Doe niet zo raar. Ik heb het de eerste 30 jaar van mijn leven prima gered zonder mobiel. Toen waren de mensen niet zo spastisch als nu in contact kunnen hebben of wat dan ook. Als hij wel een mobiel met pik had, had hij gewoon dezelfde route gelopen, want die was het meest logisch.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 22:55 schreef kuil het volgende:
Tragische afloop helaas, R.I.P. Koen
Achteraf zou je misschien kunnen stellen dat het ongeluk voorkomen had kunnen worden met een opgeladen mobiel. Dan had hij iig via Google Maps kunnen checken dat er ook een logischere, alternatieve (wandel)route was naar de camping. Zonder communicatiemiddelen zag hij blijkbaar geen ander alternatief dan dezelfde weg teruglopen. Of hij had met z'n smartphone in de donkere, smalle berm kunnen bij schijnen met z'n flashlight en het ravijn op tijd kunnen zien aankomen. Of hij had in de greppel nog tijdig het noodnummer kunnen bellen...
Ik kan iedereen adviseren om onderweg altijd een powerbank + kabeltje mee te nemen, juist ook voor de noodgevallen dat je snel alarm moet slaan of dreigt verdwaald te raken. Snelle communicatie redt levens. En wanneer je een gebied gaat wandelen/fietsen waar geen mobiel bereik is zul je altijd enkele mensen op de hoogte moeten stellen van je plannen. Stel dat je daar in een kloof valt of knock-out gaat, dat weet men nadat er alarm is geslagen in ieder geval waar ze moeten zoeken.
Vrienden/familie valt in deze zaak idd niets te verwijten. Ze hebben snel in de gaten gehad dat er iets mis was en de zoektocht had volgens mij niet beter uitgevoerd kunnen worden
Dat geloof ik best, maar mijn punt is dat nu vrijwel iedereen zo'n apparaat heeft en dat ze levens kunnen redden (mits voldoende batterij en bereik). Ik zeg niet dat iedereen constant bereikbaar moet zijn, maar het is toch wel verrekte dat we nu zelf direct alarm kunnen slaan bij een calamiteit. Zeker als je nog wel eens gaat wandelen in onherbergzaam gebied.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Doe niet zo raar. Ik heb het de eerste 30 jaar van mijn leven prima gered zonder mobiel. Toen waren de mensen niet zo spastisch als nu in contact kunnen hebben of wat dan ook.
De route was niet veel korter dan die langs het strand. Ik denk dat niemand graag kilometers langs een drukke autoweg loopt, waar eigenlijk geen voetpad is, als er een beter alternatief is. Sowieso wel raar dat google maps de route wel suggereert voor voetgangers, terwijl ie eigenlijk helemaal niet geschikt is.quote:Als hij wel een mobiel met pik had, had hij gewoon dezelfde route gelopen, want die was het meest logisch.
quote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:55 schreef gynaika het volgende:
Ouders zien plek waar Koen viel, hij kan niet uitgegleden zijn:
https://www.telegraaf.nl/(...)-plek-waar-koen-viel
Genoeg dommerikken die in zo'n situatie over dat hek klimmen en alsnog 6 meter naar beneden vallen.quote:De ouders pleiten ervoor om aan beide kanten van de weg hekken te plaatsten bij de put. Deze hekken zouden ervoor moeten zorgen dat een dergelijk tragisch ongeval zich niet opnieuw kan voordoen.
Ja, hele groepen lemmings lopen zo achterelkaar die put in.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:22 schreef Krollie het volgende:
[..]
[..]
Genoeg dommerikken die in zo'n situatie over dat hek klimmen en alsnog 6 meter naar beneden vallen.
Dat zeg ik nietquote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, hele groepen lemmings lopen zo achterelkaar die put in.
Zo'n voetpad is ook meestal alleen bereikbaar vanaf sommige plaatsen aangezien er meestal veel prive landgoed is langs zo' n weg.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:32 schreef kuil het volgende:
Ze zouden beter een verbodsbod voetgangers kunnen plaatsen, die kunnen immers beter via het meer lopen
Wat zouden ze daarmee bedoelen? Is de tekst in dat bericht wel juist neergezet?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:55 schreef gynaika het volgende:
Ouders zien plek waar Koen viel, hij kan niet uitgegleden zijn:
https://www.telegraaf.nl/(...)-plek-waar-koen-viel
Er zijn inderdaad artikelen waarin men beweert dat Koen zou zijn uitgegleden en vervolgens in die greppel is terechtgekomen. Dat geloven de ouders dus niet. Het pad stopte daar gewoon eindigend bij die greppel, waardoor hij er inviel. Maar niet door uitglijden dus.quote:Op woensdag 25 juli 2018 15:43 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Wat zouden ze daarmee bedoelen? Is de tekst in dat bericht wel juist neergezet?
Ik vraag me intussen af waar de camera van Gardaland staat waarop Koen zichtbaar zou zijn
achter de vangrail. Op Google Maps streetview heb ik er geen kunnen vinden (maar dat zegt niets).
Verder vraag ik me af of de berichtgeving wel klopt dat Koen om 3 uur 's nachts op camera staat bij een pompstation in Pacengo. Dat ligt ten noorden -dus al voorbij- het punt waar hij werd gevonden (beekje Dugale).
Ja.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:26 schreef gynaika het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad artikelen waarin men beweert dat Koen zou zijn uitgegleden en vervolgens in die greppel is terechtgekomen. Dat geloven de ouders dus niet. Het pad stopte daar gewoon eindigend bij die greppel, waardoor hij er inviel. Maar niet door uitglijden dus.
Verder blijven er inderdaad best wel wat vragen over het totale gebeuren.
Zij zullen er alleen mee naar buiten komen, denk ik, als hij achteraf toch aangereden blijkt te zijn.quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:48 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja.
Ben ook wel benieuwd naar de uiteindelijke doodsoorzaak. En of de autopsie nog meer aan het licht kan brengen.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat de ouders geen zin hebben om de doodsoorzaak naar buiten te brengen. Ze krijgen hun zoon er niet mee terug.
Er zijn meerdere manieren waarop je eenzijdig ten val komt.quote:Op woensdag 25 juli 2018 15:43 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik vraag me intussen af waar de camera van Gardaland staat waarop Koen zichtbaar zou zijn achter de vangrail. Op Google Maps streetview heb ik er geen kunnen vinden (maar dat zegt niets).
Verder vraag ik me af of de berichtgeving wel klopt dat Koen om 3 uur 's nachts op camera staat bij een pompstation in Pacengo. Dat ligt ten noorden -dus al voorbij- het punt waar hij werd gevonden (beekje Dugale).
Ze bedoelen dat hij niet is uitgegleden, maar dat hij is gevallen omdat het 'pad' waar hij liep ineens op hield en dat hij dat door de begroeiing en omdat het donker was niet heeft gezien. Hij gleed dus niet uit maar stapte ineens in de duiker omdat hij die niet had gezien.quote:Op woensdag 25 juli 2018 15:43 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik vraag me intussen af waar de camera van Gardaland staat waarop Koen zichtbaar zou zijn achter de vangrail. Op Google Maps streetview heb ik er geen kunnen vinden (maar dat zegt niets).
Precies dat. Dat bedoelen zijn ouders ook. Dat hij aangereden is, is allang uitgesloten.quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:21 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ze bedoelen dat hij niet is uitgegleden, maar dat hij is gevallen omdat het 'pad' waar hij liep ineens op hield en dat hij dat door de begroeiing en omdat het donker was niet heeft gezien. Hij gleed dus niet uit maar stapte ineens in de duiker omdat hij die niet had gezien.
Klopt. Maar volgens de Fok! recherche is er altijd meer aan de hand, is er altijd nog heel veel onduidelijk en niet kloppend..quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Precies dat. Dat bedoelen zijn ouders ook. Dat hij aangereden is, is allang uitgesloten.
Doe ff niet zo stoer, ik geloof dat ik je in elk topic tegenkom. Dus bij deze ben je ook gebombardeerd tot Fok!recherche.quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:28 schreef madam-april het volgende:
[..]
Klopt. Maar volgens de Fok! recherche is er altijd meer aan de hand, is er altijd nog heel veel onduidelijk en niet kloppend..
quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Doe ff niet zo stoer, ik geloof dat ik je in elk topic tegenkom. Dus bij deze ben je ook gebombardeerd tot Fok!recherche.
Jij mag wel je mening geven en anderen niet?
Of mogen zij het alleen met je eens zijn?
Als zij hun vraagtekens hebben bij artikelen uit de media, of dat nu gebaseerd is op vertaal/communicatie-issues, of inhoudelijk dan mogen zij daar toch over posten?
En ondertussen lurk je lekker mee, in afwachting tot je een valse opmerking kan maken naar anders users. Beetje hypocriet natuurlijk!
Ik denk dat het heel goed zou zijn als men daar een gedenkteken plaatst plus één of andere constructie voor een betere veiligheid voor voetgangers. [*** zie onder]quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:13 schreef Justinn het volgende:
[..]
Er zijn meerdere manieren waarop je eenzijdig ten val komt.
Ik vermoed dat er sprake is van verstappen (door ongelijk terrein) en niet van uitglijden (door gladheid). Of het nu gaat over uitglijden, verstappen of struikelen; ze hebben allemaal hetzelfde gevolg, een val. Ik blijf bij een eenzijdig ongeval en acht een aanrijding zeer onwaarschijnlijk.
Een aanrijding kan, maar dan zijn er meestal sporen op de weg te vinden, zoals remsporen, onderdelen van de auto of objecten van het slachtoffer die door de klap weggeslingerd/afgerukt worden. En dan nóg is het wel echt toevallig dat vervolgens de bestuurder door is gereden, Koen toevallig 6 meter lager terecht komt en hij de val even heeft weten te overleven.
Daarnaast is het plaatsen van hekken totaal geen oplossing als de weg of berm niet diende als aangewezen voetpad. In berggebieden heb je overal onverlichte wegen waar je in het donker als voetganger in de berm gemakkelijk ten val komt. Mooie vorm van symptoombestrijding.
ok meneer www.kuil-powerbankjesenkabeltjes.nlquote:Op dinsdag 24 juli 2018 22:55 schreef kuil het volgende:
Tragische afloop helaas, R.I.P. Koen
Achteraf zou je misschien kunnen stellen dat het ongeluk voorkomen had kunnen worden met een opgeladen mobiel. Dan had hij iig via Google Maps kunnen checken dat er ook een logischere, alternatieve (wandel)route was naar de camping. Zonder communicatiemiddelen zag hij blijkbaar geen ander alternatief dan dezelfde weg teruglopen. Of hij had met z'n smartphone in de donkere, smalle berm kunnen bij schijnen met z'n flashlight en het ravijn op tijd kunnen zien aankomen. Of hij had in de greppel nog tijdig het noodnummer kunnen bellen...
Ik kan iedereen adviseren om onderweg altijd een powerbank + kabeltje mee te nemen, juist ook voor de noodgevallen dat je snel alarm moet slaan of dreigt verdwaald te raken. Snelle communicatie redt levens. En wanneer je een gebied gaat wandelen/fietsen waar geen mobiel bereik is zul je altijd enkele mensen op de hoogte moeten stellen van je plannen. Stel dat je daar in een kloof valt of knock-out gaat, dat weet men nadat er alarm is geslagen in ieder geval waar ze moeten zoeken.
Vrienden/familie valt in deze zaak idd niets te verwijten. Ze hebben snel in de gaten gehad dat er iets mis was en de zoektocht had volgens mij niet beter uitgevoerd kunnen worden
Goede aanvulling.quote:Op donderdag 26 juli 2018 08:42 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel goed zou zijn als men daar een gedenkteken plaatst plus één of andere constructie voor een betere veiligheid voor voetgangers. [*** zie onder]
Hoewel die route geen officiële wandelroute is, wordt die wel zo gebruikt en is er kennelijk al langer kritiek op de onveilige situatie op die weg.
De lokale bestuurders zien liever dat voetgangers langs het meer lopen etc. Het is daar goed verlicht, er is camerabewaking, etc.
Feit blijft dat de route langs de autoweg de kortste is. Overdag en 's avonds wordt deze route o.a. door (buitenlandse) toeristen gelopen op weg van en naar Gardaland.
*** bijvoorbeeld een hek, een bruggetje (maar dan wordt die route gepromoveerd tot officiële voetgangersroute), of zelfs verbodsborden met verwijzing naar het pad langs het meer.
Hopelijk zijn de bestuurders nu wakker geschud. Men moet rekening houden met de toeristen die daar komen. Het is daar geen buitengebied, het is daar gewoon bebouwde kom naast een groot pretpark en in de nabijheid van vele campings etc.
Gardesana pericolosa per chi si muove a piedi - 25.07.2018
http://www.larena.it/terr(...)ve-a-piedi-1.6654211
Lazise-Castelnuovo. Sebastiano e Peretti: “La Gardesana dove è morto il ragazzo olandese non è pericolosa” · 24 LUGLIO 2018
http://www.reportgarda.co(...)se-non-e-pericolosa/
Of......gewoon niet zo achterlijk zijn en niet aan de verkeerde kant van de vangrail lopen. Dan kunnen we overal wel hekken plaatsen, Koen is niet meer door Koen zijn eigen hersenen, meer is het niet, helaas.quote:Op donderdag 26 juli 2018 08:42 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel goed zou zijn als men daar een gedenkteken plaatst plus één of andere constructie voor een betere veiligheid voor voetgangers. [*** zie onder]
Hoewel die route geen officiële wandelroute is, wordt die wel zo gebruikt en is er kennelijk al langer kritiek op de onveilige situatie op die weg.
De lokale bestuurders zien liever dat voetgangers langs het meer lopen etc. Het is daar goed verlicht, er is camerabewaking, etc.
Feit blijft dat de route langs de autoweg de kortste is. Overdag en 's avonds wordt deze route o.a. door (buitenlandse) toeristen gelopen op weg van en naar Gardaland.
*** bijvoorbeeld een hek, een bruggetje (maar dan wordt die route gepromoveerd tot officiële voetgangersroute), of zelfs verbodsborden met verwijzing naar het pad langs het meer.
Hopelijk zijn de bestuurders nu wakker geschud. Men moet rekening houden met de toeristen die daar komen. Het is daar geen buitengebied, het is daar gewoon bebouwde kom naast een groot pretpark en in de nabijheid van vele campings etc.
Gardesana pericolosa per chi si muove a piedi - 25.07.2018
http://www.larena.it/terr(...)ve-a-piedi-1.6654211
Lazise-Castelnuovo. Sebastiano e Peretti: “La Gardesana dove è morto il ragazzo olandese non è pericolosa” · 24 LUGLIO 2018
http://www.reportgarda.co(...)se-non-e-pericolosa/
Bij autopech moet je achter de vangrail gaan staan. Lul niet zo ontzettend dom kerel.quote:Op donderdag 26 juli 2018 10:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Of......gewoon niet zo achterlijk zijn en niet aan de verkeerde kant van de vangrail lopen. Dan kunnen we overal wel hekken plaatsen, Koen is niet meer door Koen zijn eigen hersenen, meer is het niet, helaas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |