quote:Doe ik, volgende week
Op maandag 10 maart 2003 10:38 schreef Meiske78 het volgende:
Ik ben afgelopen zaterdag geweest in Frascati in Amsterdam. Een zeer knappe bewerking van dit boek. Ik zal er nog maar niet teveel over vertellen, ga het zelf maar zien
ik ben zelf vorige week naar 'gehavend' geweest van Alex d'electrique..
kent iemand deze groep? ze maken absurdistisch theater en aan het eind van de voorstelling is het altijd een chaos op het podium
mijn inspiratie
quote:Ik ga ook naar Javier in mei..... Ik heb hem in augustus gezien in Leiden, hij is zoooooo leuk!!!! En de week daarop ga ik naar Hassan's Angels....
Op donderdag 2 januari 2003 10:27 schreef Kimmie het volgende:
Ergens in april, Javier Guzmanik hoop dat ik dan nog leef
quote:Ja, die ken ik, wat heb ik ook weer van ze gezien? Oh ja Woyzeck in 1999 en Blokhut in 2001. Ze maken leuke voorstellingen, maar soms is het ook wel een beetje makkelijk scoren. Alsof ze een trucje hebben dat ze steeds maar weer gebruiken. Ik vond Woyzeck ook leuker dan Blokhut, hoewel daar wel weer heel komisch was dat recensenten serieus dachten dat ze een Noors stuk zouden spelen en dat in de soep liep, terwijl het gewoon geschreven was door Ko van de Bosch.
Op donderdag 13 maart 2003 17:57 schreef _sophje_ het volgende:
cool, veel mensen die van theater houdenik ben zelf vorige week naar 'gehavend' geweest van Alex d'electrique..
kent iemand deze groep? ze maken absurdistisch theater en aan het eind van de voorstelling is het altijd een chaos op het podiummijn inspiratie
quote:Neej die had ik nog niet gezien.... nu wel dus
Op donderdag 13 maart 2003 17:52 schreef Fogerty het volgende:
Er stond trouwens een vernietigende recensie van de Perzen op Moose, heb je die gezien? Maar goed, daar tegenover staan een stuk of drie positieve.
quote:Ik vond Illias ook geweldig, de goden die de ene keer de ene partij helpen en de andere keer de andere. Beide partijen aanbidden immers dezelfde goden! En het boeide ze ook gewoon geen reet wie er won, als er maar snel een einde aan kwam zodat ze konden eten. En hoe ook de draak werd gestoken met al die namen en al die mensen die allemaal weer familie van elkaar waren op een of andere manier. "Achilles? Wie was dat dan ook alweer?" Wie kan al die figuren uit de trojaanse oorlog ook uit elkaar houden? Gek genoeg door de goden te personifiëren, had ik bij hen geen enkel probleem om ze uit elkaar te houden.
Op donderdag 20 maart 2003 00:29 schreef Fogerty het volgende:
Whaha, die Ilias was vooral erg lachenHet leek of ik in een live opvoering van het #filosofiekanaal was beland, ik heb in lange tijd niet zo'n serie krachttermen voorbij horen komen
Sommigen van onze groep vonden het daarom maar niks: zinloos gescheld en geen diepgang. Ben ik het niet mee eens en gelukkig de meerderheid van onze groep ook niet. Juist op deze avond waarop de tweede golfoorlog staat te beginnen is was deze voorstelling nogal wrang: "het boeit ons niks, de wijn is lekker, en wij zitten hier en zij daar"
Morgen naar Dark van ZTHollandia in Haarlem
quote:Oh. Mijn. God.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:16 schreef Fogerty het volgende:
En volgende week een opvoering van Alkestis door het Kraaktheater, in een kraakpand ook nogdat bleek niet zo te zijn
Ze komen ook in Amsterdam trouwens, voor wie erheen wil, op donderdag 3 april in de 'pick up club' (voormalig theater Carrousel). Ik laat nog wel weten of het wat was.
De rest van het gezelschap waar ik mee was vond het best goed, en ik hoorde achter me in het publiek ook iemand na afloop zeggen "mooi was het he?"
en ik vond het dus werkelijk waar helemaal niks.
Al na twee minuten was mijn irritatiegrens bereikt, maar het stuk duurde een uur.
En ja tuurlijk, het is allemaal knap gedaan, en ja je kunt zien dat het mensen zijn van de toneelschool en dat ze veel kunnen. Maar komop zeg, als ik mensen wil zien die alleen maar hun kunstje vertonen ga ik wel naar het circus. Dit was Mariah Carey maar dan in het theater: "luister eens, ik kan vier octaven bereiken" en dan verder niets, geen vlees en bloed, geen emotie, geen enkel moment dat je even in vervoering werd gebracht. Alleen maar pretentieus gedoe ![]()
Later als ik het even heb laten bezinken zal ik heus wel toegeven dat er bepaalde momenten best goed waren, de hoofdrolspeler mag 1 keer heel kwaad worden en doet dat echt wel goed. En de regisseur heeft een aantal best leuke dingen bedacht. En ja, het is echt wel allemaal heel knap gedaan. Maar het deed me helemaal niks, behalve dat het bijzonder veel ergernis opwekte.
quote:Muiswinkel & Van Vleuten, daar ben ik vorige week geweest. Was erg leuk! Veel voetbal, dat wel. (en uiteraard wat typetjes, al lijkt het op het begin dat ze dat niet meer willen doen:
Op vrijdag 10 januari 2003 19:04 schreef Luka het volgende:[..]
Ik ga naar Festen, Muiswinkel & Van Vleuten, Sanne Wallis de Vries, Rosas- Rain.
Sporthelden en mannenleed in vakantiehuisje op de Wadden
Mannen met vaste lasten door Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten.
Even slaat de schrik om het hart. In de openingsscene van 'Mannen met vaste lasten' rekent Diederik van Vleuten af met de imitaties van voornamelijk sporthelden waarmee het duo bekend werd. Erik van Muiswinkel staat als Anton Geesink op het podium, Van Vleuten als Ronald Koeman. Eerst klaagt Van Vleuten dat zijn stem eigenlijk helemaal niet op die van de Ajax-coach lijkt, dan zegt hij: 'ledere avond zo'n pruik op en een apenpakje aan. Dat ga ik echt niet iedere avond doen. De mensen vinden dat leuk, maar ik zit vaak op de terugweg in de auto te shaken en weet niet meer wie ik ben. Ik word er zo moe van.'
Verder ga ik zelf naar:
- Leids Cabaret Festival
- Thomas van Luyn
- Rhythm of the Dance
en ik ben toevallig gisteren naar Joep Onderdelinden geweest
quote:Dit had ik nu ook bij Dark van ZT Hollandia. De voorstelling werd gespeeld in de half afgebroken schouwburg van Haarlem en dat geeft het natuurlijk al een beetje spektakel, maar uiteindelijk werd de streking van het verhaal geheel niet duidelijk. Het ging over Jeanne d'Arc, maar verder...??
Op donderdag 27 maart 2003 23:25 schreef Fogerty het volgende:
En ja, het is echt wel allemaal heel knap gedaan. Maar het deed me helemaal niks, behalve dat het bijzonder veel ergernis opwekte.
Op dit moment staan in mijn agenda: Vrijdag van ZTHollandia en De wilde eend van tga
quote:Hoe vond jij het?
Op vrijdag 28 maart 2003 19:05 schreef SpaceAce het volgende:
Ik heb me 200% kostelijk vermaakt, liep als een trein.
Wim Helsen is echt brilljant!! Vlaamse woordenpoep
quote:Damn, ik zie dit nu pas
Op maandag 7 april 2003 14:35 schreef kamagurka het volgende:[..]
Hoe vond jij het?
Ik heb me 200% kostelijk vermaakt, liep als een trein.
Wim Helsen is echt brilljant!! Vlaamse woordenpoep
Anyway, ik vond het echt super! Heb zo gelachen.
Alleen hadden wij dus die dag geen Wim Helsen ![]()
Ik vond Najib Amhali zeer goed. Hoe hij de fabeltjeskrant deed, zeer top!
quote:Ik ga in juni in het Zaantheater
Op donderdag 2 januari 2003 10:27 schreef Kimmie het volgende:
Ergens in april, Javier Guzman
quote:Ik wilde er vrijdag dus heengaan, maar het is voor de rest van de voorstellingen uitverkocht
Op donderdag 24 april 2003 00:08 schreef Fogerty het volgende:
Een tip voor de mensen uit Amsterdam en omgeving: tot begin mei speelt daar "Een meeuw" van de Theatercompagnie, en ik lees er tot nu toe alleen maar juichende dingen over.
Maar Een meeuw is gelukkig geselecteerd voor het Theaterfestival en speelt dus waarschijnlijk begin september nog in Amsterdam en Antwerpen en gaat sowieso in het begin van 2004 nog touren.
quote:Kaas was weer erg goed, Sex & eten is afgelast.
Op dinsdag 6 mei 2003 10:50 schreef Meiske78 het volgende:
Ik ga morgen naar Kaas van Annette Speelt, ergens deze week naar Sex en Eten in Bellevue Lunchtheater en later deze maand naar Vrijdag van ZTHollandia (geselecteerd voor Het Theaterfestival!)
quote:Ik ben inmiddels dus geweest, en zoals je op de frontpage
Op dinsdag 6 mei 2003 10:50 schreef Meiske78 het volgende:
... en later deze maand naar Vrijdag van ZTHollandia (geselecteerd voor Het Theaterfestival!)
Binnenkort begint het Holland Festival, waar ik als oproepkracht ga werken, dus ik hoop dat ik daar wat voorstellinkjes mee kan pikken ![]()
Je kan trouwens wel merken dat we tegen de zomer aanzitten en het seizoen begint af te lopen. Er gaat bijna niets meer in premičre...
Iemand nog iets boeiends in zijn agenda staan qua theater? Of iets geweldigs (of juist niet) gezien?
Mini & Maxi
De vliegende panters
Youp van het Hek
The full minties
Het groot niet te vermijden ...
En nog een paar musicals
All in all dus een positief gevoel over deze voorstelling. Gold voor de rest van onze club ook, en die vielen ook niet in slaap, dus die waren nog positiever dan ik
Oh ja en ik ben naar Javier Guzman geweest
Dat was leujk!
Ik heb ff niet echt dingen gepland staan. Ik ben eigenlijk ook een beetje een last-minute theaterganger.
quote:Wat aanvullingen
Op maandag 18 augustus 2003 22:25 schreef SpaceAce het volgende:
- 31-10-03: Kommil Foo - Wolfijzers en schietgeweren
- 17-11-03: Hans Teeuwen - Industry of Love
- 17-12-03: Sjaak Bral - Vaarwel 2003
- 07-02-04: NUHR - Over de top
- 10-03-04: Lebbis - Vuur
- 20-04-04: Droog Brood - Scenes voor de mensen
- 21-04-04: Guido Weijers - Myosotis
- 05-06-04: C3 - Jochem, Onno en Mike
In mijn agenda voorlopig niets, al ga ik misschien vanavond naar Andre Manuel (Sleet)
quote:Onno innemee heb ik gister gezien
Op zaterdag 20 september 2003 07:17 schreef Xilantof het volgende:
Onno Innemee, een try-out
Sound of Music, musical
en hij was erg leuk moet ik zeggen
Ik wil nog naar:
- William Sutton - Why I love Shakespeare
Misschien Ernst v/d Pasch - Weg en Jochem Myjer - Adehade
Cloaca?
Ik weet het allemaal nog niet zo goed
Maar waar ik even over wil klagen: dan ga je naar zo'n voorstelling, en dan vind je 18,50 aardig duur maar vooruit, je gaat toch maar. Kom je bij die kassa, komt er bovenop die 18,50 nog
TWEE EURO SERVICEKOSTEN
Ik heb nog gevraagd: "als ik de kaartjes op een andere manier had besteld, via internet ofzo, had ik dan die servicekosten niet hoeven betalen?" Niet dus, die twee euro komen er altijd bij. Wat een achterlijke vertoning zeg.
Desondanks gaan we toch, en het zal mij benieuwen
quote:Dat laatste, dus. En daar sta ik kennelijk alleen in, ik lees enkel positieve recensies en degene met wie ik was vond het ook wel wat. Ik zal het wel niet begrepen hebben
Op woensdag 26 november 2003 16:45 schreef thaleia het volgende:
Vanavond naar Sympathy for the Devil (NNT), weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten, als ik zo de introotjes lees vermoed ik dat het ofwel heel tof, ofwel echt helemaal niks ga vinden
De komende tijd wil ik wel naar Witlox, van de Wetten van Kepler. Vind het altijd wel leuk wat ze doen, dus wie weet nu weer.
Verder misschien Dood Paard - Sell by date best before end, al is men daar op Moose weinig over te spreken maar ja, 't is wel Dood Paard...
quote:Zit ik ook over te denken, hoewel ik Dood Paard zeer wisselend vind. Na hun Stock (waarbij ze oude voorstellingen opnieuw speelden) had ik echt een beetje een overdosis Dood Paard, maar Illias vond ik wel weer heel goed.
Op woensdag 3 december 2003 10:08 schreef thaleia het volgende:
Verder misschien Dood Paard - Sell by date best before end, al is men daar op Moose weinig over te spreken maar ja, 't is wel Dood Paard...
Witlox was ik even vergeten en heb ik inmiddels gemist, nouja, geen ramp. Tantalus van De Appel lijkt me een erg bijzondere ervaring, maar om er nou helemaal voor naar de andere kant van het land te reizen...mwah.
quote:Ik ben ook nog niet naar Annette Speelt geweest. De premičre zat vol en dus heb ik kaartjes gekregen voor begin maart. Nog even geduld ook wat mij betreft. Wel echt tof dat iedereen zo lovend is, krijgen ze misschien van de Raad voor Cultuur ook wel een positief advies en (dus) subsidie van het ministerie van OCW.
Op woensdag 14 januari 2004 21:39 schreef thaleia het volgende:
Richard III van Annette Speelt heeft lovende recensies op Moose. Vooral Thijs Romer schijnt weer de sterren van de hemel te spelen en dat wil ik zien. En juist die twee keren dat ze enigszins in de buurt komen kan ik met geen mogelijkheid gaan.
Ik overweeg echt serieus om maar naar de andere kant van het land te reizen om toch te kunnen gaan kijken.
Verder momenteel nog geen concrete plannen
Ik nu wel, en het was zeer de moeite waard, en daarom wil ik hierbij deze voorstelling van harte aanraden aan al die mensen die hier niet lezen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:00 schreef thaleia het volgende:
(Schopje)
Niemand naar Gilgamesj geweest?
Hoi, ik ben niemandquote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:00 schreef thaleia het volgende:
Ik wel naar Dood Paard, en dat viel verdomd tegenIk ga niet de moeite nemen om te schrijven waarom, want er leest toch niemand in dit topic. Kijk maar op Moose.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |