Volgende week woensdag.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 06:56 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik duim mee voor CygneWanneer mag je voor de echo?
Dat maakt het dus wel, dat was het punt wat ik wilde maken. Als het puur statistiek is, is die 36% wel het dubbele van twee pogingen van 20%. Alleen krijg je er ook nog 4% kans bij op een tweeling.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 09:52 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik weet dat het zo werkt. Dat maakt ook dat het het voor mij waard was om er 2 te laten terugplaatsen als we die zouden hebben gehad. Maar dat maakt 36 geen dubbele van 20.Of ik heb vroeger anders leren rekenen en 2x2 is ook geen 4....
Majo, wat goed je weer te zien in dit topic. November klinkt als een goede maand. Samen streepjes met barrel.![]()
Cygne, gaan jullie ook nog een vlokkentest doen? Of is het sowieso 'goed' als er straks een knipper is?
Dat was ik vrij snel al weerquote:Op woensdag 1 augustus 2018 08:12 schreef B.ertha het volgende:
Cygne, Wat fijn! Ik duim voor je
Majo, ben je van gedachten veranderd en wil je er toch weer voor gaan?
wanneer ga je?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 10:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat was ik vrij snel al weermaar of het ook echt november wordt of wellicht iets later is nog wel de vraag. Eerst maar eens naar Indonesië
24 aug - 14 sep. We kunnen dus in november weer beginnen en dan TP half decemberquote:Op woensdag 1 augustus 2018 10:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wanneer ga je?
en wanneer mag je dan dus weer beginnen?
Ja, mooiquote:Op woensdag 1 augustus 2018 10:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat was ik vrij snel al weermaar of het ook echt november wordt of wellicht iets later is nog wel de vraag. Eerst maar eens naar Indonesië
Het is maar goed dat er geen hsg in je bloed zat, dat is namelijk een onderzoekquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:52 schreef Barreltje het volgende:
Wat jammer gaddle!
Hoe komt het dat je je zo vervelend voelde?
Hier telefoontje gehad.. geen hsg in mn bloed.. dat wist ik op zich wel.. maar dus ook geen eug en geen miskraam.. wel fijn want dan kunne we de tp doen wanneer we willen.. dus.. het is goed zo
Moe, veel moodswings, weinig eetlust, hitte aanvallen en misselijk voornamelijk. Alles voelde als een soort onmogelijke uitdaging. Ik vergat mijn buikpijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:52 schreef Barreltje het volgende:
Wat jammer gaddle!
Hoe komt het dat je je zo vervelend voelde?
Hier telefoontje gehad.. geen hsg in mn bloed.. dat wist ik op zich wel.. maar dus ook geen eug en geen miskraam.. wel fijn want dan kunne we de tp doen wanneer we willen.. dus.. het is goed zo
Dat klopt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 16:47 schreef Barreltje het volgende:
Gaddle.. jullie hadden KID toch?
Hoeveel dagen na de inseminatie heb je getest?
7 weken alweer Cygne. Hoe gaat het?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 23:03 schreef Cygne het volgende:
Oh wow, heftig ja, Bertha!
Ik heb de 6 weken grens gehaald.![]()
Ik hoop zo dat we volgende week een knipper hebben..
WIL je nog wel een kind? het staat er cru-er dan ik het bedoel hoor.. wil je het sowieso achter de rug hebben of hoop je ook op een goede uitkomst?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:04 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
7 weken alweer Cygne. Hoe gaat het?
MaJo, hoe is het met jou nu?voor Barreltje. Ik post hier nauwelijks meer maar lees wel mee. Wat frustrerend he, dat het deze keer weer niet gelukt is. Ik begrijp je dilemma mbt het terugplaatsen van twee cryo's wel. Speelt jouw leeftijd ook nog een rol? Als in: heb je haast? Of niet zóveel haast?
Ik ben inmiddels met de pil begonnen voor de tweede IVF-ronde. Ben bij aanvang al weer helemaal klaar met het traject. Mijn menstruatie brak maar niet door, dus ik het ziekenhuis bellen. Advies: als je op de uiterste datum van het beginnen met de pil nog niet ongesteld bent geworden, bel je nog maar een keer. Prima advies, en gelukkig brak die middag mijn menstruatie door. Het idiote is, dat het dus lijkt alsof ik per se éérst het ziekenhuis moet bellen voordat mijn lichaam reageert met ongesteld worden. Zo irritant![]()
Ik merk aan hoe ergerlijk ik dit soort dingen vind, dat ik echt geen zin heb in deze ronde. Het is een moetje. Laat het maar weer achter de rug zijn.
ik ga plaatsvervangend zenuwachtig zijn morgen! hoe laat mag je??quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:09 schreef Cygne het volgende:
Bobby, misselijk! Wel af en toe rozeverlies bij afvegen maar nog geen miskraam. Knijp m wel voor de echo morgen.
9.30 al.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ga plaatsvervangend zenuwachtig zijn morgen! hoe laat mag je??
oeh!!quote:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:27 schreef Barreltje het volgende:
[..]
oeh!!
dan ga ik het wsl vergeten![]()
![]()
ik vergeet zulk sort dingen altijd sochtends.. en dan denk ik savonds : "oooohh.. kuuuuttt.. "quote:
Sterkte meid. Een beetje bloedverlies hoeft gelukkig niets te betekenen. Het kan ook van de innesteling zijn. Houd vol. Zo na de echo weet je meer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:09 schreef Cygne het volgende:
Bobby, misselijk! Wel af en toe rozeverlies bij afvegen maar nog geen miskraam. Knijp m wel voor de echo morgen.
Daar heb ik nog niet echt over durven denken. Ik ben bang om nog een test te doen eigenlijkquote:Op woensdag 8 augustus 2018 07:38 schreef douche-eendje het volgende:
Cygne succes zo![]()
Kirb, fijne vakantie!
Ansucces met het gesprek.
Gaddle, ik hoop voor je dat het bloed gewoon wegblijft. Wanneer ga je eventueel nog een keer testen?
Ik zit nog in de clomidloze ronde. Cd31, maar geen idee of ik een eisprong heb gehad.
maar hoe lang is je cyclus nu dan? en hoe lang is die normal??quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:18 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niet echt over durven denken. Ik ben bang om nog een test te doen eigenlijk
Misschien staat het er verkeerd, maar ben nu in totaal 3 jaar bezig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:21 schreef B.ertha het volgende:
Bizar AN, dat ze jou zo lang laten aanklooien met clomid en andere hormonen. Begrijpelijk dat het je aangrijpt, hopelijk heb je echt iets aan die gesprekken.
Over twee weken weer echo. Als het nog steeds goed is, verwijzing voor vlokkentest.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:34 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ja CygneWat fijn!
![]()
Wat is nu het vervolg van het traject?
Oh wat heerlijkquote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:28 schreef Cygne het volgende:
We hebben een knipper! Een goeie krachtige ook. Vruchtje mat wel maar 6+3 ipv de 7 weken die ik nu zou moeten zijn. Mja, da's het nadeel van die vroege echo's ook met dat millimeter werk.
Ah, nu begrijp ik hetquote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:29 schreef AN. het volgende:
[..]
Misschien staat het er verkeerd, maar ben nu in totaal 3 jaar bezig.
Na een klein jaar naar gyn gestapt en toen op clomid gezet.
Clomid moest ik 12 rondes proberen, in ronde acht zwanger geraakt -> miskraam en ronde met clomid daarna weer zwanger en miskraam.
Omdat het dan toch succesvol is geweest, wilden ze weer zo’n 12 rondes het proberen.
Maar na negen rondes zagen ze dat ik wel klaar was met de clomid en toe was aan nieuwe kansen.
En nu dus vierde ronde van Gonal F.
Al voelt het inderdaad soms wel als aanklooien.
Over twee weken een gesprek met de MW.
En gaddle, ik zat ook aan een test te denken voor jou, maar snap dat jij daar andere gevoelens over hebt..
En cygne, ik duim nog!
Och wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:28 schreef Cygne het volgende:
We hebben een knipper! Een goeie krachtige ook. Vruchtje mat wel maar 6+3 ipv de 7 weken die ik nu zou moeten zijn. Mja, da's het nadeel van die vroege echo's ook met dat millimeter werk.
Mijn cyclus wisselt zo erg. Dat ik daar niet zoveel uit kan halen. Het kan ergens tussen de 5 weken tot 3maanden inzitten.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:28 schreef Barreltje het volgende:
[..]
maar hoe lang is je cyclus nu dan? en hoe lang is die normal??
dan is 1+ 1 toch 2?
Nog wel even spannend dus, maar deze hobbel is genomenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:41 schreef Cygne het volgende:
[..]
Over twee weken weer echo. Als het nog steeds goed is, verwijzing voor vlokkentest.
Wat een geweldig nieuws. Geniet ervanquote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:28 schreef Cygne het volgende:
Ik begrijp je gevoel helemaal en een negatieve test is niet leuk, maar met een inseminatie zou ik zeggen dat je toch precies weet wanneer je ongesteld zou moeten wordenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:11 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Mijn cyclus wisselt zo erg. Dat ik daar niet zoveel uit kan halen. Het kan ergens tussen de 5 weken tot 3maanden inzitten.
Als het recht toe recht aan was dan kan je het makkelijk uit rekenen.
Mijn vorige cyclus was bijvoorbeeld 41dagen. Maar een aantal maanden geleden zat er 3maanden tussen de ene en de andere menstruatie.
Eerst maar een test kopen dan. Vrijdag ga ik dan denk ik testen als ik dan nog niet ongesteld ben.
Nee, met een inseminatie weet je alleen ongeveer wanneer de eisprong is geweest, de rest is afwachten zoals in een gewone cyclus.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:27 schreef B.ertha het volgende:
met een inseminatie zou ik zeggen dat je toch precies weet wanneer je ongesteld zou moeten worden
Nee joh, niet bot.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Gefeliciteerd, Cygne!En op zo'n vroege echo lijkt een afwijking al heel wat, maar een beetje instabiele hand haalt er zo een week vanaf.
Als ik het goed begrijp kan het dus nog wel zijn dat deze baby jouw translocatie heeft? En is een kindje met jouw translocatie helemaal niet levensvatbaar/de kans op miskraam zeer groot? Sorry voor de botte vragen, maar ik herinner me niet zo goed of je dit al eens verteld hebtMijn duimen draaien in elk geval vast voor over twee weken! Hoe voel je je verder?
Oh. Nou, op snel duidelijkheid dan maarquote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
Fijn van de goede echo Cygne, op naar de volgende!
[..]
Nee, met een inseminatie weet je alleen ongeveer wanneer de eisprong is geweest, de rest is afwachten zoals in een gewone cyclus.
Maar ze heeft 16 dagen na inseminatie negatief getest, dus de kans is niet zo heel groot dat het alsnog een positieve test wordt toch? Ik hoop natuurlijk op een hele late innesteling.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee, met een inseminatie weet je alleen ongeveer wanneer de eisprong is geweest, de rest is afwachten zoals in een gewone cyclus.
Oei, dat is wel echt een grote kans dus..quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:59 schreef Cygne het volgende:
[..]
Nee joh, niet bot.![]()
Grofweg 50% kans dat het kindje ziek is, dus een ongebalanceerde translocatie. 25% kans op gezond met een gebalanceerde translocatie zoals ik die heb en 25% kans op een gezond kindje met een normaal chromosomenpatroon.
Ongebalanceerd kindje dat voldragen wordt zal waarschijnlijk kort voor/tijdens/vlak na bevalling overlijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:08 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Oei, dat is wel echt een grote kans dus..Dat worden nog een aantal zeer spannende weken dus. Ik blijf voor je duimen!
Kans op voldragen zwangerschap is niet zo gek groot, zo'n 10%.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt over het algemeen hoor, en je verwoordt het prima.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 12:35 schreef Kirb het volgende:
Maar ze heeft 16 dagen na inseminatie negatief getest, dus de kans is niet zo heel groot dat het alsnog een positieve test wordt toch? Ik hoop natuurlijk op een hele late innesteling.
Ik dacht echter altijd dat lange cyclussen kwamen door de fase voor de eisprong, en dat de luteale fase altijd ongeveer gelijk is. Ik krijg het niet helemaal lekker verwoord maar ik heb bijvoorbeeld een luteale fase van ongeveer 7/8 dagen. Soms wel cyclussen van 25 dagen, maar dan dus pas eisprong op dag 17. Soms ook cyclussen van maar 20 dagen en dan een vroege eisprong gehad op dag 13 zo'n beetje.
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:11 schreef Cygne het volgende:
[..]
Kans op voldragen zwangerschap is niet zo gek groot, zo'n 10%.Hoe kan het maar 10% zijn als je opgeteld 50% kans hebt op een gezonde baby?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:27 schreef B.ertha het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:28 schreef Cygne het volgende:
[..]Is het artikel evt ook digitaal te lezen? Ben wel benieuwdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik ga me toch ook maar eens abonneren geloof ik!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
Dank je! Dit helpt mij. Ik begon er ineens over te twijfelen. 😘quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:28 schreef Cygne het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry!quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:49 schreef Gaddle het volgende:
Dank je! Dit helpt mij. Ik begon er ineens over te twijfelen. 😘
Edit even doorgelezen.
Ik ben toch in de war. 🤣
Ik weet het niet precies, maar Ik denk de laagste dosis. Omdat ik het nog niet eerder heb gebruikt.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:25 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Sorry!Het is ook maar speculeren wat er aan de hand is. Hopelijk ben je stiekem toch zwanger!
Ik zie dat Pregnyl in 2 verschillende doseringen gegeven kan worden (5000 of 10000 eenheden), dat zou impliceren dat 5000 soms niet genoeg is om een eisprong uit te lokken. Weet jij toevallig welke dosering jij gehad hebt?
Ik had 5000 IE in 1 flesje en 5000 IE in een ander flesje.. wat ik dus bij elkaar moest doen.. ik weet niet of het standaard zo aangeleverd wordt.. maar had je 1 flesje?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 20:59 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, maar Ik denk de laagste dosis. Omdat ik het nog niet eerder heb gebruikt.
het valt mij op dat je vaak bij nieuwe medicijnen de laagste dosis als eerste krijgt.
Stroopwafelmeisje, ik zag vandaag op tv dat ze ook kaaswafels hebben gemaakt! Een wafel met vloeibare kaas ertussenquote:
Er zijn alleen flesjes van 1500 IE en van 5000 IE, dus bij de dosering van 10000 eenheden krijg je inderdaad altijd 2 flesjes.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 21:42 schreef Barreltje het volgende:
Ik had 5000 IE in 1 flesje en 5000 IE in een ander flesje.. wat ik dus bij elkaar moest doen.. ik weet niet of het standaard zo aangeleverd wordt.. maar had je 1 flesje?
Ik doe het naast mijn werk dus ik neem er de tijd voorquote:Op woensdag 8 augustus 2018 21:42 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Wow, dat is wel echt afleiding! Hoe lang moet je nog?
Soms is het ook ingewikkelde materiequote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:49 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Dank je! Dit helpt mij. Ik begon er ineens over te twijfelen. 😘
Edit even doorgelezen.
Ik ben toch in de war. 🤣
Als in, een tosti? Of dan wel zoet deeg? Ik weet niet of ik dit wil proberen (want kaasquote:Op woensdag 8 augustus 2018 21:53 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Stroopwafelmeisje, ik zag vandaag op tv dat ze ook kaaswafels hebben gemaakt! Een wafel met vloeibare kaas ertussen
Oh tof! Ik ben zelf ook begonnen met een studie naast het werk, maar heb bewust gekozen voor een tweejarige opleiding. Een hele studie, dapper hoor! Dat is wel echt een commitment. Succes met je tentamen!quote:Op woensdag 8 augustus 2018 23:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik doe het naast mijn werk dus ik neem er de tijd voorals ik dit vak haal dan zit ik op de helft van mijn propedeuse
Als in een licht knapperig dun hartig wafeltje met kaas ertussen. Het klonk lekker!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Als in, een tosti? Of dan wel zoet deeg? Ik weet niet of ik dit wil proberen (want kaas) of dat dit te smerig voor woorden is...
Fijne vakantie alvast!
[..]
Oh tof! Ik ben zelf ook begonnen met een studie naast het werk, maar heb bewust gekozen voor een tweejarige opleiding. Een hele studie, dapper hoor! Dat is wel echt een commitment. Succes met je tentamen!
quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:35 schreef B.ertha het volgende:
Ik zit er zelf geloof ik even doorheen op baby gebied. Voor de rest is mijn leven best wel weer op orde, maar het lukt me gewoon heel slecht om optimistisch te blijven
Gelukkig gaan we dit weekend op vakantie, hopelijk er even niet aan denken. Ook al gaat dit mij moeilijk vallen want mijn hoofd heeft geen uit-knop
Hopelijk kun je je zinnen een beetje verzetten toch. Ondanks dat het allemaal superkut en moeilijk isquote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:35 schreef B.ertha het volgende:
Ik zit er zelf geloof ik even doorheen op baby gebied. Voor de rest is mijn leven best wel weer op orde, maar het lukt me gewoon heel slecht om optimistisch te blijven
Gelukkig gaan we dit weekend op vakantie, hopelijk er even niet aan denken. Ook al gaat dit mij moeilijk vallen want mijn hoofd heeft geen uit-knop
Ik denk niet dat dat het probleem was.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:27 schreef June. het volgende:
Soms krijgen ze de eierstokken niet goed in beeld, zou dat het nog kunnnen zijn?
Ja ik heb getest. Foto linken lukt niet. Ik ben blij, maar toch wel verbaasd. Ik had vandaag een knalstreep.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Gaddle ging je vandaag weer testen, of ben je inmiddels toch ongesteld?
Dus tochquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:54 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ja ik heb getest. Foto linken lukt niet. Ik ben blij, maar toch wel verbaasd. Ik had vandaag een knalstreep.
Yeah!!! Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:54 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ja ik heb getest. Foto linken lukt niet. Ik ben blij, maar toch wel verbaasd. Ik had vandaag een knalstreep.
Ooohhh wat tof!! Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:54 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |