Lekker advies, zat ik echt op te wachtenquote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:45 schreef Tyr80 het volgende:
Je hebt gewoon geen idee waar je mee bezig bent, geef het op.
Zet er Windows weer op, download VMWare Player of Virtualbox en ga daarin Ubuntu (instal)leren.
Nee, kloten wil ik ook voorkomen, daarom startte ik dit topicquote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:54 schreef Leonos het volgende:
Gratis tip, ga niet lopen kloten, maar wissel terug naar Windows.
Waarom zou je dingen leren in een VMware. Je leert het het snelst als je alleen maar in een OS zit. Tuurlijk vm heeft ook een plek. Maar als je zeker weet dat je de nieuwe omgeving wilt testen en je hebt niks op je schijf staan. Lekker knutselen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:45 schreef Tyr80 het volgende:
Je hebt gewoon geen idee waar je mee bezig bent, geef het op.
Zet er Windows weer op, download VMWare Player of Virtualbox en ga daarin Ubuntu (instal)leren.
Ja dat is inderdaad de vraag, wil ik het. Het klinkt aan de ene kant heeel aantrekkelijk maar schrikt het tegelijk ook wel af.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:00 schreef Tailless het volgende:
Oke even wat basis dingen.
Welke versie heb je draaien dit is bij Linux nog belangerijker omdat wij niet kunnen ruiken welke hii je hebt draaien.
Ten tweede koop een boek over Ubuntu. Het is zeker allemaal niet zo denderend maar je gaat de terminal nodig hebben.
Dit geeft overigens niet maar je zult een paar regels moeten kennen.
Basis code
Sudo is super user do. Dit betekend voor dit uit als admin.
De grote vraag wil je het? Want om dingen te installeren gaan mensen vaak naar de terminal en niet naar de store bijvoorbeeld.
Moet ook zeggen in het begin deed ik mijn best om zo min mogelijk met de terminal te doen maar het kan soms beter werken dan de ingenouwde store.
Nu om je vraag te beantwoorden je kunt gewoon je settings openen en daar je muis aanpassen.
Klopt !quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:05 schreef Farenji het volgende:
Lekkere adviezen hier, godsamme zeg. Eerste kleine issue is meteen genoeg om maar op te geven? Mentaliteitje hoor.
TS, je issue met je muis is gewoon een setting in ubuntu, met de nogal onduidelijke naam "natural scrolling". Die kun je aan of uit zetten.
Nee dat was ik zeker niet van plan. Nu is het gewoon USB er uit trekken en Windows start weer op, daar kan ik dan weer in klooien met een VM.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Qua programmeren valt het alles mee.heb nu een aantal maanden dual boot windows/ubuntu, ubuntu voor werk en windows voor dingen als word en games, heb nog bijna niks hoeven "programmeren" alleen wat config files hoeven veranderen voor postgres.
Ik ervaar Ubuntu tot nu toe erg beginnervriendelijk al heb ik al een keer de GUI gesloopt door python te verwijderen.Ga ook niet kloten met de disk manager en zo als je er geen verstand van hebt.
Ja ik mis toch wel een aantal dingen op linux zoals word en wat andere software voor studie en de hand vom games die ik heb.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee dat was ik zeker niet van plan. Nu is het gewoon USB er uit trekken en Windows start weer op, daar kan ik dan weer in klooien met een VM.
Of dus dual boot, misschien leuk omdat maandag in te stellen.
Blijf je lekker door trollen of ga je eens inhoudelijker worden ?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:10 schreef Tyr80 het volgende:
Je kunt niet “ubuntu 18.04 reverse scroll” in Google typen?
Die ga ik even doornemen, thnx !quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:21 schreef Tailless het volgende:
Ts helpt dit?
https://help.ubuntu.com/stable/ubuntu-help/mouse.html
Daarom zou ik een dual boot doenquote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:23 schreef Tyr80 het volgende:
Had het USB verhaal gemist, nee als je maar wel terug kunt daar Windows dan is het goed.
VM heeft alsnog voordelen, maar ok, ging me vooral om de situatie dat je je cv snel uit moet printen en Ubuntu heeft er om een slecht gedocumenteerde reden geen zin in.
Succes met je avontuur.
Ja, Windows staat op E partitie als recovery, dus ik kan altijd terug, wat ik ook doe.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:23 schreef Tyr80 het volgende:
Had het USB verhaal gemist, nee als je maar wel terug kunt daar Windows dan is het goed.
VM heeft alsnog voordelen, maar ok, ging me vooral om de situatie dat je je cv snel uit moet printen en Ubuntu heeft er om een slecht gedocumenteerde reden geen zin in.
Succes met je avontuur.
Vm je gaat eerst door Windows heen.quote:
Om een dagboek te maken terminalquote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:27 schreef Faux. het volgende:
Reageer alleen in dit topic als je TS wilt helpen, al het andere schrijf je maar in je dagboek
quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
Om een dagboek te maken terminal
Nano dagboek.txt
Cntr +x wanneer je klaar bent
Ik moet wel even zeggen laatste keer dat ik Ubuntu heb gezien is al tijden geleden.quote:
Raspian is gemaakt voor RPi. Zit niet heel veel verschil in hoor.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:43 schreef Meike26 het volgende:
Ja ik had begrepen dat Ubuntu echt het pierebadje is onder de Linux programma's, dus dan ga ik niet gelijk zwemmen zonder bandjes zoals in dat Raspian![]()
ook gamen lijkt me als er een stuur en pedalen geïnstalleerd moeten worden. linux is dus de perfecte keusquote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Wat doe jij met je computer, TS? Beetje youtube filmpjes kijken of wat?
YouTube kijken is slechts 1 van de activiteiten.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Wat doe jij met je computer, TS? Beetje youtube filmpjes kijken of wat?
Waarom denk jij dat Linux een goeie fit is voor jou? Dit klinkt als basic dingen + gamen.. je gaat vrij veel pijn moeten doorstaan om sommige van die dingen op Ubuntu te kunnen benaderen en zelfs dan... met problemen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
YouTube kijken is slechts 1 van de activiteiten.
- Tekenen en bewerken in Fusion360, Inkscape en Paint.net
- Laser graveren middels SnapmakerJS en graffeer apparaat (zou als goed is ook op Linux moeten kunnen draaien, maar houdt ik voorlopig nog via Windows)
- FokForum en andere fora
- af en toe racen in RaceRoom of trucken in EuroTruckSimulator (zie laser graveren)
- Muziek luisteren (gecombineerd met al het bovenstaande)
- Foto opslag
Beter? Geen idee, ik wil het een kans geven.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 12:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat Linux een goeie fit is voor jou? Dit klinkt als basic dingen + gamen.. je gaat vrij veel pijn moeten doorstaan om sommige van die dingen op Ubuntu te kunnen benaderen en zelfs dan... met problemen.
En dit alles omdat windows de winxs folder een beetje vol gooit met update files om restores goed te kunnen doorvoeren indien nodig?
Harde schijfruimte is viesgoedkoop anno 2019, he? Of is dit een forum een portal naar het verleden en zit jij vanuit 2007 met me te lullen?
Ik weet nog dat ik het idd indrukwekkend vond dat er 40 GB harde schijven waren in 2007... hey.. kan jij eventjes mijn jongere zelf opzoeken en zeggen dat ik bitcoin moet kopen en ze dan verkopen eind 2017? Alvast bedankt!
Ik zou zelf naar VLc kijken audacity is echt meer een DAWquote:Op zaterdag 27 juli 2019 12:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Beter? Geen idee, ik wil het een kans geven.
Ik begrijp dat het problemen kan geven qua software installatie etc, maar er zijn ook alternatieven.
Voor muziek gebruik ik vaak gewoon nog Windows media player, in Ubuntu wordt het dan Audacity bijvoorbeeld. Ik houd wel van dat soort dingen, ben geen fangirl die altijd maar vast hangt aan 1 programma.
Qua opslagruimte heb je ook gelijk hoor, daar loop ik echt in achter, maar sinds een jaartje een externe harde schijf van 1TB waar ik nu net over de helft ben qua persoonlijke opslag. Maar ook dan, soms wil je eens wat anders en wil ik dat Ubuntu een kans geven. De luxe van het wisselen tussen de twee systemen helpt dan ook weer dat dat oude beestje op de C schijf minder snel volloopt
Nou niet mee eens. Het is ook maar een besturingssysteem. We hebben het niet over een bedrijfs kritisch process he.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 12:22 schreef SpecialK het volgende:
Audacity gebruiken als mediaspeler... komt wel over alsof je een troll bent, TS.
Audacity is om geluidsopnames te doen... niet om je medialibrary te importeren en lekker te gaan luisteren naar een album...
Ik heb het gevoel dat je maar wat doet, en denkt avant garde te zijn.
Een besturingssysteem is geen nieuw jurkje met een gewaagd patroon wat je eventjes aan doet, he.
Ja. Je valt me nu aan op iets wat ik niet doe. Dus veel pelzier er mee.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 12:27 schreef Tailless het volgende:
[..]
Nou niet mee eens. Het is ook maar een besturingssysteem. We hebben het niet over een bedrijfs kritisch process he.
Een OS kan je prima keer gebruiken als een gewaagd outfit.
Als je het leuk vind iets nieuws te leren.
Waarom zou je zo doen voor iemand die iets nieuws wilt leren.
Dit moeten we juist aanmoedigen niet afblaffen.
Hoe meer kennis mensen hebben over verschillende OSen hoe meer de grote onder druk gaan staan.
Ik geloof er echt in dat we in een wereld leven waar je constant moet bij leren.
Echt laten we dan mensen met vragen helpen en niet doen of je zelf nooit geleerd heb.
Interessant. Ja inderdaad via USB live Booth, USB er uit en ik start Windows op. Maar wat jij schetst met Kubuntu of Linux Mint zou ook nog een optie kunnen zijn. Morgen weer wat YouTube filmpjes kijken en wat beste bij m'n verwachtingen past (want wat mijn wensen zijn, geen idee)quote:Op zaterdag 27 juli 2019 23:44 schreef Gruj0 het volgende:
Vind Ubuntu eigenlijk een beetje te zwaar en de GUI niet zo duidelijk.
Heb meer met Kubuntu of Linux Mint. Simpel en clean. Zou alles via VirtualBox oid doen trouwens. Maar een USB Live Boot stick kan ook, wat je nu eigenlijk al hebt toch?
quote:Op zondag 28 juli 2019 03:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
Sorry .
Maar het is belachelijke dat Linux nog niet eens een muis normaal kan aansturen.
Dat is toch wel iets basic maar goed.
Vroeger Linux een kans gegeven maar als ik dit al lees is het nog steeds een veredelde hobby club.
Succes ts je bent nooit niet oud te om te leren.
Ik denk dat het iets anders ligt dan datquote:Op zondag 28 juli 2019 03:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
Sorry .
Maar het is belachelijke dat Linux nog niet eens een muis normaal kan aansturen.
Dat is toch wel iets basic maar goed.
Vroeger Linux een kans gegeven maar als ik dit al lees is het nog steeds een veredelde hobby club.
Succes ts je bent nooit niet oud te om te leren.
Gaat toch om een schrolle wiel?quote:Op zondag 28 juli 2019 08:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik denk dat het iets anders ligt dan dat![]()
Het is een gaming muis, van een kleine speler op de markt, Madcatz is geen Logitech of HP bijvoorbeeld. Voor Windows en Mac hebben ze dan software driver/programma's geschreven om de muis goed werkend te krijgen, waar alle knoppen (7 stuks) naar behoren werken. Dan moet je ze nageven dat Linux niet direct een platform is om te gamen en daarvoor dus ook geen besturingsprogramma hebben geschreven.
Dat de muis dus direct 'werkt' en actief is in Linux, betekend dat de basis er is en ik bij wat uitzoekwerk (ik heb mogelijk keuze uit 2 stukjes codetaal voor de muis) weet hoe ik deze code aan Linux kan toevoegen om de Rat3 muis aan te sturen en dat het werkt (hopelijk).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |