abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:43:15 #126
104871 remlof
Europees federalist
pi_181095595
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 01:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ieder volk in staat is tot gruweldaden. Maar als het generaties lang duurt, wordt het dan niet onderdeel van de cultuur?
Oh ik dacht dat je bedoelde hoe snel een land overschakelt naar oorlog en dat normaal gaat vinden. Dat gaat heel snel volgens mij.
pi_181095651
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 01:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat je bedoelde hoe snel een land overschakelt naar oorlog en dat normaal gaat vinden. Dat gaat heel snel volgens mij.
Ja, dat is een kwestie van weken.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:49:00 #128
104871 remlof
Europees federalist
pi_181095690
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 01:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat is een kwestie van weken.
Kennelijk schijnen mensen het opschorten van mensenrechten door hun eigen overheid vrij makkelijk voor lief te nemen als hun vrijheid wordt bedreigt door een externe vijand.
pi_181095943
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 01:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Kennelijk schijnen mensen het opschorten van mensenrechten door hun eigen overheid vrij makkelijk voor lief te nemen als hun vrijheid wordt bedreigt door een externe vijand.
Welke eigen overheid die van Nederland of die van de EU?
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2018 @ 06:40:44 #130
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_181096493
Jezus, wat een ongelofelijke berg irritante sjonbagger de laatste tijd.

Kan iemand hem zijn pilletjes even geven?
Carpe Libertatem
pi_181097696
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 06:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Jezus, wat een ongelofelijke berg irritante sjonbagger de laatste tijd.

Kan iemand hem zijn pilletjes even geven?
Wat onverdraagzaam deze post.
pi_181098920
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:25 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wat onverdraagzaam deze post.
Dat geoordeel van die kabouter op z'n eekhoorn. Schande
pi_181099436
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 06:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Jezus, wat een ongelofelijke berg irritante sjonbagger de laatste tijd.

Kan iemand hem zijn pilletjes even geven?
Niet erg inclusief, dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181099470
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet erg inclusief, dit.
Inclusiviteit moet je eerst zaaien, dan oogsten. :P
pi_181101327
Maakt niet uit hoor in het echte leven ben ik nog veel erger, ligt vanochtend een briefje op tafel, van zoon vanavond ben ik BBQ bij die, partner vraagt hoe komt die dan nu weer daaraan?
Zullen zijn ouders wel gekocht hebben neem ik aan, antwoord ik, kijkt mij verwonderd aan, jij vraagt of beweerd niet juist zeg ik, jij intellectueel antwoord ze! Staat het land aan de afgrond of aan het ravijn?
pi_181101403
Vanochtend om 3.00 mocht ik hem halen trouwens, waren uit geweest.
Gelukkig weet die hoe een telefoon werkt!

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2018 13:09:59 ]
pi_181102028
Druppels zoals jij

Voor Sjon

Zoals je buiten zitten kunt
en een mug die rond je hoofd zoemt
een of twee keer
niet erg is
Maar duizend keer je gek maakt

Zoals een lange vliegtuigreis
waarbij een baby begint te huilen
een of twee minuten
niet erg is
Maar 20 uur lang je gek maakt

Of als vastgebonden, lang
liggen wachten op hoe
een volgende druppel op je voorhoofd valt

Dat zijn de druppels zoals jij
pi_181102604
Maar goed, even serieus weer.

Vanochtend las ik dit artikel in de krant en toen moest ik even aan die discussie van gisteren denken die we hier hadden over de vrijheid van meningsuiting: Digitale laster zet techbedrijven en burgers voor het blok

Dit gebeurt er als wetgeving achterblijft bij de realiteit. Dan bepalen mediamonopolisten wat de kaders zijn.
pi_181103169
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 01:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Hmm, Rwanda is wel heel erg ver van m’n bed, maar ik ga over tien dagen eens in Servië en Bosnië kijken hoe het daar nu is.
Ga je in Servie ook verkondigen dat het Joegoslavie tribunaal een onpartijdig instituut is?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:28:19 #140
104871 remlof
Europees federalist
pi_181103384
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:00 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, even serieus weer.

Vanochtend las ik dit artikel in de krant en toen moest ik even aan die discussie van gisteren denken die we hier hadden over de vrijheid van meningsuiting: Digitale laster zet techbedrijven en burgers voor het blok

Dit gebeurt er als wetgeving achterblijft bij de realiteit. Dan bepalen mediamonopolisten wat de kaders zijn.
En dat zijn over het algemeen Amerikaanse bedrijven. Gelukkig hebben we de EU om daar een vuist tegen te maken. Als onafhankelijk minilandje als Nederland zou je daar helemaal niets tegen kunnen beginnen.
pi_181103443
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:28 schreef remlof het volgende:

[..]

En dat zijn over het algemeen Amerikaanse bedrijven. Gelukkig hebben we de EU om daar een vuist tegen te maken. Als onafhankelijk minilandje als Nederland zou je daar helemaal niets tegen beginnen.
Tegen de monopolievorming wel; tegen de kaders die er gesteld worden niet. En zo hebben we de situatie dat je wél behoorlijk racistische teksten mag verspreiden, maar dat een afbeelding met een blote borst verwijderd wordt.
pi_181103600
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tegen de monopolievorming wel; tegen de kaders die er gesteld worden niet. En zo hebben we de situatie dat je wél behoorlijk racistische teksten mag verspreiden, maar dat een afbeelding met een blote borst verwijderd wordt.
Maar hoe zie je dat dan voor je qua wetgeving? Een internationaal bedrijf stelt voor zichzelf een kader dat strenger (blote borsten) is dan het minimale wettelijke (oproepen tot geweld). Een lijst van zaken die je perse moet kunnen zetten en een bedrijf moet toelaten op zijn/haar platform?

De ironie van het AD-stuk is dat de eerste alinea spreekt van een inperking van de meningsuiting, in alinea 2 wordt dan toegeven dat het niet echt censuur is want het betreft geen overheden en de afsluitende conclusie is dat het beter zou zijn als overheden wel censuur (of in blote borsten geval, het omgekeerde van censuur?) zouden toepassen :?
pi_181103652
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:37 schreef MichieldeRuyter het volgende:

[..]

Maar hoe zie je dat dan voor je qua wetgeving? Een internationaal bedrijf stelt voor zichzelf een kader dat strenger (blote borsten) is dan het minimale wettelijke (oproepen tot geweld). Een lijst van zaken die je perse moet kunnen zetten en een bedrijf moet toelaten op zijn/haar platform?
Ik weet het niet precies, maar ik denk dat je het wel in die richting moet zoeken; dat er geen zaken verwijderd mogen worden die niet in strijd zijn met de wet.
pi_181103952
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies, maar ik denk dat je het wel in die richting moet zoeken; dat er geen zaken verwijderd mogen worden die niet in strijd zijn met de wet.
Maar ze zijn ook verplicht om zaken te verwijderen die wel de wet schenden. Dan zet je het bedrijf bij dingen die op het randje zitten dus in een onmogelijke positie.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:58:01 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_181103989
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tegen de monopolievorming wel; tegen de kaders die er gesteld worden niet. En zo hebben we de situatie dat je wél behoorlijk racistische teksten mag verspreiden, maar dat een afbeelding met een blote borst verwijderd wordt.
Het monopolie breken is een noodzakelijke eerste stap. Daarna kunnen andere partijen andere kaders stellen.
pi_181104095
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Het monopolie breken is een noodzakelijke eerste stap. Daarna kunnen andere partijen andere kaders stellen.
Dat kan alleen als iedereen daaraan meehelpt. Gebruik bijv. ook eens Snapchat of Telegram.
pi_181104198
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:28 schreef remlof het volgende:

[..]

En dat zijn over het algemeen Amerikaanse bedrijven. Gelukkig hebben we de EU om daar een vuist tegen te maken. Als onafhankelijk minilandje als Nederland zou je daar helemaal niets tegen kunnen beginnen.
Juist de EU heeft speelruimte geschept voor die Amerikaanse bedrijven. Die openen nu ergens een kantoortje in Ierland en voldoen dan aan alle regels. Aan regels waar wij geen significante invloed op hebben.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181104224
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar ze zijn ook verplicht om zaken te verwijderen die wel de wet schenden. Dan zet je het bedrijf bij dingen die op het randje zitten dus in een onmogelijke positie.
Nou, onmogelijk wil ik niet zeggen. Erg moeilijk wel. Maar nu is de situatie omgekeerd: zaken op het randje mogen vaak wel, soms niet en zaken die eigenlijk volstrekt normaal zijn worden dan wel weer weggehaald. Doordat het geen overheid is, heet het geen censuur, maar doordat het een monopolist is, is het dat eigenlijk toch.
pi_181104230
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Het monopolie breken is een noodzakelijke eerste stap. Daarna kunnen andere partijen andere kaders stellen.
Soms is een monopolie onvermijdelijk. Zaak dus om te zorgen dat de overheid dat monopolie in handen heeft.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181104245
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Het monopolie breken is een noodzakelijke eerste stap. Daarna kunnen andere partijen andere kaders stellen.
Dat sowieso. Tot nu toe wil dat alleen niet erg lukken. Logisch ook, want een bedrijf als Facebook functioneert eigenlijk alleen goed zolang het een monopoliepositie heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')