Jammer dat je weer zo reageert. Kun je niet normaal reageren? Het is niet Constantijn de Grote die het verzonnen heeft, het was al heel vroeg een idee van christenen. Dat Jezus God was. Zelfs de drie-eenheid, waarvan jij en anderen beweren dat het pas bij Constantijn kwam, was al eeuwen oud voordat het door een concilie als de waarheid werd gepacht. Alsof men op concilies dingen kon bepalen die nergens door gesteund werden. Men verzon niks, men sprak af dat iets waar was. Consensus bepalen heet dat.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:36 schreef ATON het volgende:
[..]
Jammer dat je zo weinig achtergrondkennis hebt.
O, nu zijn het al leugens die ik schrijf. Ik ben klaar met je en met je soulmate.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:35 schreef Berjansu het volgende:
Dus doe er je voordeel mee in plaats van telkens dezelfde leugens te verspreiden.
Rare conclusie. Er staat alleen dat je je niet aan specifiek Joodse wetten mag houden.quote:Op maandag 30 juli 2018 20:33 schreef Manke het volgende:
Vind dit ook wel bizar:
Christians shall not Judaize and be idle on Saturday (Sabbath), but shall work on that Day: but the Lord’s Day, they shall especially honour; and as being Christians, shall, if possible, do no work on that day. If however, they are found Judaizing, they shall be shut out from Christ.
http://amazingdiscoveries(...)h_change_Constantine
Oftewel verboden om aan de complete 10 geboden te houden.
En waarom is dit nou weer bizar?quote:Op maandag 30 juli 2018 20:33 schreef Manke het volgende:
Vind dit ook wel bizar:
Christians shall not Judaize and be idle on Saturday (Sabbath), but shall work on that Day: but the Lord’s Day, they shall especially honour; and as being Christians, shall, if possible, do no work on that day. If however, they are found Judaizing, they shall be shut out from Christ.
Ja dat klopt. Dingen die niet kloppen en die je toch steeds vol blijft houden zijn leugens. Anders benje misschien iemand met syndroom van Alzheimer, iemand die steeds vergeet wat anderen je zeggen. Dat kan ook.. Maar ik denk dat jij net zoals Sjoemie zoveel bent. Steeds dezelfde kool komen stoven, zelfs als anderen je met bewijzen op je ongelijk wijzen. Niks aannemen van een ander. Dus iemand die niet kan discussiëren. En je weet hoe anderen jou op jouw fouten hebben gewezen maar je neemt het niet aan. Dus lieg je.quote:Op maandag 30 juli 2018 21:03 schreef ATON het volgende:
[..]
O, nu zijn het al leugens die ik schrijf. Ik ben klaar met je en met je soulmate.
rekindling the reformation... de paus als antichrist.. het is weer eens zo'n site.quote:Op maandag 30 juli 2018 20:33 schreef Manke het volgende:
Vind dit ook wel bizar:
Niet opgevallen.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
rekindling the reformation... de paus als antichrist.. het is weer eens zo'n site.
quote:Op woensdag 11 juli 2018 21:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je bedoelt hiermee te zeggen dat de cultus waaruit jouw RK kerk is ontstaan de eerste mysterie/christus/messiascultus was?
Reeds beantwoord.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:03 schreef hoatzin het volgende:
Er stond nog een vraag aan jou open... (deeltje 1 post #168)
[..]
Welk feit... dat de proto-orthodoxe en later katholieke/orthodoxe kerk zich niet gebonden voelde aan de oude wet?quote:
Nee daar hintte ik niet op. Ik heb je antwoord gemist, zou je het nog willen geven?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reeds beantwoord.
Jij hintte op Mithra/Mithras, en zoals reeds tot in de treuren is herhaald, dateert deze cultus van na Christus.
Katholieken hoeven zich niet aan de 10 geboden te houden?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welk feit... dat de proto-orthodoxe en later katholieke/orthodoxe kerk zich niet gebonden voelde aan de oude wet?
Er zullen verschillende rituele religies, levensbeschouwingen en cultussen voor Christus zijn geweest. Hindoeïsme predateert het christendom met eeuwen; evenzo de oude Romeinse en Griekse religies.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:50 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee daar hintte ik niet op. Ik heb je antwoord gemist, zou je het nog willen geven?
Wat is dit nu weer voor vraag? Hoe kom je hierop?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Katholieken hoeven zich niet aan de 10 geboden te houden?
Gewoonquote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor vraag? Hoe kom je hierop?
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:54 schreef Manke het volgende:
[..]
Gewoon![]()
Kan je ook gewoon een ja of nee op antwoorden.
En de mysterie/christuscultus die Paulus in Rome aantrof?[/q]Feit is dat er voor het christendom geen precedenten te vinden zijn en dat de meest in het oog springende, het Mithraïsme, overduidelijk is ontstaan NA het christendom...[/q]quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er zullen verschillende rituele religies, levensbeschouwingen en cultussen voor Christus zijn geweest. Hindoeïsme predateert het christendom met eeuwen; evenzo de oude Romeinse en Griekse religies.
Wat dat met het christendom an sich te maken heeft is mij niet duidelijk. Tenzij er op atoniaanse wijze wordt gesuggereerd dat het christendom een amalgamatie is van zeer specifieke zogenaamd proto-christelijke cultussen.
Het blijft mij ontzettend verbazen hoe je steevast een bepaald soort websites raadpleegt voor je informatie maar nog steeds kennelijk geen behoefte hebt om de kerkvaders te lezen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Katholieken hoeven zich niet aan de 10 geboden te houden?
Kan me niet herinneren dat de mysterie/christuscultus te Rome van doen had met de eucharistie, de zondeval, het zoenoffer, de verrijzenis uit de dood en het eeuwig leven.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:57 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En de mysterie/christuscultus die Paulus in Rome aantrof?
Nogmaals: wat denk je nu zelf?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:58 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik weet het niet waar katholieken voor staan wat dit betreft, daarom vraag ik het
Wil ik best eigenlijk, als je het gebundeld als epub hebt.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het blijft mij ontzettend verbazen hoe je steevast een bepaald soort websites raadpleegt voor je informatie maar nog steeds kennelijk geen behoefte hebt om de kerkvaders te lezen.
Dat zegt mij iets
Zijn gewoon als pdf's te downloaden via ccel.org.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:59 schreef Manke het volgende:
[..]
Wil ik best eigenlijk, als je het gebundeld als epub hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |