mailtje gedaan. Vind het cool. Ben nu bezig met de studeerkamer puinruimen om een extra junglekamer in te richten, daar zou het mooi passen. Dacht eerst boven m'n bed maar hou niet van regen in m'n bed :+

Kom binnenkort in een planten blog te staan met m'n jungle! Vet leuk
pi_181344149
Dat is inderdaad cool. :D

De handdoek ligt er alleen tijdens en een uurtje na het water geven, hoor. :)
Dit zijn ze trouwens in de studeerkamer. Ook hier is het de grootbladige soort die niet zo lekker meekomt met de rest.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181345955
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:05 schreef Jordy-B het volgende:
Dat is inderdaad cool. :D

De handdoek ligt er alleen tijdens en een uurtje na het water geven, hoor. :)
Dit zijn ze trouwens in de studeerkamer. Ook hier is het de grootbladige soort die niet zo lekker meekomt met de rest.

[ afbeelding ]
Wat super leuk zo!
Heb je dit zelf zo gemaakt?
pi_181346152
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:05 schreef Jordy-B het volgende:
Dat is inderdaad cool. :D

De handdoek ligt er alleen tijdens en een uurtje na het water geven, hoor. :)
Dit zijn ze trouwens in de studeerkamer. Ook hier is het de grootbladige soort die niet zo lekker meekomt met de rest.

[ afbeelding ]
omg wat is dat van de beatles :o
Tap tap tap
pi_181346919
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:31 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Wat super leuk zo!
Heb je dit zelf zo gemaakt?
Die bakken waren kant-en-klaar. (Nou ja, soort-van-tweedehands, dus ik heb de grondmix aangevuld met cocopeat). Het is een kunststof bak met tralies en compartimenten, gevuld met speciale vochtvasthoudend potgrond van DCM en aan de voorkant een lap vilt met kruizen erin gesneden. Daar plant je vervolgens de plantjes in.

De fittonia heb ik in de aanbieding bij de Tuinland opgepikt.

Dat van de Beatles is de Yellow Submarine van Lego.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181347320
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:04 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Dat van de Beatles is de Yellow Submarine van Lego.
:+ zal dat aan mijn man doorgeven, die is van de Lego :P

Bedankt voor de werkbeschrijving!
pi_181348451
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:18 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

:+ zal dat aan mijn man doorgeven, die is van de Lego :P
Ik ben van The Beatles. :P
De Lego-set heb ik in 2016 direct bij introductie gekocht en uit Denemarken laten komen. Inmiddels is de prijs wel al een keer over de kop gegaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181350432
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik ben van The Beatles. :P
De Lego-set heb ik in 2016 direct bij introductie gekocht en uit Denemarken laten komen. Inmiddels is de prijs wel al een keer over de kop gegaan.
O ja, die set ken ik :P
Tap tap tap
pi_181353554
Heb nog geen berichtje terug van de plantschilderij advertentie. Zucht. Wil het nuuuuuu hebben. Tante ongeduld.

Studeerkamer is helemaal opgeruimd, ruimte voor plantjes jeeeej. Nu nog de plantjes maar komt vanzelf wel. Van de lente weer lekker stekken. Nu al zin in, fuck de winter. Zo eventjes foto's maken.
pi_181353811
Nieuwste aanwinst. Ik denk dat het een Olifantsoor is... 😁
pi_181353841
Huuuu er zitten beestjes en een soort spinrag in de ingestorte calathea :'( dus die is de kliko in ;( Ik heb nog nooit beestjes in m'n planten gehad.
Tap tap tap
pi_181354397
Leuk topic dit. Onze W-Germany bloempotjes hebben allerlei plantjes erin staan, van nepperds tot o.a. sanseveria, vetplantjes en sinds kort een pannenkoekplant. Nu zag ik net dit nieuwe ding op de site van Ikea en aangezien ik nergens een echt vintage exemplaar kan vinden ga ik maar hiervoor https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90413930/
pi_181356247
Nu heb ik een gapend gat naast de tv. Binnenkort maar weer naar het tuincentrum :@ de orbi doet het niet goed in die hoek en de monstera is te groot geworden en brandt z'n bladeren zowat aan de lamp daar.
Tap tap tap
pi_181356445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 19:39 schreef CherryLips het volgende:
Huuuu er zitten beestjes en een soort spinrag in de ingestorte calathea :'( dus die is de kliko in ;( Ik heb nog nooit beestjes in m'n planten gehad.
Spint!!! Snel de rest controleren!
pi_181356538
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:10 schreef Koettie het volgende:

[..]

Spint!!! Snel de rest controleren!
Ja ik weet het ;( moet nu met een spons alle onderkanten van alle veertig fucking planten schoonvegen. Dagtaak.
Had laatst ook al zoiets in een van m'n orchideeen gezien maar die is nu veilig.
Tap tap tap
pi_181356759
AAAAH DE STIPPENBEGONIA
Tap tap tap
pi_181357197
Wat een ellende. Is het echt zo hardnekkig en dodelijk? Ik had het denk ik laatst op een hedera, en een sproeibeurt met zeep, spiritus en water heeft het geloof ik wel opgelost.
pi_181357662
Ik heb de planten waar ie naast heeft gegaan even bestudeerd en onder de douche gezet :') ze staan nu uit te druppen in bad.
Tap tap tap
pi_181357779
Zijn ze aan het samenzweren? }:|

Ik vond gisteren wolluis op m'n banaan. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181360224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:18 schreef CherryLips het volgende:
AAAAH DE STIPPENBEGONIA
Noooooooo.


Het is hier heel hardnekkig. M'n bonte Monstera en stekjes hebben er nog steeeeeds last van en gaan er steeds triester uit zien, terwijl ik ze elke dag afsproei. En elke dag kijk ik en zitten ze er weer. Pff.
pi_181360412
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 22:48 schreef Koettie het volgende:

[..]

Noooooooo.


Het is hier heel hardnekkig. M'n bonte Monstera en stekjes hebben er nog steeeeeds last van en gaan er steeds triester uit zien, terwijl ik ze elke dag afsproei. En elke dag kijk ik en zitten ze er weer. Pff.
Ik zet ze gewoon onder de douche :')
Tap tap tap
pi_181360751
De stekjes doe ik onder de kraan, hoppa. De grote soms onder de douche maar die is 1.80 en zwaar. :+
pi_181364548
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:44 schreef Jordy-B het volgende:
Zijn ze aan het samenzweren? }:|

Ik vond gisteren wolluis op m'n banaan. :{
Had ik een tijdje terug, spray van Ecostyle gebruikt en niet meer terug gezien sinds.

https://www.bol.com/nl/p/(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Was de spray uit de link maar had het bij welkoop gehaald.
pi_181369023
Whoops never mind.

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2018 12:25:50 ]
pi_181375666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 07:38 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Had ik een tijdje terug, spray van Ecostyle gebruikt en niet meer terug gezien sinds.

https://www.bol.com/nl/p/(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Was de spray uit de link maar had het bij welkoop gehaald.
Dankje. Ik heb net een potje gif gehaald bij het tuincentrum. Die wollige eikels hebben me al vijf planten gekost, en ik heb al verschillende middelen geprobeerd, maar deze nog niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181375670
Wat is dit een leuk topic zeg. Ik volg al een tijdje. En deze foto kwam ik op instagram tegen en moest ik echt even delen hier. Ik kan de foto zelf niet linken maar klik even want je moet het verhaaltje er ook echt bij lezen...
pi_181375862
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:01 schreef yinu het volgende:
Wat is dit een leuk topic zeg. Ik volg al een tijdje. En deze foto kwam ik op instagram tegen en moest ik echt even delen hier. Ik kan de foto zelf niet linken maar klik even want je moet het verhaaltje er ook echt bij lezen...
fruits falling? Nooit een bloeiend gezien nog :o
pi_181375930
Waaaaauw. Plantgoals!!!


Net weer spintrondje gedaan, wordt al iets minder.

@havermout,ze bloeien ook zelden.
pi_181376207
In Singapore waren ze ook zo groot, zag je ze overal :Y en ik zo van "ZO WORDT DIE VAN MIJ NIET HE"
Tap tap tap
pi_181376328
Ik heb net een Monstera 'stekje' van 4 bladeren gekregen... ben benieuwd of ik in 2068 ook wakker ga worden van 'vallende vruchten'!
pi_181378406
Wauw! Het lijkt wel alsof hij 3 etages hoog is! O+
pi_181391505
Mijn pas opgehaalde stekje staat in lompzware zandgrond uit de tuin ofzo. Ik wil deze overzetten op potgrond, maar ik weet niet hoe goed deze stek al geworteld is. Kan ik hem beter nog even laten staan in het zand totdat ik zeker weet dat hij stevige wortels heeft, of zal ik hem al verpotten? Hij groeit al best sterk.
pi_181391814
Welke plant is het? Ik zou verpotten denk ik.
Zo werken en dan weer rondje tuincentrum. Zo jammer dat deze zo pauper is en nooit echt leuke dingen heeft. Maar moet toch voor nieuw spint spray en vijverspullen dus wie weet.
pi_181391957
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:56 schreef Koettie het volgende:
Welke plant is het? Ik zou verpotten denk ik.
Zo werken en dan weer rondje tuincentrum. Zo jammer dat deze zo pauper is en nooit echt leuke dingen heeft. Maar moet toch voor nieuw spint spray en vijverspullen dus wie weet.
Deze
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 19:38 schreef bloempje-moi het volgende:
Nieuwste aanwinst. Ik denk dat het een Olifantsoor is... 😁
[ afbeelding ]
Ik ga op weg naar de Aldi, voor jouw plantentip!
pi_181392323
Zou lekker verpotten! En jeej, succes met de jacht!
pi_181393080
Het aanbod was best ok. Grote planten, goede prijs.


Mijn aanwinsten, die wel een flinke slok water nodig hebben en even moeten herstellen van hun plastic jas.


Het stekje heb ik verpot in het Groene Zusters potje. Wat een goed potje is dat! Daar moet ik er nog maar een van kopen. O+

[ Bericht 24% gewijzigd door bloempje-moi op 23-08-2018 10:30:38 ]
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 augustus 2018 @ 11:07:21 #172
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181393913
Hoi, vraagje. Ik heb een Euphorbia Leuconeura en die heb ik sinds zijn geboorte.
Nu doet ie het bijna altijd gewoon goed en sterk en gedraagt zich plantaardig.
Maar zo eens per twee of drie maanden gaan de bladeren hangen. Betekent dit dat hij teveel of te weinig water krijgt?
Ik geef em nu meestal twee keer per een plens, omdat ik las dat ze het prima doen op veel water.
pi_181396240
Net dit boek gekocht. Ik hou van dit soort boeken. O+
pi_181396963
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:07 schreef Kreator het volgende:
Hoi, vraagje. Ik heb een Euphorbia Leuconeura en die heb ik sinds zijn geboorte.
Nu doet ie het bijna altijd gewoon goed en sterk en gedraagt zich plantaardig.
Maar zo eens per twee of drie maanden gaan de bladeren hangen. Betekent dit dat hij teveel of te weinig water krijgt?
Ik geef em nu meestal twee keer per een plens, omdat ik las dat ze het prima doen op veel water.
Meestal geven plantofielen, zoals ze hier rondhuppelen, te veel liefde en daarmee te veel water.

Wat doe je als hij het blad laat hangen? Geef je dan een extra scheutje of geef je hem een weekje niet? Nou, dat dus :P
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181397740
Haha. Ik had plantjes gekocht dus kwam met m'n handen vol thuis aan. Staat de buurman heel bedenkelijk te kijken. Ik euh heb een planten pakketje voor je, werd net bezorgd. Die man was een groot vraagteken haha. Oepsie.


Koningswingerd! Zonder wolluis dit keer.


Rest.


En via marktplaats zo'n karoo plantenschilderij ding gekocht! Mag hem zo ophalen. Denk dat ik hem boven de eettafel wil maar moet even goed kijken hoeveel licht daar komt. Is best donker denk ik.
pi_181397786
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:18 schreef bloempje-moi het volgende:
Het aanbod was best ok. Grote planten, goede prijs.
[ afbeelding ]

Mijn aanwinsten, die wel een flinke slok water nodig hebben en even moeten herstellen van hun plastic jas.
[ afbeelding ]

Het stekje heb ik verpot in het Groene Zusters potje. Wat een goed potje is dat! Daar moet ik er nog maar een van kopen. O+
Hee best veel! Ik moet straks toevallig langs de aldi fietsen om die karoo op te halen.. Hehe.
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 augustus 2018 @ 14:10:47 #177
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181398074
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Meestal geven plantofielen, zoals ze hier rondhuppelen, te veel liefde en daarmee te veel water.

Wat doe je als hij het blad laat hangen? Geef je dan een extra scheutje of geef je hem een weekje niet? Nou, dat dus :P
Ik ben nu aan het testen wat er gebeurt als ik een week of langer geen water geef. Wel zielig vind ik, maar ja. Hard knock life.
pi_181398700
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:56 schreef Koettie het volgende:
Haha. Ik had plantjes gekocht dus kwam met m'n handen vol thuis aan. Staat de buurman heel bedenkelijk te kijken. Ik euh heb een planten pakketje voor je, werd net bezorgd. Die man was een groot vraagteken haha. Oepsie.
[ afbeelding ]

Koningswingerd! Zonder wolluis dit keer.
[ afbeelding ]

Rest.
[ afbeelding ]

En via marktplaats zo'n karoo plantenschilderij ding gekocht! Mag hem zo ophalen. Denk dat ik hem boven de eettafel wil maar moet even goed kijken hoeveel licht daar komt. Is best donker denk ik.
Jij bent wel officieel de ergste van ons allemaal. En dat is een compliment 😍

Ik heb zojuist een zaagcactus opgehaald. Fascinerend ding.
pi_181398900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:56 schreef Koettie het volgende:
En via marktplaats zo'n karoo plantenschilderij ding gekocht! Mag hem zo ophalen. Denk dat ik hem boven de eettafel wil maar moet even goed kijken hoeveel licht daar komt. Is best donker denk ik.
Ligt eraan wat je erin doet. Die van mij in de studeerkamer hangen op de zuidelijke muur naast (2m) een dakraam op het oosten. Daar valt dus nooit zon op en ze doen het best wel okee.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181399746
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je erin doet. Die van mij in de studeerkamer hangen op de zuidelijke muur naast (2m) een dakraam op het oosten. Daar valt dus nooit zon op en ze doen het best wel okee.
Ah nice. Ik heb ook varens enzo dus volle zon willen die toch nog. Broodje eten en dan spring ik op de fiets! Bedenk me alleen net dat m'n boormachine niet hier dus dus morgen even ophalen. Kan ik hem ophangen.
pi_181403093




Jeej. Morgen ophangen
pi_181403746
Wauw.

Wel bij de eerste keer watergeven 24 uur plat laten liggen. Aldus de handleiding. :*
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181403807
Prachtige vulling. Heb ook zin om er 1 te kopen en op te hangen
  Official ESF Kreviewer donderdag 23 augustus 2018 @ 18:06:45 #184
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181403878
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:37 schreef Koettie het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Jeej. Morgen ophangen
Tof ding! Ben benieuwd hoe dat er hangend uitziet.
pi_181404205
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:01 schreef Jordy-B het volgende:
Wauw.

Wel bij de eerste keer watergeven 24 uur plat laten liggen. Aldus de handleiding. :*
Oeeeeps. Heb hem snel neergelegd! Thanks, had er geen handleiding bij. Ben er vet blij mee! De plek waar ik hem wil is wel donker tho dus nog even overwegen morgen. Plantjes♥️♥️🌿
pi_181405606
Maranta O+ wil ik ook nog maar zie hem nergens. Kwam vandaag wel weer thuis met een calathea. Die hebben een hoog spaar ze allemaal-gehalte :@ ze hadden nog een andere grote mooie dus die haal ik van de week nog op denk ik. Ben ook nog op zoek naar de alocasia stingray, kleine versie. En de maranta dus. Ook weer zulke leuke potten gezien maar ze hadden ze alleen in het klein.

De aanwinst:




[ Bericht 10% gewijzigd door CherryLips op 23-08-2018 19:46:21 ]
Tap tap tap
pi_181416764
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:21 schreef CherryLips het volgende:
Maranta O+ wil ik ook nog maar zie hem nergens. Kwam vandaag wel weer thuis met een calathea. Die hebben een hoog spaar ze allemaal-gehalte :@ ze hadden nog een andere grote mooie dus die haal ik van de week nog op denk ik. Ben ook nog op zoek naar de alocasia stingray, kleine versie. En de maranta dus. Ook weer zulke leuke potten gezien maar ze hadden ze alleen in het klein.

De aanwinst:


[ afbeelding ]
Oh die is mooi, die heb ik nog niet. Pff. Zag op fb weer van die mooie lijsten met namen langskomen en foto's enzo. Wil kan in inhuren!! Wil een plantenboekje, vind het zo schattig.
pi_181417345
De maranta heb ik nu dus ook op mijn lijstje staan. En bedankt... ;(
Gisteren ben ik toch nog even langs een Aldi gelopen in de hoop op een mooie plant. De plant die ik wilde was er niet meer, maar ik kon een bonte ficus toch niet laten staan.

Nieuw plantenhoekje:


Deze kreeg ik gisteren van een vriendin toegestuurd. :D
pi_181418021
Heeft iemand ervaring met www.orchideeen-schop? Er staan wel een paar leuke planten tussen.
  Spellchecker vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:34:30 #190
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181418858
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:02 schreef bloempje-moi het volgende:

Deze kreeg ik gisteren van een vriendin toegestuurd. :D
[ afbeelding ]
Die ken ik van schoenen :D :@
pi_181418910
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:34 schreef maily het volgende:

[..]

Die ken ik van schoenen :D :@
Die zal ik nooit toegestuurd krijgen. Als ik toch eens net zo gemakkelijk kleding en schoenen zou kopen....
  Spellchecker vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:37:43 #192
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181418932
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:36 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Die zal ik nooit toegestuurd krijgen. Als ik toch eens net zo gemakkelijk kleding en schoenen zou kopen....
Ik wil ook meer plantjes, zie zo vaak leuke exemplaren, maarja, ik woon hier niet alleen .... en er moet nog voor gezorgd worden ook .... en waar ga ik ze allemaal laten .....
pi_181419738
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:37 schreef maily het volgende:

[..]

Ik wil ook meer plantjes, zie zo vaak leuke exemplaren, maarja, ik woon hier niet alleen .... en er moet nog voor gezorgd worden ook .... en waar ga ik ze allemaal laten .....
Mijn ruimte is ook op. Keet staat vol :@
Tap tap tap
pi_181419782
Ik zit in de openbare bibliotheek, en hier hangen allemaal toffe planten. Ik zit wanhopig te googlen om te zien of ik hier en daar een stekje vanaf kan trekken. O-)


pi_181420424
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:37 schreef maily het volgende:

[..]

Ik wil ook meer plantjes, zie zo vaak leuke exemplaren, maarja, ik woon hier niet alleen .... en er moet nog voor gezorgd worden ook .... en waar ga ik ze allemaal laten .....
Dat dacht ik ook altijd. Maar vriend heeft nu iets van whatever als je er zo blij van wordt lekker doen. Het zorgen kost wel ff tijd maar het is m'n hobby en ik vind niets zo lekker als zondag in mijn pyjama de plantenboel controleren met een muziekje aan. En er past verrassend veel in een huis. Ik dacht 40 planten geleden al dat het vol was maar het past nog steeds! :d
pi_181420450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:09 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik zit in de openbare bibliotheek, en hier hangen allemaal toffe planten. Ik zit wanhopig te googlen om te zien of ik hier en daar een stekje vanaf kan trekken. O-)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bij allemaal kan je een stuk aftrekken, paar dagen laten drogen en in droge grond stoppen. Na twee weken beetje water, liefst sproeien en even trekken. Zitten ze vast, dan mogen ze water. Nog los, dan weekje wachten.
pi_181420544
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:40 schreef Koettie het volgende:

[..]

Bij allemaal kan je een stuk aftrekken, paar dagen laten drogen en in droge grond stoppen. Na twee weken beetje water, liefst sproeien en even trekken. Zitten ze vast, dan mogen ze water. Nog los, dan weekje wachten.
Trekken of knippen? Ik heb geen schaar bij me.
pi_181420571
Trekken kan ook wel, wordt wel minder mooi. En zorg dat je niet dat hele ding op je hoofd krijgt :+
pi_181420654
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:45 schreef Koettie het volgende:
Trekken kan ook wel, wordt wel minder mooi. En zorg dat je niet dat hele ding op je hoofd krijgt :+
Daar ben ik dus ook bang voor :D Ik ga nog even een plan van aanpak bedenken.
Hangt je plantenkast al?
  Spellchecker vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:49:38 #200
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181420666
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:40 schreef Koettie het volgende:

[..]

Bij allemaal kan je een stuk aftrekken, paar dagen laten drogen en in droge grond stoppen. Na twee weken beetje water, liefst sproeien en even trekken. Zitten ze vast, dan mogen ze water. Nog los, dan weekje wachten.
Dan moet ze eerst op een trap gaan staan. Denk dat dat een beeeetje opvalt :D
pi_181420749
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:49 schreef maily het volgende:

[..]

Dan moet ze eerst op een trap gaan staan. Denk dat dat een beeeetje opvalt :D
Er zijn er een paar die heel laag hangen, en ik ben 1.80. Dus bij sommige planten kan het wel, maar ik ben zo onhandig dat ik het zo voor mij zie dat die hele bende naar beneden komt.
pi_181420844
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:49 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Daar ben ik dus ook bang voor :D Ik ga nog even een plan van aanpak bedenken.
Hangt je plantenkast al?
Neee, m'n zusje is niet thuis dus kan niet bij m'n boormachine. Grr. Misschien is haar vriend zo thuis dus blijf even bellen. Anders wordt het zondag of na het weekend maar hoop dat hij vanavond hangt.
pi_181420959
Misschien gewoon heel lief vragen aan het personeel, krijg je nog een schaartje ook!
pi_181420964
HOW-TO:

1. Download tekening.
2. Wees voorbereid.
3. Trek shirt aan.
4. Stop dit in je tas.
5. Trek deze broek aan.
6. Stop dit in broekzak.
7. Doe dit om je nek.
8. Verlaat pand vermomd.

WINNING.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 12:03:22 ]
pi_181421221
Wat zouden we zonder Strabo Bond moeten jongens. :+
pi_181421482
:7

pi_181421675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:00 schreef Koettie het volgende:
Misschien gewoon heel lief vragen aan het personeel, krijg je nog een schaartje ook!
Ik heb dus serieus altijd zo'n snoeischaartje in m'n tas:



Vooral om 'wild te plukken' of als ik door de tuin loop. Maar ook heel geschikt voor stekjes knippen :)
pi_181426381
Er staat een enorme philodendron xanadu op Marktplaats voor 20 euro. Helaas in Delft en ik heb geen auto maar anders.... *kwijl kwijl*
pi_181426873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:12 schreef bloempje-moi het volgende:
Er staat een enorme philodendron xanadu op Marktplaats voor 20 euro. Helaas in Delft en ik heb geen auto maar anders.... *kwijl kwijl*
Haha. In Haarlem staat er ook eentje
pi_181426987
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:33 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha. In Haarlem staat er ook eentje
En een hele mooie in Den Helder voor 10 euro. *zucht*
pi_181427610
Even een vraagje. Ik heb in mei een monstera gekocht bij de Ikea, gelijk een in een extra grote pot gezet.
Maar nu voelt hij zich zo thuis dat er al 5 nieuwe bladeren in zitten! Moet hij nu ook extra voeding hebben?
En kan ik mijn ficcus Gingseng nog redden, bijna alle takken zijn half kaal en de takken die terug komen na het snoeien hebben grotere blaadjes. Die lijken haast wel verwilderd. Heb hem nu maar naar de slaapkamer verbannen.
pi_181427908
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:12 schreef bloempje-moi het volgende:
Er staat een enorme philodendron xanadu op Marktplaats voor 20 euro. Helaas in Delft en ik heb geen auto maar anders.... *kwijl kwijl*
categorie ’zo goed als nieuw’?
pi_181427939
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:03 schreef Charlie_Brown het volgende:
Even een vraagje. Ik heb in mei een monstera gekocht bij de Ikea, gelijk een in een extra grote pot gezet.
Maar nu voelt hij zich zo thuis dat er al 5 nieuwe bladeren in zitten! Moet hij nu ook extra voeding hebben?
En kan ik mijn ficcus Gingseng nog redden, bijna alle takken zijn half kaal en de takken die terug komen na het snoeien hebben grotere blaadjes. Die lijken haast wel verwilderd. Heb hem nu maar naar de slaapkamer verbannen.
Na een week of 6/8 zou je wel bij kunnen (of eigenlijk moeten) voeden ja. Ik durf het nog wel eens te vergeten.

Ficussen laten blad vallen door verplaatsing, zelfs draaien kan al drama veroorzaken. Dus een plek bedenken en laten staan!
pi_181428911
Zojuist drie stekjes gekocht van de Kalanchoe Daigremontiana aka. de bommenwerper.
pi_181429660
Ook maar eens op mrktplaats gegluurd, 12 euro voor een pannekoekplant?
pi_181430050
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ook maar eens op mrktplaats gegluurd, 12 euro voor een pannekoekplant?
Je moet vragen wat de gek ervoor wil geven..

Ik had eigenlijk nog nooit op marktplaats gekeken. Hier in de buurt worden pannenkoekkindjes te ruil en te koop (¤2,50) aangeboden. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 24-08-2018 19:17:56 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181430418
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ook maar eens op mrktplaats gegluurd, 12 euro voor een pannekoekplant?
Vette onzin joh. Maar je hebt leuke mensen ertussen zitten, die heel veel liefde stoppen in stekjes voor een euro of twee.
pi_181431583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:11 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je moet vragen wat de gek ervoor wil geven..

Ik had eigenlijk nog nooit op marktplaats gekeken. Hier in de buurt worden pannenkoekkindjes te ruil en te koop (¤2,50) aangeboden. :)
ik heb er al een van zelfde formaat als die van 12 euri, met babies. Maar dacht even rijk te kunnen worden :+
pi_181431817
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb er al een van zelfde formaat als die van 12 euri, met babies. Maar dacht even rijk te kunnen worden :+
Wat ik zeg, je bent vrij om te vragen wat je wil, je moet alleen die gek weten te vinden.

Mijn moeder heeft voor de verkoop van zooi trouwens meer succes met Facebooks market place dan met marktplaats, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 24-08-2018 20:47:08 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Spellchecker vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:58:43 #220
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181432249
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Zojuist drie stekjes gekocht van de Kalanchoe Daigremontiana aka. de bommenwerper.
[ afbeelding ]
:o ... wat moest je betalen .... voor een stekkie van de moederplant aka bommenwerper :D
pi_181433132
Ach wat jammer. Een Yucca blijkt helemaal geen jaarringen te hebben. Nu weet ik alsnog niet hoe oud hij is. -O-

euh was.

pi_181433648
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:58 schreef maily het volgende:

[..]

:o ... wat moest je betalen .... voor een stekkie van de moederplant aka bommenwerper :D
Drie babystekjes, een postzegel, de enveloppe, de speciale verpakking én het begeleiden naar de brievenbus voor 3 euro. Top Deal! :-)

Ik heb nu vier grote planten waarvoor ik een pot nodig heb. Ik kan alleen niets vinden. De leuke potten zijn te klein, uitverkocht of heel duur. :-(
Ik ga zondag naar Berlijn. Iemand een leuk idee waar je daar leuke potjes kunt scoren?
pi_181433954
Pff. Heb de studeerkamer omgetoverd in een groen paradijs en ben er zooo blij mee en niemand deelt m'n vreugde. Iedereen zegt alleen ja leuk, of ja netjes.




En m'n huiskamer, gewoon omdat het kan.

pi_181434150
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:08 schreef Koettie het volgende:
Pff. Heb de studeerkamer omgetoverd in een groen paradijs en ben er zooo blij mee en niemand deelt m'n vreugde. Iedereen zegt alleen ja leuk, of ja netjes.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]

En m'n huiskamer, gewoon omdat het kan.

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ja, netjes. ;-)

Ziet er heel tof uit. 😍 Wat is die hangplant met schijfjes links op de laatste foto?
pi_181434541
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:16 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ja, netjes. ;-)

Ziet er heel tof uit. 😍 Wat is die hangplant met schijfjes links op de laatste foto?
ik ben vooral benieuwd naar de kooi op foto 1 en 2. :P

De muurhanger op die foto's is echt schitterend, trouwens O+

"Leuk" en "ja, netjes" is gewoon code voor "de fuck, wat veel planten." Geeft niks. Je moet mensen vergeven voor hun dwalingen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181434757
Waar ben je voor die laatste foto opgeklommen? Zelfs de kat kijkt je raar aan.
pi_181435057
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:16 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ja, netjes. ;-)

Ziet er heel tof uit. 😍 Wat is die hangplant met schijfjes links op de laatste foto?
Dischidia nummularia. Een van mm favorieten en ook een van de moeilijkste die ik heb. Hoop dat ze levend de winter door komen.
pi_181435070
Super leuk en gezellig ziet het er uit bij jou koettie O+
pi_181435093
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ik ben vooral benieuwd naar de kooi op foto 1 en 2. :P

De muurhanger op die foto's is echt schitterend, trouwens O+

"Leuk" en "ja, netjes" is gewoon code voor "de fuck, wat veel planten." Geeft niks. Je moet mensen vergeven voor hun dwalingen.
Haha. Is gewoon een suf mandje van de action, lag nog in de kast. Wilde die ooit nog aan de muur met hang/klimplant maar te weinig muur. :+
pi_181435138
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:40 schreef bloempje-moi het volgende:
Waar ben je voor die laatste foto opgeklommen? Zelfs de kat kijkt je raar aan.
De vensterbank. :+ Ging foto's maken voor een blog met urban jungles. Ff creatief doen!
pi_181435188
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:38 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

En een hele mooie in Den Helder voor 10 euro. *zucht*
Ik heb misschien wel een stekje, morgen even kijken of ik die los kan halen zonder schade. Als 't lukt kan ik 'm naar je opsturen!
pi_181439720
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:54 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Drie babystekjes, een postzegel, de enveloppe, de speciale verpakking én het begeleiden naar de brievenbus voor 3 euro. Top Deal! :-)

Ik heb nu vier grote planten waarvoor ik een pot nodig heb. Ik kan alleen niets vinden. De leuke potten zijn te klein, uitverkocht of heel duur. :-(
Ik ga zondag naar Berlijn. Iemand een leuk idee waar je daar leuke potjes kunt scoren?
zoek een kringloopwinkel op, over het algemeen een erg ruime keuze aan bloempotten, het gros van onze bloempotten ( en vazen) komt uit Duitse kringloopwinkels. Misschien is er ergens daar ook wel een Flohmarkt.
pi_181439810
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:54 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Drie babystekjes, een postzegel, de enveloppe, de speciale verpakking én het begeleiden naar de brievenbus voor 3 euro. Top Deal! :-)

Ik heb nu vier grote planten waarvoor ik een pot nodig heb. Ik kan alleen niets vinden. De leuke potten zijn te klein, uitverkocht of heel duur. :-(
Ik ga zondag naar Berlijn. Iemand een leuk idee waar je daar leuke potjes kunt scoren?
Kringloop? Tuincentra?
pi_181439831
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:57 schreef Koettie het volgende:

[..]

De vensterbank. :+ Ging foto's maken voor een blog met urban jungles. Ff creatief doen!
gaat poes niet in de planten klimmen? Of ze van de kast duwen (per ongeluk :+ )
pi_181439839
De gezusters hier hadden die leuke potjes niet meer. Wel deze, maar die eh, vond ik een beetje creepy.

https://imgur.com/a/kMelirP
pi_181439871
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:29 schreef Crientj het volgende:
De gezusters hier hadden die leuke potjes niet meer. Wel deze, maar die eh, vond ik een beetje creepy.

https://imgur.com/a/kMelirP
Ik vind hem wel tof! Waar heb je gekeken? Want ik wil nog zo'n potje in het wit halen vanmiddag, maar daar moet ik wel even voor omreizen. Als ze er niet meer zijn, hoeft dat natuurlijk niet.
pi_181439873
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

gaat poes niet in de planten klimmen? Of ze van de kast duwen (per ongeluk :+ )
Zelden. Vorige week voor het eerst in maanden weer iets omgegooid, maar had het ook onhandig neergezet. Brave poezels!

Maar m'n schoonouders komen zo met pup dus ik ga alles even omhoog zetten, die sloopt wel lekker.
pi_181439962
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:36 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik vind hem wel tof! Waar heb je gekeken? Want ik wil nog zo'n potje in het wit halen vanmiddag, maar daar moet ik wel even voor omreizen. Als ze er niet meer zijn, hoeft dat natuurlijk niet.
In Enschede. :).
pi_181439990
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:55 schreef Crientj het volgende:

[..]

In Enschede. :).
Ok, dan loop ik toch nog even in Amsterdam naar binnen. Kleine kans ben ik bang. Fingers crossed.
pi_181440097
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:01 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ok, dan loop ik toch nog even in Amsterdam naar binnen. Kleine kans ben ik bang. Fingers crossed.
Ik duim voor je! Mocht je hem niet kunnen vinden, ik ben vanmiddag in Utrecht en kan daar wel voor je kijken? En anders kan hem anders hier in Enschede wel halen. Laat het maar weten.
pi_181440622
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:29 schreef Crientj het volgende:
De gezusters hier hadden die leuke potjes niet meer. Wel deze, maar die eh, vond ik een beetje creepy.

https://imgur.com/a/kMelirP
Ja die had iemand me ook al toegestuurd haha. Die wil ik niet op de slaapkamer hebben.
Tap tap tap
pi_181440634
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:10 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik duim voor je! Mocht je hem niet kunnen vinden, ik ben vanmiddag in Utrecht en kan daar wel voor je kijken? En anders kan hem anders hier in Enschede wel halen. Laat het maar weten.
Ik ben ook in Utrecht vanmiddag, zal naar je zwaaien.

De foto die ik van die potjes had gekregen was gemaakt in Rotterdam van de week.
Tap tap tap
pi_181441210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:08 schreef Koettie het volgende:
Pff. Heb de studeerkamer omgetoverd in een groen paradijs en ben er zooo blij mee en niemand deelt m'n vreugde. Iedereen zegt alleen ja leuk, of ja netjes.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]

En m'n huiskamer, gewoon omdat het kan.

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Echt super tof en leuk *O*
Jij kunt met je huis ook wel model staan voor zo'n urban jungle house book.
Ik vind veel planten wel echt leuk, maar zou er niet zo goed tegen kunnen om ze los op de vloer te hebben staan.
Vind ik te lastig met schoonmaken :P

Ik ben meer van de kastjes/bijzettafeltjes of zet ze op van die plantenrekjes met wieltjes (officiële naam ff kwijt) zodat je ze makkelijk kunt verschuiven met schoonmaken.

Ik wil echt nog heel graag een witte bakkerskast en die dan volzetten met planten O+

Zoiets alleen dan nog meer planten ipv die schalen enzo:



[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 25-08-2018 10:27:17 ]
pi_181441341
Ik heb er nu ook steeds meer op de grond staan :@ maar ze staan voor de verwarming en daar moeten ze van de winter weer weg als die aangaat.
Tap tap tap
pi_181441566
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 10:16 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Echt super tof en leuk *O*
Jij kunt met je huis ook wel model staan voor zo'n urban jungle house book.
Ik vind veel planten wel echt leuk, maar zou er niet zo goed tegen kunnen om ze los op de vloer te hebben staan.
Vind ik te lastig met schoonmaken :P

Ik ben meer van de kastjes/bijzettafeltjes of zet ze op van die plantenrekjes met wieltjes (officiële naam ff kwijt) zodat je ze makkelijk kunt verschuiven met schoonmaken.

Ik wil echt nog heel graag een witte bakkerskast en die dan volzetten met planten O+

Zoiets alleen dan nog meer planten ipv die schalen enzo:

[ afbeelding ]
Haha, ja is ook wel veel werk opzich. Maar vind het het waard! Nu raar gezicht, alles staat op tafel omdat die pup komt vanmiddag. Stom en leeg! Kom ook in een planten blog, vandaar de foto's. Zo'n bakkerskast is wel mooi maar dan moet je kleine planten hebben en die worden weer groot!
pi_181441616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 10:23 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb er nu ook steeds meer op de grond staan :@ maar ze staan voor de verwarming en daar moeten ze van de winter weer weg als die aangaat.
Ja dat wordt hier ook wel een dingetje. Maar denk stuk plank voor de verwarming en luchtbevochtiger op volle touren.. Hopelijk is dat genoeg.
pi_181442000
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 10:35 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha, ja is ook wel veel werk opzich. Maar vind het het waard! Nu raar gezicht, alles staat op tafel omdat die pup komt vanmiddag. Stom en leeg! Kom ook in een planten blog, vandaar de foto's. Zo'n bakkerskast is wel mooi maar dan moet je kleine planten hebben en die worden weer groot!
Ah cool! Geef maar een linkje als die blog online staat!
En ja dat is ook weer zo, maar cactussen en vetplanten worden niet zo snel groot iig :P
Dat zal idd wel een raar gezicht zijn. Hopelijk gaat het goed met die pup en je plantjes samen.
pi_181442329
Wat mooi gedecoreerd Koettie! Daar heb je erg veel aandacht aan besteed! O+

Ik kwam laatst trouwens deze producten tegen. Nu is mijn verblijfplaats op het ogenblik net zo romantisch als het gemiddelde studentenkot. Maar mocht ik het ooit een beetje knus willen maken dan lijken dergelijke systemen mij wel handig.

Which reminds me .. had ik maar iemand die mooi kan decoreren. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2018 11:13:33 ]
pi_181442417
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben ook in Utrecht vanmiddag, zal naar je zwaaien.

De foto die ik van die potjes had gekregen was gemaakt in Rotterdam van de week.
Whoei! Al ben ik vooral te vinden bij Lush en niet de gezusters haha.

Zal binnenkort mn kringloop bloempotten eens op de foto zetten, samen met een shitload aan graslelie stekjes. 😍😅. (16! 😂)
pi_181443309
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 11:13 schreef Stratotanker het volgende:
Wat mooi gedecoreerd Koettie! Daar heb je erg veel aandacht aan besteed! O+

Ik kwam laatst trouwens deze producten tegen. Nu is mijn verblijfplaats op het ogenblik net zo romantisch als het gemiddelde studentenkot. Maar mocht ik het ooit een beetje knus willen maken dan lijken dergelijke systemen mij wel handig.

Which reminds me .. had ik maar iemand die mooi kan decoreren. :'(
Deze systemen zijn wel duur, bij de Xenos en Ikea zijn ze een stuk voordeliger :+
Maar van die wandrekken lijken mij ook wel wat idd. Vooral voor in mn hobbykamer en voor plantjes O+

Ik kan wel decoreren, ben jij handig met een boormachine? Want zo iemand zoek ik juist, die het op kan hangen :+
pi_181443803
Ik loop straks langs de gezusters in Amsterdam. En als die het niet meer hebben, jammer de bammer.

Hier beginnen de potjes zoetjes aan ook op de grond te komen. Ik moet er nog een oplossing voor verzinnen, want dit zint mij niet echt. Ik wil wel wat meer planten aan de muur of aan het plafond, maar ondanks mijn toffe cursus vind ik boormachines nog steeds eng.
pi_181443932
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 11:18 schreef Crientj het volgende:

[..]

Whoei! Al ben ik vooral te vinden bij Lush en niet de gezusters haha.

Zal binnenkort mn kringloop bloempotten eens op de foto zetten, samen met een shitload aan graslelie stekjes. 😍😅. (16! 😂)
Je kunt de zwarte potjes van Lush ook gebruiken voor stekjes :7
Tap tap tap
pi_181443993

Hier voor het tv-meubel is nog wel plek, toch?
Tap tap tap
pi_181444052
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:27 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Hier voor het tv-meubel is nog wel plek, toch?
Boven de tv past nog genoeg. Of je doet de tv weg en je hebt heel veel ruimte!
pi_181444072
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 11:59 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Deze systemen zijn wel duur, bij de Xenos en Ikea zijn ze een stuk voordeliger :+
Maar van die wandrekken lijken mij ook wel wat idd. Vooral voor in mn hobbykamer en voor plantjes O+

Ik kan wel decoreren, ben jij handig met een boormachine? Want zo iemand zoek ik juist, die het op kan hangen :+
Ik ben handig met allerlei elektronische apparatuur. Sinds ik de Ikea heb uitgespeeld ben ik er eigenlijk niet meer geweest. Wacht op nieuwe levels.

Wie heeft er insta en volgt graag planten? Als je het leuk vindt dm ik mijn insta.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2018 12:34:12 ]
pi_181444211
Ik heb ook een hippe planten insta!

Zoo, plantjes op tafel.

pi_181444214
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:27 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Hier voor het tv-meubel is nog wel plek, toch?
Ik vind planten prachtig, maar er komt niets door het beeld van de TV heen. *gruwel*

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:42 schreef Koettie het volgende:
Ik heb ook een hippe planten insta!

Zoo, plantjes op tafel.
[ afbeelding ]
Super leuk, maar die stoel... heeft die nog functie op die plek?

En wederom planten voor de TV... :o
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181444244
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:32 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik ben handig met allerlei elektronische apparatuur. Sinds ik de Ikea heb uitgespeeld ben ik er eigenlijk niet meer geweest. Wacht op nieuwe levels.

Wie heeft er insta en volgt graag planten? Als je het leuk vindt dm ik mijn insta.
Kom maar door met je insta. Plantjes kijken is altijd leuk. Ik ben nu toegelaten tot de stekjes-groep op FB. Wordt er hongerig van.
pi_181444278
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:42 schreef Koettie het volgende:
Ik heb ook een hippe planten insta!

Zoo, plantjes op tafel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Holy shit :o
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:32 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik ben handig met allerlei elektronische apparatuur. Sinds ik de Ikea heb uitgespeeld ben ik er eigenlijk niet meer geweest. Wacht op nieuwe levels.

Wie heeft er insta en volgt graag planten? Als je het leuk vindt dm ik mijn insta.
Kom maar door met die insta :P
pi_181444402
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:31 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Boven de tv past nog genoeg. Of je doet de tv weg en je hebt heel veel ruimte!
Ik heb best veel zooi en probeer daarom juist de muren een beetje kaal en rustig te houden :') wilde eerst een grote spiegel ophangen maar dat verdubbelt hebt optische effect van zooi alleen maar.
Tap tap tap
pi_181444476
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb best veel zooi en probeer daarom juist de muren een beetje kaal en rustig te houden :') wilde eerst een grote spiegel ophangen maar dat verdubbelt hebt optische effect van zooi alleen maar.
Gewoon hangpotten daar hangen, superleuk O+
pi_181444544
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:32 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik ben handig met allerlei elektronische apparatuur. Sinds ik de Ikea heb uitgespeeld ben ik er eigenlijk niet meer geweest. Wacht op nieuwe levels.

Wie heeft er insta en volgt graag planten? Als je het leuk vindt dm ik mijn insta.
Man naar mijn hart O+
En DM je Insta maar :D
pi_181444545
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik vind planten prachtig, maar er komt niets door het beeld van de TV heen. *gruwel*

[..]

Super leuk, maar die stoel... heeft die nog functie op die plek?

En wederom planten voor de TV... :o

Nu even niet. Sleep ik zo wel richting bank.Maar is dus omdat ik zo m'n schoonouders plus puppy op bezoek heb die nogal sloopgraag is. En vier m'n verjaardag vandaag dus die tv is niet echt nodig nu.

Eigenlijk zitten we bijna nooit aan de eettafel nu ik er over na denk :+
pi_181444582
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:27 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Hier voor het tv-meubel is nog wel plek, toch?
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:42 schreef Koettie het volgende:
Ik heb ook een hippe planten insta!

Zoo, plantjes op tafel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja leuk ;)
pi_181444602
Ik heb gelukkig geen tv, en zojuist meubels en een oude radio weggedaan om nog meer ruimte te creëren voor plantjes en leuke dingen.

Mijn plantjes:




pi_181444622
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 13:06 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb gelukkig geen tv, en zojuist meubels en een oude radio weggedaan om nog meer ruimte te creëren voor plantjes en leuke dingen.

Mijn plantjes:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ahww zo mooi allemaal!
pi_181444625
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 13:03 schreef Koettie het volgende:
En vier m'n verjaardag vandaag
:o

Gefeliciteerd *O*
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181444642
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 13:06 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb gelukkig geen tv, en zojuist meubels en een oude radio weggedaan om nog meer ruimte te creëren voor plantjes en leuke dingen.

Mijn plantjes:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw :o :D
Oke nu voel ik me echt een newbie hoor :@
Koettie, ben je vandaag ook echt jarig? Gefeliciteerd! *O*
pi_181444725
Nee maandag! Maar dat is niet zo'n feestdag. Dus vandaag voor m'n ouders en schoonouders en vanavond lekker de kroeg in ^^
pi_181444734
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 13:14 schreef Koettie het volgende:
Nee maandag! Maar dat is niet zo'n feestdag. Dus vandaag voor m'n ouders en schoonouders en vanavond lekker de kroeg in ^^
Ah oke! Nouja iig veel plezier en alvast gefeliciteerd voor maandag dan :D
  Spellchecker zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:14:57 #271
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181444741
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 13:03 schreef Koettie het volgende:

[..]

Nu even niet. Sleep ik zo wel richting bank.Maar is dus omdat ik zo m'n schoonouders plus puppy op bezoek heb die nogal sloopgraag is. En vier m'n verjaardag vandaag dus die tv is niet echt nodig nu.

Eigenlijk zitten we bijna nooit aan de eettafel nu ik er over na denk :+
Gefeliciteerd!!
pi_181444940
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:32 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Wie heeft er insta en volgt graag planten? Als je het leuk vindt dm ik mijn insta.
Oh dat vind ik ook wel leuk, ik wil wel een dm :Y
pi_181446464
Zo even een rondje instaspam gedaan. O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 13:06 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb gelukkig geen tv, en zojuist meubels en een oude radio weggedaan om nog meer ruimte te creëren voor plantjes en leuke dingen.

Mijn plantjes:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooiii! O+

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2018 14:57:25 ]
pi_181446527
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je kunt de zwarte potjes van Lush ook gebruiken voor stekjes :7
Yesssss. Heb er nog wel een paar liggen die ik voorlopig nog niet ga inruilen voor een gezichtsmasker.
pi_181446866
Het is Happy en Green, maar wat is het?
pi_181447144
Door al het heen en weer verhuis zijn er veel planten gesneuveld. Dus kom hier inspiratie opdoen. Want een huis zonder planten is ook maar mwah.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181447460
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 15:17 schreef bloempje-moi het volgende:
Het is Happy en Green, maar wat is het?
[ afbeelding ]
de schaal is wat lastig in te schatten, maar ik denk Peperomia Obtusifolia 'Variegata'
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181447640
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 15:48 schreef Jordy-B het volgende:
Peperomia Obtusifolia 'Variegata'
O+
pi_181448170
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 15:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

de schaal is wat lastig in te schatten, maar ik denk Peperomia Obtusifolia 'Variegata'
ah mooi, die hebben wij pas ook gekocht, samen met de pannenkoekplant en nog iets, bij Deen, die heben vaak leuke planten staan.
Mocht er iemand een kringloopwinkel zoeken met een heeeeeel ruim assortiment bloempotten, ga dan eens op de zolder van Boeldag Zaanstreek in Koog a/d Zaan kijken, zelden zo’n berg bloempotten bij elkaar gezien.
pi_181448564
Heb een Lucky leaves gehad van schoonmoeder! Die had ik nog niet.
pi_181448684
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 16:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ah mooi, die hebben wij pas ook gekocht, samen met de pannenkoekplant en nog iets, bij Deen, die heben vaak leuke planten staan.
Mocht er iemand een kringloopwinkel zoeken met een heeeeeel ruim assortiment bloempotten, ga dan eens op de zolder van Boeldag Zaanstreek in Koog a/d Zaan kijken, zelden zo’n berg bloempotten bij elkaar gezien.
Daar dacht ik toevallig afgelopen week nog aan! Ik loop van de week even binnen.
pi_181449514
Omg! Omg! Volgens mij zie ik het begin van een zaaddoosje bij m'n Peyote! :o



Dat linksvoor, paars... dat is toch een zaaddoosje?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181452095
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Zojuist drie stekjes gekocht van de Kalanchoe Daigremontiana aka. de bommenwerper.
[ afbeelding ]
Ik ben net een uur bezig geweest met ongewenste 'mini-bommetjes' te verwijderen uit allerlei andere potten! :O
pi_181452228
Super gaaf trouwens, die woonkamers vol met planten. O+ O+
Ik zou willen dat het hier ook lukt, maar met mijn drie monsters is het niet te doen.

Ik heb wel mijn plantenhoekje in de keuken opgeruimd. Alleen al die graslelie stekjes. Hehe.
Dat gaat leuk worden als ik ze ga verpotten naar bekers. :').



  Spellchecker zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:34:27 #285
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181453158
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:00 schreef Crientj het volgende:
Super gaaf trouwens, die woonkamers vol met planten. O+ O+
Ik zou willen dat het hier ook lukt, maar met mijn drie monsters is het niet te doen.

Ik heb wel mijn plantenhoekje in de keuken opgeruimd. Alleen al die graslelie stekjes. Hehe.
Dat gaat leuk worden als ik ze ga verpotten naar bekers. :').

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die heb ik allemaal bij elkaar gezet in een weckpot .... anders staat straks alles vol met wijnglazen :D

pi_181454839
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 15:17 schreef bloempje-moi het volgende:
Het is Happy en Green, maar wat is het?
[ afbeelding ]
Heb ik ook, stevig plantje :Y
Tap tap tap
pi_181456054
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 15:17 schreef bloempje-moi het volgende:
Het is Happy en Green, maar wat is het?
[ afbeelding ]
Oh bij de Dirk geweest? :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181456797
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh bij de Dirk geweest? :+
Dekamarkt
pi_181467998
Eindelijk eens een nieuwe achtergrond voor mijn telefoon gevonden. :7

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 12:05:08 ]
pi_181468160
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:04 schreef Stratotanker het volgende:
Eindelijk eens een nieuwe achtergrond voor mijn telefoon gevonden. :7
Leuk O+
Ik kwam in de Flow (tijdschrift) een enorme plantenposter tegen. Kijken of ik daar een mooie lijst voor kan vinden O+

  zondag 26 augustus 2018 @ 12:18:50 #291
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_181468259
Opgevouwen posters :') Ik vind dat echt zo achterlijk.

De poster zelf is best tof natuurlijk maar die vouwen ga je altijd zien.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_181468281
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Opgevouwen posters :') Ik vind dat echt zo achterlijk.

De poster zelf is best tof natuurlijk maar die vouwen ga je altijd zien.
Ja dat vind ik ook wel echt jammer.
  Spellchecker zondag 26 augustus 2018 @ 12:34:14 #293
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181468573
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:20 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook wel echt jammer.
Je zou 'm heel voorzichtig kunnen strijken, dan wel ondersteboven en onder een laken en lauw.
pi_181468655
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:34 schreef maily het volgende:

[..]

Je zou 'm heel voorzichtig kunnen strijken, dan wel ondersteboven en onder een laken en lauw.
Ja daar had ik zelf ook al aan zitten denken. Morgen maar eens proberen (ga zo naar de Apenheul)
pi_181477172
Berlijnse rommelmarkten zijn niet goed voor de portemonnee. Of de smaak: ik heb heerlijke kitsch ingeslagen.
pi_181478205
Goal 😍


In dat Urban Jungle boek staat ook wel leuke inspiratie. Maar veel mensen gaan uit van het interieur em stijl en zoeken daar een plant bij. Ik sleep gewoon een plant mee en zie wel waar die in mijn huis belandt.
pi_181479063
Haha ja ik koop ook gewoon een plant die ik mooi vind. Kijk alleen misschien of ie veel licht nodig heeft of niet.

Wel leuk die foto, maar je moet steeds de boel verbouwen als je water gaat geven.
Tap tap tap
pi_181479069
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:33 schreef bloempje-moi het volgende:
Goal 😍
[ afbeelding ]

In dat Urban Jungle boek staat ook wel leuke inspiratie. Maar veel mensen gaan uit van het interieur em stijl en zoeken daar een plant bij. Ik sleep gewoon een plant mee en zie wel waar die in mijn huis belandt.
Ohh dat is mooi. Ahah mijn huis als ik groter zou wonen!

Ben aan 't bijkomen van gister. Hele dag op de bank gehangen en nu weer lekker spuiten tegen spint en al m'n plantjes terug op hun plek.

Hebben jullie kamerplanten buiten staan? Twijfel of ik ze al naar binnen haal of nog even laat staan.
pi_181479276
Nee ik heb ze nooit buiten staan. Heb geen afdak op het balkon, dus ze verbranden of vernaggelen door de hagel (zoals gister).
Tap tap tap
pi_181480350
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:03 schreef CherryLips het volgende:
Haha ja ik koop ook gewoon een plant die ik mooi vind. Kijk alleen misschien of ie veel licht nodig heeft of niet.

Wel leuk die foto, maar je moet steeds de boel verbouwen als je water gaat geven.
Ik vind dat stiekem wel leuk, dat verbouwen. Hoort een beetje bij het ritueel. Hier echt zo'n proces van kijken of er nieuwe bladeren komem/er wat aan de hand is, eventueel afstoffen, kijken of ejt water of een grotere pot nodig is. Maar ben er ook altijd wel een uur of twee zoet mee.

Ah ja, zonder afdak is niet chill. Hoewel, m'n philodendron xanadu's, bananenboom, citroen(???) boompje, Sanseveria, avocado en euforbia en nog wat spul staat gewoon in de tuin, niet onder een afdak. Omg dat moet zo allemaal weer ergens een plekje binnen. :+ Doe 't van de week wel, dan dagje plantjes inpassen en alles water geven. Ben toch vrij. En dan ook dat plantending ophangen, die staat nog tegen de muur. Plantendagje inplannen <3
pi_181480396
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:33 schreef bloempje-moi het volgende:
Goal 😍
[ afbeelding ]

In dat Urban Jungle boek staat ook wel leuke inspiratie. Maar veel mensen gaan uit van het interieur em stijl en zoeken daar een plant bij. Ik sleep gewoon een plant mee en zie wel waar die in mijn huis belandt.
Wat een geweldige planten hoek heb je.
Hier gaat het net zo met planten. Gewoon kopen en dan thuis maar aanvullen waar nog een hoekje over is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')