abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180895638
Bron

Hassnae Bouazza, Marokkaanse journaliste, programmamaker en vertaler:
quote:
“De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.

Die bezorgde burger heet ook wel de piemelroeper: dreigt vrouwen met verkrachting als ze een ongewenste mening uiten, maar is tegelijk ook anti-islam vanwege het vermeend vrouwonvriendelijke karakter van die religie. Al zal de piemelroeper de islam nooit een religie noemen, maar een ideologie. Dat heeft hij zijn politieke roerganger horen zeggen en de mens is nu eenmaal een papegaai.”
De volledige tekst van Bouazza heet het 'Het autochtone drama'. Sylvana Simons is het volledig eens met het stuk. DDS stelt de terechte vraag: waardoor is Simons en terwijl ik bezig ben, Bouazza zo enorm geradicaliseerd?

Tegelijkertijd vind ik het niet eens zo'n oninteressante stelling, al ontbreekt het bij Bouazza aan iedere vorm van onderbouwing: is er een significante groep Nederlanders met heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld?

Is Bouzza's artikel racistisch of heeft ze een punt?'

Deel 1

Deel 2, het vorige deel ging erg hard dus het lijkt mij redelijk om een nieuw deel aan te maken.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:13:28 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180895688
Ging zo hard dat mijn toetsenbord het raam uit vloog.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_180895714
Artikel gelezen, ik ben helemaal om.
pi_180895719
Link naar het eerste deel?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:15:38 #5
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180895721
En daar gaan we weer, hoe snel halen we deze keer de 300?
"Hoka Hey!"
pi_180895731
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:15 schreef Harmankardon het volgende:
Artikel gelezen, ik ben helemaal om.
^O^
haha _O-
Weggegaan en opgerot
pi_180895732
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Link naar het eerste deel?
Zie eerste bericht.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:19:16 #8
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_180895795
quote:
Is Bouzza's artikel racistisch of heeft ze een punt?'
Een punt waarmee? Ze doet talloze verschillende beweringen, waarvan er velen generaliserend en onhoudbaar zijn.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_180895801
Als ze zon groot gevaar lopen hier in NL , waarom verhuizen ze niet naar een veilige gebied ? Liefst erger ver buiten Europa, waar ze vrij kunnen zijn van slavernij en onderdrukking
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_180895838
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:16 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Zie eerste bericht.
Gezien. Dank je wel
pi_180895852
Westerse problemen :')
U MAD?
pi_180895892
Ik had het artikeltje gister al gelezen: dacht dit is niets voor FOK!. Wordt hier op FOK! niet gefantaseerd over het heropenen van gaskamers bijvoorbeeld. Althans misschien hier en daar een opmerking die erop lijkt, in het verleden ooit, maar die wordt dan stante pede weggehaald en degene die de opmerking maakte krijgt wrs linea recta een ban.

Eea staat en valt dus bij Bouazza met haar premisse:
quote:
Werp maar eens een blik op de opiniepagina’s van kranten en sites en kijk eens wat mensen schrijven als ze zich veilig voelen op Twitter en Facebook. En nee, Twitter en Facebook zijn niet de echte wereld, maar je vindt er wel de echte, ongezuiverde meningen die je weerspiegeld ziet in verkiezingsuitslagen.
Vraag is of de uitingen op twitter en faceboek de "echte, ongezuiverde meningen" zijn of... iets anders? Hyperbool? In commissie kankeren? Psychologische vorm van druk om mee te doen? De beroemde Nederlandse directheid in overdrive?

quote:
Die bezorgde burger heet ook wel de piemelroeper: dreigt vrouwen met verkrachting als ze een ongewenste mening uiten, maar is tegelijk ook anti-islam vanwege het vermeend vrouwonvriendelijke karakter van die religie.
Dit is natuurlijk ook vrij overdreven om te stellen. Het verwijst naar een vergadering in Steenbergen (West-Brabant) over de opening van een azc in die gemeente. Toen een vrouwelijke voorstander de vergadering mocht toespreken werd er door een groepje mannen van middelbare leeftijd, gehuld in motorkleding of kleding van een zogenaamde motorclub oid, geroepen "Daar moet een piemel in!". Dit groepje werd door niemand voor vol aan gezien en er werd door vrijwel iedereen schande over gesproken. Het kan dus nooit voor een sociologische categorie van de Nederlandse bevolking staan imho. Incident, kleinschalig, niemand herkent zich hierin.

quote:
Waren Nederlanders met een andere culturele achtergrond vijftig jaar geleden nog verlegen nieuwkomers, nu zijn ze hier geworteld en is dit hun land. Moesten ze zich eerst tevreden stellen met minderwaardige baantjes, hun integratie (waar iedereen zo lang om vroeg!) is voltooid en ze draaien volwaardig mee, ondanks alle obstakels en racisme waar ze dagelijks mee te maken hebben.

Vooral dat laatste maakt het drama compleet: de witte Nederlander die maar niet meekomt met de veranderende wereld en die zomaar geconfronteerd wordt met mondige en succesvolle mensen met een kleurtje die zich op eigen kracht invechten en zich niet langer laten vertellen dat hun identiteit problematisch is.
Alles bij elkaar is dit ook wel vreemd; Nederlanders zijn niet gewend en kunnen niet meekomen met de succesvolle mensen met een kleurtje, stelt ze. Volgens mij is dat juist de discussie niet, als ik dat allemaal juist analyseer, in tegendeel juist.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 02-08-2018 13:36:23 ]
I´m back.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:25:19 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180895933
Niet gelezen.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:25:47 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180895939
Ik denk graag van mezelf dat als ik dingen op dit forum post dat ik dat doe op een niveau waarin ik graag het discussieklimaat zou zien. Niet alleen op fok maar ook in heel Nederland. Wat ik daar niet mee bedoel is dat ik me dus altijd perfect netjes en neutraal uitdruk. Ik gebruik regelmatig krachtigere termen om iets te highlighten. Soms gebruik ik zelfs beladen woorden juist om een beetje te proviceren.

En ik maak wel eens fouten of druk me te sterk uit.

Maar.

Als ik zo'n stuk lees zoals in de OP ... het verbijstert mij gewoon. Het zijn de woorden van iemand die totale desinteresse heeft om ook maar iemand te overtuigen behalve mensen die al volledig aan hun kant staan. Het zijn de woorden van mensen die (al dan niet bewust) de discussies in Nederland flink verzuren door (in dit geval de witte man) weg te zetten als iets... monsterlijks. Er is geen nuance. Er is nauwelijks iets waardevols in het stuk terug te vinden wat een negatief-gezind persoon alsnog wel mee zou kunnen nemen. Het is gewoon puur... mensen in hun bek schijten en kijken wat er gebeurt.

Ik hoop eigenlijk dat men dit soort dingen (en ook racistische dingen aan de andere kant van de discussie uiteraard) herkennen voor wat het is en het lekker naast zich neer kunnen leggen want dit draagt vooral bij aan het aandachtskapitaal van de schrijfster, niet aan een eventueel leukere samenleving.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_180895969
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geen onderbouwing, dikke moslim duim verhaal.
Misschien niet, maar wat ze schrijft is wel heel herkenbaar. Het is bijv. een waarheid als een koe dat Nederlanders vinden dat regels nageleefd moeten worden. Behalve als het over hunzelf gaat.

Wat Gerard Cox betreft: die zag ik onlangs in de kloon van DWDD met die M. (Margreet, Margriet) als hoofdpraatjesmaker. Daar zei hij exact hetzelfde over Rotterdam.
Rotterdam is zowat de grootste havenstad ter wereld, niet zo gek dat er tig nationaliteiten hun anker daar uitgooien.
pi_180895999
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Misschien niet, maar wat ze schrijft is wel heel herkenbaar. Het is bijv. een waarheid als een koe dat Nederlanders vinden dat regels nageleefd moeten worden. Behalve als het over hunzelf gaat.

Wat Gerard Cox betreft: die zag ik onlangs in de kloon van DWDD met die M. (Margreet, Margriet) als hoofdpraatjesmaker. Daar zei hij exact hetzelfde over Rotterdam.
Rotterdam is zowat de grootste havenstad ter wereld, niet zo gek dat er tig nationaliteiten hun anker daar uitgooien.
Die koe, dat is ieders waarheid.
Maar ik zie nederlanders niet constant zichzelf in een slachtoffer rol duwen of het ernaar maken, zodra de regels worden toegepast.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:29:39 #17
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_180896005
quote:
Het is bijv. een waarheid als een koe dat Nederlanders vinden dat regels nageleefd moeten worden. Behalve als het over hunzelf gaat.
Waarom is dat een waarheid als een koe? En als het wel een waarheid is, weet je zeker dat die niet ook van toepassing is op anderen? En is mevrouw zelf niet ook een Nederlander?
Searchers after horror haunt strange, far places.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:30:38 #18
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180896025
Wat een dom wijf :')
#KICKOUTZP
pi_180896031
quote:

[..]

Op NatGeo heb je een mooie serie over de Rotterdamse haven. Alle arbeiders daar zijn gewoon blanke Rotterdammerts. De lokale moslims beginnen denk ik liever een kebab tent of zo.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:30:54 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896032
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die koe, dat is ieders waarheid.
Maar ik zie nederlanders niet constant zichzelf in een slachtoffer rol duwen of het ernaar maken, zodra de regels worden toegepast.
Mag ik je even naar het Tommy Robinson-topic dirigeren? Daar gebeurt het namelijk verschillende keren.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:31:07 #21
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180896037
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
Ik had het artikeltje gister al gelezen: dacht dit is niets voor FOK!. Wordt hier op FOK! niet gefantaseerd over het heropenen van gaskamers bijvoorbeeld.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
Althans misschien hier en daar een opmerking die erop lijkt, in het verleden ooit, maar die wordt dan stante pede weggehaald en degene die de opmerking maakte krijgt wrs linea recta een ban.
"Het gebeurt niet, oh nee het gebeurt toch wel".

:')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:31:49 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180896051
quote:

Dat was misschien voor 1950 nog zo maar tegenwoordig gaat alles via auto en vliegtuig en worden mensen vooral toegewezen aan steden na immigratie of koopt/huurt men in plekken waar men cultuurgenoten verwacht.

Elke grote stad ter wereld (havenstad of niet) is wat dat betreft kandidaat om volledig cultureel getransformeerd te worden. En in rapper tempo dan vroeger.
pi_180896079
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mag ik je even naar het Tommy Robinson-topic dirigeren? Daar gebeurt het namelijk verschillende keren.
Wow 1 voorbeeld en niet eens een al te beste als je naar het hele plaatje kijkt.
Goed man.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:34:21 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896104
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wow 1 voorbeeld en niet eens een al te beste als je naar het hele plaatje kijkt.
Goed man.
Het topic over de boete voor 'Geen neger achter de bar' roepen is een ander voorbeeld. Dat van de statushouders met de wietplantage ook. En dat van de statushouders met de weekendscholen.
pi_180896130
quote:

[..]

Toch was het pas in de jaren '60 van de 20ste eeuw en verder dat Rotterdam echt noemenswaardig veel andere nationaliteiten aan begon te trekken. Daarvoor kwamen er vooral Brabanders, Zeeuwen en Belgen om te werken in de haven.

De demografische ontwikkeling in kaart gebracht: http://rotterdam.feiten.info/
pi_180896138
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het topic over de boete voor 'Geen neger achter de bar' roepen is een ander voorbeeld.
Nee ook niet.
Iemand voelde zich beledigd aka een neger zette zichzelf weg als slachtoffer en eiste een of andere rare vorm van gerechtigdheid vanwege gekrenkte gevoelens.

Verkeerd voorbeeld dus.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:36:50 #27
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896156
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee ook niet.
Iemand voelde zich beledigd aka een neger zette zichzelf weg als slachtoffer en eiste een of andere rare vorm van gerechtigdheid vanwege gekrenkte gevoelens.

Verkeerd voorbeeld dus.
En kreeg gelijk, de regels werden toegepast, en nu doet de veroordeelde(!) dader alsof hij slachtoffer is.
pi_180896201
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee ook niet.

Verkeerd voorbeeld dus.
Dan moet je even teruglezen wat die DJ riep. Die boete is gewoon terecht.
Weggegaan en opgerot
pi_180896251
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

[..]

Dat zijn gewoon debielen die in het algemeen voor de doodstraf zijn. Ik heb hier nog geen woorden gehoord van de strekking dat een bepaalde bevolkingsgroep compleet moet worden omgelegd.
pi_180896260
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

[..]

Als het al gebeurt, dan is dat dusdanig weinig dat het niet opvalt en ook meteen wordt weggehaald. Bovendien heeft FOK! een behoorlijk zelfreinigend vermogen wat dat betreft. Springen voldoende users op, om een voorbeeld te geven, als weer eens iemand Holocaust bagatelliserende neigingen vertoont voorzien van een pseudo-wetenschappelijk sausje.
I´m back.
pi_180896286
Ik heb meer negers de rimboe in terug geslagen dan dat ze met de boot konden aanvoeren!!
pi_180896301
Ze begrijpt volgens mij ook niet helemaal dat er in NL geen enkele gaskamer heeft gestaan :')
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:44:08 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180896337
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:42 schreef Harmankardon het volgende:
Ze begrijpt volgens mij ook niet helemaal dat er in NL geen enkele gaskamer heeft gestaan :')
En dat verraad natuurlijk op zijn beurt weer een stukje raciaal denken bij haar.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:44:52 #34
186587 Byzantynixschii
pi_180896357
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als het al gebeurt, dan is dat dusdanig weinig dat het niet opvalt en meteen wordt weggehaald. Bovendien heeft FOK! een behoorlijk zelfreinigend vermogen wat dat betreft. Springen voldoende users op in bijvoorbeeld als weer eens iemand Holocaust bagatelliserende neigingen vertoont voorzien van een pseudo-wetenschappelijk sausje.
"Het valt niet op maar het wordt wel meteen weggehaald" Dus het valt wel op. Het valt zelfs zo op dat het meteen wordt weggehaald.

En wat is weinig? Minder dan... vul eens in?

Het is gewoon een feit dat de dingen die staan beschreven in het stuk ook gebeuren op Fok! En als ze hier gebeuren dat mag je er vanuit gaan dat ze op bepaalde andere kanalen nog veel meer gebeuren.
pi_180896418
quote:
15s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:25 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk graag van mezelf dat als ik dingen op dit forum post dat ik dat doe op een niveau waarin ik graag het discussieklimaat zou zien. Niet alleen op fok maar ook in heel Nederland. Wat ik daar niet mee bedoel is dat ik me dus altijd perfect netjes en neutraal uitdruk. Ik gebruik regelmatig krachtigere termen om iets te highlighten. Soms gebruik ik zelfs beladen woorden juist om een beetje te provoceren.

En ik maak wel eens fouten of druk me te sterk uit.
Mooi stukje, waarvan ik hoop dat iedereen er zo in staat in dit forum.

quote:
Als ik zo'n stuk lees zoals in de OP ... het verbijstert mij gewoon. Het zijn de woorden van iemand die totale desinteresse heeft om ook maar iemand te overtuigen behalve mensen die al volledig aan hun kant staan. Het zijn de woorden van mensen die (al dan niet bewust) de discussies in Nederland flink verzuren door (in dit geval de witte man) weg te zetten als iets... monsterlijks. Er is geen nuance. Er is nauwelijks iets waardevols in het stuk terug te vinden wat een negatief-gezind persoon alsnog wel mee zou kunnen nemen. Het is gewoon puur... mensen in hun bek schijten en kijken wat er gebeurt.

Hoe bedoel je dit precies? Ze zegt specifiek, zoals Ryan3 ook al aangaf, voordat ze begint over de extremistische voorbeelden
quote:
Werp maar eens een blik op de opiniepagina’s van kranten en sites en kijk eens wat mensen schrijven als ze zich veilig voelen op Twitter en Facebook. En nee, Twitter en Facebook zijn niet de echte wereld, maar je vindt er wel de echte, ongezuiverde meningen die je weerspiegeld ziet in verkiezingsuitslagen.
Ik denk niet dat iemand die wel eens ergens reacties leest zich verbaast over het feit dat er een groep Nederlanders is die zich zo uitlaat op het internet. En dit zijn inderdaad natuurlijk over het algemeen witte mannen.

Verder staat er weinig nieuws in het hele stukje en is het weer hetzelfde dode paard waaraan het internet al jaren trekt, maar om nou een groot drama te maken van iemand die alleen maar vaststelt dat veel Nederlanders extremistisch zijn op het internet dat snap ik niet.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:48:37 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896439
quote:
Waarom dan? Omdat ze het heeft over het 'heropenen' van de gaskamers, terwijl er in Nederland geen gaskamers staan en we die dus niet kunnen 'heropenen'? :D
pi_180896455
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:44 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

"Het valt niet op maar het wordt wel meteen weggehaald" Dus het valt wel op. Het valt zelfs zo op dat het meteen wordt weggehaald.

Het is gewoon een feit dat de dingen die staan beschreven in het stuk ook gebeuren op Fok! En als ze hier gebeuren dat mag je er vanuit gaan dat ze op bepaalde andere kanalen nog veel meer gebeuren.
Dus dan is het goed om het te generaliseren naar de hele bevolking? Want dat is het punt.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:49:37 #38
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180896467
quote:
Al die blanken zijn hetzelfde toch.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180896476
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom dan? Omdat ze het heeft over het 'heropenen' van de gaskamers, terwijl er in Nederland geen gaskamers staan en we die dus niet kunnen 'heropenen'? :D
We kunnen het inderdaad beter uitbesteden.
pi_180896479
Wat zo grappig is: Nou stel je voor dat een blanke Nederlander zo'n uitspraak had gedaan over de 'donkere' medemens. Dan hadden de Sylvana Simons'en van deze wereld vanmorgen al op het politiebureau gestaan om aangifte te doen.
Maar nu doet ene mevrouw Bouazza zo'n uitspraak en niemand die een kik geeft, behalve een discussie op een forum / wat reacties op FB. De blanke Nederlander is gewoon een laffe herder geworden die alles maar over zich heen laat kotsen. Moeten we ook niet klagen dacht ik zo.
U MAD?
pi_180896534
quote:
3s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:50 schreef de_boswachter het volgende:
Wat zo grappig is: Nou stel je voor dat een blanke Nederlander zo'n uitspraak had gedaan over de 'donkere' medemens. Dan hadden de Sylvana Simons'en van deze wereld vanmorgen al op het politiebureau gestaan om aangifte te doen.
Maar nu doet ene mevrouw Bouazza zo'n uitspraak en niemand die een kik geeft, behalve een discussie op een forum / wat reacties op FB. De blanke Nederlander is gewoon een laffe herder geworden die alles maar over zich heen laat kotsen. Moeten we ook niet klagen dacht ik zo.
Ik zie het eerder dat Nederlanders niet zulke jankmuilen zijn als Sylvana en consorten.
pi_180896547
quote:
Zij heeft het niet over "de blanke Nederlander". Ik voel me bijv. totaal niet aangesproken.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:53:27 #43
186587 Byzantynixschii
pi_180896552
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dus dan is het goed om het te generaliseren naar de hele bevolking? Want dat is het punt.
Volgens mij is het punt vooral dat het sinds het succes van de Tokkiepartij van Wilders en andere radicale engerds een stuk acceptabeler wordt geacht om dergelijke denkbeelden te hebben en te verkondigen. Het doet afbreuk aan de beschaving.
pi_180896591
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik zie het eerder dat Nederlanders niet zulke jankmuilen zijn als Sylvana en consorten.
Maar die jankmuilen zorgen door hun aangiftes wel voor verschillende verboden, protesten etc.
U MAD?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:54:48 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180896592
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:53 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Volgens mij is het punt vooral dat het sinds het succes van de Tokkiepartij van Wilders en andere radicale engerds een stuk acceptabeler wordt geacht om dergelijke denkbeelden te hebben en te verkondigen. Het doet afbreuk aan de beschaving.
Beide kanten van het spectrum doen mee aan de polarisatie
pi_180896597
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:44 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Mij valt het niet op in ieder geval, heb het nooit zien staan, maar ik las in vorig topic dat Tem die FA was iets dergelijks heeft meegemaakt, dus vandaar.
quote:

'Heimwee naar slavernij, fantasieën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.'?
Niet in mijn beleving, maar goed, ook maar met boter bij de vis dan.
Heel af en toe komen er wel wat vreemde ideeën voorbij (in mijn ogen) over het nazisme, en trouwens vroeger meer dan nu, maar die worden wel altijd mbv argumenten getackeld.
Ja, af en toe wat grove opmerkingen worden gemaakt richting Syl in het kader van de ZP-manifestatie, maar indien te ver, neem ik aan dat die worden weggehaald.
Een (bijna) seksuele fascinatie voor geweld? Ook daarvan zeg ik: ik zie dat niet echt op FOK!. Ja, of ze moet bedoelen dat sommige mensen wel eens zeggen over het Midden-Oosten: gooi er maar een bom op. Maar dat lijkt me meer een uiting van hopeloosheid tov het M-O.
I´m back.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:55:13 #47
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896602
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Gezien de reacties in dit topic en het vorige, zijn ze dat wel.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:56:02 #48
186587 Byzantynixschii
pi_180896618
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Beide kanten van het spectrum doen mee aan de polarisatie
No tolerance for the intolerant inderdaad.
pi_180896629
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sommige Nederlanders.
pi_180896630
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ok dan heropenen de gaskamers in Duitsland, Polen etc. omdat de 'Nederlander' dat wil. Die kunnen wij dus inderdaad niet heropenen nee.

Mevrouw moet haar beledigingen wat beter overdenken :s)
pi_180896635
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je moet je maar laten uitmaken voor nazi en slavendrijver, anders ben je een jankmuil. Hihaho.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:58:25 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896676
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Sommige Nederlanders.
Ja, de groep Nederlanders die zich druk maken om opiniestukken als deze.
pi_180896677
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Je moet je maar laten uitmaken voor nazi en slavendrijver, anders ben je een jankmuil. Hihaho.
Als je je aangesproken voelt dan zal er wel een kern van waarheid in zitten.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:59:14 #54
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896707
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:56 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Ok dan heropenen de gaskamers in Duitsland, Polen etc. omdat de 'Nederlander' dat wil. Die kunnen wij dus inderdaad niet heropenen nee.

Mevrouw moet haar beledigingen wat beter overdenken :s)
Het lijkt me wel duidelijk dat ze bedoelt dat er opnieuw gaskamers open moeten, niet dat dezelfde gaskamers open moeten die de nazi's ook gebruikt hebben.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:59:51 #55
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Haha, mooi dat je hier zo op reageert.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:00:13 #56
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896731
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ben jezelf ook zo'n jankmuilende Nederlander? Of ben je daarboven verheven?
Nee, ik probeer ze tegemoet te komen. De waarheid ligt in het midden hé.
pi_180896744
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het lijkt me wel duidelijk dat ze bedoelt dat er opnieuw gaskamers open moeten, niet dat dezelfde gaskamers open moeten die de nazi's ook gebruikt hebben.
Dan had ze dat m.i. scherper moeten formuleren want dan was helder geweest hoe onzinnig die redenatie is en dat die perverse gedachte vooral van haar komt en niet logischerwijs te herleiden is tot de 'Nederlander'.
pi_180896786
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Idem.

Zeker dat gedeelte over 'de islam is vrouwonvriendelijk' en zelf opperen om vrouwen het stemrecht te ontnemen want te labiel. Meer dan eens langs zien komen hier. Hilarisch.
Ik heb er geen direct bewijs voor (behalve dan inderdaad dat topic waar Confetti hard gaat op het ontnemen van stemrecht bij vrouwen), maar dit idee heb ik ook inderdaad. Alsof vrouwenrechten alleen maar belangrijk zijn als stok om de islam mee te slaan. Want als je de meningen van vele users in R&P leest over vrouwen in conflicten met een man of over feminisme, dan is de insteek toch vooral dat ze niets te klagen hebben en het juist de man is die achtergesteld wordt.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:02:14 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896792
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik moet ook niet op trollen reageren, maar mooi dat je het toegeeft.
Haha, ja, je weet even goed dat ik dat niet bedoelde. Ik doelde erop dat jij jezelf geen jankmuil vindt als je reageert op beledigingen en beschuldigingen. Zou leuk zijn als je dat gevoel een beetje relativeert en op anderen toepast.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:02:37 #60
186587 Byzantynixschii
pi_180896804
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:00 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Dan had ze dat m.i. scherper moeten formuleren want dan was helder geweest hoe onzinnig die redenatie is en dat die perverse gedachte vooral van haar komt en niet logischerwijs te herleiden is tot de 'Nederlander'.
Wat een gezwets man. Dit gaat echt nergens over.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:03:06 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896816
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:00 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Wat had ze scherper moeten formuleren? Want wat er nu staat, is ook al hartstikke duidelijk. Die hele redenering die jij erachter zoekt, maakt zij helemaal niet.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:03:29 #62
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896831
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

Die zit er strak in _O_
Hoho, die is pas halverwege. De waarheid ligt namelijk in het midden.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:04:15 #63
287741 matspontius
pi_180896852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoho, die is pas halverwege. De waarheid ligt namelijk in het midden.
Nee hoor, deze ging rijnlicht in de bovenhoek. Jou heb ik nog niet zien scoren want je bent zo voorspelbaar ... _O-
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:05:23 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896881
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:04 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee hoor, deze ging rijnlicht in de bovenhoek. Jou heb ik nog niet zien scoren want je bent zo voorspelbaar ... _O-
Ik ga discussies dan ook niet in om te 'scoren'. Het is geen voetbalwedstrijd. :)
pi_180896898
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat had ze scherper moeten formuleren? Want wat er nu staat, is ook al hartstikke duidelijk. Die hele redenering die jij erachter zoekt, maakt zij helemaal niet.
Ik ga het hele verhaal niet nog een keer typen, als je mijn punt niet begrijpt prima toch. Ik zit hier niet om iemand te overtuigen.

Ik lees die column en maak een afweging qua inhoud, retoriek etc. en ik vind het bar en bar slecht geschreven en de logica ontbreekt op veel vlakken compleet. Waar dit in mijn ogen een simpel voorbeeld van is. Nederlanders nazipraktijken aanwrijven terwijl ze zelf slachtoffer zijn geweest en het hier niet in die hoedanigheid heeft plaatsgevonden :?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:06:34 #66
287741 matspontius
pi_180896905
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ga discussies dan ook niet in om te 'scoren'. Het is geen voetbalwedstrijd. :)
Dat is maar een metafoor. Ze, ik kan ook moeilijke woorden gebruiken.

Dat je er nog serieus op ingaat ook ....
"Hoka Hey!"
pi_180896909
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:04 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

:?

Troll of autist?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:02 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat een gezwets man. Dit gaat echt nergens over.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:06:54 #68
287741 matspontius
pi_180896916
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Kom je nog maar net op Nieuws? ;)
Leg uit ...
"Hoka Hey!"
pi_180896922
Wat een zooi aan onware aannames.

De eerste zin alleen al;

quote:
Bijna twintig jaar lang
Twintig jaar lang al ja?
quote:
murw gebeukt door media en politici
Toe maar zeg. Raar, als ik Jinek (of hoe heet haar vervanger) enz kijk, zie ik iets totaal anders.
quote:
de multiculturele samenleving zou zijn mislukt en we zouden in een heus multicultureel drama leven
Dat is iets wat onlangs werd geopperd na de turkse rellen bijvoorbeeld. Terrecte bevinding overigens, maar dit word mondjesmaat verkondig, en wie het openlijk met naam en rugnummer doet kan rekenen aan een storm van deuglijk kritiek.

Verder;
quote:
Minister Stef Blok komt er ronduit voor uit dat ‘de mens’ ‘genetisch’ de ander afwijst. Met zulke boude uitspraken zou je hopen dat iemand zich beperkt tot het spreken namens zichzelf. Maar toch, Blok en Cox zijn geen uitzonderingen, ze zijn de norm.
De norm zelfs. :')
Deze uitspraken vinden meer herkenning, omdat men steeds meer gaat herkennen. Duh. Maar in har beleving is het ''de norm'', wat verrassend weer.
Wat een domme haatzaaierij is dit weer. :')

quote:
De autochtone Nederlander is voor de vrije meningsuiting. Die is zelfs heilig, zo is ons allemaal ad infinitum ingewreven de laatste decennia. Sommigen pleitten zelfs voor het recht op beledigen, maar er is een addertje: die onbeperkte vrije meningsuiting is er alleen voor de autochtone Nederlander. Zodra een imam daar gebruik van denkt te maken, wordt de wet speciaal voor hem aangepast zodat hij vervolgd kan worden en zodra een niet-wit persoon iets kritisch zegt, krijgt-ie te horen dat-ie maar op moet rotten.
Omdat er een heel groot verschil zit in de beleving van eer, respect en de RECHTVAARDIGING VAN GEWELD domme Marokkaanse trut.
quote:
Vooral dat laatste maakt het drama compleet: de witte Nederlander die maar niet meekomt met de veranderende wereld en die zomaar geconfronteerd wordt met mondige en succesvolle mensen met een kleurtje die zich op eigen kracht invechten en zich niet langer laten vertellen dat hun identiteit problematisch is.
Als jouw identiteit eentje is die zich schaart/verbertgt achter de dominante stroming van een anti westerse religie, dan is dat hier zeker wel problematisch.
pi_180896952
Ik lees hier dagelijks over haat voor of afkeer van allochtonen. Generalisaties, discriminatie, soms zelfs schaamteloos racisme. Ik durf ook te beweren dat dat soort denkbeelden spelen onder een aanzienlijk deel van de users in met name NWS. Ik heb daar mijn meningen over, waaronder dat het uitdrukken van die denkbeelden toch echt wel een stukje minder mag (omwille van een betere sfeer en inhoudelijke discussies).

Maar dingen die zo ver gaan als fantaseren over het heropenen van gaskamers en een fascinatie voor slavernij, dat is toch meer uitzondering dan regel. Uitzonderingen die door de mods goed aangepakt worden.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:08:36 #71
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896965
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:06 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Ik ga het hele verhaal niet nog een keer typen, als je mijn punt niet begrijpt prima toch. Ik zit hier niet om iemand te overtuigen.

Ik lees die column en maak een afweging qua inhoud, retoriek etc. en ik vind het bar en bar slecht geschreven en de logica ontbreekt op veel vlakken compleet. Waar dit in mijn ogen een simpel voorbeeld van is. Nederlanders nazipraktijken aanwrijven terwijl ze zelf slachtoffer zijn geweest en het hier niet in die hoedanigheid heeft plaatsgevonden :?
Ze beweert helemaal niet dat de Nederlanders in de oorlog aan nazipraktijken hebben gedaan. Ze zegt alleen dat de 'bezorgde autochtone burger' erover fantaseert om minderheden te elimineren. Dat is het verschil tussen verleden en heden.
  Redactie Frontpage donderdag 2 augustus 2018 @ 14:09:27 #72
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_180896985
Matig stuk wel, de schuld bij huidskleur neerleggen ipv cultuur is meer wat voor rechts volk.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:09:31 #73
287741 matspontius
pi_180896987
Even zonder dollen. Mag deze vrouw dit allemaal maar zo zeggen? Nogal schokkend en haat aaiend richting de samenleving .... Wat verwacht ze eigenlijk van dit soort ophitsende teksten?
"Hoka Hey!"
pi_180897039
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze beweert helemaal niet dat de Nederlanders in de oorlog aan nazipraktijken hebben gedaan. Ze zegt alleen dat de 'bezorgde autochtone burger' erover fantaseert om minderheden te elimineren. Dat is het verschil tussen verleden en heden.
Ik bedoel met nazipraktijken het heropenen van de gaskamers. Bezorgde Nederlandse burgers gaan volgens haar doen wat nazi's driekwart eeuw geleden hebben gedaan. Daar zit geen logica achter behalve een grimmig plaatje schetsen van de bezorgde Nederlandse burger. Ze had voor heel veel metaforen kunnen kiezen die veel logischer waren, maar ze kiest deze. Prima, maar onderbouw die handel dan ook fatsoenlijk, denk ik dan, als je stelling is dat de bezorgde Nederlandse burger dom is en jij als schrijver van dit artikel slim.
pi_180897056
Het probleem van Hassnae Bouazza is heel simpel:

Door haar eigen achtergrond van peer pressure door haar medegelovigen, kan ze zich simpelweg niet voorstellen hoe divers Nederlanders zijn.

Ze kan zich niet voorstellen hoe zoveel diverse mensen met diverse meningen zo dicht bij elkaar in de buurt kunnen leven zonder elkaar meteen af te maken.

Daaruit volgt dat ze geen idee heeft wat tolerantie is. En als ze dan over zichzelf zegt dat ze tolerant zou zijn, betekent dat dus niks. Want ze weet niet wat het is.

En dus vervalt ze in generalisaties terwijl ze van zichzelf denkt dat ze heel redelijk en onderbouwd is.

Ze is slachtoffer van het Dunning-Kruger effect. https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:12:52 #76
3542 Gia
User under construction
pi_180897071
quote:
Hetzelfde gebeurt andersom. De roepers van 'alle buitenlanders naar hun eigen land', roepen dat alleen in een groep van gelijkgestemden, om zoveel mogelijk bijval te krijgen en dus 'gelijk'.

Daarnaast heb je nog groepen Nederlanders (van welke kleur ook) die wel een normaal verstand hebben en elkaar met respect behandelen.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:13:22 #77
287741 matspontius
pi_180897076
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:12 schreef RetepV het volgende:

Door haar eigen achtergrond van peer pressure door haar medegelovigen, kan ze zich simpelweg niet voorstellen hoe divers Nederlanders zijn.

Ze kan zich niet voorstellen hoe zoveel diverse mensen met diverse meningen zo dicht bij elkaar in de buurt kunnen leven zonder elkaar meteen af te maken.

Daaruit volgt dat ze geen idee heeft wat tolerantie is. En als ze dan over zichzelf zegt dat ze tolerant zou zijn, betekent dat dus niks. Want ze weet niet wat het is.

En dus vervalt ze in generalisaties terwijl ze van zichzelf denkt dat ze heel redelijk en onderbouwd is.

Ze is slachtoffer van het Dunning-Kruger effect. https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect
We kunnen ons gelukkig prijzen dat zij slechts de enige is die zo denkt :N
"Hoka Hey!"
pi_180897088
Waarom zou je daar over willen fantaseren :?
Zonder wrijving geen glans
pi_180897089
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:06 schreef Harmankardon het volgende:
Nederlanders nazipraktijken aanwrijven terwijl ze zelf slachtoffer zijn geweest
i Er zaten meer Nederlanders bij de NSB dan bij het verzet.
pi_180897090
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:09 schreef matspontius het volgende:
Even zonder dollen. Mag deze vrouw dit allemaal maar zo zeggen? Nogal schokkend en haat aaiend richting de samenleving .... Wat verwacht ze eigenlijk van dit soort ophitsende teksten?
1. Geld verdienen
2. Bekendheid voor zichzelf creëeren
3. Haar mening ongezouten kunnen uiten
pi_180897111
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Ligt eraan op welk moment je meet.
I´m back.
pi_180897112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

We kunnen ons gelukkig prijzen dat zij slechts de enige is die zo denkt :N
Pas op: jij en ik zijn net zo goed onderhavig aan het Dunning-Kruger effect.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:15:04 #83
287741 matspontius
pi_180897116
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Hetzelfde gebeurt andersom. De roepers van 'alle buitenlanders naar hun eigen land', roepen dat alleen in een groep van gelijkgestemden, om zoveel mogelijk bijval te krijgen en dus 'gelijk'.

Daarnaast heb je nog groepen Nederlanders (van welke kleur ook) die wel een normaal verstand hebben en elkaar met respect behandelen.
Er is ook een gedeelte van de bevolking die slechts een gedeelte van die "buitenlanders" het land uit wil hebben dus zeker niet alle buitenlanders. gelijk weer die stereotypen ...
"Hoka Hey!"
pi_180897118
quote:
Er is niks lafs aan als ik niet op mijn achterste benen wens te gaan staan om wat uitspraken van een of ander Marokkaans viswijf, het is meer een houding van "whatever".
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:16:15 #85
287741 matspontius
pi_180897137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:14 schreef RetepV het volgende:

[..]

Pas op: jij en ik zijn net zo goed onderhavig aan het Dunning-Kruger effect.
Praat je haar gedrag nou goed?
"Hoka Hey!"
pi_180897154
quote:

Ik lees niet dat ze alle Nederlanders onder de "piemelroepers" schaart. Dat zou ook heel raar zijn, want dat betreft slechts een minderheid (die op Fok! echter zeer prominent aanwezig is).
pi_180897158
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt en die zijn daarna ook vrij hard aangepakt of niet dan?
pi_180897162
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik zie hier genoeg (in mijn ogen veel te veel) uitingen met de strekking dat minderheden (die in de ogen van betreffende users niets bijdragen) maar beter op moeten rotten.

Maar fantasieën over het elimineren van minderheden. Nee, nauwelijks. Wellicht sporadisch, maar dat wordt dan best snel weg gemodereerd en de betreffende users worden bestraft.

Maar goed .. 'autochtonen fantaseren over gaskamers' levert vast en zeker meer clicks, polarisatie, discussie en dus aandacht en roem voor de schrijfster op dan 'autochtonen vinden dat minderheden die niet integreren of hier alleen maar komen voor de sociale voorzieningen zonder een financiële bijdrage te leveren aan de Nederlandse samenleving desnoods onder dwang uitgezet moeten worden naar hun land van herkomst'.
pi_180897171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er is niks lafs aan als ik niet op mijn achterste benen wens te gaan staan om wat uitspraken van een of ander Marokkaans viswijf, het is meer een houding van "whatever".
Klaag dan ook niet als er een verbod op zwarte piet komt of dat je straks naast een moskee woont.
U MAD?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:17:37 #90
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180897183
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:11 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Ik bedoel met nazipraktijken het heropenen van de gaskamers. Bezorgde Nederlandse burgers gaan volgens haar doen wat nazi's driekwart eeuw geleden hebben gedaan. Daar zit geen logica achter behalve een grimmig plaatje schetsen van de bezorgde Nederlandse burger. Ze had voor heel veel metaforen kunnen kiezen die veel logischer waren, maar ze kiest deze. Prima, maar onderbouw die handel dan ook fatsoenlijk, denk ik dan, als je stelling is dat de bezorgde Nederlandse burger dom is en jij als schrijver van dit artikel slim.
Dat is haar stelling helemaal niet. :D

Haar stelling is dat steeds meer blanke autochtonen een nogal hypocriet en radicaal wereldbeeld hebben. Dat onderbouwt ze met voorbeelden van de extreme dingen die er tegenwoordig gezegd worden: positieve dingen over slavernij, het elimineren van minderheden en de voortdurende roep om gewelddadige maatregelen.

Of dat een correcte observatie of stelling is, is een andere discussie. Maar de interpretatie van de opmerking 'fantaseren over het heropenen van de gaskamers' hoeft niet diep te gaan, het is maar een voorbeeld.
pi_180897200
quote:

Dat, en wereldvreemdheid. Veel Marokkaanse Nederlanders zijn bijzonder onbereisd. Enige wat ze kennen is hun bubbeltje in de Randstad en Marokko. Meer niet. Geldt ook voor veel Turkse Nederlanders. 0,0 kennis van andere culturen en samenlevingen. Ook hun kennis van het land van hun voorouders is verrassend simpel. Dan krijg je dat ophemelen van Marokko respectievelijk Turkije (nationalisme) en het afgeven op "de witte Nederlander".
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:18:45 #92
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180897207
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:47 schreef Stranger het volgende:

[..]

Mooi stukje, waarvan ik hoop dat iedereen er zo in staat in dit forum.

[..]

Hoe bedoel je dit precies? Ze zegt specifiek, zoals Ryan3 ook al aangaf, voordat ze begint over de extremistische voorbeelden

[..]
"Poisoning the well heet" dat. Ze gaat dus voorbij elke poll die aan Nederlanders vraagt of bijvoorbeeld ze het erg zouden vinden dat ze allochtone buren zouden hebben of hoe ze het zouden vinden als hun dochter met "etniciteit X, Y Z" thuis komt.

Want dat zijn volgens haar poging hier slechts uiterlijk vertoon. Nee twitter is hoe men "echt" is.

Alls is dus verborgen racisme volgens dit. Daar kan je geen data uit trekken. Dat is niet falsifieerbaar.

quote:
Ik denk niet dat iemand die wel eens ergens reacties leest zich verbaast over het feit dat er een groep Nederlanders is die zich zo uitlaat op het internet. En dit zijn inderdaad natuurlijk over het algemeen witte mannen.
Hoe groot die groep is is een aanname en de raciale opmaak is ook een aanname. Zelfs de intentie is een aanname. Zo zijn er ook grote groepen trolls die exact weten wat ze moeten roepen om reacties uit te lokken.

quote:
Verder staat er weinig nieuws in het hele stukje en is het weer hetzelfde dode paard waaraan het internet al jaren trekt, maar om nou een groot drama te maken van iemand die alleen maar vaststelt dat veel Nederlanders extremistisch zijn op het internet dat snap ik niet.
Het valt binnen een narrative dat Nederlanders zogenaamd exceptioneel racistisch zijn. En daarna natuurlijk dat hierdoor dit racisme onderhuids doorkruipt naar mensen met een kleurtje. En dat dus alle problemen die mensen met een kleurtje ervaren eigenlijk komen door de tendensen van de boze witte man (of vrouw, hangt een beetje van de schrijver af).

Ik vind dat nogal een zieke manier om de samenleving op scherp te zetten.
pi_180897211
quote:

[..]

Ik hoop eigenlijk dat men dit soort dingen (en ook racistische dingen aan de andere kant van de discussie uiteraard) herkennen voor wat het is en het lekker naast zich neer kunnen leggen want dit draagt vooral bij aan het aandachtskapitaal van de schrijfster, niet aan een eventueel leukere samenleving.
Hear hear.
pi_180897214
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Haar stelling is dat steeds meer blanke autochtonen een nogal hypocriet en radicaal wereldbeeld hebben. Dat onderbouwt ze met voorbeelden van de extreme dingen die er tegenwoordig gezegd worden: positieve dingen over slavernij, het elimineren van minderheden en de voortdurende roep om gewelddadige maatregelen.

Of dat een correcte observatie of stelling is, is een andere discussie. Maar de interpretatie van de opmerking 'fantaseren over het heropenen van de gaskamers' hoeft niet diep te gaan, het is maar een voorbeeld.
Nou dan zijn we het daar totaal niet over eens :)
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:19:26 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180897220
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zie hier genoeg (in mijn ogen veel te veel) uitingen met de strekking dat minderheden (die in de ogen van betreffende users niets bijdragen) maar beter op moeten rotten.

Maar fantasieën over het elimineren van minderheden. Nee, nauwelijks. Wellicht sporadisch, maar dat wordt dan best snel weg gemodereerd en de betreffende users worden bestraft.

Maar goed .. 'autochtonen fantaseren over gaskamers' levert vast en zeker meer clicks, polarisatie, discussie en dus aandacht en roem voor de schrijfster op dan 'autochtonen vinden dat minderheden die niet integreren of hier alleen maar komen voor de sociale voorzieningen zonder een financiële bijdrage te leveren aan de Nederlandse samenleving desnoods onder dwang uitgezet moeten worden naar hun land van herkomst'.
Ik beweer ook niet dat ze gelijk heeft. Ik zeg alleen dat het nergens op slaat om zo veel te zoeken achter die opmerking.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:20:48 #96
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180897259
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:19 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Nou dan zijn we het daar totaal niet over eens :)
Want? Wat is er volgens jou mis met wat ik schreef?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:21:10 #97
287741 matspontius
pi_180897264
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het heropenen van gaskamers is maar een voorbeeld? De achterliggende gedachten zijn ook maar voorbeelden? Dat je dit soort teksten überhaupt (weer een lastig woord, ken je wel toch?) nog goed probeert te praten is te banaal voor woorden
"Hoka Hey!"
pi_180897269
quote:
9s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:09 schreef LTVDK het volgende:
Matig stuk wel, de schuld bij huidskleur neerleggen ipv cultuur is meer wat voor rechts volk.
Wat ze in feite zegt is dat de Nederlander moeite heeft met het feit dat er hoogopgeleide, succesvolle allochtonen zijn die niet automatisch meer, zoals de verlegen allochtonen van de eerste generatie, overal ja en amen op zeggen, maar zichzelf hebben ingevochten en zich niet meer laten vertellen dat hun identiteit problematisch is. Beetje het "Wen er maar aan"-verhaal van DENK.
En omdat de Nederlander daarmee moeite heeft slaat-ie door naar fascisme/nazisme.

Punt is natuurlijk dat er nog wel wat puntjes op te merken vallen, bijvoorbeeld:
1) niet alle allochtonen zijn dus succesvol.
2) identiteit samenvallend met religie valt vaak moeilijk in het overwegend seculiere Nederland.
I´m back.
pi_180897274
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:12 schreef Gia het volgende:

[..]

EN die mensen zijn in de meerderheid, EN over het algemeen intelligenter dan die anderen.

En dat is genoeg reden om niet bang te zijn voor die anderen.

TENZIJ iemand van de slimme bovenlaag op het idee komt om die anderen van de lagere onderlaag voor zijn karretje te spannen. Waarbij hem de hele ideologie of whatever niet interesseert, maar alleen de macht die hij er mee kan vergaren. Een gewetenloos persoon dus, die de domme massa gebruikt om machtig te worden.

Dat is een werkelijk bestaand gevaar in het Westen. En het enige dat ons daar tegen beschermd zijn de anderen in die slimme bovenlaag.
  Redactie Frontpage donderdag 2 augustus 2018 @ 14:22:45 #100
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_180897304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ze in feite zegt is dat de Nederlander moeite heeft met het feit dat er hoogopgeleide, succesvolle allochtonen zijn die niet automatisch meer, zoals de verlegen allochtonen van de eerste generatie, overal ja en amen op zeggen, maar zichzelf hebben ingevochten en zich niet meer laten vertellen dat hun identiteit problematisch is. Beetje het "Wen er maar aan"-verhaal van DENK.
En omdat de Nederlander daarmee moeite heeft slaat-ie door naar fascisme/nazisme.

Punt is natuurlijk dat er nog wel wat puntjes op te merken vallen, bijvoorbeeld:
1) niet alle allochtonen zijn dus succesvol.
2) identiteit samenvallend met religie valt vaak moeilijk in het overwegend seculiere Nederland.
Het kan mij echt werkelijk waar geen ene kut schelen wat voor kleur of achtergrond iemand heeft, als je maar gewoon een beetje normaal kan doen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_180897311
quote:
3s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Klaag dan ook niet als er een verbod op zwarte piet komt of dat je straks naast een moskee woont.
Wat er met zwarte piet gebeurt zal me werkelijk aan mijn reet roesten, blijft hij zwart...prima, moet hij met alle geweld een andere kleur, ook al goed. Het hele Sinterklaasfeest gaat sowieso aan me voorbij, dus kan me dat totaal niet schelen. Naast een moskee wonen zou me ook niet kunnen schelen, tenzij ze de oproep tot gebed uit luidsprekers zouden laten klinken, maar daar zou denk ik helemaal niemand blij mee zijn. Om diezelfde reden ben ik wel blij dat ik niet vlak bij een kerk woon, want die herrie met die kerkklokken is evengoed niet te pruimen.
pi_180897315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:16 schreef matspontius het volgende:

[..]

Praat je haar gedrag nou goed?
Nee, ik snap niet hoe je dat concludeert.

Maar ik zeg wel dat wij niet moreel beter dan haar zijn vanwege één of ander zelfbedachte reden. Want dan maken we onszelf ook slachtoffer van dat Dunning-Kruger effect.
pi_180897346
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat er met zwarte piet gebeurt zal me werkelijk aan mijn reet roesten, blijft hij zwart...prima, moet hij met alle geweld een andere kleur, ook al goed. Het hele Sinterklaasfeest gaat sowieso aan me voorbij, dus kan me dat totaal niet schelen. Naast een moskee wonen zou me ook niet kunnen schelen, tenzij ze de oproep tot gebed uit luidsprekers zouden laten klinken, maar daar zou denk ik helemaal niemand blij mee zijn. Om diezelfde reden ben ik wel blij dat ik niet vlak bij een kerk woon, want die herrie met die kerkklokken is evengoed niet te pruimen.
Ja lekker een schreeuwende imam door de luidsprekers om 03:00 's nachts.... heerlijk !!!!
U MAD?
pi_180897359
quote:

[..]

Het is inderdaad maar een enkel voorbeeld. Maar op het moment dat je zo'n enkel exces (want je bent het vast met me eens dat 'heropenen van de gaskamers' geen breedgedragen mening is, zelfs niet hier in NWS / op fok. Dat soort uitingen zijn ook hier extremen) toe gaat schrijven aan de meerderheid van de bevolking, ben je gewoon aan het generaliseren. Op een ziekelijk polariserende manier, I might add.

Als ik (als 'linkse gutmensch') dit lees, zet ik eerder vragen bij de motivaties van de schrijfster, dan dat ik er van overtuigd raak dat mijn autochtone medemens (muv de Groningers natuurlijk) de gaskamers weer wilt openen.
pi_180897382
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"Poisoning the well heet" dat. Ze gaat dus voorbij elke poll die aan Nederlanders vraagt of bijvoorbeeld ze het erg zouden vinden dat ze allochtone buren zouden hebben of hoe ze het zouden vinden als hun dochter met "etniciteit X, Y Z" thuis komt.

Want dat zijn volgens haar poging hier slechts uiterlijk vertoon. Nee twitter is hoe men "echt" is.

Alls is dus verborgen racisme volgens dit. Daar kan je geen data uit trekken. Dat is niet falsifieerbaar.

[..]

Hoe groot die groep is is een aanname en de raciale opmaak is ook een aanname. Zelfs de intentie is een aanname. Zo zijn er ook grote groepen trolls die exact weten wat ze moeten roepen om reacties uit te lokken.

[..]

Het valt binnen een narrative dat Nederlanders zogenaamd exceptioneel racistisch zijn. En daarna natuurlijk dat hierdoor dit racisme onderhuids doorkruipt naar mensen met een kleurtje. En dat dus alle problemen die mensen met een kleurtje ervaren eigenlijk komen door de tendensen van de boze witte man (of vrouw, hangt een beetje van de schrijver af).

Ik vind dat nogal een zieke manier om de samenleving op scherp te zetten.
Hear hear.
pi_180897389
quote:
3s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja lekker een schreeuwende imam door de luidsprekers om 03:00 's nachts.... heerlijk !!!!
Dat zeg ik toch, zolang ze dat NIET doen, zou ik het niet erg vinden om naast een moskee te wonen.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:27:40 #107
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180897430
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ze in feite zegt is dat de Nederlander moeite heeft met het feit dat er hoogopgeleide, succesvolle allochtonen zijn die niet automatisch meer, zoals de verlegen allochtonen van de eerste generatie, overal ja en amen op zeggen, maar zichzelf hebben ingevochten en zich niet meer laten vertellen dat hun identiteit problematisch is.
Wat jij en de auteur door elkaar halen zijn "succesvol zijn" en "vanuit een positie met macht (zoals in de media) tegen de samenleving aantrappen".

Autochtone Nederlanders zijn juist bijzonder blij met allochtonen die "het gemaakt hebben".

Als je echter vervolgens gaat lopen doen alsof het hele land jou niks gunt om je huidskleur... tsja dat is slachtoffergedrag waar Nederlanders in het bijzonder erg allergisch voor zijn.

Ik trek het niet van een blanke en ik trek het niet van iemand die paars is of iemand met blauwe stippen. Je hebt verdomme in dit land op zoveel vlakken exact dezelfde kansen gekregen om iets van jezelf te maken. Happen naar die samenleving (die overgens ook ondersteunt wordt door mensen met een kleurtje) door te wijzen naar blanke mensen in het bijzonder... is bijna pervers te noemen. Ik kan het eigenlijk niet beschrijven maar ik snap dat dit voor veel mensen nogal frustrerend is.
pi_180897450
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, zolang ze dat NIET doen, zou ik het niet erg vinden om naast een moskee te wonen.
OK, bedankt.
U MAD?
pi_180897500
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Want? Wat is er volgens jou mis met wat ik schreef?
''De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.''

Dit is wat mij betreft niet slechts een voorbeeld maar een zeer boude stelling en ik vind dat als je deze teksten neerplempt je beter zorgt voor een fatsoenlijke onderbouwing. Hypocriet wordt het trouwens compleet als je kijkt waar er in de wereld dan wel slavernij en extreem geweld plaatsvindt. Niet hier, wel op andere plaatsen.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:30:27 #110
287741 matspontius
pi_180897508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nee, ik snap niet hoe je dat concludeert.

Maar ik zeg wel dat wij niet moreel beter dan haar zijn vanwege één of ander zelfbedachte reden. Want dan maken we onszelf ook slachtoffer van dat Dunning-Kruger effect.
Niet moreel beter? Ik heb niet van dit soort zelfbedachte redenen, ik doe geen suggesties richting het heropenen van gaskamers of de gedachte daarachter, ik stel mezelf niet een slachtofferrol, etc. Was Hitler trouwens ook slachtoffer van dit effect of bestond dat toen nog niet?
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:32:03 #111
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180897552
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Hear hear.
:*
pi_180897567
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

:*
*;
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:36:13 #113
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180897632
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Het is inderdaad maar een enkel voorbeeld. Maar op het moment dat je zo'n enkel exces (want je bent het vast met me eens dat 'heropenen van de gaskamers' geen breedgedragen mening is, zelfs niet hier in NWS / op fok. Dat soort uitingen zijn ook hier extremen) toe gaat schrijven aan de meerderheid van de bevolking, ben je gewoon aan het generaliseren. Op een ziekelijk polariserende manier, I might add.

Als ik (als 'linkse gutmensch') dit lees, zet ik eerder vragen bij de motivaties van de schrijfster, dan dat ik er van overtuigd raak dat mijn autochtone medemens (muv de Groningers natuurlijk) de gaskamers weer wilt openen.
Ik ben ook niet weg van het stuk, maar ik erger me vooral aan de verontwaardiging van users die teksten van hetzelfde allooi met enige regelmaat online plempen.
pi_180897634
quote:
9s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:21 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee alleen van de witte Nederlanders he, wel op blijven letten.
Van de "bezorgde" witte Nederlanders. Daar hoort de meerderheid van de witte Nederlanders niet bij.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:40:10 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180897720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:30 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

''De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.''

Dit is wat mij betreft niet slechts een voorbeeld maar een zeer boude stelling en ik vind dat als je deze teksten neerplempt je beter zorgt voor een fatsoenlijke onderbouwing.
Dat zijn uitingen van de delirische geestelijke wereld van de bezorgde, autochtone burger, die het inkijkje geven. Geen stelling. Ze zijn bedoeld om de stelling te onderbouwen.
quote:
Hypocriet wordt het trouwens compleet als je kijkt waar er in de wereld dan wel slavernij en extreem geweld plaatsvindt. Niet hier, wel op andere plaatsen.
Wat is daar hypocriet aan?
pi_180897874
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Wat is daar hypocriet aan?
Dat zal slechts een uiting zijn van de delirische geestelijke wereld van deze bezorgde, autochtone burger.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:52:48 #117
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180897932
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:49 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Dat zal slechts een uiting zijn van de delirische geestelijke wereld van deze bezorgde, autochtone burger.
Ik denk het.
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 14:56:21 #118
8781 crew  Frutsel
pi_180897988
opruimslot... en ik heb geen zeeën van tijd en van wat ik tot nu toe in deel 1 gezien en verwijder heb is het weer eens om te janken.

Beide partijen geven elkaar weer eens de schuld en een fatsoenlijke inhoudelijke discussie komt niet van de grond veelal door vingerwijzen, zuigen, jij-bakken of geen respect/fatsoen naar een andermans mening/stelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')