Duitsers in Duitsland zijn voor 95% prima. Echt prima. Duitsers in Nederland hebben zich perfect aangepast. Gelukkig snappen ze een grootlicht seintje nog altijd... I.t.t. Nederlanders die daardoor meteen op hun pikkie getrapt zijn (scheelt wellicht, bij de gemiddelde Duitser moet je eerst door 30cm buik voordat je op zijn pikkie zou kunnen trappen ).quote:Op zondag 5 augustus 2018 09:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt idd, iedereen looft die Duitsers wel maar dat zal wel over de snelweg gaan dat soort commentaar.
Op de binnenwegen zijn het net Nederlanders, gewoon rotzakken dus.
Fijn dat je op veel snelwegen mag trappen en dat wordt verheerlijkt maar mensen lijken te vergeten dat er ook andere wegen bestaan en dat Duitsers ook rotzakkeen kunnen zijn in het verkeer.
Dat idealiseren gaat me veel te ver iig.
Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.quote:Op zondag 5 augustus 2018 17:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Duitsers in Duitsland zijn voor 95% prima. Echt prima. Duitsers in Nederland hebben zich perfect aangepast. Gelukkig snappen ze een grootlicht seintje nog altijd... I.t.t. Nederlanders die daardoor meteen op hun pikkie getrapt zijn (scheelt wellicht, bij de gemiddelde Duitser moet je eerst door 30cm buik voordat je op zijn pikkie zou kunnen trappen ).
Dat zijn de interessantere beeldenquote:Op zondag 5 augustus 2018 19:25 schreef DevFreak het volgende:
Net een sportieve asorijder in zijn groene Polo dwars en vol door rood heen. En niet eens voorzichtig ofzo.
Staat op camera trouwens.
En daar gaat het fout. Het stuk tussen de symbolen is om je snelheid aan te passen en je de tijd te geven om te anticiperen. Niet om gelijk als een malloot in elk gaatje te duiken met een doldwaze remactie waardoor de hele baan achter je zowat tot stilstand komt. Gebruik het asfalt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 07:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Oneens.
Zoals iedereen weet zit de grootste vertraging in het allerlaatste stuk, vlak voor het kruis, waar automobilisten nog even snel naartoe racen en daar tussen willen frotten.
Normaal gezien begin je te ritsen bij de vooraankondiging, de witte schuine pijl, niet vlak voor het rode kruis. Het stuk tussen deze symbolen is de marge.
Dat komt er ook nog bij idd. Ik hou altijd ruim voldoende afstand tot mijn voorganger. Het is vaak zelfs zoveel ruimte dat er inprincipe meer dan een vrachtwagenlengte tussen past. Nadeel is dat mensen er telkens tussenduiken. Daardoor krijg je dat je dus als treintje gaat rijden, ook bij snelheden van 100km/h+.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mijn ergernis zijn mensen die net genoeg afstand houden. Die zorgen voor stressrijden met plotselinge remfestijnen door zichzelf te weinig anticipatietijd te geven, en geven mensen van de rechterbaan geen kans om in te halen waardoor die, gefrustreerd omdat niemand ze ertussen laat, hem er uiteindelijk inderdaad maar gewoon tussen gooien.
Wat.quote:Op maandag 6 augustus 2018 11:08 schreef FReemdeling het volgende:
Als het niet druk is, kan je natuurlijk eerder gaan, maar als het druk is, is het gewoon de bedoeling dat je doorrijd.
Duitsers hebben ook de neiging om met 70 in te voegen dus uit zelfbescherming snap ik dat naar links gaan welquote:Op zondag 5 augustus 2018 17:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.
Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?quote:Op maandag 6 augustus 2018 11:08 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
En daar gaat het fout. Het stuk tussen de symbolen is om je snelheid aan te passen en je de tijd te geven om te anticiperen. Niet om gelijk als een malloot in elk gaatje te duiken met een doldwaze remactie waardoor de hele baan achter je zowat tot stilstand komt. Gebruik het asfalt.
Ik rij altijd door tot het einde en heb werkelijk nog nóóit meegemaakt dat ik er niet tussen kon. Kwestie van je snelheid aanpassen en bijtijds te anticiperen. Als het niet druk is, kan je natuurlijk eerder gaan, maar als het druk is, is het gewoon de bedoeling dat je doorrijd.
Het enige wat ik heb meegemaakt zijn achterlijke truckers die denken je te slim af te zijn door je te blokkeren. De enige die ze ermee hebben, zijn zichzelf, want als je het terug doet en ze blokkeert én uitstapt om verhaal te halen, zijn ze te schijterig. Koning van de weg mijn reet. Ik ben ook professioneel chauffeur, ze hoeven mij de les niet te lezen...
Eens, stilstaan op de snelweg, het staat dan wel heel erg stil maar cmon, dom gedoe, kleine pikkies.quote:Op maandag 6 augustus 2018 12:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?
En daarna zet je het verkeer stil om verhaal te halen bij een vrachtwagenchauffeur, dat maakt jou een held die écht helpt aan de doorstroming van het verkeer.
Ik zal niet typen wat ik vind dat je bent maar ze groeien aan een eikenboom.
Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.quote:Op maandag 6 augustus 2018 12:00 schreef vannelle het volgende:
Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?
En daarna zet je het verkeer stil om verhaal te halen bij een vrachtwagenchauffeur, dat maakt jou een held die écht helpt aan de doorstroming van het verkeer.
Ik zal niet typen wat ik vind dat je bent maar ze groeien aan een eikenboom.
Oh is dat zo?quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.
Aan wat voor boom jij daardoor groeit, mag je zelf invullen.
Is er voldoende ruimte vanaf het bord 'Ritsen vanaf hier' - Of zelfs ervoor? Ga dan niet moeilijk doen en rits in. Maar wordt het wat lastiger, dan is het geen enkel probleem om door te rijden tot dat je meer ruimte vindt.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:19 schreef vannelle het volgende:
Staat er niet: "ritsen vanaf hier" ipv rij door tot het eind van de strook en zet het verkeer stil door een vrachtwagen te blokkeren?
Blokkeren? Als het gaat zoals het hoort te gaan zou er niemand geblokkeerd worden want dan haalt niemand daar in. Snelheidsverschillen maken het ritsproces minder vloeiend dus werkt file vormend. Totaal geen moeite mee met die vrachtwagen chauffeurs die die kakkerlakken ook zat zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.
Aan wat voor boom jij daardoor groeit, mag je zelf invullen.
'Ritsen vanaf hier' betekent vanaf dat bord totdat de rijstrook ophoudt. Dat moet zelfs voor een vrachtwagenchauffeur wel te begrijpen zijn.quote:
Elke weggebruiker die opzettelijk een andere weggebruiker blocked moeten ze zijn rijbewijs afnemenquote:Op maandag 6 augustus 2018 14:22 schreef ludovico het volgende:
Totaal geen moeite mee met die vrachtwagen chauffeurs die die kakkerlakken ook zat zijn.
Eens maar met alle respect, die automobilisten die zich gehinderd voelen door die trucker zijn niet dat type mensen.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:21 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Is er voldoende ruimte vanaf het bord 'Ritsen vanaf hier' - Of zelfs ervoor? Ga dan niet moeilijk doen en rits in. Maar wordt het wat lastiger, dan is het geen enkel probleem om door te rijden tot dat je meer ruimte vindt.
Zolang de achterligger niet op de rem hoeft te gaan als je inritst vind ik het best.
Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen wordenquote:Op maandag 6 augustus 2018 14:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Elke weggebruiker die opzettelijk een andere weggebruiker blocked moeten ze zijn rijbewijs afnemen
Ligt eraan waar en wanneer je dit doet. Afrit Zeist, staat vaak vol en heeft zo'n rits ding. Rij dan gewoon tot het eind, dan passen er meer auto's op. Dat staat er ook, afrit volledig benutten. Doe je dit bij een werk aan de weg situatie, ja dan ben je een aso.quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen worden
Zo moeilijk is het niet om een beetje rekening met elkaar te houden je staat allemaal in de file en jouw tijd is niet meer waard dan die van een ander. Gelijke snelheid houden dus.
Ik rijd altijd door naar het einde... Echter, zo het laatste aankondiginsbord en het bord "Ritsen vanaf hier" haal ik in de basis niemand meer in. Daarmee benut ik het asfalt maximaal en houd ik ook het gat dicht voor mensen die wel plankgas tot het einde door willen. En 95% van de weggebruikers snapt dit spelletje donders goed en geeft keurig de ruimte.quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ligt eraan waar en wanneer je dit doet. Afrit Zeist, staat vaak vol en heeft zo'n rits ding. Rij dan gewoon tot het eind, dan passen er meer auto's op. Dat staat er ook, afrit volledig benutten. Doe je dit bij een werk aan de weg situatie, ja dan ben je een aso.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |