Ik vind het ook een rare gedachtegang dat ze weinig tijdritkilometers in de Tour stoppen om Tom Dumoulin te dwarsbomen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 15:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
https://sporza.be/nl/2018(...)ak-van-een-parcours/
Wuyts is het met je eens. Al vind ik zijn argumentatie niet heel sterk.
Ik denk dat dat onzin is eigenlijk. In de Giro en Vuelta is dat immers ook niet zo over het algemeen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 18:02 schreef Marcoss het volgende:
Zijn wat rare gedachtenkronkels van Wuyts ja, maar denk dat hij wel gelijk heeft dat de slotweek zo ongelofelijk zwaar is en dit (waarschijnlijk) een negatieve invloed zal hebben op de manier van koersen in week 1 en 2.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 18:12 schreef Slobeend het volgende:
De koers blijft de koers, dat is het mooie aan de koers.
Clichés zijn meestal waar. Anders worden het geen clichés.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 18:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het zijn de renners die de koers maken, jawel. Ik heb bingo.
Het zijn de users die het forum maken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 20:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Clichés zijn meestal waar. Anders worden het geen clichés.
Giogodquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 18:12 schreef Slobeend het volgende:
De koers blijft de koers, dat is het mooie aan de koers.
Lijkt me sterk dat de UCI dat gaat toestaan..quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 22:59 schreef ijs_beer het volgende:
Het schijnt dat wattagemeters niet meer toegestaan worden in de komende tour.
Aan het hoofd van de UCI staat nota bene iemand die al maandenlang allerlei anti-oortjes leuzen brengt. De echte UCI-wedstrijden worden ook allemaal zonder oortjes verreden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 23:46 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de UCI dat gaat toestaan..
Ja, maar die wattagemeters zullen ze niet afschaffen, denk ik. Anders jaag je dat soort sponsors eerder weg dan dat ze erbij komen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Aan het hoofd van de UCI staat nota bene iemand die al maandenlang allerlei anti-oortjes leuzen brengt. De echte UCI-wedstrijden worden ook allemaal zonder oortjes verreden.
Lappartient lijkt me er gek genoeg voor gezien al die waanzin eerder. Als het aan hem ligt starten we hier ook met zes per ploeg. Volgens mij heeft hij zich een x aantal maanden geleden al negatief uitgelaten over wattagemeters,quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:13 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ja, maar die wattagemeters zullen ze niet afschaffen, denk ik. Anders jaag je dat soort sponsors eerder weg dan dat ze erbij komen.
Dat klinkt dan toch best serieus inderdaad.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:26 schreef Koffieplanter het volgende:
Like many in France, Lappartient would also like to ban race radio and the use of power metres in races. "We want to see riders pedalling their bikes without being machines following orders of someone in the team car behind'', Lappartient said. ''We'll launch an attractiveness study because there are many aspects to consider. Should we forbid race radio that kills off riders taking the initiative and the power metres that monitor riders? Should we rethink the style of the stages? We must analyse everything."
Ik moest denken aan de toeristische informatie die commentatoren altijd geven over de kasteeltjes langs het parkoers.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:07 schreef Jason22 het volgende:
een algemeen wedstrijdkanaal, met informatie over het parcours
Extra service voor Herbertquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik moest denken aan de toeristische informatie die commentatoren altijd geven over de kasteeltjes langs het parkoers.
En anekdotes van Ducrot over renners die uit het publiek een damesfiets hadden getrokken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik moest denken aan de toeristische informatie die commentatoren altijd geven over de kasteeltjes langs het parkoers.
Dat ze hun wattage goed aanvoelen hebben meer renners aangegeven inderdaad, net als dat het feitelijk niet veel bekeken wordt tijdens de koers.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Effect van verbieden van wattagemeters gaat mensen vies tegenvallen. US Postal reed op dezelfde manier als Sky. Dat ging dan wel eens mis, ik kan me herinneren dat ze een keer veel te hard de Alpe d'Huez opsprintten, maar dat heeft meer met koersdiscipline te maken. En dat zit bij Sky altijd wel goed.
Kom op, als je zes uur per dag fietst weet je wat echt wel welk wattage je trapt.
Daarbij is het ook niet zo dat er 's ochtends met een druk op de knop een wattage uit komt rollen - hoe graag de Sunwebs van deze wereld dat ook zouden willen. Afgelopen Vuelta zijn wel vijf verschillende renners de beste bergop geweest in verschillende etappes.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat ze hun wattage goed aanvoelen hebben meer renners aangegeven inderdaad, net als dat het feitelijk niet veel bekeken wordt tijdens de koers.
Zonder wattagemeter gaan renners niet opeens de achterlijk domme tactiek van veel te lang aanklampen en dan ontploffen toepassen in plaats van vooral het tempo te rijden dat je net aankunt, wat de meeste (niet achterlijk domme) renners nu al doen. Net als sprintersploegen niet opeens een kopgroep weer monstervoorsprongen gaan geven in vlakke etappes (eerder omgekeerd; nog strakkere controle).
Dit.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:54 schreef TargaFlorio het volgende:
Als het niets uitmaakt dan is het ook geen probleem om het te verbieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |