en omdat ik het wat te ver vond gaan om alleen over 'Ongebluste kalk' een heel topic te openen
Bij mij staat alleen 'ongebluste kalk' (Zuidelijk toneel Hollandia) in de planning, ik ben daar erg benieuwd naar. Omdat het over Marinus v/d Lubbe gaat, maar ook omdat het zo spannend is als een voorstelling vrijwel geheel gedragen moet worden door 1 acteur. Zo moeilijk! Volgens de recensies doet Fedja van Huet het voortreffelijk, en dat wil ik dan wel eens met eigen ogen zien.
Misschien heeft iemand hem drie jaar geleden al gezien (het is een reprise), zo ja: was het wat?
Ik heb afgelopen week "Ifigeneia" van theatergroep Aluin gezien en "Grand Restaurant" van het Koningstheater. Twee heel verschillende producties, maar met de overeenkomst dat ze beide heel aardig waren, bij vlagen geweldig, maar niet overdonderend, overweldigend zoals sommige echt goede producties wel zijn.
[edit: linkjes toegevoegd]
quote:Is dat alweer 3 jaar geleden? Sjeetje...
Op zaterdag 28 december 2002 18:11 schreef Fogerty het volgende:
Bij mij staat alleen 'ongebluste kalk' (Zuidelijk toneel Hollandia) in de planning, ik ben daar erg benieuwd naar. Omdat het over Marinus v/d Lubbe gaat, maar ook omdat het zo spannend is als een voorstelling vrijwel geheel gedragen moet worden door 1 acteur. Zo moeilijk! Volgens de recensies doet Fedja van Huet het voortreffelijk, en dat wil ik dan wel eens met eigen ogen zien.Misschien heeft iemand hem drie jaar geleden al gezien (het is een reprise), zo ja: was het wat?
Ik heb op dit moment alleen De Perzen van Annette Speelt in mijn agenda staan. Daar ben ik erg benieuwd naar. Christiaan Mooij, de regisseur, is vorig jaar afgestudeerd van de regie-opleiding en heeft toen de Ton Lutz prijs gekregen, voor het meest veelbelovende regietalent.
Verder is mijn agenda nog leeg. Ik ben meer een last-minute theaterbezoeker. En ik heb de uitkrant van januari ook nog niet onder ogen gekregen.
quote:Mooi, ik ben erg benieuwd. Ik ga hem trouwens in Nijmegen zien, eind januari.
Op donderdag 2 januari 2003 18:54 schreef Meiske78 het volgende:
Ja ik heb de voorstelling inderdaad gezien en ik vond m erg goed. Fedja kan echt wel wat en ik ben sowieso erg dol op ZT-Hollandia (De voorstelling is trouwens gemaakt voor de fusie met het Zuidelijk Toneel door Hollandia). Het is een monoloog, en daar ben ik vaak wat huiverig voor, maar fedja vult in zijn eentje wel een podium.
De Perzen kan bijna niet missen, dat stuk is van zichzelf zo indrukwekkend dat je als theatergroep wel heel erg moet blunderen wil je daar een flutvoorstelling van maken Laat even weten hoe het was, ik zie dat ze eind mei hier in de buurt komen.
Ik heb in de planning staan Arturo Ui (NNT), Festen (De Ploeg) en de dood en het meisje (Linda van Dyck, Peter Tuinman en nog iemand), en nu dan dus de Perzen
Maar dat is maar een semi-planning, net als jij ben ik een last-minute theaterbezoeker, ik weet toch niet van tevoren of ik op 6 april wel kan en of ik mij dan uberhaupt in dit land bevind, dus ik reserveer nooit langer dan een week of drie van tevoren
[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 04-01-2003 20:54]
De reacties op de site van Moose op Night and day (de Paardenkathedraal) maken mij ook erg nieuwsgierig, daar lopen de meningen nog erger uiteen dan bij Ifigeneia. Het speelde gisteren voor het laatst, dus ik kan er niet meer heen. Iemand die het heeft gezien?
quote:Ah, is het toch weer langs me heen gegaan. Dat was er 1 in de categorie 'die wil ik nog wel zien', dat is dan weer het nadeel van niet plannen.
Op zondag 5 januari 2003 18:09 schreef Fogerty het volgende:
De reacties op de site van Moose op Night and day (de Paardenkathedraal) maken mij ook erg nieuwsgierig, daar lopen de meningen nog erger uiteen dan bij Ifigeneia. Het speelde gisteren voor het laatst, dus ik kan er niet meer heen. Iemand die het heeft gezien?
quote:Ik ga naar Festen, Muiswinkel & Van Vleuten, Sanne Wallis de Vries, Rosas- Rain.
Op maandag 6 januari 2003 11:10 schreef Meiske78 het volgende:[..]
Ah, is het toch weer langs me heen gegaan. Dat was er 1 in de categorie 'die wil ik nog wel zien', dat is dan weer het nadeel van niet plannen.
En Festen van de Ploeg wil ik ook wel zien. Ik ziet dat Piet Römer meespeelt, grappig: zijn kleinzoon speelt in De Perzen.
quote:Hier ook al. Nouja, het hoefde toch al niet per se voor mij.
Op zondag 12 januari 2003 20:46 schreef Meiske78 het volgende:
Festen is in Amsterdam heel erg uitverkocht
quote:Ik was op de première! Als je het werk van regisseur Richard Maxwell kent, dan is dit absoluut een deceptie. Hij maakt altijd heel erg relativerende en ironische Amerikaanse voorstellingen. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar de twee die ik van hem gezien heb, waren werkelijk briljant. Hij heeft bij Barmhartige Samaritanen voor het eerst met Nederlandse acteurs gewerkt. En wat zo leuk was aan zijn voorstellingen is dat alles heel kaal en blanco is, terwijl Kitty Courbois dat gewoon niet is. Die heeft gewoon een bordje 'dit is de bekende actrice Kitty Courbois' op haar voorhoofd. Het decor stelde ook teveel een opvangcentrum voor. Jammer jammer jammer. Op zich heb ik me wel vermaakt hoor. Ze kan echt wel spelen en Kas Enklaar is trouwens ook een goede acteur (maar ik heb niet zoveel met Joop Admiraal.) Maar de droge humor uit zijn andere voorstellingen heb ik niet kunnen ontdekken.
Op zondag 12 januari 2003 22:58 schreef Fogerty het volgende:
Ik had graag naar 'Barmhartige Samaritanen' gewild omdat ik een groot liefhebber ben van Joop Admiraal. Maar die heeft zich uit de voorstelling teruggetrokken, en nu lees ik op Moose ook nog eens niet erg positieve recensies. Laat dus maar.
Edit: Er staan nog geen nieuwe voorstellingen in mijn agenda...
[Dit bericht is gewijzigd door Meiske78 op 13-01-2003 21:09]
quote:Ik ben afgelopen donderdag bij z'n huidige voorstelling geweest (weet niet of het dan nog steeds dezelfde is), maar die was erg goed. 1,5 uur blauwgelegen.
Op donderdag 2 januari 2003 10:27 schreef Kimmie het volgende:
Ergens in april, Javier Guzmanik hoop dat ik dan nog leef
quote:Ik zit mij af te vragen of dit geen afgrijselijke bullshit is. Ik weet eigenlijk wel zeker van wel.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:42 schreef Fogerty het volgende:
De Perzen kan bijna niet missen, dat stuk is van zichzelf zo indrukwekkend dat je als theatergroep wel heel erg moet blunderen wil je daar een flutvoorstelling van maken
Maar dit terzijde
quote:Tja het is een mening.... Ik vind de Perzen persoonlijk een draak van een stuk. Er gebeurt geen reet in, er wordt alleen maar verteld over wat er aan het front is gebeurd. Juist daardoor wordt het ook moeilijk om er een interessante voorstelling van te maken.
Op woensdag 15 januari 2003 00:57 schreef Fogerty het volgende:
quote:
"De Perzen kan bijna niet missen, dat stuk is van zichzelf zo indrukwekkend dat je als theatergroep wel heel erg moet blunderen wil je daar een flutvoorstelling van maken"Ik zit mij af te vragen of dit geen afgrijselijke bullshit is. Ik weet eigenlijk wel zeker van wel.
Maar dit terzijde
quote:*kuch*
Op donderdag 16 januari 2003 18:07 schreef Fogerty het volgende:
Op Moose staat ook een erg positieve recensie (of is die van jouzelf?)
quote:Vanavond: Jeroen van Merwijk
Op zaterdag 28 december 2002 18:11 schreef Fogerty het volgende:
Naar analogie van: Welke concerten staan in je agenda? deel 3
quote:en nummer drie is gesignaleerd, OOK alweer positief!
Op zondag 19 januari 2003 12:08 schreef Meiske78 het volgende:
Heej die andere minirecensie is niet van mij.......En ook heel positief!
quote:Die gast is fenomenaal! Meer kan ik er nog effe niet over zeggen, even laten bezinken eerst. Maar MAN wat een acteur!
Op donderdag 2 januari 2003 18:54 schreef Meiske78 het volgende:
Het is een monoloog, en daar ben ik vaak wat huiverig voor, maar fedja vult in zijn eentje wel een podium.
quote:Er staat inmiddels ook een vierde minirecensie op www.moose.nl van ANNETTE SPEELT - De Perzen: Iets minder positief, maar toch nog een geweitje voor de spelers.
Op zaterdag 25 januari 2003 16:30 schreef Fogerty het volgende:
en nummer drie is gesignaleerd, OOK alweer positief!
Vanavond Ongebluste Kalk, ik ben erg benieuwd.
En is Ongebluste kalk al bezonken?
Verder voor de komende maand in de agenda:
5 februari - Comedytrain.
27 februari - Jaap Mulder.
En misschien dat ik ergens tussendoor ook nog Othello van Toneelgroep Amsterdam meepik
quote:Zou ik dus vandaag zien, maar één van de hoofdrolspelers is ziek. Best wel balen, want ik keek er erg naar uit. Helemaal omdat ik eigenlijk nooit naar het theater ga.
Op donderdag 2 januari 2003 14:53 schreef 4br4x4s het volgende:
'Gloed' naar het boek van Sándor Márai op 31 januari in de schouwburg in Arnhem. Ben benieuwd; ik vond het boek heel erg mooi.
quote:
Op maandag 27 januari 2003 14:04 schreef Meiske78 het volgende:
En is Ongebluste kalk al bezonken?
Ik denk inmiddels wel door te hebben waarom ik niets zinnigs kon (en eigenlijk ook kan) zeggen over de voorstelling als geheel: ik was zo onder de indruk van de fenomenale acteerprestatie van Fedja van Huet dat dat al het andere naar de achtergrond drong. Weet ik veel wat ik moet zeggen over decor, muziek, script....dat doet er allemaal zo weinig toe
Maar als ik dan toch een poging doe kom ik tot de conclusie dat ik de teksten erg goed vond, al moest ik er wel even aan wennen. Ik moest sowieso even wennen aan de figuur Marinus v/d Lubbe zoals die hier werd neergezet. Maar als de voorstelling eenmaal een kwartiertje aan de gang is blijkt dat het allemaal perfect past: zijn maniertjes, zijn kleding, zijn teksten....het klopt gewoon. De muziek vond ik overweldigend en onmisbaar. Die rol van die vrouw echter....ik las ook al op Moose dat meer mensen daar vraagtekens bij zetten en ik dus ook. In het begin als ze gaat zingen lijkt het even alsof ze meer gaat zijn dan alleen een decorstuk, maar helaas is dat niet het geval en dan kun je je afvragen waarom ze er niet gewoon een decorstuk hebben neergezet. Ik kon me er verder niet aan storen, Fedja en de muzikanten vulden het podium en trokken alle aandacht naar zich toe.
Ik moet nog even zien of ik wel naar Arturo Ui (Brecht) ga volgende week, ik heb vervelend veel geld uitgegeven aan kaartjes voor popconcerten deze maand
"Het wereldberoemde Tam Tam creëert de meest fantastische en betoverende taferelen en er komt een inhoud aan de orde die ertoe doet. Alledaags gereedschap grijpt de macht in 'No Problem! or the secret life of objects'. Een voorstelling die het best omschreven kan worden als een live uitgevoerde 3D-animatiefilm met videoclips en een heftige soundtrack. De heerschappij der dingen speelt zich af in een miniatuurtheater; een gereedschapskist klapt uit tot een flat met lichtjes, pannen en raspen ontketenen een revolutie. Ooit een ballet van drie nijptangen gezien?"
En tja, het was weer eens wat anders dan anders, maar toch niet mijn ding Het was absoluut ontzettend knap gedaan maar het doet niets met je (althans: niet met mij en ook niet met de mensen met wie ik was). Voor 1 keer was het wel vermakelijk, volgende keer graag weer mensen van vlees en bloed op het toneel.
quote:Ik ben er net geweest...
Op woensdag 12 februari 2003 23:44 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ga morgen naar Arturo Ui...
Was het maar voor de lol, nee hoor...ik moet een toneelverslag aken...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
8 maart in het Utheater
quote:Mijn zusje is ooit naar een optreden (waarschijnlijk niet dit) geweest van ze en was erg enthousiast.
Op zaterdag 15 februari 2003 12:21 schreef Meiske78 het volgende:
ISH is een skate-dance-groep.
Arturo Ui had trouwens een positieve recensie op Moose.
Ikzelf ga de komende tijd alleen maar naar concerten, op theatergebied is er alleen Andre Manuel met "Sleet" (cabaret)
quote:Dit is gloedjenieuw, dus dat is idd onwaarschijnlijk. Een vriendinnetje van me heeft stage gelopen bij de organisatie achter ISH, vandaar dat ik wel erg benieuwd ben.
Op zaterdag 15 februari 2003 15:23 schreef Fogerty het volgende:
Mijn zusje is ooit naar een optreden (waarschijnlijk niet dit) geweest van ze en was erg enthousiast.
Gisteren de Uitkrant doorgekeken, ik denk dat ik deze maand iig naar Illias van Dood Paard wil en naar De Wilde Eend in de regie van Gerardjan Rijnders van Toneelgroep Amsterdam wil. Verder waarschijnlijk nog Ergens staat er nu een iglo leeg, een theaterproject met verstandelijk gehandicapten. Ligt het aan mij, of is het aanbod voor maart een beetje mager? (Iig in Amsterdam)
quote:Ik ook, ik hoop dat er voor Arnhem nog kaarten zijn.
Op donderdag 27 februari 2003 09:57 schreef Meiske78 het volgende:
ik denk dat ik deze maand iig naar Illias van Dood Paard wil
Heb GEEN idee wat ik ervan moet verwachten, maar ben heel benieuwd.
quote:carre is idd k*t zitten
Op zondag 12 januari 2003 20:46 schreef Meiske78 het volgende:
Festen is in Amsterdam heel erg uitverkocht, op Carré na, maar dat vind ik verre van ideaal als theater
Nu staat alleen de Ilias van Dood Paard in mijn agenda. Ik twijfel nog over Putlucht van Aluin, dat is namelijk op dezelfde avond als het optreden van een tamelijk leuk bandje. Keuzes, keuzes...
quote:Ik ben afgelopen zaterdag geweest in Frascati in Amsterdam. Een zeer knappe bewerking van dit boek. Ik zal er nog maar niet teveel over vertellen, ga het zelf maar zien
Op dinsdag 4 maart 2003 23:51 schreef Fogerty het volgende:
Nu staat alleen de Ilias van Dood Paard in mijn agenda.
Ik ga toch nog wel naar wat voorstellingen deze maand. Dark van ZT Hollandia in de stadsschouwburg in Haarlem, Roberto Zucco bij de Appel in Den Haag, Boswachten van Jetse Batelaan in het Gasthuis in Amsterdam en ik vergeet vast nog wel iets.
quote:Doe ik, volgende week
Op maandag 10 maart 2003 10:38 schreef Meiske78 het volgende:
Ik ben afgelopen zaterdag geweest in Frascati in Amsterdam. Een zeer knappe bewerking van dit boek. Ik zal er nog maar niet teveel over vertellen, ga het zelf maar zien
ik ben zelf vorige week naar 'gehavend' geweest van Alex d'electrique..
kent iemand deze groep? ze maken absurdistisch theater en aan het eind van de voorstelling is het altijd een chaos op het podium mijn inspiratie
quote:Ik ga ook naar Javier in mei..... Ik heb hem in augustus gezien in Leiden, hij is zoooooo leuk!!!! En de week daarop ga ik naar Hassan's Angels....
Ergens in april, Javier Guzmanik hoop dat ik dan nog leef
quote:Ja, die ken ik, wat heb ik ook weer van ze gezien? Oh ja Woyzeck in 1999 en Blokhut in 2001. Ze maken leuke voorstellingen, maar soms is het ook wel een beetje makkelijk scoren. Alsof ze een trucje hebben dat ze steeds maar weer gebruiken. Ik vond Woyzeck ook leuker dan Blokhut, hoewel daar wel weer heel komisch was dat recensenten serieus dachten dat ze een Noors stuk zouden spelen en dat in de soep liep, terwijl het gewoon geschreven was door Ko van de Bosch.
Op donderdag 13 maart 2003 17:57 schreef _sophje_ het volgende:
cool, veel mensen die van theater houdenik ben zelf vorige week naar 'gehavend' geweest van Alex d'electrique..
kent iemand deze groep? ze maken absurdistisch theater en aan het eind van de voorstelling is het altijd een chaos op het podiummijn inspiratie
quote:Neej die had ik nog niet gezien.... nu wel dus
Op donderdag 13 maart 2003 17:52 schreef Fogerty het volgende:
Er stond trouwens een vernietigende recensie van de Perzen op Moose, heb je die gezien? Maar goed, daar tegenover staan een stuk of drie positieve.
quote:Ik vond Illias ook geweldig, de goden die de ene keer de ene partij helpen en de andere keer de andere. Beide partijen aanbidden immers dezelfde goden! En het boeide ze ook gewoon geen reet wie er won, als er maar snel een einde aan kwam zodat ze konden eten. En hoe ook de draak werd gestoken met al die namen en al die mensen die allemaal weer familie van elkaar waren op een of andere manier. "Achilles? Wie was dat dan ook alweer?" Wie kan al die figuren uit de trojaanse oorlog ook uit elkaar houden? Gek genoeg door de goden te personifiëren, had ik bij hen geen enkel probleem om ze uit elkaar te houden.
Op donderdag 20 maart 2003 00:29 schreef Fogerty het volgende:
Whaha, die Ilias was vooral erg lachenHet leek of ik in een live opvoering van het #filosofiekanaal was beland, ik heb in lange tijd niet zo'n serie krachttermen voorbij horen komen
Sommigen van onze groep vonden het daarom maar niks: zinloos gescheld en geen diepgang. Ben ik het niet mee eens en gelukkig de meerderheid van onze groep ook niet. Juist op deze avond waarop de tweede golfoorlog staat te beginnen is was deze voorstelling nogal wrang: "het boeit ons niks, de wijn is lekker, en wij zitten hier en zij daar"
Morgen naar Dark van ZTHollandia in Haarlem
quote:Oh. Mijn. God.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:16 schreef Fogerty het volgende:
En volgende week een opvoering van Alkestis door het Kraaktheater, in een kraakpand ook nogdat bleek niet zo te zijn
Ze komen ook in Amsterdam trouwens, voor wie erheen wil, op donderdag 3 april in de 'pick up club' (voormalig theater Carrousel). Ik laat nog wel weten of het wat was.
De rest van het gezelschap waar ik mee was vond het best goed, en ik hoorde achter me in het publiek ook iemand na afloop zeggen "mooi was het he?"
en ik vond het dus werkelijk waar helemaal niks.
Al na twee minuten was mijn irritatiegrens bereikt, maar het stuk duurde een uur.
En ja tuurlijk, het is allemaal knap gedaan, en ja je kunt zien dat het mensen zijn van de toneelschool en dat ze veel kunnen. Maar komop zeg, als ik mensen wil zien die alleen maar hun kunstje vertonen ga ik wel naar het circus. Dit was Mariah Carey maar dan in het theater: "luister eens, ik kan vier octaven bereiken" en dan verder niets, geen vlees en bloed, geen emotie, geen enkel moment dat je even in vervoering werd gebracht. Alleen maar pretentieus gedoe
Later als ik het even heb laten bezinken zal ik heus wel toegeven dat er bepaalde momenten best goed waren, de hoofdrolspeler mag 1 keer heel kwaad worden en doet dat echt wel goed. En de regisseur heeft een aantal best leuke dingen bedacht. En ja, het is echt wel allemaal heel knap gedaan. Maar het deed me helemaal niks, behalve dat het bijzonder veel ergernis opwekte.
quote:Muiswinkel & Van Vleuten, daar ben ik vorige week geweest. Was erg leuk! Veel voetbal, dat wel. (en uiteraard wat typetjes, al lijkt het op het begin dat ze dat niet meer willen doen:
Op vrijdag 10 januari 2003 19:04 schreef Luka het volgende:[..]
Ik ga naar Festen, Muiswinkel & Van Vleuten, Sanne Wallis de Vries, Rosas- Rain.
Sporthelden en mannenleed in vakantiehuisje op de Wadden
Mannen met vaste lasten door Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten.
Even slaat de schrik om het hart. In de openingsscene van 'Mannen met vaste lasten' rekent Diederik van Vleuten af met de imitaties van voornamelijk sporthelden waarmee het duo bekend werd. Erik van Muiswinkel staat als Anton Geesink op het podium, Van Vleuten als Ronald Koeman. Eerst klaagt Van Vleuten dat zijn stem eigenlijk helemaal niet op die van de Ajax-coach lijkt, dan zegt hij: 'ledere avond zo'n pruik op en een apenpakje aan. Dat ga ik echt niet iedere avond doen. De mensen vinden dat leuk, maar ik zit vaak op de terugweg in de auto te shaken en weet niet meer wie ik ben. Ik word er zo moe van.'
Verder ga ik zelf naar:
- Leids Cabaret Festival
- Thomas van Luyn
- Rhythm of the Dance
en ik ben toevallig gisteren naar Joep Onderdelinden geweest
quote:Dit had ik nu ook bij Dark van ZT Hollandia. De voorstelling werd gespeeld in de half afgebroken schouwburg van Haarlem en dat geeft het natuurlijk al een beetje spektakel, maar uiteindelijk werd de streking van het verhaal geheel niet duidelijk. Het ging over Jeanne d'Arc, maar verder...??
Op donderdag 27 maart 2003 23:25 schreef Fogerty het volgende:
En ja, het is echt wel allemaal heel knap gedaan. Maar het deed me helemaal niks, behalve dat het bijzonder veel ergernis opwekte.
Op dit moment staan in mijn agenda: Vrijdag van ZTHollandia en De wilde eend van tga
quote:Hoe vond jij het?
Op vrijdag 28 maart 2003 19:05 schreef SpaceAce het volgende:
Ik heb me 200% kostelijk vermaakt, liep als een trein.
Wim Helsen is echt brilljant!! Vlaamse woordenpoep
quote:Damn, ik zie dit nu pas
Op maandag 7 april 2003 14:35 schreef kamagurka het volgende:[..]
Hoe vond jij het?
Ik heb me 200% kostelijk vermaakt, liep als een trein.
Wim Helsen is echt brilljant!! Vlaamse woordenpoep
Anyway, ik vond het echt super! Heb zo gelachen.
Alleen hadden wij dus die dag geen Wim Helsen
Ik vond Najib Amhali zeer goed. Hoe hij de fabeltjeskrant deed, zeer top!
quote:Ik ga in juni in het Zaantheater
Ergens in april, Javier Guzman
quote:Ik wilde er vrijdag dus heengaan, maar het is voor de rest van de voorstellingen uitverkocht
Op donderdag 24 april 2003 00:08 schreef Fogerty het volgende:
Een tip voor de mensen uit Amsterdam en omgeving: tot begin mei speelt daar "Een meeuw" van de Theatercompagnie, en ik lees er tot nu toe alleen maar juichende dingen over.
Maar Een meeuw is gelukkig geselecteerd voor het Theaterfestival en speelt dus waarschijnlijk begin september nog in Amsterdam en Antwerpen en gaat sowieso in het begin van 2004 nog touren.
quote:Kaas was weer erg goed, Sex & eten is afgelast.
Op dinsdag 6 mei 2003 10:50 schreef Meiske78 het volgende:
Ik ga morgen naar Kaas van Annette Speelt, ergens deze week naar Sex en Eten in Bellevue Lunchtheater en later deze maand naar Vrijdag van ZTHollandia (geselecteerd voor Het Theaterfestival!)
quote:Ik ben inmiddels dus geweest, en zoals je op de frontpage
Op dinsdag 6 mei 2003 10:50 schreef Meiske78 het volgende:
... en later deze maand naar Vrijdag van ZTHollandia (geselecteerd voor Het Theaterfestival!)
Binnenkort begint het Holland Festival, waar ik als oproepkracht ga werken, dus ik hoop dat ik daar wat voorstellinkjes mee kan pikken
Je kan trouwens wel merken dat we tegen de zomer aanzitten en het seizoen begint af te lopen. Er gaat bijna niets meer in première...
Iemand nog iets boeiends in zijn agenda staan qua theater? Of iets geweldigs (of juist niet) gezien?
Mini & Maxi
De vliegende panters
Youp van het Hek
The full minties
Het groot niet te vermijden ...
En nog een paar musicals
All in all dus een positief gevoel over deze voorstelling. Gold voor de rest van onze club ook, en die vielen ook niet in slaap, dus die waren nog positiever dan ik
Oh ja en ik ben naar Javier Guzman geweest Dat was leujk!
Ik heb ff niet echt dingen gepland staan. Ik ben eigenlijk ook een beetje een last-minute theaterganger.
quote:Wat aanvullingen
Op maandag 18 augustus 2003 22:25 schreef SpaceAce het volgende:
- 31-10-03: Kommil Foo - Wolfijzers en schietgeweren
- 17-11-03: Hans Teeuwen - Industry of Love
- 17-12-03: Sjaak Bral - Vaarwel 2003
- 07-02-04: NUHR - Over de top
- 10-03-04: Lebbis - Vuur
- 20-04-04: Droog Brood - Scenes voor de mensen
- 21-04-04: Guido Weijers - Myosotis
- 05-06-04: C3 - Jochem, Onno en Mike
In mijn agenda voorlopig niets, al ga ik misschien vanavond naar Andre Manuel (Sleet)
quote:Onno innemee heb ik gister gezien
Op zaterdag 20 september 2003 07:17 schreef Xilantof het volgende:
Onno Innemee, een try-out
Sound of Music, musical
en hij was erg leuk moet ik zeggen
Ik wil nog naar:
- William Sutton - Why I love Shakespeare
Misschien Ernst v/d Pasch - Weg en Jochem Myjer - Adehade
Cloaca?
Ik weet het allemaal nog niet zo goed
Maar waar ik even over wil klagen: dan ga je naar zo'n voorstelling, en dan vind je 18,50 aardig duur maar vooruit, je gaat toch maar. Kom je bij die kassa, komt er bovenop die 18,50 nog TWEE EURO SERVICEKOSTEN
Ik heb nog gevraagd: "als ik de kaartjes op een andere manier had besteld, via internet ofzo, had ik dan die servicekosten niet hoeven betalen?" Niet dus, die twee euro komen er altijd bij. Wat een achterlijke vertoning zeg.
Desondanks gaan we toch, en het zal mij benieuwen
quote:Dat laatste, dus. En daar sta ik kennelijk alleen in, ik lees enkel positieve recensies en degene met wie ik was vond het ook wel wat. Ik zal het wel niet begrepen hebben
Op woensdag 26 november 2003 16:45 schreef thaleia het volgende:
Vanavond naar Sympathy for the Devil (NNT), weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten, als ik zo de introotjes lees vermoed ik dat het ofwel heel tof, ofwel echt helemaal niks ga vinden
De komende tijd wil ik wel naar Witlox, van de Wetten van Kepler. Vind het altijd wel leuk wat ze doen, dus wie weet nu weer.
Verder misschien Dood Paard - Sell by date best before end, al is men daar op Moose weinig over te spreken maar ja, 't is wel Dood Paard...
quote:Zit ik ook over te denken, hoewel ik Dood Paard zeer wisselend vind. Na hun Stock (waarbij ze oude voorstellingen opnieuw speelden) had ik echt een beetje een overdosis Dood Paard, maar Illias vond ik wel weer heel goed.
Op woensdag 3 december 2003 10:08 schreef thaleia het volgende:
Verder misschien Dood Paard - Sell by date best before end, al is men daar op Moose weinig over te spreken maar ja, 't is wel Dood Paard...
Witlox was ik even vergeten en heb ik inmiddels gemist, nouja, geen ramp. Tantalus van De Appel lijkt me een erg bijzondere ervaring, maar om er nou helemaal voor naar de andere kant van het land te reizen...mwah.
quote:Ik ben ook nog niet naar Annette Speelt geweest. De première zat vol en dus heb ik kaartjes gekregen voor begin maart. Nog even geduld ook wat mij betreft. Wel echt tof dat iedereen zo lovend is, krijgen ze misschien van de Raad voor Cultuur ook wel een positief advies en (dus) subsidie van het ministerie van OCW.
Op woensdag 14 januari 2004 21:39 schreef thaleia het volgende:
Richard III van Annette Speelt heeft lovende recensies op Moose. Vooral Thijs Romer schijnt weer de sterren van de hemel te spelen en dat wil ik zien. En juist die twee keren dat ze enigszins in de buurt komen kan ik met geen mogelijkheid gaan.
Ik overweeg echt serieus om maar naar de andere kant van het land te reizen om toch te kunnen gaan kijken.
Verder momenteel nog geen concrete plannen
Ik nu wel, en het was zeer de moeite waard, en daarom wil ik hierbij deze voorstelling van harte aanraden aan al die mensen die hier niet lezen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:00 schreef thaleia het volgende:
(Schopje)
Niemand naar Gilgamesj geweest?
Hoi, ik ben niemandquote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:00 schreef thaleia het volgende:
Ik wel naar Dood Paard, en dat viel verdomd tegenIk ga niet de moeite nemen om te schrijven waarom, want er leest toch niemand in dit topic. Kijk maar op Moose.
Ik heb ze laatst gezien, was een erg indrukwekkende voorstelling.quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:21 schreef Feather het volgende:
11 juni: van Muiswinkel en van Vleuten in de schouwburg in Groningen
"Tegen alle verwachtingen in". Het was een ontzettend leuke voorstelling, al was het soms meer een show dan echte cabaret. Vooral het einde (wat tergend lang duurde) vond ik geweldig... ik bleef er bijna inquote:
20-4-2005 Theater a/h Vrijthof MAASTRICHTquote:Op woensdag 20 april 2005 19:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dolf Jansen, is dat solo???
Ik heb alleen maar Lebbis en Jansen samen 1x gezien. Ik zou Dolf wel een solo willen zien eigenlijk
Oss staat er niet tussenquote:Op woensdag 20 april 2005 20:38 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
20-4-2005 Theater a/h Vrijthof MAASTRICHT
22-4-2005 Schouwburg Kunstmin DORDRECHT
26-4-2005 Stadsschouwburg Velsen IJMUIDEN
27-4-2005 Stadsschouwburg Velsen IJMUIDEN
28-4-2005 C.C. 'de Stoep' SPIJKENISSE
29-4-2005 C.C. 'de Stoep' SPIJKENISSE
2-5-2005 Theater Kerkrade Kerkrade
3-5-2005 Stg.Rijswijkse Schouwburg RIJSWIJK
6-5-2005 Schouwburg Het Park HOORN
7-5-2005 Schouwburg Het Park HOORN
21 - 4 - 2005 Parktheater ALPHEN A/D RIJNquote:Op woensdag 20 april 2005 21:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ik toch bij Harry Kies zit te neuzen; Wim Helsen heeft een nieuwe show zie ik
http://www.harrykies.nl/default.asp?keuze=programmadetail&productie=126
Hey hoe was die? Staat 13 en 14 mei nog in de Plaza hier in Eindhoven, dus misschien is dat wat om in mijn agenda te zettenquote:Op zondag 24 april 2005 18:12 schreef thaleia het volgende:
De Wetten van Kepler - Dood van een Handelsreiziger a.s. donderdag
Het is inderdaad Dolf Jansen alleen, wij gaan hem vrijdag 27 mei a.s. in het Rabotheater in Hengelo bewonderen... ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:38 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
20-4-2005 Theater a/h Vrijthof MAASTRICHT
22-4-2005 Schouwburg Kunstmin DORDRECHT
26-4-2005 Stadsschouwburg Velsen IJMUIDEN
27-4-2005 Stadsschouwburg Velsen IJMUIDEN
28-4-2005 C.C. 'de Stoep' SPIJKENISSE
29-4-2005 C.C. 'de Stoep' SPIJKENISSE
2-5-2005 Theater Kerkrade Kerkrade
3-5-2005 Stg.Rijswijkse Schouwburg RIJSWIJK
6-5-2005 Schouwburg Het Park HOORN
7-5-2005 Schouwburg Het Park HOORN
Ik vond hem erg goed! Zitten een paar mindere kantjes aan, maar het is met afstand het beste wat ik ooit van WvK gezien heb. Vind ze over het algemeen erg wisselend en dan bedoel ik wisselend binnen 1 voorstelling: goed en tenenkrommend spel naast elkaar, sterke en ontzettend zwakke scenes. Dit stuk was van begin tot eind sterk, heel beklemmend. De anderhalf uur vlogen voorbij.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:38 schreef Meiske78 het volgende:
Hey hoe was die? Staat 13 en 14 mei nog in de Plaza hier in Eindhoven, dus misschien is dat wat om in mijn agenda te zetten
Had ik dan wel al verteld dat het heel erg leuk was??quote:Op zaterdag 23 april 2005 07:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
Had ik al verteld dat ik binnenkort naar Lebbis ga!!!
Ik dacht volgende week, of de week daarna ofzo, maar dat moet ik ff in de agenda opzoeken
Nee, dat had je nog nietquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Had ik dan wel al verteld dat het heel erg leuk was??![]()
Ik doe zo af en toe ook mijn best:quote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:22 schreef Meiske78 het volgende:
Ah ik ben niet de enige die dit topic kunstmatig in leven houdt
En dat is mod van TTKquote:Op donderdag 29 september 2005 17:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het zegt me allemaal niks Meiske78..
Misschien moet je van te voren ook eens wat roepen af en toe. Dan kan ik ook nog overwegen om er heen te gaanquote:Op donderdag 29 september 2005 17:38 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
En dat is mod van TTK![]()
Maarreh, daarom roep ik ook af en toe wat wel of niet beviel, wie weet steekt het iemand aan om ook te gaan. Alhoewel smaken natuurlijk verschillen
.
Eindhoven???quote:Op donderdag 29 september 2005 17:52 schreef Meiske78 het volgende:
De dingen die ik roep spelen nog wel hoor, ik zie veel in Eindhoven ( al zit ik vanavond in Utrecht voor Lizzy Timmers), maar vaak toeren voorstellingen het hele land door. Maar ik zal er anders volgende keer wat linkjes en evt speellijsten ingooien, om het makkelijk te maken.
Normaal??quote:Op donderdag 29 september 2005 18:28 schreef Isabeau het volgende:
En nog naar een concert in het theater, maar eh, daar laat ik me verder maar niet over uit, da's wel theater, maar geen TTK
eh neequote:Op donderdag 29 september 2005 21:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Normaal??
Ach, in Oss ben ik nog nooit geweest, dat zegt genoeg denk ik danquote:Op donderdag 29 september 2005 17:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Eindhoven???
Jij denkt dat ik vrijwillig, in m'n vrije tijd, naar Eindhoven ga????![]()
Nu ja, als ik blind ben zal ik het overwegen.
Wat een ongelooflijk lelijke stad...
Ah Den Bosch, dat lijkt er al meer opquote:Op vrijdag 30 september 2005 08:39 schreef Meiske78 het volgende:
Oh en Lizzy Timmers was cool! Nog te zien:
30 (première) sept en 1 okt & 5 t/m 7 okt - Huis a/d Werf, Utrecht
12 t/m 15 okt - Nes theaters, Amsterdam
5 nov. - Werkgroep Cultuur, Alkemade
18 nov. - Gruitpoort, Doetinchem
19 nov. - Lantaren/Venster, Rotterdam
24 nov. - Plaza Futura, Eindhoven
25 nov. - Verkadefabriek, Den Bosch
meer info: www.huisaandewerf.nl
Musicals zijn asociaal duur, niet normaal meer. Ik vind het wel belachelijk, maar ja een musical is ookwel weer heel gaaf.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
eh nee
Ik ga trouwens volgende week nog met een vriendin naar Mama Mia! toe in Utrecht. Dàt is duur trouwens.
Ik ben op Broadway naar een musical geweest en dat was goedkoperquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:59 schreef Diaan73 het volgende:
Musicals zijn asociaal duur, niet normaal meer. Ik vind het wel belachelijk, maar ja een musical is ookwel weer heel gaaf.
Leuk! Volgens mij wordt een van de rollen gespeeld door Rene van Kooten.....die man is goed!!!!!!1quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:43 schreef Diaan73 het volgende:
19 februari 2006 ga ik naar Beauty and the Beast....![]()
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:45 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Leuk! Volgens mij wordt een van de rollen gespeeld door Rene van Kooten.....die man is goed!!!!!!1
Ik heb Van Kooten in enkele musicals gezien waar ik geweest ben.....onder andere "Hair"quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]en ook Stanley Burleson is super...
Zoek je moderne dans of juist iets klassieks (ballet)? Op het gebied van Moderne Dans ken ik wel wat dingen. Je zou bijvoorbeeld naar een voorstelling van de choreograaf Rafael Bonachela kunnen gaan. Hij maakt naast dansvoorstellingen voor in het theater bijvoorbeeld ook choreografieën voor Kylie Minogue. Kijk maar eens op www.danceworksrotterdam.nl voor speeldata (22 okt in Plaza Futura weet ik toevalligquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:01 schreef Newb het volgende:
Hallo dudesss
Ik moet voor CKV naar een dansvoorstelling. Nou is dit niet mijn dagelijkse bezigheid, maar misschien weet iemand een hele leuke, die tot zo'n beetje eind dit jaar te bezichtigen is.
Als jullie iets weten, hoor ik het graag. Vermeld ook graag even de site erbij.
Newb.
Die tekst op de website was waarschijnlijk op basis van het eerste persbericht van het gezelschap. Die worden vaak al in april van het vorige seizoen geschreven. Daarna wordt een stuk pas echt gemaakt en tijdens dat proces verandert er nogal eens wat. In principe brengt een gezelschap een theater daar wel van op de hoogte, maar soms gaat er daarin wel eens wat mis.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:35 schreef Ang3l het volgende:
Zitten we daar bij SLEEP, FUCK & DIE... is het een hele andere voorstelling als op de site van de Plaza stond. Desalniettemin leuk, maar toch erg vreemd
Ja we zaten dus echt te wachten "Wanneer komt die engel des doods nou", maar die kwam gewoon nietquote:Op donderdag 20 december 2007 14:54 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
Die tekst op de website was waarschijnlijk op basis van het eerste persbericht van het gezelschap. Die worden vaak al in april van het vorige seizoen geschreven. Daarna wordt een stuk pas echt gemaakt en tijdens dat proces verandert er nogal eens wat. In principe brengt een gezelschap een theater daar wel van op de hoogte, maar soms gaat er daarin wel eens wat mis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |