abonnement Unibet Coolblue
pi_181274692
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat is alweer een eeuwigheid geleden.
Klopt. Het probleem is niet per se individuele blunders van Nederlandse clubs, maar dat we in een negatieve spiraal zitten. Slechtere prestaties leiden tot een lagere ranking, daardoor meer voorrondes om te spelen, daardoor snellere uitschakelingen en een lagere ranking. Om dat te doorbreken is het essentieel dat Nederlandse clubs beter gaan presteren in de voorrondes.

Hier aantal Nederlandse clubs actief in Europese competities na de voorrondes per jaar:

  zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:45:48 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_181274732
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klopt. Het probleem is niet per se individuele blunders van Nederlandse clubs, maar dat we in een negatieve spiraal zitten. Slechtere prestaties leiden tot een lagere ranking, daardoor meer voorrondes om te spelen, daardoor snellere uitschakelingen en een lagere ranking. Om dat te doorbreken is het essentieel dat Nederlandse clubs beter gaan presteren in de voorrondes.

Hier aantal Nederlandse clubs actief in Europese competities na de voorrondes per jaar:

[ afbeelding ]
Dat zou opgevangen moeten worden door het mindere aantal clubs dat aan Europese toernooien deelneemt, zodat de ratio verbetert en je vanzelf weer opklimt om een gegeven moment dan een soort van steady positie in te nemen. Het Nederlandse voetbal lijkt echt wel bezig aan een val zonder bodem.
We have always been at war with Eastasia.
pi_181274745
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klopt. Het probleem is niet per se individuele blunders van Nederlandse clubs, maar dat we in een negatieve spiraal zitten. Slechtere prestaties leiden tot een lagere ranking, daardoor meer voorrondes om te spelen, daardoor snellere uitschakelingen en een lagere ranking. Om dat te doorbreken is het essentieel dat Nederlandse clubs beter gaan presteren in de voorrondes.

Hier aantal Nederlandse clubs actief in Europese competities na de voorrondes per jaar:

[ afbeelding ]
Die 'slag' is vorig jaar al verloren. Het zal voorlopig alleen maar bergafwaarts gaan. De landen boven ons hebben zonder kwalificatie al 3/5 teams in de groepsfase. AZ en Feyenoord zijn hun geplaatste status in de voorronden na deze slechte jaren ook kwijt. Die gaan als ongeplaatste ploeg echt geen groepsfase meer halen.

Nederland mag de komende jaren blij zijn als Ajax en PSV het halen.
pi_181274760
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:40 schreef -XOR- het volgende:
Trencin zou trouwens ook van alle Nederlandse ploegen winnen behalve van Ajax en PSV. De eredivisie is gewoon teringslecht. Die begroting van Trencin mag dan op niveautje telstar liggen, maar ongeveer alle eredivisieclubs worden geteisterd door wanbeleid. De verwachtingen liggen alleen zo laag dat niemand dat meer doorheeft.
Nee joh. Dit soort doemdenkerij, echt. De nummer vijf van Slowakije!
pi_181274785
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat zou opgevangen moeten worden door het mindere aantal clubs dat aan Europese toernooien deelneemt, zodat de ratio verbetert en je vanzelf weer opklimt om een gegeven moment dan een soort van steady positie in te nemen. Het Nederlandse voetbal lijkt echt wel bezig aan een val zonder bodem.
Als we alleen bijvoorbeeld PSV en Ajax zouden hebben zouden we er veel beter voor staan in de ranking inderdaad. Voorlopig verliezen we alleen geen tickets meer geloof ik, dus presteren in de voorrondes is de enige uitweg.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:59:39 #106
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_181274898
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee joh. Dit soort doemdenkerij, echt. De nummer vijf van Slowakije!
Welke Nederlandse subtopper zie jij makkelijk van Trencin winnen? Akkoord, ze zullen niet het derde team van de eredivisie zijn maar veel mensen zien geloof ik echt niet hoe bedroevend slecht het met de Nederlandse competitie gesteld is. een jaar of 7/8 geleden bleef ik nog thuis voor pakweg Heerenveen-Groningen, nu kunnen wedstrijden als Feyenoord-AZ me nog amper bekoren. Zolang het niveau van de bovenste helft eredivisie niet omhoog gaat zal de europese vrije val blijven doorzetten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_181274928
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[..]

Welke Nederlandse subtopper zie jij makkelijk van Trencin winnen? Akkoord, ze zullen niet het derde team van de eredivisie zijn maar veel mensen zien geloof ik echt niet hoe bedroevend slecht het met de Nederlandse competitie gesteld is. een jaar of 7/8 geleden bleef ik nog thuis voor pakweg Heerenveen-Groningen, nu kunnen wedstrijden als Feyenoord-AZ me nog amper bekoren.
Ik denk dat we in ons verder terechte pessimisme niet moeten overdrijven. Dat Trencín stelt werkelijk geen ene reet voor, ongeveer net zoals een lage middenmoter hier. Het is ook werkelijk beschamend dat Feyenoord er twee keer niet van weet te winnen. Zoals jij het zegt is het niet beschamend, maar eigenlijk heel logisch omdat het zo'n goede ploeg is. Daar ga ik echt niet in mee.

We worden zeker voorbijgestreefd door de grote competities en wellicht ook door topclubs uit de kleine competities. Maar niet door de nummer vijf van Slowakije, of de nummer 3 van Luxemburg. Er zijn echt nog heel veel andere kutcompetities in Europa.

edit: Om het nog even in perspectief te plaatsen, van Nederland wordt schande gesproken omdat we tegenwoordig niet meer in de top tien staan. Slowakije staat 32e. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Tchock op 18-08-2018 14:08:19 ]
pi_181274993
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat zou opgevangen moeten worden door het mindere aantal clubs dat aan Europese toernooien deelneemt, zodat de ratio verbetert en je vanzelf weer opklimt om een gegeven moment dan een soort van steady positie in te nemen. Het Nederlandse voetbal lijkt echt wel bezig aan een val zonder bodem.
Er worden nog steeds bijna evenveel ploegen Europa in gestuurd, alleen moeten ze zich door meer voorrondes heen ploeteren. En daar falen veel ploegen in, wat werkelijk schandalig is.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:09:21 #109
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_181275021
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:06 schreef Adames het volgende:

[..]

Er worden nog steeds bijna evenveel ploegen Europa in gestuurd, alleen moeten ze zich door meer voorrondes heen ploeteren. En daar falen veel ploegen in, wat werkelijk schandalig is.
Uiteraard is het schandalig, maar dat komt gewoon voor een groot gedeelte omdat de eredivisie een kutcompetitie is. Europese middenmoot, zoals ook de Uefa-ranking laat zien. En dat voor een rijk land en middelgroot land met een enorme voetbalhistorie.
We have always been at war with Eastasia.
pi_181275022
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klopt. Het probleem is niet per se individuele blunders van Nederlandse clubs, maar dat we in een negatieve spiraal zitten. Slechtere prestaties leiden tot een lagere ranking, daardoor meer voorrondes om te spelen, daardoor snellere uitschakelingen en een lagere ranking. Om dat te doorbreken is het essentieel dat Nederlandse clubs beter gaan presteren in de voorrondes.

Hier aantal Nederlandse clubs actief in Europese competities na de voorrondes per jaar:

[ afbeelding ]
Maar dat zie ik niet snel gebeuren omdat de meeste clubs het toch allemaal wel snel geloven, en de media houdt zich toch voornamelijk bezig met randzaken ipv de echte problemen aan te stippen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:40 schreef -XOR- het volgende:
Trencin zou trouwens ook van alle Nederlandse ploegen winnen behalve van Ajax en PSV. De eredivisie is gewoon teringslecht. Die begroting van Trencin mag dan op niveautje telstar liggen, maar ongeveer alle eredivisieclubs worden geteisterd door wanbeleid. De verwachtingen liggen alleen zo laag dat niemand dat meer doorheeft.
Dit heel erg ja, altijd maar excuses zoeken dat er te weinig geld e.d. is of dat het perse ligt aan de competitieopzet. Nee die clubs moeten gewoon weer goed beleid voeren, een club als Heerenveen had altijd een goede scouting (Groningen ook) dat zie je nu niet meer.
Oh.
pi_181275024
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Welke Nederlandse subtopper zie jij makkelijk van Trencin winnen? Akkoord, ze zullen niet het derde team van de eredivisie zijn maar veel mensen zien geloof ik echt niet hoe bedroevend slecht het met de Nederlandse competitie gesteld is. een jaar of 7/8 geleden bleef ik nog thuis voor pakweg Heerenveen-Groningen, nu kunnen wedstrijden als Feyenoord-AZ me nog amper bekoren. Zolang het niveau van de bovenste helft eredivisie niet omhoog gaat zal de europese vrije val blijven doorzetten.
Ga weg. Trencin zal vast wel het PEC van een paar jaar geleden zijn, beter presteren dan hun stand/begroting toe laat. Maar dan nog blijft het de nummer 5 van Slowakije met een begroting half dat van FC Emmen. Elke Nederlandse club hoort daar van te winnen.
pi_181275036
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:09 schreef Adames het volgende:

[..]

Ga weg. Trencin zal vast wel het PEC van een paar jaar geleden zijn, beter presteren dan hun stand/begroting toe laat. Maar dan nog blijft het de nummer 5 van Slowakije met een begroting half dat van FC Emmen. Elke Nederlandse club hoort daar van te winnen.
Eens.
pi_181275061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat we in ons verder terechte pessimisme niet moeten overdrijven. Dat Trencín stelt werkelijk geen ene reet voor, ongeveer net zoals een lage middenmoter hier. Het is ook werkelijk beschamend dat Feyenoord er twee keer niet van weet te winnen. Zoals jij het zegt is het niet beschamend, maar eigenlijk heel logisch omdat het zo'n goede ploeg is. Daar ga ik echt niet in mee.

We worden zeker voorbijgestreefd door de grote competities en wellicht ook door topclubs uit de kleine competities. Maar niet door de nummer vijf van Slowakije, of de nummer 3 van Luxemburg. Er zijn echt nog heel veel andere kutcompetities in Europa.

edit: Om het nog even in perspectief te plaatsen, van Nederland wordt schande gesproken omdat we tegenwoordig niet meer in de top tien staan. Slowakije staat 32e. :')
En landen als Oostenrijk en Zwitserland moet Nederland ook gewoon voorbij kunnen, als je trouwens echt ambitieus bent zou je ook moeten denken dat de topclubs in Nederland op hetzelfde niveau moeten kunnen komen als de Portugese topclubs. En de Nederlandse subtop in elk geval op het niveau van de Belgische subtop, top-10 moet gewoon echt voor Nederland :')
Oh.
pi_181275080
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En landen als Oostenrijk en Zwitserland moet Nederland ook gewoon voorbij kunnen, als je trouwens echt ambitieus bent zou je ook moeten denken dat de topclubs in Nederland op hetzelfde niveau moeten kunnen komen als de Portugese topclubs. En de Nederlandse subtop in elk geval op het niveau van de Belgische subtop, top-10 moet gewoon echt voor Nederland :')
Ja, helemaal mee eens. Daarom vind ik dat extreme negatieve ook nogal irritant. Nederland heeft zeker problemen, de uitslagen laten dat weer duidelijk zien. Maar we hoeven echt niet te doen alsof we ineens slechter zijn alle 55 competities in Europa behalve Andorra of zo.

Nihilistisch gedoe dat Trencín hier gewoon derde zou worden helpt ook niet.
pi_181275082
Utrecht, Vitesse en misschien AZ waren wel door gegaan tegen Trencin. Feyenoord is echt heel slecht op dit moment.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:23 schreef Tchock het volgende:

Verder lijkt me dat voor clubs als Utrecht, AZ, Vitesse, Feyenoord de Europese voorrondes gewoon belangrijk zouden moeten zijn. En ze zeggen ook dat dat zo is, alleen zie je er helaas niets van elk jaar in juli/augustus.
AZ had dit jarenlang gewoon op orde, schakelde een paar jaar geleden Beseksehir nog uit. Bizar hoe het is gegaan dit jaar. Utrecht en Vitesse kun je ook weinig verwijten, die hadden drie weken voor de Europese campagne de selectie vrijwel volledig rond. Zenit en Basel zijn gewoon betere ploegen.

Sloetsky en Ten Hag verbaasden zich ook over de late start van de eredivisie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 18-08-2018 14:26:27 ]
Incelfrikandel
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:19:42 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_181275136
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, helemaal mee eens. Daarom vind ik dat extreme negatieve ook nogal irritant. Nederland heeft zeker problemen, de uitslagen laten dat weer duidelijk zien. Maar we hoeven echt niet te doen alsof we ineens slechter zijn alle 55 competities in Europa behalve Andorra of zo.

Nihilistisch gedoe dat Trencín hier gewoon derde zou worden helpt ook niet.
Ik zeg ook niet dat Trencin hier derde zou worden, maar ik gok wel dat ze zich in de middenmoot eredivisie zouden kunnen handhaven. Dan kun je als 'topclub' daar een keer over twee wedstrijden door worden uitsgeschakeld en zal geen enkele subtopper een 90% zeker gewonnen knock-out ronde tegen spelen. 5-1 over twee wedstrijden is natuurlijk wel schandalig.
We have always been at war with Eastasia.
pi_181275157
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, helemaal mee eens. Daarom vind ik dat extreme negatieve ook nogal irritant. Nederland heeft zeker problemen, de uitslagen laten dat weer duidelijk zien. Maar we hoeven echt niet te doen alsof we ineens slechter zijn alle 55 competities in Europa behalve Andorra of zo.

Nihilistisch gedoe dat Trencín hier gewoon derde zou worden helpt ook niet.
Het zeiken zit nu eenmaal in onze cultuur, dus daar doen we weinig aan. Is alleen zo dat er helaas maar weinig mensen oplossingen aandragen, of de goede elementen er proberen uit te pikken.

Bijvoorbeeld over Ten Hag gaat het in die praatprogramma's alleen maar over zijn accent of dat hij een keer wat rouleert en daar wordt dan schande van gesproken, ipv dat die analisten echt eens kijken naar voor visie hij wil doorvoeren en hoe het speltechnisch echt kan verbeteren. En dit is bij alle clubs zo.
Oh.
pi_181275187
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:21 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het zeiken zit nu eenmaal in onze cultuur, dus daar doen we weinig aan. Is alleen zo dat er helaas maar weinig mensen oplossingen aandragen, of de goede elementen er proberen uit te pikken.

Bijvoorbeeld over Ten Hag gaat het in die praatprogramma's alleen maar over zijn accent of dat hij een keer wat rouleert en daar wordt dan schande van gesproken, ipv dat die analisten echt eens kijken naar voor visie hij wil doorvoeren en hoe het speltechnisch echt kan verbeteren. En dit is bij alle clubs zo.
Jup. En dan wordt er gedaan alsof schuiven met een paar procentpunten van de tv-gelden of het afschaffen van kunstgras dé oplossing zou zijn om jaren van neergang ongedaan te maken.
pi_181275226
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jup. En dan wordt er gedaan alsof schuiven met een paar procentpunten van de tv-gelden of het afschaffen van kunstgras dé oplossing zou zijn om jaren van neergang ongedaan te maken.
Nja dat zijn wel kleine randzaken die je kan verbeteren, maar lang niet alles nee. Dan zou je ook echt moeten eisen dat alle profclubs het ook investeren in hun accommodatie en jeugdopleiding. En begin een lobby door ervoor te zorgen dat je niet meer non-EU spelers hier hoge salarissen moet betalen.

Kunstgras moet wel weg verder als je een serieus voetballand wil zijn, en ik ben ook voor die nivellering van tv-gelden. Denk dat die paar miljoen voor Ajax echt het verschil niet gaat maken.
Oh.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:35:49 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_181275302
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:27 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja dat zijn wel kleine randzaken die je kan verbeteren, maar lang niet alles nee. Dan zou je ook echt moeten eisen dat alle profclubs het ook investeren in hun accommodatie en jeugdopleiding. En begin een lobby door ervoor te zorgen dat je niet meer non-EU spelers hier hoge salarissen moet betalen.

Kunstgras moet wel weg verder als je een serieus voetballand wil zijn, en ik ben ook voor die nivellering van tv-gelden. Denk dat die paar miljoen voor Ajax echt het verschil niet gaat maken.
Wel een interessant vraagstuk natuurlijk, welke mate van pariteit een competitie als de Nederlandse zou moeten hebben. Ik vind de Premier League veel leuker om naar te kijken dan La Liga maar ik denk dat het voor een middelgroot land als Nederland beter is om een wat hogere Gini-coëfficiënt te hebben.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:16:47 #121
416931 yats
(non) Average Joe
pi_181284859
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zo bevoordeel je die grote clubs alleen maar meer :')

Het is juist mooi dat de nummer 7 van Engeland, Spanje en Duitsland gewoon in de tweede voorronde moeten beginnen of dat nou Sevilla of Burnley is.

Mensen doen lacherig over België omdat Ajax vrij makkelijk van Standard wint, maar zij hebben gewoon nog alle 5 clubs in Europa. Ze hebben het daar in de breedte veel beter voor elkaar. Als wij ook weer richting plek 10 willen kunnen we helemaal niet alleen vertrouwen op Ajax en PSV, maar moeten de nummer 3, 4 en 5 ook gewoon groepsfase EL halen. Er is geen enkel excuus waarom AZ en Vitesse dat niet kunnen en AA Gent en Genk consequent wel.
Zo consequent is dat nou ook weer niet. België presteerde vorig jaar nog minder dan Nederland. En inderdaad, AZ heeft als geplaatste club geen excuus. Vitesse heeft de pech die ook Utrecht had, als ongeplaatste club is het in het huidige systeem bijna onmogelijk om echt ver te komen. Dat is het hele probleem, de UEFA houd er niet van als kleine clubs ver komen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 19 augustus 2018 @ 00:35:55 #122
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181288506
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:16 schreef yats het volgende:

[..]

Zo consequent is dat nou ook weer niet. België presteerde vorig jaar nog minder dan Nederland. En inderdaad, AZ heeft als geplaatste club geen excuus. Vitesse heeft de pech die ook Utrecht had, als ongeplaatste club is het in het huidige systeem bijna onmogelijk om echt ver te komen. Dat is het hele probleem, de UEFA houd er niet van als kleine clubs ver komen.
Nee, ze houden van mooie affiches in een zo laat mogelijke fase, subtiel verschil. Uiteindelijk heeft een groot deel van de ploegen die wél geplaatst zijn (zeker in de tweede en derde voorronde) geen hogere begroting dan onze subtoppers, dus dat de tegenstander dan geplaatst is is niet altijd een goed excuus. Alleen Zenit en Basel nu de laatste twee jaar wel, maar Differdange, Kairat, Petrolul en Trencin waren gewoon ongeplaatst.
  zondag 19 augustus 2018 @ 10:48:36 #123
416931 yats
(non) Average Joe
pi_181294006
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is toch geen gekke gedachte dat als een club eerder begint met spelen, het team meer tijd heeft om ingespeeld te raken op elkaar? Dus ja, vanzelfsprekend had dat tot meer creativiteit geleid.

Natuurlijk is het geen wondermiddel, en het doet ook niet af aan het falen van AZ, Feyenoord en Vitesse. Maar als je Nederlandse clubs kunt steunen door een paar data te verzetten - en ik ben er van overtuigd dat dat positief kan helpen - is het alleen maar goed.
Ik zou het van Vitesse geen falen noemen, eerder pech en tekort aan kwaliteit. Dit Basel was te pakken met iets meer geluk, al zat datzelfde Basel vorig jaar gewoon nog bij de laatste 16 in de CL en hebben die gewoon meer kwaliteit dan de Nederlandse clubs.
AZ en Feyenoord daarentegen moeten zich diep schamen. Hun uitschakeling komt door een combinatie van niet tijdig de selectie op orde hebben, overmoed, onderschatting van de tegenstander en misplaatste arrogantie. Beide zijn te laat maar de uitwedstrijd vetrokken waardoor ze niet ter plekke getraind hebben en konden acclimatiseren aan de omgeving. Beide clubs vonden dat niet nodig en dachten zo wel door te gaan tegen zwakkere tegenstanders. En vervolgens ga je hard af in Europa en praten hun fans nog alles goed terwijl dit gewoon wanbeleid is. Hier zou de KNVB van mij best eens naar mogen kijken en clubs op hun verantwoordelijkheden wijzen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 19 augustus 2018 @ 11:23:28 #124
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_181294681
Al dat gelul over begrotingen, kutcompetities en geplaatste of ongeplaatste ploegen. Waar het in basis om gaat is dat de Nederlandse ploegen hun naïeve speelwijze in Europa Cup wedstrijden moeten aanpassen naar een wat meer defensieve speelwijze. Pas als dit gebeurd is, zullen de resultaten langzaam wat beter worden. We zijn het enige land in Europa dat zeeën van ruimte weggeeft bij balverlies. En daar worden we jaar op jaar, wedstrijd na wedstrijd op afgerekend. Bijna elke wedstrijd die een Nederlandse ploeg speelt, verliezen ze door doelpunten die voortkomen uit de snelle omschakeling van de tegenstander bij balverlies op het middenveld.

Als dit niet radicaal verandert zullen we echt gaan zakken naar de 40e plaats, terwijl een land als Nederland na de top-5 landen gewoon zal moeten concurreren met landen als België, Rusland, Portugal en Turkije. We zijn een land met 17 miljoen inwoners, een enorme voetbalhistorie, 1 miljoen mensen zijn wekelijks betrokken bij het voetbal, de stadions in de eredivisie zitten op een paar uitzonderingen na goed vol en toch zijn we voorbijgestreefd door landen waar ze moeite hebben om überhaupt een voetbalcompetitie te organiseren.
  zondag 19 augustus 2018 @ 13:15:15 #125
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181296673
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:23 schreef Boezeidekoe het volgende:
Al dat gelul over begrotingen, kutcompetities en geplaatste of ongeplaatste ploegen. Waar het in basis om gaat is dat de Nederlandse ploegen hun naïeve speelwijze in Europa Cup wedstrijden moeten aanpassen naar een wat meer defensieve speelwijze. Pas als dit gebeurd is, zullen de resultaten langzaam wat beter worden. We zijn het enige land in Europa dat zeeën van ruimte weggeeft bij balverlies. En daar worden we jaar op jaar, wedstrijd na wedstrijd op afgerekend. Bijna elke wedstrijd die een Nederlandse ploeg speelt, verliezen ze door doelpunten die voortkomen uit de snelle omschakeling van de tegenstander bij balverlies op het middenveld.

Als dit niet radicaal verandert zullen we echt gaan zakken naar de 40e plaats, terwijl een land als Nederland na de top-5 landen gewoon zal moeten concurreren met landen als België, Rusland, Portugal en Turkije. We zijn een land met 17 miljoen inwoners, een enorme voetbalhistorie, 1 miljoen mensen zijn wekelijks betrokken bij het voetbal, de stadions in de eredivisie zitten op een paar uitzonderingen na goed vol en toch zijn we voorbijgestreefd door landen waar ze moeite hebben om überhaupt een voetbalcompetitie te organiseren.
Nederlandse clubs moeten juist gewoon aanvallend spelen, want als je op de counter gaat spelen krijg je maar spaarzame kansjes en Nederlandse clubs maken die toch nooit meteen af dan. Ook moeten alle clubs gewoon overgaan van mandekking op zonedekking (mandekking doen ze in geen enkel land meer behalve in Nederland), daarmee kan je ook wel veel counters eruit halen.

Maar vol druk zetten zodat die andere zwakke ploegen er niet uit kunnen spelen gaat veel succesvoller zijn dan als Nederlandse clubs ook ineens dertien in een dozijn op de counter gaan spelen (en dan zullen ze er nog gewoon uitgaan)
Oh.
  zondag 19 augustus 2018 @ 14:10:54 #126
416931 yats
(non) Average Joe
pi_181297801
Vitesse speelt zonedekking en zover ik weet Ajax en PSV ook, maar dan houd het in Nederland wel op met clubs die zonedekking spelen. Het is gewoon iets wat Nederlandse trainers in Nederland simpelweg niet leren.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:38:34 #127
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181299846
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:15 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nederlandse clubs moeten juist gewoon aanvallend spelen, want als je op de counter gaat spelen krijg je maar spaarzame kansjes en Nederlandse clubs maken die toch nooit meteen af dan. Ook moeten alle clubs gewoon overgaan van mandekking op zonedekking (mandekking doen ze in geen enkel land meer behalve in Nederland), daarmee kan je ook wel veel counters eruit halen.

Maar vol druk zetten zodat die andere zwakke ploegen er niet uit kunnen spelen gaat veel succesvoller zijn dan als Nederlandse clubs ook ineens dertien in een dozijn op de counter gaan spelen (en dan zullen ze er nog gewoon uitgaan)
Waarom zouden Nederlandse clubs minder effectief met hun kansen omgaan? Dat leer je vanzelf als je doorhebt dat je niet heel veel kansen gaat krijgen. Naiëf aanvalsvoetbal promoten voor clubs die daar niet de kwaliteiten voor hebben lijkt me niet de way to go. Clubs moeten flexibel met hun tactiek om kunnen gaan, aanvallend als het kan en verdedigend als het moet. Niet altijd hetzelfde spelen.

Dat punt over zonedekking is wel een goede.
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:00:35 #128
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181300236
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:10 schreef yats het volgende:
Vitesse speelt zonedekking en zover ik weet Ajax en PSV ook, maar dan houd het in Nederland wel op met clubs die zonedekking spelen. Het is gewoon iets wat Nederlandse trainers in Nederland simpelweg niet leren.
Vitesse ook pas sinds Slutsky er zit zeker? Ajax nu door Ten Hag (al deed Bosz het ook wel), PSV krijgt het er nu ook in. Maar dat is wel iets waar Nederland ook vaak de slag op verliest.
Oh.
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:02:07 #129
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181300269
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:38 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Waarom zouden Nederlandse clubs minder effectief met hun kansen omgaan? Dat leer je vanzelf als je doorhebt dat je niet heel veel kansen gaat krijgen. Naiëf aanvalsvoetbal promoten voor clubs die daar niet de kwaliteiten voor hebben lijkt me niet de way to go. Clubs moeten flexibel met hun tactiek om kunnen gaan, aanvallend als het kan en verdedigend als het moet. Niet altijd hetzelfde spelen.

Dat punt over zonedekking is wel een goede.
Waarom is aanvalsvoetbal perse naïef?

Als je je tegenstander goed opjaagt (wat meer te maken heeft met de juiste afstemming van de linies wat kort op elkaar aansluit) kan je het juist tegenstanders moeilijk maken en in paniek laten komen. Al moet je bij een AZ dan niet een Vlaar achterin zetten nee, maar goed daarmee kan je ook niet perse countervoetbal spelen.
Oh.
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:14:20 #130
416931 yats
(non) Average Joe
pi_181300500
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Vitesse ook pas sinds Slutsky er zit zeker? Ajax nu door Ten Hag (al deed Bosz het ook wel), PSV krijgt het er nu ook in. Maar dat is wel iets waar Nederland ook vaak de slag op verliest.
Bosz deed het in het verleden ook bij ons. Maas en Fraser zijn echter het prototype trainer wat ik omschreef, alleen geschoold in Nederland en daardoor alleen maar denkend in de naïeve Nederlandse voetbalstijl. Ik mis ze beide werkelijk geen seconde.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:17:39 #131
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181300548
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:14 schreef yats het volgende:

[..]

Bosz deed het in het verleden ook bij ons. Maas en Fraser zijn echter het prototype trainer wat ik omschreef, alleen geschoold in Nederland en daardoor alleen maar denkend in de naïeve Nederlandse voetbalstijl. Ik mis ze beide werkelijk geen seconde.
Niet perse naïef, maar eerder ouderwets. Maar op de trainersopleidingen valt veel te winnen, maar al die oud-profs die gewoon maar wat doen :') qua professionaliteit kan er echt een hoop beter bij de Nederlandse clubs.
Oh.
  zondag 19 augustus 2018 @ 21:21:30 #132
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_181308260
Aad de Mos werd net afgekapt bij Rondo toen hem de vraag werd gesteld waarom AZ in Nederland zo makkelijk scoort en het tegen Kairat liet afweten. Hij begon met het feit dat je in Nederland ruimte krijgt om te voetballen en buitenlandse clubs alle spelers achter de bal houden en dus geen ruimte weggeven. Toen werd hij afgekapt....we willen het in Nederland gewoon niet inzien.
pi_181356703
Voor de punten: kunnen psv en ajax beter CL halen en vierde worden in poule of de groepsfase EL halen en daar wat potjes winnen?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:52:08 #134
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_181358063
Ligt er helemaal aan wat ze in de groepsfase CL of EL voor punten (gelijk, winst) behalen.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_181358566
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:17 schreef bamibij het volgende:
Voor de punten: kunnen psv en ajax beter CL halen en vierde worden in poule of de groepsfase EL halen en daar wat potjes winnen?
Winnen is in principe beter. 4 bonuspunten scheelt toch alweer 2 overwinningen in de groepfase. En ook deze wedstrijden zelf leveren natuurlijk (halve) punten op. Het is ook niet zo dat we tegenwoorfig in EL zomaar ff alles winnen en in CL moet je bij redelijke loting ook wel iets kunnen doen tegen pot 4.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:04:54 #136
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_181360754
Ajax won in de poulefase EL 2 jaar terug 4x en 2x gelijk. Dat zijn toch n hoop punten, die ik denk dat ze in de CL (incl bonuspunten) niet had gehaald.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_181368057
Is het niet zo dat de punten in de CL zwaarder wegen? :)
pi_181368180
Nee enkel behalen groepsfase levert een punt mee op, echter dat compenseer je met winnen in EL.

https://www.ad.nl/champio(...)entenlijst~ac7581d0/ :

Champions League Europa League
Bereiken groepsfase 4 3
Winst duel 2 2
Gelijk duel 1 1
Verlies duel 0 0
Deelname knock-outfase 4 0
Bereiken achtste finale (bonus) 1 0
Bereiken kwartfinale (bonus) 1 1
Bereiken halve finale (bonus) 1 1
Bereiken finale (bonus) 1 1
pi_181370816
Jammer dat Salzburg het volgende week waarschijnlijk ook redt, anders had je met de kwalificatie van PSV het gat richting Oostenrijk al gedicht... dan moet Ajax vanavond ook maar een flinke stap zetten...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_181371624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:19 schreef TheVulture het volgende:
Jammer dat Salzburg het volgende week waarschijnlijk ook redt, anders had je met de kwalificatie van PSV het gat richting Oostenrijk al gedicht... dan moet Ajax vanavond ook maar een flinke stap zetten...
We moeten toch meer letten op Denemarken nu.
Oh.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:52:22 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181371633
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:29 schreef borrepus het volgende:
Nee enkel behalen groepsfase levert een punt mee op, echter dat compenseer je met winnen in EL.

https://www.ad.nl/champio(...)entenlijst~ac7581d0/ :

Champions League Europa League
Bereiken groepsfase 4 3
Winst duel 2 2
Gelijk duel 1 1
Verlies duel 0 0
Deelname knock-outfase 4 0
Bereiken achtste finale (bonus) 1 0
Bereiken kwartfinale (bonus) 1 1
Bereiken halve finale (bonus) 1 1
Bereiken finale (bonus) 1 1
En bereiken knock-outfase. Dat levert al een punt meer op dan finaleplaats EL.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:53:29 #142
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181371670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

We moeten toch meer letten op Denemarken nu.
Op allebei. Zou heel mooi zijn als je aan het eind van dit seizoen 11e staat. Dan heb je voor 2020/21 hoogstwaarschijnlijk weer 1 ploeg direct in de groepsfase
pi_181371716
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:53 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Op allebei. Zou heel mooi zijn als je aan het eind van dit seizoen 11e staat. Dan heb je voor 2020/21 hoogstwaarschijnlijk weer 1 ploeg direct in de groepsfase
Maar Denemarken gaan we niet passeren ben ik bang, die hebben al flink meer punten behaald en hebben nog 3/4 erin waar wij het dus moeten doen met 2/5 :'). En als Ajax en PSV beide CL halen zullen er ook wel weinig overwinningen komen.
Oh.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:57:39 #144
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181371752
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar Denemarken gaan we niet passeren ben ik bang, die hebben al flink meer punten behaald en hebben nog 3/4 erin waar wij het dus moeten doen met 2/5 :'). En als Ajax en PSV beide CL halen zullen er ook wel weinig overwinningen komen.
Die Deense ploegen spelen wel vaak erg weinig klaar in de groepsfase en krijgen geen bonuspunten voor de Champions League. Als PSV en Ajax gunstig loten uit pot 4 lijkt me voor beiden overwintering in de EL wel mogelijk.
pi_181371776
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Die Deense ploegen spelen wel vaak erg weinig klaar in de groepsfase en krijgen geen bonuspunten voor de Champions League. Als PSV en Ajax gunstig loten uit pot 4 lijkt me voor beiden overwintering in de EL wel mogelijk.
Het is te hopen ja, maar volgens mij is de kans dan statistisch erg groot dat in elk geval één van Ajax of PSV dan een Valencia of Inter uit poule 4 krijgt (aangezien die dus alle clubs uit hun eigen land moeten ontlopen)
Oh.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 14:00:26 #146
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_181371798
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:29 schreef borrepus het volgende:
Nee enkel behalen groepsfase levert een punt mee op, echter dat compenseer je met winnen in EL.

https://www.ad.nl/champio(...)entenlijst~ac7581d0/ :

Champions League Europa League
Bereiken groepsfase 4 0
Winst duel 2 2
Gelijk duel 1 1
Verlies duel 0 0
Deelname knock-outfase 4 0
Bereiken achtste finale (bonus) 1 0
Bereiken kwartfinale (bonus) 1 1
Bereiken halve finale (bonus) 1 1
Bereiken finale (bonus) 1 1
Je krijgt geen bonuspunten voor bereiken groepsfase EL.

[ Bericht 3% gewijzigd door T_Killer op 22-08-2018 14:15:15 ]
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  donderdag 23 augustus 2018 @ 00:08:29 #147
416931 yats
(non) Average Joe
pi_181388611
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:29 schreef borrepus het volgende:
Nee enkel behalen groepsfase levert een punt mee op, echter dat compenseer je met winnen in EL.

https://www.ad.nl/champio(...)entenlijst~ac7581d0/ :

Champions League Europa League
Bereiken groepsfase 4 3
Winst duel 2 2
Gelijk duel 1 1
Verlies duel 0 0
Deelname knock-outfase 4 0
Bereiken achtste finale (bonus) 1 0
Bereiken kwartfinale (bonus) 1 1
Bereiken halve finale (bonus) 1 1
Bereiken finale (bonus) 1 1
Winst in de EL is toch maar 1 punt en een gelijkspel een half punt?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_181388863
Nee, puntentelling is gelijk. Voor de CL groepsfase krijg je alleen vier bonuspunten.

Plus dat het bereiken van de Champions League groepsfase indirect ook betekent dat je voorronde wedstrijden moet winnen. Stel dat Ajax er tegen Luik uit was gegaan en Psv tegen Bate. Dat is al 13.5 punt minder dan nu mogelijk het geval is. Daarvoor moet je al zeven keer winnen in de Europa league, terwijl Ajax en Psv best wat punten kunnen sprokkelen in de Champions league.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 00:31:25 #149
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181389106
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 00:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nee, puntentelling is gelijk. Voor de CL groepsfase krijg je alleen vier bonuspunten.

Plus dat het bereiken van de Champions League groepsfase indirect ook betekent dat je voorronde wedstrijden moet winnen. Stel dat Ajax er tegen Luik uit was gegaan en Psv tegen Bate. Dat is al 13.5 punt minder dan nu mogelijk het geval is. Daarvoor moet je al zeven keer winnen in de Europa league, terwijl Ajax en Psv best wat punten kunnen sprokkelen in de Champions league.
Klopt. Alleen als ze nu allebei vierde worden was de EL mogelijk beter geweest, maar dat weet je pas achteraf. Je kan je wel afvragen of het voor de coefficient beter is om 2e of 3e te worden in de CL groep. In de Europa League levert een kwartfinaleplek per team minimaal 5, maar waarschijnlijk tussen de 7 en 9 punten op. In de Champions League is het bijna onmogelijk de kwartfinale überhaupt te halen.
pi_181393459
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Welke Nederlandse subtopper zie jij makkelijk van Trencin winnen? Akkoord, ze zullen niet het derde team van de eredivisie zijn maar veel mensen zien geloof ik echt niet hoe bedroevend slecht het met de Nederlandse competitie gesteld is. een jaar of 7/8 geleden bleef ik nog thuis voor pakweg Heerenveen-Groningen, nu kunnen wedstrijden als Feyenoord-AZ me nog amper bekoren. Zolang het niveau van de bovenste helft eredivisie niet omhoog gaat zal de europese vrije val blijven doorzetten.
Daarentegen is het niveau van PSV en AJAX in de afgelopen 10 jaar niet zo hoog geweest. Bovendien staat er ook een fundament voor de jeugdopleiding bij beide clubs voor de komende jaren.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')