Wel jammer dat de sfeer zo omsloegquote:Op zaterdag 27 juli 2019 13:53 schreef Faux. het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb niet altijd de tijd om elke post te ontleden en het goede te laten staan en het foute weg te halen (en in quotes), dus dan verdwijnen er wel eens hele posts
Zeker. En dat is wanneer wij ingrijpen.quote:
Grotendeels? Dus is er gebitch dat je wel tolereerd?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 13:38 schreef Faux. het volgende:
Heb het gebitch op elkaar grotendeels weggehaald.
Als je geen tijd hebt om goed te modden, waarom ben je mod dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 13:53 schreef Faux. het volgende:
Klopt, maar ik heb niet altijd de tijd om elke post te ontleden en het goede te laten staan en het foute weg te halen (en in quotes), dus dan verdwijnen er wel eens hele posts
Zoals ik ook al tegen Tail zeg, het grootste gedeelte is weg en de discussie kan weer hervat worden. De paar posts die net aan door de beugel konden staan er nog wel.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:47 schreef Cothen het volgende:
[..]
Grotendeels? Dus is er gebitch dat je wel tolereerd?
quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:48 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als je geen tijd hebt om goed te modden, waarom ben je mod dan?
Wat voor gebitch kan dan wel door de beugel? Kan je daar inzicht in geven hoe je dat beoordeeld?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:31 schreef Faux. het volgende:
Zoals ik ook al tegen Tail zeg, het grootste gedeelte is weg en de discussie kan weer hervat worden. De paar posts die net aan door de beugel konden staan er nog wel.
Het zou je op zich wel sieren als je users serieus neemt.quote:
Je kan in dat topic zien wat ik prima vond en wat niet. Dat in harde richtlijnen proberen te persen heeft geen zin. Uiteindelijk gaat het om de context en die verschilt per keer.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:10 schreef Cothen het volgende:
[..]
Wat voor gebitch kan dan wel door de beugel? Kan je daar inzicht in geven hoe je dat beoordeeld?
Of moeten we maar hopen dat jij maar goed gemutst bent en de tijd hebt om te modden?
[..]
Het zou je op zich wel sieren als je users serieus neemt.
Je geeft aan dat je geen tijd hebt om te modden, dus waarom ben je mod dan? Genoeg users die ook mod willen zijn en die wél tijd hebben.
Jullie zaten te kloten. Onzin hoort in ONZ thuis.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 18:52 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
wrm heb ik note voor mijn posts in dit topic?
DIG / Wat te doen bij een Project
degene die ik mention is de enige die reageert vriend, iemand met verstand van zaken mentionen verboden?
Bij mijn note is alleen een mention te zien en een uiting van waardering. Valt dat onder onzin?quote:Op zondag 11 augustus 2019 15:39 schreef Faux. het volgende:
[..]
Jullie zaten te kloten. Onzin hoort in ONZ thuis.
Leuke van notes is dat je kan opzoeken met wat voor user je te maken hebt als mod. Laten we de jouwe er eens bij pakken. Eerste wat opvalt is dat je tot dat clubje hoort dat overalquote:Op zondag 11 augustus 2019 16:03 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Bij mijn note is alleen een mention te zien en een uiting van waardering. Valt dat onder onzin?
Dus dan is het bij voorbaat al niet mogelijk om je postgedrag te verbeteren?quote:Op zondag 11 augustus 2019 16:11 schreef Faux. het volgende:
[..]
Leuke van notes is dat je kan opzoeken met wat voor user je te maken hebt als mod. Laten we de jouwe er eens bij pakken. Eerste wat opvalt is dat je tot dat clubje hoort dat overalspamt. Tweede wat opvalt is dat je ook bij elke hersenscheet die je laat users zit te mentionen. Derde wat opvalt is dat een minuut voor je post je ergens anders in DIG lollige opmerkingen zit te maken. En laatste wat opvalt zijn al je bans voor bagger.
Als je dat allemaal onder elkaar zet en daar een grote streep onder trekt, dan zal je begrijpen waarom je posts weg waren onder de noemer onzin en bagger. Mocht je dat inzicht nog niet hebben, dan lichten we dat helemaal gratis en voor niets nog een keer aan je toe.
Oh het is zeker mogelijk je postgedrag te verbeteren. Als je er op dat moment mee begonnen was was er absoluut geen probleem geweest.quote:Op zondag 11 augustus 2019 16:19 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Dus dan is het bij voorbaat al niet mogelijk om je postgedrag te verbeteren?
Er wordt gekeken naar jouw als user, in plaats van naar je post?
Zit je nou tussen de regels door de notes van DETELEVISIEKIJKER openbaar te maken?quote:Op zondag 11 augustus 2019 16:11 schreef Faux. het volgende:
Leuke van notes is dat je kan opzoeken met wat voor user je te maken hebt als mod. Laten we de jouwe er eens bij pakken. Eerste wat opvalt is dat je tot dat clubje hoort dat overalspamt. Tweede wat opvalt is dat je ook bij elke hersenscheet die je laat users zit te mentionen. Derde wat opvalt is dat een minuut voor je post je ergens anders in DIG lollige opmerkingen zit te maken. En laatste wat opvalt zijn al je bans voor bagger.
Als je dat allemaal onder elkaar zet en daar een grote streep onder trekt, dan zal je begrijpen waarom je posts weg waren onder de noemer onzin en bagger. Mocht je dat inzicht nog niet hebben, dan lichten we dat helemaal gratis en voor niets nog een keer aan je toe.
Ik geef een situatieschets bij een user die vermoorde onschuld speelt. Verder zie ik precies nul geopenbaarde notes.quote:Op zondag 11 augustus 2019 22:58 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zit je nou tussen de regels door de notes van DETELEVISIEKIJKER openbaar te maken?
Op basis van de notes van de desbetreffende user. Niet erg chique om dat op een openbaar forum te doen.quote:Op zondag 11 augustus 2019 23:14 schreef Faux. het volgende:
Ik geef een situatieschets bij een user die vermoorde onschuld speelt. Verder zie ik precies nul geopenbaarde notes.
Je bent nu wel erg aan het reachen hoor. De posts waren bagger, ze gaan weg, user komt hier toneelstukje opvoeren, en aan de hand van de geschiedenis van die user kappen we dat toneelstukje af. Die context lijkt je compleet te ontgaan, en dat is zonde, want je lijkt je er erg aan te ergeren en dat is slecht voor je bloeddruk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:21 schreef Cothen het volgende:
[..]
Op basis van de notes van de desbetreffende user. Niet erg chique om dat op een openbaar forum te doen.
Daarnaast geef je imho nu toe dat je posts van users idd beoordeeld op hun reputatie en niet op de inhoud van de post die aan het beoordelen bent.
quote:Gezien je eerdere verklaringen voor je werkwijze verbaasd me dat ook niet: je hebt immers te weinig tijd om posts goed door te lezen en ze te beoordelen, liever gebruik je dan je knopjes
Tja, ik laat het weten als ik me erger, anderen laten FOK! gewoon links liggen...quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:30 schreef Faux. het volgende:
[..] dat is zonde, want je lijkt je er erg aan te ergeren en dat is slecht voor je bloeddruk.
Oh je bent ook van harte welkom in dit FB-topic hoor, maar ik zie niet zo snel wat je hier probeert te bereiken. Als je dat eens een keer uitlegt kunnen we je beter ten dienst zijn.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:35 schreef Cothen het volgende:
[..]
Tja, ik laat het weten als ik me erger, anderen laten FOK! gewoon links liggen...
Goed, al ik verwacht eigenlijk van mods dat ze voldoende capaciteiten hebben om daar zelf achter te komen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:38 schreef Faux. het volgende:
Als je dat eens een keer uitlegt kunnen we je beter ten dienst zijn.
Enige voorbeelden daarvan?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Goed, al ik verwacht eigenlijk van mods dat ze voldoende capaciteiten hebben om daar zelf achter te komen.
De kwaliteit van het modden is hard achteruit gegaan op DIG sinds het huidige drietal is begonnen.
Dit is al direct het eerste voorbeeld: Als het niet in jouw straatje past, dan kan je er niets mee.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 10:42 schreef Faux. het volgende:
En dan het liefste zonder de vage beschuldigingen van te weinig tijd of onvoldoende capaciteit etc etc. Gewoon concrete voorbeelden zodat we eindelijk erachter kunnen komen wat je nou zo dwars zit.
Zo vaag is die "beschuldiging" toch niet? Je geeft het letterlijk zelf toe:quote:En dan het liefste zonder de vage beschuldigingen van te weinig tijd
quote:Op zaterdag 27 juli 2019 13:53 schreef Faux. het volgende:
Ik zie hier niet echt een voorbeeld in van mijn moderatiestijl moet ik bekennen. Ik vraag je om met concrete voorbeelden te komen en die vraag is dan volgens jou een voorbeeld van mijn 'Als het niet in jouw straatje past, dan kan je er niets mee'-stijl van modden. Je snapt toch dat ik daar vrij weinig mee kan?quote:Op zondag 18 augustus 2019 10:58 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dit is al direct het eerste voorbeeld: Als het niet in jouw straatje past, dan kan je er niets mee.
Je mist hier gewoon context omdat je geen verwijderde posts kan zien. Die posts waren onzin. Die posts zijn weggehaald. User die weet dat hij onzin post komt hier een toneelstukje opvoeren. En juist om andere lezers van dit topic te laten zien dat we niet zomaar posts weghalen kwam daar een situatieschets bij. Jij blaast het nu al in meerdere posts erg op door te doen alsof hier users groot onrecht wordt ongedaan. Een baggeraar post bagger en het wordt verwijderd. Dat is het hele verhaal. Je kan - en mag - blijven zoeken, maar een juicy verhaal over hoe we users alleen afrekenen op hun postgeschiedenis zit hier niet.quote:Een volgend voorbeeld staat enkele posts hierboven al: een user ziet zijn post verdwijnen omdat hij in jouw ogen zijn post gedrag niet goed genoeg is.
Dan ga je ook nog eens op een openbaar forum het postgedrag van die desbetreffende user analyseren, op basis van informatie die alleen voor de crew bestemd is.
Nogmaals, voorbeelden. Als je vindt dat we te snel posts weghalen moet je met voorbeelden komen anders hebben we geen idee waar je het over hebt. Ik kan je wel alvast verklappen dat het aantal posts dat hier verwijderd wordt in DIG absoluut meevalt, maar ja, soms zijn dingen niet behulpzaam en gaat het weg. Juist Tweakers-achtige uitspraken worden verwijderd onder het mom van onbehulpzaam.quote:Jullie willen graag een "behulpzaam" forum, dat is natuurlijk een prima streven, maar dat ga je niet bereiken door posts die jullie niet behulpzaam continue weg te halen of te vervangen door "- niet behulpzaam-". Een grapje op zijn tijd of een post die op het randje van off topic is moet prima kunnen. Dát is wat is wat FOK! DIG voor veel mensen leuker maakt dan het strakke Tweakers.
Je blijft deze kaart spelen, maar ook hier gebeurt weinig spannends. Topics ontsporen soms. Ben ik 24/7 op FOK!? Nee, godzijdank niet. Zijn er andere mods die 24/7 op FOK! zijn? Nee, godzijdank niet. Dan moet je dus soms ingrijpen met de weinige tijd die je op dat moment hebt. Je haalt de posts weg die over de schreef gaan en gaat dan niet elke post ontleden op de zinnen die kunnen blijven staan en die weg moeten, inclusief alle quotes. Het doel is om het topic weer terug op de rails te krijgen en dat is in het voorbeeld dat je aanhaalt prima gelukt.quote:En om dan tot slot terug te komen op de quote in deze post:
[..]
Zo vaag is die "beschuldiging" toch niet? Je geeft het letterlijk zelf toe:
[..]
Maar zou het dan niet beter zijn voor de andere users om niet een situatieschets te maken op basis van mijn notes, maar op wat ik in dat topic 'gebaggerd' heb?quote:Op zondag 18 augustus 2019 12:02 schreef Faux. het volgende:
Je mist hier gewoon context omdat je geen verwijderde posts kan zien. Die posts waren onzin. Die posts zijn weggehaald. User die weet dat hij onzin post komt hier een toneelstukje opvoeren. En juist om andere lezers van dit topic te laten zien dat we niet zomaar posts weghalen kwam daar een situatieschets bij. Jij blaast het nu al in meerdere posts erg op door te doen alsof hier users groot onrecht wordt ongedaan. Een baggeraar post bagger en het wordt verwijderd. Dat is het hele verhaal. Je kan - en mag - blijven zoeken, maar een juicy verhaal over hoe we users alleen afrekenen op hun postgeschiedenis zit hier niet.
Omdat users mentionen ofquote:Op zondag 18 augustus 2019 14:47 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Maar zou het dan niet beter zijn voor de andere users om niet een situatieschets te maken op basis van mijn notes, maar op wat ik in dat topic 'gebaggerd' heb?
Even voor de goede orde, de mention van iemand met verstand van zaken is de enige reden dat er leven in dat topic zat. Dat de bijdrage dan weggemodereerd wordt als bagger vind ik jammer.
Ik vermoed dat fokkers het niet zo op prijs stellen dat je als een soort van admin hun fok strafblad bijhaalt om recente verwijdering te rechtvaardigen.quote:Op zondag 18 augustus 2019 15:04 schreef Faux. het volgende:
[..]
Omdat users mentionen ofposten niet zo spannend is. Als het echter van iemand komt met een hele geschiedenis aan mention- en
-spam, is het een ander verhaal. Dan zit je gewoon te baggeren en daar is DIG niet voor bedoeld. Als je dan ook nog eens verontwaardigd komt doen in dit FB-topic terwijl je je zeer bewust bent van je intenties, dan moet je niet raar opkijken dat er in duidelijke woorden wordt uitgelegd waarom het weggehaald is.
De bijdragen van de user die je mentionde waren ook niet heel interessant in dat topic overigens. Mede ook omdat ook hij zat te mention- en-spammen.
Context, context, context.
Waarom denk je dat notes inzichtelijk zijn voor mods?quote:Op zondag 18 augustus 2019 15:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik vermoed dat fokkers het niet zo op prijs stellen dat je als een soort van admin hun fok strafblad bijhaalt om recente verwijdering te rechtvaardigen.
heb ik nooit van andere mods gezien of gehoord, wel van admins om een schorsing/ban te bepalen.
hoe kan jij nou weten wat mijn intenties zijn? heb je ernaar gevraagd? of bepaal je die op gevoel en notes?quote:Op zondag 18 augustus 2019 15:04 schreef Faux. het volgende:
[..]
Omdat users mentionen ofposten niet zo spannend is. Als het echter van iemand komt met een hele geschiedenis aan mention- en
-spam, is het een ander verhaal. Dan zit je gewoon te baggeren en daar is DIG niet voor bedoeld. Als je dan ook nog eens verontwaardigd komt doen in dit FB-topic terwijl je je zeer bewust bent van je intenties, dan moet je niet raar opkijken dat er in duidelijke woorden wordt uitgelegd waarom het weggehaald is.
@stokj bedankt voor je bijdrage in dit topic, wordt gewaardeerd door het FOK!-teamquote:De bijdragen van de user die je mentionde waren ook niet heel interessant in dat topic overigens. Mede ook omdat ook hij zat te mention- en-spammen.
Dat zeg je goed context, waarom zeg je dat dan 3 keer als je toch kijkt naar de geschiedenis van een user?quote:Context, context, context.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |