abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188149710
Mijn Windows desktop werd weer langzamer, weer een hoop onzinnige data dat verzameld is door Microsoft en dus werd ik het zat. Het moest er eens van komen..

Dus heb ik gisteren de computer terug gezet naar fabrieksinstellingen en een USB boot gemaakt naar Ubuntu. Ik heb nu ook Ubuntu draaien op de pc, maar eerste dingetje wat ik opgelost moet krijgen is de muis, schijnt iets met de X config te zijn wat ik handmatig moet instellen om de muis (oude Rat3 muis van Madcatz) goed werkend te krijgen, nu scrolled hij bijvoorbeeld ondersteboven/inverted.

Hoe kan ik dit aanpakken zonder programmeer skills? Ga ik dit vaker tegenkomen bij bijvoorbeeld instellen racestuur en pedalen?
pi_188149730
Dit heb ik trouwens via mijn telefoon even gestart, dus even snel wat codetaal kopiëren en naar ander scherm slepen of plakken is er helaas nog niet bij.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 10:45:42 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188149776
- niet behulpzaam -

[ Bericht 90% gewijzigd door Faux. op 27-07-2019 11:06:01 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188149857
tijd voor een ssd en middels je oude programmeerskills windows te programmeren op de ssd
:]
pi_188149865
Gratis tip, ga niet lopen kloten, maar wissel terug naar Windows.
pi_188149898
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:45 schreef Tyr80 het volgende:
Je hebt gewoon geen idee waar je mee bezig bent, geef het op.

Zet er Windows weer op, download VMWare Player of Virtualbox en ga daarin Ubuntu (instal)leren.
Lekker advies, zat ik echt op te wachten :')
Ik ben een beginner, ik wil het leren begrijpen, Windows vind ik kut doordat alle handelingen worden opgeslagen in nutteloze data. Over privacy of niet, doe ik niet moeilijk, maar dat het zoveel ruimte moet vreten van mijn C schijf, over 40Gb aan vergaarde data van Windows, denk ik.. laat ik eens Ubuntu proberen, iets nieuws, andere omgeving en zo te merken vrij simpel qua opzet, maar dus wel iets meer geeky omdat er meer geprogrammeerd dient te worden..

So what?
pi_188149907
quote:
4s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:54 schreef Leonos het volgende:
Gratis tip, ga niet lopen kloten, maar wissel terug naar Windows.
Nee, kloten wil ik ook voorkomen, daarom startte ik dit topic :)

Dan valt er wat te leren en kan ik Ubuntu/Linux een kans geven. Heb ooit wel wat SctionScript van Flash geleerd, dus ik snap een beetje hoe code schrijven werkt, voornamelijk If This Then That, als daar tools of tuts voor zijn, prima toch?
pi_188149922
Oke even wat basis dingen.

Welke versie heb je draaien dit is bij Linux nog belangerijker omdat wij niet kunnen ruiken welke hii je hebt draaien.
Ten tweede koop een boek over Ubuntu. Het is zeker allemaal niet zo denderend maar je gaat de terminal nodig hebben.
Dit geeft overigens niet maar je zult een paar regels moeten kennen.
Basis code
Sudo is super user do. Dit betekend voor dit uit als admin.

De grote vraag wil je het? Want om dingen te installeren gaan mensen vaak naar de terminal en niet naar de store bijvoorbeeld.
Moet ook zeggen in het begin deed ik mijn best om zo min mogelijk met de terminal te doen maar het kan soms beter werken dan de ingenouwde store.

Nu om je vraag te beantwoorden je kunt gewoon je settings openen en daar je muis aanpassen.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 11:01:13 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188149934
Ja nu ben je op je teentjes getrapt terwijl dat niet nodig is.

Je hebt het steeds over programmeren en codetaal, dat heeft gewoon niet bijzonder veel te maken met wat je aan het doen bent.

Zal ik een topic openen in F1, “Gestart met F1 rijden zonder auto bouw skills”?

Je intenties zijn bewonderenswaardig, maar dit is geen sprong in het diepe maar een sprong in de grand canyon.

Daarom mijn advies, leer het vanuit een bekend host OS. Is ook makkelijker met codetaal plakken :*
pi_188149949
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:45 schreef Tyr80 het volgende:
Je hebt gewoon geen idee waar je mee bezig bent, geef het op.

Zet er Windows weer op, download VMWare Player of Virtualbox en ga daarin Ubuntu (instal)leren.
Waarom zou je dingen leren in een VMware. Je leert het het snelst als je alleen maar in een OS zit. Tuurlijk vm heeft ook een plek. Maar als je zeker weet dat je de nieuwe omgeving wilt testen en je hebt niks op je schijf staan. Lekker knutselen.
Je leert pas echt Frans als je in Frankrijk onder de Fransen zit
pi_188149970
Lekkere adviezen hier, godsamme zeg. Eerste kleine issue is meteen genoeg om maar op te geven? Mentaliteitje hoor.

TS, je issue met je muis is gewoon een setting in ubuntu, met de nogal onduidelijke naam "natural scrolling". Die kun je aan of uit zetten.
pi_188149980
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:00 schreef Tailless het volgende:
Oke even wat basis dingen.

Welke versie heb je draaien dit is bij Linux nog belangerijker omdat wij niet kunnen ruiken welke hii je hebt draaien.
Ten tweede koop een boek over Ubuntu. Het is zeker allemaal niet zo denderend maar je gaat de terminal nodig hebben.
Dit geeft overigens niet maar je zult een paar regels moeten kennen.
Basis code
Sudo is super user do. Dit betekend voor dit uit als admin.

De grote vraag wil je het? Want om dingen te installeren gaan mensen vaak naar de terminal en niet naar de store bijvoorbeeld.
Moet ook zeggen in het begin deed ik mijn best om zo min mogelijk met de terminal te doen maar het kan soms beter werken dan de ingenouwde store.

Nu om je vraag te beantwoorden je kunt gewoon je settings openen en daar je muis aanpassen.
Ja dat is inderdaad de vraag, wil ik het. Het klinkt aan de ene kant heeel aantrekkelijk maar schrikt het tegelijk ook wel af.

De instellingen in Mouse settings zijn erg beperkt, daar was ik al vrij snel achter.

Ik gebruik nu 18.04.2 LTS
  zaterdag 27 juli 2019 @ 11:05:56 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188149982
Qua programmeren valt het alles mee. :) heb nu een aantal maanden dual boot windows/ubuntu, ubuntu voor werk en windows voor dingen als word en games, heb nog bijna niks hoeven "programmeren" alleen wat config files hoeven veranderen voor postgres.

Ik ervaar Ubuntu tot nu toe erg beginnervriendelijk al heb ik al een keer de GUI gesloopt door python te verwijderen. :') Ga ook niet kloten met de disk manager en zo als je er geen verstand van hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_188150010
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:05 schreef Farenji het volgende:
Lekkere adviezen hier, godsamme zeg. Eerste kleine issue is meteen genoeg om maar op te geven? Mentaliteitje hoor.

TS, je issue met je muis is gewoon een setting in ubuntu, met de nogal onduidelijke naam "natural scrolling". Die kun je aan of uit zetten.
Klopt !

Nadeel, zet ik Natural Scrolling Uit, kan ik niets aanklikken, selecteren of van scherm wisselen, zet ik hem aan, doet bijna alles het, alleen staat de scrolling ondersteboven, zoals inverted look werkt in gaming.
pi_188150032
quote:
16s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Qua programmeren valt het alles mee. :) heb nu een aantal maanden dual boot windows/ubuntu, ubuntu voor werk en windows voor dingen als word en games, heb nog bijna niks hoeven "programmeren" alleen wat config files hoeven veranderen voor postgres.

Ik ervaar Ubuntu tot nu toe erg beginnervriendelijk al heb ik al een keer de GUI gesloopt door python te verwijderen. :') Ga ook niet kloten met de disk manager en zo als je er geen verstand van hebt.
Nee dat was ik zeker niet van plan. Nu is het gewoon USB er uit trekken en Windows start weer op, daar kan ik dan weer in klooien met een VM.
Of dus dual boot, misschien leuk omdat maandag in te stellen.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 11:18:38 #16
459912 FlippingCoin
pi_188150129
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:11 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nee dat was ik zeker niet van plan. Nu is het gewoon USB er uit trekken en Windows start weer op, daar kan ik dan weer in klooien met een VM.
Of dus dual boot, misschien leuk omdat maandag in te stellen.
Ja ik mis toch wel een aantal dingen op linux zoals word en wat andere software voor studie en de hand vom games die ik heb. :P

En zolang er niks op staat wat je niet kan missen kan een beetje aankloten geen kwaad. Bijna alles kan je gewoon vinden via google.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_188150139
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:10 schreef Tyr80 het volgende:
Je kunt niet “ubuntu 18.04 reverse scroll” in Google typen?
Blijf je lekker door trollen of ga je eens inhoudelijker worden ?

Ja dat kan ik.
Ja dat heb ik gedaan
Daarom kwam ik er achter dat er wat codewerk achter zit met Xconfig en dergelijke

Daar over vraag ik advies !

En even terug komen op je metafoor.. Die Grand Canyon hé, daar ben ik dan als beginnend wandelaar wel in gelopen. Nee, niet een paar meter naar beneden en snel weer veilig aan de rand staan bij 95% van de toeristen die nooit naar beneden gaan. Samen met m'n vriend (wel een ervaren loper) naar beneden afgedaald tot de Colorado rivier, twee nachten gebleven en dan weer naar boven..

Zoiets heet 'Op avontuur gaan' in mijn wereld. Zo voelt dat nu ook met Ubuntu nu voor mijn neus.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 11:23:11 #19
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188150194
Had het USB verhaal gemist, nee als je maar wel terug kunt daar Windows dan is het goed.

VM heeft alsnog voordelen, maar ok, ging me vooral om de situatie dat je je cv snel uit moet printen en Ubuntu heeft er om een slecht gedocumenteerde reden geen zin in.

Succes met je avontuur.
pi_188150205
quote:
Die ga ik even doornemen, thnx !
pi_188150219
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:23 schreef Tyr80 het volgende:
Had het USB verhaal gemist, nee als je maar wel terug kunt daar Windows dan is het goed.

VM heeft alsnog voordelen, maar ok, ging me vooral om de situatie dat je je cv snel uit moet printen en Ubuntu heeft er om een slecht gedocumenteerde reden geen zin in.

Succes met je avontuur.
Daarom zou ik een dual boot doen :)
pi_188150245
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:23 schreef Tyr80 het volgende:

Succes met je avontuur.
Ja, Windows staat op E partitie als recovery, dus ik kan altijd terug, wat ik ook doe.
pi_188150252
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:25 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja jij wel.
Vm je gaat eerst door Windows heen.
Waardoor je als even je mail wilt checken niet ook nog Ubuntu opent. Om het te leren kan je beter standaard in Ubuntu komen mits je naar Windows wilt.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 11:27:46 #24
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188150256
Reageer alleen in dit topic als je TS wilt helpen, al het andere schrijf je maar in je dagboek
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_188150297
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:27 schreef Faux. het volgende:
Reageer alleen in dit topic als je TS wilt helpen, al het andere schrijf je maar in je dagboek
Om een dagboek te maken terminal
Nano dagboek.txt
Cntr +x wanneer je klaar bent
pi_188150334
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:31 schreef Tailless het volgende:

[..]

Om een dagboek te maken terminal
Nano dagboek.txt
Cntr +x wanneer je klaar bent
:D "Badum pats" (ofzoiets?)
pi_188150380
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:35 schreef Meike26 het volgende:

[..]

:D "Badum pats" (ofzoiets?)
Ik moet wel even zeggen laatste keer dat ik Ubuntu heb gezien is al tijden geleden.
Werk vooral in raspian.
pi_188150421
Ik zit nu weer even in Windows, heb vandaag niet lang meer voordat ik aan werk moet, nu dus even wat informatie leren.. of je nu dual boot doet of zoals ik nu een USB onder mijn scherm heb liggen voor wisselen tussen de twee, valt voor allebei wel wat te zeggen.

Het verzamelen van info en leren wat bepaalde codes doen komt mij dus wel bekend voor toen ik ActionScript aan het leren was. Die VM ga ik dus ook nog wel installeren.
pi_188150443
Ja ik had begrepen dat Ubuntu echt het pierebadje is onder de Linux programma's, dus dan ga ik niet gelijk zwemmen zonder bandjes zoals in dat Raspian :D :P
pi_188150480
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:43 schreef Meike26 het volgende:
Ja ik had begrepen dat Ubuntu echt het pierebadje is onder de Linux programma's, dus dan ga ik niet gelijk zwemmen zonder bandjes zoals in dat Raspian :D :P
Raspian is gemaakt voor RPi. Zit niet heel veel verschil in hoor.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 11:46:43 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188150486
Wat doe jij met je computer, TS? Beetje youtube filmpjes kijken of wat?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_188150569
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:46 schreef SpecialK het volgende:
ook gamen lijkt me als er een stuur en pedalen geïnstalleerd moeten worden. linux is dus de perfecte keus :D
:]
pi_188150605
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:46 schreef SpecialK het volgende:
YouTube kijken is slechts 1 van de activiteiten.

- Tekenen en bewerken in Fusion360, Inkscape en Paint.net
- Laser graveren middels SnapmakerJS en graffeer apparaat (zou als goed is ook op Linux moeten kunnen draaien, maar houdt ik voorlopig nog via Windows)
- FokForum en andere fora
- af en toe racen in RaceRoom of trucken in EuroTruckSimulator (zie laser graveren)
- Muziek luisteren (gecombineerd met al het bovenstaande)
- Foto opslag
  zaterdag 27 juli 2019 @ 12:02:25 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188150704
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:55 schreef Meike26 het volgende:

[..]

YouTube kijken is slechts 1 van de activiteiten.

- Tekenen en bewerken in Fusion360, Inkscape en Paint.net
- Laser graveren middels SnapmakerJS en graffeer apparaat (zou als goed is ook op Linux moeten kunnen draaien, maar houdt ik voorlopig nog via Windows)
- FokForum en andere fora
- af en toe racen in RaceRoom of trucken in EuroTruckSimulator (zie laser graveren)
- Muziek luisteren (gecombineerd met al het bovenstaande)
- Foto opslag
Waarom denk jij dat Linux een goeie fit is voor jou? Dit klinkt als basic dingen + gamen.. je gaat vrij veel pijn moeten doorstaan om sommige van die dingen op Ubuntu te kunnen benaderen en zelfs dan... met problemen.

En dit alles omdat windows de winxs folder een beetje vol gooit met update files om restores goed te kunnen doorvoeren indien nodig?

Harde schijfruimte is viesgoedkoop anno 2019, he? Of is dit een forum een portal naar het verleden en zit jij vanuit 2007 met me te lullen?

Ik weet nog dat ik het idd indrukwekkend vond dat er 40 GB harde schijven waren in 2007... hey.. kan jij eventjes mijn jongere zelf opzoeken en zeggen dat ik bitcoin moet kopen en ze dan verkopen eind 2017? Alvast bedankt!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_188150844
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat Linux een goeie fit is voor jou? Dit klinkt als basic dingen + gamen.. je gaat vrij veel pijn moeten doorstaan om sommige van die dingen op Ubuntu te kunnen benaderen en zelfs dan... met problemen.

En dit alles omdat windows de winxs folder een beetje vol gooit met update files om restores goed te kunnen doorvoeren indien nodig?

Harde schijfruimte is viesgoedkoop anno 2019, he? Of is dit een forum een portal naar het verleden en zit jij vanuit 2007 met me te lullen?

Ik weet nog dat ik het idd indrukwekkend vond dat er 40 GB harde schijven waren in 2007... hey.. kan jij eventjes mijn jongere zelf opzoeken en zeggen dat ik bitcoin moet kopen en ze dan verkopen eind 2017? Alvast bedankt!
Beter? Geen idee, ik wil het een kans geven.

Ik begrijp dat het problemen kan geven qua software installatie etc, maar er zijn ook alternatieven.

Voor muziek gebruik ik vaak gewoon nog Windows media player, in Ubuntu wordt het dan Audacity bijvoorbeeld. Ik houd wel van dat soort dingen, ben geen fangirl die altijd maar vast hangt aan 1 programma.

Qua opslagruimte heb je ook gelijk hoor, daar loop ik echt in achter, maar sinds een jaartje een externe harde schijf van 1TB waar ik nu net over de helft ben qua persoonlijke opslag. Maar ook dan, soms wil je eens wat anders en wil ik dat Ubuntu een kans geven. De luxe van het wisselen tussen de twee systemen helpt dan ook weer dat dat oude beestje op de C schijf minder snel volloopt :D
pi_188150920
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:12 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Beter? Geen idee, ik wil het een kans geven.

Ik begrijp dat het problemen kan geven qua software installatie etc, maar er zijn ook alternatieven.

Voor muziek gebruik ik vaak gewoon nog Windows media player, in Ubuntu wordt het dan Audacity bijvoorbeeld. Ik houd wel van dat soort dingen, ben geen fangirl die altijd maar vast hangt aan 1 programma.

Qua opslagruimte heb je ook gelijk hoor, daar loop ik echt in achter, maar sinds een jaartje een externe harde schijf van 1TB waar ik nu net over de helft ben qua persoonlijke opslag. Maar ook dan, soms wil je eens wat anders en wil ik dat Ubuntu een kans geven. De luxe van het wisselen tussen de twee systemen helpt dan ook weer dat dat oude beestje op de C schijf minder snel volloopt :D
Ik zou zelf naar VLc kijken audacity is echt meer een DAW
pi_188150965
Thnx voor de tip ^O^
pi_188151087
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:22 schreef SpecialK het volgende:
Audacity gebruiken als mediaspeler... komt wel over alsof je een troll bent, TS.

Audacity is om geluidsopnames te doen... niet om je medialibrary te importeren en lekker te gaan luisteren naar een album...

Ik heb het gevoel dat je maar wat doet, en denkt avant garde te zijn.

Een besturingssysteem is geen nieuw jurkje met een gewaagd patroon wat je eventjes aan doet, he.
Nou niet mee eens. Het is ook maar een besturingssysteem. We hebben het niet over een bedrijfs kritisch process he.

Een OS kan je prima keer gebruiken als een gewaagd outfit.

Als je het leuk vind iets nieuws te leren.

Waarom zou je zo doen voor iemand die iets nieuws wilt leren.
Dit moeten we juist aanmoedigen niet afblaffen.

Hoe meer kennis mensen hebben over verschillende OSen hoe meer de grote onder druk gaan staan.
Ik geloof er echt in dat we in een wereld leven waar je constant moet bij leren.
Echt laten we dan mensen met vragen helpen en niet doen of je zelf nooit geleerd heb.

Want ook jij maakte vroeger domme fouten.
De wereld draait nogsteeds en je hebt er alleen maar van geleerd.

En desnoods is TS een trol. Maakt dit uit dat er misschien mensen op dit topic komen en daardoor inderdaad denken he laat ik eens Ubuntu proberen. Door bijvoorbeeld tips als he VLC is vergelijkbaar met Windows media ding.

Dus laten we mensen met vragen niet afblaffen maar helpen. laten we de menselijke nieuwsgierigheid laten groeien.
Fouten maken is niet erg.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2019 12:30:59 ]
  zaterdag 27 juli 2019 @ 12:32:01 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188151165
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:27 schreef Tailless het volgende:

[..]

Nou niet mee eens. Het is ook maar een besturingssysteem. We hebben het niet over een bedrijfs kritisch process he.

Een OS kan je prima keer gebruiken als een gewaagd outfit.

Als je het leuk vind iets nieuws te leren.

Waarom zou je zo doen voor iemand die iets nieuws wilt leren.
Dit moeten we juist aanmoedigen niet afblaffen.

Hoe meer kennis mensen hebben over verschillende OSen hoe meer de grote onder druk gaan staan.
Ik geloof er echt in dat we in een wereld leven waar je constant moet bij leren.
Echt laten we dan mensen met vragen helpen en niet doen of je zelf nooit geleerd heb.
Ja. Je valt me nu aan op iets wat ik niet doe. Dus veel pelzier er mee.

Als ik het gevoel had dat de TS maar enig idee had van wat er bij kwam kijken zou ik er anders in staan. Maar ik krijg het gevoel dat ze dingen echt heftig aan het onderschatten is en daar expres mee door blijft gaan als mensen moeilijke punten naar voren brengen.

Ik heb dat al 1000x gezien.. dat is echt zo'n tijdsverspillingssituatie... voor iedereen. Of de TS is een troll... dat denk ik stiekem.

En nee. Een OS is geen modevoorwerp.
pi_188151303
Ik zit nu bijvoorbeeld op een pagina The Absolute Beginners Guide. Leerzaam, omdat de verschillende lagen wat betreft Linux etc uitgelegd worden. Wat is de Kernel etc, dat is nu ook weer iets duidelijker.
En dat is wat het ook zo interessant maakt, net zoals ik ook heb geleerd geen leer te graveren met een te hoge instelling (niet boven 35% van de 1600w laser) en te lage snelheid, voor je het weet ruikt je huis naar een slachthuis :D
  zaterdag 27 juli 2019 @ 12:59:16 #41
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188151578
Opruimslotje
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:38:59 #42
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188152207
Heb het gebitch op elkaar grotendeels weggehaald. Als je TS wilt helpen, graag. Als je iets wil zeggen over wat TS van plan is, prima, maar wel op normale toon en zonder aannames. Houd het gezellig.
pi_188154218
Thanx Faux.. ^O^

Ik liet mij ook even gaan, maar nu weer terug on topic (alhoewel 'nu' relatief is.. werk aan de winkel) :s)
pi_188164296
Vind Ubuntu eigenlijk een beetje te zwaar en de GUI niet zo duidelijk.

Heb meer met Kubuntu of Linux Mint. Simpel en clean. Zou alles via VirtualBox oid doen trouwens. Maar een USB Live Boot stick kan ook, wat je nu eigenlijk al hebt toch?
pi_188165615
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 23:44 schreef Gruj0 het volgende:
Vind Ubuntu eigenlijk een beetje te zwaar en de GUI niet zo duidelijk.

Heb meer met Kubuntu of Linux Mint. Simpel en clean. Zou alles via VirtualBox oid doen trouwens. Maar een USB Live Boot stick kan ook, wat je nu eigenlijk al hebt toch?
Interessant. Ja inderdaad via USB live Booth, USB er uit en ik start Windows op. Maar wat jij schetst met Kubuntu of Linux Mint zou ook nog een optie kunnen zijn. Morgen weer wat YouTube filmpjes kijken en wat beste bij m'n verwachtingen past (want wat mijn wensen zijn, geen idee) :)
  zondag 28 juli 2019 @ 03:03:38 #46
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_188166221
Sorry .
Maar het is belachelijke dat Linux nog niet eens een muis normaal kan aansturen.
Dat is toch wel iets basic maar goed.

Vroeger Linux een kans gegeven maar als ik dit al lees is het nog steeds een veredelde hobby club.

Succes ts je bent nooit niet oud te om te leren.
  zondag 28 juli 2019 @ 03:10:21 #47
459912 FlippingCoin
pi_188166234
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 03:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
Sorry .
Maar het is belachelijke dat Linux nog niet eens een muis normaal kan aansturen.

Vroeger Linux een kans gegeven maar als ik dit al lees is het nog steeds een veredelde hobby club.

:')

Misschien niet praten over iets waar je niets van weet.
pi_188166722
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 03:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
Sorry .

Ik denk dat het iets anders ligt dan dat :D ;)

Het is een gaming muis, van een kleine speler op de markt, Madcatz is geen Logitech of HP bijvoorbeeld. Voor Windows en Mac hebben ze dan software driver/programma's geschreven om de muis goed werkend te krijgen, waar alle knoppen (7 stuks) naar behoren werken. Dan moet je ze nageven dat Linux niet direct een platform is om te gamen en daarvoor dus ook geen besturingsprogramma hebben geschreven.

Dat de muis dus direct 'werkt' en herkend wordt in Linux, betekend dat de basis er is en ik bij wat uitzoekwerk (ik heb mogelijk keuze uit 2 stukjes codetaal voor de muis) weet hoe ik deze code aan Linux kan toevoegen om de Rat3 muis aan te sturen en dat het werkt (hopelijk).

Maar voor wat al eerder geschreven is, misschien is een Kubuntu of Linux Mint meer de juiste vorm voor mij.

Of ik ga terug naar Windows voorlopig en ga wat relaxter te werk met uitproberen in dat Virtual box misschien? Blijft reuze interessant :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Meike26 op 28-07-2019 08:33:01 ]
  zondag 28 juli 2019 @ 08:30:45 #49
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_188166744
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 08:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik denk dat het iets anders ligt dan dat :D ;)

Het is een gaming muis, van een kleine speler op de markt, Madcatz is geen Logitech of HP bijvoorbeeld. Voor Windows en Mac hebben ze dan software driver/programma's geschreven om de muis goed werkend te krijgen, waar alle knoppen (7 stuks) naar behoren werken. Dan moet je ze nageven dat Linux niet direct een platform is om te gamen en daarvoor dus ook geen besturingsprogramma hebben geschreven.

Dat de muis dus direct 'werkt' en actief is in Linux, betekend dat de basis er is en ik bij wat uitzoekwerk (ik heb mogelijk keuze uit 2 stukjes codetaal voor de muis) weet hoe ik deze code aan Linux kan toevoegen om de Rat3 muis aan te sturen en dat het werkt (hopelijk).
Gaat toch om een schrolle wiel?
Dan nog slaat het nergens op.
Het is best w basic om een 3knop muis met en scroll wiel te hebben.
Als er nog meer knoppen er op zit oké .

Maar goed ik ben gewoon verbaast dat zo iets simpel niet gelijk werkt .

[ Bericht 0% gewijzigd door suijkerbuijk op 28-07-2019 08:40:05 ]
pi_188184893
Waarom koop je niet gewoon een muis die wel werkt met Ubuntu?
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')