abonnement Unibet Coolblue
pi_181155245
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Haha ja maatje dranghek.

:D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181155813
Tips gezocht :)

We willen in oktober nog twee weken weg, en het gaan de dolomieten worden. Lekker wat lopen en klauteren, de lekkerste pizza's en espresso, en ik wil ook de MTB en de racer mee. Marco, jij bent volgens mij het meest bekend in die regio na je laatste vakantie met onfortuinlijk eind: aanraders om vanuit 1 vaste standplaats dit allemaal te kunnen doen?

Denk nu aan Corvara in Badia (om de Maratona te kunnen fietsen) en klimmen rondom de sella pas.
Of iets zuidelijker: Canazei, zelfde gebied.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:54:35 #128
545 dop
:copyright: dop
pi_181156528
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:48 schreef Patroon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
:'(
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_181157568
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:21 schreef Gripper het volgende:
Tips gezocht :)

We willen in oktober nog twee weken weg, en het gaan de dolomieten worden. Lekker wat lopen en klauteren, de lekkerste pizza's en espresso, en ik wil ook de MTB en de racer mee. Marco, jij bent volgens mij het meest bekend in die regio na je laatste vakantie met onfortuinlijk eind: aanraders om vanuit 1 vaste standplaats dit allemaal te kunnen doen?

Denk nu aan Corvara in Badia (om de Maratona te kunnen fietsen) en klimmen rondom de sella pas.
Of iets zuidelijker: Canazei, zelfde gebied.
Vanuit Riva del Garda, walhalla daar *)
Vakman pur sang
  maandag 13 augustus 2018 @ 19:11:19 #130
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_181159118
Ben nu op hoogtestage in Longefoy. Straks heet ik Monsieur fromage 60%.
pi_181160931
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:21 schreef Gripper het volgende:
Tips gezocht :)

We willen in oktober nog twee weken weg, en het gaan de dolomieten worden. Lekker wat lopen en klauteren, de lekkerste pizza's en espresso, en ik wil ook de MTB en de racer mee. Marco, jij bent volgens mij het meest bekend in die regio na je laatste vakantie met onfortuinlijk eind: aanraders om vanuit 1 vaste standplaats dit allemaal te kunnen doen?

Denk nu aan Corvara in Badia (om de Maratona te kunnen fietsen) en klimmen rondom de sella pas.
Of iets zuidelijker: Canazei, zelfde gebied.
Denk dat je vanuit corvara zo’n beetje alles wel kan doen. Andere standplaatsen zijn soms wel handiger voor bepaalde klimmen, voor Ddx zou het niet uitmaken maar voor ons stervelingen..
coravara wel een beetje toeristisch/duurder naar mijn idee, iets verder daarvandaan iets gemoedelijker heb ik het idee.

Je hoeft je met race, mtb, lopen, klimmen zeker niet te vervelen daar. Zou je alleen racefiets meenemen zou ik denk twee standplaatsen doen om de klimmen iets verder weg ook mee te kunnen pakken. In dat geval corvara voor de klassieke rondjes, en corvara voor de oostelijke pareltjes.

Overigens ben ik in dat gebied kaar 1 weekje geweest 2jaar terug. Iets ten zuidelijk van canazei ook nog genoeg opties om te fietsen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_181161894
Je kan natuurlijk ook de fiets in de wagen gooien 's ochtends en naar de plek rijden als die iets te ver is om heen te fietsen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:28:25 #133
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_181173228
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:21 schreef Gripper het volgende:
Tips gezocht :)

We willen in oktober nog twee weken weg, en het gaan de dolomieten worden. Lekker wat lopen en klauteren, de lekkerste pizza's en espresso, en ik wil ook de MTB en de racer mee. Marco, jij bent volgens mij het meest bekend in die regio na je laatste vakantie met onfortuinlijk eind: aanraders om vanuit 1 vaste standplaats dit allemaal te kunnen doen?

Denk nu aan Corvara in Badia (om de Maratona te kunnen fietsen) en klimmen rondom de sella pas.
Of iets zuidelijker: Canazei, zelfde gebied.
Fantastisch gebied, je kan inderdaad de Maratona fietsen vanaf Corvara, of deze opsplitsen in 2 korte rondes (Sella Ronda en Giau+Valporola). Verder kan je kijken of je de Fedaia kan meepakken, dat schijnt een kloteding uit de oude route te zijn. Volgens mij kan je dan Campalongo-Pordoi(fantastisch)-Fedaia-Falzarego doen.

Wij hebben nog een klein rondje gefietst op de Furcia, en volgens mij kan je ook makkelijk bij de Passo delle Erbe komen.

Mountainbiken weet ik niet zo goed, maar er liggen sowieso downhill tracks vanaf boven aan de skilift in San Cassiano.

Wij zaten in een prima relaxte AirBnB in Costadedoi, als je interesse hebt kan ik wel even zoeken welke (al zou ik sowieso voor iets met een bubbelbad en sauna gaan met je chick).
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_181174189
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:38 schreef Patroon het volgende:
Haha ik stond vandaag in Leeuwarden bij wat wielerploegen voor de Binckbank tour. Sky, Astana, Trek en Movistar. Staat er zo'n gast naast me en zegt "duur spul he" "dikke fietsen, daar kan jouw fiets nog een puntje aan zuigen". Niet wetende dat ik op exact hetzelfde frame rij als Movistar + powermeter en fullcarbonclincher. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat Patty dat er even goed in heeft gewreven :( :')
Ik zeg altijd; het zijn de benen die het moeten doen, de rest is alleen maar voor de show
pi_181174289
Ik geloof dat ik in elk geval al 1 fantastisch plekje gevonden heb... Die grote italiaanse campings met alleen maar camperplekken voorzien van tv-antenne en vaste water aansluiting hoeven wij natuurlijk niet zo nodig.

Maar deze!
https://www.campingsassdlacia.it/en/campground-dolomites

Direct aan de afdaling van de Passo Valparola, de laatste in de maratona voordat je in Corvara terugkomt. Mooi uitvalsbasis voor een DIY maratona.
https://www.strava.com/routes/14932354

Klimgebieden en een paar mooie bergtoppen op loopafstand van de camping.
En in een dorpje vlakbij ook nog eens een restaurant met 2 michelin sterren.... 2 weken zijn nooit genoeg! :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_181174381
P.S Fret die camping is uitgerust met een wellness center en sauna. Maar uiteraard gaan de kachel en de tijgervellen ook mee in de tipi ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:29:47 #137
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_181175697
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:22 schreef Gripper het volgende:
Ik geloof dat ik in elk geval al 1 fantastisch plekje gevonden heb... Die grote italiaanse campings met alleen maar camperplekken voorzien van tv-antenne en vaste water aansluiting hoeven wij natuurlijk niet zo nodig.

Maar deze!
https://www.campingsassdlacia.it/en/campground-dolomites

Direct aan de afdaling van de Passo Valparola, de laatste in de maratona voordat je in Corvara terugkomt. Mooi uitvalsbasis voor een DIY maratona.
https://www.strava.com/routes/14932354

Klimgebieden en een paar mooie bergtoppen op loopafstand van de camping.
En in een dorpje vlakbij ook nog eens een restaurant met 2 michelin sterren.... 2 weken zijn nooit genoeg! :)
Ziet er fantastisch uit, ik ben maar een klein beetje jaloers.

Zelf zit ik praktisch heel September in Toscane dus mag niet klagen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_181175835
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:17 schreef RicoVV het volgende:

[..]

Ik zeg altijd; het zijn de benen die het moeten doen, de rest is alleen maar voor de show
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:42:55 #139
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_181177362
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:17 schreef RicoVV het volgende:

[..]

Ik zeg altijd; het zijn de benen die het moeten doen, de rest is alleen maar voor de show
Dit is slechts een slap aftreksel van mijn levensmotto
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:43:09 #140
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_181177370
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_181180297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:22 schreef Gripper het volgende:
Ik geloof dat ik in elk geval al 1 fantastisch plekje gevonden heb... Die grote italiaanse campings met alleen maar camperplekken voorzien van tv-antenne en vaste water aansluiting hoeven wij natuurlijk niet zo nodig.

Maar deze!
https://www.campingsassdlacia.it/en/campground-dolomites

Direct aan de afdaling van de Passo Valparola, de laatste in de maratona voordat je in Corvara terugkomt. Mooi uitvalsbasis voor een DIY maratona.
https://www.strava.com/routes/14932354

Klimgebieden en een paar mooie bergtoppen op loopafstand van de camping.
En in een dorpje vlakbij ook nog eens een restaurant met 2 michelin sterren.... 2 weken zijn nooit genoeg! :)
Wij zaten toen in st kassian, vlak langs die camping loopt een MTB rout en je kan als je daarvan afwijk over 1 van de vele schotterpaden omhoog naar het bergplateau! Erg mooi daar boven en er zit een leuk berghut met een wijnkaart waar menig restaurant jaloers op is voor zover ik kan herinneren.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_181182793
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Fantastisch gebied, je kan inderdaad de Maratona fietsen vanaf Corvara, of deze opsplitsen in 2 korte rondes (Sella Ronda en Giau+Valporola). Verder kan je kijken of je de Fedaia kan meepakken, dat schijnt een kloteding uit de oude route te zijn. Volgens mij kan je dan Campalongo-Pordoi(fantastisch)-Fedaia-Falzarego doen.

Wij hebben nog een klein rondje gefietst op de Furcia, en volgens mij kan je ook makkelijk bij de Passo delle Erbe komen.

Mountainbiken weet ik niet zo goed, maar er liggen sowieso downhill tracks vanaf boven aan de skilift in San Cassiano.

Wij zaten in een prima relaxte AirBnB in Costadedoi, als je interesse hebt kan ik wel even zoeken welke (al zou ik sowieso voor iets met een bubbelbad en sauna gaan met je chick).
Kun je delen welke Airbnb?
Plan is om met 5-6 fietsmaten een korte fietsvakantie te doen in dat gebied.
Ik ken alle routes die je noemt al van het motorrijden, dus weet dat ie super zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 14-08-2018 18:15:40 ]
Vakman pur sang
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:16:05 #143
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_181183750
Morgen fietsen een col op vanuit Longefoy. Ik kan kiezen;rondje Cormet de Roselend en dan terug over Albertville over een drukke weg, of Col d'Iseran en dezelfde weg terug afdalen. Wat zou jij doen? Ik heb ze beiden al een keer op gefietst.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:54:57 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_181187970
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:16 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen fietsen een col op vanuit Longefoy. Ik kan kiezen;rondje Cormet de Roselend en dan terug over Albertville over een drukke weg, of Col d'Iseran en dezelfde weg terug afdalen. Wat zou jij doen? Ik heb ze beiden al een keer op gefietst.
Ik heb daar een rondje gereden vorig jaar, zeer mooi. moment
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:59:02 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_181188130
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:16 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen fietsen een col op vanuit Longefoy. Ik kan kiezen;rondje Cormet de Roselend en dan terug over Albertville over een drukke weg, of Col d'Iseran en dezelfde weg terug afdalen. Wat zou jij doen? Ik heb ze beiden al een keer op gefietst.
https://www.strava.com/activities/1163349935
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:00:13 #146
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_181188182
Ben toen andersomgereden zoals je kan zien en dat beviel prima. Daar bij beafort niet over de grote weg, maar de D218a volgen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:42:08 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_181189813
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:00 schreef kanovinnie het volgende:
Ben toen andersomgereden zoals je kan zien en dat beviel prima. Daar bij beafort niet over de grote weg, maar de D218a volgen
Oké leuk. Mooie van de Iseran is dat het een van de hoogste cols is in Europa. Maar denk zelf dat de Cormet de Roselend wel fraaier is.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:43:15 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_181189850
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oké leuk. Mooie van de Iseran is dat het een van de hoogste cols is in Europa. Maar denk zelf dat de Cormet de Roselend wel fraaier is.
Ja, dat rondje vond ik wel veel mooier dan de iseran, maar de hoogste col van Frankrijk heeft ook wel weer wat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:43:32 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_181189858
Maar als je daar dus al eens op geweest ben zou ik lekker dat rondje doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_181189914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:16 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen fietsen een col op vanuit Longefoy. Ik kan kiezen;rondje Cormet de Roselend en dan terug over Albertville over een drukke weg, of Col d'Iseran en dezelfde weg terug afdalen. Wat zou jij doen? Ik heb ze beiden al een keer op gefietst.
Vanaf Moutiers naar Albertville rij je over een vrij rustige weg, parallel aan een autosnelweg. Vals plat naar beneden, dus trapt wel lekker.
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')