Na net terug gekomen te zijn van m'n vakantie zet m'n vrouw de wasmachine aan, waarna het water niet zoals het hoort wordt afgevoerd, maar via een ander pijpje eruit komt. de afvoer blijkt dus verstopt te zitten.
onderstaand plaatje geeft de situatie weer.
![11v1y4o.jpg]()
Ik heb er al schoonmaak azijn, baking soda en kokend water doorheen laten lopen, maar dit lost het probleem niet op. ook met een ontstoppingsveer lukt het me niet om de afvoer te ontstoppen.
nu gebruik ik één van beide pijpjes die op de foto te zien zijn en aan de bovenkant open zijn. maar dit is niet de ideale weg om bij de verstopping te komen. deze lijkt in de 50mm pijp te zitten op een plek voorbij de bocht links onder waar de pijp door het wandje heen gaat.
Direct na het wandje gaat hij schuin naar beneden door de vloer heen, waarna hij uitkomt om een 125 mm pijp die een aantal meter recht naar beneden gaat.
Ik denk dat de verstopping niet heel ver weg kan zitten en denk erover om een T-stuk tussen te plaatsen, zodat ik wellicht meer kans van slagen heb als ik er met de veer doorheen ga of met de baking soda en kokend water.
![mj8lk.jpg]()
Overigens de rommel die eruit komt heeft veel overeenkomsten met frituur vet, zowel qua kleur, viscositeit alsook geur. wellicht bestaat er een soort borstel met een kop van 50 mm en ik er doorheen kan duwen.
Wat is jullie idee hierover ?