Maar dat lijkt me dan alleen te gelden bij de wijken met grote fietsafstanden? Bij een wijk waar je vooral rondjes loopt of waar alles dicht bij elkaar ligt heb je immers niks aan een e-bike. En die wijken met grote afstanden hebben hier al een e-bike. Overigens wel alleen de mensen die iedere dag die wijk hebben, anders kom je er niet voor in aanmerking.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
PostNL is dronken denk ik, gezien het bericht op mijn werk:
De veranderingen vragen veel van je, maar ze bieden ook nieuwe mogelijkheden. Zo onderzoeken we of we de post op veel depots eerder kunnen aanleveren. En we zijn van plan om met bedrijfsfietsen te gaan werken. Elektrische bakfietsen bij grote lopen met veel post. En bij kleinere lopen met minder post elektrische fietsen
Dat zal het wel zijn ja. Denk niet dat ze iedereen een fiets gaan geven.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 14:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me dan alleen te gelden bij de wijken met grote fietsafstanden? Bij een wijk waar je vooral rondjes loopt of waar alles dicht bij elkaar ligt heb je immers niks aan een e-bike. En die wijken met grote afstanden hebben hier al een e-bike. Overigens wel alleen de mensen die iedere dag die wijk hebben, anders kom je er niet voor in aanmerking.
Dat is ook wat ze willen blijkbaar. Want dat staat er letterlijk ook.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 14:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn ja. Denk niet dat ze iedereen een fiets gaan geven.
Vraag me af hoe die piek/dal verdeling in de praktijk zal uitpakken. Heb je dus op één dag wijken met veel post en wijken met weinig post.
ja, dat zeggen ze al jaren, maar vooralsnog hebben we nog steeds hah. Minstens 5 jaar geleden werd het ook al gezegd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 16:37 schreef Globetrottertje het volgende:
Onze tl zei vanochtend op het depot toen hij dit praatje hield dat ze van de hah op zaterdag af willen.
Het is geen exit. We gaan niet terug naar hoe het vroeger was. Voor de helft van de wijken blijft het zoals het nu is. Piekdagen op didoza, daldagen op wo en vr. En voor de andere helft van de wijken is het precies omgekeerd. Ik ben wel benieuwd of AH het goed vindt als een deel van de wijken al op vrijdag de bonusfolder krijgt. En omdat de helft van de wijken straks maar 2 piekdagen heeft ipv die 3 van nu, gaan die wel heel erg veel post krijgen op wo en vr ben ik bang.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 14:55 schreef bmp80 het volgende:
En ook alle post weer op alle dagen. Exit piek en dal.
Ze hebben het jaren geleden al eens geprobeerd, met elektrische bakfietsen. Dat was geen succes. Ze waren erg duur in aanschaf (iets van 4000 euro per stuk), de actieradius was beperkt, en de tijdswinst woog niet op tegen de extra kosten. Elektrische scooters hebben we ook gehad, dat was ook geen succes.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 14:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn ja. Denk niet dat ze iedereen een fiets gaan geven.
Vraag me af hoe die piek/dal verdeling in de praktijk zal uitpakken. Heb je dus op één dag wijken met veel post en wijken met weinig post.
Als ze alle wijken nou het zelfde maken zou het nog wel wat zijn. Dan kun je elke dag gewoon x uren lopen. Ik zie ook niet zo veel in een extra daldag.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is geen exit. We gaan niet terug naar hoe het vroeger was. Voor de helft van de wijken blijft het zoals het nu is. Piekdagen op didoza, daldagen op wo en vr. En voor de andere helft van de wijken is het precies omgekeerd. Ik ben wel benieuwd of AH het goed vindt als een deel van de wijken al op vrijdag de bonusfolder krijgt. En omdat de helft van de wijken straks maar 2 piekdagen heeft ipv die 3 van nu, gaan die wel heel erg veel post krijgen op wo en vr ben ik bang.
In Ede loopt een proef met die bakfietsen en elektrische fietsen. Daar hoor ik op zich wel positieve geluiden van. Ik heb begrepen dat het toch echt de bedoeling is dat iedereen een bedrijfs-e-fiets gaat krijgen, al dan niet bak-. In Ede hoort die fiets dan niet bij een persoon, maar bij een wijk. Als je de volgende dag een andere wijk loopt, heb je dus ook een andere bakfiets.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 16:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze hebben het jaren geleden al eens geprobeerd, met elektrische bakfietsen. Dat was geen succes. Ze waren erg duur in aanschaf (iets van 4000 euro per stuk), de actieradius was beperkt, en de tijdswinst woog niet op tegen de extra kosten. Elektrische scooters hebben we ook gehad, dat was ook geen succes.
maar voor heel veel wijken is een e-bike toch helemaal niet efficient? Bovendien zijn die dingen nogal aan de prijs. De kans op diefstal is ook nogal groot. En als ie stuk is kun je hem niet zomaar overal heenbrengen, want ze hebben maar met bepaalde bedrijven een onderhoudscontract. Ik weet van bezorgers hier bijvoorbeeld dat ze dan een telefonische afspraak moeten maken, die gast die dat spul repareert zit op minstens een uur rijden, en over het algemeen duurt het zo 2 weken voordat ie tijd heeft.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:22 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]
In Ede loopt een proef met die bakfietsen en elektrische fietsen. Daar hoor ik op zich wel positieve geluiden van. Ik heb begrepen dat het toch echt de bedoeling is dat iedereen een bedrijfs-e-fiets gaat krijgen, al dan niet bak-. In Ede hoort die fiets dan niet bij een persoon, maar bij een wijk. Als je de volgende dag een andere wijk loopt, heb je dus ook een andere bakfiets.
Wellicht dat ze nog meer depots wegbezuinigen? Dan is het weer verder fietsen tot de meeste wijken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar voor heel veel wijken is een e-bike toch helemaal niet efficient? Bovendien zijn die dingen nogal aan de prijs. De kans op diefstal is ook nogal groot. En als ie stuk is kun je hem niet zomaar overal heenbrengen, want ze hebben maar met bepaalde bedrijven een onderhoudscontract. Ik weet van bezorgers hier bijvoorbeeld dat ze dan een telefonische afspraak moeten maken, die gast die dat spul repareert zit op minstens een uur rijden, en over het algemeen duurt het zo 2 weken voordat ie tijd heeft.
Ik kan me wat moeilijk voorstellen dat ze zo';n enorme investering willen doen, want tijdswinst zul je met zo'n fiets lang niet bij alle wijken kunnen behalen.
en waar willen ze al die fietsen uberhaupt laten als dat ding bij de wijk hoort en niet bij de persoon? Buiten laten staan lijkt me niet echt verstandig. Nu weet ik niet hoe een gemiddeld depot er elders uitziet, maar daar is echt geen ruimte voor tig van die fietsen. Sommige depots zijn niet eens depots, maar gewoon zo;n plastic bak.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat wat hierboven staat lijkt mij ook idd, plus dat fietsen over het algemeen afgesteld worden voor een persoon. Vooral iemands lengte is daar belangrijk bij... en hier werken mensen van onder de 1.60 en van bijna 2 meter. Dat lijkt me niet erg handig ?? Iedere keer op een fiets zitten die qua maat/afstelling niet passend is lijkt me ook niet goed voor je lichaam.
Allemaal opladen op dat ene stopcontactquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 18:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
en waar willen ze al die fietsen uberhaupt laten als dat ding bij de wijk hoort en niet bij de persoon? Buiten laten staan lijkt me niet echt verstandig. Nu weet ik niet hoe een gemiddeld depot er elders uitziet, maar daar is echt geen ruimte voor tig van die fietsen. Sommige depots zijn niet eens depots, maar gewoon zo;n plastic bak.
En inderdaad, voor het afstellen van die fietsen kwam toen speciaal iemand langs, dan lijkt het me raar als je nu ineens een random fiets gaat krijgen.
Iedereen? Dat gaat in de papieren lopen. En dan al die e-bikes koppelen aan een wijk? Dat lijkt me nogal geldverspilling, want er zijn meer wijken dan bezorgers. En hoe gaat dat dan met opladen? De meeste depots bij ons hebben niet eens een stopcontact, laat staan de mogelijkheid om een 20-tal (bak)fietsen te stallen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:22 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]
In Ede loopt een proef met die bakfietsen en elektrische fietsen. Daar hoor ik op zich wel positieve geluiden van. Ik heb begrepen dat het toch echt de bedoeling is dat iedereen een bedrijfs-e-fiets gaat krijgen, al dan niet bak-. In Ede hoort die fiets dan niet bij een persoon, maar bij een wijk. Als je de volgende dag een andere wijk loopt, heb je dus ook een andere bakfiets.
heb je niks aan gaat alleen maar stukquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
PostNL is dronken denk ik, gezien het bericht op mijn werk:
De veranderingen vragen veel van je, maar ze bieden ook nieuwe mogelijkheden. Zo onderzoeken we of we de post op veel depots eerder kunnen aanleveren. En we zijn van plan om met bedrijfsfietsen te gaan werken. Elektrische bakfietsen bij grote lopen met veel post. En bij kleinere lopen met minder post elektrische fietsen
ze willen heel veel,maar ga die duizenden opstappers maar eens terughalen,en niet voor 7/8euquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 14:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn ja. Denk niet dat ze iedereen een fiets gaan geven.
Vraag me af hoe die piek/dal verdeling in de praktijk zal uitpakken. Heb je dus op één dag wijken met veel post en wijken met weinig post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |