abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181209478
Beetje stomme vraag, oh nee, stomme vragen bestaan niet ;)

Mijn jongste heb ik nooit goed aan de borst gekregen zonder tepelhoedjes en de oudste is nooit aan de borst geweest zonder tepelhoedjes oké, die 5x dat het lukte ;)

Is het nu slim om tepelhoedjes mee te nemen naar het ziekenhuis voor na de bevalling? Of is dat niet echt nodig en onzin? Js hebben ze na de geboorte wel zonder tepelhoedjes aan de borst gekregen, de problemen waren pas na de eerste dag. Ik heb ze sowieso al gekocht, door de ervaringen van eerder..
pi_181209684
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:48 schreef Loj het volgende:
Beetje stomme vraag, oh nee, stomme vragen bestaan niet ;)

Mijn jongste heb ik nooit goed aan de borst gekregen zonder tepelhoedjes en de oudste is nooit aan de borst geweest zonder tepelhoedjes oké, die 5x dat het lukte ;)

Is het nu slim om tepelhoedjes mee te nemen naar het ziekenhuis voor na de bevalling? Of is dat niet echt nodig en onzin? Js hebben ze na de geboorte wel zonder tepelhoedjes aan de borst gekregen, de problemen waren pas na de eerste dag. Ik heb ze sowieso al gekocht, door de ervaringen van eerder..
Ik had ze niet bij me maar kreeg ze in het ziekenhuis toen het nodig bleek. Dus vooraf meenemen is niet noodzakelijk lijkt me.
pi_181210322
Zou ik niet persee doen loj, bv heeft doorgaans tijd nodig om op gang te krijgen en direct aan het tepelhoedje beginnen is niet het beste plan.
Hoe komt het dat het bij de vorige keren niet is gelukt zonder? Is het vanwege een vlakke tepel? Want als je borst echt moeilijk te pakken is is het natuurlijk een ander verhaal.
♥ J & S
pi_181211466
Tnx voor de reacties :)

Geen idee waarom het niet lukte. Mijn tepels lijken niet vlak en juist goed. Maar beide keren heeft de lk ook meegekeken en uiteindelijk de tepelhoedjes aangegeven. Wel met afbouwschema, maar daar ben ik zelf te laks in geweest.
Ik wou dit keer wel goed voorbereid zijn ;)

Hoop ook op zonder nu natuurlijk, dat zou fijn zijn:)
(Sowieso dit keer geen harde borsten, lekkers of pijn dit keer, dus het is sowieso al anders :) )
pi_181213483
Ha dames, even mijn verhaal met wat onzekerheden en vragen..
Vorige week dinsdag (7-8) is mijn zoontje geboren. Dag voor de uitgerekende datum maar hij oogt volgens de verloskundigen wat jonger. Is nu (dag 9) nog niet op geboortegewicht maar zit er niet ver vandaan. Na geboorte meteen bloot bij mij en binnen uur aan beide borsten aangelegd.
Omdat ik vrij veel bloed was verloren ben ik de dagen daarna erg slap geweest. Hij viel vrij snel af ondanks aanleggen. Aanhappen ging was moeizaam. Dag 3 zijn we begonnen met een flesje kunstvoeding omdat hij bleef afvallen en ik heb een kolf gehuurd (ardo) om te zorgen dat er wel productie kwam. Afgelopen dagen regelmatig proberen aan te leggen met wisselend succes. Soms in een keer goed. Soms na tien minuten ‘worstelen’ niks en dan toch maar weer flesje. Lactatiekundige heeft meegekeken en toen hapte hij redelijk aan. Kolven levert nog niet veel op. Vandaag voor het eerst 30ml totaal in 1 sessie. Dat is 1/3 maaltijd dus nog lang niet genoeg. Sinds maandag heb ik ook een blaasontsteking en antibiotica. Mijn lijf is blijkbaar eerst nog energie kwijt aan zichzelf herstellen voor ik energie kan besteden aan ‘melk maken’. Nu sprak de kraamhulp vandaag nog de verloskundige die ook lactatiedeskundige is en ze spraken hun twijfels uit of volledig borstvoeding nog haalbaar is. Hier schrok ik best van. Is het zo dat mijn productie zal blijven achterlopen? Ik merk vandaag wel iets van verbetering in kolven. Aanleggen probeer ik ook nog een paar keer per dag maar lukt soms wel en soms niet. Ik probeer 5 minuten per borst en stop dan omdat het ons anders beide stress oplevert. Vrijdag heb ik een belafspraak met lactatiedeskundige, eventueel voor maken van afspraak.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Aanhappen kan hij wel maar lukt niet altijd. Flesjes zijn voor hem natuurlijk ook wel makkelijk dus zal het wellicht steeds minder interessant worden om zijn best te doen bij de borst. Hoe pak ik dat aan? Hebben jullie nog tips of kunnen jullie me weer even moed inspreken?!
pi_181216066
Noa, gefeliciteerd met je kindje. Ik zou idd wat je zelf aangeeft zou ik een lactatiekundige vragen langs te komen.
Je lichaam is erg druk met het herstellen van de bevalling en daarom idd minder bezig met melk.
Als je graag borstvoeding wilt blijven geven zou ik alles geven wat je kan qua energie niveau.
Wellicht kan je een borstboedingshulpset gebruiken met gekolfde of kunstvoeding melk. Je plakt daarbij een slangetje langs je tepel. Om je nek hangt een gevulde zak met melk waar het slangetje richting je tepel naar toe loopt. Als je kindje aan de borst zit zal er dus melk komen waardoor hij wellicht wat rustiger aan de borst is, tevens worden je borsten gestimuleerd om melk aan te maken omdat er aan de tepel wordt gezogen.

Wij hebben onze zoon de eerste 1,5/2 weken gevoed via fingerfeeding. Een beetje hetzelfde principe als de hulpset alleen via de vinger en gebruikte wij een spuitje bij. (Ik had geen productie probleem maar hij een aanhap probleem) hierdoor heeft hij geen flesjes leren drinken en was de omschakeling naar de borst makkelijk.

Succes en je doet wat je kan! Denk aan jezelf, eet goed en drink goed, neem rust zodra dit kan.. je lichaam heeft het echt even zwaar nu.
♥ J & S
pi_181222254
Noa, ik lees ook 30 ml is 1/3 van een voeding. Voor een newborn is 90ml echt veel te veel :o
https://www.eurolac.net/pasgeboren-groei-en-voeding/
Naast alle tips van klaprooss, zou ik ook daarin meer sturen en kleinere voedingen per keer geven. Evt wat vaker op een dag als je kleintje idd niet goed groeit.
Succes!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_181222792
30ml klinkt inderdaad al goed en de baby krijgt er live meestal meer uit dan met kolven.
dat borstvoedingshulpset waar klaproos het over heeft moest ik ook direct aan denken.

mij is gezegd dat je in de eerste 6 weken de basis legt voor de borstvoeding, als dat klopt dan heb je nog even de tijd.
pi_181222838
Noa zoek ook eens naar therapeutisch voeden met flesje. Bij Banaan deden we dat niet als newborn, die dronk toen ook 90 cc per voeding. Dat is eigenlijk teveel.

En op je laatste vraag, ik denk dat je nog steeds volledig borstvoeding kunt geven. Probeer vertrouwen te houden en denk niet teveel na over wat als het niet lukt. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181223055
Over de hoeveelheid ben ik idd wat vergeten. Precies wat morretje zegt! Vaak worden er aan baby’s veel te grote flessen aangeboden. Succes!
♥ J & S
pi_181227201
Even een spoedvraagje;

Wie is de beste LK in omgeving Zoetermeer?

En wie heeft er bv ervaring met het Lange Land ziekenhuis?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_181227246
Oh die blije babys aan de borst O+ O+ O+ Dat mis ik soms nog wel! O+
pi_181227537
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:57 schreef Vlindur het volgende:
Even een spoedvraagje;

Ik vond de zoete parel uit Hazerswoude heel fijn!
Helen heet ze. Zoek even contact op, ze kwam ook naar Den Haag. Heb meermaals huilend aan de telefoon gehangen.

http://interactivemindsbe(...)arel-helen-weerheim/

Langeland ken ik alleen als Trammelant ziekenhuis :@ maar weet niet of t inmiddes verbeterd is?
Kwak
pi_181227761
Ik ken ook helaas weinig positieve verhalen over het langeland (ook qua borstvoeding). Maar die zijn wel van +/- 5 jaar geleden.
pi_181227813
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vond de zoete parel uit Hazerswoude heel fijn!
Helen heet ze. Zoek even contact op, ze kwam ook naar Den Haag. Heb meermaals huilend aan de telefoon gehangen.

http://interactivemindsbe(...)arel-helen-weerheim/

Langeland ken ik alleen als Trammelant ziekenhuis :@ maar weet niet of t inmiddes verbeterd is?
404 Object not found!
The requested URL was not found on this server. If you entered the URL manually please check your spelling and try again.
pi_181227845
Nee, ik vind het ook verschrikkelijk! Maar persoon-in-kwestie is newbie en weet niet beter.

Maar de baby kreeg niet altijd borst aangeboden, kreeg geen speen maar moest zuigbehoefte botvieren op een flessenspeen waar een spuugdoekje aanvast zat :o
en kolf werd 0.0 uitgelegd :{
pi_181229175
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:24 schreef Vlindur het volgende:
Nee, ik vind het ook verschrikkelijk! Maar persoon-in-kwestie is newbie en weet niet beter.

Maar de baby kreeg niet altijd borst aangeboden, kreeg geen speen maar moest zuigbehoefte botvieren op een flessenspeen waar een spuugdoekje aanvast zat :o
en kolf werd 0.0 uitgelegd :{
Dat klinkt als toen ik geboren werd! Hallo zeg!

Hm gek dat de link niet weekt, heb m gekopieerd uit de adresbalk van de site!

Maar google op helen weerheim lactatiekundige of zoete parel hazerswoude! Dan vind je haar nummer (gewoon 06 bellen).
Kwak
  donderdag 16 augustus 2018 @ 14:32:50 #93
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181229786
ik heb heel veel borstvoeding ervaring met het ll!

ze hebben totaal geen kennis, als het aan hun had gelegen had ik geen bv kunnen geven aan de jongste. Ze hebben wel een lactatiekundige maar die vond ik ook heel onprettig.
pi_181232505
Vandaag intake gehad van het cb. Ik vertelde dat ik de voedingen voor R. kolf omdat hij niet aanhapt. Oh zegt ze ik ben tevens lactatiekundige, ik kijk wel mee. Conclusie: het mondje van mijn dysmatuurtje is te klein en mijn tepels te groot. Als hij wat groter is zal dat beter gaan.
Morgen toevallig via de kraamzorg een lactatiekundige op consult en anders mijn eigen lactatiekundige vanaf september. Die had mij ook met G geholpen. Mondje te klein, daar moet je het maar mee doen..
pi_181234370
Mondje te klein, kan wel idd, maar dat is iets anders dan helemaal niet aanhappen. Dysmatuurtjes hebben ook wel een andere aanpak nodig vaak.
Kun je je eigen LK niet eerder contacten?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_181234514
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:01 schreef Morretje het volgende:
Mondje te klein, kan wel idd, maar dat is iets anders dan helemaal niet aanhappen. Dysmatuurtjes hebben ook wel een andere aanpak nodig vaak.
Kun je je eigen LK niet eerder contacten?
Die heeft vakantie tot en met de 31e. Wilde niet zo lang wachten, dus nu eerst een andere ingeschakeld om de komende twee weken te overbruggen.
Hij hapt overigens wel aan maar alleen het puntje van mijn tepel, kauwt erop en laat weer los. De hap van tepelhof en tepel kan hij niet maken.
pi_181236374
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:57 schreef Vlindur het volgende:
Even een spoedvraagje;

Onze zoon is met 32 weken in het lange land geboren, ik werd wel direct geholpen met kolven. Niet meteen met de juiste uitleg dat niet. De eerste dag overgeplaatst naar leiden en daar betere kolf uitleg gekregen. Na een halve week terug naar het lange land en daar nog 6 weken moeten blijven. Ik had uiteindelijk wel goede ervaringen met de lactatiekundige daar. Ook met de verpleegsters. Het is dan ook gelukt onze zoon helemaal aan de borst te krijgen (nu meer dan een jaar later nog steeds O+ ) het hoeft dus niet kommer en kwel te zijn!

quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:06 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Die heeft vakantie tot en met de 31e. Wilde niet zo lang wachten, dus nu eerst een andere ingeschakeld om de komende twee weken te overbruggen.
Hij hapt overigens wel aan maar alleen het puntje van mijn tepel, kauwt erop en laat weer los. De hap van tepelhof en tepel kan hij niet maken.
Onze premature zoon kon in het begin ook niet zo goed aan happen, niet zo’n heel grote tepels maar wel erg volle borsten (flinke overproductie door het kolven). Wij zijn in het begin aan de slag gegaan met tepelhoedjes en dan lukte het wel! O+ Toen hij krachtiger en groter werd ben ik zo snel mogelijk de tepelhoedjes gaan afbouwen en dat ging gelukkig ook vlot.

(Deze ervaring dus ook in het LL)
pi_181264779
Zeg, ik ben op zoek naar een fijne borstvoedingsbh. Iemand tips? Wil er vooralsnog niet teveel geld aan uitgeven, omdat ik nog niet weet of de borstvoeding uberhaupt gaat lukken. Heb nu maat 80E-ish. Fysieke winkels of online, allemaal prima.
pi_181270513
Ik vind de cache coeur bh's met beugel erg fijn. Goede kwaliteit en de magneetsluiting werkt verbazingwekkend goed. De omtrek is wel ruim, ik heb nu 70 waar ik normaal 75 draag.
pi_181270572
Low budget vind ik die van Lidl prima (via de webshop, 5,99 of 7,99 geloof ik). Weet niet zeker of die er in je maat zijn. Hema ook prima wmb. Als je blijft voeden, kun je altijd nog duurdere/mooiere aanschaffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')