abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180869791
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 06:56 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik duim mee voor Cygne O+ Wanneer mag je voor de echo?
Volgende week woensdag.
pi_180869816
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:52 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik weet dat het zo werkt. Dat maakt ook dat het het voor mij waard was om er 2 te laten terugplaatsen als we die zouden hebben gehad. Maar dat maakt 36 geen dubbele van 20. ;) Of ik heb vroeger anders leren rekenen en 2x2 is ook geen 4....

Majo, wat goed je weer te zien in dit topic. November klinkt als een goede maand. Samen streepjes met barrel. :*

Cygne, gaan jullie ook nog een vlokkentest doen? Of is het sowieso 'goed' als er straks een knipper is?
Dat maakt het dus wel, dat was het punt wat ik wilde maken. Als het puur statistiek is, is die 36% wel het dubbele van twee pogingen van 20%. Alleen krijg je er ook nog 4% kans bij op een tweeling.

Hoe was bij jou de terugplaatsing afgelopen van twee?
pi_180869900
Er was geen terugplaatsing, we hadden geen gezonde embryo's die poging.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 10:54:40 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180870949
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:12 schreef B.ertha het volgende:
Cygne, Wat fijn! Ik duim voor je O+

Majo, ben je van gedachten veranderd en wil je er toch weer voor gaan?
Dat was ik vrij snel al weer :) maar of het ook echt november wordt of wellicht iets later is nog wel de vraag. Eerst maar eens naar Indonesië O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 1 augustus 2018 @ 10:55:34 #205
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180870966
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat was ik vrij snel al weer :) maar of het ook echt november wordt of wellicht iets later is nog wel de vraag. Eerst maar eens naar Indonesië O+
wanneer ga je?
en wanneer mag je dan dus weer beginnen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 12:04:47 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180872290
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wanneer ga je?
en wanneer mag je dan dus weer beginnen?
24 aug - 14 sep. We kunnen dus in november weer beginnen en dan TP half december :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_180908249
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja, mooi O+ veel plezier daar!
pi_180911123
Pff wat een hel waren die wachtweken. Mijn hormonen zijn all over the place. Helaas een negatieve test. Hopelijk word ik gauw ongesteld, want ik voel mij echt niet prettig zo.
Ik twijfel zelf of ik gelijk een volgende poging wil zo heftig vond ik het allemaal.
pi_180914718
Heftig Gaddle! En shit van je negatieve test :{
Misschien kun je vragen of je in een volgende ronde andere medicijnen kunt krijgen?
pi_180915507
Balen, Gaddle!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:52:57 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180916503
Wat jammer gaddle!
Hoe komt het dat je je zo vervelend voelde?

Hier telefoontje gehad.. geen hsg in mn bloed.. dat wist ik op zich wel.. maar dus ook geen eug en geen miskraam.. wel fijn want dan kunne we de tp doen wanneer we willen.. dus.. het is goed zo
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:09:47 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180916891
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:52 schreef Barreltje het volgende:
Wat jammer gaddle!

Hier telefoontje gehad.. geen hsg in mn bloed.. dat wist ik op zich wel.. maar dus ook geen eug en geen miskraam.. wel fijn want dan kunne we de tp doen wanneer we willen.. dus.. het is goed zo
Het is maar goed dat er geen hsg in je bloed zat, dat is namelijk een onderzoek ;) je bedoelt hcg. Maar fijn dat je nu weer verder kunt!

Gaddle wat vervelend dat je zo last had van bijwerkingen. Andere medicatie is inderdaad een optie, kan echt per product namelijk weer verschillen!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:14:59 #213
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180917048
Gheheheh O-) O-)
pi_180917997
Gaddle wat vervelend zeg, en wat jammer dat het niet gelukt is :*.

Goed dat je verder kunt barreltje, maar enorm balen dat het nodig is. Nu eerst aan de slag met je schildklier toch? Ligt daar een plan voor o.i.d?

Ik tel wel een beetje af naar de 16e. Ben zo ondertussen wel weer klaar voor actie. Verwacht een beetje rond die tijd ongesteld te worden dus heb de stiekeme hoop dat we meteen mogen starten. Maargoed, anders een paar weken later.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_180921095
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:52 schreef Barreltje het volgende:
Wat jammer gaddle!

Moe, veel moodswings, weinig eetlust, hitte aanvallen en misselijk voornamelijk. Alles voelde als een soort onmogelijke uitdaging. Ik vergat mijn buikpijn.
Ik denk niet dat ik zomaar andere medicijnen krijg, want heb je sowieso niet allemaal bijwerkingen met hormonen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Gaddle op 03-08-2018 20:27:18 ]
pi_180940436
Ik word toch ook nog niet ongesteld. Ik heb ook niet het gevoel dat ik binnenkort ongesteld word.
Het geeft zoveel meer duidelijk als ik het maar ben.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:47:30 #217
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180942280
Gaddle.. jullie hadden KID toch?
Hoeveel dagen na de inseminatie heb je getest?
pi_180942451
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:47 schreef Barreltje het volgende:
Gaddle.. jullie hadden KID toch?
Hoeveel dagen na de inseminatie heb je getest?
Dat klopt.
16 dagen na de inseminatie.
pi_181006631
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:03 schreef Cygne het volgende:
Oh wow, heftig ja, Bertha!

Ik heb de 6 weken grens gehaald. :o
Ik hoop zo dat we volgende week een knipper hebben..
7 weken alweer Cygne. Hoe gaat het?

MaJo, hoe is het met jou nu?

:* voor Barreltje. Ik post hier nauwelijks meer maar lees wel mee. Wat frustrerend he, dat het deze keer weer niet gelukt is. Ik begrijp je dilemma mbt het terugplaatsen van twee cryo's wel. Speelt jouw leeftijd ook nog een rol? Als in: heb je haast? Of niet zóveel haast?

Ik ben inmiddels met de pil begonnen voor de tweede IVF-ronde. Ben bij aanvang al weer helemaal klaar met het traject. Mijn menstruatie brak maar niet door, dus ik het ziekenhuis bellen. Advies: als je op de uiterste datum van het beginnen met de pil nog niet ongesteld bent geworden, bel je nog maar een keer. Prima advies, en gelukkig brak die middag mijn menstruatie door. Het idiote is, dat het dus lijkt alsof ik per se éérst het ziekenhuis moet bellen voordat mijn lichaam reageert met ongesteld worden. Zo irritant :{w
Ik merk aan hoe ergerlijk ik dit soort dingen vind, dat ik echt geen zin heb in deze ronde. Het is een moetje. Laat het maar weer achter de rug zijn. -O-
pi_181006760
Bobby, misselijk! Wel af en toe rozeverlies bij afvegen maar nog geen miskraam. Knijp m wel voor de echo morgen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:16:21 #221
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181006917
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:04 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

7 weken alweer Cygne. Hoe gaat het?

MaJo, hoe is het met jou nu?

:* voor Barreltje. Ik post hier nauwelijks meer maar lees wel mee. Wat frustrerend he, dat het deze keer weer niet gelukt is. Ik begrijp je dilemma mbt het terugplaatsen van twee cryo's wel. Speelt jouw leeftijd ook nog een rol? Als in: heb je haast? Of niet zóveel haast?

Ik ben inmiddels met de pil begonnen voor de tweede IVF-ronde. Ben bij aanvang al weer helemaal klaar met het traject. Mijn menstruatie brak maar niet door, dus ik het ziekenhuis bellen. Advies: als je op de uiterste datum van het beginnen met de pil nog niet ongesteld bent geworden, bel je nog maar een keer. Prima advies, en gelukkig brak die middag mijn menstruatie door. Het idiote is, dat het dus lijkt alsof ik per se éérst het ziekenhuis moet bellen voordat mijn lichaam reageert met ongesteld worden. Zo irritant :{w
Ik merk aan hoe ergerlijk ik dit soort dingen vind, dat ik echt geen zin heb in deze ronde. Het is een moetje. Laat het maar weer achter de rug zijn. -O-
WIL je nog wel een kind? het staat er cru-er dan ik het bedoel hoor.. wil je het sowieso achter de rug hebben of hoop je ook op een goede uitkomst?

ik heb niet zo veel haast hoor.. ik voel me nog 32 ;) mijn paspoort zegt alleen iets anders..
38.. dus ik heb nog 5 jaar volgens de medische definitie.. maar ik wil ook graag op een gegeven moment er een punt achter zetten.. dan is het gewoon zo als het is.. maar dat komt niet op een maand meer of minder ;)

het uitstellen van je leven is het meest frustrerend op dit moment.. we staan startklaar voor als er een kind komt, maar mocht het niet zo zijn dan slaan we een net even andere ( makkelijkere) weg in.. volgend jaar zomer is voor mij wel de limiet.. dan ga ik op een andere werkplek werken die bijna niet te combineren is met een ivf traject.. K. wil wel nog de volle 5 pogingen vol maken.. ik weet nog niet hoe of wat dat gaat lukken ( hij wil ook weer 3 maanden naar het buitenland.. duss... )
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:16:42 #222
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181006930
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:09 schreef Cygne het volgende:
Bobby, misselijk! Wel af en toe rozeverlies bij afvegen maar nog geen miskraam. Knijp m wel voor de echo morgen.
ik ga plaatsvervangend zenuwachtig zijn morgen! hoe laat mag je??
pi_181007122
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:16 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik ga plaatsvervangend zenuwachtig zijn morgen! hoe laat mag je??
9.30 al.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:27:53 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181007213
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:23 schreef Cygne het volgende:

[..]

9.30 al.
oeh!!
dan ga ik het wsl vergeten :@ :P
pi_181007312
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

oeh!!
dan ga ik het wsl vergeten :@ :P
_O-
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:33:02 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181007361
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

_O-
ik vergeet zulk sort dingen altijd sochtends.. en dan denk ik savonds : "oooohh.. kuuuuttt.. "
zo ook met de verjaardag van mijn familie, en andere belangrijke dingen..
pi_181008988
Spannend Cygne! Ik hoop op een goed berichtje dan van je, morgenochtend :).

Hier eigen risico van zorgverzekering in rekening gebracht, doei geld :(. Stiekem vind ik dat dus echt stom :(, maar goed, kleinigheidjes.
Nu eerste lekker weer een weekje op vakantie :Y.

edit: Gaddle al duidelijkheid inmiddels? Zo irritant, die onzekerheid.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_181015790
:{ Stom he Kirb.. Bij mij ook. Ik vind het ook gewoon echt stom.

Gaddle, hoe is het met jou?

En Bobby, wat rot dat je begin al zo vervelend voelt.. Ik hoop dat je wat moed terug vindt.

En Cygne, spannend! Ik duim ook!

Hier toch laatst ongesteld geworden.
Dus nu bezig met ronde vier van Gonal F spuiten.
Ik merk dat ik na drie jaar rotzooien met clomid en nu de spuiten en twee miskramen, het wel even heb gehad. En dus vandaag toch maar een gesprek aangevraagd bij de maatschappelijk werkster van de afdeling. Ben benieuwd.
pi_181016334
Bizar AN, dat ze jou zo lang laten aanklooien met clomid en andere hormonen. Begrijpelijk dat het je aangrijpt, hopelijk heb je echt iets aan die gesprekken.
pi_181024021
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:09 schreef Cygne het volgende:
Sterkte meid. Een beetje bloedverlies hoeft gelukkig niets te betekenen. Het kan ook van de innesteling zijn. Houd vol. Zo na de echo weet je meer.
Heel veel sterkte met het wachten.

Hier is er nog niet veranderd. Wel heel veel buikpijn en rugpijn, maar ik ben nog niet ongesteld geworden.
Ik probeer het maar een beetje los te laten (niet makkelijk). Misschien komt het dan.
pi_181024101
Cygne succes zo :*

Kirb, fijne vakantie!

An :* succes met het gesprek.

Gaddle, ik hoop voor je dat het bloed gewoon wegblijft. Wanneer ga je eventueel nog een keer testen?

Ik zit nog in de clomidloze ronde. Cd31, maar geen idee of ik een eisprong heb gehad.
pi_181024291
Cygne, ik duim voor je. Hoop zo dat het goed zit :*
pi_181024325
Ook hier een stel duimen die draaien. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181024813
Cygne, bijna negen uur! Ik duim zo voor je!
pi_181025064
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 07:38 schreef douche-eendje het volgende:
Cygne succes zo :*

Kirb, fijne vakantie!

An :* succes met het gesprek.

Gaddle, ik hoop voor je dat het bloed gewoon wegblijft. Wanneer ga je eventueel nog een keer testen?

Ik zit nog in de clomidloze ronde. Cd31, maar geen idee of ik een eisprong heb gehad.
Daar heb ik nog niet echt over durven denken. Ik ben bang om nog een test te doen eigenlijk :+
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:28:47 #236
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181025201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:18 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Daar heb ik nog niet echt over durven denken. Ik ben bang om nog een test te doen eigenlijk :+
maar hoe lang is je cyclus nu dan? en hoe lang is die normal??
dan is 1+ 1 toch 2? :o
  Manager PR/Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 10:07:12 #237
269689 crew  Viv
pi_181025905
Spannend Gaddle!

Cygne hopelijk goed nieuws inmiddels! :*
pi_181026284
We hebben een knipper! Een goeie krachtige ook. Vruchtje mat wel maar 6+3 ipv de 7 weken die ik nu zou moeten zijn. Mja, da's het nadeel van die vroege echo's ook met dat millimeter werk.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 10:29:10 #239
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181026300
Cygne!! wat fijn!!! *O*

dat ie maar heeeeeeeeeeuuul lang mag blijven zitten ( of nouja, iig max 42 weken dan :P )
pi_181026309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:21 schreef B.ertha het volgende:
Bizar AN, dat ze jou zo lang laten aanklooien met clomid en andere hormonen. Begrijpelijk dat het je aangrijpt, hopelijk heb je echt iets aan die gesprekken.
Misschien staat het er verkeerd, maar ben nu in totaal 3 jaar bezig.
Na een klein jaar naar gyn gestapt en toen op clomid gezet.

Clomid moest ik 12 rondes proberen, in ronde acht zwanger geraakt -> miskraam en ronde met clomid daarna weer zwanger en miskraam.

Omdat het dan toch succesvol is geweest, wilden ze weer zo’n 12 rondes het proberen.
Maar na negen rondes zagen ze dat ik wel klaar was met de clomid en toe was aan nieuwe kansen.

En nu dus vierde ronde van Gonal F.
Al voelt het inderdaad soms wel als aanklooien.
Over twee weken een gesprek met de MW.

En gaddle, ik zat ook aan een test te denken voor jou, maar snap dat jij daar andere gevoelens over hebt..

En cygne, ik duim nog!
pi_181026333
Ik typte te langzaam!
Maar fijn cygne!! *O*

Op naar de volgende hobbel :*
pi_181026406
Ja Cygne *O* Wat fijn! O+
Wat is nu het vervolg van het traject?
pi_181026532
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:34 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ja Cygne *O* Wat fijn! O+
Wat is nu het vervolg van het traject?
Over twee weken weer echo. Als het nog steeds goed is, verwijzing voor vlokkentest.
pi_181026626
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:28 schreef Cygne het volgende:
We hebben een knipper! Een goeie krachtige ook. Vruchtje mat wel maar 6+3 ipv de 7 weken die ik nu zou moeten zijn. Mja, da's het nadeel van die vroege echo's ook met dat millimeter werk.
Oh wat heerlijk O+
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:29 schreef AN. het volgende:

[..]

Misschien staat het er verkeerd, maar ben nu in totaal 3 jaar bezig.
Na een klein jaar naar gyn gestapt en toen op clomid gezet.

Clomid moest ik 12 rondes proberen, in ronde acht zwanger geraakt -> miskraam en ronde met clomid daarna weer zwanger en miskraam.

Omdat het dan toch succesvol is geweest, wilden ze weer zo’n 12 rondes het proberen.
Maar na negen rondes zagen ze dat ik wel klaar was met de clomid en toe was aan nieuwe kansen.

En nu dus vierde ronde van Gonal F.
Al voelt het inderdaad soms wel als aanklooien.
Over twee weken een gesprek met de MW.

En gaddle, ik zat ook aan een test te denken voor jou, maar snap dat jij daar andere gevoelens over hebt..

En cygne, ik duim nog!
Ah, nu begrijp ik het :) Wel fijn dat je nu dat gesprek hebt staan :)
pi_181026814
quote:
Och wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd O+ *O*
pi_181027170
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:28 schreef Barreltje het volgende:

[..]

maar hoe lang is je cyclus nu dan? en hoe lang is die normal??
dan is 1+ 1 toch 2? :o
Mijn cyclus wisselt zo erg. Dat ik daar niet zoveel uit kan halen. Het kan ergens tussen de 5 weken tot 3maanden inzitten.
Als het recht toe recht aan was dan kan je het makkelijk uit rekenen.
Mijn vorige cyclus was bijvoorbeeld 41dagen. Maar een aantal maanden geleden zat er 3maanden tussen de ene en de andere menstruatie.
Eerst maar een test kopen dan. Vrijdag ga ik dan denk ik testen als ik dan nog niet ongesteld ben.
pi_181027173
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:41 schreef Cygne het volgende:

[..]

Over twee weken weer echo. Als het nog steeds goed is, verwijzing voor vlokkentest.
Nog wel even spannend dus, maar deze hobbel is genomen :*
pi_181027198
quote:
Wat een geweldig nieuws. Geniet ervan :*
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 11:20:57 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181027373
Yes cygne, wat goed *O* :s) O+ Ik hoop echt dat dit je grote wonder gaat worden O+

Bobby ik zag dat je naar mij vroeg, wat lief. Het gaat eigenlijk wel goed! Sinds deze week weer helemaal aan het werk en ik ben druk aan het studeren voor een belangrijk tentamen volgende week. Dus genoeg afleiding ;)

Psychisch gaat het af en toe wel wat minder. Laatst weer een zwangerschapsaankondiging van een vriendin en dat vind ik wel moeilijk. Ik kan het momenteel moeilijk verkroppen dat het bij anderen zo makkelijk lijkt te gaan en wij zoveel pech hebben. Maar dat zal ik toch een plekje moeten gaan geven.

Ik las dat jij er weer voor gaat? Wel vervelend dat je het allemaal zo zwaar vind :*

Gaddle, er was toch sprake van inseminatie? Dan zou ik inderdaad ook maar snel nog een test doen :D
pi_181027499
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:11 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Mijn cyclus wisselt zo erg. Dat ik daar niet zoveel uit kan halen. Het kan ergens tussen de 5 weken tot 3maanden inzitten.
Als het recht toe recht aan was dan kan je het makkelijk uit rekenen.
Mijn vorige cyclus was bijvoorbeeld 41dagen. Maar een aantal maanden geleden zat er 3maanden tussen de ene en de andere menstruatie.
Eerst maar een test kopen dan. Vrijdag ga ik dan denk ik testen als ik dan nog niet ongesteld ben.
Ik begrijp je gevoel helemaal en een negatieve test is niet leuk, maar met een inseminatie zou ik zeggen dat je toch precies weet wanneer je ongesteld zou moeten worden :?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 11:34:26 #251
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181027605
Gefeliciteerd, Cygne! *O* En op zo'n vroege echo lijkt een afwijking al heel wat, maar een beetje instabiele hand haalt er zo een week vanaf.
Als ik het goed begrijp kan het dus nog wel zijn dat deze baby jouw translocatie heeft? En is een kindje met jouw translocatie helemaal niet levensvatbaar/de kans op miskraam zeer groot? Sorry voor de botte vragen, maar ik herinner me niet zo goed of je dit al eens verteld hebt :@ Mijn duimen draaien in elk geval vast voor over twee weken! Hoe voel je je verder?

Je houdt het wel spannend, Gaddle! Ik hoop op een wat latere innesteling, dat de test daarom negatief was en je vrijdag gewoon een dikke streep ziet O+

Fijn om van je te horen Majo. Ik kan me goed voorstellen dat je het even hebt gehad met andermans aankondigingen :* Wel fijn dat je afleiding hebt. Wat doe je voor opleiding?
  Manager PR/Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 11:49:20 #252
269689 crew  Viv
pi_181027887
Fijn van de goede echo Cygne, op naar de volgende! :*
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:27 schreef B.ertha het volgende:
met een inseminatie zou ik zeggen dat je toch precies weet wanneer je ongesteld zou moeten worden :?
Nee, met een inseminatie weet je alleen ongeveer wanneer de eisprong is geweest, de rest is afwachten zoals in een gewone cyclus.
pi_181028102
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Gefeliciteerd, Cygne! *O* En op zo'n vroege echo lijkt een afwijking al heel wat, maar een beetje instabiele hand haalt er zo een week vanaf.
Als ik het goed begrijp kan het dus nog wel zijn dat deze baby jouw translocatie heeft? En is een kindje met jouw translocatie helemaal niet levensvatbaar/de kans op miskraam zeer groot? Sorry voor de botte vragen, maar ik herinner me niet zo goed of je dit al eens verteld hebt :@ Mijn duimen draaien in elk geval vast voor over twee weken! Hoe voel je je verder?

Nee joh, niet bot. :*
Grofweg 50% kans dat het kindje ziek is, dus een ongebalanceerde translocatie. 25% kans op gezond met een gebalanceerde translocatie zoals ik die heb en 25% kans op een gezond kindje met een normaal chromosomenpatroon.

Ongebalanceerd kindje dat voldragen wordt zal waarschijnlijk kort voor/tijdens/vlak na bevalling overlijden.
pi_181028487
Wat fijn dat de echo goed was, Cygne! Dat was de eerste hobbel. Nu hopelijk stapje voor stapje naar nog een goede echo en vlokkentest. Ik duim O+.
pi_181028722
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee, met een inseminatie weet je alleen ongeveer wanneer de eisprong is geweest, de rest is afwachten zoals in een gewone cyclus.
Oh. Nou, op snel duidelijkheid dan maar ^O^
pi_181028790
quote:

[..]

Maar ze heeft 16 dagen na inseminatie negatief getest, dus de kans is niet zo heel groot dat het alsnog een positieve test wordt toch? Ik hoop natuurlijk op een hele late innesteling.
Ik dacht echter altijd dat lange cyclussen kwamen door de fase voor de eisprong, en dat de luteale fase altijd ongeveer gelijk is. Ik krijg het niet helemaal lekker verwoord maar ik heb bijvoorbeeld een luteale fase van ongeveer 7/8 dagen. Soms wel cyclussen van 25 dagen, maar dan dus pas eisprong op dag 17. Soms ook cyclussen van maar 20 dagen en dan een vroege eisprong gehad op dag 13 zo'n beetje.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:08:42 #257
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181029409
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:59 schreef Cygne het volgende:

[..]

Nee joh, niet bot. :*
Grofweg 50% kans dat het kindje ziek is, dus een ongebalanceerde translocatie. 25% kans op gezond met een gebalanceerde translocatie zoals ik die heb en 25% kans op een gezond kindje met een normaal chromosomenpatroon.

Ongebalanceerd kindje dat voldragen wordt zal waarschijnlijk kort voor/tijdens/vlak na bevalling overlijden.
Oei, dat is wel echt een grote kans dus.. :{ Dat worden nog een aantal zeer spannende weken dus. Ik blijf voor je duimen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181029471
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:08 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Oei, dat is wel echt een grote kans dus.. :{ Dat worden nog een aantal zeer spannende weken dus. Ik blijf voor je duimen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kans op voldragen zwangerschap is niet zo gek groot, zo'n 10%.

SPOILER
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:12:03 #259
208890 June.
Seriously?
pi_181029488
Fijn nieuws Cygne! Ik dacht dat je nu al soort van safe zat, maar blijkbaar kun je een kindje met een ongebalanceerde translocatie ook voldragen. Duimen dan maar op de komende echo's :) Ah spuit 11, zie net je nieuwe post :D

Het uitstrijkje wat ze bij mij hebben gemaakt was inconclusief door bloedverlies. Blegh. Nu moet ik nog een keertje. Ben benieuwd of het aanstippen van het ectropion geholpen heeft, zit nu weer op het wachtbankje.
Shine bright like a diamond.
  Manager PR/Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 13:18:52 #260
269689 crew  Viv
pi_181029601
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:35 schreef Kirb het volgende:
Maar ze heeft 16 dagen na inseminatie negatief getest, dus de kans is niet zo heel groot dat het alsnog een positieve test wordt toch? Ik hoop natuurlijk op een hele late innesteling.
Ik dacht echter altijd dat lange cyclussen kwamen door de fase voor de eisprong, en dat de luteale fase altijd ongeveer gelijk is. Ik krijg het niet helemaal lekker verwoord maar ik heb bijvoorbeeld een luteale fase van ongeveer 7/8 dagen. Soms wel cyclussen van 25 dagen, maar dan dus pas eisprong op dag 17. Soms ook cyclussen van maar 20 dagen en dan een vroege eisprong gehad op dag 13 zo'n beetje.
Klopt over het algemeen hoor, en je verwoordt het prima. :) Gaddle heeft dit keer Pregnyl gehad wat de eisprong uitlokt, ik weet niet of dat ooit wel eens mislukt maar de kans is dus klein dat deze cyclus langer duurt vanwege een uitblijvende eisprong. Ik reageerde ook vooral op het woord "precies".

Ik hoop ook op een late innesteling, of dat haar testen toevallig wat later positief uitslaan. :)
pi_181029835
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:11 schreef Cygne het volgende:

[..]

Kans op voldragen zwangerschap is niet zo gek groot, zo'n 10%.

SPOILER
Hoe kan het maar 10% zijn als je opgeteld 50% kans hebt op een gezonde baby?
SPOILER
pi_181029858
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:27 schreef B.ertha het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_181029877
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:28 schreef Cygne het volgende:

[..]

SPOILER
Is het artikel evt ook digitaal te lezen? Ben wel benieuwd :). Ik ga me toch ook maar eens abonneren geloof ik!
pi_181030323
quote:

[..]

Dank je! Dit helpt mij. Ik begon er ineens over te twijfelen. 😘
Edit even doorgelezen.
Ik ben toch in de war. 🤣
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 13:53:01 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181030410
Ik studeer rechten stroopwafelmeisje :)

Gaddle ik snap het nog steeds niet :@ als er een inseminatie heeft plaatsgevonden moet je toch een keer ongesteld worden? Of is het dan niet zeker dat er een eisprong heeft plaatsgevonden? Sorry voor alle vragen.

Ik ben ook geabonneerd op het freya magazine. Wist natuurlijk al dat cygne en man erin zouden komen maar is toch wel indrukwekkend zo met die foto's erbij :D
pi_181030918
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:28 schreef Cygne het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  Manager PR/Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 15:25:52 #267
269689 crew  Viv
pi_181032768
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:49 schreef Gaddle het volgende:
Edit even doorgelezen.
Ik ben toch in de war. 🤣
Sorry! :@ Het is ook maar speculeren wat er aan de hand is. Hopelijk ben je stiekem toch zwanger!

Ik zie dat Pregnyl in 2 verschillende doseringen gegeven kan worden (5000 of 10000 eenheden), dat zou impliceren dat 5000 soms niet genoeg is om een eisprong uit te lokken. Weet jij toevallig welke dosering jij gehad hebt?
pi_181039843
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:25 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Sorry! :@ Het is ook maar speculeren wat er aan de hand is. Hopelijk ben je stiekem toch zwanger!

Ik zie dat Pregnyl in 2 verschillende doseringen gegeven kan worden (5000 of 10000 eenheden), dat zou impliceren dat 5000 soms niet genoeg is om een eisprong uit te lokken. Weet jij toevallig welke dosering jij gehad hebt?
Ik weet het niet precies, maar Ik denk de laagste dosis. Omdat ik het nog niet eerder heb gebruikt.
het valt mij op dat je vaak bij nieuwe medicijnen de laagste dosis als eerste krijgt.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 21:42:31 #269
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181040903
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:59 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies, maar Ik denk de laagste dosis. Omdat ik het nog niet eerder heb gebruikt.
het valt mij op dat je vaak bij nieuwe medicijnen de laagste dosis als eerste krijgt.
Ik had 5000 IE in 1 flesje en 5000 IE in een ander flesje.. wat ik dus bij elkaar moest doen.. ik weet niet of het standaard zo aangeleverd wordt.. maar had je 1 flesje?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 21:42:50 #270
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181040910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:53 schreef MaJo het volgende:
Ik studeer rechten stroopwafelmeisje :)
Wow, dat is wel echt afleiding! Hoe lang moet je nog?
pi_181041206
quote:
Stroopwafelmeisje, ik zag vandaag op tv dat ze ook kaaswafels hebben gemaakt! Een wafel met vloeibare kaas ertussen :9
  Manager PR/Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 22:24:32 #272
269689 crew  Viv
pi_181041903
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:42 schreef Barreltje het volgende:
Ik had 5000 IE in 1 flesje en 5000 IE in een ander flesje.. wat ik dus bij elkaar moest doen.. ik weet niet of het standaard zo aangeleverd wordt.. maar had je 1 flesje?
Er zijn alleen flesjes van 1500 IE en van 5000 IE, dus bij de dosering van 10000 eenheden krijg je inderdaad altijd 2 flesjes. :Y
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 23:38:06 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181043429
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:42 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Wow, dat is wel echt afleiding! Hoe lang moet je nog?
Ik doe het naast mijn werk dus ik neem er de tijd voor ;) als ik dit vak haal dan zit ik op de helft van mijn propedeuse :)
pi_181046284
Ik moest ook mixen van 2 flesjes.
pi_181047305
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:49 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Edit even doorgelezen.
Ik ben toch in de war. 🤣
Soms is het ook ingewikkelde materie ;) Met pregnyl heb je hopelijk een ovulatie gehad + inseminatie rond dat moment.

Dan zijn er 3 opties:
- je bent zwanger, maar heb je nog te vroeg getest
- je bent niet zwanger, maar je hebt wel een ovulatie gehad door de pregnyl. In dat geval zal je na ongeveer 14 dagen ongesteld moeten worden.
- je bent niet zwanger, maar hebt ook geen ovulatie gehad met pregnyl. Dan heb je als het ware een normale cyclus, die als ik het goed begrijp bij jou erg kan wisselen. Dan is het dus gissen wanneer je menstruatie komt.
pi_181047570
Om daaraan toe te voegen (maar misschien heb ik het fout begrepen): volgens mij kun je ook een slechte eisprong hebben. Dan springt het follikel wel maar zit er geen of geen goed ei in. Optie 4.

Maar dat lijkt me hier niet van toepassing want dan zou je volgens mij alsnog na 14 dagen ongesteld worden. De hormonen die dat tegengaan komen namelijk van het follikel en niet van het ei zelf.
pi_181047646
Ik zit er zelf geloof ik even doorheen op baby gebied. Voor de rest is mijn leven best wel weer op orde, maar het lukt me gewoon heel slecht om optimistisch te blijven :{
Gelukkig gaan we dit weekend op vakantie, hopelijk er even niet aan denken. Ook al gaat dit mij moeilijk vallen want mijn hoofd heeft geen uit-knop :')
  donderdag 9 augustus 2018 @ 09:45:45 #278
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181047820
Bertha :*
  donderdag 9 augustus 2018 @ 09:46:29 #279
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181047829
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:53 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Stroopwafelmeisje, ik zag vandaag op tv dat ze ook kaaswafels hebben gemaakt! Een wafel met vloeibare kaas ertussen :9
Als in, een tosti? Of dan wel zoet deeg? Ik weet niet of ik dit wil proberen (want kaas :9 ) of dat dit te smerig voor woorden is...
Fijne vakantie alvast!

quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik doe het naast mijn werk dus ik neem er de tijd voor ;) als ik dit vak haal dan zit ik op de helft van mijn propedeuse :)
Oh tof! Ik ben zelf ook begonnen met een studie naast het werk, maar heb bewust gekozen voor een tweejarige opleiding. Een hele studie, dapper hoor! Dat is wel echt een commitment. Succes met je tentamen! ^O^
pi_181048453
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Als in, een tosti? Of dan wel zoet deeg? Ik weet niet of ik dit wil proberen (want kaas :9 ) of dat dit te smerig voor woorden is...
Fijne vakantie alvast!

[..]

Oh tof! Ik ben zelf ook begonnen met een studie naast het werk, maar heb bewust gekozen voor een tweejarige opleiding. Een hele studie, dapper hoor! Dat is wel echt een commitment. Succes met je tentamen! ^O^
Als in een licht knapperig dun hartig wafeltje met kaas ertussen. Het klonk lekker!
pi_181055880
Bertha :* Hier hetzelfde, behalve de vakantie dan.

En natuurlijk net ook ongesteld geworden. Blegh.
pi_181056570
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:35 schreef B.ertha het volgende:
Ik zit er zelf geloof ik even doorheen op baby gebied. Voor de rest is mijn leven best wel weer op orde, maar het lukt me gewoon heel slecht om optimistisch te blijven :{
Gelukkig gaan we dit weekend op vakantie, hopelijk er even niet aan denken. Ook al gaat dit mij moeilijk vallen want mijn hoofd heeft geen uit-knop :')
:*
pi_181058528
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:35 schreef B.ertha het volgende:
Hopelijk kun je je zinnen een beetje verzetten toch. Ondanks dat het allemaal superkut en moeilijk is :*
pi_181063445
Ach Bertha.. :* Herkenbaar ook wel..

En douche-eendje.. Wat stom nu weer.. :*

_O_ en Majo.. Wat knap, naast je werk én dit hele traject studeren. En niet zomaar iets. Knap hoor!

Hier dacht ik vandaag gewoon m’n echo te hebben, te horen te krijgen dat ik morgen pregnyl mocht zetten en dan weer klaar..
Maar niks was minder waar :{

Mn blaasjes van 11 en 13 die ik dinsdag had waren pardoes verdwenen.
Even dachten ze dat ik m’n eisprong al had gehad, maar na bloedonderzoek bleek dat niet waar.
Nu dus ophogen en maandag weer echo. :{

Meer mensen die dat hadden?
Drie succesvolle rondes gehad (qua dosering) en ineens is het niet meer voldoende. oO<
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:27:30 #285
208890 June.
Seriously?
pi_181072849
Soms krijgen ze de eierstokken niet goed in beeld, zou dat het nog kunnnen zijn?
pi_181077794
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:27 schreef June. het volgende:
Soms krijgen ze de eierstokken niet goed in beeld, zou dat het nog kunnnen zijn?
Ik denk niet dat dat het probleem was.
Ze zat ze juist op te hemelen dat ze zo goed te zien waren..! :s) *)

Maar bedankt voor het meedenken!
  Manager PR/Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:37:03 #287
269689 crew  Viv
pi_181078455
Gaddle ging je vandaag weer testen, of ben je inmiddels toch ongesteld? :*
pi_181078982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Gaddle ging je vandaag weer testen, of ben je inmiddels toch ongesteld? :*
Ja ik heb getest. Foto linken lukt niet. Ik ben blij, maar toch wel verbaasd. Ik had vandaag een knalstreep.
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:56:14 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181079032
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:54 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ja ik heb getest. Foto linken lukt niet. Ik ben blij, maar toch wel verbaasd. Ik had vandaag een knalstreep.
Dus toch :o gefeliciteerd *O*
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:01:14 #290
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181079164
quote:

[..]

Yeah!!! Gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*
pi_181079411
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:26:39 #292
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181079911
Gaddle! Wat tof! Gefeliciteerd joh! *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181080014
Gaddle *O* *O* *O* Gefeliciteerd!
pi_181080035
Gefeliciteerd Gaddle *O*
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:35:08 #295
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181080131
Jaa!!! Gaddle!!
Wat een verrassing! Gefeliciteerd *O*
pi_181080311
Gefeliciteerd Gaddle! *O*
pi_181080460
quote:

[..]

Ooohhh wat tof!! Gefeliciteerd!!! *O* *O*
  Manager PR/Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:05:38 #298
269689 crew  Viv
pi_181081121
Wat fijn!! Gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_181081367
Gaddle wat tof! Van harte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')