abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181420591
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:48 schreef Claire68 het volgende:
Zijn hier ook mensen die overwegen vantevoren zelf de post in te voegen als straks die combiblunder komt, of die dit al doen?
Dat is toch helemaal niet handig/ efficient? Je kunt toch gewoon een keerbundel maken? Lijkt me een stuk makkelijker dan eerst alle post uit de tassen halen en alles samen te voegen.
pi_181420837
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:54 schreef Claire68 het volgende:
Ik heb nu in de vakantie (hoop ik, dat het tijdelijk is) een heel vervelende sorteerder die vrijwel alle pakjes niet invoegt in de bundel op de juiste volgorde, maar op de voorkant van de bundel onder het elastiek duwt, meestal met de achterkant naar voren. Zodat ik helemaal niet meer aan de voorkant van de bundel kan zien waar die voor is. En ik een hele massa ongesorteerde pakjes heb. Verder heeft hij/zij ook nog de gewoonte om zomaar allerlei losse post nog aan de voorkant van bundels onder het elastiek te duwen, vaak zelfs die in een andere bundel thuishoren.
Dit is allebei niet de standaardmethode (kleine pakjes moet je samenvoegen, desnoods bundel splitsen. Losse post mag alleen in rode bak naar het depot) en kun je dus gewoon via de app melden zodat deze nieuwe voorbereider er op aangesproken wordt.
pi_181420915
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:55 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dit is allebei niet de standaardmethode (kleine pakjes moet je samenvoegen, desnoods bundel splitsen. Losse post mag alleen in rode bak naar het depot) en kun je dus gewoon via de app melden zodat deze nieuwe voorbereider er op aangesproken wordt.
Losse post mag bovenop de laatste bundel van de laatste tas, wel onder het elastiek zodat het niet ergens onderin de tas valt. In de rode bak mag alleen nog postzegelpost en medische post tegenwoordig .
pi_181421498
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Losse post mag bovenop de laatste bundel van de laatste tas, wel onder het elastiek zodat het niet ergens onderin de tas valt. In de rode bak mag alleen nog postzegelpost en medische post tegenwoordig .
En (landelijk) is de bedoeling dat er helemaal geen losse post mee gaat, vooral niet bovenop de tas. Eventueel drukwerk blijft liggen tot de volgende dag.

edit: ik bedoel niet de 0100 post op vestigingen waar ze al met de codeerregel werken
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:06:37 #205
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181423465
Vandaag opnieuw alles vantevoren doorgenomen, ge-hersorteerd en ge-herbundeld. Kostte 19 minuten, totale tijd in de app vandaag was 81 minuten, ik heb er 73 over gedaan. Dus minminuten geboekt. Het is zoveel fijner om op straat gewoon te kunnen zien waar ik heen moet en niet alsmaar heen en weer te fietsen en dat de post wegwaait of wegregent met al dat gepuzzel.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:14:07 #206
474394 Claire68
pi_181423605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:55 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik heb hier op dit forum al gelezen hoe het zou moeten, met de pakjes, tot anderhalve centimeter dikte, en dat zou heel fijn zijn als het zo zou gebeuren. "Gewoon" via de app melden? Zodat deze voorbereider er op aangesproken wordt? Als het blijvend is zal ik gaan melden maar dat werkt hier niet goed, met de melding wordt niets doelmatigs gedaan. Je bent dan een half jaar bezig met er achter aan zitten, dat is vreselijk. Volgens mij is dit geen nieuwe voorbereider, maar iemand die al heel veel jaren z'n eigen onzinnige methodiekloze methodiek heeft kunnen ontwikkelen en uitoefenen en z'n gang heeft kunnen gaan zonder daar ooit corrigerend op aangsproken te zijn. Dat is mijn indruk.

Ik hoop dus dat de voorbereider(s) die het eerst deed/deden het binnenkort weer gaan doen. Als ze terug zijn van vakantie. Dat melden, om er voor te zorgen dat het echt goed komt, daar zie ik als een berg tegenop. Maar dat zal ik wellicht doen als het zo blijft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claire68 op 24-08-2018 14:19:26 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:49:07 #207
474394 Claire68
pi_181424394
Ook weer eens even een positieve noot: Gisteren had ik, voor het eerst sinds de invoering van de codeerregel op 21 november 2017, GEEN post in mijn tassen die niet voor mijn wijken was. Dus GEEN herstelpost. Een unicum!

Het voelde heel raar en vrij om zomaar op stop te kunnen drukken zonder gehannes met stickers en, om helemaal niet langs een brievenbus te moeten omrijden, in mijn eigen tijd.
pi_181425907
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:48 schreef Claire68 het volgende:
Zijn hier ook mensen die overwegen vantevoren zelf de post in te voegen als straks die combiblunder komt, of die dit al doen?
Officieel mag je die "herbundel" tijd niet schrijven, tenminste dat is hier tegen ons gezegd omdat ze je genoeg opties geven (postvest/3 vakkentas/enz.)
pi_181426025
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:06 schreef Claire68 het volgende:
Vandaag opnieuw alles vantevoren doorgenomen, ge-hersorteerd en ge-herbundeld. Kostte 19 minuten, totale tijd in de app vandaag was 81 minuten, ik heb er 73 over gedaan. Dus minminuten geboekt. Het is zoveel fijner om op straat gewoon te kunnen zien waar ik heen moet en niet alsmaar heen en weer te fietsen en dat de post wegwaait of wegregent met al dat gepuzzel.
Je wijk is in feite een puinzooi en je mint nog steeds? Dan gaat er ook niet echt motivatie ontstaan voor PostNL om toch meer focus te leggen op de kwaliteit.
pi_181426095
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:46 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet handig/ efficient? Je kunt toch gewoon een keerbundel maken? Lijkt me een stuk makkelijker dan eerst alle post uit de tassen halen en alles samen te voegen.
Zo´n keerbundel lijkt me nu juist helemaal niets. Op een daldag misschien, maar op een piekdag 300x per wijk een zware bundel omdraaien is solliciteren naar polsklachten. En hoe doe je dat als je een groot rondje hebt dat uit meerdere bundels bestaat? Dan loop je met bijv. 2 of 3 bundels op je arm, en moet je de bovenste steeds omdraaien. En als je dan ook nog hah hebt is het helemaal acrobatiek op hoog niveau. Ik ga de post gewoon samenvoegen, op het depot of (ik woon toch in de buurt) thuis. Zoveel extra werk is dat niet, want de post ligt toch al op volgorde. Ik schat dat het voor een wijk van een uur ongeveer 10/15 minuten werk is, en dat haal ik wel weer in met het lopen, want als ik het niet had samengevoegd was ik 10/15 minuten langer bezig geweest met lopen. Kan ik meteen de sorteerfouten eruit halen (scheelt teruglopen), en al die kleine pakjes die ze los meegeven er tussen zetten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181426127
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:49 schreef Claire68 het volgende:
Ook weer eens even een positieve noot: Gisteren had ik, voor het eerst sinds de invoering van de codeerregel op 21 november 2017, GEEN post in mijn tassen die niet voor mijn wijken was. Dus GEEN herstelpost. Een unicum!

Het voelde heel raar en vrij om zomaar op stop te kunnen drukken zonder gehannes met stickers en, om helemaal niet langs een brievenbus te moeten omrijden, in mijn eigen tijd.
Waarom rij jij om in je eigen tijd? Dat is gewoon werktijd hoor! :Y
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_181426199
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:53 schreef the_X het volgende:

[..]

Officieel mag je die "herbundel" tijd niet schrijven, tenminste dat is hier tegen ons gezegd omdat ze je genoeg opties geven (postvest/3 vakkentas/enz.)
Er is zo veel wat officieel niet mag. Zoals zaterdagwijken waar de planner niemand voor kan vinden op maandag weg laten brengen.

Maar wat ik al zei: als je gaat bezorgen uit de combibundel gaat dat je extra tijd kosten. Dat is ook gebleken in de pilots, ongeveer 12% langer. Of ik die extra tijd nu gebruik om langer op het depot bezig te zijn, of juist langer op straat, dat is lood om oud ijzer.
pi_181428898
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:15 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dan kunnen we wellicht samen die dagen iets leuks gaan doen, want ik ga ook absoluut niet werken dan. Misschien is het een idee als ze dan ook meteen gaan oefenen op het hoog en laag springen. ;)
Toen de maandag nog wel een reguliere werkdag was, liep ik op die dag al niet meer. Sinds de afschaffing van de maandag als bezorgdag heb ik niet een keer gelopen. Maandag is mijn dag.
In het verleden heb ik ook al geweigerd om te werken op maandag als extra werkdag rond de SKNJ-periode.
Geweldig plan. Heeft iemand een leuk idee voor een uitje? *O* ;)
pi_181430338
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:12 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Geweldig plan. Heeft iemand een leuk idee voor een uitje? *O* ;)
rondleiding in den haag :)
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:25:47 #215
474394 Claire68
pi_181432885
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Je wijk is in feite een puinzooi en je mint nog steeds? Dan gaat er ook niet echt motivatie ontstaan voor PostNL om toch meer focus te leggen op de kwaliteit.
Hoe zou er meer motivatie ontstaan voor PostNL om meer focus te leggen op de kwaliteit als ik geen minminuten opgeef? Dat moet je dan eens uitleggen zeg.

De reden waarom ik minminuten opgeef is dat ik trots ben op mijn minminuten, als ik ze maak, en dat het goed voelt om eerlijk te zijn. Ik heb er niet minder inkomsten door (al mijn inkomen wordt verrekend met mijn wwb uitkering). Ik doe dit werk omdat ik er trots op ben dit werk goed te doen. Ik doe het niet voor PostNL maar voor mezelf, ik schep er eer in, voor zover dat nog enigszins mogelijk is. Ik geef toe, dat wordt wel steeds moeilijker.

Bijkomend voordeel is dat ik vertrouwd wordt: mijn plustijd wordt nooit afgekeurd (tot nu toe) en bij collega's gebeurt dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claire68 op 24-08-2018 21:32:25 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:27:50 #216
474394 Claire68
pi_181432931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..] Ik ga de post gewoon samenvoegen, op het depot of (ik woon toch in de buurt) thuis. Zoveel extra werk is dat niet, want de post ligt toch al op volgorde. Ik schat dat het voor een wijk van een uur ongeveer 10/15 minuten werk is, en dat haal ik wel weer in met het lopen, want als ik het niet had samengevoegd was ik 10/15 minuten langer bezig geweest met lopen. Kan ik meteen de sorteerfouten eruit halen (scheelt teruglopen), en al die kleine pakjes die ze los meegeven er tussen zetten.
EXACTLY my thoughts. Wat leuk dat iemand hetzelde ziet en denkt als ik.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:30:32 #217
474394 Claire68
pi_181433002
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]Of ik die extra tijd nu gebruik om langer op het depot bezig te zijn, of juist langer op straat, dat is lood om oud ijzer.
Voor PostNL is er geen verschil maar voor mij wel: sorteren en bundelen vantevoren op het depot is stukken beter dan in weer en wind onderweg steeds weer een stukje. De post valt, waait weg, ik heb dat nu een poosje meegemaakt met die slechte sortering, en op depot van tevoren is stukken beter.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:54:35 #218
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181433644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:25 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Hoe zou er meer motivatie ontstaan voor PostNL om meer focus te leggen op de kwaliteit als ik geen minminuten opgeef? Dat moet je dan eens uitleggen zeg.

De reden waarom ik minminuten opgeef is dat ik trots ben op mijn minminuten, als ik ze maak, en dat het goed voelt om eerlijk te zijn. Ik heb er niet minder inkomsten door (al mijn inkomen wordt verrekend met mijn wwb uitkering). Ik doe dit werk omdat ik er trots op ben dit werk goed te doen. Ik doe het niet voor PostNL maar voor mezelf, ik schep er eer in, voor zover dat nog enigszins mogelijk is. Ik geef toe, dat wordt wel steeds moeilijker.

Bijkomend voordeel is dat ik vertrouwd wordt: mijn plustijd wordt nooit afgekeurd (tot nu toe) en bij collega's gebeurt dat wel.
:') Plustijd mogen ze niet afkeuren. Ze moeten dat toekennen en mogen pas daarna in overleg treden.
Minnen klinkt heel tof, maar is alleen maar een tactiek van de postnl. Jij hebt geen last van het feit dat het je minder salaris kost. Maar je collega's wel. Want elke 6 maanden baseren ze op mensen zoals jij wel een kans om er extra tijd van af te halen.

Zie jouw trouwens wel vaak dingen zeggen waaruit ik het idee krijg dat je niet alle dingen die onder werktijd vallen ook rekent als werktijd. Denk bv aan het langs de brievenbus fietsen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181433885
quote:

[..]

Als jij flink uitloop schrijft met als reden "kwaliteit sortering" dan kan dit voor PostNL een financiële prikkel zijn om betere kwaliteit te leveren. In theorie althans. In de praktijk heb ik er nooit iets van gemerkt. Maar ik zie het extra geld dan maar als een soort smartegeld.

Ik begrijp je redenatie, maar ik min uit principe nooit. Ik ben redelijk snel, niet de snelste, maar sneller dan mijn gemiddelde collega. Daar schep ik ook wel enig genoegen in, maar ik vind niet dat ik financieel gestraft moet worden omdat ik sneller/efficiënter werk. Want ik krijg dan minder geld voor exact hetzelfde werk dan die gemiddelde collega. Bovendien is PostNL er zelf altijd al als de kippen bij om tijd van wijken af te halen vanwege volumedalingen of rare wanconstructies als "vrijwillig" niet terug naar het depot, dus het stuit me tegen de borst om uit eigen beweging nog eens wat extra tijd van mijn wijk af te halen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:21:17 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181434305
als je kwaliteit sortering of volume kiest wordt het bij ons snel afgekeurd, maar retailer en reistijd worden wel makkelijk goedgekeurd ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:27:59 #221
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181434453
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
als je kwaliteit sortering of volume kiest wordt het bij ons snel afgekeurd, maar retailer en reistijd worden wel makkelijk goedgekeurd ...
Gewerkte tijd is betaalde tijd. Afkeuren mag helemaal niet zomaar.

Ik plus nog steeds alles onder basistijd. Ga geen tijd besteden aan het uitzoeken van wat waaronder valt. Soms zijn er wel 3/4 redenen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:09:21 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181435418
ik maak me er niet druk meer om
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181437033
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:27 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik plus nog steeds alles onder basistijd. Ga geen tijd besteden aan het uitzoeken van wat waaronder valt. Soms zijn er wel 3/4 redenen.
Dat deed ik dus tot een tijdje terug ook standaard. Toen kreeg ik een appje van mijn teamcoach of ik geen basistijd meer wilde gebruiken als reden....
Als ik "kwaliteit" wil opgeven gaat men er vanuit dat je dan ook een melding van maakt, anders wordt het niet goedgekeurd.
Is gewoon het "zo lastig mogelijk" maken om tijd bij te plussen lijkt het wel.
Ik heb dus ineens veel reistijd de laatste tijd en als ik naar de retailer moet "fiets ik heeeel langzaam" ;) })
pi_181447022
quote:

[..]

Aangezien PostNL niet graag smijt met de minuten gaat er vast ergens een lichtje branden als jij steeds extra tijd doorgeeft onder de noemer kwaliteit. Ze kunnen dan, of jou die extra tijd geven (je doet immers werk wat je niet hoort te doen), of ze kunnen die voorbereider op ze sodemieter geven zodat de wijk meteen goed zit. En aangezien dat laatste minder tijd kost zou dat de meest logische oplossing zijn. In de praktijk zal het voorbereiden niet altijd beter worden, maar door extra tijd te claimen geef je wel een signaal af.

Wat maakt het in jouw geval uit of je plustijd wordt goedgekeurd? Je krijg de rest immers toch via je uitkering. En die voldoening kan je toch ook gewoon uit het feit halen dat je sneller bent dan je collega's. Harder werken en minder betaald krijgen is namelijk ook wel erg scheef.

Daarbij. Voor jou maakt het toch niet uit. En blijkbaar heb je een ruime wijk zodat je tijd overhoud. Vergeet niet dat er ook collega's zijn die het voor het geld doen. Als zij dan net een krappe wijk hebben worden zijn vervolgens scheef aangekeken omdat zij plussen terwijl hun collega wel aan het minnen is.
pi_181495637
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:27 schreef Claire68 het volgende:

[..]

EXACTLY my thoughts. Wat leuk dat iemand hetzelde ziet en denkt als ik.
Maar die tijd dan wel gewoon meetellen als werktijd! Want dat is het.
pi_181512499
Ik heb zojuist op indeed de Postnl faq ontdekt.
De antwoorden op de vragen zijn al net zo wisselend als de reviews.
pi_181518641
tl sluit mijn kwaliteitsmeldingen nu gewoon zomaar als ik te lastig doe...
pi_181518691
PostNL is dronken denk ik, gezien het bericht op mijn werk:

De veranderingen vragen veel van je, maar ze bieden ook nieuwe mogelijkheden. Zo onderzoeken we of we de post op veel depots eerder kunnen aanleveren. En we zijn van plan om met bedrijfsfietsen te gaan werken. Elektrische bakfietsen bij grote lopen met veel post. En bij kleinere lopen met minder post elektrische fietsen

:o :o
pi_181519040
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:

De veranderingen vragen veel van je, maar ze bieden ook nieuwe mogelijkheden. Zo onderzoeken we of we de post op veel depots eerder kunnen aanleveren. En we zijn van plan om met bedrijfsfietsen te gaan werken. Elektrische bakfietsen bij grote lopen met veel post. En bij kleinere lopen met minder post elektrische fietsen

Maar dat lijkt me dan alleen te gelden bij de wijken met grote fietsafstanden? Bij een wijk waar je vooral rondjes loopt of waar alles dicht bij elkaar ligt heb je immers niks aan een e-bike. En die wijken met grote afstanden hebben hier al een e-bike. Overigens wel alleen de mensen die iedere dag die wijk hebben, anders kom je er niet voor in aanmerking.
pi_181519045
En ook alle post weer op alle dagen. Exit piek en dal.
pi_181519098
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me dan alleen te gelden bij de wijken met grote fietsafstanden? Bij een wijk waar je vooral rondjes loopt of waar alles dicht bij elkaar ligt heb je immers niks aan een e-bike. En die wijken met grote afstanden hebben hier al een e-bike. Overigens wel alleen de mensen die iedere dag die wijk hebben, anders kom je er niet voor in aanmerking.
Dat zal het wel zijn ja. Denk niet dat ze iedereen een fiets gaan geven.

Vraag me af hoe die piek/dal verdeling in de praktijk zal uitpakken. Heb je dus op één dag wijken met veel post en wijken met weinig post.
pi_181520226
Hier zijn er wel een aantal mensen die juist alleen de piekdagen werken. Dat wordt nog wat, en hoe gaat dit uitpakken voor de flexibelen... die moeten nog flexibeler worden vrees ik :')
Bedenk me ook ineens de HAH.. als sommige wijken dan op zaterdag minder druk zijn maar wel die AH bonus nog steeds, dan is dat ook wel zonde.

[ Bericht 20% gewijzigd door VixenFromHell op 28-08-2018 15:54:27 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181521464
Onze tl zei vanochtend op het depot toen hij dit praatje hield dat ze van de hah op zaterdag af willen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:37:50 #234
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181521469
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Vraag me af hoe die piek/dal verdeling in de praktijk zal uitpakken. Heb je dus op één dag wijken met veel post en wijken met weinig post.
Dat is ook wat ze willen blijkbaar. Want dat staat er letterlijk ook.
Loesje
pi_181521645
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:37 schreef Globetrottertje het volgende:
Onze tl zei vanochtend op het depot toen hij dit praatje hield dat ze van de hah op zaterdag af willen.
ja, dat zeggen ze al jaren, maar vooralsnog hebben we nog steeds hah. Minstens 5 jaar geleden werd het ook al gezegd.
pi_181521685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:55 schreef bmp80 het volgende:
En ook alle post weer op alle dagen. Exit piek en dal.
Het is geen exit. We gaan niet terug naar hoe het vroeger was. Voor de helft van de wijken blijft het zoals het nu is. Piekdagen op didoza, daldagen op wo en vr. En voor de andere helft van de wijken is het precies omgekeerd. Ik ben wel benieuwd of AH het goed vindt als een deel van de wijken al op vrijdag de bonusfolder krijgt. En omdat de helft van de wijken straks maar 2 piekdagen heeft ipv die 3 van nu, gaan die wel heel erg veel post krijgen op wo en vr ben ik bang.
pi_181521790
quote:

[..]

Ze hebben het jaren geleden al eens geprobeerd, met elektrische bakfietsen. Dat was geen succes. Ze waren erg duur in aanschaf (iets van 4000 euro per stuk), de actieradius was beperkt, en de tijdswinst woog niet op tegen de extra kosten. Elektrische scooters hebben we ook gehad, dat was ook geen succes.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:04:36 #238
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181522126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is geen exit. We gaan niet terug naar hoe het vroeger was. Voor de helft van de wijken blijft het zoals het nu is. Piekdagen op didoza, daldagen op wo en vr. En voor de andere helft van de wijken is het precies omgekeerd. Ik ben wel benieuwd of AH het goed vindt als een deel van de wijken al op vrijdag de bonusfolder krijgt. En omdat de helft van de wijken straks maar 2 piekdagen heeft ipv die 3 van nu, gaan die wel heel erg veel post krijgen op wo en vr ben ik bang.
Als ze alle wijken nou het zelfde maken zou het nog wel wat zijn. Dan kun je elke dag gewoon x uren lopen. Ik zie ook niet zo veel in een extra daldag.
Loesje
pi_181522687
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze hebben het jaren geleden al eens geprobeerd, met elektrische bakfietsen. Dat was geen succes. Ze waren erg duur in aanschaf (iets van 4000 euro per stuk), de actieradius was beperkt, en de tijdswinst woog niet op tegen de extra kosten. Elektrische scooters hebben we ook gehad, dat was ook geen succes.
In Ede loopt een proef met die bakfietsen en elektrische fietsen. Daar hoor ik op zich wel positieve geluiden van. Ik heb begrepen dat het toch echt de bedoeling is dat iedereen een bedrijfs-e-fiets gaat krijgen, al dan niet bak-. In Ede hoort die fiets dan niet bij een persoon, maar bij een wijk. Als je de volgende dag een andere wijk loopt, heb je dus ook een andere bakfiets.
pi_181523321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:22 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

In Ede loopt een proef met die bakfietsen en elektrische fietsen. Daar hoor ik op zich wel positieve geluiden van. Ik heb begrepen dat het toch echt de bedoeling is dat iedereen een bedrijfs-e-fiets gaat krijgen, al dan niet bak-. In Ede hoort die fiets dan niet bij een persoon, maar bij een wijk. Als je de volgende dag een andere wijk loopt, heb je dus ook een andere bakfiets.
maar voor heel veel wijken is een e-bike toch helemaal niet efficient? Bovendien zijn die dingen nogal aan de prijs. De kans op diefstal is ook nogal groot. En als ie stuk is kun je hem niet zomaar overal heenbrengen, want ze hebben maar met bepaalde bedrijven een onderhoudscontract. Ik weet van bezorgers hier bijvoorbeeld dat ze dan een telefonische afspraak moeten maken, die gast die dat spul repareert zit op minstens een uur rijden, en over het algemeen duurt het zo 2 weken voordat ie tijd heeft.
Ik kan me wat moeilijk voorstellen dat ze zo';n enorme investering willen doen, want tijdswinst zul je met zo'n fiets lang niet bij alle wijken kunnen behalen.
pi_181523434
Dat wat hierboven staat lijkt mij ook idd, plus dat fietsen over het algemeen afgesteld worden voor een persoon. Vooral iemands lengte is daar belangrijk bij... en hier werken mensen van onder de 1.60 en van bijna 2 meter. Dat lijkt me niet erg handig ?? Iedere keer op een fiets zitten die qua maat/afstelling niet passend is lijkt me ook niet goed voor je lichaam.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181523674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar voor heel veel wijken is een e-bike toch helemaal niet efficient? Bovendien zijn die dingen nogal aan de prijs. De kans op diefstal is ook nogal groot. En als ie stuk is kun je hem niet zomaar overal heenbrengen, want ze hebben maar met bepaalde bedrijven een onderhoudscontract. Ik weet van bezorgers hier bijvoorbeeld dat ze dan een telefonische afspraak moeten maken, die gast die dat spul repareert zit op minstens een uur rijden, en over het algemeen duurt het zo 2 weken voordat ie tijd heeft.
Ik kan me wat moeilijk voorstellen dat ze zo';n enorme investering willen doen, want tijdswinst zul je met zo'n fiets lang niet bij alle wijken kunnen behalen.
Wellicht dat ze nog meer depots wegbezuinigen? Dan is het weer verder fietsen tot de meeste wijken.
pi_181524148
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat wat hierboven staat lijkt mij ook idd, plus dat fietsen over het algemeen afgesteld worden voor een persoon. Vooral iemands lengte is daar belangrijk bij... en hier werken mensen van onder de 1.60 en van bijna 2 meter. Dat lijkt me niet erg handig ?? Iedere keer op een fiets zitten die qua maat/afstelling niet passend is lijkt me ook niet goed voor je lichaam.
en waar willen ze al die fietsen uberhaupt laten als dat ding bij de wijk hoort en niet bij de persoon? Buiten laten staan lijkt me niet echt verstandig. Nu weet ik niet hoe een gemiddeld depot er elders uitziet, maar daar is echt geen ruimte voor tig van die fietsen. Sommige depots zijn niet eens depots, maar gewoon zo;n plastic bak.
En inderdaad, voor het afstellen van die fietsen kwam toen speciaal iemand langs, dan lijkt het me raar als je nu ineens een random fiets gaat krijgen.
pi_181524224
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

en waar willen ze al die fietsen uberhaupt laten als dat ding bij de wijk hoort en niet bij de persoon? Buiten laten staan lijkt me niet echt verstandig. Nu weet ik niet hoe een gemiddeld depot er elders uitziet, maar daar is echt geen ruimte voor tig van die fietsen. Sommige depots zijn niet eens depots, maar gewoon zo;n plastic bak.
En inderdaad, voor het afstellen van die fietsen kwam toen speciaal iemand langs, dan lijkt het me raar als je nu ineens een random fiets gaat krijgen.
Allemaal opladen op dat ene stopcontact :P
pi_181525780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:22 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Iedereen? Dat gaat in de papieren lopen. En dan al die e-bikes koppelen aan een wijk? Dat lijkt me nogal geldverspilling, want er zijn meer wijken dan bezorgers. En hoe gaat dat dan met opladen? De meeste depots bij ons hebben niet eens een stopcontact, laat staan de mogelijkheid om een 20-tal (bak)fietsen te stallen.
pi_181526406
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:

heb je niks aan gaat alleen maar stuk
pi_181526475
quote:

[..]

ze willen heel veel,maar ga die duizenden opstappers maar eens terughalen,en niet voor 7/8eu
pi_181531417
Ik word een beetje schijtziek van alle "vernieuwingen" de laatste tijd. De ene adviesaanvraag loopt nog en de volgende wordt alweer ingediend. Straks wordt elke maand de hele boel omgegooid.
Werd er niet al te lang geleden door de OR gepleit voor rust in de tent?

Ik verwacht overigens ook dat ze van je gaan verlangen dat je in een veel groter gebied kan worden ingezet als we daadwerkelijk een e-bike zouden krijgen.
Ik zou in ieder geval met zo'n apparaat niet afhankelijk willen zijn van een of ander mannetje als er iets stuk gaat. Ik vervang en repareer nu altijd alles zelf aan mijn fiets.
pi_181532034
Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen. 8)7 En dan staat wellicht een samenwerking met Sandd voor de deur, kunnen ze alles weer omgooien.
pi_181533765
Help, is er niet iemand uit proefgebied Ede hier? Die kan het beter vertellen dan ik, want ik werk daar zelf niet ;)
Wat ik er wel van weet. De helft van Ede is proefgebied hiervoor. Er is een heel nieuw, groot depot gekomen waar die bakfietsen en e-bikes in staan. Je komt aan met de fiets, zet je fiets in het depot en gaat de post doen met die bakfiets of e-bike. Aan het eind kom je dus altijd terug om de bakfiets/e-bike terug te zetten en je eigen fiets weer op te halen.

Omdat het een groot depot is ipv een paar kleine, heb je inderdaad vaak meer te fietsen. De bestaande wijken zijn helemaal losgelaten en deze helft van Ede is opnieuw ingedeeld in wijken. Per bakfiets krijg je dan altijd 2 of 3 wijken te bezorgen. Met een e-bike minder. Ik denk dat dat nieuw piekdalcombinatiegebeuren ook bedoeld is om die bakfietsen zo goed mogelijk te benutten.

Ik ben zelf ook zo'n kleine smurf van 1.55. En verrassing...... ik kan op die bakfiets fietsen. Dat heb ik al een keer gedaan. Zelfs mensen die nog kleiner zijn dan ik, kunnen erop. Die e-bikes dan weer niet, die zijn te hoog voor mij. In Ede worden al die fietsen onderhouden door iemand uit Ede zelf. Bezorgers daar hebben me verteld dat ze er snel zijn als je pech hebt. Als je belt staat er binnen een kwartier een monteur om het op te lossen.

Nog iets vergeten? Even teruglezen..... O ja en dus allemaal een eigen laadstopcontact.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')