abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 29 juli 2018 @ 21:15:45 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180821754
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://konijnenherberg.nl/
http://www.hetkonijn.nl
http://www.knagers.net/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.knagers.net/konijnenasielenNL.htm
https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst/

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan) en een lijst met zaken waar je op kunt letten als je een dierenarts zoekt :
https://www.bunnybunch.nl/informatie/goede-dierenarts-konijn/
http://www.konijnen.nl/nieuw/konijnendokter_ed.php

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen hè!

Pics uit het vorige topic :
Midas in de sneeuw van douche-eendje

Oortjes van Fem_LittleLady


[ Bericht 3% gewijzigd door livelink op 11-08-2018 20:29:19 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 29 juli 2018 @ 21:17:23 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180821798
Ik ga even alle linkjes uit de OP testen. Veel doen het niet meer.
Ik zal kijken of ik ze kan vervangen door nieuwe linkjes.

Of als jullie nog aanvullingen hebben?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 16:25:50 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180899601
Mijn kat steelt de schaduw van mijn konijnen



Inmiddels heb ik de icepod ook binnen en net voor ze neergelegd. Tot nog toe kiezen ze er voor om er vooral naast te gaan liggen en niet erop.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_180900259
Morgen heb ik een afspraak staan en ga ik kijken bij een vriendinnetje voor Oortjes, ze komt dan pas 27 augustus hier wonen, dan zijn we op vakantie geweest en zit er voldoende tijd tussen castratie van Oortjes en het koppelen aan een vriendinnetje. Dan heb ik ook goed de tijd om dit dametje ook zindelijk te maken. Qua leeftijd komt ook weer mooi uit want ze kan dan in het voorjaar ook met mijn laatste beren mee voor sterilisatie.

Wil haar dan Bumper noemen

pi_180900907
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 16:25 schreef livelink het volgende:
Mijn kat steelt de schaduw van mijn konijnen

[ afbeelding ]

Inmiddels heb ik de icepod ook binnen en net voor ze neergelegd. Tot nog toe kiezen ze er voor om er vooral naast te gaan liggen en niet erop.
Hier liggen ze er ook vaak naast of met alleen de pootjes erop. Maar hey, het is verkoeling.
pi_180901875
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 16:25 schreef livelink het volgende:
Mijn kat steelt de schaduw van mijn konijnen
Ik moest goed kijken, maar die achterste is de kat _O-

Onze vakantieoppas had een parasol bij het konijnenhok gezet, want het was zo zielig zonder schaduw. Heel lief, maar ik had niks gedaan (behalve de natuurlijke schaduw) omdat ze er tóch altijd een centimeter náást gaan liggen. Hoe heet het ook is.
Ze waren wel blij dat ze weer de pootjes konden strekken op het terras. Voor 2 minuten, toen was het te heet en plotten ze neer :D
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:24:36 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180930256
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:01 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Morgen heb ik een afspraak staan en ga ik kijken bij een vriendinnetje voor Oortjes, ze komt dan pas 27 augustus hier wonen, dan zijn we op vakantie geweest en zit er voldoende tijd tussen castratie van Oortjes en het koppelen aan een vriendinnetje. Dan heb ik ook goed de tijd om dit dametje ook zindelijk te maken. Qua leeftijd komt ook weer mooi uit want ze kan dan in het voorjaar ook met mijn laatste beren mee voor sterilisatie.

Wil haar dan Bumper noemen

[ afbeelding ]
Bumper is wel een schatje. Hopelijk klikt het met Oortjes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_180934411
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Bumper is wel een schatje. Hopelijk klikt het met Oortjes.
Heb haar gister gereserveerd en een aanbetaling gedaan, daar hadden ze geloof ik zelf nog niet aan gedacht, maar goed, dan weten ze tenminste zeker dat ik haar 27 augustus wel kom ophalen.
Mooi konijntje ook nog echt heel zacht, hoop echt dat goed klikt, kunnen ze mooi samen door het huis hobbelen
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:02:31 #9
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180934710
Hebben jullie de nieuwe dame voor Midas al opgehaald, douche-eendje?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_180936076
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:02 schreef livelink het volgende:
Hebben jullie de nieuwe dame voor Midas al opgehaald, douche-eendje?
Gaan we vandaag doen! Midas geeft nu wel nog duidelijker aan dat hij eenzaam is, hij laat zich vrijwillig aaien. Dus ik hoop zo dat het een match is.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:43:04 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180936245
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:34 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Gaan we vandaag doen! Midas geeft nu wel nog duidelijker aan dat hij eenzaam is, hij laat zich vrijwillig aaien. Dus ik hoop zo dat het een match is.
Ik hoop het met je mee!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_180936812
Spannend! Tenminste, dat blijft het toch. Konijnen zijn vreemde wezens af en toe. Kun je met je beste bedoelingen iets 'regelen', moet je nog maar afwachten of het hun goedkeuring kan krijgen...
pi_180937626
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:34 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Gaan we vandaag doen! Midas geeft nu wel nog duidelijker aan dat hij eenzaam is, hij laat zich vrijwillig aaien. Dus ik hoop zo dat het een match is.
Ow spannend. Ik kan niet wachten op de fotoreportage ;) O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180938614
Ben benieuwd
pi_180940572
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:16 schreef Hupje het volgende:
Spannend! Tenminste, dat blijft het toch. Konijnen zijn vreemde wezens af en toe. Kun je met je beste bedoelingen iets 'regelen', moet je nog maar afwachten of het hun goedkeuring kan krijgen...
Ja spannend is het vaak wel. We hebben een week of 3 geleden een 2weken durende poging gewaagd met Janneke, maar dat bleef vechten.

De dame nu is nogal wat gestresst van de autorit dus die mag eerst lekker even een dag acclimatiseren. Ze staan met de hokken tegen elkaar aan en er is in ieder geval al positieve interesse. Veel gesnuffel via de tralies O+
pi_180941500
Dat is alvast fijn!
  zondag 5 augustus 2018 @ 09:32:05 #17
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_180954938
Wat zijn die icepods? We zijn met onze jongste in Spanje dus onze zoon van 19 zorgt thuis voor de nijntjes, hij is bezig geweest met natte handdoeken op de kooien en heeft bevroren flessen water met een handdoek er omheen in de kooien gelegd. Ze liggen er meer naast dan op, maar de gevoelstemperatuur in de kooi is un elk geval lager zegt hij.
Lila heeft het heel moeilijk met de hitte, ze is een week geleden geopereerd na een mislukte zwangerschap ( 1 jong spontaan geabborteerd, de rest is door de dierenarts weg gehaald met een keizersnee en ze is nu haar baarmoeder kwijt) dus deze hitte gaat ze bijna aan onderdoor!
Ze zit nog apart van Felix in de kleine 'zieke konijnen kooi' en werd heel apatisch twee dagen geleden ook, dus we hebben haar met kooi en al in hun eigen kooi gezet zodat ze elkaar kunnen zien en ruiken en dat helpt gelukkig, ze is weer actiever nu. En Felix miste zijn zus erg.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_180955012
Icepods: https://www.bol.com/nl/p/scratch-newton-ice-pod/9200000060450512/

Het zijn een soort koelelementen, maar dan knaagproof. (Gewone koelelementen zijn minder handig omdat de vloeistof giftig is.)

Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op!
pi_181014639
Deze dag was gewoon echt te erg voor de diertjes, hoop dat we snel regen krijgen en dat alles lekker kan afkoelen. Oortjes ligt helemaal op apegapen

  woensdag 8 augustus 2018 @ 22:36:56 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181042196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:25 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Deze dag was gewoon echt te erg voor de diertjes, hoop dat we snel regen krijgen en dat alles lekker kan afkoelen. Oortjes ligt helemaal op apegapen

[ afbeelding ]
Arme Oortjes. Voelt hij zich nu weer wat beter nu het wat afgekoeld is?
Mijn konijnen waren vandaag weer enthousiast aan het rennen. Die waren wel blij met de afkoeling.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181043673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:36 schreef livelink het volgende:

[..]

Arme Oortjes. Voelt hij zich nu weer wat beter nu het wat afgekoeld is?
Mijn konijnen waren vandaag weer enthousiast aan het rennen. Die waren wel blij met de afkoeling.
Nee hij heeft het er wel zwaar mee, gelukkig begint het huis nu wel af te koelen, hopelijk voelt hij zich morgen beter. Hij heeft vandaag wel lekker appeltje gekregen en wat fruitboom takken, maar meneer was zelfs te lui om op te staan, trok gewoon alles naar zich toe.
pi_181046298
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:17 schreef livelink het volgende:
Ik ga even alle linkjes uit de OP testen. Veel doen het niet meer.
Ik zal kijken of ik ze kan vervangen door nieuwe linkjes.

Of als jullie nog aanvullingen hebben?
Misschien is http://konijnenherberg.nl/ een idee? Het is een opvang voor konijnen in Brabant, in Moergestel. Staat veel informatie op, ook over voeding en koppelen e.d.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 9 augustus 2018 @ 08:10:54 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181046586
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 07:06 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Misschien is http://konijnenherberg.nl/ een idee? Het is een opvang voor konijnen in Brabant, in Moergestel. Staat veel informatie op, ook over voeding en koppelen e.d.
Ik kan de OP niet meer wijzigen, maar de konijnenherberg wordt wel genoemd in de lijst van opvang.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181047122
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:10 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik kan de OP niet meer wijzigen, maar de konijnenherberg wordt wel genoemd in de lijst van opvang.
Ah ok. Dacht even behulpzaam te zijn :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 9 augustus 2018 @ 09:49:30 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181047871
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:02 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ah ok. Dacht even behulpzaam te zijn :P
Ik moest echt het moment even pakken. Het vorige topic heeft van maart 2017 t/m juli 2018 gelopen. Het is dus niet zo dat we heel snel weer een nieuwe kans krijgen om de OP aan te passen ;)
Maar als er meer aanvulingen/verbeteringen/ideeën zijn kunnen we misschien wel een MOD vragen om behulpzaam te zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181099257
Zijn hier trouwens meer mensen die het konijn los hebben lopen, hoe deden jullie dat met koppelen?
pi_181101299
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:39 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Zijn hier trouwens meer mensen die het konijn los hebben lopen, hoe deden jullie dat met koppelen?
Ja (ik hoop trouwens dat alle konijnen los lopen, of tenminste een hele grote ren hebben). Ik heb mijne 2x bij de opvang laten koppelen, op neutraal terrein en 1x thuis. Ik gaf ze eerst de ruimte en had er een rennetje omheen gezet (en daarin een deken, drinken, beetje eten), daarna maakte ik het rennetje steeds kleiner, zodat ze wel aan elkaar moesten snuffelen. Ik heb hier wel lang over gedaan, omdat ik 3 konijnen aan elkaar wilde koppelen. Eerst het oude vrouwtje met het nieuwe vrouwtje, daarna het mannetje erbij (dat had ik als advies gekregen). Mijn nieuwe vrouwtje was de kou nog niet gewend, dus mocht nog niet (zo lang) naar buiten. Ik liet ze dus voor een redelijk lange tijd een paar uurtjes per dag bij elkaar (maar bij mijn andere konijnen was het bonden binnen een uur ‘klaar’, bij de opvang).

Edit: ik heb ze binnen gekoppeld en voordat het nieuwe vrouwtje naar buiten ging, heb ik het hok heel goed schoongemaakt van de andere twee en de grond geveegd. Het oudste vrouwtje is wel het meest dominant en bepaald, maar het mannetje wast ze beide en de dames liggen ook graag naast elkaar.

Ze leven nu met zijn 3en. :)
pi_181102331
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:48 schreef 1410 het volgende:

[..]

Ja (ik hoop trouwens dat alle konijnen los lopen, of tenminste een hele grote ren hebben). Ik heb mijne 2x bij de opvang laten koppelen, op neutraal terrein en 1x thuis. Ik gaf ze eerst de ruimte en had er een rennetje omheen gezet (en daarin een deken, drinken, beetje eten), daarna maakte ik het rennetje steeds kleiner, zodat ze wel aan elkaar moesten snuffelen. Ik heb hier wel lang over gedaan, omdat ik 3 konijnen aan elkaar wilde koppelen. Eerst het oude vrouwtje met het nieuwe vrouwtje, daarna het mannetje erbij (dat had ik als advies gekregen). Mijn nieuwe vrouwtje was de kou nog niet gewend, dus mocht nog niet (zo lang) naar buiten. Ik liet ze dus voor een redelijk lange tijd een paar uurtjes per dag bij elkaar (maar bij mijn andere konijnen was het bonden binnen een uur ‘klaar’, bij de opvang).

Edit: ik heb ze binnen gekoppeld en voordat het nieuwe vrouwtje naar buiten ging, heb ik het hok heel goed schoongemaakt van de andere twee en de grond geveegd. Het oudste vrouwtje is wel het meest dominant en bepaald, maar het mannetje wast ze beide en de dames liggen ook graag naast elkaar.

Ze leven nu met zijn 3en. :)
Hier komt een jong vrouwtje bij een gecastreerde ram, maar hier loopt de ram al los door het huis.
  Moderator zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:24:10 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_181108753
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:49 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik moest echt het moment even pakken. Het vorige topic heeft van maart 2017 t/m juli 2018 gelopen. Het is dus niet zo dat we heel snel weer een nieuwe kans krijgen om de OP aan te passen ;)
Maar als er meer aanvulingen/verbeteringen/ideeën zijn kunnen we misschien wel een MOD vragen om behulpzaam te zijn.
Ik ben zo vrij geweest om de OP open te zetten, dus je kunt 'm weer naar hartlust bewerken :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 20:17:22 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181110301
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 19:24 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ben zo vrij geweest om de OP open te zetten, dus je kunt 'm weer naar hartlust bewerken :)
Ah, dank je wel ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181142397
Ik had een kleed uitgespreid over twee krukjes liggen op het terras. Mijn konijn vond het een spannende tunnel _O- Aan de ene kant zat toevallig een opening om er in te komen, en dan met een beetje wroeten met de neus kon ze er aan de andere kant weer uit. Omlopen en (een keer of tien) opnieuw... O+
  Moderator vrijdag 17 augustus 2018 @ 02:09:49 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_181245058
Oh joehoe, Bennie wil niet eten. Of tenminste, niet toen ik gisterenavond z’n brokjes voorzette. Net even wakker en gekeken, en hij had nog steeds niet gegeten. Wilde wel een Loftie en een brokje uit de hand eten nu. Raar dier. Hopelijk gaat ie nu weer lekker zelf eten en is morgen z’n bakje gewoon leeg }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 06:23:33 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181245797
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 02:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh joehoe, Bennie wil niet eten. Of tenminste, niet toen ik gisterenavond z’n brokjes voorzette. Net even wakker en gekeken, en hij had nog steeds niet gegeten. Wilde wel een Loftie en een brokje uit de hand eten nu. Raar dier. Hopelijk gaat ie nu weer lekker zelf eten en is morgen z’n bakje gewoon leeg }:|
Ik hoop het ook. Konijnen zijn goed in je aan het schrikken maken :(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 17 augustus 2018 @ 07:00:34 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_181246003
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 06:23 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik hoop het ook. Konijnen zijn goed in je aan het schrikken maken :(
Inmiddels is ie alweer aardig het heertje en reageert ie goed allert. Nog niet álle brokjes zijn op, maar hij heeft wel gegeten in ieder geval en bedelt om meer. Is vast vergeten dat er nog in z’n bakje zit ook :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181258129
Prachtig topic, mooie foto's
pi_181292195


haay!
  zondag 19 augustus 2018 @ 10:15:24 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181293319
Goedemorgen Fem_LittleLady en Oortjes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 19 augustus 2018 @ 10:15:44 #38
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181293326
En wat ik nog wilde vragen: hoe gaat het met de nieuwe dame voor Midas?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181294132
Nog een weekje dan komt Bumper hier ook wonen, ben heel benieuwd, kan dan mooi bezig met zindelijk maken en in voorjaar komt toch een helemaal nieuwe vloer in de kamer.
En er komt nog een wat ouder konijn hier wonen, had zoiets als twee konijnen hier kunnen eten, kan een derde hier ook wel eten.

En ben heel trots op Oortjes, zijn afgelopen week 5 dagen weggeweest en meneertje heeft gewoon losgelopen in huis, alles was heel en geen ongelukjes. *O*
  Moderator zondag 19 augustus 2018 @ 11:06:18 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_181294359
5 dagen alleen, of kwam er tussendoor nog iemand langs?

Molly kan ik hier ook wel loslaten. Maar Bennie niet :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 19 augustus 2018 @ 11:17:18 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181294572
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 10:54 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Nog een weekje dan komt Bumper hier ook wonen, ben heel benieuwd, kan dan mooi bezig met zindelijk maken en in voorjaar komt toch een helemaal nieuwe vloer in de kamer.
En er komt nog een wat ouder konijn hier wonen, had zoiets als twee konijnen hier kunnen eten, kan een derde hier ook wel eten.

En ben heel trots op Oortjes, zijn afgelopen week 5 dagen weggeweest en meneertje heeft gewoon losgelopen in huis, alles was heel en geen ongelukjes. *O*
En niet aan iets geknaagd? Ik heb ook wel konijnen los gehad in mijn huis, maar echt los als ik er niet bij was durfde ik niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 19 augustus 2018 @ 11:25:31 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_181294711
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:17 schreef livelink het volgende:

[..]

En niet aan iets geknaagd? Ik heb ook wel konijnen los gehad in mijn huis, maar echt los als ik er niet bij was durfde ik niet.
Met Molly durf ik dat wel aan. Maar goed, die ken ik inmiddels goed genoeg om te weten dat ze écht niet op het laminaat durft te lopen. En in haar gebied (het vloerkleed) is alles veilig. Maar Bennie daarintegen :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181294725
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:17 schreef livelink het volgende:

[..]

En niet aan iets geknaagd? Ik heb ook wel konijnen los gehad in mijn huis, maar echt los als ik er niet bij was durfde ik niet.
Nee helemaal nergens aan, hij heeft het alleen druk gehad met de wortels die hij van de oppas kreeg
pi_181295906
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:13 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]

haay!
O+

Moet het niet 'hooi!' zijn? :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_181296037
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:35 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

O+

Moet het niet 'hooi!' zijn? :P
:D nee Engels konijn he hahahaha
pi_181434057
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 10:15 schreef livelink het volgende:
En wat ik nog wilde vragen: hoe gaat het met de nieuwe dame voor Midas?
Op dit moment voeren ze een gedoogbeleid in mijn uitbouw :+. Ze zijn rustiger naar elkaar toe, vechten niet meer dus er zit progressie in.
pi_181435184
Hopelijk gaat het steeds beter met het koppel-to-be!

De afgelopen week heb ik in delen de ren van een nieuw laagje beits voorzien. Mijn tweetal mocht (volgens vrouwtje)/moest (volgens mannetje) het dus een paar dagen doen met hun hok (dat had geen onderhoud nodig) en het terras. Zo grappig. Waar hij grumpy een beetje verdwaald gaat zitten kijken binkiet zij het hele terras over en heeft op de meest vreemde plekken languit liggen slapen.
pi_181436379
Dit gebeurde net :o O+

https://imgur.com/a/43SUs7n
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 02:16:11 #49
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181438698
quote:
Dat ziet er goed en hoopvol uit O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 25 augustus 2018 @ 06:50:13 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_181439343
Wat lief! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181453901
Vandaag Oortjes gekoppeld met Monsje, ging gelukkig erg goed, scharrelen nu samen tussen het klus project van mijn vriend. Oortjes heeft nog nooit zoveel gelopen, het is net of ze voor het eerst samen de kamer verkennen.

( de plekken op haar rug heeft Oortjes niet gedaan, die heeft ze helaas bij de fokker gekregen, ze was het allerlaatste konijn en zat al tijdje alleen, maar huid ziet er netjes uit dus zal snel weer wegtrekken)

  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:14:20 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181455931
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:01 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Vandaag Oortjes gekoppeld met Monsje, ging gelukkig erg goed, scharrelen nu samen tussen het klus project van mijn vriend. Oortjes heeft nog nooit zoveel gelopen, het is net of ze voor het eerst samen de kamer verkennen.

( de plekken op haar rug heeft Oortjes niet gedaan, die heeft ze helaas bij de fokker gekregen, ze was het allerlaatste konijn en zat al tijdje alleen, maar huid ziet er netjes uit dus zal snel weer wegtrekken)

[ afbeelding ]
Dat ziet er inderdaad relaxed uit, Fem_LittleLady :Y
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181456138
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:14 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat ziet er inderdaad relaxed uit, Fem_LittleLady :Y
Gelukkig wel, vannacht gaat ze wel 'vast' maar dat is meer omdat ik met zindelijkheidstraining bezig ben dan dat ik bang ben dat ze elkaar in de haren vliegen.
pi_181474272
Midas en de Nog Naamloze Dame hebben gisteren de hele dag een gedoogbeleid uitgevoerd in de uitbouw. Zo af en toe wat geren, een klein wasje naar elkaar en zo af en toe wat echt gekonijn.
Vanmorgen hebben we ze in een ren in een tuin gezet, vanwege beginnende verbouwing morgen het hele hok+ vaste ren verplaatst naar een ander deel van de tuin, hok goed schoongemaakt en daar zitten ze nu in. Dus ik ging net even kijken en kon ze niet vinden. Tot ik nog een keer goed keek.

pi_181474635
Dat ziet er bij beide koppels goed uit!
pi_181481641
Gelukkig gaat het wel goed, had al zoveel horror verhalen gelezen van plukken haar, bloed tot gescheurde oren.
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 20:52:32 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_181481936
quote:
17s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:14 schreef douche-eendje het volgende:
Midas en de Nog Naamloze Dame hebben gisteren de hele dag een gedoogbeleid uitgevoerd in de uitbouw. Zo af en toe wat geren, een klein wasje naar elkaar en zo af en toe wat echt gekonijn.
Vanmorgen hebben we ze in een ren in een tuin gezet, vanwege beginnende verbouwing morgen het hele hok+ vaste ren verplaatst naar een ander deel van de tuin, hok goed schoongemaakt en daar zitten ze nu in. Dus ik ging net even kijken en kon ze niet vinden. Tot ik nog een keer goed keek.

[ afbeelding ]
Oh god, ik smelt hoor O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181482720
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:41 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Gelukkig gaat het wel goed, had al zoveel horror verhalen gelezen van plukken haar, bloed tot gescheurde oren.
Plukken haar is best normaal. Bloed wat minder, Midas kon 2 weken terug ook een neuspiercing dankzij Dame zonder Naam. Maar nu zijn ze verliefd ^) . In het begin kan het best rommelen bij een nieuw koppel, maar het komt vaak wel goed.

Gup, ik ook. Ze zijn leuk samen. Aafje mis ik nog iedere dag en ik ga nooit meer zo'n prachtig konijn vinden als haar. Zo'n onvoorstelbaar lief karakter, vrolijk, aandacht willen en ondanks al die ellende zo lief blijven.
Maar Midas is niet gemaakt om alleen te blijven en we zijn ook gek op hem. Dus, nu gek op mijn nieuwe koppel O+
pi_181482875
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Plukken haar is best normaal. Bloed wat minder, Midas kon 2 weken terug ook een neuspiercing dankzij Dame zonder Naam. Maar nu zijn ze verliefd ^) . In het begin kan het best rommelen bij een nieuw koppel, maar het komt vaak wel goed.

Gup, ik ook. Ze zijn leuk samen. Aafje mis ik nog iedere dag en ik ga nooit meer zo'n prachtig konijn vinden als haar. Zo'n onvoorstelbaar lief karakter, vrolijk, aandacht willen en ondanks al die ellende zo lief blijven.
Maar Midas is niet gemaakt om alleen te blijven en we zijn ook gek op hem. Dus, nu gek op mijn nieuwe koppel O+
Gelukkig liep het hier heel gemoedelijk, net hebben ze nog even samen door het huis gerend, omdat ik de voedster zindelijk aan het maken ben, gaat het hok in de avond wel dicht, maar liggen dan gewoon gezellig tegen elkaar aan. Ze doet het erg goed, dus hoop dat ze vanaf volgende week gewoon los kunnen blijven lopen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:55:52 #60
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_181530447
Wij hebben ook een nieuwe dame in huis...hopelijk de nieuwe partner van Antenkin. Als het niet gaat geven we haar terug...ze is 15 weken, wit met blond, en op het eerste gezicht een schatje! Ze zat bij iemand die en een jachthond in huis had, en veel weg was. Vond de eigenares zielig, dus ze stond op marktplaats...
Nu maar hopen dat die ouwe langoor haar leuk vindt!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 29 augustus 2018 @ 06:36:33 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181536519
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wij hebben ook een nieuwe dame in huis...hopelijk de nieuwe partner van Antenkin. Als het niet gaat geven we haar terug...ze is 15 weken, wit met blond, en op het eerste gezicht een schatje! Ze zat bij iemand die en een jachthond in huis had, en veel weg was. Vond de eigenares zielig, dus ze stond op marktplaats...
Nu maar hopen dat die ouwe langoor haar leuk vindt!
15 weken nog maar. Hopelijk gaat het klikken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181537207
Inmiddels is Bumper hier ook gearriveerd, Oortjes is helemaal weg van haar, Monsje veel minder. Monsje lijkt net een vrouw in de overgang. Het eene moment loopt ze er vrolijk langs en andere moment moet ze weer humeurig op de jonge telg reageren. Dus koppel dezen langzaam aan, maar eens kijken of dat lukt. Heb gelukkig 4 ruime hokken leeg. Dus alle tijd.
pi_181570651
Hola, binnenkort krijg ik een schattig koppeltje wat bij mij komt wonen. Foto's volgen uiteraard. Alleen heb ik een vraag over wat ik op de vloer kan leggen in hun ren. Er ligt nu laminaat wat een beetje glad kan zijn. Zou een vloerkleed een idee zijn?
  donderdag 30 augustus 2018 @ 15:09:01 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181574113
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:16 schreef aeque het volgende:
Hola, binnenkort krijg ik een schattig koppeltje wat bij mij komt wonen. Foto's volgen uiteraard. Alleen heb ik een vraag over wat ik op de vloer kan leggen in hun ren. Er ligt nu laminaat wat een beetje glad kan zijn. Zou een vloerkleed een idee zijn?
Je kunt het ook even aankijken. Ik heb konijnen gehad die heel makkelijk op het laminaat konden lopen. Anders is een vloerkleed inderdaad een idee. Zelf had ik het konijnenhok zelf altijd op een groot stuk karton staan, zodat het konijn niet vanuit zijn hok meteen op het gladde laminaat hoefde, maar eerst op het karton sprong en dan zelf veilig op het laminaat kon gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181579284
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:09 schreef livelink het volgende:

[..]

Je kunt het ook even aankijken. Ik heb konijnen gehad die heel makkelijk op het laminaat konden lopen. Anders is een vloerkleed inderdaad een idee. Zelf had ik het konijnenhok zelf altijd op een groot stuk karton staan, zodat het konijn niet vanuit zijn hok meteen op het gladde laminaat hoefde, maar eerst op het karton sprong en dan zelf veilig op het laminaat kon gaan.
Het is meer dat ze bij voorbaat niet uitglijden als ze in/uit hun hok springen. Maar ik kreeg van iemand de tip om anders hennepmatten neer te leggen, niet heel duur en misschien nog wel beter dan een vloerkleed. :)
  Moderator donderdag 30 augustus 2018 @ 20:52:37 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_181583437
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:41 schreef aeque het volgende:

[..]

Het is meer dat ze bij voorbaat niet uitglijden als ze in/uit hun hok springen. Maar ik kreeg van iemand de tip om anders hennepmatten neer te leggen, niet heel duur en misschien nog wel beter dan een vloerkleed. :)
Wij hebben gewoon vloerkleedjes van de IKEA. Lekker goedkoop, dus als ze ze slopen (wat ze niet doen) is het geen drama. En aangezien het laminaat Heel Erg Eng is, is het ook wel handig te reguleren waar ze lopen ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181584067
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wij hebben gewoon vloerkleedjes van de IKEA. Lekker goedkoop, dus als ze ze slopen (wat ze niet doen) is het geen drama. En aangezien het laminaat Heel Erg Eng is, is het ook wel handig te reguleren waar ze lopen ;)
Wat gup zegt inderdaad! Ik heb ook altijd IKEAkleedjes gehad voor binnenkonijnen, tot ik ineens 2 konijnen had die wel op laminaat konden lopen. Had op mijn flatje destijds op een gegeven moment ook mijn balkon konijn-proof gemaakt, heerlijk die beestjes zo door je huis heen O+

Maar nu zitten ze lekker buiten in een tuin, nog leuker.

  Moderator donderdag 30 augustus 2018 @ 21:26:21 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_181584373
Wat is het toch een leuk stel douche-eendje O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181615981
Het koppelen gaat zo goed dat ze in plaats van volgend weekend, maandag al naar huis mogen. :D O+

  Moderator zaterdag 1 september 2018 @ 09:34:53 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_181616336
Zijn ze op locatie gekoppeld? Dat ziet er erg goed uit!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181616382


Oortjes past graag op het huis, mochten ze inbreken, dan struikelen ze over hem
pi_181616603
Gatver schrok net wel even, loop weer de serre in en ligt die maf ineens zo:

Dacht even dat hij het loodje had gelegd
pi_181617001
aeque, dat ziet er goed uit!

Femlittlelady, dat ziet er uit als een dead bunny flop. De naam zegt genoeg :P
pi_181617050
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:38 schreef douche-eendje het volgende:
aeque, dat ziet er goed uit!

Femlittlelady, dat ziet er uit als een dead bunny flop. De naam zegt genoeg :P
Ja echt he, dacht even van, Aaahhhw nee niet mijn Oortjes! Kon ook helemaal bij hem staan, meestal schrikken ze dan wel maar hij was heel ver weg in dromenland
pi_181618966
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Zijn ze op locatie gekoppeld? Dat ziet er erg goed uit!
Ja we kwamen voor het dametje (rechts op de foto) en direct te vragen of zij haar daar konden koppelen. Want ze mogen natuurlijk alleen per koppel weg. Puur toeval was het dat ze net die week al waren begonnen met koppelen. Maar schijnbaar klikt het zo enorm goed dat ze al eerder weg mogen. :D

Ik blij dat ik direct alles al in orde had gemaakt in plaats van op het laatste moment. _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:39 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]

Oortjes past graag op het huis, mochten ze inbreken, dan struikelen ze over hem
Heb je dit bordje al hangen? :P

  Moderator zaterdag 1 september 2018 @ 12:54:11 #76
155227 crew  Guppy
dus
pi_181619097
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:47 schreef aeque het volgende:

[..]

Ja we kwamen voor het dametje (rechts op de foto) en direct te vragen of zij haar daar konden koppelen. Want ze mogen natuurlijk alleen per koppel weg. Puur toeval was het dat ze net die week al waren begonnen met koppelen. Maar schijnbaar klikt het zo enorm goed dat ze al eerder weg mogen. :D

Ik blij dat ik direct alles al in orde had gemaakt in plaats van op het laatste moment. _O-

Oh je adopteert er meteen twee O+ ik dacht even dat jouw heertje was gaan logeren en gaan daten!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181619675
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:47 schreef aeque het volgende:

[..]

Heb je dit bordje al hangen? :P

[ afbeelding ]
Nee heb het oude bordje nog van mijn hond hangen. Zonder bellen naar binnen, is zonder ballen naar buiten.

Deze is wel erg leuk, ze lopen immers hier ook gewoon los, je weet nooit waar je ze tegen kan komen hahaha
pi_181631793
Dat bordje heb ik als kind ooit gekregen en hangt nu weer in onze garage :P
Zo slapen op de zij ziet er wel raar uit als je het niet verwacht. Maar eigenlijk vind ik het wel erg aandoenlijk, zó ontspannen O+
pi_181636237
Zo had hij nog niet eerder gelegen, vriendin van mij zei al, Oohhh die voelt zich helemaal thuis en veilig bij jou. Nou ja die bijna hartverzakking dan maar als een compliment opvatten
pi_181693466
Zo, de konijntjes zijn gearriveerd en mijn god wat is het een heerlijk stel. Als dit geen soulmates of liefde op het eerste gezicht was dan weet ik het ook niet meer. Ze zijn eigenlijk pas 2,5 á 3 weken geleden begonnen met koppelen maar je zou zeggen dat ze altijd samen zijn geweest. :D

Ze zijn lekker nieuwsgierig maar nu de ren open is vinden ze het toch wel heel spannend. Je merkt wel goed dat ze nieuwe mensen spannend vinden door hun verleden maar ook weer niet zo eng dat ze alle kanten op rennen, het hooi en water vult zich natuurlijk niet vanzelf aan. Ze zijn er natuurlijk pas anderhalve dag dus dat went wel en ze laten het ook gewoon toe dat ik er ben.

Maar ze zijn heerlijk aan het eten, knagen, drinken, spelen, rennen en dutjes doen dus ze hebben het wel naar hun zin en ik laat ze lekker hun gang gaan.

Het mannetje lijkt wel nog groter als we dachten als het dametje er naast zit. Maar dat is omdat toen we waren kijken in de opvang, ze nog apart zaten. Het is gewoon een flinke jonge man.

Wat betreft namen houden we voor de dame de naam uit de opvang, Elaine. Voor het mannetje ben ik er nog niet niet helemaal uit. Door zijn flinke bakkebaarden en haar op zijn hoofd is het net een klein leeuwtje, dus kom je al snel op Simba uit. :P Maar dat is dus nog niet helemaal zeker.

Ik heb nog niet veel foto's omdat ik ze lekker zo veel mogelijk met rust wil laten voor nu. Maar ik heb er wel een paar gemaakt. Zie ook de teksten onder de foto's. :)

https://imgur.com/a/iccgCxm
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:28:26 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181693635
Wat een leuk stel is het aeque O+ O+
Leuke foto's ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181693973
Leuk koppel! Dat komt vast goed.
pi_181712407
Om nog even aan de TT te voldoen, hier nog meer foto's. :D

https://imgur.com/a/fojTzTu
pi_181714357
Erg leuk koppeltje zo
  woensdag 5 september 2018 @ 21:28:32 #85
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181714374
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:14 schreef aeque het volgende:
Om nog even aan de TT te voldoen, hier nog meer foto's. :D

https://imgur.com/a/fojTzTu
Je leeuwtje :D O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 21:51:09 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_181714983
Wat een hipsterbaard _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181716303
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:21 schreef aeque het volgende:
Zo, de konijntjes zijn gearriveerd en mijn god wat is het een heerlijk stel. Als dit geen soulmates of liefde op het eerste gezicht was dan weet ik het ook niet meer. Ze zijn eigenlijk pas 2,5 á 3 weken geleden begonnen met koppelen maar je zou zeggen dat ze altijd samen zijn geweest. :D

Ze zijn lekker nieuwsgierig maar nu de ren open is vinden ze het toch wel heel spannend. Je merkt wel goed dat ze nieuwe mensen spannend vinden door hun verleden maar ook weer niet zo eng dat ze alle kanten op rennen, het hooi en water vult zich natuurlijk niet vanzelf aan. Ze zijn er natuurlijk pas anderhalve dag dus dat went wel en ze laten het ook gewoon toe dat ik er ben.

Maar ze zijn heerlijk aan het eten, knagen, drinken, spelen, rennen en dutjes doen dus ze hebben het wel naar hun zin en ik laat ze lekker hun gang gaan.

Het mannetje lijkt wel nog groter als we dachten als het dametje er naast zit. Maar dat is omdat toen we waren kijken in de opvang, ze nog apart zaten. Het is gewoon een flinke jonge man.

Wat betreft namen houden we voor de dame de naam uit de opvang, Elaine. Voor het mannetje ben ik er nog niet niet helemaal uit. Door zijn flinke bakkebaarden en haar op zijn hoofd is het net een klein leeuwtje, dus kom je al snel op Simba uit. :P Maar dat is dus nog niet helemaal zeker.

Ik heb nog niet veel foto's omdat ik ze lekker zo veel mogelijk met rust wil laten voor nu. Maar ik heb er wel een paar gemaakt. Zie ook de teksten onder de foto's. :)

https://imgur.com/a/iccgCxm
Ach wat een schatjes zeg! Fijn dat ze zo’n goede match zijn, soms lijkt het helemaal te kloppen. Mijn konijn had ook een vriendje waar ze helemaal in love mee was, maar die ging heel onverwachts dood en ik heb het idee dat ze het konijn waar ze nu mee leeft, meer als een maatje ziet.

De foto’s zijn echt heel leuk, fijn dat ze een forever home hebben gevonden O+
pi_181721719
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Je leeuwtje :D O+
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een hipsterbaard _O_
Ja echt geweldig. :D

Ik ben ook net een verliefde puber op het moment. _O-
pi_181725099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:22 schreef aeque het volgende:

[..]

[..]

Ja echt geweldig. :D

Ik ben ook net een verliefde puber op het moment. _O-
Erg mooi koppeltje. hier lopen ze ook altijd samen op en hangen samen rond

pi_181725594
Leuk, zo'n hecht koppel. Die twee van mij vinden elkaar wel oké, maar houden er ook van om op z'n tijd juist in hun eentje wat te doen. Ze hebben ook andere interesses. De een houdt van uitproberen en vies, de andere doet niks wat niet mag en heeft graag alle haren in de plooi.
  maandag 10 september 2018 @ 20:23:27 #91
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_181824039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 06:36 schreef livelink het volgende:

[..]

15 weken nog maar. Hopelijk gaat het klikken.
Het was even afwachten inderdaad! We hebben eerst in de gang ze laten lopen enzo, en nu wonen ze samen! Maar Antenkin moest echt wennen, hij was best a-sociaal geworden. Lag vooral graag te suffen in zn kooi enzo. Coca is speels, en rent en springt graag. Ook zat ze op hem te rijden, en hij is zo'n goeie lobbes dat hij het of toeliet, of telkens opstond en weer ging liggen. Nu is dat een beetje voorbij, ze hebben een balans gevonden zo te zien.
Ze liggen nu graag tegen elkaar, en Coca wast hem. Eerst moest hij daar ook niets van hebben, hij vond z'n oren schoon genoeg! Maar daarnet zag ik dat hij het verzet heeft opgegeven, dus...
We zaten best te denken, aan de ene kant zijn ze geen ideale match, met zn eerste partner was het echt liefde op het eerste gezicht, en dat is dit niet. Maar ze lijkt ecbt om hem te geven, en hij is nu alerter dan in maanden, en hij werd veel te dik en inaktief. Dus het is misschien een verstandshuwelijk, maar die werken soms ook...
Ik zal morgen een foto van hun uploaden!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator maandag 10 september 2018 @ 20:39:47 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_181824493
Klinkt toch heel niet slecht hoor! Ik ben heel benieuwd naar de foto's! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181831910
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:21 schreef aeque het volgende:

...
Wat betreft namen houden we voor de dame de naam uit de opvang, Elaine. Voor het mannetje ben ik er nog niet niet helemaal uit. Door zijn flinke bakkebaarden en haar op zijn hoofd is het net een klein leeuwtje, dus kom je al snel op Simba uit. :P Maar dat is dus nog niet helemaal zeker.

Ik moest denken aan Dagobert (Duck) door die bakkebaarden :D

Ik ken niet veel konijnen die Simba heten overigens, onder katten is het wel een populaire naam.


En leuk al die stelletjes!
Die van mij hebben ook wel een beetje aan elkaar moeten wennen. Er gebeurde niet zoveel, maar het was ook niet liefde op het eerste gezicht. Nu liggen ze uren bij elkaar, kibbelen als een getrouwd stel over de witloof of biks, om daarna weer bij elkaar te gaan maffen. Mijn voedster is wel wat actiever en minder bang, dus die maakt nog wel eens alleen een rondje door het huis. Een beetje me-time nodig denk ik :P
  dinsdag 11 september 2018 @ 08:16:28 #94
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_181832565
Nu, dit is dus de kleine Coca. Of voluit Coca Cola Katrina van Eekhoorn (nooit je kinderen de naam laten bepalen...).


En hier samen met Antenkin in een oorwas sessie.



Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 11 september 2018 @ 08:22:32 #95
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_181832585
En dit is ons jongste konijn Smettan.



Hij eet ook graag op schoot uit de hand...



Die dus soms op z'n RUG ligt te slapen, waardoor je je lam schrikt...dit is meer op zn zij maar hier wordt je de eerste keer dat je het ziet ook best ongerust van.



[ Bericht 37% gewijzigd door Captain_Fabulous op 11-09-2018 08:28:24 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator dinsdag 11 september 2018 @ 09:04:45 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_181832932
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nu, dit is dus de kleine Coca. Of voluit Coca Cola Katrina van Eekhoorn (nooit je kinderen de naam laten bepalen...).
[ afbeelding ]

En hier samen met Antenkin in een oorwas sessie.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veeg me op _O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 11 september 2018 @ 09:06:32 #97
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_181832958
En dit is de konijnenflat die we deze zomer hebben getimmerd...



met Felix die ook graag op z'n zij slaapt.



En ik vind deze ook nog op mn telefoon, onze Winnie, Antenkin's eerste partner.



en nog eens Smettan die ligt te dromen in de woonkamer...

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 11 september 2018 @ 09:10:55 #98
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_181832993
En Antenkin wordt gedroogd na z'n billenbadje, Fohnen doet hem niets.

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_181837184
Wat een leuke foto's O+

Hier is Project Konijn uitgesteld naar volgend jaar lente. De tuin is klaar en ik weet waar ik het hok en de ren neer ga zetten, maar met de winter op komst wacht ik liever even.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 12 september 2018 @ 21:22:04 #100
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_181867987
Ik zag Antenkin net Coca's oortje wassen. Komt wel goed met die twee zo te zien!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 12 september 2018 @ 21:22:49 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181868005
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 21:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zag Antenkin net Coca's oortje wassen. Komt wel goed met die twee zo te zien!
^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 12 september 2018 @ 21:23:38 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181868025
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:21 schreef El_Thijs het volgende:
Wat een leuke foto's O+

Hier is Project Konijn uitgesteld naar volgend jaar lente. De tuin is klaar en ik weet waar ik het hok en de ren neer ga zetten, maar met de winter op komst wacht ik liever even.
September is ook wel een goede maand op zich, maar ik zou ook tot het voorjaar wachten, denk ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181895284
Eergisteren heb ik een gratis tv kast opgehaald die ik geschikt achte om te verbouwen, gister druk bezig geweest met aanpassen, de gaten dicht, plankjes op maat, inkitten, spulletjes er in en heb nu een mooi plekje voor Oortjes en Monsje.

Ze kunnen er niet in rechtop zitten, maar goed, ze hoeven er ook niet 24/7 in te zitten want ze lopen altijd los door het huis. Het is puur voor eten en ontlasting en soms erin liggen, blijkbaar is dat erg lekker :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 september 2018 @ 22:29:49 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181908962
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:25 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Eergisteren heb ik een gratis tv kast opgehaald die ik geschikt achte om te verbouwen, gister druk bezig geweest met aanpassen, de gaten dicht, plankjes op maat, inkitten, spulletjes er in en heb nu een mooi plekje voor Oortjes en Monsje.

Ze kunnen er niet in rechtop zitten, maar goed, ze hoeven er ook niet 24/7 in te zitten want ze lopen altijd los door het huis. Het is puur voor eten en ontlasting en soms erin liggen, blijkbaar is dat erg lekker :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijzonder zo! Het lijkt me best gezellig om de konijnen zo in huis te hebben. Maar bij mij zou dat niet gaan. En buiten lijken ze het ook naar hun zin te hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181915608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 22:29 schreef livelink het volgende:

[..]

Bijzonder zo! Het lijkt me best gezellig om de konijnen zo in huis te hebben. Maar bij mij zou dat niet gaan. En buiten lijken ze het ook naar hun zin te hebben.
Ja is ook erg gezellig, alleen Bumper kan nog niet los lopen. Zij is nog maar 3,5 maand en is als een 3 jarig kind strak van de suiker, die springt overal in, kruipt overal onder , zit overal aan en zit Monsje de hele tijd te pesten die dan weer pissig is en de 'gezelligheid' compleet is.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:37:54 #106
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_182469177
Antenkin zit te kwakkelen...hij moest onder narcose om zijn tanden te laten bijvijlen, hij kon haast niet meer eten maar dat heeft hem jaren ouder gemaakt. Hij is vermagerd, en kan het tempo van Coca helemaal niet meer aan, dus we hebben ze moeten scheiden. Hij ziet er eigenlijk uit alsof hij gewoon op is, snelle ademhaling enzo...wat er ook precies is (hart, longen, ouderdom...), nog een narcose overleeft hij niet, we denken dat hij nu al bij een onderzoek misschien al in de handen van de dierenarts het zal begeven. Dus dit weekend zal junior hem met veel geduld en liefde worteltjes babyvoer en water voeden met een spuitje, hij heeft Lila na haar baarmoeder operatie deze zomer ook met engelengeduld weer op de been gekregen, en misschien krabbelt hij nog op, we geven ook pijnstiller/ontstekingsremmer...maar ik ben bang. Ze zijn soms zo verdomde fragiel...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_182482393
Wat sneu, C_F. Hopelijk trekt hij weer wat bij.
  maandag 15 oktober 2018 @ 11:08:13 #108
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_182525438
Antenkin lijkt er weer een beetje boven op te komen! Hij eet nu per keer een half potje AH Biologische wortelprut leeg met de spuitjes methode, en eet weer zelfstandig boerekool en andijvie! Nog geen hooi of biks voor zover we kunnen zien, maar zelfstandig eten is al een hele stap vooruit, en hij ziet ook gewoon minder op sterven na dood....
Hij hangt wel een beetje raar naar 1 kant toe telkens, dus ik ga vermoeden dat hij een lichte beroerte heeft gehad ofzo, maar daar kan de dierenarts verder weinig aan doen denk ik. Als je het eerlijk bekijkt zijn we bezig met konijnen mantelzorg, en is het enige wat we kunnen hem een zo fijn mogelijke oude dag nog geven, maar veel tijd heeft hij niet meer.
Het was wel schattig vanochtend om te zien dat hij zo dicht mogelijk naar Coco ging liggen, zij zit nu in een kleine kooi in de grote kooi, zodat ze elkaar wel kunnen zien en snuffelen, en hij was echt gericht zo gaan liggen dat ze dicht bij elkaar waren. Het was kennelijk dus toch een goede match, alleen Coca's tempo is nu veel te veel voor hem, ze samen zetten kan gewoon niet meer nu.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_182536431


Tommy inspecteerde even de BBQ
pi_182536626
Fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan, C_F. Zeker oude konijnen zijn kwetsbaar.
Ik vraag me al een paar jaar af (elke warme zomer en koude winter) wanneer onze ram het op gaat geven. Ons dwergkonijn van 8,5 jaar, echt een opaatje inmiddels.

Wij hebben tijdelijk een verzorgkonijn. Op dag 1 durfde hij het snoepje niet uit de hand van peuter aan te pakken en at hij het pas na veel argwanend snuffelen op. Inmiddels komt ie aangehupt als hij peuter hoort en laat zich zelfs even aaien in ruil voor het snoepje O+
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:04:32 #111
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_182553685
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:05 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]

Tommy inspecteerde even de BBQ
Wat een schatje! Daarbij vergeleken heeft Antenkin kleine oortjes...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_182553751
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Wat een schatje! Daarbij vergeleken heeft Antenkin kleine oortjes...
Heb hier nogal een roof kat, die dacht van, zoooo die is voor mij, maar toen Tommy zijn oren oprichtte rende hij toch maar weg. Oortjes spant hier nog steeds de kroon met zijn lange hangoren.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 21:48:56 #113
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182598822
Gaat het nog steeds beter met Antenkin?

Hier vroeg ik me ineens af of die warme herfst invloed zal hebben op hun wintervacht. Het is natuurljik wel belangrijk dat ze goed in hun wintervacht zitten als het straks wel echt koud zou worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_182598984
Ik neem aan dat de natuur dat alsnog wel regelt als het geleidelijk aan kouder wordt? Mijn koppel is al wel druk aan het verharen geweest en hun vacht heeft nu een andere structuur dan afgelopen zomer.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:12:17 #115
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182599236
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:57 schreef Hupje het volgende:
Ik neem aan dat de natuur dat alsnog wel regelt als het geleidelijk aan kouder wordt? Mijn koppel is al wel druk aan het verharen geweest en hun vacht heeft nu een andere structuur dan afgelopen zomer.
Ja, ik denk het ook wel. Eén van mijn konijnen was de afgelopen dagen toen het zo warm was, echt niet in haar hum. Chagrijnig en gek genoeg bleef ze het liefst in het hok zitten en ging ze nauwelijks naar buiten. En nu het vandaag weer ietsjes normaler weer is, is ze weer helemaal de oude en zit ze weer lekker buiten. Of dat nou toch aan de warmte lag, weet ik niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:59:03 #116
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_182656180


[ Bericht 100% gewijzigd door Captain_Fabulous op 21-10-2018 21:01:44 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 21 oktober 2018 @ 21:00:32 #117
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_182656223
We hebben Antenkin gisteravond verloren...hij kreeg weer een stuip aanval en is in de handen van mijn vrouw gestorven. Ik denk dat het weer een hersenbloeding was oid. Hij leek weer op te knappen, maar hij was gewoon op...we hebben wat bollen van blauwe druifjes, narcissen en tulpen op zn graf geplant zodat het mooi zal zijn in het voorjaar. Net zo mooi als hij was, met die grote zeiloren van hem. Hij was geen knuffelkonijn zoals de anderen, maar een geweldige persoonlijkheid.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 21 oktober 2018 @ 21:04:45 #118
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182656336
Ach, wat verdrietig Captain_Fabulous.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_182656351
Ach, toch...
Fijn dat hij niet alleen was.
Sterkte C_F. :*
pi_182665361
Sterkte CF. Altijd heel verdrietig, en soms nog net een beetje meer:*
  maandag 22 oktober 2018 @ 13:39:57 #121
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_182669453
Dank jullie wel. Je vraagt je wel eens af waarom je je zo gaat hechten aan in de grond best fragiele dieren, als soort bedoel ik. Maar ja, als er iets liever is dan een konijn dat rustig een wortel uit je hand zit te knagen, of een blaadje andijvie, moet ik het nog tegen komen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_182675092
En het gaat ook heel vaak op het randje wél goed, zo is het ook met die rakkers. Neemt niet weg dat afscheid nemen van een geliefd dier altijd droevig is.
  dinsdag 6 november 2018 @ 17:08:34 #123
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_182981436
Lila is na haar operatie nog aanhankelijker geworden, het lijkt wel of ze doordat we haar met handvoeding ed bijna gedwongen hebben om het te overleven, ze nu niet meer zonder regelmatig contact kan! Ze zat gisteren enorm zielig te niezen in het hok, kopje in een hoek, loom etc, en toen we haar ongerust naar binnen haalden voor een knuffelsessie op de bank was madame gelijk helemaal opgeknapt!
Vroeger zaten zij en haar broer de hele dag tegen elkaar aan, en waren ze elkaars schaduw, maar nu zitten ze vaak in aparte hoeken van het hok, en jat hij steeds vaker eten voor haar neus weg. Er is absoluut iets veranderd in hun onderlinge relatie. Konijnen, snap die maar eens!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 7 november 2018 @ 14:43:02 #124
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182999858
Vandaag is fluffy naar zijn halfjaarlijkse seniorcheck geweest : Lastige harenklitten wegknippen en beoordelen of hij de winter kan overleven zonder al teveel pijn en dat kan blijkbaar volgens de dierenarts en verpleegkundige.
Ik geef u bij deze een aanblik van onze Koning Fluffy, de slakkensphinx, escargo-pro, decatatator, muizenvermorzelaar, hoeder van balletjes, verschrikker van duitse herders & groentetuin-trashpanda..... 1,8 kilo schoon aan de haak, 11 jaar en 2 maanden oud en buffelt lekker door. You do not own a fluffy, a fluffy owns you!



Amen! _O_
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 8 november 2018 @ 12:57:18 #125
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_183019728
Hij doet ook z'n achterbenen zo helemaal naar achteren! Het blijft een grappig gezicht, zo'n totaal chill postuur hebben ze dan...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 8 november 2018 @ 14:26:35 #126
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183021478
Misschien dat mijn volgende konijn binnen & buiten hou. Ik heb gelezen dat konijnen slim genoeg zijn om zinnelijk vrij binnen te laten lopen zoals katten.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 8 november 2018 @ 16:39:29 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_183023977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:43 schreef govie het volgende:
Vandaag is fluffy naar zijn halfjaarlijkse seniorcheck geweest : Lastige harenklitten wegknippen en beoordelen of hij de winter kan overleven zonder al teveel pijn en dat kan blijkbaar volgens de dierenarts en verpleegkundige.
Ik geef u bij deze een aanblik van onze Koning Fluffy, de slakkensphinx, escargo-pro, decatatator, muizenvermorzelaar, hoeder van balletjes, verschrikker van duitse herders & groentetuin-trashpanda..... 1,8 kilo schoon aan de haak, 11 jaar en 2 maanden oud en buffelt lekker door. You do not own a fluffy, a fluffy owns you!

[ afbeelding ]

Amen! _O_
:D O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_183074803
Goed bezig, Fluffy!
Ons rammetje is inmiddels 8,5 jaar. Best respectabel voor een dwergkonijn. We zullen zien of hij deze winter weer overleeft.

Wij hebben het konijnenhok voor de winter weer onder een afdak in de tuin gezet. Minder last van regen en wat meer beschutting tegen de kou. Het mannetje is er dit jaar een beetje van van slag, arm ding.
  zondag 11 november 2018 @ 10:50:23 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_183075297
Bunnies op leeftijd O+ O+
Toch ook wel een zorg inderdaad.


quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lila is na haar operatie nog aanhankelijker geworden, het lijkt wel of ze doordat we haar met handvoeding ed bijna gedwongen hebben om het te overleven, ze nu niet meer zonder regelmatig contact kan! Ze zat gisteren enorm zielig te niezen in het hok, kopje in een hoek, loom etc, en toen we haar ongerust naar binnen haalden voor een knuffelsessie op de bank was madame gelijk helemaal opgeknapt!
Vroeger zaten zij en haar broer de hele dag tegen elkaar aan, en waren ze elkaars schaduw, maar nu zitten ze vaak in aparte hoeken van het hok, en jat hij steeds vaker eten voor haar neus weg. Er is absoluut iets veranderd in hun onderlinge relatie. Konijnen, snap die maar eens!
Hopelijk komt het vanzelf weer goed. Misschien als de weersomstandigheden wat barrer worden, dat ze elkaar weer weten te vinden. Maar leuk is dat niet inderdaad.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_183076585
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij doet ook z'n achterbenen zo helemaal naar achteren! Het blijft een grappig gezicht, zo'n totaal chill postuur hebben ze dan...
Hier ook zo een. Ziet er niet uit.


pi_183076684
Hier overigens net een periode achter de rug waarbij de voedster wat last kreeg van haar hormonen. Nestjes maken, vacht uittrekken, rijden op haar vriend ipv andersom. Gelukkig wordt ze binnenkort geholpen dus dan is dat hopelijk verleden tijd, heeft het leeuwtje ook weer wat rust. :D
pi_183124299
Mijn snoepjes samen, zijn zo aan elkaar gehecht O+

  dinsdag 13 november 2018 @ 16:14:45 #133
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_183125013
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:50 schreef livelink het volgende:
Bunnies op leeftijd O+ O+
Toch ook wel een zorg inderdaad.

[..]

Hopelijk komt het vanzelf weer goed. Misschien als de weersomstandigheden wat barrer worden, dat ze elkaar weer weten te vinden. Maar leuk is dat niet inderdaad.
De laatste dagen lijkt het inderdaad wat bij te trekken...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 13 november 2018 @ 16:16:15 #134
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_183125041
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:36 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Mijn snoepjes samen, zijn zo aan elkaar gehecht O+

[ afbeelding ]
Nog een zijslaper! Je hebt echt een leuk stel daar, dat is maar mooi gegaan!

Smettan is er ook dol op, hij liep vanochtend even in de woonkamer, en hij ging wel 10 keer op z'n zij liggen, weer normaal zitten, weer liggen...alsof ie een kussentje nodig heeft om z'n kopje op te leggen ofzo!
En aangezien we gek genoeg zijn om dat dan voor hem te maken, zullen we zien. Als hij in staat is te snappen dat we een kussentje bij zijn favoriete slaapplek in de woonkamer hebben neergelegd, en dat dan ook weet te gebruiken hebben we natuurlijk de foto van het jaar te pakken!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_183125179
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nog een zijslaper! Je hebt echt een leuk stel daar, dat is maar mooi gegaan!

Smettan is er ook dol op, hij liep vanochtend even in de woonkamer, en hij ging wel 10 keer op z'n zij liggen, weer normaal zitten, weer liggen...alsof ie een kussentje nodig heeft om z'n kopje op te leggen ofzo!
En aangezien we gek genoeg zijn om dat dan voor hem te maken, zullen we zien. Als hij in staat is te snappen dat we een kussentje bij zijn favoriete slaapplek in de woonkamer hebben neergelegd, en dat dan ook weet te gebruiken hebben we natuurlijk de foto van het jaar te pakken!
Nou het verbaasde mij, Monsje is nogal een zenuwlijer, maar ze lag dus wel even heel 'kwetsbaar'.

Monsje verstopt zich ook nog wel eens onder de oren van Oortjes

  woensdag 14 november 2018 @ 10:02:05 #136
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_183138208
Wat een leuk stel is het toch...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_183139608
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:24 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Nou het verbaasde mij, Monsje is nogal een zenuwlijer, maar ze lag dus wel even heel 'kwetsbaar'.

Monsje verstopt zich ook nog wel eens onder de oren van Oortjes

[ afbeelding ]
Ik snap wel waarom je hem oortjes noemt. En ik maar denken dat mijn leeuwtje al grote oren heeft. :D
pi_183139815
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:30 schreef aeque het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom je hem oortjes noemt. En ik maar denken dat mijn leeuwtje al grote oren heeft. :D
Die grote oren deden mij denken aan het verhaal van Tineke Schouten over haar schoonzoon, die zij Oortjes noemt vanwege zijn grote oren
  woensdag 14 november 2018 @ 21:20:28 #139
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_183152603
Coca wordt steeds tammer. Ze liep in de achtertuin, en het lukte me om haar te aaien zonder dat ze wegliep, en daarna op te pakken! Hiervoor moesten we haar altijd de kooi in 'jagen' (ze woont op de begane grond) maar nu dit is natuurlijk veel leuker voor haar en mij!
Ze was eerst wat verbaasd en probeerde weg te lopen, maar ik zei een keer ernstig: 'Coca Cola Karina van Eekhoorn, niet rennen, aaien.' En dat hielp...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 14 november 2018 @ 21:25:27 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_183152808
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Coca wordt steeds tammer. Ze liep in de achtertuin, en het lukte me om haar te aaien zonder dat ze wegliep, en daarna op te pakken! Hiervoor moesten we haar altijd de kooi in 'jagen' (ze woont op de begane grond) maar nu dit is natuurlijk veel leuker voor haar en mij!
Ze was eerst wat verbaasd en probeerde weg te lopen, maar ik zei een keer ernstig: 'Coca Cola Karina van Eekhoorn, niet rennen, aaien.' En dat hielp...
Ik heb ook een tam konijn en een konijn die na 2 jaar nog steeds het hok in vlucht als iemand van ons ook maar naar buiten komt. Dat laatste vind ik wel jammer. Tam hoeft van mij niet, maar zo bang ook weer niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_183152900
Mijn duo is weer door hun APK heen en heeft weer de enting tegen vhd2 binnen.
Gelijk ook de sterilisatie van de dame besproken. Van het voorjaar gaat het plaatsvinden, als het buiten wat warmer is. Anders zit ik straks de hele winter met 2 superdrukke konijnen binnen ;)
  woensdag 14 november 2018 @ 21:29:03 #142
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_183152959
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:27 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn duo is weer door hun APK heen en heeft weer de enting tegen vhd2 binnen.
Gelijk ook de sterilisatie van de dame besproken. Van het voorjaar gaat het plaatsvinden, als het buiten wat warmer is. Anders zit ik straks de hele winter met 2 superdrukke konijnen binnen ;)
Laat je haar steriliseren vanwege de hormonen of vanwege eventueel latere baarmoederklachten?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_183153872
Wij hebben ook twee verschillende wat dat betreft. Het vrouwtje is op straat gevonden door de dierenambulance en blijft wat wantrouwig. Maar niet oppakken en rustig benaderen helpt wel, ze gaat nu niet metéén weg als je komt. En ze is dol op de peuter, heel leuk om te zien. De ander is een goedzak en een mensenliefhebber. Wordt graag op schoot geaaid enzo.
pi_183153906
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:29 schreef livelink het volgende:

[..]

Laat je haar steriliseren vanwege de hormonen of vanwege eventueel latere baarmoederklachten?
Beide. Ze is nogal een hormonale knorrepot _O-
  woensdag 14 november 2018 @ 22:04:04 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_183153942
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:00 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben ook twee verschillende wat dat betreft. Het vrouwtje is op straat gevonden door de dierenambulance en blijft wat wantrouwig. Maar niet oppakken en rustig benaderen helpt wel, ze gaat nu niet metéén weg als je komt. En ze is dol op de peuter, heel leuk om te zien. De ander is een goedzak en een mensenliefhebber. Wordt graag op schoot geaaid enzo.
Ja, mijn angstige konijn is ook een konijn met een verhaal inderdaad. Is door een jachthond gegrepen. De eigenaar van de hond heeft hem uit de bek van de hond gehaald en naar een opvangcentrum gebracht. Hij heeft van het voorval zelf overgehouden dat één oog blind is en waarschijnlijk ook wel de angst. We wisten dat toen we hem namen en ook dat de kans heel klein zou zijn dat hij minder angstig zou worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 15 november 2018 @ 13:52:14 #146
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_183163398
Nou, Coca is een makkelijke daar mee vergeleken. Maar onze meeste vriendjes worden belachelijk tam uiteindelijk, dus we zijn verwend. We gaan kijken of Coca en Smettan in de toekomst een koppel kunnen worden. Nu snuffelelen ze wel vrij positief naar elkaar door het gaas, maar ze heeft hem ook al een keer proberen te bijten toen we ze haar bij hem lieten terwijl we hem (en z'n hormonen) goed vasthielden. Gemengde signalen dus. Maar we laten haar ook steriliseren, hopelijk wordt ze daar wat rustiger van.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_183184336
Zal het voedster eigen zijn. Hier zijn de dames ook wat van de pot gerukt, als je Monsje hier iets geeft, neemt ze zo'n ik ga je aanvallen en helemaal bijten en trappen houding aan. Bumper de andere voedster zodra iets ziet wat haar niet zint doet ze ook lelijk. Terwijl de rammen eigenlijk een beetje onnozel om zich heen blijven kijken of zich meer bezig houden met hun eigen dingen.
Ben wel benieuwd na de sterilisatie hoe ze zich dan ontwikkelen
  maandag 19 november 2018 @ 13:41:46 #148
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_183241400
Het is weer gelukt om Coca gewoon op te pakken toen ze buiten liep, zodat ik haar rustig in de kooi kon zetten. Zo lief...Tot nu toe lukt alleen mij het, naar mijn vrouw en dochter is ze nog veel afstandelijker, net zoals ze naar Smettan en Felix wel zit te lonken als ze in de tuin lopen (Coca bewoont de begane grond van onze konijnenflat) terwijl ze met Lila het liefste een potje zou knokken geloof ik. Ze heeft het denk dus niet zo op andere meisjes/vrouwen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 23 november 2018 @ 16:53:45 #149
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_183327437
Ik heb net mijn konijn volledig onverwacht moeten laten inslapen. Ze was deze week wat lusteloos, maar kwam nog wel 's ochtends naar ons toe voor haar aai bij het opendoen van het hok en at ook nog gewoon. Gisteren viel het me op dat ze wel heel moeizaam ademhaalde.
Dus ik gisteren met haar naar de dierenarts en die gaf aan dat ze zo benauwd was dat ze ons aanraadde om haar nog voor het weekend te laten inslapen.
Dus zijn we vanmiddag met haar teruggegaan. De andere DA bevestigde het verhaal van de dierenarts van gisteren en we hebben haar laten inslapen.

Het kwam voor mij echt als een donderslag bij heldere hemel. Zelfs vandaag at ze gewoon nog een worteltje en huppelde nog af en toe naar buiten, maar het grootste deel van de dag zat ze wel in een hoekje te hijgen.

Heel erg vind ik het ook voor mijn andere konijn. Die zit nu alleen en die vindt het leven van nature al zo eng en zwaar. Hij trok zich echt op aan zijn maatje.
Ik ga maar zo snel mogelijk naar de opvang om een nieuw vrouwtje te vinden, hoewel ik ook niet blij ben met het idee om in de winter buiten te moeten koppelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_183327666
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:53 schreef livelink het volgende:
Ik heb net mijn konijn volledig onverwacht moeten laten inslapen. Ze was deze week wat lusteloos, maar kwam nog wel 's ochtends naar ons toe voor haar aai bij het opendoen van het hok en at ook nog gewoon. Gisteren viel het me op dat ze wel heel moeizaam ademhaalde.
Dus ik gisteren met haar naar de dierenarts en die gaf aan dat ze zo benauwd was dat ze ons aanraadde om haar nog voor het weekend te laten inslapen.
Dus zijn we vanmiddag met haar teruggegaan. De andere DA bevestigde het verhaal van de dierenarts van gisteren en we hebben haar laten inslapen.

Het kwam voor mij echt als een donderslag bij heldere hemel. Zelfs vandaag at ze gewoon nog een worteltje en huppelde nog af en toe naar buiten, maar het grootste deel van de dag zat ze wel in een hoekje te hijgen.

Heel erg vind ik het ook voor mijn andere konijn. Die zit nu alleen en die vindt het leven van nature al zo eng en zwaar. Hij trok zich echt op aan zijn maatje.
Ik ga maar zo snel mogelijk naar de opvang om een nieuw vrouwtje te vinden, hoewel ik ook niet blij ben met het idee om in de winter buiten te moeten koppelen.
Ach wat sneu, sterkte!
Dat is echt wel het nadeel van konijnen, dat het zo slecht zo fataal kan aflopen.
(enig vraagje alleen, ik kan het toch niet laten :@ ; waarom hebben jullie besloten om nog een dag te wachten bij zulke ernstige benauwdheid?)

Koppelen kun je bij sommige opvangen ook daar laten doen als je dat prettiger vindt :)
pi_183327703
Wat sneu, livelink, sterkte. Konijnen houden natuurlijk wel lang de schijn op dat alles goed gaat. Verdrietig dat het nodig was om hem in te laten slapen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:11:48 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_183327766
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ach wat sneu, sterkte!
Dat is echt wel het nadeel van konijnen, dat het zo slecht zo fataal kan aflopen.
(enig vraagje alleen, ik kan het toch niet laten :@ ; waarom hebben jullie besloten om nog een dag te wachten bij zulke ernstige benauwdheid?)

Koppelen kun je bij sommige opvangen ook daar laten doen als je dat prettiger vindt :)
Mijn man was gisteren niet thuis. Ik wilde haar niet in laten slapen zonder met hem gesproken te hebben en hem de kans te geven ook afscheid te nemen. En de dierenarts gaf gisteren aan dat ze dat begreep en omdat ze buiten lekker fris zat en dus geen last had van warmte dat het wel kon. En ik ben blij met de beslissing. Ze kwam ook zo enthousiast naar mijn man toe gehuppeld toen hij vanmiddag thuis kwam.

Ik weet dat koppelen bij de opvang zelf kan. De eerste koppeling doen we ook altijd daar, maar het blijft altijd spannend vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 23-11-2018 17:17:36 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_183327861
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Mijn man was gisteren niet thuis. Ik wilde haar niet in laten slapen zonder met hem gesproken te hebben en hem de kans te geven ook afscheid te nemen. En de dierenarts gaf gisteren aan dat ze dat begreep en omdat ze buiten lekker fris zat en dus geen last had van warmte dat het wel kon. En ik ben blij met de beslissing. Ze kwam ook zo enthousiast naar hem toe gehuppeld toen hij vanmiddag thuis kwam.

Ik weet dat koppelen bij de opvang zelf kan. De eerste koppeling doen we ook altijd daar, maar het blijft altijd spannend vind ik.
Ah, wel ergens te begrijpen dan hoor :)
(Ik heb het mijn ouders wel (in stilte) kwalijk genomen dat ze een van de katten 2 dagen hebben laten wachten tot mijn zusje thuis kwam om afscheid te nemen, hoewel ik het ergens ook wel begreep. Het was echt haar kat. Maar dat arme dier kon nauwelijks ademen, en ik weet van mijn vriend (die door allergie heel erg benauwd raakt) dat het echt meer dan afschuwelijk is. Dus ik vond het erg dubbel en was oprecht blij toen hij eindelijk ingeslapen werd.)

@koppelen; je kunt het soms ook helemaal laten doen, dus niet het eerste uur maar een aantal dagen. Maar dat moet je wel zelf willen. (Ik heb het zelf nooit zo gedaan, wel net zoals jij. Maar spannend blijft het absoluut :Y )
pi_183365740
Livelink :* Het is nooit leuk om op zo'n manier een huisdier te moeten verliezen.

Hier hebben we vandaag het hok weer verplaatst naar de oude plek in de tuin en de ren zo neergezet dat we met het gegraaf van Molly (ja guppy, ze heeft nu een naam. MeneerEend vond deze leuk :P ) geen ontsnappende konijnen hebben, ze staan nu weer volledig op tegels en kunnen weer lekker veel loslopen. Erg fijn. Verlichting hangt er nu ook weer, dus we kunnen weer de hele avond konijnentv kijken.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 20:31:42 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_183368370
quote:
17s.gif Op zondag 25 november 2018 18:41 schreef douche-eendje het volgende:
Livelink :* Het is nooit leuk om op zo'n manier een huisdier te moeten verliezen.

Hier hebben we vandaag het hok weer verplaatst naar de oude plek in de tuin en de ren zo neergezet dat we met het gegraaf van Molly (ja guppy, ze heeft nu een naam. MeneerEend vond deze leuk :P ) geen ontsnappende konijnen hebben, ze staan nu weer volledig op tegels en kunnen weer lekker veel loslopen. Erg fijn. Verlichting hangt er nu ook weer, dus we kunnen weer de hele avond konijnentv kijken.
Molly is dan ook een hele leuke naam! :P

Sterkte Livelink, voor dit verlies ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 26 november 2018 @ 11:35:37 #156
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_183377746
Sterkte Livelink.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_183377814


Verwende keutelkontjes dat het zijn O+. We gaan van het voorjaar een nieuw hok (laten) maken, wat dan permanent op deze plek kan staan ipv panelenrennen. Dan hebben ze continu deze ruimte.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 22:28:32 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_183429927
Wat een paleis!! _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_183433668
quote:
17s.gif Op maandag 26 november 2018 11:40 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]

Verwende keutelkontjes dat het zijn O+. We gaan van het voorjaar een nieuw hok (laten) maken, wat dan permanent op deze plek kan staan ipv panelenrennen. Dan hebben ze continu deze ruimte.
Zoiets wil ik straks ook O+ Ziet er heel netjes uit!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_183462782
Eerder had ik grote honden als je dan iets te eten pakte, dan stonden ze meteen te kijken of te bedelen. Dan denk je dat je veilig wat te knabbelen kan pakken met konijnen. Nee hoor, ook die komen inspecteren wat jij eet en of zij het ook lusten.
(foto is beetje snel genomen, want ze is nogal bewegelijk)

pi_183492877
We gaan zo ons hok maar nog wat beter beschermen. Er is hier in de wijk/straat een steenmarter actief, heeft inmiddels bij een duivenhouder in de straat als zijn duiven vermoord en meerdere kippen uit de straat kunnen het ook niet meer navertellen :X De ren hebben we al bekleed met martergaas, nu de spijlen bij het hok ook maar doen.
pi_183519987
quote:
17s.gif Op zondag 2 december 2018 13:28 schreef douche-eendje het volgende:
We gaan zo ons hok maar nog wat beter beschermen. Er is hier in de wijk/straat een steenmarter actief, heeft inmiddels bij een duivenhouder in de straat als zijn duiven vermoord en meerdere kippen uit de straat kunnen het ook niet meer navertellen :X De ren hebben we al bekleed met martergaas, nu de spijlen bij het hok ook maar doen.
Pffff ben je mooi klaar mee, hoop nooit mijn dieren na een bezoekje van zo'n marter te vinden
pi_183520470
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:48 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Pffff ben je mooi klaar mee, hoop nooit mijn dieren na een bezoekje van zo'n marter te vinden
Tsja dit krijg je als je aan de rand van de duinen&kust woont... maar normaal komen die beesten de woonwijken amper in :X
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 20:13:07 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_183520608
Pfoeh! Dat is best wel heftig... En behalve beschermen kun je alleen maar hopen dat het goed gaat...

Hier was vanmiddag iemand ontsnapt uit d'r hok :D en trots dat ze op zichzelf was!



[ Bericht 31% gewijzigd door Guppy op 03-12-2018 20:18:46 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_183520873
quote:
17s.gif Op maandag 3 december 2018 20:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Tsja dit krijg je als je aan de rand van de duinen&kust woont... maar normaal komen die beesten de woonwijken amper in :X
Dat is niet helemaal waar, bij mijn vader in de wijk worden regelmatig auto's aangevreten en mijn vader ziet hem soms lopen als hij zijn ochtend wandeling maakt om 5:30
pi_183955345
Een schijnzwanger konijn met kerst. Molly heeft de stemming goed te pakken. _O-
  dinsdag 25 december 2018 @ 10:33:09 #167
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183955400
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Pfoeh! Dat is best wel heftig... En behalve beschermen kun je alleen maar hopen dat het goed gaat...

Hier was vanmiddag iemand ontsnapt uit d'r hok :D en trots dat ze op zichzelf was!

[ afbeelding ]
Just do it!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  dinsdag 25 december 2018 @ 10:36:19 #168
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183955467
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:25 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, bij mijn vader in de wijk worden regelmatig auto's aangevreten en mijn vader ziet hem soms lopen als hij zijn ochtend wandeling maakt om 5:30
20k schade + gratis mortuarium.


De Heraclesmarter.


Het zijn gemene beesten hoor, kill or be killed. Die horen niet in de stad, behalve als je rattenoverlast hebt. Ik vind preventief ruimen.Ik ben een partij van de dieren stemmer maar een steenmarter hoort niet in een mensenstad. Die hoort in een rotsachtig gebied.

[ Bericht 10% gewijzigd door govie op 25-12-2018 10:45:24 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Moderator dinsdag 25 december 2018 @ 16:45:25 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_183963266
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2018 10:30 schreef douche-eendje het volgende:
Een schijnzwanger konijn met kerst. Molly heeft de stemming goed te pakken. _O-
Hahaha, dat is echt een perfecte timing :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_183963602
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 16:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hahaha, dat is echt een perfecte timing :D
Op naar het kerstkindkonijn :')
  Moderator dinsdag 25 december 2018 @ 17:23:12 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_183963763
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2018 17:10 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Op naar het kerstkindkonijn :')
Tja, Maria lukte het ook onbevlekt :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_183976149
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 17:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tja, Maria lukte het ook onbevlekt :D
Als het haar lukt krijgt ze een andere naam inderdaad.
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 12:37:18 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_183978570
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Als het haar lukt krijgt ze een andere naam inderdaad.
Je zou stom staat te kijken :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_184327309


Vind dit altijd zo lief om te zien, zo lekker ontspannen
pi_184327330
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:42 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]

Vind dit altijd zo lief om te zien, zo lekker ontspannen
Ze lijken wel dood. :@
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184327360
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ze lijken wel dood. :@
_O- hahaha ze zijn heel ontspannen
pi_184327508
Heerlijk!

Mijn konijnen doen vies de laatste weken. Er gaat heel veel naast het konijnentoilet en het tweede toilet wat ik daarom neergezet had op een vieze plek, wordt ontweken }:| Ik verdenk de voedster, die is nooit zo netjes geweest als de ram. Maar een plasje op de bovenverdieping vind ik dan weer meer passen bij een dement wordend opatje...
Geen idee nog hoe ik dit op ga lossen. Vriend opperde al meer/iets nieuws te spelen, misschien is het uit verveling? Ik weet het niet.
Ze zijn dol op tunnels, maar de voedster knaagt aan plastic.
pi_184327715
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:51 schreef Hupje het volgende:
Heerlijk!

Mijn konijnen doen vies de laatste weken. Er gaat heel veel naast het konijnentoilet en het tweede toilet wat ik daarom neergezet had op een vieze plek, wordt ontweken }:| Ik verdenk de voedster, die is nooit zo netjes geweest als de ram. Maar een plasje op de bovenverdieping vind ik dan weer meer passen bij een dement wordend opatje...
Geen idee nog hoe ik dit op ga lossen. Vriend opperde al meer/iets nieuws te spelen, misschien is het uit verveling? Ik weet het niet.
Ze zijn dol op tunnels, maar de voedster knaagt aan plastic.
Zijn die konijnen toiletten niet te klein? Hier hebben ze gewoon een hele bak.
pi_184328086
Medisch geen problemen mogelijk? (Als ze hiervoor wel altijd zindelijk waren en de bakken gewoon telkens op tijd verschoon worden? Hier plassen ze enkel buiten de bak als ik te lui ben...)
pi_184328654
Het gewone toilet is een bak waar 4 konijnen van hun formaat in zouden kunnen. Het tweede bakje is zo'n hoektoilet, dus dat is wel klein.
Ik zal eerst eens kijken of meer verschonen en iets te spelen het probleem verhelpt. Medisch denk ik niet, behalve oud worden dan misschien bij de ram (dwergkonijn van bijna 9 jaar). Maar bij konijnen weet je het natuurlijk nooit zeker.
pi_184334502
Konijnen zijn daarin wel een vak apart.

Heb hier een die maakt geluid, die maakt een hoog piepend geluid en maakt ook geluid als ze droomt. Eerst dacht ik misschien pijn of ziekte, maar ze is kern gezond.
pi_184527078
Mijn konijnen likken een gat in het ijs van hun waterbakje zodat ze bij het nog-niet-bevroren water kunnen :o slimme beesten dit joh.
pi_184527106
quote:
17s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:20 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn konijnen likken een gat in het ijs van hun waterbakje zodat ze bij het nog-niet-bevroren water kunnen :o slimme beesten dit joh.
Is zo'n fles een goede optie? In de winter lijkt me dat juist enorm klote voor ze ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_184527402
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:22 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Is zo'n fles een goede optie? In de winter lijkt me dat juist enorm klote voor ze ;(
Die flessen hebben een metalen tuit met een balletje, dat vriest binnen 10 minuten vast met dit weer en die krijgen ze dan echt niet meer los ;). En Molly snapt de flessen niet, dus ik heb een fles voor Midas en een bak voor Molly staan. Maar uiteindelijk drinken ze nu samen uit de bak en Midas soms nog uit de fles.
  maandag 21 januari 2019 @ 10:17:15 #185
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_184527906
Mijn konijntje zit nu weer voor 2 maand in de vrieskou, zielig he. ~:) Ik heb zijn slaaphok volzitten met stro en heb om heel de bovenverdieping van de kooi dubbel bubbeltjesplastic zitten als isolatie en voor het winddicht maken.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_184527929
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:17 schreef govie het volgende:
Mijn konijntje zit nu weer voor 2 maand in de vrieskou, zielig he. ~:) Ik heb zijn slaaphok volzitten met stro en heb om heel de bovenverdieping van de kooi dubbel bubbeltjesplastic zitten als isolatie en voor het winddicht maken.
Een vriendje helpt ook, als zijnde een levend kruikje ;)
pi_184527936
quote:
17s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Die flessen hebben een metalen tuit met een balletje, dat vriest binnen 10 minuten vast met dit weer en die krijgen ze dan echt niet meer los ;). En Molly snapt de flessen niet, dus ik heb een fles voor Midas en een bak voor Molly staan. Maar uiteindelijk drinken ze nu samen uit de bak en Midas soms nog uit de fles.
Toch maar een bakje dan O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 21 januari 2019 @ 10:19:44 #188
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_184527938
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Een vriendje helpt ook, als zijnde een levend kruikje ;)
Die overleeft het niet.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 21 januari 2019 @ 10:21:41 #189
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_184527961
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:19 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Toch maar een bakje dan O+
Ik heb gewoon zo'n stalen tuitfles en doe iedere dag het verversen en geef het konijn veel suikers via 1 wortel, appel of peer per dag. Ik heb het oudste dwergkonijn ter wereld denk ik dus volgens mij is het niet zo'n slechte opvatting als je het combineert met een moestuinbak voor het konijn om te cherrypicken in de zomer. Zelf zijn voedsel laten vinden.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_184527972
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:19 schreef govie het volgende:

[..]

Die overleeft het niet.
Want? fel konijn? :)
  maandag 21 januari 2019 @ 10:23:51 #191
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_184527989
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Want? fel konijn? :)
het woord "fel" geeft niet goed duiding aan de karaktertrekken van dat beest, maar mensen mogen hem wel aaien. Ik heb nog geen duitse herder ontmoet die er niet bang van was. >:)
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_184528040
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:23 schreef govie het volgende:

[..]

het woord "fel" geeft niet goed duiding aan de karaktertrekken van dat beest, maar mensen mogen hem wel aaien. Ik heb nog geen duitse herder ontmoet die er niet bang van was. >:)
:D Konijntje met pit.
pi_184528951
Kan niet wachten tot het lente is O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_184529498
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:23 schreef govie het volgende:

[..]

het woord "fel" geeft niet goed duiding aan de karaktertrekken van dat beest, maar mensen mogen hem wel aaien. Ik heb nog geen duitse herder ontmoet die er niet bang van was. >:)
Ach, mijn duo gaan ook gerust de strijd aan met de hond of katten van de buren :'). De kat heeft al een keer een hap in haar neus mogen voelen. Ons tolereren ze omdat ze eten krijgen denk ik.
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:27 schreef El_Thijs het volgende:
Kan niet wachten tot het lente is O+
Dat ja. Weer lekker buiten bij de konijnen zitten.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:19:52 #195
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_184529841
Maar ik blijf bij mijn tip. Zet een vierkante meter moesbak neer voor je beessies en plant er in wat je hoopt dat ze lekker vinden. Die van mij heeft graag knoflook, bloemblaadjes en basilicum. Lekker laten groeien en rond juni de konijnen de vrijheid geven om hun eigen eten te kiezen naast de brokjes. Ze kunnen zelf een beetje graven tot 10 cm ofzo. Voor die beesten is da goed en konijnen zijn slim zat dat je ze kan leren wat hun tuintje is en welke niet. Ja schijten heel die moestuinbak onder, maar het is wel een manier waarop die beessies kunnen nabootsen hoe wilde konijnen leven, ik vind dat belangrijk en zoveel kost het niet, gewoon wat zaaien en dan in die vierkante moesbak sommige beplanting verversen zo nu en dan. Is echt leuk omdat het ze wat om te doen geeft als je weg ben.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 12:47:04 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_184530227
quote:
17s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Die flessen hebben een metalen tuit met een balletje, dat vriest binnen 10 minuten vast met dit weer en die krijgen ze dan echt niet meer los ;). En Molly snapt de flessen niet, dus ik heb een fles voor Midas en een bak voor Molly staan. Maar uiteindelijk drinken ze nu samen uit de bak en Midas soms nog uit de fles.
Het zit in de naam denk ik. Onze Molly snapt de fles ook niet en heeft dus ook een bakje
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 21 januari 2019 @ 12:51:00 #197
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_184530284
Wij hebben het tegelstuk van de tuin afgescheiden van de planten, zodat ze niet de hele boel slopen en vooral geen giftige planten kunnen eten. Op de grens hebben we de boel volgeplant met peterselie, slaplantjes, pepermunt en paardebloemen die ik in het wild heb opgegegraven zodat ze nu een echt graas-rand rand hebben zeg maar. dat vinden ze geweldig. Elke keer wat nieuws, en keuze waar ze het eerste moeten gaan eten!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_184530310
quote:
17s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat ja. Weer lekker buiten bij de konijnen zitten.
Dan komen er twee bij mij als het goed is. Hok nog kiezen en dan een mooie ren, kunnen ze buiten lekker de pootjes strekken O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_184530320
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het zit in de naam denk ik. Onze Molly snapt de fles ook niet en heeft dus ook een bakje
Vroeger hadden we thuis een konijn en die vond dat ding maar wat interessant :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 21 januari 2019 @ 12:55:05 #200
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_184530338
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:17 schreef govie het volgende:
Ik heb zijn slaaphok volzitten met stro en heb om heel de bovenverdieping van de kooi dubbel bubbeltjesplastic zitten als isolatie en voor het winddicht maken.
Hier ook veel stro, en plastic aan de buitenkant. En de verwende beesten hebben een infra rode lamp in de kooi. Eigelijk voor reptielen of kuikentjes, maar werkt ook prima voor hun. Ze liggen er alleen veel minder onder dan je zou verwachten, alsof ze het haast te warm soms vinden...Smettan ligt er graag onder te slapen, maar die is ook het slimste van het stel!
Het hok ziet er 's avonds wel een beetje uit als een hoerekast met dat rode licht...maar ja. :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_184547099
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:19 schreef govie het volgende:
Maar ik blijf bij mijn tip. Zet een vierkante meter moesbak neer voor je beessies en plant er in wat je hoopt dat ze lekker vinden. Die van mij heeft graag knoflook, bloemblaadjes en basilicum. Lekker laten groeien en rond juni de konijnen de vrijheid geven om hun eigen eten te kiezen naast de brokjes. Ze kunnen zelf een beetje graven tot 10 cm ofzo. Voor die beesten is da goed en konijnen zijn slim zat dat je ze kan leren wat hun tuintje is en welke niet. Ja schijten heel die moestuinbak onder, maar het is wel een manier waarop die beessies kunnen nabootsen hoe wilde konijnen leven, ik vind dat belangrijk en zoveel kost het niet, gewoon wat zaaien en dan in die vierkante moesbak sommige beplanting verversen zo nu en dan. Is echt leuk omdat het ze wat om te doen geeft als je weg ben.
Knoflook...?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:58:11 #202
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_184548176
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:46 schreef aeque het volgende:

[..]

Knoflook...?
Het loof ja, hij houdt het mooi kort in de winter!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_184549779
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:58 schreef govie het volgende:

[..]

Het loof ja, hij houdt het mooi kort in de winter!
Ook al is het alleen het loof, ik zou het die van mij toch niet geven.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:42:10 #204
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_184549810
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:40 schreef aeque het volgende:

[..]

Ook al is het alleen het loof, ik zou het die van mij toch niet geven.
Daarom wordt mijn dwergkonijn 11 en die jouw de helft. :o Beetje geinen! Serieus, in het wild doen ze het ook op basis van reuk en smaak. Hij eet ook bloemblaadjes op van sommige bloemen en van sommige niet. Het beest is zelfregulerend. :+ Mijn konijn loopt 24 uur per dag los op 30 m2, dus die zal altijd wel ergens aan gaan sabbelen wat politiek niet correct is ofzo. Ik denk dat het zelf voedsel kunnen kiezen, goed is voor het beest. Ze zijn niet geestelijk gehandicapt ofzo, nja misschien wel een beetje. >:)
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_184549941
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:42 schreef govie het volgende:

[..]

Daarom wordt mijn dwergkonijn 11 en die jouw de helft. :o Beetje geinen! Serieus, in het wild doen ze het ook op basis van reuk en smaak. Hij eet ook bloemblaadjes op van sommige bloemen en van sommige niet. Het beest is zelfregulerend. :+ Mijn konijn loopt 24 uur per dag los op 30 m2, dus die zal altijd wel ergens aan gaan sabbelen wat politiek niet correct is ofzo. Ik denk dat het zelf voedsel kunnen kiezen, goed is voor het beest. Ze zijn niet geestelijk gehandicapt ofzo, nja misschien wel een beetje. >:)
Dit wisselt wel per konijn hoor ;) Wel heel fijn dat die van jou nog wel goed onderscheidt kan maken, zeker omdat ze lekker los kan lopen :Y maar er zijn er zat die dat niet kunnen. (Die bijvoorbeeld aan klimop gaan zitten knabbelen.)
De twee die ik nu heb eten ook niet alles wat los en vast zit, maar mijn vorige konijn deed dat wel, die jatte echt werkelijk alles van je bord af :D. Dus die moest ik wel in de smiezen houden.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:53:04 #206
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_184549974
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dit wisselt wel per konijn hoor ;) Wel heel fijn dat die van jou nog wel goed onderscheidt kan maken, zeker omdat ze lekker los kan lopen :Y maar er zijn er zat die dat niet kunnen. (Die bijvoorbeeld aan klimop gaan zitten knabbelen.)
De twee die ik nu heb eten ook niet alles wat los en vast zit, maar mijn vorige konijn deed dat wel, die jatte echt werkelijk alles van je bord af :D. Dus die moest ik wel in de smiezen houden.
Ik verwacht dat een konijn het regelt op basis van bepaalde smaken maar ook ontlasting omdat hij een gedeelte van zijn stront opeet (anders gaat hij dood). Als die stront slecht smaakt, dan stopt hij vanzelf denk ik. Die van mij kan heel de dag ook klimop eten maar doet het in principe niet.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_184550058
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:53 schreef govie het volgende:

[..]

Ik verwacht dat een konijn het regelt op basis van bepaalde smaken maar ook ontlasting omdat hij een gedeelte van zijn stront opeet (anders gaat hij dood). Als die stront slecht smaakt, dan stopt hij vanzelf denk ik. Die van mij kan heel de dag ook klimop eten maar doet het in principe niet.
Ik weet niet of de keutels er minder door gaan smaken, het is waarschijnlijk ook een genetisch doorgegeven gedrag (zoals imprinting bij vogelkuikens). Stel dat het wel met de keutelsamenstelling/smaak te maken hebt, dan zou het al te laat kunnen zijn eer het konijn de kans krijgt de keutels op de eten.
Maar ik zie hier tussen de konijnen wel verschil, en die twee hier zou ik nog redelijk vertrouwen op hun voedselvoorkeur, die ander (inmiddels overleden, helaas) echt niet. :)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:31:14 #208
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_184550579
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik weet niet of de keutels er minder door gaan smaken, het is waarschijnlijk ook een genetisch doorgegeven gedrag (zoals imprinting bij vogelkuikens). Stel dat het wel met de keutelsamenstelling/smaak te maken hebt, dan zou het al te laat kunnen zijn eer het konijn de kans krijgt de keutels op de eten.
Maar ik zie hier tussen de konijnen wel verschil, en die twee hier zou ik nog redelijk vertrouwen op hun voedselvoorkeur, die ander (inmiddels overleden, helaas) echt niet. :)
Ze maken sowieso onderscheid tussen de herkouw droge keutels en de smudgize keutelontlastig dacht ik en daarom ruim ik nooit alles op, maar ik ben geen dierenarts dus zeker weten hoe die mechaniek werkt doe ik niet.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_184555504
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:42 schreef govie het volgende:

[..]

Daarom wordt mijn dwergkonijn 11 en die jouw de helft. :o Beetje geinen! Serieus, in het wild doen ze het ook op basis van reuk en smaak. Hij eet ook bloemblaadjes op van sommige bloemen en van sommige niet. Het beest is zelfregulerend. :+ Mijn konijn loopt 24 uur per dag los op 30 m2, dus die zal altijd wel ergens aan gaan sabbelen wat politiek niet correct is ofzo. Ik denk dat het zelf voedsel kunnen kiezen, goed is voor het beest. Ze zijn niet geestelijk gehandicapt ofzo, nja misschien wel een beetje. >:)
Dat instinct hebben ze niet. In het wild leren ze wat ze kunnen eten van hun moeder, niet door zomaar iets te proberen. Dat hele proces is er bij de huisdieren versie allang uit omdat ook hun moeder geen wild ervaring heeft. Dus zullen ze aan alles wat los en vast zit knabbelen. Nou is knoflook niet de ergste plant die er is, maar ik zou het risico toch niet nemen.

Wat betreft leeftijd zal ik je nooit kunnen zeggen hoe oud die van mij zijn of uiteindelijk zijn geworden aangezien ze uit asiel komen en dus onbekend is welke leeftijd ze hebben. ;)
pi_184555633
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:31 schreef govie het volgende:

[..]

Ze maken sowieso onderscheid tussen de herkouw droge keutels en de smudgize keutelontlastig dacht ik en daarom ruim ik nooit alles op, maar ik ben geen dierenarts dus zeker weten hoe die mechaniek werkt doe ik niet.
De keutels die ze opeten zijn blindedarmkeutels, als die droog zijn en juist de normale keutels niet, gaat er toch iets niet goed bij je. Bijna altijd eten ze die direct op, als je ze toch regelmatig tegenkomt gaat er juist iets niet goed.
pi_184707938
Onze voedster is vanochtend doodgegaan... :'( Gisteravond was ze niet lekker, dus medicatie en dwangvoer erin. Vroeg in de ochtend nog eens, maar een uurtje later is ze (zo te zien) rustig ingeslapen bij haar maatje.
pi_184711790
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:09 schreef Hupje het volgende:
Onze voedster is vanochtend doodgegaan... :'( Gisteravond was ze niet lekker, dus medicatie en dwangvoer erin. Vroeg in de ochtend nog eens, maar een uurtje later is ze (zo te zien) rustig ingeslapen bij haar maatje.
:'( :'( Aaahw wat sneu
  Moderator woensdag 30 januari 2019 @ 18:18:26 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_184715480
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:09 schreef Hupje het volgende:
Onze voedster is vanochtend doodgegaan... :'( Gisteravond was ze niet lekker, dus medicatie en dwangvoer erin. Vroeg in de ochtend nog eens, maar een uurtje later is ze (zo te zien) rustig ingeslapen bij haar maatje.
;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_184718679
Nu een paar dagen afwachten of de ander niet ook ziek wordt. Ik ben inmiddels al bij een paar opvangen aan het navragen of ze dwerg formaat voedsters hebben. Dan kunnen we hopelijk in het weekend een nieuw maatje regelen. De vorige keer zagen we na een paar dagen alleen echt een verpieterd konijn.
pi_184721527
Meteen ook maar een praktische vraag: ik ben nu bijna door mijn voorraad dwangvoeding heen. Hoe kom ik het goedkoopst aan twee zakjes? Merk maakt mij niet zo veel uit.
  Moderator donderdag 31 januari 2019 @ 05:35:57 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_184724585
Erg goede ervaringen met Medpets :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_184724775
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:09 schreef Hupje het volgende:
Onze voedster is vanochtend doodgegaan... :'( Gisteravond was ze niet lekker, dus medicatie en dwangvoer erin. Vroeg in de ochtend nog eens, maar een uurtje later is ze (zo te zien) rustig ingeslapen bij haar maatje.
Ocharm ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_184727087
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 05:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Erg goede ervaringen met Medpets :Y
Top. Ga ik daar kijken.
pi_184799627
Wij hebben weer een maatje voor ons rammetje. Het lijkt wel te klikken tussen de twee. Ze zitten alleen nog vooral tegenover elkaar in plaats van tegen elkaar aan en eten om de beurt. Maar goed, je zou maar ineens een nieuw(e) huis(genoot) opgedrongen krijgen, toch?!


Deze dame komt uit een opvang, is afgestaan door de vorige baas. Daar kreeg ze rijkelijk te eten, dus ze mag nog wat gewicht kwijt. Ze heeft vandaag al wat over het terras gehopt, die beweging komt wel goed.
  zondag 3 februari 2019 @ 20:00:01 #221
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184799798
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:51 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben weer een maatje voor ons rammetje. Het lijkt wel te klikken tussen de twee. Ze zitten alleen nog vooral tegenover elkaar in plaats van tegen elkaar aan en eten om de beurt. Maar goed, je zou maar ineens een nieuw(e) huis(genoot) opgedrongen krijgen, toch?!

[ afbeelding ]
Deze dame komt uit een opvang, is afgestaan door de vorige baas. Daar kreeg ze rijkelijk te eten, dus ze mag nog wat gewicht kwijt. Ze heeft vandaag al wat over het terras gehopt, die beweging komt wel goed.
Mooie dame. Gaat het koppelen goed?
Ik moet ook een nieuwe dame hebben, maar zie erg tegen het koppelen in dit weer op. Ik kan ze in het begin niet bij elkaar zetten en ik heb geen twee konijnenhokken die op het slechtere weer toegerust zijn. En ik kan er niet 1 tijdelijk binnen zetten in deze temperaturen. Dus dat houdt me tegen. Scheelt ook dat mijn ram op dit moment juist op lijkt te bloeien in zijn eentje, maar dat is misschien wishfull thinking van mijn kant.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 20:03:35 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_184799883
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:51 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben weer een maatje voor ons rammetje. Het lijkt wel te klikken tussen de twee. Ze zitten alleen nog vooral tegenover elkaar in plaats van tegen elkaar aan en eten om de beurt. Maar goed, je zou maar ineens een nieuw(e) huis(genoot) opgedrongen krijgen, toch?!

[ afbeelding ]
Deze dame komt uit een opvang, is afgestaan door de vorige baas. Daar kreeg ze rijkelijk te eten, dus ze mag nog wat gewicht kwijt. Ze heeft vandaag al wat over het terras gehopt, die beweging komt wel goed.
Oooh wat een mooitje O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_184801503
Livelink, ik weet niet of ik geluk heb gehad met de koppelingen die ik heb gedaan, maar ik begin altijd op tijd en heb ze tot nu toe altijd voor de nacht al bij elkaar durven laten zitten.
Deze twee zaten vannacht in hetzelfde hok. Wel met de ren toegankelijk, zodat ze van elkaar weg kunnen als ze willen.

Maar het maakt misschien wel uit als je konijn het niet erg vindt om alleen te zijn. Mijn rammetje gaat na een dag al sippen en minder eten, dus hij moest zo snel mogelijk aan een nieuwe vriendin.
  zondag 3 februari 2019 @ 21:26:46 #224
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184802461
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:59 schreef Hupje het volgende:
Livelink, ik weet niet of ik geluk heb gehad met de koppelingen die ik heb gedaan, maar ik begin altijd op tijd en heb ze tot nu toe altijd voor de nacht al bij elkaar durven laten zitten.
Deze twee zaten vannacht in hetzelfde hok. Wel met de ren toegankelijk, zodat ze van elkaar weg kunnen als ze willen.

Maar het maakt misschien wel uit als je konijn het niet erg vindt om alleen te zijn. Mijn rammetje gaat na een dag al sippen en minder eten, dus hij moest zo snel mogelijk aan een nieuwe vriendin.
Ik heb een koppeling gehad die geresulteerd heeft in de dood van mijn mannetje. Sindsdien ben ik echt heel erg bang voor koppelen. Niet een directe dood overigens. Het leek allemaal goed te gaan; ze waren op de opvang al bij elkaar gezet en het leek te gaan zoals normaal. Maar mijn ram raakte zo gestressed dat hij stopte met eten. En ondanks dwangvoeren en direct uit elkaar halen en een paar keer naar de dierenarts met hem, kwam hij er niet meer bovenop en is een week na de mislukte koppeling alsnog overleden. Geen verwondingen, maar pure stress.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184802702
Ach, wat sneu. Dan snap ik dat je een drempel over moet. De mijne vindt alles best, als de ander zich maar aanpast :')
pi_184803292
Ik vind koppelen met Midas niet zo leuk om te doen. Hij is nogal dominant en veel dames zijn dat dus ook, waardoor ik echt koppelingen heb gehad met vechten en echt al snel blijkend dat het niks is. Maar als ik hem laat koppelen op een vreemde locatie dan doet hij daar niks want bang en thuis is hij dan echt een draak :'). Die met Molly heeft denk ik ook 3 weken geduurd.

Hupje, mooi konijntje O+. Ze doet mij denken aan mijn eerste 2 konijnen.

God wat was dat ook een heerlijk duo zeg O+. En dat was ook echt zo'n setje waarbij je merkte dat toen de eene overleed, de ander wegkwijnde. Het is nog een wonder dat de ander het nog 3 maanden vol heeft gehouden toen...

Molly moet binnenkort maar eens gesteriliseerd gaan worden denk ik....Vorige week was ze weer schijnzwanger en ze was vandaag rond aan het rennen met een staart die zo hoog stond dat het bijna zielig was.
pi_184822089
Toen ik vandaag uit mijn werk kwam en ging voeren, aten ze samen uit het bakje! O+
Ik heb ze alleen nog niet samen in het nachthok zien zitten.

Het is inderdaad eenzelfde tekening, d-e. We hebben absoluut niet op tekening gekozen, ze is ook echt geen combi met onze inimini dwergram (chocoladebruin met wit) maar ach. Wie let er nou op uiterlijk als het gaat om een konijnen vriendje.

Schijnzwanger is irritant, ja. Daar kon onze voedster ook wat van }:|
pi_185008959

Het gaat hier goed! O+

Misschien zelfs wel beter dan met de vorige voedster, deze is wat rustiger en hoeft niet perse de eerste te zijn.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 19:48:28 #229
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_185052145
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 10:01 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat hier goed! O+

Misschien zelfs wel beter dan met de vorige voedster, deze is wat rustiger en hoeft niet perse de eerste te zijn.
Fijn dat het zo goed gaat, Hupje!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 21:21:45 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_185285044
En toe zaten we opeens met Bennie bij de spoeddierenarts. Hij heeft waarschijnlijk een hartaanval gehad net ;( gelukkig is ie wel weer redelijk bijgetrokken nu, maar dat zag er wel heel erg naar uit

Het was alsof ie een bunnyflop deed, maar dan ademde ie heel erg snel en lag ie helemaal niet relaxed. Toen ik 'm oppakte, was ie aardig apathisch en ademde ie heel onregelmatig. Wij vertrouwden het voor geen cent, dus hebben de spoeddierenarts gebeld. Eenmaal daar is Ben helemaal doorgelicht en bleek ie helemaal gezond, alleen een te lage hartslag en iets te lage temperatuur. Dat was een soort shock, en mogelijk dus door een hartaanval. Arm ventje ;(

Hij heeft een prikje gehad met iets wat z'n circulatie omhoog hield en dat zou de truc moeten doen. Ik hoop het, dat ie nog even meekan!

Wel een extreem lieve dierenarts trouwens O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_185285682
Ach wat sneu, Guppy. Hopelijk knapt hij snel op en was het eenmalig.
pi_185292660
Och jee, schrok mij ook net kapot



Mijn konijnen zijn soms wel heel ontspannen
  Moderator donderdag 28 februari 2019 @ 12:08:09 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_185294968
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:38 schreef Hupje het volgende:
Ach wat sneu, Guppy. Hopelijk knapt hij snel op en was het eenmalig.
Ik hoop het ook! Vanmorgen was ie weer helemaal het mannetje O+ alle brokjes op, bedelen voor nieuwe en ook even uit z’n hok en hooi eten. Als we het gisteren niet gezien hadden, hadden we het nooit geweten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_185296674
Fijn dat het nu weer goed gaat. Altijd spannend bij zo'n beestje.
  maandag 4 maart 2019 @ 16:43:18 #235
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185386098
Gup wat een schrik zo met Bennie :o Gaat het nogsteeds goed?

Dan even iets heel anders;

Midas en Molly zijn nu al een aantal maanden een stel. Afgelopen december was Molly ineens schijnzwanger en dat is nu helaas een maandelijks terugkerend ding. Ik wil haar laten sterriliseren, maar eigenlijk het liefst pas begin mei gezien eventuele nachttemperaturen/narcose/tijdelijk binnen moeten zitten voor herstel. Want onze konijnen binnen houden is geen optie en de dierenarts adviseert dit ook aan periode.
Ik merk alleen nu dat Molly nu duidelijk aangeeft dat zij gedekt wenst te worden door Midas, maar dat loopt niet altijd lekker. Ze geven positieve aandacht aan elkaar, wat ineens kan omslaan naar slaan met de poten en om/over elkaar heen springen wat ik best spannend vind aangezien het met koppelen ook niet heel erg makkelijk ging. Ze hebben flink veel ruimte (hok van 120cm breed met 2 verdiepingen, vaste ren van 2x1 meter en zodra we thuis zijn nog zo'n 10m2 extra ruimte om rond te rennen in een panelenren die aan hun vaste ren vast zit. Speelmogelijkheden zijn er genoeg. Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd zie of is het nu even de komende 2 maanden uitzitten en naar de dierenarts?
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 19:54:45 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_185389696
quote:
17s.gif Op maandag 4 maart 2019 16:43 schreef douche-eendje het volgende:
Gup wat een schrik zo met Bennie :o Gaat het nogsteeds goed?

Dan even iets heel anders;

Midas en Molly zijn nu al een aantal maanden een stel. Afgelopen december was Molly ineens schijnzwanger en dat is nu helaas een maandelijks terugkerend ding. Ik wil haar laten sterriliseren, maar eigenlijk het liefst pas begin mei gezien eventuele nachttemperaturen/narcose/tijdelijk binnen moeten zitten voor herstel. Want onze konijnen binnen houden is geen optie en de dierenarts adviseert dit ook aan periode.
Ik merk alleen nu dat Molly nu duidelijk aangeeft dat zij gedekt wenst te worden door Midas, maar dat loopt niet altijd lekker. Ze geven positieve aandacht aan elkaar, wat ineens kan omslaan naar slaan met de poten en om/over elkaar heen springen wat ik best spannend vind aangezien het met koppelen ook niet heel erg makkelijk ging. Ze hebben flink veel ruimte (hok van 120cm breed met 2 verdiepingen, vaste ren van 2x1 meter en zodra we thuis zijn nog zo'n 10m2 extra ruimte om rond te rennen in een panelenren die aan hun vaste ren vast zit. Speelmogelijkheden zijn er genoeg. Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd zie of is het nu even de komende 2 maanden uitzitten en naar de dierenarts?
Hier gaat het nog steeds goed! Tenminste, ik heb 'm gewoon weer z'n eigen blije zelf gezien :)

Moeilijke keuze sta jij voor... Wij hebben Molly ook laten steriliseren (of nou ja, castreren eigenlijk), maar zij woont natuurlijk al binnen. Dat is makkelijker. Ik vrees dat het de komende twee maanden uitzitten wordt... Als binnen zetten echt geen optie is, zou ik daarvoor kiezen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 4 maart 2019 @ 20:18:59 #237
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185390314
Binnen is vooral voor de konijnen geen optie, iig niet als ik Molly nu naar binnen moet halen en ze dan tot half mei ongeveer binnen moeten blijven. Ik kan ze dan niet in de ruimte voorzien die ze buiten ook hebben en die hebben ze echt wel nodig om hun energie kwijt te kunnen, anders hangt Midas namelijk zo weer in mijn vingers :X. Vind dit soort dingen met buitenkonijnen ook wel lastig. Hoe lang moet ze daarna binnen blijven, moet ze wel binnen blijven etc? Mijn duo moet ergenseind april sowieso naar de dierenarts voor vaccinaties, dus dan maar bespreken hoe, wat en wanneer (de wanneer is sowieso voordat ik beval :+) .
pi_185699462
Het kan snel gaan... 6 weken geleden onze voedster, vanavond ging ons rammetje dood. Hij was 'gelukkig' gewoon oud. Het was op. Is bij mij op schoot ingeslapen. Pfff.
Nu even goed denken over wat we willen. Stoppen we (voorlopig) met konijnen? De voedster nu is pas 6 weken uit de opvang en (klinkt misschien stom) zijn we nog niet aan gehecht. Brengen we die terug en blijven we voorlopig huisdierloos? Of gaan we op zoek naar een andere ram? Eerst maar eens een paar nachtjes over slapen.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:10:41 #239
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_185718513
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:10 schreef Hupje het volgende:
Het kan snel gaan... 6 weken geleden onze voedster, vanavond ging ons rammetje dood. Hij was 'gelukkig' gewoon oud. Het was op. Is bij mij op schoot ingeslapen. Pfff.
Nu even goed denken over wat we willen. Stoppen we (voorlopig) met konijnen? De voedster nu is pas 6 weken uit de opvang en (klinkt misschien stom) zijn we nog niet aan gehecht. Brengen we die terug en blijven we voorlopig huisdierloos? Of gaan we op zoek naar een andere ram? Eerst maar eens een paar nachtjes over slapen.
Hupje, ik kan me je twijfels goed voorstellen. Heb zelf op het moment ook zulke twijfels. Mijn voedster is deze winter overleden en mijn rammetje zit sinds die tijd alleen. Hij maakt geen ongelukkige indruk en ik twijfel zo erg in het nemen van een nieuwe voedster. Ik hou echt van konijnen, maar ze zijn zo kwetsbaar en ik weet niet meer of ik nog vaker geconfronteerd wil worden met de zorgen en de angst en het verdriet.

Dus misschien is dit rammetje dan wel voorlopig mijn laatste konijn. En misschien zie ik het straks in de lente allemaal wat zonniger in en ga toch alsnog voor een nieuwe voedster. Op dit moment weet ik het echt nog niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_185725617
Ik vind het ook lastig. Dit beestje lijkt niks te missen, maar wordt ook niet bijzonder blij van onze aanwezigheid. Wij zijn nog niet aan haar gehecht, dus naar de opvang terugbrengen zou niet zo'n probleem zijn. Maar, ik vind dat als je kiest voor een dier, je ook de verantwoordelijkheid moet nemen en tot het einde voor een dier moet zorgen.
Ik neig nu naar toch terugbrengen, dan kan ze een ander fijn konijnenvriendje vinden op een ander plekje. Ze is nu toch nog niet echt gewend bij ons, dus dit is wel het moment om het te doen.
pi_185829652
Tja, hoe kan het gaan... We hebben er toch voor gekozen om een nieuw rammetje te halen uit de opvang. De koppeling lijkt aardig gelukt, zij zit hem al af en toe te likken en ze eten uit hetzelfde bakje.
Het rammetje is bijna een jaar, houdt niet van optillen, maar ontzettend van aaien en klimmen. Hij is heel zacht en heeft een prachtig snoetje O+
De foto van de opvang doet het helaas niet. En hij heeft nog niet stil genoeg gezeten om een fatsoenlijke foto te maken _O-
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 21:16:07 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_185830262
Ooooh wat een leuk nieuws O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 19:37:07 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_185938174
Vandaag is Molly weer ingeënt, en Bennie zijn nagels zijn geknipt :)

De DA was helemaal blij om "het geriatrische koppel" weer te zien :D ze vond ze er allebei heel mooi uitzien en ze kunnen er weer even tegen. Ze vonden het wel Heel Erg Stom in de auto, zoals altijd :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 april 2019 @ 22:03:12 #244
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_185979560
Hupje wat gaaf! Bij ons zijn Smettan en Coca steeds meer een stel aan het worden. Eerst zat zij hem alleen te wassen, en had hij iets van waar is dat voor nodig...en daarvoor moesten we na 10 minuten Smettan weghalen anders ging Coca bijten. Nu wassen ze echt elkaar, en gaan we ze binnenkort maar eens in 1 kooi zetten.
Bij elkaar een koppeling van een half jaar, maar dan heb je ook iets!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_186028047
Wauw, knap dat je dat volgehouden hebt, C_F. Leuk dat ze elkaar toch gaan waarderen!

Mollie en Benny weer up to date ^O^
Ik keek de foto's terug van vlak voordat ons rammetje overleed. Hij was echt oud, nu achteraf valt me dat nog extra op.

En eindelijk een foto van ons nieuwe koppel:

De voorste is de nieuwe ram, de achterste het zilvervos vrouwtje.
pi_186328613
Zomerweer! Hoe gaat het met alle konijnen?

Onze zwartjes zitten 's ochtends graag in de zon, maar zoeken daarna vooral de schaduw op. Ze hebben geluk, door een klus in de tuin is hun hok nog niet verzet en zitten ze nu relatief veel in de schaduw.

Wel nog een puntje van ergernis: 1 van de twee is totaal niet zindelijk }:|. Ik dacht dan maar een toilet neer te zetten op de plek waar ze veel plast, maar die sleept ze weg. Het hele hok is dus vies, bah. Het beestje is 3 jaar oud, dus afleren zal moeilijk zijn, denk ik?
  zaterdag 20 april 2019 @ 16:27:44 #247
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_186328904
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 16:07 schreef Hupje het volgende:
Zomerweer! Hoe gaat het met alle konijnen?

Onze zwartjes zitten 's ochtends graag in de zon, maar zoeken daarna vooral de schaduw op. Ze hebben geluk, door een klus in de tuin is hun hok nog niet verzet en zitten ze nu relatief veel in de schaduw.

Wel nog een puntje van ergernis: 1 van de twee is totaal niet zindelijk }:|. Ik dacht dan maar een toilet neer te zetten op de plek waar ze veel plast, maar die sleept ze weg. Het hele hok is dus vies, bah. Het beestje is 3 jaar oud, dus afleren zal moeilijk zijn, denk ik?
Een groter en zwaarder toilet plaatsen. Ik gebruik als toilet een goedkope ovenschaal


Die kunnen ze niet verslepen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_186329280
Dat is nog wel een idee voor beneden! Alleen voor boven in het hok helpt dat nog niet. Daar leg ik nu een baksteen zodat ze niet lekker kunnen zitten.
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 20:08:51 #249
155227 crew  Guppy
dus
pi_186332794
Hier gaat het prima, Molly heeft het balkon weer helemaal ontdekt :) en Bennie zit lekker binnen en geniet van alle ruimte die hij daar heeft
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_186570441
Nieuwe beestjes geeft nieuwe fratsen. We hebben een heerlijk pittig rammetje uitgezocht, blijkt. De afgelopen dagen heb ik het hok en de ren in delen opnieuw geverfd en hebben ze veel op het terras gelopen. Genoeg tijd om boevenstreken uit te halen dus:


(Ik probeer mijn planten te redden)
O+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')