Nee hoor, ik ben totaal anti pvv-types, maar kom op zeg. Wij zaten destijds bij de buren en in het buurthuis onze stinkende best te doen te integreren, dus ik erger me eraan dat mensen zo de kantjes ervan af lopen.quote:
De stap van Engels of Duits naar Nederlands is ook een stuk kleiner dan van Spaans naar Nederlands.quote:Op maandag 13 augustus 2018 14:23 schreef Karina het volgende:
Sommige mensen doen gewoon geen moeite. Ik had vroeger een aantal Amerikaanse collega's die spraken ook nog geen woord Nederland terwijl ze hier al een tijdje woonde, een Ierse, Duitse en Argentijnse collega spraken wel al best redelijk Nederlands. De Argentijn wat minder maar dat was vooral omdat hij niet durfde
De Amerikanen spraken ook geen Nederlands hequote:Op maandag 13 augustus 2018 14:26 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
De stap van Engels of Duits naar Nederlands is ook een stuk kleiner dan van Spaans naar Nederlands.
Is inderdaad een kwestie van willen, maar goed, als ze dat niet willen, dan willen ze het niet
Ja vandaar dat ik begin met 'het is een kwestie van willen'quote:Op maandag 13 augustus 2018 14:39 schreef Karina het volgende:
[..]
De Amerikanen spraken ook geen Nederlands he
Op z'n minst maken die dan nog hun eigen taal.quote:Op maandag 13 augustus 2018 14:20 schreef Dven het volgende:
Je moet alle Nederlanders die al jaren in een ander land wonen en de taal niet spreken eens de kost geven
Hoe zit dat bij jou, is dat überhaupt te doen?quote:Op maandag 13 augustus 2018 14:20 schreef Dven het volgende:
Je moet alle Nederlanders die al jaren in een ander land wonen en de taal niet spreken eens de kost geven
De uitkeringsinstanties weten ze daar in tegen uitstekend te vinden. Dat dan weer wel .......quote:Op maandag 13 augustus 2018 14:16 schreef Quotidien het volgende:
Net bij een Turk over de vloer geweest (thuiszorg) die dus gewoon 30 jaar in Nederland woont en geen woord van de taal spreekt. Ter vergelijking, ik heb 3 jaar in het buitenland gewoond en sprak na een jaar vloeiend de taal, als je een beetje moeite doet om te integreren heb je dat zo onder de knie. Het is echt een prestatie om na 30 (!) fucking jaar nog steeds niet de taal te spreken. Uiteraard was meneer ook fan van Erdogan. Wat een kutmentaliteit zeg, lekker in ons welvarend landje komen wonen en gewoon 0,0 moeite doen om te integreren.
Van de circa honderd nederlanders en belgen die ik in Bulgarije 'ken' spreken enkel een Vlaamse vriend en ik de taal goed.quote:Op maandag 13 augustus 2018 14:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hoe zit dat bij jou, is dat überhaupt te doen?
T'is dat ie het zelf zegtquote:Op maandag 13 augustus 2018 14:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Van de circa honderd nederlanders en belgen die ik in Bulgarije 'ken' spreken enkel een Vlaamse vriend en ik de taal goed.
O jij spreekt het echt goed? Petje af, het zou mij onmogelijk lijken.quote:Op maandag 13 augustus 2018 14:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Van de circa honderd nederlanders en belgen die ik in Bulgarije 'ken' spreken enkel een Vlaamse vriend en ik de taal goed.
Nooit een les gevolgd. Gewoon beetje bij beetje aangeleerdquote:Op maandag 13 augustus 2018 14:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
O jij spreekt het echt goed? Petje af, het zou mij onmogelijk lijken.
En heb je dat van alleen daar verblijven geleerd of heb je iets van een cursus gedaan?
Betaalt pallets sorteren daar beter ofzo?quote:Op maandag 13 augustus 2018 15:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Nooit een les gevolgd. Gewoon beetje bij beetje aangeleerdeerste bedrijf waar ik voor werkte begon op een gegeven moment gratis taallessen te organiseren. Eénmaal naar gegaan maar toen men mdt het alfabet begon ben ik gauw afgehaakt. Als je dat niet binnen een half uurtje onder de knie hebt is het tijdverspilling om in groepsverband te lessen. Buiten dat werk ik zo'n 10 uur per dag dus om nadien nog huiswerk te gaan doen door wat woordjes te leren zie ik absoluut niet zitten. In de kroeg leer je het uiteindelijk ook wel
Okquote:Op maandag 13 augustus 2018 15:16 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Betaalt pallets sorteren daar beter ofzo?
Beter dan de gemiddelde provinciaal dusquote:Op maandag 13 augustus 2018 15:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik had ook ooit zo'n 'collega'. "Iek bien al faiftien jahr ien neddalaand"
Het was een vieze matennaaier.quote:Op maandag 13 augustus 2018 15:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Beter dan de gemiddelde provinciaal dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |