abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 december 2002 @ 18:11:36 #1
22259 Fogerty
slapende account
pi_7583394
Naar analogie van: Welke concerten staan in je agenda? deel 3

en omdat ik het wat te ver vond gaan om alleen over 'Ongebluste kalk' een heel topic te openen

Bij mij staat alleen 'ongebluste kalk' (Zuidelijk toneel Hollandia) in de planning, ik ben daar erg benieuwd naar. Omdat het over Marinus v/d Lubbe gaat, maar ook omdat het zo spannend is als een voorstelling vrijwel geheel gedragen moet worden door 1 acteur. Zo moeilijk! Volgens de recensies doet Fedja van Huet het voortreffelijk, en dat wil ik dan wel eens met eigen ogen zien.

Misschien heeft iemand hem drie jaar geleden al gezien (het is een reprise), zo ja: was het wat?

Ik heb afgelopen week "Ifigeneia" van theatergroep Aluin gezien en "Grand Restaurant" van het Koningstheater. Twee heel verschillende producties, maar met de overeenkomst dat ze beide heel aardig waren, bij vlagen geweldig, maar niet overdonderend, overweldigend zoals sommige echt goede producties wel zijn.

[edit: linkjes toegevoegd]

Hieperdepiep hoera!
pi_7583447
in mijn agenda staat nix
046
Dank aan Yeahinho
pi_7583458
bij mij ook helemaal niks!
  maandag 30 december 2002 @ 01:44:33 #4
42349 carin
Happen naar het baasje??
pi_7611160
Ik ga in april naar Liberg toe, zit op de eerste rij precies in het midden!!!!
JOEPIE!!!!!
Markiezin van Kwaakmaarraak
pi_7661852
Ergens in april, Javier Guzman

ik hoop dat ik dan nog leef

fake a dream
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:53:05 #6
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_7665806
'Gloed' naar het boek van Sándor Márai op 31 januari in de schouwburg in Arnhem. Ben benieuwd; ik vond het boek heel erg mooi.
  donderdag 2 januari 2003 @ 18:54:32 #7
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_7670739
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 18:11 schreef Fogerty het volgende:
Bij mij staat alleen 'ongebluste kalk' (Zuidelijk toneel Hollandia) in de planning, ik ben daar erg benieuwd naar. Omdat het over Marinus v/d Lubbe gaat, maar ook omdat het zo spannend is als een voorstelling vrijwel geheel gedragen moet worden door 1 acteur. Zo moeilijk! Volgens de recensies doet Fedja van Huet het voortreffelijk, en dat wil ik dan wel eens met eigen ogen zien.

Misschien heeft iemand hem drie jaar geleden al gezien (het is een reprise), zo ja: was het wat?

Is dat alweer 3 jaar geleden? Sjeetje...
Ja ik heb de voorstelling inderdaad gezien en ik vond m erg goed. Fedja kan echt wel wat en ik ben sowieso erg dol op ZT-Hollandia (De voorstelling is trouwens gemaakt voor de fusie met het Zuidelijk Toneel door Hollandia). Het is een monoloog, en daar ben ik vaak wat huiverig voor, maar fedja vult in zijn eentje wel een podium. Waar ga je m zien? In Amsterdam tijdens brandhaarden?

Ik heb op dit moment alleen De Perzen van Annette Speelt in mijn agenda staan. Daar ben ik erg benieuwd naar. Christiaan Mooij, de regisseur, is vorig jaar afgestudeerd van de regie-opleiding en heeft toen de Ton Lutz prijs gekregen, voor het meest veelbelovende regietalent.

Verder is mijn agenda nog leeg. Ik ben meer een last-minute theaterbezoeker. En ik heb de uitkrant van januari ook nog niet onder ogen gekregen.

Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:42:40 #8
22259 Fogerty
slapende account
pi_7708983
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 18:54 schreef Meiske78 het volgende:
Ja ik heb de voorstelling inderdaad gezien en ik vond m erg goed. Fedja kan echt wel wat en ik ben sowieso erg dol op ZT-Hollandia (De voorstelling is trouwens gemaakt voor de fusie met het Zuidelijk Toneel door Hollandia). Het is een monoloog, en daar ben ik vaak wat huiverig voor, maar fedja vult in zijn eentje wel een podium.
Mooi, ik ben erg benieuwd. Ik ga hem trouwens in Nijmegen zien, eind januari.

De Perzen kan bijna niet missen, dat stuk is van zichzelf zo indrukwekkend dat je als theatergroep wel heel erg moet blunderen wil je daar een flutvoorstelling van maken Laat even weten hoe het was, ik zie dat ze eind mei hier in de buurt komen.

Ik heb in de planning staan Arturo Ui (NNT), Festen (De Ploeg) en de dood en het meisje (Linda van Dyck, Peter Tuinman en nog iemand), en nu dan dus de Perzen
Maar dat is maar een semi-planning, net als jij ben ik een last-minute theaterbezoeker, ik weet toch niet van tevoren of ik op 6 april wel kan en of ik mij dan uberhaupt in dit land bevind, dus ik reserveer nooit langer dan een week of drie van tevoren

[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 04-01-2003 20:54]

Hieperdepiep hoera!
pi_7717215
Theo Maassen, op Hemelvaartsdag! Rij 1, plaats 1.....
Wat bedoel je daarmee, Waldemar?
  zondag 5 januari 2003 @ 18:09:23 #10
22259 Fogerty
slapende account
pi_7722642
Ik zie trouwens op Moose dat de meningen over Ifigeneia wel heel erg verdeeld zijn De een prijst het de hemel in, de ander smijt met tomaten. Ik zit daar ergens tussenin

De reacties op de site van Moose op Night and day (de Paardenkathedraal) maken mij ook erg nieuwsgierig, daar lopen de meningen nog erger uiteen dan bij Ifigeneia. Het speelde gisteren voor het laatst, dus ik kan er niet meer heen. Iemand die het heeft gezien?

Hieperdepiep hoera!
  maandag 6 januari 2003 @ 11:10:55 #11
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_7734210
quote:
Op zondag 5 januari 2003 18:09 schreef Fogerty het volgende:
De reacties op de site van Moose op Night and day (de Paardenkathedraal) maken mij ook erg nieuwsgierig, daar lopen de meningen nog erger uiteen dan bij Ifigeneia. Het speelde gisteren voor het laatst, dus ik kan er niet meer heen. Iemand die het heeft gezien?
Ah, is het toch weer langs me heen gegaan. Dat was er 1 in de categorie 'die wil ik nog wel zien', dat is dan weer het nadeel van niet plannen.
En Festen van de Ploeg wil ik ook wel zien. Ik ziet dat Piet Römer meespeelt, grappig: zijn kleinzoon speelt in De Perzen.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 19:04:13 #12
32740 Luka
Schop kont!
pi_7825289
quote:
Op maandag 6 januari 2003 11:10 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Ah, is het toch weer langs me heen gegaan. Dat was er 1 in de categorie 'die wil ik nog wel zien', dat is dan weer het nadeel van niet plannen.
En Festen van de Ploeg wil ik ook wel zien. Ik ziet dat Piet Römer meespeelt, grappig: zijn kleinzoon speelt in De Perzen.

Ik ga naar Festen, Muiswinkel & Van Vleuten, Sanne Wallis de Vries, Rosas- Rain.
It's my world...you're just livin' in it!!!
  zondag 12 januari 2003 @ 20:46:37 #13
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_7861189
Festen is in Amsterdam heel erg uitverkocht, op Carré na, maar dat vind ik verre van ideaal als theater
  zondag 12 januari 2003 @ 22:58:46 #14
22259 Fogerty
slapende account
pi_7863952
quote:
Op zondag 12 januari 2003 20:46 schreef Meiske78 het volgende:
Festen is in Amsterdam heel erg uitverkocht
Hier ook al. Nouja, het hoefde toch al niet per se voor mij.
Ik had graag naar 'Barmhartige Samaritanen' gewild omdat ik een groot liefhebber ben van Joop Admiraal. Maar die heeft zich uit de voorstelling teruggetrokken, en nu lees ik op Moose ook nog eens niet erg positieve recensies. Laat dus maar.
Hieperdepiep hoera!
  maandag 13 januari 2003 @ 21:03:55 #15
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_7880328
quote:
Op zondag 12 januari 2003 22:58 schreef Fogerty het volgende:
Ik had graag naar 'Barmhartige Samaritanen' gewild omdat ik een groot liefhebber ben van Joop Admiraal. Maar die heeft zich uit de voorstelling teruggetrokken, en nu lees ik op Moose ook nog eens niet erg positieve recensies. Laat dus maar.
Ik was op de première! Als je het werk van regisseur Richard Maxwell kent, dan is dit absoluut een deceptie. Hij maakt altijd heel erg relativerende en ironische Amerikaanse voorstellingen. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar de twee die ik van hem gezien heb, waren werkelijk briljant. Hij heeft bij Barmhartige Samaritanen voor het eerst met Nederlandse acteurs gewerkt. En wat zo leuk was aan zijn voorstellingen is dat alles heel kaal en blanco is, terwijl Kitty Courbois dat gewoon niet is. Die heeft gewoon een bordje 'dit is de bekende actrice Kitty Courbois' op haar voorhoofd. Het decor stelde ook teveel een opvangcentrum voor. Jammer jammer jammer. Op zich heb ik me wel vermaakt hoor. Ze kan echt wel spelen en Kas Enklaar is trouwens ook een goede acteur (maar ik heb niet zoveel met Joop Admiraal.) Maar de droge humor uit zijn andere voorstellingen heb ik niet kunnen ontdekken.

Edit: Er staan nog geen nieuwe voorstellingen in mijn agenda...

[Dit bericht is gewijzigd door Meiske78 op 13-01-2003 21:09]

pi_7889714
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 10:27 schreef Kimmie het volgende:

Ik ben afgelopen donderdag bij z'n huidige voorstelling geweest (weet niet of het dan nog steeds dezelfde is), maar die was erg goed. 1,5 uur blauwgelegen.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 15 januari 2003 @ 00:57:42 #17
22259 Fogerty
slapende account
pi_7903501
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:42 schreef Fogerty het volgende:
De Perzen kan bijna niet missen, dat stuk is van zichzelf zo indrukwekkend dat je als theatergroep wel heel erg moet blunderen wil je daar een flutvoorstelling van maken
Ik zit mij af te vragen of dit geen afgrijselijke bullshit is. Ik weet eigenlijk wel zeker van wel.

Maar dit terzijde

Hieperdepiep hoera!
  woensdag 15 januari 2003 @ 01:04:48 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_7903577
Boudewijn de Groot, Jeans, Nilgun Yerli
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 16 januari 2003 @ 14:26:22 #19
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_7930036
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 00:57 schreef Fogerty het volgende:
quote:
"De Perzen kan bijna niet missen, dat stuk is van zichzelf zo indrukwekkend dat je als theatergroep wel heel erg moet blunderen wil je daar een flutvoorstelling van maken"

Ik zit mij af te vragen of dit geen afgrijselijke bullshit is. Ik weet eigenlijk wel zeker van wel.
Maar dit terzijde

Tja het is een mening.... Ik vind de Perzen persoonlijk een draak van een stuk. Er gebeurt geen reet in, er wordt alleen maar verteld over wat er aan het front is gebeurd. Juist daardoor wordt het ook moeilijk om er een interessante voorstelling van te maken.
Maar.... Ik heb het gisteren gezien en was blij verrast. Ze hebben er aan de ene kant wat luchtigheid doorheen geweven, waar ik blij om ben, want anders is het zoooo zwaar en aan de andere kant een link gelegd met de huidige situatie in de wereld.
Goed gespeeld, vol energie. En tja, je moet zelf maar gaan kijken
  donderdag 16 januari 2003 @ 18:07:33 #20
22259 Fogerty
slapende account
pi_7934664
Op Moose staat ook een erg positieve recensie (of is die van jouzelf? )
Hieperdepiep hoera!
  vrijdag 17 januari 2003 @ 18:00:43 #21
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_7956139
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 18:07 schreef Fogerty het volgende:
Op Moose staat ook een erg positieve recensie (of is die van jouzelf? )
*kuch*
  zondag 19 januari 2003 @ 12:08:07 #22
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_7984074
Heej die andere minirecensie is niet van mij....... En ook heel positief!
  zondag 19 januari 2003 @ 12:09:52 #23
30560 2Mini
Official Logo
pi_7984091
Jörgen Raymann - Slaaf of niet Verslaafd
Camera 1... 1!
pi_8024770
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 18:11 schreef Fogerty het volgende:
Naar analogie van: Welke concerten staan in je agenda? deel 3
Vanavond: Jeroen van Merwijk
a.s. zondag: The reduced Shakespeare company.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_8025258
doornroosje (3x)
3 musketiers
liberg
teeuwen
tineke schouten
eten met vrienden
tel uit je winst en
copacobana
  zaterdag 25 januari 2003 @ 16:30:03 #26
22259 Fogerty
slapende account
pi_8103457
quote:
Op zondag 19 januari 2003 12:08 schreef Meiske78 het volgende:
Heej die andere minirecensie is niet van mij....... En ook heel positief!
en nummer drie is gesignaleerd, OOK alweer positief!
Vanavond Ongebluste Kalk, ik ben erg benieuwd.
Hieperdepiep hoera!
  zaterdag 25 januari 2003 @ 23:44:51 #27
22259 Fogerty
slapende account
pi_8109232
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 18:54 schreef Meiske78 het volgende:
Het is een monoloog, en daar ben ik vaak wat huiverig voor, maar fedja vult in zijn eentje wel een podium.
Die gast is fenomenaal! Meer kan ik er nog effe niet over zeggen, even laten bezinken eerst. Maar MAN wat een acteur!
Hieperdepiep hoera!
  maandag 27 januari 2003 @ 14:04:03 #28
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_8132400
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 16:30 schreef Fogerty het volgende:
en nummer drie is gesignaleerd, OOK alweer positief!
Vanavond Ongebluste Kalk, ik ben erg benieuwd.
Er staat inmiddels ook een vierde minirecensie op www.moose.nl van ANNETTE SPEELT - De Perzen: Iets minder positief, maar toch nog een geweitje voor de spelers.

En is Ongebluste kalk al bezonken?

pi_8135046
RSC was dus ronduit briljant! Zie ook m'n topicje daarover.

Verder voor de komende maand in de agenda:
5 februari - Comedytrain.
27 februari - Jaap Mulder.

donderdag 30 januari 2003 @ 14:47:31 #30
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_8185082
Zooow ik heb weer wat aan plannen gedaan en het volgende staat nu in mijn agenda:
- Maria Dolores van Wayne Traub
- Vraagzucht van tgStan
- Blue remembered hills van De Roovers
- The complete works van RSC (overigens niet vanwege je topic, dit staat al maanden in mijn agenda)
- Dark van ZT Hollandia

En misschien dat ik ergens tussendoor ook nog Othello van Toneelgroep Amsterdam meepik

vrijdag 31 januari 2003 @ 21:34:30 #31
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_8212211
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:53 schreef 4br4x4s het volgende:
'Gloed' naar het boek van Sándor Márai op 31 januari in de schouwburg in Arnhem. Ben benieuwd; ik vond het boek heel erg mooi.
Zou ik dus vandaag zien, maar één van de hoofdrolspelers is ziek. Best wel balen, want ik keek er erg naar uit. Helemaal omdat ik eigenlijk nooit naar het theater ga.
  zaterdag 1 februari 2003 @ 23:37:54 #32
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_8228832
Maria Dolores (Wayn Wash 1) van Wayne Traub heb ik vanavond gezien. Een vage combi van film met een Maria-Mirakelspel, maar ik ben wel onder de indruk. Bijzonder stukje theater, maar wel voor gevorderden geloof ik. Voor makkelijk vermaak moet je hier niet naartoe gaan.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 19:00:09 #33
22259 Fogerty
slapende account
pi_8277558
quote:
Op maandag 27 januari 2003 14:04 schreef Meiske78 het volgende:
En is Ongebluste kalk al bezonken?
Ik zag een recensie staan op Moose die van mij had kunnen zijn, ware het niet dat deze persoon helemaal niets zei over de muziek.

Ik denk inmiddels wel door te hebben waarom ik niets zinnigs kon (en eigenlijk ook kan) zeggen over de voorstelling als geheel: ik was zo onder de indruk van de fenomenale acteerprestatie van Fedja van Huet dat dat al het andere naar de achtergrond drong. Weet ik veel wat ik moet zeggen over decor, muziek, script....dat doet er allemaal zo weinig toe

Maar als ik dan toch een poging doe kom ik tot de conclusie dat ik de teksten erg goed vond, al moest ik er wel even aan wennen. Ik moest sowieso even wennen aan de figuur Marinus v/d Lubbe zoals die hier werd neergezet. Maar als de voorstelling eenmaal een kwartiertje aan de gang is blijkt dat het allemaal perfect past: zijn maniertjes, zijn kleding, zijn teksten....het klopt gewoon. De muziek vond ik overweldigend en onmisbaar. Die rol van die vrouw echter....ik las ook al op Moose dat meer mensen daar vraagtekens bij zetten en ik dus ook. In het begin als ze gaat zingen lijkt het even alsof ze meer gaat zijn dan alleen een decorstuk, maar helaas is dat niet het geval en dan kun je je afvragen waarom ze er niet gewoon een decorstuk hebben neergezet. Ik kon me er verder niet aan storen, Fedja en de muzikanten vulden het podium en trokken alle aandacht naar zich toe.

Ik moet nog even zien of ik wel naar Arturo Ui (Brecht) ga volgende week, ik heb vervelend veel geld uitgegeven aan kaartjes voor popconcerten deze maand

Hieperdepiep hoera!
  zondag 9 februari 2003 @ 13:45:00 #34
22259 Fogerty
slapende account
pi_8365501
Ben gisteravond meegesleept naar:

"Het wereldberoemde Tam Tam creëert de meest fantastische en betoverende taferelen en er komt een inhoud aan de orde die ertoe doet. Alledaags gereedschap grijpt de macht in 'No Problem! or the secret life of objects'. Een voorstelling die het best omschreven kan worden als een live uitgevoerde 3D-animatiefilm met videoclips en een heftige soundtrack. De heerschappij der dingen speelt zich af in een miniatuurtheater; een gereedschapskist klapt uit tot een flat met lichtjes, pannen en raspen ontketenen een revolutie. Ooit een ballet van drie nijptangen gezien?"

En tja, het was weer eens wat anders dan anders, maar toch niet mijn ding Het was absoluut ontzettend knap gedaan maar het doet niets met je (althans: niet met mij en ook niet met de mensen met wie ik was). Voor 1 keer was het wel vermakelijk, volgende keer graag weer mensen van vlees en bloed op het toneel.

Hieperdepiep hoera!
  zondag 9 februari 2003 @ 15:34:05 #35
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_8367280
Ik ben deze week nog naar Vraagzucht van tgStan geweest. Een weinig coherente voorstelling met heel mooie en indrukkende stukken, maar ook stukken die werkelijk slaapverwekkend waren. Het heeft absoluut potentie, maar de makers moeten zeker 1/3 schrappen. Het is een monoloog, gebaseerd op teksten vann Max Frisch. Hij stelt in het begin vooral veel vragen, soms heel treffend, en geeft je dan net te weinig tijd om daarover na te denken. Wat denk ik juist goed is. Je loopt steeds achter de feiten aan. Na een uur is er een pauze, "Ik ga nu twee plaatjes draaien, bij elkaar zo'n 7 minuten. U kunt daar wat water nemen en eventueel een sigaret roken of naar het toilet"
Daarna een uur wat ze er net zo goed uit kunnen halen, ik heb er weinig van meegekregen. Dan weer pauze (ja het geheel is 3 uur!) en dan een heel heftig stuk wat duidelijk refereert naar de oorlogszucht van de VS. Heel heftig, maar na 10 minuten weet je het wel. En dan komt er nog een stuk over de dood van Tsjechov, waarvan ik het vermoeden heb dat het erg goed was, maar ik was inmiddels zo doodgeslagen dat ik het niet meer meegekregen heb. Als ze dat nou in de plaats zouden doen van het middenstuk en eindigden met het heftige gedeelte, zou het denk ik een prachtige voorstelling zijn.
Jammer hoor, maar wel een begenadigd verteller!
pi_8448258
Ik ga morgen naar Arturo Ui...
Was het maar voor de lol, nee hoor...ik moet een toneelverslag aken...
pi_8469348
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:44 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ga morgen naar Arturo Ui...
Was het maar voor de lol, nee hoor...ik moet een toneelverslag aken...
Ik ben er net geweest...
Tiz cool.
Jammer dat ik een verslag moet schrijven...
pi_8480181
A Streetcar Named Desired

8 maart in het Utheater

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_8488625
Deelder en Trio me reet
Jan Rot
Jan en An
Maarten van Roozendaal
Dood van een handelsreiziger
Stef Bos
Rowen heze
You only live once
  zaterdag 15 februari 2003 @ 12:21:33 #40
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_8492485
Vanavond Heroïsh van ISH en Toneelgroep Amsterdam in de Melkweg in Amsterdam. ISH is een skate-dance-groep. Aanvang 23:30, kaartje is ook geldig voor de dansnacht.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 15:23:53 #41
22259 Fogerty
slapende account
pi_8495262
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 12:21 schreef Meiske78 het volgende:
ISH is een skate-dance-groep.
Mijn zusje is ooit naar een optreden (waarschijnlijk niet dit) geweest van ze en was erg enthousiast.

Arturo Ui had trouwens een positieve recensie op Moose.
Ikzelf ga de komende tijd alleen maar naar concerten, op theatergebied is er alleen Andre Manuel met "Sleet" (cabaret)

Hieperdepiep hoera!
  zaterdag 15 februari 2003 @ 19:52:02 #42
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_8500012
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 15:23 schreef Fogerty het volgende:
Mijn zusje is ooit naar een optreden (waarschijnlijk niet dit) geweest van ze en was erg enthousiast.
Dit is gloedjenieuw, dus dat is idd onwaarschijnlijk. Een vriendinnetje van me heeft stage gelopen bij de organisatie achter ISH, vandaar dat ik wel erg benieuwd ben.
  woensdag 19 februari 2003 @ 23:42:30 #43
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_8597311
Vanavond naar Blue-remembered hills van De Roovers geweest, een stuk (oorspronkelijk TV-film) van Dennis Potter.
Prachtig opgebouwd, erg goed gespeeld, ik heb me geen moment zitten vervelen. Het is grappig, maar ook gruwelijk, een combinatie waar ik erg van houd. Juist door het contrast komt de gruwel harder aan. Absoluut een aanrader!
  donderdag 27 februari 2003 @ 09:57:37 #44
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_8745784
Gisteravond ook de Reduced Shakespeare Company gezien met de complete works. Ik was tijdens Romeo en Juliet een beetje bang dat ze alle stukken op die manier zouden doen, maar gelukkig hadden ze nog heel wat andere ideetjes die ze uitspeelden. Titus als kookprogramma vond ik erg treffend, maar ik vrees dat mensen die het stuk niet kennen, de humor er niet van meegekregen hebben. Dat is dan toch wel een verschil met Engeland, waar vrijwel iedereen op school al is doodgegooid met Shakespeare. De overgang van een zwart persoon naar het rappend doen van Othello vond ik op het randje, de komedies van 16 terugbrengen naar 1 vond ik briljant, en de publieksparticipatie tijdens Hamlet deden ze erg goed. Hulde aan Ophelia.

Gisteren de Uitkrant doorgekeken, ik denk dat ik deze maand iig naar Illias van Dood Paard wil en naar De Wilde Eend in de regie van Gerardjan Rijnders van Toneelgroep Amsterdam wil. Verder waarschijnlijk nog Ergens staat er nu een iglo leeg, een theaterproject met verstandelijk gehandicapten. Ligt het aan mij, of is het aanbod voor maart een beetje mager? (Iig in Amsterdam)

donderdag 27 februari 2003 @ 18:11:10 #45
22259 Fogerty
slapende account
pi_8756210
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 09:57 schreef Meiske78 het volgende:
ik denk dat ik deze maand iig naar Illias van Dood Paard wil
Ik ook, ik hoop dat er voor Arnhem nog kaarten zijn.
En ja, het aanbod is ook hier mager. Voor zover ik kan zien wordt het in april/mei beter. En da's mooi, want tegen die tijd heb ik misschien WEL weer geld.
Hieperdepiep hoera!
pi_8758634
Ik ga aankomende zaterdag naar een concert van een zes Georgische zangeressen met een saxofoonkwartet erbij, en ze spelen traditionele Georgische muziek, bewerkt door een Nederlandse moderne componist.

Heb GEEN idee wat ik ervan moet verwachten, maar ben heel benieuwd.

It's my party and I'll cry if I want to.
pi_8758911
quote:
Op zondag 12 januari 2003 20:46 schreef Meiske78 het volgende:
Festen is in Amsterdam heel erg uitverkocht, op Carré na, maar dat vind ik verre van ideaal als theater
carre is idd k*t zitten
ik ga wel ergens in april naar festen want laat dat nou net t enige zijn waarvoor ik na veel uitlotingen nog wel kaarten kon krijgen (trouwens niet alleen piet römer doet mee han römer ook, ..daar las ik net ook iets over..) verder staat nix gepland, maar dit seizoen ben ik ook al onverwachts naar lebbis en jansen/jan jaap van der wal/joep onderdelinden geweest, dus ik zeg nooit nix
  dinsdag 4 maart 2003 @ 23:51:47 #48
22259 Fogerty
slapende account
pi_8873721
Afgelopen zaterdag onverwachts naar Alex d'Electrique geweest, ben alweer kwijt hoe de voorstelling heette [edot} Gehavend, was het[/edit]. Ik vond het niet heel geweldig. We hebben wel gelachen, en sommige dingen waren echt wel knap bedacht of knap gedaan. Maar meer dan 'een avondje aardig amusement' was het niet.

Nu staat alleen de Ilias van Dood Paard in mijn agenda. Ik twijfel nog over Putlucht van Aluin, dat is namelijk op dezelfde avond als het optreden van een tamelijk leuk bandje. Keuzes, keuzes...

Hieperdepiep hoera!
  woensdag 5 maart 2003 @ 10:16:37 #49
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_8878438
Ik ben vrijdag naar een openbare repetitie geweest van Toneelgroep de Appel in Den Haag. Erik Vos is een 74jarige regisseur die al een jaar of 7 niet meer bij de Appel werkt, maar voor een speciaal project met allemaal jonge mensen die pas een paar jaar van de toneelschool af zijn, doet hij nog een maal een regie bij de Appel. Ik was nog nooit bij een openbare repetitie van de Appel geweest, maar het schijnt traditie te zijn. Maar misschien was dat in de tijd dat Erik Vos er de touwtjes in handen had gebruikelijk, en inmiddels meer een vergeten traditie.
Ik had totaal geen zin om helemaal naar Den Haag te reizen in mijn eentje, maar het was het helemaal waard. Ik ben zo blij dat ik gegaan ben! Die man aan het werk zien is iets heel bijzonders. Hij is echt een fenomeen. Hij was de eerste regisseur in Nederland die ook echt een regie-opleiding gevolgd had en ook zijn memoires ('In de Arena') zijn interessant om te lezen. Hij heeft een heleboel verteld over het stuk dat ze spelen Roberto Zucco en ze hebben aan twee scènes gewerkt. Vooral de laatste scène was erg indrukwekkend. Ze hadden er die middag voor het eerst aan gewerkt en dus was het voor hen nog heel erg zoeken naar een goede vorm. Erik Vos stond als een soort van dirigent iedereen aan te geven wanneer hij wat moest doen, niet te beschrijven . Een voorstelling van Erik Vos is een bijzondere ervaring, dus wie de kans heeft: Roberto Zucco van de Appel speelt vanaf 12 maart t/m 19 april in het Appeltheater in Den Haag.
  maandag 10 maart 2003 @ 10:38:47 #50
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_9000191
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:51 schreef Fogerty het volgende:
Nu staat alleen de Ilias van Dood Paard in mijn agenda.
Ik ben afgelopen zaterdag geweest in Frascati in Amsterdam. Een zeer knappe bewerking van dit boek. Ik zal er nog maar niet teveel over vertellen, ga het zelf maar zien

Ik ga toch nog wel naar wat voorstellingen deze maand. Dark van ZT Hollandia in de stadsschouwburg in Haarlem, Roberto Zucco bij de Appel in Den Haag, Boswachten van Jetse Batelaan in het Gasthuis in Amsterdam en ik vergeet vast nog wel iets.

donderdag 13 maart 2003 @ 17:52:52 #51
22259 Fogerty
slapende account
pi_9096700
quote:
Op maandag 10 maart 2003 10:38 schreef Meiske78 het volgende:
Ik ben afgelopen zaterdag geweest in Frascati in Amsterdam. Een zeer knappe bewerking van dit boek. Ik zal er nog maar niet teveel over vertellen, ga het zelf maar zien
Doe ik, volgende week
Er stond trouwens een vernietigende recensie van de Perzen op Moose, heb je die gezien? Maar goed, daar tegenover staan een stuk of drie positieve. Putlucht heeft ook positieve recensies, misschien moet ik daar toch maar naartoe.
Hieperdepiep hoera!
  donderdag 13 maart 2003 @ 17:57:25 #52
49209 _sophje_
nee, dat klopt ja
pi_9096821
cool, veel mensen die van theater houden

ik ben zelf vorige week naar 'gehavend' geweest van Alex d'electrique..
kent iemand deze groep? ze maken absurdistisch theater en aan het eind van de voorstelling is het altijd een chaos op het podium
mijn inspiratie

we don't have a smaller ego, it only works different from men
  donderdag 13 maart 2003 @ 22:09:00 #53
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_9103557
quote:

Ik ga ook naar Javier in mei..... Ik heb hem in augustus gezien in Leiden, hij is zoooooo leuk!!!! En de week daarop ga ik naar Hassan's Angels....
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  donderdag 13 maart 2003 @ 22:35:31 #54
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_9104408
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 17:57 schreef _sophje_ het volgende:
cool, veel mensen die van theater houden

ik ben zelf vorige week naar 'gehavend' geweest van Alex d'electrique..
kent iemand deze groep? ze maken absurdistisch theater en aan het eind van de voorstelling is het altijd een chaos op het podium
mijn inspiratie

Ja, die ken ik, wat heb ik ook weer van ze gezien? Oh ja Woyzeck in 1999 en Blokhut in 2001. Ze maken leuke voorstellingen, maar soms is het ook wel een beetje makkelijk scoren. Alsof ze een trucje hebben dat ze steeds maar weer gebruiken. Ik vond Woyzeck ook leuker dan Blokhut, hoewel daar wel weer heel komisch was dat recensenten serieus dachten dat ze een Noors stuk zouden spelen en dat in de soep liep, terwijl het gewoon geschreven was door Ko van de Bosch.
  donderdag 13 maart 2003 @ 22:41:34 #55
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_9104624
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 17:52 schreef Fogerty het volgende:
Er stond trouwens een vernietigende recensie van de Perzen op Moose, heb je die gezien? Maar goed, daar tegenover staan een stuk of drie positieve.
Neej die had ik nog niet gezien.... nu wel dus
Toch vond ie Thijs Römer goed ondanks alles
Ach, ik vond het mooi!
  dinsdag 18 maart 2003 @ 00:16:07 #56
22259 Fogerty
slapende account
pi_9194543
Goed, Putlucht van Aluin laat ik definitief schieten, het bandje dat op dezelfde avond speelt lijkt me leuker. Woensdag naar de Ilias, ben benieuwd. En volgende week een opvoering van Alkestis door het Kraaktheater, in een kraakpand ook nog
Ze komen ook in Amsterdam trouwens, voor wie erheen wil, op donderdag 3 april in de 'pick up club' (voormalig theater Carrousel). Ik laat nog wel weten of het wat was.
Hieperdepiep hoera!
  donderdag 20 maart 2003 @ 00:29:28 #57
22259 Fogerty
slapende account
pi_9248269
Whaha, die Ilias was vooral erg lachen Het leek of ik in een live opvoering van het #filosofiekanaal was beland, ik heb in lange tijd niet zo'n serie krachttermen voorbij horen komen
Sommigen van onze groep vonden het daarom maar niks: zinloos gescheld en geen diepgang. Ben ik het niet mee eens en gelukkig de meerderheid van onze groep ook niet. Juist op deze avond waarop de tweede golfoorlog staat te beginnen is was deze voorstelling nogal wrang: "het boeit ons niks, de wijn is lekker, en wij zitten hier en zij daar"
Hieperdepiep hoera!
pi_9255723
klopt t dat ze in festen in hun blote reet over t podium huppelen?
  donderdag 20 maart 2003 @ 21:52:01 #59
46053 Fikkie
Eilandhond 4ever!
pi_9270065
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 00:29 schreef Fogerty het volgende:
Whaha, die Ilias was vooral erg lachen Het leek of ik in een live opvoering van het #filosofiekanaal was beland, ik heb in lange tijd niet zo'n serie krachttermen voorbij horen komen
Sommigen van onze groep vonden het daarom maar niks: zinloos gescheld en geen diepgang. Ben ik het niet mee eens en gelukkig de meerderheid van onze groep ook niet. Juist op deze avond waarop de tweede golfoorlog staat te beginnen is was deze voorstelling nogal wrang: "het boeit ons niks, de wijn is lekker, en wij zitten hier en zij daar"
Ik vond Illias ook geweldig, de goden die de ene keer de ene partij helpen en de andere keer de andere. Beide partijen aanbidden immers dezelfde goden! En het boeide ze ook gewoon geen reet wie er won, als er maar snel een einde aan kwam zodat ze konden eten. En hoe ook de draak werd gestoken met al die namen en al die mensen die allemaal weer familie van elkaar waren op een of andere manier. "Achilles? Wie was dat dan ook alweer?" Wie kan al die figuren uit de trojaanse oorlog ook uit elkaar houden? Gek genoeg door de goden te personifiëren, had ik bij hen geen enkel probleem om ze uit elkaar te houden.
Ik heb me alleen wel een beetje geërgerd aan dat 'ding' (moest het iets voorstellen, want dan heb ik het gemist) dat boven hun hoofden hing waarop stond 'we don't care'. Dat kon ik uit de rest van de voorstelling ook wel halen. Het bewoog ook nog heen en weer en daardoor leidde het me alleen maar af van de handeling op het toneel.
Na Prometheus, waar ze naar mijn mening de plank compleet missloegen, weer een goede voorstelling van Dood Paard!
[I]Daar wassik weer![/I]
  woensdag 26 maart 2003 @ 00:42:24 #60
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_9378233
Vanavond onverwacht naar Bambie 8 geweest, van Bambie. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vond. Het is mime en dus heel beeldend, en sommige dingen vond ik erg mooi, maar soms had ik ook echt het gevoel van 'waarom???' Maar goed ik ga er nog wel een nachtje over slapen....

Morgen naar Dark van ZTHollandia in Haarlem

donderdag 27 maart 2003 @ 23:25:36 #61
22259 Fogerty
slapende account
pi_9421879
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:16 schreef Fogerty het volgende:
En volgende week een opvoering van Alkestis door het Kraaktheater, in een kraakpand ook nog dat bleek niet zo te zijn
Ze komen ook in Amsterdam trouwens, voor wie erheen wil, op donderdag 3 april in de 'pick up club' (voormalig theater Carrousel). Ik laat nog wel weten of het wat was.
Oh. Mijn. God.
Ik vond dit echt heel erg.
Het was een "kijk ons eens artistiek verantwoord bezig zijn"-voorstelling.

De rest van het gezelschap waar ik mee was vond het best goed, en ik hoorde achter me in het publiek ook iemand na afloop zeggen "mooi was het he?"
en ik vond het dus werkelijk waar helemaal niks.
Al na twee minuten was mijn irritatiegrens bereikt, maar het stuk duurde een uur.

En ja tuurlijk, het is allemaal knap gedaan, en ja je kunt zien dat het mensen zijn van de toneelschool en dat ze veel kunnen. Maar komop zeg, als ik mensen wil zien die alleen maar hun kunstje vertonen ga ik wel naar het circus. Dit was Mariah Carey maar dan in het theater: "luister eens, ik kan vier octaven bereiken" en dan verder niets, geen vlees en bloed, geen emotie, geen enkel moment dat je even in vervoering werd gebracht. Alleen maar pretentieus gedoe

Later als ik het even heb laten bezinken zal ik heus wel toegeven dat er bepaalde momenten best goed waren, de hoofdrolspeler mag 1 keer heel kwaad worden en doet dat echt wel goed. En de regisseur heeft een aantal best leuke dingen bedacht. En ja, het is echt wel allemaal heel knap gedaan. Maar het deed me helemaal niks, behalve dat het bijzonder veel ergernis opwekte.

Hieperdepiep hoera!
pi_9436800
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 19:04 schreef Luka het volgende:

[..]

Ik ga naar Festen, Muiswinkel & Van Vleuten, Sanne Wallis de Vries, Rosas- Rain.

Muiswinkel & Van Vleuten, daar ben ik vorige week geweest. Was erg leuk! Veel voetbal, dat wel. (en uiteraard wat typetjes, al lijkt het op het begin dat ze dat niet meer willen doen:

Sporthelden en mannenleed in vakantiehuisje op de Wadden
Mannen met vaste lasten door Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten.

Even slaat de schrik om het hart. In de openingsscene van 'Mannen met vaste lasten' rekent Diederik van Vleuten af met de imitaties van voornamelijk sporthelden waarmee het duo bekend werd. Erik van Muiswinkel staat als Anton Geesink op het podium, Van Vleuten als Ronald Koeman. Eerst klaagt Van Vleuten dat zijn stem eigenlijk helemaal niet op die van de Ajax-coach lijkt, dan zegt hij: 'ledere avond zo'n pruik op en een apenpakje aan. Dat ga ik echt niet iedere avond doen. De mensen vinden dat leuk, maar ik zit vaak op de terugweg in de auto te shaken en weet niet meer wie ik ben. Ik word er zo moe van.'

Verder ga ik zelf naar:

- Leids Cabaret Festival
- Thomas van Luyn
- Rhythm of the Dance

en ik ben toevallig gisteren naar Joep Onderdelinden geweest

dinsdag 1 april 2003 @ 23:37:12 #63
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_9525812
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 23:25 schreef Fogerty het volgende:
En ja, het is echt wel allemaal heel knap gedaan. Maar het deed me helemaal niks, behalve dat het bijzonder veel ergernis opwekte.
Dit had ik nu ook bij Dark van ZT Hollandia. De voorstelling werd gespeeld in de half afgebroken schouwburg van Haarlem en dat geeft het natuurlijk al een beetje spektakel, maar uiteindelijk werd de streking van het verhaal geheel niet duidelijk. Het ging over Jeanne d'Arc, maar verder...?? Mooie effecten met rook icm laserstralen en een leuke stijlbreuk halverwege waarbij een van de 'actrices' (aanhalingstekens, want het waren erg jonge meisjes die niet echt overtuigend stonden te acteren) de helft van het publiek meenam voor een rondleiding door de schouwburg. Ik baalde wel dat ik op het tweede balkon zat
Maar alles bij elkaar vond ik het een weinig geslaagde voorstelling in een omgeving die zo ontzettend veel potentie heeft. Jammer jammer jammer.

Op dit moment staan in mijn agenda: Vrijdag van ZTHollandia en De wilde eend van tga

pi_9635560
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 19:05 schreef SpaceAce het volgende:

- Leids Cabaret Festival

Hoe vond jij het?

Ik heb me 200% kostelijk vermaakt, liep als een trein.
Wim Helsen is echt brilljant!! Vlaamse woordenpoep

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 24 april 2003 @ 00:08:45 #65
22259 Fogerty
slapende account
pi_9974853
Een tip voor de mensen uit Amsterdam en omgeving: tot begin mei speelt daar "Een meeuw" van de Theatercompagnie, en ik lees er tot nu toe alleen maar juichende dingen over.
Hieperdepiep hoera!
pi_9992628
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:35 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Hoe vond jij het?

Ik heb me 200% kostelijk vermaakt, liep als een trein.
Wim Helsen is echt brilljant!! Vlaamse woordenpoep

Damn, ik zie dit nu pas

Anyway, ik vond het echt super! Heb zo gelachen.
Alleen hadden wij dus die dag geen Wim Helsen

Ik vond Najib Amhali zeer goed. Hoe hij de fabeltjeskrant deed, zeer top!

dinsdag 6 mei 2003 @ 10:50:20 #67
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_10240559
Ik ga morgen naar Kaas van Annette Speelt, ergens deze week naar Sex en Eten in Bellevue Lunchtheater en later deze maand naar Vrijdag van ZTHollandia (geselecteerd voor Het Theaterfestival!)
  dinsdag 6 mei 2003 @ 10:52:32 #68
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_10240600
quote:
Ik ga in juni in het Zaantheater
  dinsdag 6 mei 2003 @ 10:57:54 #69
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_10240701
quote:
Op donderdag 24 april 2003 00:08 schreef Fogerty het volgende:
Een tip voor de mensen uit Amsterdam en omgeving: tot begin mei speelt daar "Een meeuw" van de Theatercompagnie, en ik lees er tot nu toe alleen maar juichende dingen over.
Ik wilde er vrijdag dus heengaan, maar het is voor de rest van de voorstellingen uitverkocht

Maar Een meeuw is gelukkig geselecteerd voor het Theaterfestival en speelt dus waarschijnlijk begin september nog in Amsterdam en Antwerpen en gaat sowieso in het begin van 2004 nog touren.

woensdag 7 mei 2003 @ 00:09:01 #70
22259 Fogerty
slapende account
pi_10261568
Ik zou morgen best naar de Mensenhater willen, maar ik ben blut
Zelfde verhaal voor de Dood en het Meisje volgende week.
MAAR eind mei gaan we in elk geval wel naar De Perzen van Annette Speelt.
Hieperdepiep hoera!
  dinsdag 13 mei 2003 @ 22:06:03 #71
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_10410772
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 10:50 schreef Meiske78 het volgende:
Ik ga morgen naar Kaas van Annette Speelt, ergens deze week naar Sex en Eten in Bellevue Lunchtheater en later deze maand naar Vrijdag van ZTHollandia (geselecteerd voor Het Theaterfestival!)
Kaas was weer erg goed, Sex & eten is afgelast.
  zondag 25 mei 2003 @ 19:57:29 #72
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_10672369
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 10:50 schreef Meiske78 het volgende:
... en later deze maand naar Vrijdag van ZTHollandia (geselecteerd voor Het Theaterfestival!)
Ik ben inmiddels dus geweest, en zoals je op de frontpage kunt lezen, vond ik het echt geweeeeeeeldig! Echt een aanrader.

Binnenkort begint het Holland Festival, waar ik als oproepkracht ga werken, dus ik hoop dat ik daar wat voorstellinkjes mee kan pikken

Je kan trouwens wel merken dat we tegen de zomer aanzitten en het seizoen begint af te lopen. Er gaat bijna niets meer in première...

Iemand nog iets boeiends in zijn agenda staan qua theater? Of iets geweldigs (of juist niet) gezien?

zondag 25 mei 2003 @ 20:39:38 #73
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_10673229
Voor het komende seizoen oa ;

Mini & Maxi
De vliegende panters
Youp van het Hek
The full minties
Het groot niet te vermijden ...

En nog een paar musicals

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 2 juni 2003 @ 00:05:44 #74
22259 Fogerty
slapende account
pi_10816809
Gisteren eindelijk de Perzen gezien. Drie positieve en twee negatieve recensies op Moose, dus het kon alle kanten op. Het eerste deel had ik moeite om niet in slaap te vallen. Dat lag deels aan mijn toestand van dat moment, maar deels ook wel aan het stuk: alleen maar monologen en nauwelijks spel houdt de mens niet wakker. Er dommelden meer mensen weg, zag ik. Op zich jammer, want het was duidelijk een sympathieke club en spelen kunnen ze absoluut. En ik vind het echt wel te prijzen dat ze probeerden dicht bij de oorspronkelijke tekst te blijven e.d. Maarja, ik viel wel in slaap en da's ook weer niet de bedoeling
Gelukkig maakte de tweede helft veel goed: eigenlijk vanaf de geestverschijning van Dareios was het behoorlijk goed, met een topprestatie van Thijs Romer, wat kan die gast acteren...Dareios was sterk, maar vooral de thuiskomst van Xerxes, wat speelde hij dat kwetsbaar, daar had ie niet eens voor uit de kleren gehoeven.

All in all dus een positief gevoel over deze voorstelling. Gold voor de rest van onze club ook, en die vielen ook niet in slaap, dus die waren nog positiever dan ik

Hieperdepiep hoera!
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:38:30 #75
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_11158290
Zoow, ik heb in de tussentijd stiekem toch nog wat meer voorstellingen gezien. Zo was daar donderdag zeer onverwacht The Wooster Group (een zeer bekende groep Amerikanen) die in Amsterdam 'To you the birdie' speelden. Vrijdag en vanavond heb ik voorstellingen van de Regiedagen gezien: Vrijdag 'De Presidentes' en vanavond 'Spooksonate'.

Oh ja en ik ben naar Javier Guzman geweest Dat was leujk!

Ik heb ff niet echt dingen gepland staan. Ik ben eigenlijk ook een beetje een last-minute theaterganger.

pi_12536035
  • 31-10-03: Kommil Foo - Wolfijzers en schietgeweren
  • 17-11-03: Hans Teeuwen - Industry of Love
  • 17-12-03: Sjaak Bral - Vaarwel 2003
  • 07-02-04: NUHR - Over de top
  • 10-03-04: Lebbis - Vuur
  • 20-04-04: Droog Brood - Scenes voor de mensen
  • 21-04-04: Guido Weijers - Myosotis
  • 05-06-04: C3 - Jochem, Onno en Mike

pi_12707628
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:25 schreef SpaceAce het volgende:
  • 31-10-03: Kommil Foo - Wolfijzers en schietgeweren
  • 17-11-03: Hans Teeuwen - Industry of Love
  • 17-12-03: Sjaak Bral - Vaarwel 2003
  • 07-02-04: NUHR - Over de top
  • 10-03-04: Lebbis - Vuur
  • 20-04-04: Droog Brood - Scenes voor de mensen
  • 21-04-04: Guido Weijers - Myosotis
  • 05-06-04: C3 - Jochem, Onno en Mike

Wat aanvullingen

• 12-03-03: Crème Fraiche - Déjà Vu
  • 24-10-03: Sjaak Bral - Op ware grote
  • 18-11-03: Veldhuis & Kemper - De geur van...
  • 13-12-03: Schudden - Puin
  • 17-02-04: Comedytrain - Comedytrain
  • 21-05-04: Rooijakkers, Kamps en Kamps - 3

zondag 7 september 2003 @ 12:24:53 #78
65137 Haribo
onbegrijpelijk
pi_12997653
De site van Moose is helemaal vernieuwd. Ze hebben nu ook een registratiesysteem zoals het Fok!forum. Ik heb gezorgd dat ik er als de kippen bij was om me te kunnen registreren met mijn veel voorkomende voornaam

In mijn agenda voorlopig niets, al ga ik misschien vanavond naar Andre Manuel (Sleet)

pi_13304641
ik ga naar :
2-10 jochem myjer,
4-10 creme fraiche,
9-10 roue verveer&renee van bavel,
9 -11 arie & silvester,
21-1 lebbis ,
29-1 mike bodde,
26-2 claudia de breij,
18-3 kasper van kooten,
7-4 stessen,
12-5 C3 (met klaas)
  FOK!fotograaf zaterdag 20 september 2003 @ 07:17:07 #80
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13307720
Onno Innemee, een try-out
Sound of Music, musical
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2003 @ 07:19:42 #81
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13473932
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 07:17 schreef Xilantof het volgende:
Onno Innemee, een try-out
Sound of Music, musical
Onno innemee heb ik gister gezien

en hij was erg leuk moet ik zeggen

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 27 september 2003 @ 13:41:26 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_13477599
  • 24-09 Karin Bloemen en Cor Bakker (al geweest dus)
  • 25-10 Venice
  • 06-11 Focus: About Time
  • 11-11 Grease
  • 02-12 Cyrano de Bergerac
  • 14-01 Hans Liberg: Tatatata
  • 03-04 Nilgun Yerli
  • 07-04 Stef Bos: Dichterbij
  • 15-04 NAT (Ernesto & Marcellino/Wilfried Finkers)
  • 16-04 West Side Story
  • troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_13871274
    18-10

Bertje Vis (Bert Visscher)

Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
      dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:02:51 #84
    65137 Haribo
    onbegrijpelijk
    pi_13871386
    Ik heb me een of ander kortingsding laten aansmeren waarvan de verkoper zei dat ik daarmee 4x gratis naar een voorstelling kon tot eind december. Die kaart kostte 15 euro, dus een koopje! Helaas blijkt dat ik alleen maar gratis naar die voorstellingen kan als er een volledig betalend iemand meegaat, dus aan mijn vrienden-met-studentenkorting heb ik ook niks. Tenzij we gezamenlijk goedkoper uit zijn als zij volledig betalen en ik gratis ga, ofzo. Hoe dan ook: bah

Ik wil nog naar:
    - William Sutton - Why I love Shakespeare
    Misschien Ernst v/d Pasch - Weg en Jochem Myjer - Adehade
    Cloaca?
    Ik weet het allemaal nog niet zo goed

pi_14947042
    Vanavond naar Sympathy for the Devil (NNT), weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten, als ik zo de introotjes lees vermoed ik dat het ofwel heel tof, ofwel echt helemaal niks ga vinden

Maar waar ik even over wil klagen: dan ga je naar zo'n voorstelling, en dan vind je 18,50 aardig duur maar vooruit, je gaat toch maar. Kom je bij die kassa, komt er bovenop die 18,50 nog TWEE EURO SERVICEKOSTEN Ik heb nog gevraagd: "als ik de kaartjes op een andere manier had besteld, via internet ofzo, had ik dan die servicekosten niet hoeven betalen?" Niet dus, die twee euro komen er altijd bij. Wat een achterlijke vertoning zeg.

Desondanks gaan we toch, en het zal mij benieuwen

pi_15109725
    quote:
    Op woensdag 26 november 2003 16:45 schreef thaleia het volgende:
    Vanavond naar Sympathy for the Devil (NNT), weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten, als ik zo de introotjes lees vermoed ik dat het ofwel heel tof, ofwel echt helemaal niks ga vinden
    Dat laatste, dus. En daar sta ik kennelijk alleen in, ik lees enkel positieve recensies en degene met wie ik was vond het ook wel wat. Ik zal het wel niet begrepen hebben

De komende tijd wil ik wel naar Witlox, van de Wetten van Kepler. Vind het altijd wel leuk wat ze doen, dus wie weet nu weer.
    Verder misschien Dood Paard - Sell by date best before end, al is men daar op Moose weinig over te spreken maar ja, 't is wel Dood Paard...

woensdag 3 december 2003 @ 12:11:03 #87
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_15112821
    quote:
    Op woensdag 3 december 2003 10:08 schreef thaleia het volgende:
    Verder misschien Dood Paard - Sell by date best before end, al is men daar op Moose weinig over te spreken maar ja, 't is wel Dood Paard...
    Zit ik ook over te denken, hoewel ik Dood Paard zeer wisselend vind. Na hun Stock (waarbij ze oude voorstellingen opnieuw speelden) had ik echt een beetje een overdosis Dood Paard, maar Illias vond ik wel weer heel goed.
    pi_15887128
    We hebben besloten maar wel te gaan. Die negatieve recensies zijn er maar twee, en ik heb laatst nog gezien hoe ik iets wat op Moose unaniem positief werd beoordeeld helemaal niets vond. Misschien kan dat ook andersom

Witlox was ik even vergeten en heb ik inmiddels gemist, nouja, geen ramp. Tantalus van De Appel lijkt me een erg bijzondere ervaring, maar om er nou helemaal voor naar de andere kant van het land te reizen...mwah.

donderdag 1 januari 2004 @ 22:31:49 #89
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_15887423
    Ik ving iets op over dat Tantalus 12 uur duurt . Ik vind theater leuk, maar zelfs een 4 uur durend stuk van Shakespeare is behoorlijk lang. Ik ga volgende week zaterdag in ieder geval naar Richard III van Annette Speelt.
    pi_16265379

Richard III van Annette Speelt heeft lovende recensies op Moose. Vooral Thijs Romer schijnt weer de sterren van de hemel te spelen en dat wil ik zien. En juist die twee keren dat ze enigszins in de buurt komen kan ik met geen mogelijkheid gaan.
    Ik overweeg echt serieus om maar naar de andere kant van het land te reizen om toch te kunnen gaan kijken.
      woensdag 14 januari 2004 @ 22:42:39 #91
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_16267550
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 21:39 schreef thaleia het volgende:

Richard III van Annette Speelt heeft lovende recensies op Moose. Vooral Thijs Romer schijnt weer de sterren van de hemel te spelen en dat wil ik zien. En juist die twee keren dat ze enigszins in de buurt komen kan ik met geen mogelijkheid gaan.
    Ik overweeg echt serieus om maar naar de andere kant van het land te reizen om toch te kunnen gaan kijken.
    Ik ben ook nog niet naar Annette Speelt geweest. De première zat vol en dus heb ik kaartjes gekregen voor begin maart. Nog even geduld ook wat mij betreft. Wel echt tof dat iedereen zo lovend is, krijgen ze misschien van de Raad voor Cultuur ook wel een positief advies en (dus) subsidie van het ministerie van OCW.
    Ik ga vrijdag a.s. wel naar Gaga van Alex d'Electrique, waar ik ook heel benieuwd naar ben.

Verder momenteel nog geen concrete plannen

pi_16275863
    vanavond Jörgen Raymann
    House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
    Nu ook Zuid Afrika
      maandag 26 januari 2004 @ 21:11:52 #93
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_16608891
    Wat ik van 'Gaga' vond, kun je op de Frontpage lezen. Ik heb nog een theatertip voor wie daar behoefte aan heeft. ZT Hollandia speelt momenteel de reprise van 'De Bitterzoet'. Deze voorstelling heb ik een paar jaar terug al 2 keer gezien en misschien ga ik nog wel een keer dit jaar. Fedja van Huet speelt een van de hoofdrollen en het is een stuk van Dennis Potter. Op www.zthollandia.nl kun je meer informatie vinden Echt een aanrader
    pi_25007335
    Hee, dit topic ligt nog erger op zijn gat dan zijn tegenhanger in Muziek!

Maar nu dan toch maar met een rotschop omhoog: ik wil graag weten of er hier al mensen naar Gilgamesj zijn geweest. Ik lees juichende recensies op Moose en zou er best naartoe willen, maar twijfel nog omdat het een dure grap gaat worden (naast de entree ook nog een treinkaartje naar de andere kant van het land, omdat het alleen in A'dam speelt). Wie is geweest en wil mij even vertellen wat hij ervan vond?

In elk geval wel in mijn agenda: Atreus & Thyestes van Dood Paard. Ik vond hun "Ilias" erg tof, wil ze graag weer aan het werk zien met een klassiek thema.
    pi_25263107
    (Schopje)
    Niemand naar Gilgamesj geweest?

Ik wel naar Dood Paard, en dat viel verdomd tegen Ik ga niet de moeite nemen om te schrijven waarom, want er leest toch niemand in dit topic. Kijk maar op Moose.
      zaterdag 26 februari 2005 @ 11:06:06 #96
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_25263171
    In April ga ik naar het Delfs Blok
    pi_25324680
    quote:
    Op zaterdag 26 februari 2005 11:00 schreef thaleia het volgende:
    (Schopje)
    Niemand naar Gilgamesj geweest?
    Ik nu wel, en het was zeer de moeite waard, en daarom wil ik hierbij deze voorstelling van harte aanraden aan al die mensen die hier niet lezen.
      woensdag 2 maart 2005 @ 01:48:42 #98
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_25324705
    De volgende is Jörgen Raymann 22 maart
      zaterdag 5 maart 2005 @ 12:17:50 #99
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_25378492
    quote:
    Op zaterdag 26 februari 2005 11:00 schreef thaleia het volgende:
    Ik wel naar Dood Paard, en dat viel verdomd tegen Ik ga niet de moeite nemen om te schrijven waarom, want er leest toch niemand in dit topic. Kijk maar op Moose.
    Hoi, ik ben niemand

Maar ik had inderdaad ook al van een vriendin van me gehoord dat het niet de beste voorstelling van Dood Paard is. Ik laat deze dus maar aan me voorbij gaan.
    pi_25378762
    a.s. vrijdag: Howard Komproe

Dan staat er nog 'Het naakte bestaan' van Hans Dorrestein en Martin van Dijk op de rol voor 26 maart. En dan is voor mij het seizoen weer voorbij, in ieder geval wat ingekochte kaarten betreft.
    pi_25946592
    naja zeg, ik zie dit topic nu pas!

Gilgamesj en Atreus en Thyestes allebei gezien.
    Vooral Gilgamesj was zeker de moeite waard om te zien.
    Was helemaal uitverkocht en ik stond op de wachtlijst in de laatste week dat ze speelde en kon 5 minuten na aanvang toch nog naar binnen via de nooduitgang.
    bedankt Compagnietheater!

Morgen naar "Cinema Victoria" van Unieke Zaken.
    En woensdag 13 april naar "Painicilline" van Alex d'Electrique.
    Allebei in de toneelschuur in Haarlem.
    "oh u cut your hair??"
    "yea..it was gettin in the way of my drinking"
      zondag 3 april 2005 @ 02:34:09 #102
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_25946796
    20 april ; Ernesto met Wilfried Finkers
    Ik zie het wel.
      maandag 4 april 2005 @ 18:04:17 #103
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_25981543
    Wat een fijn topic! FF niks in mijn agenda voorlopig helaas... ik wilde laatst naar 'de familie Schroffenstein' van 't Barre land, maar die voorstelling duurde geloof ik weer meer dan drie uur en met hoogzwangere buik was dat echt niet meer te doen. Jammerrrrrrrrrr!
      donderdag 14 april 2005 @ 22:30:27 #104
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_26234720
    Hmm ik heb Annette speelt alweer gemist hier in de buurt zie ik
    Ze spelen Nu nog wel in Amsterdam, Amersfoort en Den Haag. Leuke groep, wel de moeite waard om eens te gaan kijken!
      donderdag 14 april 2005 @ 22:32:17 #105
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_26234779
    TeeVeePee
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_26242122
    27 april naar Who's afraid of Virginia Woolf in Den Haag en mogelijk op 24 mei in Rotterdam naar het Rotterdams Dans Theater als ik een concert van Yamato (japanse percussionisten) naar de 23 kan verplaatsen
    Please don't sit on my imaginary friend
    pi_26242289
    11 juni: van Muiswinkel en van Vleuten in de schouwburg in Groningen
    Ieder zijn mening. Ik hou ook van smarties...
      vrijdag 15 april 2005 @ 10:23:11 #108
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_26242332
    Vanavond naar Delfts Blok
    pi_26317573
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 10:21 schreef Feather het volgende:
    11 juni: van Muiswinkel en van Vleuten in de schouwburg in Groningen
    Ik heb ze laatst gezien, was een erg indrukwekkende voorstelling.
      maandag 18 april 2005 @ 11:08:25 #110
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_26317737
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 10:23 schreef Christine het volgende:
    Vanavond naar Delfts Blok
    "Tegen alle verwachtingen in". Het was een ontzettend leuke voorstelling, al was het soms meer een show dan echte cabaret. Vooral het einde (wat tergend lang duurde) vond ik geweldig... ik bleef er bijna in

Gisteren heb ik ook nog een amateurtoneelstuk gezien, "Zondagskinderen" van toneelvereniging DTS. Over het wel en wee van een man in een bejaardentehuis... met een flinke knipoog, en soms heftige emoties.

Ik heb mijn dosis cultuur weer gehad, dit weekend
    pi_26318564
    Afgelopen zaterdag: Delfts Blok gezien. Gisteren Andre Manuel, a.s. Vrijdag: Dolf Jansen en ergens in mei nog: Howard Komproe en dat was het dan weer voor dit seizoen.
    Take on the situation, but not the torment ...
      woensdag 20 april 2005 @ 19:57:53 #112
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_26383766
    Dolf Jansen, is dat solo???
    Ik heb alleen maar Lebbis en Jansen samen 1x gezien. Ik zou Dolf wel een solo willen zien eigenlijk
      woensdag 20 april 2005 @ 20:38:50 #113
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_26384888
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 19:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Dolf Jansen, is dat solo???
    Ik heb alleen maar Lebbis en Jansen samen 1x gezien. Ik zou Dolf wel een solo willen zien eigenlijk
    20-4-2005 Theater a/h Vrijthof MAASTRICHT
    22-4-2005 Schouwburg Kunstmin DORDRECHT
    26-4-2005 Stadsschouwburg Velsen IJMUIDEN
    27-4-2005 Stadsschouwburg Velsen IJMUIDEN
    28-4-2005 C.C. 'de Stoep' SPIJKENISSE
    29-4-2005 C.C. 'de Stoep' SPIJKENISSE
    2-5-2005 Theater Kerkrade Kerkrade
    3-5-2005 Stg.Rijswijkse Schouwburg RIJSWIJK
    6-5-2005 Schouwburg Het Park HOORN
    7-5-2005 Schouwburg Het Park HOORN

woensdag 20 april 2005 @ 20:39:20 #114
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_26384909
      woensdag 20 april 2005 @ 21:01:50 #115
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_26385553
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 20:38 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Oss staat er niet tussen
      woensdag 20 april 2005 @ 21:05:56 #116
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_26385679
    Nu ik toch bij Harry Kies zit te neuzen; Wim Helsen heeft een nieuwe show zie ik
    http://www.harrykies.nl/default.asp?keuze=programmadetail&productie=126
      donderdag 21 april 2005 @ 10:16:37 #117
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_26397615
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 21:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Nu ik toch bij Harry Kies zit te neuzen; Wim Helsen heeft een nieuwe show zie ik
    http://www.harrykies.nl/default.asp?keuze=programmadetail&productie=126
    21 - 4 - 2005 Parktheater ALPHEN A/D RIJN
    22 - 4 - 2005 Theater De Willem PAPENDRECHT
    23 - 4 - 2005 Theater 't Pand GORINCHEM
    29 - 4 - 2005 C.C. Swanla ZEVENHUIZEN
    1 - 5 - 2005 De Verbeelding PURMEREND
    6 - 5 - 2005 Theater Bouwkunde DEVENTER
    7 - 5 - 2005 Fulco theater IJSSELSTEIN
    11 - 5 - 2005 Filmhuis Zevenaar Zevenaar
    13 - 5 - 2005 Theater Griffioen AMSTELVEEN
    14 - 5 - 2005 C.C. 'de Stoep' SPIJKENISSE
    20 - 5 - 2005 Theater Camuz LEIDSCHENDAM
    21 - 5 - 2005 Koningstheater DEN BOSCH
    25 - 5 - 2005 Theater De Omval DIEMEN
    27 - 5 - 2005 So What ! GOUDA

Staat Oss anders ook niet tussen
      donderdag 21 april 2005 @ 10:54:09 #118
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_26398406
    Maar Den Bosch wel.., 13 minuutjes met de trein
      zaterdag 23 april 2005 @ 07:59:48 #119
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_26448515
    Had ik al verteld dat ik binnenkort naar Lebbis ga!!!
    Ik dacht volgende week, of de week daarna ofzo, maar dat moet ik ff in de agenda opzoeken
    pi_26448519
    1 mei 2005 Ome Willem jubileum tour Rabotheater Hengelo.
    pi_26479210
    De Wetten van Kepler - Dood van een Handelsreiziger a.s. donderdag
      vrijdag 6 mei 2005 @ 12:47:14 #122
    36796 Morpheus2002
    Radio 49 | DJ.Morph
    pi_26775551
    13 Mei - Bert Visscher - Nee, dan Lourdes
    Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
      vrijdag 6 mei 2005 @ 12:47:39 #123
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_26775559
    Alles is op
      vrijdag 6 mei 2005 @ 14:38:45 #124
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_26778099
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 18:12 schreef thaleia het volgende:
    De Wetten van Kepler - Dood van een Handelsreiziger a.s. donderdag
    Hey hoe was die? Staat 13 en 14 mei nog in de Plaza hier in Eindhoven, dus misschien is dat wat om in mijn agenda te zetten
      maandag 9 mei 2005 @ 22:53:24 #125
    114177 Diaan73
    Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
    pi_26868404
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 20:38 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Het is inderdaad Dolf Jansen alleen, wij gaan hem vrijdag 27 mei a.s. in het Rabotheater in Hengelo bewonderen... ben erg benieuwd.
    Make love, not war ☮
    pi_26868540
    quote:
    Op vrijdag 6 mei 2005 14:38 schreef Meiske78 het volgende:
    Hey hoe was die? Staat 13 en 14 mei nog in de Plaza hier in Eindhoven, dus misschien is dat wat om in mijn agenda te zetten
    Ik vond hem erg goed! Zitten een paar mindere kantjes aan, maar het is met afstand het beste wat ik ooit van WvK gezien heb. Vind ze over het algemeen erg wisselend en dan bedoel ik wisselend binnen 1 voorstelling: goed en tenenkrommend spel naast elkaar, sterke en ontzettend zwakke scenes. Dit stuk was van begin tot eind sterk, heel beklemmend. De anderhalf uur vlogen voorbij.
    pi_26869744
    Lennon, the Musical. Vanavond, in San Francisco
    POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
      woensdag 18 mei 2005 @ 18:31:52 #128
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_27123937
    Vanavond dans: Invisitor's Vista van Korzo Producties in Tilburg
      woensdag 18 mei 2005 @ 18:39:40 #129
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_27124194
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 07:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Had ik al verteld dat ik binnenkort naar Lebbis ga!!!
    Ik dacht volgende week, of de week daarna ofzo, maar dat moet ik ff in de agenda opzoeken
    Had ik dan wel al verteld dat het heel erg leuk was??
      woensdag 18 mei 2005 @ 23:16:07 #130
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_27134773
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 18:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Had ik dan wel al verteld dat het heel erg leuk was??
    Nee, dat had je nog niet

Dansvoorstelling was uh modern

Op zich ben ik ook wel wat gewend en het was zeker niet slecht, maar wel duidelijk een try-out en er zaten hele boeiende stukken tussen, maar ook mindere
      donderdag 19 mei 2005 @ 14:23:33 #131
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_27150439
    Zaterdag naar 'Verknipt' van Eboman. Dat is onderdeel van Festival aan de Werf in Utrecht.

Ben benieuwd
    pi_27214737
    gisteren programmaboekje luxortheater in de bus:
    ergens in december denk naar LEbbis & Jansen
    Mei '06 - Arie &Sylvester
    en sept. 05 - Najib Amhali misschien

Dag ervoor theaterboekie van de willem-papendrecht in de bus:
    4 November 2005- dan zit ik op de 1e rij bij Youp van 't Hek
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      zondag 22 mei 2005 @ 14:17:18 #133
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_27243356
    Eerste rij? Nou succes

Verknipt was cool, beetje te experimenteel soms, maar overall wel cool.

Dinsdag naar 'Oogverblindend' van Cyrus Frisch (met Georgina Verbaan in haar eerste theaterrol) in Amsterdam.
      vrijdag 27 mei 2005 @ 07:08:47 #134
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_27396245
    Ik weet niet of ik het hier mag melden, maar ik ga morgenavond naar een concert van Eels!!
      vrijdag 27 mei 2005 @ 09:56:58 #135
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_27398803
    Daar is een topic voor in MUZ

Van mij mag alles
      vrijdag 27 mei 2005 @ 10:19:43 #136
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_27399405
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 09:56 schreef Meiske78 het volgende:
    Daar is een topic voor in MUZ
    Dan zie het maar als een schopje
      vrijdag 27 mei 2005 @ 10:22:56 #137
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_27399500
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 10:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Dan zie het maar als een schopje
    Ah ik ben niet de enige die dit topic kunstmatig in leven houdt

Veel plezier bij Eels
    pi_30741483
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 10:22 schreef Meiske78 het volgende:
    Ah ik ben niet de enige die dit topic kunstmatig in leven houdt
    Ik doe zo af en toe ook mijn best:

Binnenkort hopelijk "Lucifer" van Annette Speelt, en ik wil zeker naar de Oresteia door het Nationale Toneel op locatie in Scheveningen, maar dat gaat nog even duren.
      maandag 19 september 2005 @ 22:44:43 #139
    114177 Diaan73
    pi_30742459
    Ik ga 26 april a.s. naar Jan Jaap van der Wal
    Make love, not war ☮
      maandag 19 september 2005 @ 22:45:50 #140
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_30742503
    Volgende week ga ik in ieder geval naar 'Actor's Cut' van Kassys en naar 'Brasilia' van Lizzy Timmers / Huis a.d. Werf en waarschijnlijk komende vrijdag of zaterdag nog 4.48 psychose van Het Zuidelijk Toneel.
      donderdag 29 september 2005 @ 16:48:22 #141
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_31030802
    4.48 was zeer indrukwekkend!

a.s. weekend wellicht naar 'De Groote Storm' van Fa Rieks Swarte, en voor volgende week denk ik erover om naar De Kussenman van Theater Zuidpool te gaan.
      donderdag 29 september 2005 @ 17:13:51 #142
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_31031535
    Het zegt me allemaal niks Meiske78..
      donderdag 29 september 2005 @ 17:38:18 #143
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_31032331
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 17:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Het zegt me allemaal niks Meiske78..
    En dat is mod van TTK

Maarreh, daarom roep ik ook af en toe wat wel of niet beviel, wie weet steekt het iemand aan om ook te gaan . Alhoewel smaken natuurlijk verschillen .
      donderdag 29 september 2005 @ 17:47:46 #144
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_31032588
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 17:38 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

En dat is mod van TTK

Maarreh, daarom roep ik ook af en toe wat wel of niet beviel, wie weet steekt het iemand aan om ook te gaan . Alhoewel smaken natuurlijk verschillen .
    Misschien moet je van te voren ook eens wat roepen af en toe. Dan kan ik ook nog overwegen om er heen te gaan
      donderdag 29 september 2005 @ 17:52:17 #145
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_31032719
    De dingen die ik roep spelen nog wel hoor, ik zie veel in Eindhoven ( al zit ik vanavond in Utrecht voor Lizzy Timmers), maar vaak toeren voorstellingen het hele land door. Maar ik zal er anders volgende keer wat linkjes en evt speellijsten ingooien, om het makkelijk te maken .
      donderdag 29 september 2005 @ 17:58:44 #146
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_31032872
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 17:52 schreef Meiske78 het volgende:
    De dingen die ik roep spelen nog wel hoor, ik zie veel in Eindhoven ( al zit ik vanavond in Utrecht voor Lizzy Timmers), maar vaak toeren voorstellingen het hele land door. Maar ik zal er anders volgende keer wat linkjes en evt speellijsten ingooien, om het makkelijk te maken .
    Eindhoven???
    Jij denkt dat ik vrijwillig, in m'n vrije tijd, naar Eindhoven ga????
    Nu ja, als ik blind ben zal ik het overwegen.
    Wat een ongelooflijk lelijke stad...

Oh, ontopic;
    Ik ga in november naar Rick de Leeuw
    pi_31033591
    Ik ga nog in december naar Muiswinkel en Van Vleuten. En nog naar een concert in het theater, maar eh, daar laat ik me verder maar niet over uit, da's wel theater, maar geen TTK
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      donderdag 29 september 2005 @ 21:20:29 #148
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_31039756
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 18:28 schreef Isabeau het volgende:
    En nog naar een concert in het theater, maar eh, daar laat ik me verder maar niet over uit, da's wel theater, maar geen TTK
    Normaal??
    pi_31040354
    Ik ga graag (en regelmatig) naar het theater.
    Afgelopen weekend ben ik bijvoorbeeld naar Guido Weijers geweest.
    Verder staat, onder andere, Cabarestafette, Seth Gaaikema, The Ashton Brothers. In m'n agenda.
    Niet alleen cabaret, maar ook toneel en muziek.
    Vrienden: zij die je verleden kennen, in je toekomst geloven en je vandaag accepteren zoals je bent
    pi_31043164
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 21:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Normaal??
    eh nee

Ik ga trouwens volgende week nog met een vriendin naar Mama Mia! toe in Utrecht. Dàt is duur trouwens.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      donderdag 29 september 2005 @ 22:48:38 #151
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_31043207
    Jeroen van Merwijk, eind januari.
    Verder wil mijn vriendin naar Amadeus, maar daar moet ik nog voor reserveren.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      vrijdag 30 september 2005 @ 08:35:56 #152
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_31049980
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 17:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Eindhoven???
    Jij denkt dat ik vrijwillig, in m'n vrije tijd, naar Eindhoven ga????
    Nu ja, als ik blind ben zal ik het overwegen.
    Wat een ongelooflijk lelijke stad...
    Ach, in Oss ben ik nog nooit geweest, dat zegt genoeg denk ik dan .

Maar goed, dat zei ik dus ook helemaal niet .
      vrijdag 30 september 2005 @ 08:39:50 #153
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_31050019
    Oh en Lizzy Timmers was cool! Nog te zien:
    30 (première) sept en 1 okt & 5 t/m 7 okt - Huis a/d Werf, Utrecht
    12 t/m 15 okt - Nes theaters, Amsterdam
    5 nov. - Werkgroep Cultuur, Alkemade
    18 nov. - Gruitpoort, Doetinchem
    19 nov. - Lantaren/Venster, Rotterdam
    24 nov. - Plaza Futura, Eindhoven
    25 nov. - Verkadefabriek, Den Bosch

meer info: www.huisaandewerf.nl
      vrijdag 30 september 2005 @ 08:46:38 #154
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_31050097
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 08:39 schreef Meiske78 het volgende:
    Oh en Lizzy Timmers was cool! Nog te zien:
    30 (première) sept en 1 okt & 5 t/m 7 okt - Huis a/d Werf, Utrecht
    12 t/m 15 okt - Nes theaters, Amsterdam
    5 nov. - Werkgroep Cultuur, Alkemade
    18 nov. - Gruitpoort, Doetinchem
    19 nov. - Lantaren/Venster, Rotterdam
    24 nov. - Plaza Futura, Eindhoven
    25 nov. - Verkadefabriek, Den Bosch

meer info: www.huisaandewerf.nl
    Ah Den Bosch, dat lijkt er al meer op
      vrijdag 30 september 2005 @ 23:59:05 #155
    114177 Diaan73
    pi_31074312
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 22:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

eh nee

Ik ga trouwens volgende week nog met een vriendin naar Mama Mia! toe in Utrecht. Dàt is duur trouwens.
    Musicals zijn asociaal duur, niet normaal meer. Ik vind het wel belachelijk, maar ja een musical is ookwel weer heel gaaf.
    Make love, not war ☮
    pi_31074372
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 23:59 schreef Diaan73 het volgende:
    Musicals zijn asociaal duur, niet normaal meer. Ik vind het wel belachelijk, maar ja een musical is ookwel weer heel gaaf.
    Ik ben op Broadway naar een musical geweest en dat was goedkoper Dit is mijn eerste Nederlandse musical, ik ben benieuwd.
    pi_31079187
    Het is inderdaad zo dat de musicals duur zijn, maar zoals Diaan73 al zegt ze zijn ook weer heel gaaf. En ik moet eerlijk zeggen, dan heb ik het geld er graag voor over. Afgelopen Juni ben ik bij Mama Mia geweest. (Het was de eerste keer dat ik naar een musical in een groot theater ging. Het was werkelijk geweldig. Dus Isabeau, Veel plezier en geniet ervan

Daarnaast ga ik ook hier in het theater naar de musicals. Het afgelopen seizoen ben ik bijvoorbeeld naar Hair en Grease geweest.
    Vrienden: zij die je verleden kennen, in je toekomst geloven en je vandaag accepteren zoals je bent
    pi_31079763
    Hallo dudesss

Ik moet voor CKV naar een dansvoorstelling. Nou is dit niet mijn dagelijkse bezigheid, maar misschien weet iemand een hele leuke, die tot zo'n beetje eind dit jaar te bezichtigen is.

Als jullie iets weten, hoor ik het graag. Vermeld ook graag even de site erbij.

Newb.
    pi_31457047
    Gisteravond ben ik naar "One night of Queen" geweest.
    Heel mooie voorstelling. Een goede band, Gary Mullen & The Works, bracht Queen-muziek.
    Van Gary Mullen is bekend dat hij de Engelse Soundmixshow gewonnen heeft en wordt gezien als de beste Mercury-imitator.

Is iemand van jullie hier ook naar toe geweest? Of gaat er nog iemand?

Enkele andere voorstellingen waar ik naar toe ga de komende tijd:
    Vrijdag 21 oktober Hold tight it's '80 s night
    Vrijdag 28 oktober Musical Strings
    Donderdag 3 november Jeans 15

Gaat iemand van jullie naar 1 van deze voorstellingen? Of is iemand al geweest?

[ Bericht 29% gewijzigd door dartfanaat op 15-10-2005 17:18:56 (toevoeging) ]
      zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:43:19 #160
    114177 Diaan73
    pi_31457149
    19 februari 2006 ga ik naar Beauty and the Beast....
    Make love, not war ☮
    pi_31457172
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 10:43 schreef Diaan73 het volgende:
    19 februari 2006 ga ik naar Beauty and the Beast....
    Leuk! Volgens mij wordt een van de rollen gespeeld door Rene van Kooten.....die man is goed!!!!!!1
      zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:46:10 #162
    114177 Diaan73
    pi_31457184
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 10:45 schreef dartfanaat het volgende:

[..]

Leuk! Volgens mij wordt een van de rollen gespeeld door Rene van Kooten.....die man is goed!!!!!!1
    en ook Stanley Burleson is super...
    Make love, not war ☮
    pi_31457203
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 10:46 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

en ook Stanley Burleson is super...
    Ik heb Van Kooten in enkele musicals gezien waar ik geweest ben.....onder andere "Hair"
      zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:43:59 #164
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_31458094
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 11:01 schreef Newb het volgende:
    Hallo dudesss

Ik moet voor CKV naar een dansvoorstelling. Nou is dit niet mijn dagelijkse bezigheid, maar misschien weet iemand een hele leuke, die tot zo'n beetje eind dit jaar te bezichtigen is.

Als jullie iets weten, hoor ik het graag. Vermeld ook graag even de site erbij.

Newb.
    Zoek je moderne dans of juist iets klassieks (ballet)? Op het gebied van Moderne Dans ken ik wel wat dingen. Je zou bijvoorbeeld naar een voorstelling van de choreograaf Rafael Bonachela kunnen gaan. Hij maakt naast dansvoorstellingen voor in het theater bijvoorbeeld ook choreografieën voor Kylie Minogue. Kijk maar eens op www.danceworksrotterdam.nl voor speeldata (22 okt in Plaza Futura weet ik toevallig )
    Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van het werk van Emio Greco. Hij maakt naast muziek ook gebruik van meer alledaagse geluiden en zijn bewegingen zijn heel gedetailleerd, vol concentratie. Zie: www.emiogrecopc.nl. Die nieuwste Rogie en Company 'Key to the house of the monk' schijnt geen aanrader te zijn, dus doe die maar niet .
    Kijk verder eens op: http://www.dans-beweegt-je.nl/

Succes, en laat je ook even weten wat het geworden is en wat je ervan vond?
    pi_31929646
    Leuk.....vanavond is het dan zover.
    Ga naar Jeans. Ieder theaterseizoen ga ik zeker naar ze toe. Ik geloof dat het vanavond de 8e keer in 9 jaar tijd wordt.
    Voor degenen die Jeans niet kennen: Het is een steeds wisselende theatergroep die muziek uit hoofdzakelijk 60-70-80 brengt. Vele grote namen die we momenteel kennen: Tony Neef, Laura Vlasblom, Bastiaan Ragas, Antje Monteiro, Anneke Beukman hebben vroeger in Jeans gezeten. Maar ook namen als Harold Verwoerd (presenteert momenteel allerlei belspelletjes) en Lenette van Dongen hebben in het verleden deel uitgemaakt van deze groep.
    In elk geval wordt het dit seizoen extra leuk, omdat het een jubileumshow betreft.

Ben benieuwd of een van de lezers hier Jeans ook kent en of iemand ook gaat dit seizoen.
    Voor degenen die Jeans niet kennen, maar wel van muziek houden. Ga eens kijken!!!!

Volgende week ga ik nog naar een toneelstuk, en naar een musical (Sweet Charity)
    pi_32208484
    Ook voor vanavond staat er weer een voorstelling in m'n agenda.
    Deze keer betreft het een musical: Sweet Charity

De hoofdrollen zijn voor Tony Neef en Lone van Roosendaal
    Een van de rollen wordt gespeeld door Sophia Wezer. Haar ken ik nog uit de periode dat ze in Jeans zat
      donderdag 17 november 2005 @ 13:02:54 #167
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_32340799
    Vanavond: Rick de Leeuw & Jan Hautekiet
    http://www.lievekamp.nl/play.php?playid=3034
    pi_54686282
    He, wat jammer, net te laat om het na exact twee jaar omhoog te schoppen.

Gaan er nog wel eens mensen ergens heen? Ik zag onlangs Ajax (TGA) en dat was okee, Romeinse Tragedies (ook TGA) en dat was meer dan okee, vanavond Bloedverwanten (MAX Suver Nuver) en dat vond ik EN hilarisch EN erg knap gedaan, en een tijd terug De Eeuw van Mijn Dochter (Annette Speelt) en dat was ook hilarisch maar dan vooral door de tekst. Hulde aan Ilja Pfeiffer
    pi_54791940
    Op agenda heb ik Dolf Jansen, Loes luca en nog iets staan
    En vandaag naar Snitch van zep geweest.
    pi_54840510
    29 december naar Kees Torn. Laatste voorstelling van deze show.

en daarna afterparty.
    pi_55101930
    Annette Speelt stopt eind volgend jaar. De groep van Thijs Römer en Michel Sluysmans heeft besloten geen nieuwe subsidieaanvraag in te leveren voor het nieuwe kunstenplan.
    Sluysmans: "Begrijp me goed: nu vind ik Annette Speelt nog ontzettend leuk. Het punt is dat ik dat gevoel graag zo wil houden. We hebben alle dingen gedaan die op ons verlanglijstje stonden. Een nieuw lijstje konden we eigenlijk niet bedenken. We voelden allebei tegelijk aan dat het tijd was om het uit te maken. Het is de seven year itch.’ Daarbij komt dat Römer zich wil richten op zijn filmcarrière en Sluymans ook wil acteren bij andere theatergroepen.
    Op dit moment speelt de groep Trojaanse Vrouwen op locatie in Scheveningen, het regiedebuut van Römer en Sluysmans. Begin volgend jaar spelen ze nog Malpensa, een nieuwe tekst van Ilja Leonard Pfeijffer en ten slotte nog een muziekvoorstelling. (Volkskrant, 6/12/07)

Jammer! Wat ik van ze gezien heb (Perzen, Eeuw van mijn dochter) vond ik wel tof. Misschien nog maar even een van de bovengenoemde dingen meepikken...
      woensdag 19 december 2007 @ 22:35:39 #172
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_55402047
    Zitten we daar bij SLEEP, FUCK & DIE... is het een hele andere voorstelling als op de site van de Plaza stond. Desalniettemin leuk, maar toch erg vreemd

O ja, en ik zat gezellig naast Angela Schijf tijdens de voorstelling.

Morgen naar Les Liaisons Dangereuses in het Parktheater te Eindhoven.
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
      woensdag 19 december 2007 @ 22:44:30 #173
    114177 Diaan73
    pi_55402367
    Wij gaan vrijdagavond naar Jan Jaap van der Wal, de oudejaarsconference, in het Rabotheater in Hengelo. 1,5 geleden zouden we ook gaan naar een gewone voorstelling, maar was toen ziek. Ben benieuwd.

Volgend jaar nog naar Marc-Marie Huybrechts, Eric van Muyswinkel en de musical Hair.
    Make love, not war ☮
      woensdag 19 december 2007 @ 22:46:55 #174
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_55402474
    Nog in de agenda:

19-12-2007: Sleep, fuck & die, Plaza Futura, Eindhoven
    20-12-2007: Les Liaisons Dangereus, Nationaal Theater, Parktheater Eindhoven
    20-02-2008: Route 66, Parktheater, Eindhoven
    29-02-2008: Big, Black & Beautiful, Speelhuis Helmond
    24-03-2008: Hair, Parktheater Eindhoven
    26-04-2008: La Traviata, Nationaal Reisopera, Parktheater Eindhoven
    31-05-2008: Angels in America, Toneelgroep Amsterdam, Parktheater Eindhoven
    L'Amour menaçant:
      donderdag 20 december 2007 @ 14:54:07 #175
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_55417152
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 22:35 schreef Ang3l het volgende:
    Zitten we daar bij SLEEP, FUCK & DIE... is het een hele andere voorstelling als op de site van de Plaza stond. Desalniettemin leuk, maar toch erg vreemd
    Die tekst op de website was waarschijnlijk op basis van het eerste persbericht van het gezelschap. Die worden vaak al in april van het vorige seizoen geschreven. Daarna wordt een stuk pas echt gemaakt en tijdens dat proces verandert er nogal eens wat. In principe brengt een gezelschap een theater daar wel van op de hoogte, maar soms gaat er daarin wel eens wat mis.

Ik heb zelf even niets in mijn agenda staan. Wilde graag naar Bambie 12, maar die was afgelast vanwege een auto-ongeluk van de spelers. Volgend seizoen in de herkansing dan maar .
      donderdag 20 december 2007 @ 17:51:36 #176
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_55421480
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 14:54 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Die tekst op de website was waarschijnlijk op basis van het eerste persbericht van het gezelschap. Die worden vaak al in april van het vorige seizoen geschreven. Daarna wordt een stuk pas echt gemaakt en tijdens dat proces verandert er nogal eens wat. In principe brengt een gezelschap een theater daar wel van op de hoogte, maar soms gaat er daarin wel eens wat mis.
    Ja we zaten dus echt te wachten "Wanneer komt die engel des doods nou", maar die kwam gewoon niet en toen voelde het einde dus eigenljk eerder als slot voor de pauze. "Het is klaar". Ow? Uuuuh
    L'Amour menaçant:
    pi_55423488
    Tot nu toe alleen nog het uitgestelde Underworld concert en in de zomer radiohead.
    Lowlands sowieso ook en misschien ook pinkpop weer eens.

En ik zit in TTK ipv MUZ ... nou ja voorstelingen zijn het wel

[ Bericht 16% gewijzigd door ondeugend op 20-12-2007 19:45:21 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')