abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2018 @ 15:07:14 #176
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180813353
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Niet-spicey is niet hetzelfde als smakeloos, btw.
Chinees eten is dan ook meer dan een kwak sambal over rijst met hamsnippers en prei gooien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180813407
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ach man wat bazel je. De rijsttafel is een Nederlandse uitvinding. Dat niet weten :')
Niet-spicey is niet hetzelfde als smakeloos, btw.
Men zegt dat het presenteren van veel verschillende Indonesische gerechten in éen diner een Nederlandse uitvinding is. Ja .. gewone Indonesiërs konden veel gerechten maken, op tafel zetten en weggooien wat over is, niet betalen. En nog minder al die bediendes die het moeten maken en presenteren in loondienst hebben.
Maar de gerechten zelf zijn Indonesisch of ietwat aangepast door originele ingrediënten die niet te verkrijgen zijn, of aangepast aan de Nederlandse smaak in de restaurants in Nederland
  zondag 29 juli 2018 @ 15:10:54 #178
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180813439
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Men zegt dat het presenteren van veel verschillende Indonesische gerechten in éen diner een Nederlandse uitvinding is. Ja .. gewone Indonesiërs konden veel gerechten maken, op tafel zetten en weggooien wat over is niet betalen. En nog minder al die bediendes die het moeten maken en presenteren.
Maar de gerechten zelf zijn Indonesisch of ietwat aangepast door originele ingrediënten die niet te verkrijgen zijn, of aangepast aan de Nederlandse smaak in de restaurants in Nederland
Eerlijk is eerlijk... Nederlanders zijn er intussen wel in geslaagd om een smakeloze variant daarvan te maken. :D

"Chinees-Indisch restaurant"... nummeltje 39 met lijst. Yuck.
pi_180813545
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk... Nederlanders zijn er intussen wel in geslaagd om een smakeloze variant daarvan te maken. :D

"Chinees-Indisch restaurant"... nummeltje 39 met lijst. Yuck.
Nederlanders vonden Chinese gerechten niet boeiend, maar Indische gerechten waren vanwege de lange bereidingstijd en vreemde ingrediënten niet geschikt voor een snelrestaurant. Dus toen zijn de Chinezen in Nederland aangepaste Indische gerechten gaan verkopen. :D
pi_180813679
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar eet je dan wel eens echt Chinees? Babi pangang met nasi telt wat mij betreft niet. :D

In de Chinese buurt van Rotterdam zitten een paar voortreffelijke Chinese restaurants, aanrader.

[..]

De Nederlandse keuken is van huisuit nogal smakeloos, en de Nederlandse aftreksels van Chinees en Italiaans zijn daarop afgestemd. Dus zo vreemd vind ik dat niet.

Niet dat ik een boerenkoolstamppot niet kan waarderen, maar culinair hoogstaand is het zeker niet. De laatste keer dat ik bij een pizzeria zat is inmiddels ook al gauw 10 jaar geleden. Ik heb er niets mee. Doe mij maar een (echte) Indonesische rijsttafel, sushi, of een rotischotel met alles erop en eraan.
Ik zou de Nederlandse keuken niet echt smakeloos noemen. Het is meer dat we verwend zijn doordat we eten over zo'n beetje de hele wereld kunnen krijgen.

Je moet overigens niet vergeten dat op Nederlandse grond niet alles groeit. Onze voorouders hebben dus op een creatieve manier maaltijden moeten bedenken om toch te kunnen overleven. Daarom vind ik lokaal eten ook iets moois, omdat het wat vertelt over de geschiedenis van een land.

quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Buitensluiten was nooit het beleid, toch zijn er paralelle samenlevingen ontstaan. Jarenlang hebben Nederlanders hun deuren opengezet en het immigranten naar de zin proberen te maken. We eeten veel van de islam, we houden rekening met halal, we tolereren hoofddoekjes en mannen in debiele jurken, overal zijn moskees, we leren dat het beleefdheid is om mensen niet aan te kijken en vrouwen de hand niet te schudden. Talloze informatie wordt in het Turks en Arabisch aangeboden.
Het heeft geen enkel positief effect gehad, en nu zitten we met geradicaliseerden, de mocromaffia en Denk.
Dat is dus wat ik juist niet bedoel. Het gaat erom dat je die mensen uitnodigt in je eigen cultuur. Niet ze nog meer in hun eigen cultuur te drukken. ;)
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 29 juli 2018 @ 15:30:07 #181
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180814057
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik zou de Nederlandse keuken niet echt smakeloos noemen. Het is meer dat we verwend zijn doordat we eten over zo'n beetje de hele wereld kunnen krijgen.

Je moet overigens niet vergeten dat op Nederlandse grond niet alles groeit. Onze voorouders hebben dus op een creatieve manier maaltijden moeten bedenken om toch te kunnen overleven. Daarom vind ik lokaal eten ook iets moois, omdat het wat vertelt over de geschiedenis van een land.
Oh, dat de Nederlandse keuken smaakt zoals die smaakt is natuurlijk volledig verklaarbaar. Veel spannende inheemse kruiden hebben we hier gewoon niet. :)

En zoals gezegd... een boerenkoolstamppot of een bakje snert kan ik best waarderen. Maar aan de andere kant moet ik er echt niet aan denken om dag in dag uit, jaar in jaar uit, varianten op aardappelgerechten te eten. Ik ben blij dat we tegenwoordig veel keuze hebben.

Eten is ook iets dat je moet leren. Het is niet voor niets dat we zo veel 'smakeloze' varianten van buitenlands voedsel hebben. Een deel van onze bevolking ziet het niet als verwennerij, maar heeft eenvoudig nooit geleerd om 'vreemde' smaakjes te eten. Bij mij is dat er letterlijk met de paplepel ingegoten, mede ook omdat een deel van mijn familie in Nederlands-Indie heeft gezeten. Maar voor mensen die niet anders gewend zijn dan aardappelen met jus is Aziatisch eten onverteerbare kost, en verre van 'verwennerij'.
pi_180814111
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, als subculturen want er was wel iets dat die zuilen verbond. We deelden de taal, de dienstplicht en het koningshuis, later ook het Nederlands Elftal. In de vroege 19e eeuw kwam de Vaderlandse geschiedenis met zijn helden erbij, gemaakt als bindend element tussen de bevolkingsgroepen. Bovendien was van oudsher vergaande politieke samenwerking nodig om droge voeten te houden.
Er is niets dat de nieuwe zuilen bindt.
Hmm... Zachte vs. harde g, katholiek vs. protestants, Koningsdag vs. carneval... zulke verschillen waren in de jaren '90 op de Balkan al aanleiding genoeg om een genocide te plegen.

Alleen al wat dat betreft denk ik dus dat Nederland wel degelijk een prestatie van formaat heeft geleverd wat betreft vreedzaam samenleven.

Ik merk zelf ook dat ik het echt helemaal niks vind als ik bijv. een keer in Limburg kom. Ik herken dat het Nederland is, want er zijn fietspaden en Albert Heijns waar je knip-bruin en hagelslag kan kopen. Maar toch klopt er iets niet. Dat maakt het voor mij juist een beetje onheimelijk - meer dan het echte buitenland.

Misschien is dat ook wel het gevoel wat mensen hebben in buitenwijken met veel allochtonen. Daar heb je ook fietspaden en Albert Heijns met knip-bruin en hagelslag, maar 'er klopt iets niet'. Maar dat hoort dan gewoon erbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2018 15:33:46 ]
pi_180814197
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

geen idee wat een castlefest is, maar gemiddelde laagopgeleide autochtoon vind je ook nooit in een museum of kunstmarkt. En behalve Bakkum vind je hoogopgeleide autochtonen niet op de nederlandse camping.
Veel mensen krijgen dat ook niet van huis mee. Je kunt het wel stimuleren vanuit school. Af en toe een museum bezoeken kan natuurlijk geen kwaad.

Kamperen heb ik overigens ook niet van huis uit meegekregen. Mijn ouders hadden daar een gruwelijke hekel aan, dus werd het gewoon een vakantiehuisje.
pi_180814251
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Van elke cultuur.
En dan heeft Nederland nog vrij brede roots met een koloniaal verleden waardoor de Indische Rijsttafel al in de 19e eeuw op tafel stond.
Dat we hier meer kennen is ook heel geleidelijk gegaan en heeft meer met koopmansgeest te maken dan met immigranten. Wat wij als Nederlanders eten aan "exotisch eten" (vooral Italiaans, Grieks, Indiaas, Indonesisch, Thais, Chinees, Japans, Mexicaans, Argentijns, Hongaars, Spaans, Frans en Duits - bekijk het aanbod can AH) weerspiegelt geenszins de samenstelling van de nieuw-Nederlandse bevolking. Natuurlijk eet je ook weleens Turks, Surinaams of Marokkaans, maar dat is lang niet zo populair als die andere keukens. Ik ken werkelijk geen Nederlander die wekelijks iets als couscous eet, terwijl Chinees en Italiaans meer dan eens per week op het menu staan.
dat jij ze niet kent zegt mij niks. Ik ken weer niemand die aardappels met jus eet. De AH heeft couscous in de schappen staan dus het verkoopt.
Hoe is het relevant in deze discussie dat mensen nepchinees eten? De etensstijlen uit middellandse zee gebied is hier populair geworden nadat meer nederlanders daar regelmatig op vakantie gingen.
  zondag 29 juli 2018 @ 15:38:37 #185
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180814298
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

De etensstijlen uit middellandse zee gebied is hier populair geworden nadat meer nederlanders daar regelmatig op vakantie gingen.
Er was wel ooit een tijd dat Italiaans en Grieks eten werden gezien als 'exotisch'. Maar die tijd is nu toch wel ruim voorbij lijkt me.
pi_180814584
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh, dat de Nederlandse keuken smaakt zoals die smaakt is natuurlijk volledig verklaarbaar. Veel spannende inheemse kruiden hebben we hier gewoon niet. :)

En zoals gezegd... een boerenkoolstamppot of een bakje snert kan ik best waarderen. Maar aan de andere kant moet ik er echt niet aan denken om dag in dag uit, jaar in jaar uit, varianten op aardappelgerechten te eten. Ik ben blij dat we tegenwoordig veel keuze hebben.

Eten is ook iets dat je moet leren. Het is niet voor niets dat we zo veel 'smakeloze' varianten van buitenlands voedsel hebben. Een deel van onze bevolking ziet het niet als verwennerij, maar heeft eenvoudig nooit geleerd om 'vreemde' smaakjes te eten. Bij mij is dat er letterlijk met de paplepel ingegoten, mede ook omdat een deel van mijn familie in Nederlands-Indie heeft gezeten. Maar voor mensen die niet anders gewend zijn dan aardappelen met jus is Aziatisch eten onverteerbare kost, en verre van 'verwennerij'.
Mij is anders verteld dat klimaat ook wel invloed heeft op wat je op dat moment wilt eten. Ik denk dat er weinig mensen in de zomer een stampoot of erwtensoep eten. Een pasta met een glas wijn in een authentiek Italiaans restaurantje smaakt toch net iets anders als je het in Nederland eet. Al is het alleen maar omdat het in Nederland over het algemeen kouder is en je een ander drankje bij drinkt.

Natuurlijk heb je altijd mensen die niet openstaan voor nieuwe gerechten, maar in mijn omgeving zie ik genoeg Nederlanders die buitenlandse gerechten maken. Zeker met internet zijn er zoveel recepten te vinden. Zo heeft mij pa helemaal geen buitenlandse achtergrond, maar vindt het fantastisch om in het oosten van Azië allemaal authentiek lokale gerechte te proberen.
pi_180814692
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Hmm... Zachte vs. harde g, katholiek vs. protestants, Koningsdag vs. carneval... zulke verschillen waren in de jaren '90 op de Balkan al aanleiding genoeg om een genocide te plegen.

Alleen al wat dat betreft denk ik dus dat Nederland wel degelijk een prestatie van formaat heeft geleverd wat betreft vreedzaam samenleven.

Ik merk zelf ook dat ik het echt helemaal niks vind als ik bijv. een keer in Limburg kom. Ik herken dat het Nederland is, want er zijn fietspaden en Albert Heijns waar je knip-bruin en hagelslag kan kopen. Maar toch klopt er iets niet. Dat maakt het voor mij juist een beetje onheimelijk - meer dan het echte buitenland.

Misschien is dat ook wel het gevoel wat mensen hebben in buitenwijken met veel allochtonen. Daar heb je ook fietspaden en Albert Heijns met knip-bruin en hagelslag, maar 'er klopt iets niet'. Maar dat hoort dan gewoon erbij.
Dat gevoel heb ik ook als ik in Drente ben. Mijn ouders hebben daar een vakantiehuisje in een klein dorpje en ik voel me daar dan best wel een buitenstaander. Alsof de lokale bevolking kan ruiken dat ik daar niet hoor. Overigens zijn ze wel heel vriendelijk.
  zondag 29 juli 2018 @ 15:58:38 #188
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180814885
quote:
11s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mij is anders verteld dat klimaat ook wel invloed heeft op wat je op dat moment wilt eten. Ik denk dat er weinig mensen in de zomer een stampoot of erwtensoep eten. Een pasta met een glas wijn in een authentiek Italiaans restaurantje smaakt toch net iets anders als je het in Nederland eet. Al is het alleen maar omdat het in Nederland over het algemeen kouder is en je een ander drankje bij drinkt.

Natuurlijk heb je altijd mensen die niet openstaan voor nieuwe gerechten, maar in mijn omgeving zie ik genoeg Nederlanders die buitenlandse gerechten maken. Zeker met internet zijn er zoveel recepten te vinden. Zo heeft mij pa helemaal geen buitenlandse achtergrond, maar vindt het fantastisch om in het oosten van Azië allemaal authentiek lokale gerechte te proberen.
Ik ken ze wel hoor... van die Nederlanders die echt alleen maar aardappels, vlees, jus en kapotgekookte groente eten. Meestal mensen die echt nooit hebben geleerd om iets anders te eten. Mensen voor wie een pizza al telt als 'exotisch'.

Het is tegenwoordig wel min of meer een zeldzaamheid geworden. Heel veel buitenlandse gerechten zijn 'onderdeel van de Nederlandse cultuur' geworden, en een keer iets totaal anders eten is (gelukkig) veel normaler geworden.
  zondag 29 juli 2018 @ 16:04:05 #189
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180815058
quote:
11s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook als ik in Drente ben. Mijn ouders hebben daar een vakantiehuisje in een klein dorpje en ik voel me daar dan best wel een buitenstaander. Alsof de lokale bevolking kan ruiken dat ik daar niet hoor. Overigens zijn ze wel heel vriendelijk.
Dat heb ik (uit de provincie en niet zo 'privileged') dan weer bij hip Amsterdams volk. Dat is een heel andere wereld.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eightyone op 29-07-2018 20:06:25 ]
  zondag 29 juli 2018 @ 16:09:41 #190
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180815210
quote:
11s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Alleen als jij uit Afrika komt dan zou je beledigd moeten zijn omdat je voelt dat je er niet bij hoort. Dat is precies waar het probleem zit. Jij bent geen Drenth en dat zul je vermoedelijk ook nooit worden. Daarvoor snap je te weinig van de subtiele cultuur daar.
Net zo goed als die Drenthenaren zullen botsen met ras-Amsterdammers. Het is gewoon niet hetzelfde. En dat is uiteindelijk heel mooi, want zo behoud je diversiteit.
pi_180815790
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Alleen als jij uit Afrika komt dan zou je beledigd moeten zijn omdat je voelt dat je er niet bij hoort. Dat is precies waar het probleem zit. Jij bent geen Drenth en dat zul je vermoedelijk ook nooit worden. Daarvoor snap je te weinig van de subtiele cultuur daar.
Net zo goed als die Drenthenaren zullen botsen met ras-Amsterdammers. Het is gewoon niet hetzelfde. En dat is uiteindelijk heel mooi, want zo behoud je diversiteit.
Bedoel je nou dat je alles vooral gescheiden moet laten om diversiteit te behouden?

De harmonie tussen Amsterdammers en Drenthenaren onderling is overigens ook nooit optimaal. Vroeger bond de kerk of de vereniging nog wel een beetje geforceerd de boel bijelkaar maar iedereen doet uiteindelijk maar wat en probeert wat van het leven te maken. Het individualisme is onder Nederlanders een groter gegeven dan de familiecultuur en depressies rondom een gevoel van eenzaamheid zijn meer regel dan uitzondering.

Nederlandse jongeren voelden vroeger al niet dat ze erbij hoorden en gingen ieder wat versplinterde subcultuurtjes oprichten. Dat zie je in andere landen ter wereld gewoon minder tot zelfs helemaal niet omdat er onderling meer verbroedering is.

"Erbij horen" naar gemiddeld voorbeeld is in Nederland gewoon naar school gaan, werken, wat uitgaan, een goede vriend(in) hebben, huisje-boompje-beestje en een mooi steentje op het kerkhof.
  zondag 29 juli 2018 @ 17:09:44 #192
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180816680
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Bedoel je nou dat je alles vooral gescheiden moet laten om diversiteit te behouden?
Ja, als alles een pot nat is heb je geen diversiteit.
Die vraag :')
Gast, als die Turken en Marokkanen waren geïntegreerd (melting pot) hadden we hier een monocultuur. Dat we ze apart benoemen komt omdat ze geen deel uit maken van de rest (en degene die dat wel doen, noemen we gewoon Nederlander).
  zondag 29 juli 2018 @ 17:13:42 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180816771
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 17:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, als alles een pot nat is heb je geen diversiteit.
Die vraag :')
Gast, als die Turken en Marokkanen waren geïntegreerd (melting pot) hadden we hier een monocultuur. Dat we ze apart benoemen komt omdat ze geen deel uit maken van de rest (en degene die dat wel doen, noemen we gewoon Nederlander).
Hoezo?

Wat je hier schrijft:

quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is precies waar het probleem zit. Jij bent geen Drenth en dat zul je vermoedelijk ook nooit worden. Daarvoor snap je te weinig van de subtiele cultuur daar.
geldt dat somehow alleen voor Turken en Marokkanen?

Die 'monocultuur' bestaat niet, en zal ook nooit bestaan. Dat heeft niets met Turken of Marokkanen te maken.

PS: mensen met 'gast' aanspreken is wat mij betreft een zeer curieus subcultuurtje waar ik helemaal niets mee heb. Zou je me daar in het dagelijks leven mee aanspreken dan kun je de wind van voren verwachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 29-07-2018 17:18:46 ]
pi_180828318
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 17:13 schreef Molurus het volgende:
PS: mensen met 'gast' aanspreken is wat mij betreft een zeer curieus subcultuurtje waar ik helemaal niets mee heb. Zou je me daar in het dagelijks leven mee aanspreken dan kun je de wind van voren verwachten.
Wollah, jij zweert ?
pi_180828320
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit ja. De ene sociaal gesloten gemeenschap verwijt de andere sociaal gesloten gemeenschap dat ze gesloten is. Zo gaat het inderdaad zeker niet werken.

En zo moeilijk is het allemaal niet. Loop gewoon eens binnen bij een Islamitische slager. Het zou best wel eens kunnen dat het bij nader inzien toch gezellige vriendelijke mensen zijn, en dat de kwaliteit van het vlees beter is dan van de Albert Heijn. Ook al luisteren ze niet naar Marco Borsato. Als je Syrische buurvrouw je ergens voor uitnodigt, doe eens gek... neem de uitnodiging aan. Het moet wel van twee kanten komen.
Oh ja wij moeten eten volgens 6e eeuwse spijswetten maar andersom natuurlijk niet.

Oprotten met je halal.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180828335
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja... die uitglijder van Blok was inderdaad wel weer een nieuw dieptepunt in dit verhaal. Ik ben reuze benieuwd of dat nog een staartje krijgt. Ik mag hopen dat hier na het reces een debat over komt.

PS: overigens wel prachtig hoe nota bene zijn eigen ministerie daartegen in opstand kwam middels een oproep voor meer diversiteit op dat ministerie. ^O^
Oh dat racistische gezeik om minder blanke NLers ja.
Dat landverraders dat 'prachtig' vinden verbaasd me niets. Hun racistische hypocrisie is tenenkrommend.
pi_180828344
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ga dan eens van je zolderkamer af. Bezoek eens iets als Castlefest, een willekeurig museum, een boerenfair, een jubileumsfeest als recent bij de spoorlijn Hoorn-Medemblik of een kunstmarkt. Ga eens naar een camping. Als je er een Turk of Marokkaan treft is dat hooguit de uitzondering die de regel bevestigt. Nederlandse cultuur interesseert ze echt geen ene drol. Organisatoren piekeren zich al jaren suf hoe ze het wel aantrekkelijk kunnen maken voor iedereen, maar elk initiatief faalt.
De realiteit interesseert die mensen niet, ze benaderen alles als een theoretische wiskundesom.
pi_180828353
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ga dan eens van je zolderkamer af. Bezoek eens iets als Castlefest, een willekeurig museum, een boerenfair, een jubileumsfeest als recent bij de spoorlijn Hoorn-Medemblik of een kunstmarkt. Ga eens naar een camping. Als je er een Turk of Marokkaan treft is dat hooguit de uitzondering die de regel bevestigt. Nederlandse cultuur interesseert ze echt geen ene drol. Organisatoren piekeren zich al jaren suf hoe ze het wel aantrekkelijk kunnen maken voor iedereen, maar elk initiatief faalt.
Castlefest is an sich logisch - daar wordt een heidens religieus feest gevierd en in het verleden trad daar een band op die deed alsof ze Korans en Bijbels in de fik staken (Omnia). Niet heel uitnodigend voor de moslim. Snap ik.
Musea, boerenfairs, kunstmarkten etc. zijn dingen waar je ook de gemiddelde Nederlander niet zal zien. Maar inderdaad - 1 of 2 zou je er statistisch toch wel verwachten.

Campings klopt. Meer moslims op Bakkum !
pi_180828356
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het enige dat mij echt stoort in Nederland zijn niet de importculturen. Het zijn uitsluitend mensen zoals jij.
Uiteraard! Jihadis, relmocros, Turkse fascisten = Het is allemaal prachtig. Maar weet je wat wel heul erg is: NLers die daar wat van zeggen!
pi_180828364
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2018 07:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Uiteraard! Jihadis, relmocros, Turkse fascisten = Het is allemaal prachtig. Maar weet je wat wel heul erg is: NLers die daar wat van zeggen!
Alsof elke Turk een jihadstrijder is. Racist :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')