abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2018 @ 21:30:40 #1
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181065629
Wij hebben kids van 0,2 en 4. Zelfs in die jonge leeftijd zijn vakanties ineens knetterduur. Vooral als je een weekje ergens tegen halfpension in de zon wilt gaan zitten. Mooiste voorbeeld is deze: vorig jaar mei (toen we nog met z'n vieren waren) zaten we een week in Vidamar Resort Madeira. HP, kostte totaal 1530 EUR inclusief vlucht. Het goedkoopste daar nu is incl vlucht eveneens in mei (2019) dik 4900 EUR. Vrijwel álles wat een week is voor dat type vakantie is 2800-5000 EUR. Iemand tips voor dat type reizen (met kinderzwembaden en bij voorkeur ook baby-opvang) die nog wel betaalbaar zijn? Heb er wel eentje gevonden die briljant is; Royal Son Bou op Menorca (totaal 1930 EUR), maar dat is echt de unieke uitzondering so far. Oh, Turkije is geen optie overigens.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_181065686
Turkije is het walhalla van goedkope vakanties dacht ik, waarom is dat geen optie?
Weggegaan en opgerot
pi_181065704
Blijf gewoon lekker in NL en spaar even door voor als ze ouder zijn. Voor die kinderen, die dan dus 5, 3 en 1 zijn is NL nog net zo leuk.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2018 21:34:35 ]
pi_181065791
AirBNB huisje huren met privé zwembad en vliegen met een low cost Airline. Neem je je schoonmoeder nog eventjes mee voor oppas op de kinderen.
pi_181066875
Het is een stuk duurder omdat je opeens niet meer in een standaard kamer past, en alles wat niet standaard is, is duurder. Nu heb je zelfs nog het geluk dat het kind van 0 nagenoeg gratis vliegt, wacht maar tot die 2 is, dan mag je opeens ipv 10%, 90% van de ticketprijs betalen. En als je kinderen 12 zijn de volle mep.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:35 schreef unlimitedzxr het volgende:
AirBNB huisje huren met privé zwembad en vliegen met een low cost Airline. Neem je je schoonmoeder nog eventjes mee voor oppas op de kinderen.
Dit, behalve de schoonmoeder (in hetzelfde huis althans), is inderdaad een goede optie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_181072487
Airbnb, kamperen, buiten het hoogseizoen? Zodra je gaat vliegen ben je al vrij snel de sjaak met kinderen (wat Fogel zegt dus)
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 07:51:03 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181072527
Huisje of appartement huren en dan zelf koken?

Je kinderen leren hoe ze zichzelf kunnen vermaken op vakantie (met oma als oppas)?

Klinkt meer alsof je denkt dat je je oude leventje wilt voortzetten van toen je nog geen kinderen had. Wat hebben die kleintjes aan een vliegreis naar Madeira? Misschien kun je ze beter bij oma thuis laten en zonder hen op vakantie gaan.
pi_181075651
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:33 schreef Fokker89 het volgende:
Blijf gewoon lekker in NL en spaar even door voor als ze ouder zijn. Voor die kinderen, die dan dus 5, 3 en 1 zijn is NL nog net zo leuk.
Dit...

Mn zus en zwager zitten met mn neefje en nichtje (11 en 7 (of 8)) op een camping 20 km van huis... en hebben (wederom) de keus voorgelegd voor volgend jaar: hier een seizoensplek of 2 weken kroatië...
Raad maar wat die kids zeggen. Kost minder, langer plezier (3 volle weken, en daarnaast de weekenden nog)
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:00:58 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181079157
Ik snap eigenlijk ook nooit zo goed dat mensen zulke jonge kinderen meenemen op verre reizen, daar doe je ze toch helemaal geen plezier mee? :@

Maar ik heb dan ook (nog) geen kind, wie weet dat ik er dan heel anders over denk.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_181247989
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:00 schreef MaJo het volgende:
Ik snap eigenlijk ook nooit zo goed dat mensen zulke jonge kinderen meenemen op verre reizen, daar doe je ze toch helemaal geen plezier mee? :@

Maar ik heb dan ook (nog) geen kind, wie weet dat ik er dan heel anders over denk.
Maar je gaat toch niet alleen op vakantie om je kinderen een plezier te doen? Je wil toch zelf ook een leuke vakantie?

Ik snap juist die uitspraken niet, alsof je je leven moet stopzetten omdat je een gezin hebt. Beter ga je op zoek naar compromissen die voor iedereen leuk zijn. No way dat ik 3 weken hutjemutje op de camping met animatieteam in Frankrijk ga zitten; dan blijf ik inderdaad liever thuis :+

Verder geen tips Darktower, ik heb geen ervaringen met resorts. Ik herken wel issues met hotels, nu met 2 kinderen hebben we een familiekamer nodig en die zijn schaars. Met 3 kinderen is dat volgens mij niet eens een optie...
  Moderator vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:51:43 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181252894
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:51 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Maar je gaat toch niet alleen op vakantie om je kinderen een plezier te doen? Je wil toch zelf ook een leuke vakantie?

Ik snap juist die uitspraken niet, alsof je je leven moet stopzetten omdat je een gezin hebt. Beter ga je op zoek naar compromissen die voor iedereen leuk zijn. No way dat ik 3 weken hutjemutje op de camping met animatieteam in Frankrijk ga zitten; dan blijf ik inderdaad liever thuis :+

Verder geen tips Darktower, ik heb geen ervaringen met resorts. Ik herken wel issues met hotels, nu met 2 kinderen hebben we een familiekamer nodig en die zijn schaars. Met 3 kinderen is dat volgens mij niet eens een optie...
Ik bedoel dan echt verre reizen. Mensen die bij Niagara Falls met de baby in de draagzak rondlopen bijvoorbeeld.

Aan de andere kant namen mijn ouders ons mee door heel Europa. Je hoeft dus zeker niet op een camping te zitten met animatieteam maar wel rekening houden met wat de kinderen leuk vinden :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:55:30 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181252975
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik bedoel dan echt verre reizen. Mensen die bij Niagara Falls met de baby in de draagzak rondlopen bijvoorbeeld.

Aan de andere kant namen mijn ouders ons mee door heel Europa. Je hoeft dus zeker niet op een camping te zitten met animatieteam maar wel rekening houden met wat de kinderen leuk vinden :)
Misschien wonen ze wel om de hoek?
Resistance is futile.
pi_181291191
Met 3 kinderen is het wel lastig. Familiekamers zijn er maar weinig en zijn achterlijk duur. Meestal is het voordeliger om 2 kamers naast elkaar met tussendeur te nemen.
Wij hebben ook 3 kinderen en zijn afgelopen vakantie naar Thailand geweest. Wij hadden voor de jongste 3 jaar zo'n slaaptentje meegenomen. Ging perfect.
pi_181291328
Bereid je dan maar voor op volgend jaar. Vanaf vijf jaar is je oudste leerplichtig en moet je in het hoogseizoen op vakantie. Dan is alles nog veel en veel duurder!

Of was je toevallig dit jaar al aan het zoeken in de schoolvakanties? Want dan snap ik wel waarom het "ineens" veel duurder was...
  zondag 19 augustus 2018 @ 09:11:39 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181292180
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:51 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

De leuk is er natuurlijk snel vanaf als het zoveel problemen oplevert en tering duur is. Dan moet je je definitie van "leuke vakantie" gaan bijstellen. Dan is het goed om ook de behoeften van de kinderen mee te nemen, want verveelde, oververmoeide of zieke kinderen verpesten elke vakantie. Maar TS lijkt niet erg flexibel te willen zijn.
pi_181292275
Wij zijn net terug van twee weken Friesland, met kinderen van 6 en 8. Derde jaar dat we in Nederland zijn gebleven, allemaal topvakanties.
pi_181292399
Wij camperen al jaren in nl met onze kinderen (nu 6 en 9).
Prima vakanties gehad. En heel cliché (maar daarom niet minder waar), als de kinderen het naar hun zin hebben, hebben de ouders ook een goede vakantie.

Enige nadeel is dat je bij de koffie automaat geen spannend verhaal hebt over een exotische bestemming.
pi_181294760
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:21 schreef Bleie het volgende:
Wij zijn net terug van twee weken Friesland, met kinderen van 6 en 8. Derde jaar dat we in Nederland zijn gebleven, allemaal topvakanties.
Inderdaad, in Nederland kan je best leuk op vakantie. Of een ander land in de buurt zoals Duitsland, Denemarken of België.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 19 augustus 2018 @ 23:44:38 #19
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181311871
Euhm, ik weet heus wel dat er in NL ook leuke vakanties mogelijk zijn, doen we ook regelmatig. In de zomer naar Texel en Overijssel geweest bijv in vakantieparken. Allemaal prima, maar dat was niet mijn vraag.... :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_181314335
Als ik heel eerlijk ben, vind ik bijna ¤5000 voor zoveel luxe nog best redelijk. Ik bedoel : je zit in een toeristisch oord, je vliegt met 5 man, je wilt kinderopvang en zwembaden, in het hoogseizoen (?). Wat voor prijzen had je dan redelijk gevonden?
Somebody that I used to know
  maandag 20 augustus 2018 @ 04:11:37 #21
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_181314481
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:27 schreef Postbus100 het volgende:
Als ik heel eerlijk ben, vind ik bijna ¤5000 voor zoveel luxe nog best redelijk. Ik bedoel : je zit in een toeristisch oord, je vliegt met 5 man, je wilt kinderopvang en zwembaden, in het hoogseizoen (?). Wat voor prijzen had je dan redelijk gevonden?
3
pi_181314508
Op vakantie gaan en baby opvang willen????

Zou niet mijn idee van op vakante gaan met zn allen zijn.
  Moderator maandag 20 augustus 2018 @ 07:43:16 #23
45833 crew  Fogel
pi_181315168
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 23:44 schreef darktower het volgende:
Euhm, ik weet heus wel dat er in NL ook leuke vakanties mogelijk zijn, doen we ook regelmatig. In de zomer naar Texel en Overijssel geweest bijv in vakantieparken. Allemaal prima, maar dat was niet mijn vraag.... :)
Maar kan je wat met de andere antwoorden?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 20 augustus 2018 @ 09:38:37 #24
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181316092
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 07:43 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar kan je wat met de andere antwoorden?
Nou, niks nog, omdat niemand een voorbeeld heeft gegeven van een verblijf met zwembad en opvang... En wat ik redelijk vind is niet per se de vraag, de vraag is meer wat ik betáálbaar vind, en of dat dan te vinden is. Zoals gezegd: Royal Son Bou (www.royalsonbou.com) op Menorca als voorbeeld is een mooie: daar zit je voor minder dan 2000 euro met zijn vijven in een supermooi 65m2 appartement, inclusief vlucht, inclusief halfpension, met zwembaden, aan de zee, en met superleuke kinderopvang waar we dan dus eens in de twee dagen onze kinderen een paar uurtjes achterlieten zodat we even met zijn tweeën op pad konden. Het kán dus... het bestaat... maar ik zoek dus vergelijkbare plekken die óók rond de 2000-2500 euro max uitkomen voor een week. En dat is dus lastig. :)
  maandag 20 augustus 2018 @ 22:55:50 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_181336174
Wel grappig dat je nu allemaal topverhalen over Nederland hoort nu we 1 fantastische zomer hebben gehad :D allemaal leuk en aardig, maar in het buitenland kun je ook gewoon goedkoop op vakantie en heb je meer zonzekerheid dan in NL (en nu is het wachten op de quote van de user die op vakantie slecht weer had terwijl het in NL prachtig was)

Realiteit voor TS is dat dat soort vakanties onbetaalbaar worden vanaf nu. Vliegen betekent sowieso 4 vliegtickets en over 2 jaar 5 tickets. In het hoogseizoen kost de meest simpele bestemming al snel 300-400 euro per persoon. Dan komen de overnachtingen in het hoogseizoen met een groot gezin er nog bij en je zit voor 2 weken al snel op 5k.

Dus daarom dat er zoveel mensen gaan kamperen, dat is het enige betaalbare voor een gezin
  maandag 20 augustus 2018 @ 22:59:04 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_181336257
quote:

Het leven houdt niet op als je kinderen hebt. Ook dan is het leuk om ergens naartoe te reizen en iets te zien, al is het maar voor jezelf. Niagara watervallen vlieg je in 8 uur naartoe, dat is vergelijkbaar met een autoritje naar München of halverwege Frankrijk. iedere zomer is er een volksverhuizing naar het zuiden met urenlange autoritten, waarom zou een vlucht naar Amerika dan opeens niet kunnen?
pi_181336517
Wil je goedkoop op vakantie? Vermijd dan landen met SEIZOENEN zoals hoogseizoen/laagseizoen. Pak landen waar het altijd 30 graden is bijvoorbeeld Afrikaanse landen of Indonesië etc. Plus dat het verblijf ook nog eens vele malen goedkoper is.
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:15:05 #28
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181336653
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Het leven houdt niet op als je kinderen hebt. Ook dan is het leuk om ergens naartoe te reizen en iets te zien, al is het maar voor jezelf. Niagara watervallen vlieg je in 8 uur naartoe, dat is vergelijkbaar met een autoritje naar München of halverwege Frankrijk. iedere zomer is er een volksverhuizing naar het zuiden met urenlange autoritten, waarom zou een vlucht naar Amerika dan opeens niet kunnen?
Omdat het fucking irritant is als die kut kinderen het hele vliegtuig bij elkaar krijsen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181336666
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Omdat het fucking irritant is als die kut kinderen het hele vliegtuig bij elkaar krijsen.
Kinderen thuis laten :) Pas meenemen als ze er ook echt wat van meekrijgen, dus wanneer ze 7 zijn of ouder.
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:17:40 #30
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181336695
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kinderen thuis laten :) Pas meenemen als ze er ook echt wat van meekrijgen, dus wanneer ze 7 zijn of ouder.
Voor hun zevende vinden die kinderen een huisje in België of Duitsland ook tof. Is een prima betaalbaar alternatief waar je zo naar toe rijdt
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:18:15 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_181336703
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe vaak gebeurt dat nou echt, ik heb vaak genoeg gevlogen en er heeft wel eens een kind gehuild tijdens de vlucht. Maar nooit de hele vlucht en echt hooguit een halfuurtje. Zo’n ramp is dat niet. En als je dat zo erg vind ga je toch lekker niet met het vliegtuig

Onderweg met de auto kun je ook files krijgen, werkzaamheden, etc.
pi_181336708
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Voor hun zevende vinden die kinderen een huisje in België of Duitsland ook prima. Is een prima betaalbaar alternatief waar je zo naar toe rijdt
Mwa krijgen er weinig tot niks van mee. Allemaal extra kosten voor wat?
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:19:30 #33
62913 Blik
The one and Only!
pi_181336737
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Echt, waarom? Mag je niet naar Zuid-Afrika als je jonge kinderen hebt, ook niet voor jezelf? Wat een onzin
pi_181336763
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Echt, waarom? Mag je niet naar Zuid-Afrika als je jonge kinderen hebt, ook niet voor jezelf? Wat een onzin
Jawel maar zonder kinderen :)
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:21:11 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181336789
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mwa krijgen er weinig tot niks van mee. Allemaal extra kosten voor wat?
Voor de ietste leukere en spannende verhalen voor vader en moeder na afloop op werk bij de koffieautomaat. Het schijnt toch (helaas) triest te zijn als je vakantie in Nederland viert.
pi_181336815
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:21 schreef Falco het volgende:

[..]

Voor de ietste leukere en spannende verhalen voor vader en moeder na afloop op werk bij de koffieautomaat. Het schijnt toch (helaas) triest te zijn als je vakantie in Nederland viert.
Nee ik zou zelf gaan maar zonder mijn kinderen.
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:22:26 #37
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181336831
quote:

[..]

Wat hebben die jonge kinderen er aan als vader en moeder zo nodig naar Zuid Afrika willen?
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:23:19 #38
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181336851
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Omdat je in de auto naar Hinterkuhstallhausen of Bouillabaise-sur-Mer uit kunt stappen wanneer je wilt en de Raststätten cq. Aires uitgerust zijn om de koters te verschonen en/of te vermaken.
En omdat er niet 400 andere passagiers in de auto zitten die gillend gek worden van jouw bloedjes met hun gejengel, gejank, gedreins en gekrijs, of hun poepluier.
pi_181336861
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat hebben die jonge kinderen er aan als vader en moeder zo nodig naar Zuid Afrika willen?
Je gaat kids van 3-4-5 jaar toch niet meenemen op vakantie? Ik begrijp daar werkelijk niets van. Als ze er wat van meekregen oke, maar dat is dus nooit het geval.
pi_181336874
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat je in de auto naar Hinterkuhstallhausen of Bouillabaise-sur-Mer uit kunt stappen wanneer je wilt en de Raststätten cq. Aires uitgerust zijn om de koters te verschonen en/of te vermaken.
En omdat er niet 400 andere passagiers in de auto zitten die gillend gek worden van jouw bloedjes met hun gejengel, gejank, gedreins en gekrijs, of hun poepluier.
Met de auto weggaan :') De horror. Hele dag in zon bak zitten. Vliegtuigje lekker man.
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:24:43 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181336885
quote:

[..]

Mag wel maar dan niet zeiken dat het zo duur is.
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:26:58 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_181336946
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In het vliegtuig kun je lekker rondlopen, terwijl het gemiddelde Nederlandse gezin in 12 uur probeert door te kachelen naar Spanje.

En dat gejank en gejengel valt best wel mee als je een schermpje voor je neus hebt, moet wel raar lopen wil je huilende kinderen hebben als ze gewoon de hele tijd tv mogen kijken
pi_181336956
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:26 schreef Blik het volgende:

[..]

In het vliegtuig kun je lekker rondlopen, terwijl het gemiddelde Nederlandse gezin in 12 uur probeert door te kachelen naar Spanje.

En dat gejank en gejengel valt best wel mee als je een schermpje voor je neus hebt, moet wel raar lopen wil je huilende kinderen hebben als ze gewoon de hele tijd tv mogen kijken
+ dat vliegen veel goedkoper is en sneller etc.
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:28:19 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_181336980
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Mijn oudste heeft het nog steeds over de giraffes en de neushoorns die we hebben gezien toendertijd. Prima vakantie gehad
pi_181336989
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:23 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je gaat kids van 3-4-5 jaar toch niet meenemen op vakantie? Ik begrijp daar werkelijk niets van. Als ze er wat van meekregen oke, maar dat is dus nooit het geval.
Moet je ze alleen thuislaten dan?

Ik zit ook 10x liever met m’n kleine kinderen op een lange vlucht, dan dat ze wagenziek huilend op de achterbank zitten.

2 jaar geleden naar Thailand geweest met een 2- en 4 jarige. Beetje slapen en iPad kijken in het vliegtuig. Eenmaal daar afwisselend een dagje zwembad of speeltuin voor de kinderen. Daarna dagje iets bezoeken voor papa en mama. Ging allemaal prima en was erg gezellig.
pi_181336990
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn oudste heeft het nog steeds over de giraffes en de neushoorns die we hebben gezien toendertijd. Prima vakantie gehad
Hoe oud was die toen?
pi_181337001
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:28 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

[..]

Moet je ze alleen thuislaten dan?

Ik zit ook 10x liever met m’n kleine kinderen op een lange vlucht, dan dat ze wagenziek huilend op de achterbank zitten.

2 jaar geleden naar Thailand geweest met een 2- en 4 jarige. Beetje slapen en iPad kijken in het vliegtuig. Eenmaal daar afwisselend een dagje zwembad of speeltuin voor de kinderen. Daarna dagje iets bezoeken voor papa en mama. Ging allemaal prima en was erg gezellig.
Alleen thuislaten? Je hebt toch familie? Of vinden die het niet leuk om op ze te passen? Dan zou ik direct andere familie zoeken :D
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:29:34 #48
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181337005
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Een kind van 2 continu achter zo'n schermpje zetten? Dat wordt ie toch helemaal zat. Lekkere opvoeding ook trouwens joh.

En als er iets irritants is (ook voor stewardessen) zijn het wel van die mensen die doelloos heen en weer lopen in het vliegtuig :{
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:30:06 #49
62913 Blik
The one and Only!
pi_181337015
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hoe oud was die toen?
Ruim 2
pi_181337024
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Een kind van 2 continu achter zo'n schermpje zetten? Dat wordt ie toch helemaal zat. Lekkere opvoeding ook trouwens joh.

En als er iets irritants is (ook voor stewardessen) zijn het wel van die mensen die doelloos heen en weer lopen in het vliegtuig :{
Ik vloog naar Indonesië. Zat gezin naast mij die nog nooit hadden gevlogen en die gingen met 2 kids van 3 en 1 naar Nieuw-Zeeland. Ik heb ze niet gehoord op een vlucht van 20 uur ofzo en die moesten nog verder :D
pi_181337027
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Ruim 2
Lijkt mij ontzettend sterk dat die dat nog weet.
pi_181337032
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Alleen thuislaten? Je hebt toch familie? Of vinden die het niet leuk om op ze te passen? Dan zou ik direct andere familie zoeken :D
Je denkt echt dat iedereen zo maar z’n kinderen bij familie kan droppen wanneer hij wil? Daarnaast wil ik echt m’n kinderen niet 2 of 3 weken missen.
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:31:01 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181337035
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Je had ook ff dan naar Artis kunnen gaan als dat het enige is geweest wat ie heeft onthouden. Ik weet niet hoe oud ie is maar goed...
pi_181337053
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:30 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

[..]

Je denkt echt dat iedereen zo maar z’n kinderen bij familie kan droppen wanneer hij wil? Daarnaast wil ik echt m’n kinderen niet 2 of 3 weken missen.
Ah je wil je kinderen niet missen :') Altijd zo overtrokken. Ze bestaan over 2 weken ook nog hoor :')
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:32:48 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_181337081
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, want 1 dagje achter een schermpje zetten is een slechte opvoeding... kind blij, ouders blij, mede-passagiers blij. Daarnaast slapen die kinderen ook nog een paar uur, rustig voor iedereen
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:33:58 #56
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181337113
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik vloog naar Indonesië. Zat gezin naast mij die nog nooit hadden gevlogen en die gingen met 2 kids van 3 en 1 naar Nieuw-Zeeland. Ik heb ze niet gehoord op een vlucht van 20 uur ofzo en die moesten nog verder :D
Ik zat ook eens op een vlucht van vier uur waarbij een kind van twee vlak naast me zat. Die hield zich de hele tijd stil. Het kan dus wel! Maar vaak zijn ze fucking irritant met hun gekrijs. Had het laatst ook bij een zeer lange treinreis. Manmanman mensonterend gewoon.
pi_181337147
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ah je wil je kinderen niet missen :') Altijd zo overtrokken. Ze bestaan over 2 weken ook nog hoor :')
Heel vreemd en onnatuurlijk inderdaad, om je kinderen gezellig bij je te willen hebben als je op vakantie gaat.
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:35:52 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_181337160
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Je had ook ff dan naar Artis kunnen gaan als dat het enige is geweest wat ie heeft onthouden. Ik weet niet hoe oud ie is maar goed...
Ja, dat was ook een optie, ik had ook 2 weken naar centerparcs kunnen gaan, of dus een keer wat verder naar Zuid-Afrika. En oh ja, ik ben ook nog met hem naar Sri Lanka geweest en ook nog naar de ABC-eilanden. Maar ook naar Texel, de Veluwe, Limburg, Duitsland, Italie en Frankrijk
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:36:22 #59
62913 Blik
The one and Only!
pi_181337175
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:33 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zat ook eens op een vlucht van vier uur waarbij een kind van twee vlak naast me zat. Die hield zich de hele tijd stil. Het kan dus wel! Maar vaak zijn ze fucking irritant met hun gekrijs. Had het laatst ook bij een zeer lange treinreis. Manmanman mensonterend gewoon.
Dan pak je toch lekker de auto...
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:37:55 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181337223
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan pak je toch lekker de auto...
Dat is zeker een goed alternatief ja!
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:38:01 #61
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181337225
Aangezien je met vier jaar nog buiten de vakanties mag adviseer ik estival park in LA Pineda.

Appartement, aparthotel of gewoon hotel van logies tot all inclusive verdomd goed betaalbaar.

Met kinderopvang binnen en buitenzwembad en wat al niet meer.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  maandag 20 augustus 2018 @ 23:41:10 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_181337305
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:37 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is zeker een goed alternatief ja!
Fijn, dan kunnen mensen met kinderen gewoon kiezen hoe ze naar hun eindbestemming komen...
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:08:18 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181337957
Ik vind die verhalen over huilende kinderen in vliegtuigen altijd erg overtrokken. Ik heb veel gevlogen maar nooit meegemaakt dat een kind dusdanig krijste dat het mijn reis verpeste. Je moet je er ook niet te erg op focussen natuurlijk. Geluid hoort ook gewoon bij het leven ;)
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 07:58:35 #64
45833 crew  Fogel
pi_181340627
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:08 schreef MaJo het volgende:
Ik vind die verhalen over huilende kinderen in vliegtuigen altijd erg overtrokken. Ik heb veel gevlogen maar nooit meegemaakt dat een kind dusdanig krijste dat het mijn reis verpeste. Je moet je er ook niet te erg op focussen natuurlijk. Geluid hoort ook gewoon bij het leven ;)
Dit. En daarnaast is het het eigenlijk ook nog eens offtopic alhier.

@TS: nee, een voorbeeld van een kant en klare chartervakantie met opvang heb je inderdaad niet gekregen, wél tips om eens te kijken of je zelf wat samen kan stellen.
Kijk eens hier https://www.colinadelparaiso.com
Of ze kinderopvang voor hele kleine kinderen hebben weet ik niet, maar er is wel een afgesloten deel voor kinderen.
Een vlucht naar Malaga is zelfs in de zomer niet zo heel duur en huurautos kosten ook niet zo veel.
Dit soort mogelijkheden zijn er duizenden van, maar je moet er zelf wel een beetje moeite in stoppen. Met drie kinderen moet je gewoon wat anders denken dan standaard charter, want da’s grotendeels op 2v2k gericht en dat merk je zoals je al hebt ontdekt goed in de prijs.

Als je perse charter wil, ga dan om het jaar, en het andere jaar goedkoop ‘om de hoek’, dan kom gemiddeld per jaar uit waar je prijscomfortzone is.
Met wel ieder jaar charter zal je toch echt ook in Turkije moeten gaan kijken.
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:01:08 #65
45833 crew  Fogel
pi_181340643
Tevens: vakantie met drie kinderen ben ik goed in. Goedkope vakanties minder goed, ben al blij als het onder de 5000 euro blijft.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:16:19 #66
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181348595
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 07:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dit. En daarnaast is het het eigenlijk ook nog eens offtopic alhier.

@TS: nee, een voorbeeld van een kant en klare chartervakantie met opvang heb je inderdaad niet gekregen, wél tips om eens te kijken of je zelf wat samen kan stellen.
Kijk eens hier https://www.colinadelparaiso.com
Of ze kinderopvang voor hele kleine kinderen hebben weet ik niet, maar er is wel een afgesloten deel voor kinderen.
Een vlucht naar Malaga is zelfs in de zomer niet zo heel duur en huurautos kosten ook niet zo veel.
Dit soort mogelijkheden zijn er duizenden van, maar je moet er zelf wel een beetje moeite in stoppen. Met drie kinderen moet je gewoon wat anders denken dan standaard charter, want da’s grotendeels op 2v2k gericht en dat merk je zoals je al hebt ontdekt goed in de prijs.

Als je perse charter wil, ga dan om het jaar, en het andere jaar goedkoop ‘om de hoek’, dan kom gemiddeld per jaar uit waar je prijscomfortzone is.
Met wel ieder jaar charter zal je toch echt ook in Turkije moeten gaan kijken.
Dank voor on topic blijven. :)
Maar Turkije vertik ik zolang Erdogan daar de democratie de nek om blijft draaien. En ik zoek niet per se een charter, Son Bou was ook 'los' En ik heb ook echt al 4895798345 sites gecheckt.
https://www.colinadelparaiso.com heeft het probleem wat ik bijna overal tegenkom: geen opvang voor kinderen onder de 4 helaas..
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:18:50 #67
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181348637
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:38 schreef Mickytjuh het volgende:
estival park in LA Pineda
Kinderopvang helaas pas vanaf 3 jaar. :(
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:04:35 #68
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181349706
Je kunt je kinderen toch al genoeg tijdens werkuren naar de kinderopvang sturen? Waarom zou je dat ook nog willen tijdens je vakantie?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:05:37 #69
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181349723
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:04 schreef Falco het volgende:
Je kunt je kind toch al genoeg tijdens werkuren naar de kinderopvang sturen? Waarom zou je dat ook nog willen tijdens je vakantie?
Hier ben ik het wel mee eens. Het duurt echt maar een paar jaar dat je kinderen intensieve zorg nodig hebben, daarna heb je weer alle tijd om lekker je eigen ding te doen. Zou er bovendien niet heel happig op zijn om mijn kleine kinderen bij dermate onbekenden achter te laten.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:11:32 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_181349849
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:04 schreef Falco het volgende:
Je kunt je kinderen toch al genoeg tijdens werkuren naar de kinderopvang sturen? Waarom zou je dat ook nog willen tijdens je vakantie?
Ja, dat vind ik dus ook... En dan ook nog voor een appel en een ei voor 5 personen
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:15:20 #71
54408 Parzival
Where it happens
pi_181349931
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:08 schreef MaJo het volgende:
kwestie van een goede Bose Headset..

ooit business class gevlogen met een baby van 4mnd.. kom je binnenwandelen.. al die business mensen je boos aanstaren..... maar ze heeft de gehele vlucht geslapen.. en alleen bij het landen 2x een krijsje ofzo..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:17:46 #72
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181358956
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dus ook... En dan ook nog voor een appel en een ei voor 5 personen
Zucht, ze zitten in NL twee dagen per week bij de opvang omdat we dan... WERKEN. Het hele idee van vakantie vieren is dat je het leuk kunt hebben en even bij kunt komen. Bij komen met kinderen 24/7 om je heen is wat lastig. Dus willen we gewoonweg in een week vakantie een paar keer een paar UUR (!!!) zoals ik al schreef de kinderen bij de opvang van het resort kunnen laten. Het door mij genoemde Son Bou is daar briljant in, dat hele resort is gemaakt voor kids van 0-4, de opvang ook. Ik vroeg simpelweg om tips voor locaties, in plaats daarvan krijg ik vooral veel meningen, waar ik niet zoveel behoefte aan heb eerlijk gezegd. Dan had ik wel gevraagd: 'wat is jullie mening' of 'wat zouden jullie doen'?
Sorry dat ik hier een beetje chagrijnig van wordt, maar dat eindeloze ge-oordeel is gewoon vermoeiend.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:56:05 #73
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181360500
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:18 schreef darktower het volgende:

[..]

Kinderopvang helaas pas vanaf 3 jaar. :(
he dat is mooi kut...
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:13:20 #74
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181360985
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 22:56 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

he dat is mooi kut...
Ja da's op de meeste plekken. Of nou ja: meeste plekken is het vanaf 4 jaar pas zelfs.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:19:05 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_181361140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 22:17 schreef darktower het volgende:

[..]

Zucht, ze zitten in NL twee dagen per week bij de opvang omdat we dan... WERKEN. Het hele idee van vakantie vieren is dat je het leuk kunt hebben en even bij kunt komen. Bij komen met kinderen 24/7 om je heen is wat lastig. Dus willen we gewoonweg in een week vakantie een paar keer een paar UUR (!!!) zoals ik al schreef de kinderen bij de opvang van het resort kunnen laten. Het door mij genoemde Son Bou is daar briljant in, dat hele resort is gemaakt voor kids van 0-4, de opvang ook. Ik vroeg simpelweg om tips voor locaties, in plaats daarvan krijg ik vooral veel meningen, waar ik niet zoveel behoefte aan heb eerlijk gezegd. Dan had ik wel gevraagd: 'wat is jullie mening' of 'wat zouden jullie doen'?
Sorry dat ik hier een beetje chagrijnig van wordt, maar dat eindeloze ge-oordeel is gewoon vermoeiend.
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een weekend weg zonder kinderen en de vakantie gewoon met kinderen zonder oppas. Door voor een mogelijkheid met oppas te kiezen zit je ook automatisch vast aan van die afschuwelijke kindvriendelijke resorts, en daarbij dus ook automatisch een heleboel andere kinderen
  woensdag 22 augustus 2018 @ 01:14:12 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181362846
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 22:17 schreef darktower het volgende:
Tja, je brengt het alsof je leven hetzelfde moet blijven als de periode vóór je kinderen had en je vooral geen compromis wil maken.

Wat je wil is te duur, dus zal je ergens op in moeten leveren, dus of minder luxe, of andere locatie of zonder de mogelijkheid om al je kinderen een dag ergens achter te laten.

Zolang je daar niet toe bereid bent heeft het imho helemaal geen zin om een topic als dit te openen.
So we just called him Fred
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:39:20 #77
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181367125
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 01:14 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tja, je brengt het alsof je leven hetzelfde moet blijven als de periode vóór je kinderen had en je vooral geen compromis wil maken.

Wat je wil is te duur, dus zal je ergens op in moeten leveren, dus of minder luxe, of andere locatie of zonder de mogelijkheid om al je kinderen een dag ergens achter te laten.

Zolang je daar niet toe bereid bent heeft het imho helemaal geen zin om een topic als dit te openen.
Dat is dus onzin, want het IS dus mogelijk om te vinden wat ik zoek, want ik heb het al eerder gevonden. Ik vraag alleen of iemand toevallig ook nog andere plekken weet. En dat mijn leven hetzelfde moet blijven is totale onzin, dat is het overigens vanaf dag 1 van geboorte van kind 1 uiteraard al niet meer, maar daar gaat het hier helemaal niet over. Het is alsof jij bijvoorbeeld vraagt: 'heeft iemand tips voor leuke hotels in Egypte' en dat je dan alleen maar antwoorden krijgt als: 'ik vind dat je beter naar Oostenrijk kunt gaan want de bergen zijn zo mooi', of: 'Nederland is goedkoper.'
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:39:48 #78
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181367140
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een weekend weg zonder kinderen en de vakantie gewoon met kinderen zonder oppas. Door voor een mogelijkheid met oppas te kiezen zit je ook automatisch vast aan van die afschuwelijke kindvriendelijke resorts, en daarbij dus ook automatisch een heleboel andere kinderen
Euhm, ik vind het juist fijn als het kindvriendelijke resorts zijn met veel andere kinderen... daar kunnen ze dan leuk mee spelen en er zijn dan veel speeltuindingen etc...
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:52:39 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_181367444
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:39 schreef darktower het volgende:

[..]

Euhm, ik vind het juist fijn als het kindvriendelijke resorts zijn met veel andere kinderen... daar kunnen ze dan leuk mee spelen en er zijn dan veel speeltuindingen etc...
Maar dat zijn nou juist de locaties waar je de hoofdprijs voor betaald omdat die zou inspelen op een bepaalde doelgroep die veel zorg nodig hebben en waar veel voor geregeld moet worden. Als je je eisenpakket aan zou passen is er veel meer mogelijk voor fatsoenlijke prijzen. Iets wat je sowieso zult moeten doen, want volgend jaar moet je wel in het hoogseizoen weg en dan zijn dat soort locaties + vluchten helemaal onbetaalbaar.

Dus mijn tip blijft staan. Vakantie met de kinderen is vakantie met de kinderen, dus zonder oppas. Er zijn genoeg opties te vinden waar kinderen alsnog lekker kunnen spelen met leeftijdsgenootjes zonder dat je in een kinderspeelparadijs resort hoeft te slapen. Ga lekker een weekend met het vrouwtje zonder de kinderen weg. Dat is veel relaxter

[ Bericht 20% gewijzigd door Blik op 22-08-2018 10:59:31 ]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:54:41 #80
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181367504
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar dat zijn nou juist de locaties waar je de hoofdprijs voor betaald. Als je je eisenpakket aan zou passen is er veel meer mogelijk voor fatsoenlijke prijzen. Iets wat je sowieso zult moeten doen, want volgend jaar moet je wel in het hoogseizoen weg en dan zijn dat soort locaties + vluchten helemaal onbetaalbaar
Nee dus, want in de meivakantie bijvoorbeeld is het ook goedkoop. Er zijn gewoon resorts die wél goedkoop zijn, maar je moet daar maar net tegenaan lopen... zoeken naar een naald in een hooiberg. :)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:15:06 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_181367889
Ik snap gewoon niet dat je in die 1-2 weken dat je met je kids in de meivakantie weggaat, behoefte hebt om je kids bij een oppas weg te zetten. Je ziet ze in zo'n resort toch al weinig omdat ze de hele tijd geëntertaind worden. Door die eis van een oppas worden de keuzes die je hebt oneindig veel kleiner, terwijl er genoeg leuke opties zijn voor gezinnen met kinderen zonder oppasmogelijkheid
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:24:52 #82
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181368083
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:15 schreef Blik het volgende:
Ik snap gewoon niet dat je in die 1-2 weken dat je met je kids in de meivakantie weggaat, behoefte hebt om je kids bij een oppas weg te zetten. Je ziet ze in zo'n resort toch al weinig omdat ze de hele tijd geëntertaind worden. Door die eis van een oppas worden de keuzes die je hebt oneindig veel kleiner, terwijl er genoeg leuke opties zijn voor gezinnen met kinderen zonder oppasmogelijkheid
Dat is misschien jouw mening, maar niet de mijne. Ik wil gewoon graag ook af en toe met mijn man even een rondje kunnen lopen zonder dat we 60 seconden per minuut op de kinderen moeten letten. Zo simpel is het...
Overigens: bij reguliere entertain dingen op resorts moeten we er ook de hele tijd op letten. Ze zijn 0, 2 en 4!
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:25:45 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_181368098
Prima, maar daar ga je dus in de meeste gevallen voor betalen :)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:50:44 #84
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181368659
Waarom wil je per se in de meivakantie eigenlijk? Die van vier heeft nog geen schoolplicht en mag je dus thuis houden.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 12:01:10 #85
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181368912
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:50 schreef Mickytjuh het volgende:
Waarom wil je per se in de meivakantie eigenlijk? Die van vier heeft nog geen schoolplicht en mag je dus thuis houden.
Het was maar een voorbeeld! Zomer, mei, herfstvakantie, whatever.
pi_181369720
Het is niet echt een fair vergelijk als je weken buiten de schoolvakantie bekijkt met vakantieweken. Gezien vraag/aanbod zul je in vakantieweken ongetwijfeld meer betalen voor dezelfde accomodatie.
pi_181370453
quote:
Dat dus. Daar doe je trouwens behalve de kinderen, ook jezelf geen plezier mee. En je medereizigers niet. Eigenlijk niemand. Gewoon thuis laten, of thuis blijven ^O^.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:58:34 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_181371768
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat dus. Daar doe je trouwens behalve de kinderen, ook jezelf geen plezier mee. En je medereizigers niet. Eigenlijk niemand. Gewoon thuis laten, of thuis blijven ^O^.
Dat je er niemand een plezier mee doet is echt onzin. 6 weken lang tijdens de vakantie thuisblijven, terwijl alle vriendjes en vriendinnetjes op vakantie zijn. Dat is pas vervelend en écht voor niemand leuk, niet voor de kinderen en ook niet voor de ouders.
pi_181382091
Dan heb je het over kinderen van een jaar of 5-6 minimaal. Maar broekschijtwurmen van maanden eerder dan jaren, please, sla dan een jaartje over 8)7
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:56:51 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_181383863
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan heb je het over kinderen van een jaar of 5-6 minimaal. Maar broekschijtwurmen van maanden eerder dan jaren, please, sla dan een jaartje over 8)7
Buiten spelen met vriendjes begint al bij 2 jaar, en geloof me, die vinden buiten spelen heel snel saai als er helemaal niemand buiten te vinden is wegens de vakantie. Ik zie het ieder jaar weer gebeuren tijdens de zomervakantie

Je verhaal gaat gewoon echt niet op
pi_181385503
Dan niet. Dan verzin maar wat. Niet mijn probleem zeg :D

Lekker man, een kind op de wereld zetten. En vervolgens de wereld maar alles op laten lossen :') Je moest je kapot schamen. Een kind baren, prima. Maar neem er dan ook de verantwoordelijkheid voor. Eerste 4-5 jaar kun je dus niet op vakantie. Beetje jammer misschien, maar de kinderen geven je zo veel terug O+ daar kun je best een paar jaartjes vakantie voor inleveren.

Ja wel, nu niet doen alsof het MIJN schuld is dat je niet op vakantie kan doordat JIJ zo nodig moest neuken. Dat werkt niet.
pi_181385657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 07:45 schreef polariteit het volgende:
Airbnb, kamperen, buiten het hoogseizoen? Zodra je gaat vliegen ben je al vrij snel de sjaak met kinderen (wat Fogel zegt dus)
Dit: kamperen. Kinderen vinden het erg leuk ook trouwens.
Whatever...
pi_181385727
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:24 schreef darktower het volgende:

[..]

Dat is misschien jouw mening, maar niet de mijne. Ik wil gewoon graag ook af en toe met mijn man even een rondje kunnen lopen zonder dat we 60 seconden per minuut op de kinderen moeten letten. Zo simpel is het...
Overigens: bij reguliere entertain dingen op resorts moeten we er ook de hele tijd op letten. Ze zijn 0, 2 en 4!
Je wilt naar een resort, je wil een oppas, waarschijnlijk ook nog voldoende slaapkamers en weetikhet wat voor extras. Tsja, dan mag je betalen. Jij liever dan ik.

Ga bij nader inzien maar niet kamperen. Ik probeer types zoals jij te mijden in mijn vakantie.
Whatever...
  One tough cookie woensdag 22 augustus 2018 @ 22:56:43 #94
169210 liesje1979
pi_181386383
De reacties in dit topic. -O-
De TS heeft een TRV gerelateerde vraag en stelt die hier. Vervolgens moet ze zich verantwoorden waarom ze überhaupt op vakantie wil. Want als je kinderen hebt moet je stoppen met de wereld zien. Of de kinderen thuislaten. :D Maar ze moet vooral niet zeiken ofzo.

Is het nou echt zo moeilijk te bedenken dat ze gewoon graag lekker er even uit wil met haar gezin? En of je een baby er nou een plezier mee doet, schade zal je het ook niet doen, maar de ouders kunnen wel genieten van hun kinderen om zich heen. En dat ze het daarnaast wellicht ook fijn vinden om dan af en toe even wat tijd samen te hebben? Ik vind dat allemaal niet zo vreemd hoor.
Wel denk ik dat het lastig te vinden zal zijn.

Ik vond de suggestie dat ze misschien een oppas mee kunnen nemen niet zo gek eigenlijk. Ja je betaalt dan wel extra voor de tickets en kamer van de oppas maar je bespaart wellicht weer op andere vlakken en het vergroot je mogelijkheden waardoor je keuze een stuk groter wordt. Je hoeft zo'n persoon niet eens te betalen want een gratis vakantie met af en toe een paar uurtjes oppaswerk. :D

Ik hoop dat je vindt wat je zoekt TS, ik gun iedereen gewoon de vakantie die ze graag willen. ;)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:10:32 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_181386893
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan niet. Dan verzin maar wat. Niet mijn probleem zeg :D

Lekker man, een kind op de wereld zetten. En vervolgens de wereld maar alles op laten lossen :') Je moest je kapot schamen. Een kind baren, prima. Maar neem er dan ook de verantwoordelijkheid voor. Eerste 4-5 jaar kun je dus niet op vakantie. Beetje jammer misschien, maar de kinderen geven je zo veel terug O+ daar kun je best een paar jaartjes vakantie voor inleveren.

Ja wel, nu niet doen alsof het MIJN schuld is dat je niet op vakantie kan doordat JIJ zo nodig moest neuken. Dat werkt niet.
Wat heb jij gesnoven voordat je deze reactie typte :D

(Nog even los van dat je volgens mij ts en mij door elkaar haalt)
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:57:44 #96
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181399121
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 12:01 schreef darktower het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld! Zomer, mei, herfstvakantie, whatever.
Kijk dan nog eens bij je eigen bekende resort en speel wat met aankomst en vertrek data. Dat kan echt duizenden euro's schelen namelijk.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:02:46 #97
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181399248
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:57 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Kijk dan nog eens bij je eigen bekende resort en speel wat met aankomst en vertrek data. Dat kan echt duizenden euro's schelen namelijk.
Dat eerdere resort gaan we sowieso naar terug, want geweldig én betaalbaar dus. Spelen met data doe ik continu :)
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:03:38 #98
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181399262
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:56 schreef liesje1979 het volgende:
De TS heeft een TRV gerelateerde vraag en stelt die hier. Vervolgens moet ze zich verantwoorden waarom ze überhaupt op vakantie wil. Want als je kinderen hebt moet je stoppen met de wereld zien. Of de kinderen thuislaten. :D Maar ze moet vooral niet zeiken ofzo.

Is het nou echt zo moeilijk te bedenken dat ze gewoon graag lekker er even uit wil met haar gezin? En of je een baby er nou een plezier mee doet, schade zal je het ook niet doen, maar de ouders kunnen wel genieten van hun kinderen om zich heen. En dat ze het daarnaast wellicht ook fijn vinden om dan af en toe even wat tijd samen te hebben? Ik vind dat allemaal niet zo vreemd hoor.

Ik vond de suggestie dat ze misschien een oppas mee kunnen nemen niet zo gek eigenlijk. Ja je betaalt dan wel extra voor de tickets en kamer van de oppas maar je bespaart wellicht weer op andere vlakken en het vergroot je mogelijkheden waardoor je keuze een stuk groter wordt. Je hoeft zo'n persoon niet eens te betalen want een gratis vakantie met af en toe een paar uurtjes oppaswerk. :D

Ik hoop dat je vindt wat je zoekt TS, ik gun iedereen gewoon de vakantie die ze graag willen. ;)
Merci. En juist ómdat het zo lastig te vinden is (maar er dus wel ís) dacht ik: goh, misschien hebben mensen op Fok! nog een goeie tip. Maar helaas krijg je dan vooral veel totaal andere reacties. Als je géén tip hebt, typ dan niks, zou ik zeggen. ;)
pi_181399759
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:35 schreef unlimitedzxr het volgende:
Dit, of met de auto natuurlijk. Zo heb ik ook ergens op het platte land van Italie gezeten, villa + zwembad en was bang voor the buck (in hoogseizoen zelfs). Maar je moet het dan niet erg vinden om wat afgelegen te zitten, vind ik juist prettig tijdens hoogseizoen btw.
pi_181401873
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:56 schreef liesje1979 het volgende:

Dit ja. Ik hoop dat je toch nog wat vind TS O+
pi_181410664
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit ja. Ik hoop dat je toch nog wat vind TS O+
vindt
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:21:58 #102
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181456107
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:53 schreef MCH het volgende:

[..]

vindt
:)
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 21:39:45 #103
45833 crew  Fogel
pi_181483455
Topicreeks: Op vakantie met (kleine) kinderen Misschien ook even daar je vraag stellen?
pi_181519573
Herken het verhaal van TS wel. Een keertje met je lief uit eten zonder dat je de hele tijd op moet letten is best lekker. Mijn ervaring en tip...
Mijn kinderen zijn 2 en 5.
Een keer een vakantie gedaan met oppas en de hele boel er om heen gedaan, uiteindelijk 1x uit eten geweest en een vakantie gehad die we heel snel weer vergeten zijn.
Wat we nu doen is een stacaravan/huisje huren op een camping, het is cliché ik weet het maar de kindertjes (en ook pappa en mamma) hebben de tijd van hun leven. De afgelopen 2 jaar hebben we dit mogen ervaren in frankrijk en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Beide jaren hebben we tevens ook samen wat kunnen ondernemen, gezien hun leeftijd liggen ze tijdig op bedje (19:00 - 19:30) en het ene jaar wisten we dat er een lokale oppas service was die in je huisje op komt passen (was een studente die het deed), kwestie van navragen bij de receptie soms hebben ze zelf ook wel iets degelijks. Kun je er toch even uit en de kindertjes zijn onder de pannen.
Alternatief zou nog kunnen zijn Opa/Oma mee te nemen, alhoewel ik dat zelf ook niet graag zou doen je bent immers met je gezin op pad.

Ik ben wel van mening dat als je echt je vakantie nodig hebt om bij te komen je qua werksituatie ook niet helemaal optimaal zit?
To be or not to be.....
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:29:29 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_181519777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:20 schreef Michelinmannetje het volgende:
Herken het verhaal van TS wel. Een keertje met je lief uit eten zonder dat je de hele tijd op moet letten is best lekker. Mijn ervaring en tip...
Mijn kinderen zijn 2 en 5.
Een keer een vakantie gedaan met oppas en de hele boel er om heen gedaan, uiteindelijk 1x uit eten geweest en een vakantie gehad die we heel snel weer vergeten zijn.
Wat we nu doen is een stacaravan/huisje huren op een camping, het is cliché ik weet het maar de kindertjes (en ook pappa en mamma) hebben de tijd van hun leven. De afgelopen 2 jaar hebben we dit mogen ervaren in frankrijk en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Beide jaren hebben we tevens ook samen wat kunnen ondernemen, gezien hun leeftijd liggen ze tijdig op bedje (19:00 - 19:30) en het ene jaar wisten we dat er een lokale oppas service was die in je huisje op komt passen (was een studente die het deed), kwestie van navragen bij de receptie soms hebben ze zelf ook wel iets degelijks. Kun je er toch even uit en de kindertjes zijn onder de pannen.
Alternatief zou nog kunnen zijn Opa/Oma mee te nemen, alhoewel ik dat zelf ook niet graag zou doen je bent immers met je gezin op pad.

Ik ben wel van mening dat als je echt je vakantie nodig hebt om bij te komen je qua werksituatie ook niet helemaal optimaal zit?
ipad/telefoon gekoppeld als babyfoon een idee? Mits je op de camping blijft natuurlijk
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:48:08 #106
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181568755
Ik zie weleens in exotische landen dat mensen uit westerse landen hun kindjes meesleuren. Bijvoorbeeld India, dat helemaal niet gemakkelijk bereisbaar is. Kinderen vinden het geen fuck aan.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181586891
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:22 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit, of met de auto natuurlijk. Zo heb ik ook ergens op het platte land van Italie gezeten, villa + zwembad en was bang voor the buck (in hoogseizoen zelfs). Maar je moet het dan niet erg vinden om wat afgelegen te zitten, vind ik juist prettig tijdens hoogseizoen btw.
Dit dus. Ik kom er net vandaan. Heerlijke vakantie gehad met de kinderen van 2 en 4. Volgend jaar willen we weer zo iets doen.
pi_181587689
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Letterlijk been there done that! Vond het toen ik nog geen kinderen had ook belachelijk, en nu zitten we te kijken of we volgend jaar naar Orlando gaan of richting Yellowstone. Uiteindelijk is het 7 uur vliegen naar oost Canada vs 10 uur in de auto naar midden Frankrijk. Dan kies ik voor de 7 uur vliegen en zelf ook een toffere vakantie hebben. En mijn zoon kan later zeggen dat hij bij de Niagara Falls is geweest :')

Dit jaar overigens wel relatief in de buurt voor de kinderen, maar 2,5 uur vliegen naar een zon, zee, zwembad-resort.

TS, ligt het verschil niet ook gewoon aan de tijd waarvoor je nu kijkt omdat je nu vast zit aan schoolvakanties? Die zijn nou eenmaal twee keer zo duur. En waarom niet Royal Son Bou nog een keer boeken als die goed bevallen en wel betaalbaar is?
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:00:20 #109
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181630334
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 00:04 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Letterlijk been there done that! Vond het toen ik nog geen kinderen had ook belachelijk, en nu zitten we te kijken of we volgend jaar naar Orlando gaan of richting Yellowstone. Uiteindelijk is het 7 uur vliegen naar oost Canada vs 10 uur in de auto naar midden Frankrijk. Dan kies ik voor de 7 uur vliegen en zelf ook een toffere vakantie hebben. En mijn zoon kan later zeggen dat hij bij de Niagara Falls is geweest :')

Dit jaar overigens wel relatief in de buurt voor de kinderen, maar 2,5 uur vliegen naar een zon, zee, zwembad-resort.

TS, ligt het verschil niet ook gewoon aan de tijd waarvoor je nu kijkt omdat je nu vast zit aan schoolvakanties? Die zijn nou eenmaal twee keer zo duur. En waarom niet Royal Son Bou nog een keer boeken als die goed bevallen en wel betaalbaar is?
Daar gaan we inderdaad sowieso weer heen. Maar ik hoopte op meer van zulke pareltjes. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')