Waarom zou hij dat bij nog een stapje terug opeens wél willen? Dit is een bijzonder onzalig idee.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 09:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als Boom zich weet te motiveren een goede move voor renner en ploeg.
Ik weet niet of het beter gaat als hij in kleinere wedstrijden wel om de knikkers mee kan spelen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 10:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat bij nog een stapje terug opeens wél willen? Dit is een bijzonder onzalig idee.
Gezien de tweets van verschillende renners/staff van de ploeg kan je er ook wel van uit gaan dat Maas een contract krijgt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 10:48 schreef TheArt het volgende:
Ervan uitgaande dat ze niet meer renners onder contract zullen hebben volgend seizoen dan dit seizoen en de geruchten van De Plus, Teunissen en Martin kloppen, is dit de stand van zaken:
IN
Vingegaard
Hofstede
Teunissen
De Plus
Martin
UIT
Tankink
Van Hoecke
En dan denk ik dat Lindeman en Wagner geen contractverlenging krijgen. Dan moet er daarnaast dus nog ééntje van het viertal Boom, Battaglin, Van Emden en Clement uit.
De irritante klootzak Tony Martin.quote:
twitter:AstanaTeam twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 10:58:02 We are happy to welcome the new rider of Astana Pro Team in 2019 - Davide Ballerini @ballero_94:https://t.co/iZhz58yDFt#AstanaProTeam https://t.co/GyTz7AG9ed reageer retweet
Nee!!!!quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 10:59 schreef TheArt het volgende:twitter:AstanaTeam twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 10:58:02 We are happy to welcome the new rider of Astana Pro Team in 2019 - Davide Ballerini @ballero_94:https://t.co/iZhz58yDFt#AstanaProTeam https://t.co/GyTz7AG9ed reageer retweet
Einde carrière in het modderfietsen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:29 schreef Tommeke het volgende:
Pidcock per direct weg bij Telenet Fidea Lions.
twitter:TeamDEN_fr twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 11:38:18 #Mercato - Le #TeamDirectEnergie est fier d'accueillir au sein de sa formation @AnthonyTurgis, un coureur de talent ! 🤩➡️ Anthony est l'une des premières recrues pour la saison 2019. D'autres annonces arrivent prochainement, dont une belle surprise ! 😉#AllezDirectEnergie https://t.co/2wJYqmJqsj reageer retweet
Aangezien het budget volgend jaar omhoog gaat (toch?) zou het best kunnen dat ze met een iets grotere selectie gaan werken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 10:56 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Gezien de tweets van verschillende renners/staff van de ploeg kan je er ook wel van uit gaan dat Maas een contract krijgt.
Dat zou wel een logisch gevolg van deze stap zijn ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Einde carrière in het modderfietsen?
In principe staan de plannen dat de teamgrootte in wedstrijden verder wordt verkleind nog steeds, dus daar anticiperen bijna alle teams op door hun teamgrootte terug te brengen. Lotto Jumbo is ook van 29 naar 26 gegaan afgelopen jaar en dat kwam niet door budgettechnische redenen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:01 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Aangezien het budget volgend jaar omhoog gaat (toch?) zou het best kunnen dat ze met een iets grotere selectie gaan werken.
Wagner zit al sinds dit jaar niet meer in die trein. En terecht. Hij heeft dit jaar echt helemaal niets meer toegevoegd. Hoe kom je erbij dat hij blijft?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
Schat juist dat Wagner blijft. Pion in Groenewegen trein. En prima knecht
Lolquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
Schat juist dat Wagner blijft. Pion in Groenewegen trein. En prima knecht
quote:Hij is 21, woont op de Molenberg – jawel, dé Molenberg – en rijdt sinds 1 augustus als stagiair bij Bahrain-Merida. Toch kent niemand Maxim Pirard. “Ik kende hem tot drie maanden geleden ook alleen maar van op Strava”, zegt Oliver Naesen. “Maar ik ben er een paar keer mee gaan trainen en ik moet toegeven: een speciaal manneke. Bovendien is hij ontdekt door Rik Verbrugghe. Die zit er zelden naast.”
“Wie Maxim Pirard is? Dat gaan we over twee weken allemaal ontdekken”, zegt Oliver Naesen. “Ik ben alvast onder de indruk. Een specialleke. Vlak voor de Tour heb ik hem een paar keer meegepakt om te gaan trainen. Toertjes van 180 kilometer aan een stevig tempoke. Hij woont 50 kilometer van bij mij vandaan en had dus toch bijna 300 kilometer in de benen. Dan kan je met een velo rijden.”
Hard en lang rijden heeft Maxim Pirard altijd gekund. Bij de nieuwelingen won hij elf koersen, bij de junioren trok hij ook nog zijn streng, maar nadien stokte zijn zegeteller. “Kermiskoersen in Vlaanderen zijn niks voor mij”, zegt hij. “Dat explosieve optrekken na elke bocht? Ik kan het niet. Ik kan wel lang hard rijden aan een gelijk tempo.” Het bewijs is er. Pirard legde zich sinds vorig jaar toe op granfondo’s. Wedstrijden van 300 tot 500 kilometer. “Over een afstand van 500 kilometer haal ik een gemiddelde van 34 kilometer per uur. In mijn eentje.”
De twintiger uit de Zwalmstreek won in de Alpen een prestigieuze wedstrijd en werd ook derde op het WK. Maar van granfondo’s kan je niet leven. Zeker niet als je ook nog studeert. “Ik zit in mijn vierde jaar architectuur. Om rond te komen heb ik een tijdje aan de balie gewerkt in het Centrum Ronde van Vlaanderen.”
Bij een zoektocht naar een sponsor klopte Pirard aan bij de Veloloft, de fietswinkel van Greg Van Avermaet en Rik Verbrugghe. “Rik was gecharmeerd door mijn verhaal en leende mij een fiets.” Toen enkele weken later in de Veloloft een testdag werd gehouden op de rollen, verbaasde Pirard vriend en vijand en dus ook Verbrugghe. “Ik nam hem mee naar het trainingscentrum van onze ploeg in Milaan voor een test. Hij trapte fenomenale wattages. Die jongen gaat gewoon niet kapot. Onze ploegdokter wist niet wat hij zag.”
Als sportief manager van Bahrain-Merida overtuigde Verbrugghe de ploegleiding om Pirard een kans te geven als stagiair. “Maxim volgde niet het gekende stramien van de andere profrenners, maar ik heb het wel voor uitzonderingen. Wist je trouwens wie de vorige renner is die van de granfondo’s overschakelde naar een profcarrière op de weg? Primoz Roglic. Dan begrijp je dat ik deze jongen een kans wil geven. We hebben al veel inkomende transfers voor 2019 gedaan, maar er is nog altijd plaats. Het is nu aan Maxim om te bewijzen of hij profwaardig kan zijn.”
Geholpen door Astana-renner Laurens De Vreese reed Pirard al enkele criteriums. Vorige week eindigde hij 19de in het criterium van Heusden-Zolder. Gisteren deed hij mee in het dernycriterium van Wilrijk. Zijn eerste echte wedstrijd wordt de Ronde van Duitsland (23/8-28/8). “Ik weet niet wat ik moet verwachten, maar ik wil mij tonen. Ik ben Rik zeer dankbaar voor deze kans. Ik ben ook al wat Italiaans beginnen te leren om te kunnen communiceren met mijn ploegmaten.”
De vraag is wat voor type renner Pirard is. Roglic is een kei in het tijdrijden en klimmen. “Maxim denkt ook dat hij een klimmer is. Ik hoop het voor hem, maar eigenlijk kan hij dat nog niet weten”, zegt Naesen. “Je moet eerst eens geklommen hebben in een profpeloton om dat te kunnen weten. Ik dacht vroeger ook dat ik een klimmerstype zou zijn. Tot ik een eerste keer bergop reed bij de profs. Dag moeder.”
Trainen met Iljo Keisse
Volgens de klassieke kopman van AG2R-La Mondiale kan Pirard misschien een goede helper worden. Zelf zou de Oost-Vlaming daar nu al voor tekenen. “Lang op kop rijden aan een egaal tempo, zoals Julien Vermote en Iljo Keisse het al zo vaak deden. Ik denk dat ik dat ook moet kunnen. Ik ben al een paar keer gaan trainen met Iljo en hij gelooft in mijn kwaliteiten. Ik hoop dat ik de komende weken kan laten zien wie die Maxim Pirard nu echt is.”
Hele bericht op AD.nlquote:'Lotto-Jumbo wil met Tony Martin slag slaan in tijdritten'
Tijdritspecialist Tony Martin lijkt op weg naar LottoNL-Jumbo.
Sportredactie 14-08-18, 13:43 Laatste update: 13:49
Als wereldkampioen tijdrijden in 2016.
Als wereldkampioen tijdrijden in 2016. © BELGA
De 33-jarige Duitser heeft van zijn huidige werkgever Katoesja geen aanbieding gekregen voor een nieuwe verbintenis. Dat zegt de zaakwaarnemer van de viervoudig wereldkampioen tijdrijden tegen het Duitse persbureau DPA. Volgens cyclingnews.com is Martin al rond met LottoNL-Jumbo.
,,We zijn in gesprek met meerdere teams en LottoNL-Jumbo is daar een van", aldus Jörg Werner, de belangenbehartiger van de 'Panzerwagen'.
De Nederlandse wielerploeg is op zoek naar versterking op het vlak van tijdrijden. Bij de Ronde van Frankrijk eindigden de Sloveen Primoz Roglic en Steven Kruijswijk op respectievelijk de vierde en vijfde plaats. De klassementsrenners verloren echter veel tijd bij de ploegentijdrit in de Tour. De wielerploeg is daarom op zoek naar tijdrijders om zo beter voor de dag te komen bij de teamwedstrijden tegen de klok, weet cyclingnews.com.
Tijdrijder Martin won in zijn loopbaan vier etappes in de Tour
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |