Lekker advies, zat ik echt op te wachtenquote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:45 schreef Tyr80 het volgende:
Je hebt gewoon geen idee waar je mee bezig bent, geef het op.
Zet er Windows weer op, download VMWare Player of Virtualbox en ga daarin Ubuntu (instal)leren.
Nee, kloten wil ik ook voorkomen, daarom startte ik dit topicquote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:54 schreef Leonos het volgende:
Gratis tip, ga niet lopen kloten, maar wissel terug naar Windows.
Waarom zou je dingen leren in een VMware. Je leert het het snelst als je alleen maar in een OS zit. Tuurlijk vm heeft ook een plek. Maar als je zeker weet dat je de nieuwe omgeving wilt testen en je hebt niks op je schijf staan. Lekker knutselen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:45 schreef Tyr80 het volgende:
Je hebt gewoon geen idee waar je mee bezig bent, geef het op.
Zet er Windows weer op, download VMWare Player of Virtualbox en ga daarin Ubuntu (instal)leren.
Ja dat is inderdaad de vraag, wil ik het. Het klinkt aan de ene kant heeel aantrekkelijk maar schrikt het tegelijk ook wel af.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:00 schreef Tailless het volgende:
Oke even wat basis dingen.
Welke versie heb je draaien dit is bij Linux nog belangerijker omdat wij niet kunnen ruiken welke hii je hebt draaien.
Ten tweede koop een boek over Ubuntu. Het is zeker allemaal niet zo denderend maar je gaat de terminal nodig hebben.
Dit geeft overigens niet maar je zult een paar regels moeten kennen.
Basis code
Sudo is super user do. Dit betekend voor dit uit als admin.
De grote vraag wil je het? Want om dingen te installeren gaan mensen vaak naar de terminal en niet naar de store bijvoorbeeld.
Moet ook zeggen in het begin deed ik mijn best om zo min mogelijk met de terminal te doen maar het kan soms beter werken dan de ingenouwde store.
Nu om je vraag te beantwoorden je kunt gewoon je settings openen en daar je muis aanpassen.
Klopt !quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:05 schreef Farenji het volgende:
Lekkere adviezen hier, godsamme zeg. Eerste kleine issue is meteen genoeg om maar op te geven? Mentaliteitje hoor.
TS, je issue met je muis is gewoon een setting in ubuntu, met de nogal onduidelijke naam "natural scrolling". Die kun je aan of uit zetten.
Nee dat was ik zeker niet van plan. Nu is het gewoon USB er uit trekken en Windows start weer op, daar kan ik dan weer in klooien met een VM.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Qua programmeren valt het alles mee.heb nu een aantal maanden dual boot windows/ubuntu, ubuntu voor werk en windows voor dingen als word en games, heb nog bijna niks hoeven "programmeren" alleen wat config files hoeven veranderen voor postgres.
Ik ervaar Ubuntu tot nu toe erg beginnervriendelijk al heb ik al een keer de GUI gesloopt door python te verwijderen.Ga ook niet kloten met de disk manager en zo als je er geen verstand van hebt.
Ja ik mis toch wel een aantal dingen op linux zoals word en wat andere software voor studie en de hand vom games die ik heb.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee dat was ik zeker niet van plan. Nu is het gewoon USB er uit trekken en Windows start weer op, daar kan ik dan weer in klooien met een VM.
Of dus dual boot, misschien leuk omdat maandag in te stellen.
Blijf je lekker door trollen of ga je eens inhoudelijker worden ?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:10 schreef Tyr80 het volgende:
Je kunt niet “ubuntu 18.04 reverse scroll” in Google typen?
Die ga ik even doornemen, thnx !quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:21 schreef Tailless het volgende:
Ts helpt dit?
https://help.ubuntu.com/stable/ubuntu-help/mouse.html
Daarom zou ik een dual boot doenquote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:23 schreef Tyr80 het volgende:
Had het USB verhaal gemist, nee als je maar wel terug kunt daar Windows dan is het goed.
VM heeft alsnog voordelen, maar ok, ging me vooral om de situatie dat je je cv snel uit moet printen en Ubuntu heeft er om een slecht gedocumenteerde reden geen zin in.
Succes met je avontuur.
Ja, Windows staat op E partitie als recovery, dus ik kan altijd terug, wat ik ook doe.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:23 schreef Tyr80 het volgende:
Had het USB verhaal gemist, nee als je maar wel terug kunt daar Windows dan is het goed.
VM heeft alsnog voordelen, maar ok, ging me vooral om de situatie dat je je cv snel uit moet printen en Ubuntu heeft er om een slecht gedocumenteerde reden geen zin in.
Succes met je avontuur.
Vm je gaat eerst door Windows heen.quote:
Om een dagboek te maken terminalquote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:27 schreef Faux. het volgende:
Reageer alleen in dit topic als je TS wilt helpen, al het andere schrijf je maar in je dagboek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |