Er is een wet die het verbied, maar de uitzondering geldt alleen voor halal en koosjer slachten.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oke. Dus geen wet die het verbiedt. Duidelijk. Was al eventjes bang dat je gelijk zou hebben.
kijk eens in de spiegel man.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:24 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Weet ik maar Molurus ziet de wereld als one big happy family . Mensen met een andere mening accepteert hij gewoon niet.
Dat staat er helemaal niet. Alleen die vage Hail to You-website (wat?) rept over Polen dat etnisch gezien homogeen is. In de artikelen wordt de diversiteit van verschillende teams geprezen. Wat is het probleem?quote:Op maandag 30 juli 2018 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Die staan ook in die links. Je leest niet eens.
We hadden je toch inmiddels uitgelegd dat het verwijt van hypocrisie (zelfs als dat terecht is, wat hier niet aan de orde is) een drogreden is?quote:Op maandag 30 juli 2018 11:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Zelfde telt andersom uiteraard: je kan niet claimen tegen racisme te zijn en dan zeggen 'er zijn teveel blanken hier'.
Man, man, man... en maar drogredenen blijven strooien.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:19 schreef Voice_Over het volgende:
[..]Dat is nou juist jouw probleem. Jij zit de hele dag thuis achter je PCtje, onwetend van wat er in het echte leven aan de hand is. Lunatiek beschrijft de echte wereld maar jij begrijpt die gewoon niet.
Dit is geen verwijt van hypocrisie.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
We hadden je toch inmiddels uitgelegd dat het verwijt van hypocrisie (zelfs als dat terecht is, wat hier niet aan de orde is) een drogreden is?
Waarom zijn dat drogredenen? Leg eens uit ..quote:Op maandag 30 juli 2018 14:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Man, man, man... en maar drogredenen blijven strooien.
Ok, dan is het gewoon een misplaatst verwijt dat geheel geen reactie is op wat er werd gezegd. Ook goed.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:39 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit is geen verwijt van hypocrisie.
Het laat zien dat de hele redenatie van anti-racisme gelul is, want ze zijn zelf keihard racistisch.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ok, dan is het gewoon een misplaatst verwijt dat geheel geen reactie is op wat er werd gezegd. Ook goed.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominemquote:Op maandag 30 juli 2018 14:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarom zijn dat drogredenen? Leg eens uit ..
Lezen. Ik vraag waarom dat drogredenen zijn, niet wat een drogreden is ...quote:Op maandag 30 juli 2018 14:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Oh, dus het was toch bedoeld als argument?quote:Op maandag 30 juli 2018 14:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het laat zien dat de hele redenatie van anti-racisme gelul is, want ze zijn zelf keihard racistisch.
Beleid voeren op basis van ras = racisme.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh, dus het was toch bedoeld als argument?
Wat wil je nou eigenlijk?
Vaststellen dat het aanname-beleid op een ministerie racistisch is is niet op zichzelf racistisch.
Dat is de drogreden.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lezen. Ik vraag waarom dat drogredenen zijn, niet wat een drogreden is ...
Waarvan akte.quote:Op maandag 30 juli 2018 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
Maar misschien dat het uiteindelijk tot het besef leidt dat je met rechtsextremisten helemaal niet moet praten. Dat wordt inmiddels al dik 15 jaar geprobeerd en het leverde alleen maar dom gelul
Je hoeft God er niet bij te halen, nergens voor nodig.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is de drogreden.
Moet ik je nu uitleggen waarom een ad hominem een ad hominem is? Goeie god zeg.
quote:Op maandag 30 juli 2018 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat staat er helemaal niet. Alleen die vage Hail to You-website (wat?) rept over Polen dat etnisch gezien homogeen is. In de artikelen wordt de diversiteit van verschillende teams geprezen. Wat is het probleem?
Dat is trouwens een neo-nazi blog dat bijhoudt hoeveel procent enguh buutnloanders de Europese teams in hun gelederen hadden. Zal nog wel onder zijn bookmarks hebben gestaan.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat staat er helemaal niet. Alleen die vage Hail to You-website (wat?) rept over Polen dat etnisch gezien homogeen is. In de artikelen wordt de diversiteit van verschillende teams geprezen. Wat is het probleem?
Kijk eens in de spiegel.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het laat zien dat de hele redenatie van anti-racisme gelul is, want ze zijn zelf keihard racistisch.
ALLEEN voor de Islam en het Jodendom overigens. Niet voor bijv. het Hindoeisme.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er is een wettelijk verbod op onverdoofd slachten in NL.
Helaas wordt er dan voor religie een uitzondering gemaakt
Integendeel - alleen daar speciaal voor aangewezen slachters mogen onverdoofd slachten.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oke. Dus geen wet die het verbiedt. Duidelijk. Was al eventjes bang dat je gelijk zou hebben.
Ik kan eerlijk gezegd uit het addendum niet opmaken dat deze vrijheid alleen zou bestaan voor Moslims en Joden, en/of speciaal daarvoor aangewezen slachters?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
ALLEEN voor de Islam en het Jodendom overigens. Niet voor bijv. het Hindoeisme.
[..]
Integendeel - alleen daar speciaal voor aangewezen slachters mogen onverdoofd slachten.
De kans dat jouw slager op de hoek op die lijst staat is nihil.
Hmm, ik heb de oude wet op het dierenwelzijn nog in mijn hoofd. Daarin stond expliciet dat slachten alleen was toegestaan voor slachters aangewezen door 2 specifieke belangenorganisaties (een Joodse en een Islamitische) en letterlijk de zinsneden "volgens de Joodse rite" en "volgens de Islamitische rite". De hindoe-rite (waarin het dier met een enkele haal moet worden onthoofd) was dus niet toegestaan.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk gezegd uit het addendum niet opmaken dat deze vrijheid alleen zou bestaan voor Moslims en Joden, en/of speciaal daarvoor aangewezen slachters?
Dat zou ook wat vreemd zijn, wat mij betreft.
Ik denk dat je die vooral verkeerd interpreteert. Ik kan me niet voorstellen dat de bedoeling ooit is geweest dat een rechter gaat toetsen wie 'een echte moslim' is en wie niet.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:49 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar hetgeen "je wel wat vreemd zou vinden" was dus jarenlang idd echt de wet.
Eehm, nee. De betreffende wet was in de basis ingevoerd door Hitler; dus dat er nadien een expliciete uitzondering voor Joden in kwam te staan was een logisch politiek besluit. Toen we besloten gastarbeiders uit moslimlanden hierheen te halen werd een 2e uitzondering toegevoegd.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk dat je die vooral verkeerd interpreteert.
Que?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:54 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eehm, nee. De betreffende wet was in de basis ingevoerd door Hitler; dus dat er nadien een expliciete uitzondering voor Joden in kwam te staan was een logisch politiek besluit. Toen we besloten gastarbeiders uit moslimlanden hierheen te halen werd een 2e uitzondering toegevoegd.
Deze waren daadwerkelijk alleen voor deze specifieke bevolkingsgroepen en kwamen niet voort uit een algemeen respect voor religie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |