Lol.quote:Op donderdag 19 juli 2018 22:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Beginnetje is vast gemaakt. We hebben stroom en wat labs
Voor de TS van het volgende topic in de reeks, zet het verhaal over de server in de OP
Zal ik morgen eens doen. Jullie spaghetti ff bewonderenquote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:23 schreef lifeblind het volgende:
Voor degene die dus geen zin hebben om in 't vorige topic te gaan graven, ik heb gisteren dus een Factorio MP server opgezet (vanilla, 0.16.51), onder de naam FOK!torio
Details er van zijn te vinden op de bijbehorende discord server: https://discord.gg/MR2G5ug
Wil je meedoen, join discord, stuur me even een berichtje (op discord) met je Factorio MP naam, zodat ik je kan whitelisten, en de overige details kun je daar vinden.
Ik doe niet aan spaghettiquote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:27 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Zal ik morgen eens doen. Jullie spaghetti ff bewonderen
Ik welquote:
Probeer nu squote:Op zondag 22 juli 2018 14:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik kan de OP blijkbaar niet meer aanpassen
Gewoon meespelen.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:03 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik verwacht wel af en toe wat screenshots van jullie creativiteit
De huidige spaghettiquote:Op zondag 22 juli 2018 20:03 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik verwacht wel af en toe wat screenshots van jullie creativiteit
Nee die muur dan met roboports over de gehele liniequote:
die oliepompen opmerking, is dat expres gedaan?quote:
Nee maar de yield wordt op gegeven moment wel zo laag dat het weinig nut meer heeft, zeker als ze in de weg staan.quote:Op maandag 23 juli 2018 09:40 schreef mschol het volgende:
[..]
die oliepompen opmerking, is dat expres gedaan?
die raken namelijk nooit echt op door de yields
Alleen als ze in de weg staan, en anders ommuren en negeren die hap, ze leveren altijd 'iets' op.quote:Op maandag 23 juli 2018 09:57 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Nee maar de yield wordt op gegeven moment wel zo laag dat het weinig nut meer heeft, zeker als ze in de weg staan.
Precies. Voor nu is het prima, en volgens mij was de resterende yield gisteren iets van nog maar 400% ofzoquote:Op maandag 23 juli 2018 09:57 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Nee maar de yield wordt op gegeven moment wel zo laag dat het weinig nut meer heeft, zeker als ze in de weg staan.
Botsquote:Op maandag 23 juli 2018 10:16 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Precies. Voor nu is het prima, en volgens mij was de resterende yield gisteren iets van nog maar 400% ofzo
Gelukkig kunnen we bijna bots gaan maken
Gaat hard, ik ga kijken of ik vanavond ook maar eens een stuk kan aanbouwen, meehelpen. Weinig kans, want ik moet nog schilderen. IRL factorio spelen. bedenk ik me nu.quote:Op maandag 23 juli 2018 10:16 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Precies. Voor nu is het prima, en volgens mij was de resterende yield gisteren iets van nog maar 400% ofzo
Gelukkig kunnen we bijna bots gaan maken
Op zich wel, maar dat gaat sowieso wel snel nu we met 3 a 4 man er aan werken. Terwijl ik bijvoorbeeld biters aan 't clearen was, was Tiger bezig met olie op de rails (huehue) krijgen.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:09 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Gaat hard, ik ga kijken of ik vanavond ook maar eens een stuk kan aanbouwen, meehelpen. Weinig kans, want ik moet nog schilderen. IRL factorio spelen. bedenk ik me nu.
Nice, heb je al een Trello board, met taken? Werkt misschien nog gemakkelijker . Gaan we het managen als een project . Dan kan je bijzetten wat ieder heeft gedaan en op kaartjes noteren (Kanban style)quote:Op maandag 23 juli 2018 12:18 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Op zich wel, maar dat gaat sowieso wel snel nu we met 3 a 4 man er aan werken. Terwijl ik bijvoorbeeld biters aan 't clearen was, was Tiger bezig met olie op de rails (huehue) krijgen.
Op discord proberen we wel een beetje te overleggen over hoe/wat enzo trouwens, dat niet zomaar alles overal door elkaar heen gaat
Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht (terwijl ik dit gewoon op m'n werk ook doe met projecten )quote:Op maandag 23 juli 2018 14:40 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Nice, heb je al een Trello board, met taken? Werkt misschien nog gemakkelijker . Gaan we het managen als een project . Dan kan je bijzetten wat ieder heeft gedaan en op kaartjes noteren (Kanban style)
[ afbeelding ]
Figuur 1: Kanban achtige style.
Man man man...quote:Op maandag 23 juli 2018 12:18 schreef lifeblind het volgende:
[..]
was Tiger bezig met olie op de rails (huehue) krijgen.
Gewoon doen, er zijn al vaste waarde's voor mocht je ze willen weten?quote:Op maandag 23 juli 2018 14:44 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht (terwijl ik dit gewoon op m'n werk ook doe met projecten )
Nog even en ik slinger m'n excel sheet die ik altijd gebruik (treinstations en ratio's uitrekenen) op discord
Ja voor de meeste dingen gebruik ik de factorio cheat sheet, maar mn sheet gebruik ik voornamelijk als ik met beacons en modules enzo aan de slag ga, en ik houd ook m'n treinstations er altijd in bij (aangezien ik nogal fan ben van automatische supply/demand systemen bouwen met het circuit network)quote:Op maandag 23 juli 2018 16:09 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Gewoon doen, er zijn al vaste waarde's voor mocht je ze willen weten?
Als je het ergens documenteert hoe een zo'n "unit" van zoiets werkt zou het helemaal geniaal zijn . (Het is haast software ) . Anders zou ik of anderen het "breken" .quote:Op maandag 23 juli 2018 16:23 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja voor de meeste dingen gebruik ik de factorio cheat sheet, maar mn sheet gebruik ik voornamelijk als ik met beacons en modules enzo aan de slag ga, en ik houd ook m'n treinstations er altijd in bij (aangezien ik nogal fan ben van automatische supply/demand systemen bouwen met het circuit network)
Hm, als we eenmaal zo ver zijn dat we dat ook daadwerkelijk nodig hebben, kan ik wel het een en ander documenteren in een google drive doc ofzo, sowieso is 't wel goede info om te delen in het algemeen, aangezien het circuit network nogal tricky kan zijn.quote:Op maandag 23 juli 2018 16:28 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Als je het ergens documenteert hoe een zo'n "unit" van zoiets werkt zou het helemaal geniaal zijn . (Het is haast software ) . Anders zou ik of anderen het "breken" .
Dan is de volgende stap automatisch uitbreiden?quote:Op maandag 23 juli 2018 16:31 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Hm, als we eenmaal zo ver zijn dat we dat ook daadwerkelijk nodig hebben, kan ik wel het een en ander documenteren in een google drive doc ofzo, sowieso is 't wel goede info om te delen in het algemeen, aangezien het circuit network nogal tricky kan zijn.
Ik ben sowieso gigantisch van het circuit network, dus verwacht binnenkort ook ingame grafieken enzo voor voorraad enzo
Ik ben na 700 ingame uren nog steeds te dom voor circuit networkingquote:Op maandag 23 juli 2018 16:31 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Hm, als we eenmaal zo ver zijn dat we dat ook daadwerkelijk nodig hebben, kan ik wel het een en ander documenteren in een google drive doc ofzo, sowieso is 't wel goede info om te delen in het algemeen, aangezien het circuit network nogal tricky kan zijn.
Ik ben sowieso gigantisch van het circuit network, dus verwacht binnenkort ook ingame grafieken enzo voor voorraad enzo
Dat zou niet verkeerd zijn. Misschien ff via voice dan ofzoquote:Op maandag 23 juli 2018 16:46 schreef lifeblind het volgende:
Ik kan wel een keertje op discord wat dingen uitleggen anders. Het duurde bij mij ook een tijdje voordat het kwartje viel, een hoop video's en online posts leggen het namelijk ook niet echt heel erg goed uit ben ik achter gekomen ('Just put this wire here because eh... yeah then it works like eh... yeah..')
Ik heb dat circuit gebeuren opgegeven.quote:Op maandag 23 juli 2018 16:44 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik ben na 700 ingame uren nog steeds te dom voor circuit networking
lifeblind geeft me verse hoopquote:Op maandag 23 juli 2018 18:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik heb dat circuit gebeuren opgegeven.
Ik heb ooit geprobeerd een soort hormoongestuurde fabriek gebouwd (die signaalstoffen in de "bloedbaan" brengt als er te veel of te weinig van een bepaald product in de "bloedbaan" zit). Enorm zwoegen, maar best grappigquote:Op maandag 23 juli 2018 18:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik heb dat circuit gebeuren opgegeven.
ik ben er nooit aan begonnen, onduidelijk gebeuren..quote:Op maandag 23 juli 2018 18:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik heb dat circuit gebeuren opgegeven.
Ja, meen me te herinneren zoiets gelezen te hebben ergens. Gaf me een nieuwe impuls om het nog eens te proberen, want cool.quote:Op maandag 23 juli 2018 21:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik heb ooit geprobeerd een soort hormoongestuurde fabriek gebouwd (die signaalstoffen in de "bloedbaan" brengt als er te veel of te weinig van een bepaald product in de "bloedbaan" zit). Enorm zwoegen, maar best grappig
Wat opgegeven? de bloedbaan? Of het spel in algemeen?quote:Op maandag 23 juli 2018 21:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ja, meen me te herinneren zoiets gelezen te hebben ergens. Gaf me een nieuwe impuls om het nog eens te proberen, want cool.
Na 30 minuten weer opgegeven
Ha, de bloedbaan.quote:Op maandag 23 juli 2018 22:44 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Wat opgegeven? de bloedbaan? Of het spel in algemeen?
Heuj! Begin van de mainbus is sowieso nog een zooitje vanwege die coalpatch, maar dat komt wel goed. Ik vind het in het begin sowieso altijd lastig om alles een beetje op orde te krijgen mbt alles fatsoenlijk op de bus te krijgen, eerste 10/15 uur van een playthrough is altijd chaosquote:Op woensdag 25 juli 2018 13:27 schreef cablegunmaster het volgende:
Even kijken, ik heb het ijzer verdubbeld qua smelting, en een nieuwe rij Iron Ore aangebracht in de main Iron Ore Patch. (gemaakt van de blueprint van de fabrieken die er stonden) . Alleen de Iron Ore en wat extra switches van 2e rij Mainbus naar eerste. maar daar zal @Lifeblind nog wel even naar willen kijken of hij dat zo wil.
Ik ben vannacht nogal enthousiast bezig geweest ja Ondertussen personal power, construction/logi bots massaal aan t bouwen, en gigantisch aan t rushen geweest om military verder te krijgen. Ik kom hier en daar al nests tegen met 8+ big worms naast elkaar. Tijd om die trump-wall eens uit de grond te stampenquote:Op donderdag 26 juli 2018 07:29 schreef cablegunmaster het volgende:
- "Steen hier" heeft zijn einde gekend, kan zijn dat er nog kisten met muur inzitten overblijven daar .
- Biters komen alweer dichterbij dus verdediging zal er binnenkort aan moeten komen en iets bredere muren / uitzetting ervan. (Lifeblind heeft al wat terug gedrongen).
We gaan een muur bouwen binnenkort, oostkant kan het tussen twee meren? gebied claimen voor de biters alles overrunnen.
Top, ik zit nog op werk maar met een beetje mazzel vanavond rond 20:00 bezig. als ik eens een avondje vrij neem.quote:Op donderdag 26 juli 2018 16:35 schreef TigerXtrm het volgende:
Straks eens een begin maken met een nuclear processing gebied en de andere helft van de refinery afbouwen
Er zijn al een lading lasers verspreid , oost muur is een blok aan lasers . en ons laser research gaat omhoog . Hierna een blok aan power nodig om dat te bekostigen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 08:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het zal iig veel helpen als er niet meer random biters door de basis lopen.
#waitforpowerfailurequote:Op vrijdag 27 juli 2018 08:41 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Er zijn al een lading lasers verspreid , oost muur is een blok aan lasers . en ons laser research gaat omhoog . Hierna een blok aan power nodig om dat te bekostigen.
Nuclear power is ook al onderweg.quote:
Ik gebruik het als noob nog wel voor zelfvoorzienende outposts. Zooitje panels met wat capacitors voor 's nachts.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik gebruik eigenlijk nooit solar power
zou niet begrijpen waarom je het niet zou gebruiken ?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik gebruik het als noob nog wel voor zelfvoorzienende outposts. Zooitje panels met wat capacitors voor 's nachts.
Dat was ook mijn gedachte. Anders moet ik weer of 3000 kilometer stroompalen gaan plaatsen of weer zorgen dat ik daar lokaal coal + water krijg. Kan doorgaans ook wel mee met een trein, maar dat is zo omslachtig.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:11 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
zou niet begrijpen waarom je het niet zou gebruiken ? het is handig voor lange termijn dont wanna think about power oplossing. Het zorgt voor zichzelf.
Ik speel altijd in railworlds. Dus er is altijd wel ergens coal of iets dergelijks. Desnoods stook ik olie in boilersquote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:11 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
zou niet begrijpen waarom je het niet zou gebruiken ? het is handig voor lange termijn dont wanna think about power oplossing. Het zorgt voor zichzelf.
Oh... hij heeft hem vergeten lange termijn te maken de oen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:13 schreef mschol het volgende:
zeg, die discord link in op geeft aan dat instant invite expired is, niemand mag meer joinen?
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:14 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Oh... hij heeft hem vergeten lange termijn te maken de oen.
quote:
DM sturen aan lifeblind met je naam dan wordt je gewhitelist .quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:17 schreef mschol het volgende:
straks eff joinen, wil de boel upclose zien
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:18 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
DM sturen aan lifeblind met je naam dan wordt je gewhitelist .
Ik bouw altijd stroompalen naast m'n treinrails.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte. Anders moet ik weer of 3000 kilometer stroompalen gaan plaatsen of weer zorgen dat ik daar lokaal coal + water krijg. Kan doorgaans ook wel mee met een trein, maar dat is zo omslachtig.
Deed ik eerst ook, maar die worden wel weer gemold door biters als je die ergens in de buurt hebt zitten. Bovendien liggen resources in die railworlds best ver uit elkaar dus je mag aardig wat paaltjes zetten.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:36 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik bouw altijd stroompalen naast m'n treinrails.
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:14 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Oh... hij heeft hem vergeten lange termijn te maken de oen.
Met FARL is dat geen probleem. Heb een mooie blueprint die paaltjes en turrets neer plempt.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Deed ik eerst ook, maar die worden wel weer gemold door biters als je die ergens in de buurt hebt zitten. Bovendien liggen resources in die railworlds best ver uit elkaar dus je mag aardig wat paaltjes zetten.
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 10:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Kan een modje misschien de link in de OP aanpassen naar https://discord.gg/KNPGUVA? Dank
Goed begin ik denk dat je nu alles een beetje moet uitbreiden als in , meer ruimte tussen al je fabrieken maken en ervoor zorgen dat je groen infinitief kan uitbreiden . Ergens een plek voor stations maken. ? Nog best weinig smelters voor Ore datzou ik verdriedubbelen .quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:59 schreef mschol het volgende:
hier overigensd nog een overzichtje van wat ik heb staan in mijn laatste save,
#spaghettibeltbende
niet echt grootschalig, daar ben ik echt beroerd in
ik bouw altijd enorm compact, met rare belt oplossingen tot gevolg
[ afbeelding ]
zoals je kan zien is mijn base wel voorbereid op robots (deels) maar ik moet nog even de juiste manier vinden om robots zelf te craften in deze bende
Pff, dit is pas spaghetti:quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:59 schreef mschol het volgende:
hier overigensd nog een overzichtje van wat ik heb staan in mijn laatste save,
#spaghettibeltbende
niet echt grootschalig, daar ben ik echt beroerd in
ik bouw altijd enorm compact, met rare belt oplossingen tot gevolg
[ afbeelding ]
zoals je kan zien is mijn base wel voorbereid op robots (deels) maar ik moet nog even de juiste manier vinden om robots zelf te craften in deze bende
Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Pff, dit is pas spaghetti:
[ afbeelding ]
M'n 1e setup voor wat copper, iron en steel. Links hiervan komt straks m'n echte fabriek, en als dit allemaal op is gaat het plat en komt er m'n energie farm
Oke, dit triggered wel een beetje m'n ocdquote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnen
Get on this level:
[ afbeelding ]
Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developersquote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Oke, dit triggered wel een beetje m'n ocd
Developer did it on purpose hoop ik.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developers
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developers
Ooit gelezen op een van die developer-blogs, hij vindt dit gewoon leuker dan van die steriele main bus-omgevingen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:45 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Developer did it on purpose hoop ik.
dat is echt iets van hang mezelf op Maarja developers zijn dan ook van het type.. wat doe ik mezelf toch weer aan. .quote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:50 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ooit gelezen op een van die developer-blogs, hij vindt dit gewoon leuker dan van die steriele main bus-omgevingen.
Juist dat puzzelen of je nog net ergens een belt of pipe langsgewurgd krijgt, vindt ie zelf leuk. Valt wat voor te zeggen
uiteindelijk zal ik daar ook weer naartoe gaan, science 3 loopt er nu ook kriskras doorheenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik begin doorgaans wel met zo'n strakke main bus, maar omdat ik meestal met bob's of Angel's mods speel, en niet aan vooruit plannen doe, eindig ik vaak ook met van die rare belts en pipes overal doorheen.
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:28 schreef lifeblind het volgende:
En natuurlijk altijd stroom langs je powerrails, gewoon zorgen dat je de biters per definitie al op afstand houd Ik doe sowieso ook altijd mn groene en rode wire langs mn treinrails, zodat ik daar dan ook overal gebruik van kan maken. Zoals dit:
Ik ben er zelf zondag weer, als we dan treinen hebben, en wat outposts (er is een heel mooi oilfield met 11.000% yield in de buurt ), kan ik wel eens uitleggen hoe je dit soort dingen maakt: (supply/demand automatisch berekenen en de juiste hoeveelheid treinen sturen, eigenlijk wat LTN doet maar dan in vanillaquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:37 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik snap gewoon nog steeds de ballen van die circuits. Dit weekend ben ik er weer
aargh wat doet dat ik aarghquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:41 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ik ben er zelf zondag weer, als we dan treinen hebben, en wat outposts (er is een heel mooi oilfield met 11.000% yield in de buurt ), kan ik wel eens uitleggen hoe je dit soort dingen maakt: (supply/demand automatisch berekenen en de juiste hoeveelheid treinen sturen, eigenlijk wat LTN doet maar dan in vanilla
[ afbeelding ]
Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen makenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
aargh wat doet dat ik aargh
Ik krijg het al niet voor elkaar om een treinkruising te maken
Ja dat zal ik uiteindelijk ook maar moeten doen jaquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:45 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen maken
Klinkt bekendquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:45 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzoquote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnen
Get on this level:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:17 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzo
Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wilquote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:17 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzo
Oh zou ook kunnen, dan was ik ff in de warquote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wil
Graag ,quote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wil
Handig op korte termijn, kut op langere . net als software bugs voor kleine fixes.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:55 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Oh zou ook kunnen, dan was ik ff in de war
Op zich snap ik wl waarom spaghetti aantrekkelijk kan zijn,, zeker omdat je korte lijnen enzo hebt (naja...), maar ik kan er echt totaal niet tegen in mn eigen bases
godverkut ik hoopte dat je dat niet zo vragenquote:
Haha inderdaad. Merk ook dat er best veel overeenkomsten zijn met Factorio en m'n werk, aangezien ik namelijk ook software developer ben IRLquote:Op vrijdag 27 juli 2018 14:02 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Handig op korte termijn, kut op langere . net als software bugs voor kleine fixes.
quote:You can probably tell that I hate the typical straight main bus factories. The system in here is the same, everything is always split by a splitter when going somewhere, but the organic layout is what makes it feel my own. It also gives me at least some space constraints. Since the map is infinite, the problematic points are always inside of the factory, and I love finding extra few tiles here and there to be able to drag an extra belt or pipe through the whole factory.
This to me is the core of all this mayhem. This base has existed from basically the start of the game, except at that point it was relatively cute and simple. Now it is a gluttonous monstrosity, waiting to devour any and all you feed to it. It also produces almost everything craftable in the game. Refinery products in solid form are delivered by train whenever possible, but lubricant has to be produced locally. Due to that I am using basic oil processing as that gives more heavy oil.
ik ookquote:Op vrijdag 27 juli 2018 14:09 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Merk ook dat er best veel overeenkomsten zijn met Factorio en m'n werk, aangezien ik namelijk ook software developer ben IRL
Is de boel verstopt geraakt of kunnen ze geen path vinden?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 23:10 schreef Monolith het volgende:
Die railsignals snap ik echt voor geen meter. Klinkt heel simpel gewoon zo'n chain signaal voor je kruispunt en die andere erna, maar mijn treinen staan maar stom te wachten.
Vooral verstopt, maar ben er inmiddels uitgekomen. Had een drietal lijnen die elkaar niet raakten en toen een nieuwe die door die drie anderen heenging. Had eerst niet helemaal door hoe chain vs normale signalen werkten en vervolgens was het nog een puzzelen om overal de juiste signalen te plaatsen. Inmiddels rijdt alles weer soepel.quote:Op zondag 29 juli 2018 21:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is de boel verstopt geraakt of kunnen ze geen path vinden?
zijn we ook net met uranium aan de slag eerste Giga reactor is onderweg.quote:Op zondag 29 juli 2018 22:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral verstopt, maar ben er inmiddels uitgekomen. Had een drietal lijnen die elkaar niet raakten en toen een nieuwe die door die drie anderen heenging. Had eerst niet helemaal door hoe chain vs normale signalen werkten en vervolgens was het nog een puzzelen om overal de juiste signalen te plaatsen. Inmiddels rijdt alles weer soepel.
Nu nog even weer een nieuwe route voor steenkool en ondertussen nucleaire energie onderzoeken en eens aan de slag met uranium.
Die muurquote:Op maandag 30 juli 2018 00:08 schreef lifeblind het volgende:
En onze huidige basis in al zijn glorie
[ afbeelding ]
Leuke map wel, zelf gemaakt?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 23:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ook ff een screenshotje van mijn basis. Eilandstart, heb net een eerste brug gemaakt naar het vasteland en de olievelden veiliggesteld.
[ afbeelding ]
Ik moet nog wel uitzoeken hoe dat precies werkt. Volgens mij is er wel een tutorial voor.quote:Op zondag 29 juli 2018 22:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
zijn we ook net met uranium aan de slag eerste Giga reactor is onderweg.
Hoe gaan we hierna om met de biters? Want ze worden steeds groter in aantallen. Wat is onze strategie en wat werkt? en note we hebben meer "repairs" nodig voor de muur er zitten nog geen bots om de muur om de muur te versterken / repairen.quote:Op maandag 30 juli 2018 00:08 schreef lifeblind het volgende:
En onze huidige basis in al zijn glorie
[ afbeelding ]
Nice , ik zie het nu pasquote:Op vrijdag 27 juli 2018 14:26 schreef Vanillekwark het volgende:
[ afbeelding ]
did I ever tell you the definition of spaghetti?
Volgende stap is flamethrowers, en het bot netwertk van de muur compleet los houden, en volgooien met bots, met op enkele plaatsen een supply depot. En daarna artilleryquote:Op maandag 30 juli 2018 12:16 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Hoe gaan we hierna om met de biters? Want ze worden steeds groter in aantallen. Wat is onze strategie en wat werkt? en note we hebben meer "repairs" nodig voor de muur er zitten nog geen bots om de muur om de muur te versterken / repairen.
En dat laten draaien op Zonne-energie? .quote:Op maandag 30 juli 2018 12:42 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Volgende stap is flamethrowers, en het bot netwertk van de muur compleet los houden, en volgooien met bots, met op enkele plaatsen een supply depot. En daarna artillery
Nice, daar ga ik eens op verder. Leuke mapquote:Op maandag 30 juli 2018 09:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, gejat van een reddit-post.
https://www.reddit.com/r/(...)start_railworld_map/
Yup, uiteindelijk een gebied wat de helft is van waar we nu een muur om hebben volplempen met solar en gaanquote:Op maandag 30 juli 2018 13:32 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
En dat laten draaien op Zonne-energie? .
Muur is in het zuiden alweer uitgebreid, ik vond ze iets wat te dichtbij komen, vervolgens viel de stroom uit en ik maar foeteren dat de stroom weg was. Zo van waarom werkt dat nuclear design niet Water bleek op te zijn en de nuclear power ging niet aan. Vervolgens werd de basis aangevallen van ALLE kanten xD. Na verloop van tijd rond 23:00 kwam Lifeblind terug en die kickte de stroom aan, weet nog niet geheel zeker wat de druppel deed overlopen , maar door meer solar panels te plaatsen lijkt de stroom weer te werken. Tjernobyl (onze nuclear mining grond) wordt vanavond aangesloten.quote:
Ik denk dat we eerst stroom moeten stabiliseren (dus uranium aanvoer constant enzo), en in ieder geval moeten zorgen dat de resources in de basis fatsoenlijk lopen, zodat we kunnen werken richting in ieder geval wat raketten lanceren. Echter is dat wel iets wat schaalbaar moet zijn, dus wellicht daar vandeweek een keer over op discord wat over overleggen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:10 schreef cablegunmaster het volgende:
Nieuwe screenshot van de kaart ? we gaan namelijk best snel nu met zijn 3 a 4en ?
we missen nog :
- Groot Zonnepaneel gebied.
- Groot smelting gebied
- Green circuits area
- Trein depot voor Ore aanlevering.
- Upgraded defense line met Oil.
- Auto expansion? (Turret train idee)
Welke prioriteit hebben is mij nog de vraag? Maar we komen er wel
[..]
Muur is in het zuiden alweer uitgebreid, ik vond ze iets wat te dichtbij komen, vervolgens viel de stroom uit en ik maar foeteren dat de stroom weg was. Zo van waarom werkt dat nuclear design niet Water bleek op te zijn en de nuclear power ging niet aan. Vervolgens werd de basis aangevallen van ALLE kanten xD. Na verloop van tijd rond 23:00 kwam Lifeblind terug en die kickte de stroom aan, weet nog niet geheel zeker wat de druppel deed overlopen , maar door meer solar panels te plaatsen lijkt de stroom weer te werken. Tjernobyl (onze nuclear mining grond) wordt vanavond aangesloten.
Er zijn minstens 900 lasers aan de brownout doodgegaan de basis zelf heeft amper schade. De muur wel, daarbij zijn we een stuk langs gegaan om de muur weer te repareren.
De zuidmuur uitbreiding in zijn glorie is een goed begin .
Wat heb ik ervan geleerd? Altijd nood stroom ergens hebben. Kortom meer solar panels EVERYWHERE!
Roads gaan Carven. en dan geen onlogische roads aanmaken. Altijd opelkaar laten aankloppen en anders spul verplaatsen? Zoals je gister zei : "Goh de weg klopt niet aan elkaar" Dan juist of niet aanleggen of verplaatsen?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:09 schreef lifeblind het volgende:
[..]
En langzaam alle tijdelijke dingen in de hoofdbasis opruimen (lees: ik rij te veel met een auto tegen zooi op/naast de paden aan )
Inderdaad, al zal de basis vrij weinig echt groeien nog. Het enige grote wat er nu nog bij komt is een groot station en een stacker daarvoor, en alles wat we nodig hebben om raketten te kunnen lanceren. De rest zal toch per trein moeten, en de treinsporen in duidelijke blokken verdelen vind ik persoonlijk iets belangrijkerquote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:57 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Roads gaan Carven. en dan geen onlogische roads aanmaken. Altijd opelkaar laten aankloppen en anders spul verplaatsen? Zoals je gister zei : "Goh de weg klopt niet aan elkaar" Dan juist of niet aanleggen of verplaatsen?
Kost moeite maar in de long run hebben we er zoveel profijt van Dat we niet plots raar moeten rijden.
Helder, daarom hebben we allemaal een andere prio En toch komt het allemaal "af".quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:01 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Inderdaad, al zal de basis vrij weinig echt groeien nog. Het enige grote wat er nu nog bij komt is een groot station en een stacker daarvoor, en alles wat we nodig hebben om raketten te kunnen lanceren. De rest zal toch per trein moeten, en de treinsporen in duidelijke blokken verdelen vind ik persoonlijk iets belangrijker
Veel "Groei" komt er na spaghetti niet is mijn ervaring .quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik ben mijn basis juist aan het spaghettify-en. Weg met logica en plannen, hoera organisch groeien!
Heb je al de mods erin gezet? Eeuwig levend corps?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:06 schreef lifeblind het volgende:
Overigens wil ik nog een death counter gaan bouwen, ben gisteren (natuurlijk) al weer overhoop gereden door een trein toen ik wat werk aan het spoor aan het doen was
Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes )quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:06 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Veel "Groei" komt er na spaghetti niet is mijn ervaring .
[..]
Heb je al de mods erin gezet? Eeuwig levend corps?
ik zat eerst te denken aan far reach? maar of dat nou goed is, dan versla je het nut van "bots" een beetje.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes )
Ik zou zeggen: "Dead corpse infinite welke mod dat ook was? staat in discord, en waypoint voor je dooie lichaam "quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes )
als je megabase gaat altijd solar, fluid mechanics zijn een bitch op grote schaal, dan kan je je UPS gedag zeggen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:49 schreef Monolith het volgende:
Wat is eigenlijk handig qua power?
Nuclear ben ik nog aan het onderzoeken, maar zou snel klaar moeten zijn.
Solar is wel ideaal omdat je niet afhankelijk bent van aanvoer, maar je lijkt toch wel heel veel panels / capacitators en ook ruimte nodig te hebben voor een beetje fatsoenlijke stroomoutput.
Sowieso wordt het weer tijd om de muur van m'n basis een stuk te verleggen voor wat meer lebensraum.
Ik vind outposts ook nog wel tricky. Zo langzamerhand worden alle outpost wel steeds iets zwaarder aangevallen door biters en met gewone turrets raakt de ammo wel ergens een keer op. Misschien dat eens een flinke veegactie moet doen langs alle biternests die in de buurt liggen.
Jawel joh. Maar sowieso is het voor mij na het lanceren van een raket ook wel weer snel klaar meestal.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:06 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Veel "Groei" komt er na spaghetti niet is mijn ervaring .
oh dan juist moet je een giga fabriek beginnen en keiharde aanval op de biters beginnen .quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:59 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Jawel joh. Maar sowieso is het voor mij na het lanceren van een raket ook wel weer snel klaar meestal.
Geef mij godverdomme mijn Squeek Through Even distribution mod zou ook erg welkom zijn, en Auto Fill.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes )
Dat was vrij veel jargon, maar volgens Google betekent dit dat je bak het dan gewoon niet meer trekt.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:51 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
als je megabase gaat altijd solar, fluid mechanics zijn een bitch op grote schaal, dan kan je je UPS gedag zeggen.
ja dan trekt je bak het niet meer jaquote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat was vrij veel jargon, maar volgens Google betekent dit dat je bak het dan gewoon niet meer trekt.
Denk dat ik maar eens even flink wat panels en capacitators moet gaan bouwen. Volgens Google is de ratio 20:24 per MW benodigde power.
Dan moet die meer danoontje hebben .quote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:27 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
ja dan trekt je bak het niet meer ja
Oke, okequote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:13 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Geef mij godverdomme mijn Squeek Through Even distribution mod zou ook erg welkom zijn, en Auto Fill.
Top! dan even een lijstje maken en in de changelist van de server zetten naast het WW? ben vanavond wel wat later in verband met ikea kasten in elkaar zetten. 4 trolleys van Ikea gehaald , de helft hoef ik niet in elkaar te zetten omdat schoonouders dat voor me doen .quote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:52 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Oke, oke
Even distribution is overigens wel gigantisch handig ja
Kiezen jullie maps met extra veel resources? Ik had zo'n standaard railmap en de patches in m'n startgebied waren pakweg 500K per stuk en daar was ik toch al vrij snel doorheen.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 11:01 schreef lifeblind het volgende:
Onze base begint inderdaad vorm te krijgen, nog een paar orefields in het startgebied leegtrekken en we kunnen beginnen aan resources per train binnen halen.
Ben nu eigenlijk voornamelijk bezig met de voorbereiding daarvoor, oftewel langzaam de transitie naar megabase. Ondertussen begonnen met een buildtrain-station, aangezien de mall ver klaar is. Tijd voor de echte fun
Ja, heb voor deze map een keer geen trainworld gekozen (doe ik singleplayer wel altijd, dan heb je gewoon hele grote patches, maar ver uit elkaar), maar nu alles op normale frequency, met very high richness en size.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kiezen jullie maps met extra veel resources? Ik had zo'n standaard railmap en de patches in m'n startgebied waren pakweg 500K per stuk en daar was ik toch al vrij snel doorheen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:51 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja, heb voor deze map een keer geen trainworld gekozen (doe ik singleplayer wel altijd, dan heb je gewoon hele grote patches, maar ver uit elkaar), maar nu alles op normale frequency, met very high richness en size.
Map setttings:Is dat de huidige map waar we op spelen ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Redacted
Yup! En voor de volledigheid nog de world settings (biters enzo)quote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:07 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Is dat de huidige map waar we op spelen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik gemerkt zaterdag. Was een uurtje of 2 aan 't klooien met treinsporen in het noorden, kijk een keer op de map, 8 nieuwe bases gespawnedquote:Op maandag 6 augustus 2018 15:45 schreef cablegunmaster het volgende:
Top nieuw screenshot van MP ? we gaan best hard heb ik het idee Ik heb alweer zuiden alweer gecleared, daar heb ik nog een gat zitten wat dicht moet waar ze natuurlijk net doorheen kunnen lopen.
Dat was ik niet, geen idee wie wel, was wel een ore patche aan het leeg minen . Dat in de weg zat .quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:56 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Dat had ik gemerkt zaterdag. Was een uurtje of 2 aan 't klooien met treinsporen in het noorden, kijk een keer op de map, 8 nieuwe bases gespawned
Ondertussen hebben we ook Atomic Artillery draaien op de server, dus eh... ja
Ondanks dat we nog geen enkel iets gemaakt hebben voor rockets, gaan we inderdaad best lekker. Ik ben voornamelijk troep aan het opruimen geweest van allerlei random geplaatste miners enzo om dingen leeg te trekken enzo, en we komen langzaamaan op een fatsoenlijke basis.
Staat een lijstje met wat we gebruiken in #server-info op discordquote:Op maandag 6 augustus 2018 16:14 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik wilde vandeweek joinen maar had de mods niet
oh okok zal vanavond even kijkenquote:Op maandag 6 augustus 2018 16:21 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Staat een lijstje met wat we gebruiken in #server-info op discord
Gewoon installeren 1 voor 1? Dan is het geen issue en kom als je joined ook tegelijk op discord. dan zie je of er anderen zijn . Ik ben er meestal tussen 22:00 - 0:00.quote:Op maandag 6 augustus 2018 16:14 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik wilde vandeweek joinen maar had de mods niet
Arne cpuquote:Op maandag 27 augustus 2018 00:33 schreef lifeblind het volgende:
Tijd voor een nieuwe uitdaging. Alle Bob en Angel mods, go!
quote:
Je hebt ook goede planning nodig in dit spel .quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:58 schreef lifeblind het volgende:
* lifeblind mompelt iets over cityblocks
Mwhoah... gedeeltelijk, eerste 30 min is ook weer wat teveel van het goede, maar het helpt wel op long run "ALS " je erover nadenkt .. net zoals software , hoe eerder , hoe goedkoper de verandering (minder werk).quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:25 schreef lifeblind het volgende:
Naja het voordeel van cityblocks is dat je gewoon hele duidelijke blokken hebt die gewoon 1 ding kunnen, om het hele spaghetti gebeuren nog meer te beperken. Vind alleen in de eerste 30 minuten al alles uitplannen weer net iets te veel van het goede
Naja, met cityblocks zit je er meteen aan vast, dus dan moet je wel Nou moet ik wel zeggen dat m'n bob+angels playthrough zowel de eerste keer met de volledige modpacks is, en de eerste keer hele duidelijke cityblocks, en dan kan 't wat overweldigend zijn omdat er zoveel tussenstappen zijn die ik langzaam aan t uitvinden benquote:Op maandag 10 september 2018 11:12 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Mwhoah... gedeeltelijk, eerste 30 min is ook weer wat teveel van het goede, maar het helpt wel op long run "ALS " je erover nadenkt .. net zoals software , hoe eerder , hoe goedkoper de verandering (minder werk).
Is dat niet met elke "eerste map ooit" van Factorio?quote:Op maandag 10 september 2018 11:18 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Naja, met cityblocks zit je er meteen aan vast, dus dan moet je wel Nou moet ik wel zeggen dat m'n bob+angels playthrough zowel de eerste keer met de volledige modpacks is, en dan ook meteen met cityblocks kan 't wat overweldigend zijn omdat er zoveel tussenstappen zijn die ik langzaam aan t uitvinden ben
Klopt, al dacht ik na zoveel honderden uren dat ik dat op zich al wel kon voordat ik met bob+angels begonquote:Op maandag 10 september 2018 11:18 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Is dat niet met elke "eerste map ooit" van Factorio?
De eerste is overweldigend en daarna bedenk je steeds meer hoe je het wil indelen.
Mwhoah , zelfs met onze huidige server,quote:Op maandag 10 september 2018 11:20 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt, al dacht ik na zoveel honderden uren dat ik dat op zich al wel kon voordat ik met bob+angels begon
Wat we nu in onze main base hebben is alleen daar voor bedoeld, de grote science / rocket productie gaat allemaal ergens ver weg gebeuren en komt niet meer in de base, maar daar moeten we een HOOP dingen voor maken voor we dat makkelijk kunnen. Het beetje science wat we nu doen is eigenlijk alleen maar om 't hele proces wat te versnellen eigenlijk. Uiteindelijk hebben we straks een paar grote smelterijen voor alles, maar dan wordt t ook een hoop circuit network magicquote:Op maandag 10 september 2018 11:29 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Mwhoah , zelfs met onze huidige server,
Eigenlijk zouden we alleen meteen het product moeten afleveren op de band, en niet de smelters array voor moeten hebben,
die zouden we nog apart kunnen aanleveren. bedenk ik me,
zodat de aanlevering afhankelijk is van treinen in plaats van een smelter array.
(verplaatsing van het knelpunt, naar treinen ) in plaats van de array.
Voordeel: opschaling gaat hierdoor wat gemakkelijker.
Dan moet ik zelf ook maar een paar geintjes opzoeken om het trein netwerk te verbeteren.quote:Op maandag 10 september 2018 11:34 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Wat we nu in onze main base hebben is alleen daar voor bedoeld, de grote science / rocket productie gaat allemaal ergens ver weg gebeuren en komt niet meer in de base, maar daar moeten we een HOOP dingen voor maken voor we dat makkelijk kunnen. Het beetje science wat we nu doen is eigenlijk alleen maar om 't hele proces wat te versnellen eigenlijk. Uiteindelijk hebben we straks een paar grote smelterijen voor alles, maar dan wordt t ook een hoop circuit network magic
Jep, ik clearen , jij bouwt het aan, het gaat best lekker zo, eindelijk het woestijn gedeelte overgenomen (die heb ik wel 4 x minstens gecleared. ) omdat ze steeds terugkwamen .quote:Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef lifeblind het volgende:
Kleine update! We zijn langzaam naar het oosten aan het uitbreiden, omdat daar meer olie is, en grotere patches met alles! De main basis in het midden draait op zich wel, science en rockets kabbelen langzaam voort, dus we hebben in ieder geval wat research. Hier en daar nog wat stukken muur rechttrekken enzo, en we kunnen volle bak uitbreiden!
[ afbeelding ]
Top! Meer treintjes , meer kans op doodgaan op het spoor , vaker je lichaam opzoeken. omdat het treinverkeer dodelijk begint te worden. Je merkt het al bij de water treinen, daar rijden er al 6 van op en neer. zelfs met de water toevoer heeft het meer treinen nodig.quote:Op dinsdag 11 september 2018 12:42 schreef lifeblind het volgende:
Ik ben in principe gewoon begonnen met het reorganiseren van de hele base. Links bij de smelters/station begonnen, en langzaamaan naar rechts werken, oude meuk wat niet meer nodig is (zoals de oude green en red circuit builds) weg, oude oil processing (zoals plastic en sulfuric acid), kan straks ook weg, ivm opschalen olie. Science production kan straks ook weg uit de main base zodra we losse modules hebben. Dan is de main base niets meer dan een mall en wellicht science consumer.
Dat is best mogelijk, staat het op automatisch?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:17 schreef lifeblind het volgende:
Vanavond in ieder geval weer eens verder, de rest van de nieuwe muur kan in ieder geval gewoon vanaf de map met blueprints geplaatst worden als 't goed is, dus dat kost weinig moeite. En we hebben nu iets van bijna 80 raketten gelanceerd ofzo?
Ja natuurlijk Had vorige week wel iets aan elkaar geknoopt met circuits om te zorgen dat er niet een volle belt met satelites gemaakt worden, check nu of er minder dan 8 op de belt liggen voor de silo en dan mag er pas weer wat gemaakt worden. Is anders wel een hele erge resource drainquote:Op donderdag 20 september 2018 12:04 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Dat is best mogelijk, staat het op automatisch?
Ach meer aanvoeren, DAT KAN GEREGELD WORDENquote:Op donderdag 20 september 2018 12:09 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja natuurlijk Had vorige week wel iets aan elkaar geknoopt met circuits om te zorgen dat er niet een volle belt met satelites gemaakt worden, check nu of er minder dan 8 op de belt liggen voor de silo en dan mag er pas weer wat gemaakt worden. Is anders wel een hele erge resource drain
Gewoon een 2x8 trein volquote:Op donderdag 20 september 2018 12:52 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ach meer aanvoeren, DAT KAN GEREGELD WORDEN
Toppunt van resource drain, sattelieten PER TREIN aanvoeren
Klinkt als een goed plan en dat elke minuut vraag me af hoeveel resources dat kost, (het valtr uit te rekenen maar denk wel in de miljoenen. (p/minuut).quote:
Zoek op Google factorio resource calculator.quote:Op donderdag 20 september 2018 13:33 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Klinkt als een goed plan en dat elke minuut vraag me af hoeveel resources dat kost, (het valtr uit te rekenen maar denk wel in de miljoenen. (p/minuut).
Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 20:26 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb mijn eerste mod geinstalleerd. De 30 science pack mod _!
Speel voor de 1e keer met biters.
220 uur in totaal gespeeld, waarvan inmiddels zo'n 8 uur in huidige game. Nog geen eens staal kunnen researchen, laat staan red belts.
Na 1000 speeluren moet ik nog steeds aan Bob's & Angels beginnenquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.
Tot ik vorige week een offline vanilla map begon. Met zulke mods beginnen is wel een beetje zelfkastijdiging
Hoe is die science mod?
Ik was in vanilla eerst 5 minuten aan het zoeken naar de ore crushers enzo, zit dat er niet inquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:12 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Na 1000 speeluren moet ik nog steeds aan Bob's & Angels beginnen
Oei, dat is pittig jaquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.
Tot ik vorige week een offline vanilla map begon. Met zulke mods beginnen is wel een beetje zelfkastijdiging
Hoe is die science mod?
Vanilla is een bus goed te doen. Het meest gebruik je ijzer, staal, koper en groene circuits. Genoeg smelterijen maken en zorgen dat alles samenkomt. Zorg dat je per soort minimaal 6 of het liefst 10 volle belts heb. 4 of 5 naast elkaar en dan wat tussenruimte voor undergrounds en splitters en voor je het weet kan je alles vanaf je bus halen naar zijstraten om te produceren. Ideaal systeem.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:17 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik heb gemerkt dat werken met blueprints voor mij wel essentieel is.
Zo'n bus zoals jij in je screens hebt gepost daar waag ik me nog niet aan, zou niet weten waar te beginnen
Biters kan je gewoon uitzetten, toch?quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:14 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik was in vanilla eerst 5 minuten aan het zoeken naar de ore crushers enzo, zit dat er niet in
Enige minpunt aan de game blijf ik de biters vinden. Ik heb meer met het bouwen, niet echt met combat.
Beginnen met Bobs+Angels. Gekkenhuis.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.
Tot ik vorige week een offline vanilla map begon. Met zulke mods beginnen is wel een beetje zelfkastijdiging
Hoe is die science mod?
Ja dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet het allerbeste als je net met het spel begintquote:Op maandag 8 oktober 2018 15:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Beginnen met Bobs+Angels. Gekkenhuis.
Ja ik kom eens weer op multiplayer, Ik heb er een tijdje geen tijd voor gehad.quote:Op maandag 8 oktober 2018 15:29 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet het allerbeste als je net met het spel begint
Overigens, de Foktorio muliplayer server draait nog steeds, ondertussen iedere 8 minuten een raket ofzo, alleen gaat science echt rete-traag op het moment. Ben begonnen met een soort van storage hub, en losse smelter modules om daarmee weer science modules te kunnen voeren, maar goed, zoals altijd raak ik weer afgeleid door iets anders wat weer gedaan moet worden
niet onbelangrijk, wat voor servertje was het?quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 00:32 schreef cablegunmaster het volgende:
Hoppa verslag van 3 maanden Foktorio! op en aan samen met Lifeblind, de server ligt plat.
[ afbeelding ]
na 1x gepoogd te herstarten hebben we toch de top bereikt van onze arme servertje. meer konden we er niet uit trekken. Het heeft wat mogen duren. maar we zitten nu op de medium Fase van onze basis. net niet meer de kleine basis maar we zijn volledig over op treinen. Alles moet nu met treinen bereden worden.
We zoeken naar alternatieve nieuwe servers .
Niet heel spannend, had maar 1GB ram waar we nu tegenaan zaten te hikken. Had m een tijdje terug voor de helft van 't normale geld voor 3 maanden kunnen krijgen vanwege een zomeractie bij Nodecraft namelijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 00:49 schreef mschol het volgende:
[..]
niet onbelangrijk, wat voor servertje was het?
loopt dit nog bij jullie?quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 01:03 schreef lifeblind het volgende:
En nog even snel een screenshot/overview van wat we tot nu toe hebben
We zaten op zo'n 10 minuten per raket, maar de andere science is dermate traag dat space science gewoon niet weggewerkt kon worden. Dat was eigenlijk het volgende punt om op te gaan schalen.
[ afbeelding ]
Dat is een beste updatequote:Op vrijdag 28 december 2018 15:28 schreef lifeblind het volgende:
https://factorio.com/blog/post/fff-275
HO-LY SHIT
Werd ook wel eens tijd dat science wat meer balanced werd
Precies de reden waarom ik het (nog) niet heb aangeschaft. Ben bang dat ik m’n gezin zo weinig meer ga zien...quote:Op zondag 6 januari 2019 16:50 schreef Djurres het volgende:
Ze hebben me verslaafd gemaakt. Trap er niet in!
One of us!quote:Op zondag 6 januari 2019 16:50 schreef Djurres het volgende:
Ze hebben me verslaafd gemaakt. Trap er niet in!
Opzich valt dat wel mee, zo lang je maar gaat zitten als je er echt tijd voor hebt. Halfuurtje spelen heeft dus echt geen zin. Probeer het maar niet, red je niet.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:15 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik het (nog) niet heb aangeschaft. Ben bang dat ik m’n gezin zo weinig meer ga zien...
Waarschijnlijk koop ik em toch als ik straks een keer een paar dagen vrij ben en me ‘verveel’.
quote:Op zondag 6 januari 2019 16:50 schreef Djurres het volgende:
Ze hebben me verslaafd gemaakt. Trap er niet in!
Momenteel niet , maar we kunnen het wel weer aanzetten / schakelen. we zijn nu alweer verder met ideeen en andere ongein .quote:
kan je "uitzetten"quote:Op vrijdag 11 januari 2019 20:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Net demo uitgespeeld, lijkt mij een toffe game alleen die vijanden vind ik maar irritant.
Ah oké, ik ga zo eens kijken met de echte versie van het spel.quote:
je kan ze volgens mij niet helemaal uitzetten, wel ervoor zorgen dat ze niet aanvallen en alleen passief zijn, volgens mij is evolutie e.d. ook uit te schakelen, dus dan kan je altijd later als je overpowered bent alsnog wat nesten makkelijk opruimen voor meer ruimtequote:Op vrijdag 11 januari 2019 21:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oké, ik ga zo eens kijken met de echte versie van het spel.
Het logistieke puzzelen trekt mij wel.
Jawel, in de map settings is voor enemy bases nu ook onder frequency size de optie 'None'quote:Op vrijdag 11 januari 2019 22:24 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan ze volgens mij niet helemaal uitzetten, wel ervoor zorgen dat ze niet aanvallen en alleen passief zijn, volgens mij is evolutie e.d. ook uit te schakelen, dus dan kan je altijd later als je overpowered bent alsnog wat nesten makkelijk opruimen voor meer ruimte
ah, laatst dat ik keek kon dat volgens mij niet.. ah well, mooi meegenomenquote:Op vrijdag 11 januari 2019 22:26 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Jawel, in de map settings is voor enemy bases nu ook onder frequency size de optie 'None'
Ah even kijken wat dat doet.quote:Op zondag 13 januari 2019 17:29 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
protip: druk op alt, en maak dan je screenshots, dan is het allemaal wat duidelijker
Ah de plaatjes erbij.quote:Op zondag 13 januari 2019 17:29 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
protip: druk op alt, en maak dan je screenshots, dan is het allemaal wat duidelijker
Schattig fabriekje welquote:Op zondag 13 januari 2019 17:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah de plaatjes erbij.
[ afbeelding ]
Maar heb iig nu een lijn die science pack 1 en 2 maakt en ze voert aan een rij labs zodat ik onderzoek kan doen, daarna bezig voor treinen.
heb je screenshot van die van jou?quote:
Huidige fabriek:quote:Op zondag 13 januari 2019 17:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
heb je screenshot van die van jou?
Ah dat is ziek ja, ik wou ook alles wat ik nu maak naar een station laten stromen en dan ergens anders verder gaan voor science pack 3 en 4.quote:Op zondag 13 januari 2019 17:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Huidige fabriek:
[ afbeelding ]
Is nog vroeg begin van deze basis, net mn smelter lines klaar & green circuits production, deze basis produceert nog helemaal geen science.
Dit is mn spaghetti bootstrap-base, die groen, rood en blauwe science maakt & boutmaterialen maakt voor mn nieuwe hoofdbasis, en dat dan via trein een hele sloot kilometers vervoert:
[ afbeelding ]
For scale: helemaal links mn bootstrap base, helemaal rechts mn huidige fabriek
[ afbeelding ]
Ik heb grotere gehad maar dat is op een gegeven moment gewoon onpraktisch. Misschien weet je dit al, maar misschien ook niet:quote:Op zondag 13 januari 2019 18:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah dat is ziek ja, ik wou ook alles wat ik nu maak naar een station laten stromen en dan ergens anders verder gaan voor science pack 3 en 4.
Lijkt wel een computerchip trouwens die nieuwe fabriek van je.
Laat maar weten wanneer. Ik ben de laatste tijd aan het kloten met LTN mod, waanzinnig fijne mod, alleen teveel gedoe en het is echt op klein detail 1 fout maken en je hele fabriek gaat naar de kutkloterij.quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:03 schreef cablegunmaster het volgende:
Dit , we hebben al een tijdje geen leuke MP gedaan .
vriendin is binnenkort weg dus de tijd heb ik weer .
Hetzelfde, maar dan niet alleenquote:Op zondag 13 januari 2019 19:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is het doel met multiplayer dan eigenlijk?
Ah oke niet tegen elkaar of zo.quote:Op zondag 13 januari 2019 19:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Hetzelfde, maar dan niet alleen
hmm, sinds wanneer is dat? ik heb er nog nooit van gehoord namelijkquote:Op zondag 13 januari 2019 18:49 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik heb grotere gehad maar dat is op een gegeven moment gewoon onpraktisch. Misschien weet je dit al, maar misschien ook niet:
Hoe verder je van je startpunt afgaat, hoe rijker de resource fields zijn. Dat is de reden dat mijn 2e basis zo'n stuk verderop gebouwd is.
Als een iron ore-field in je spawn area zeg 1 miljoen ore heeft, op de afstand die ik heb afgelegd hebben dergelijke velden al 200 miljoen ore.
Het plan is om uiteindelijk met de resources van fabriek 2 een derde te gaan maken, wil richting megabase gaan dit keer
Al heel lang, geen idee hoe lang al. Altijd al zo geweest volgens mij.quote:Op zondag 13 januari 2019 19:36 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm, sinds wanneer is dat? ik heb er nog nooit van gehoord namelijk
Eens ff proberen danquote:
even gezocht:quote:Op zondag 13 januari 2019 19:38 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Al heel lang, geen idee hoe lang al. Altijd al zo geweest volgens mij.
Hier, bij mijn spawnpoint (ik heb resource settings errug hoog staan)
[ afbeelding ]
Slootje verderop naar rechts:
[ afbeelding ]
Heb fields gehad met richness in de biljoenen, maar dan moet je nog flink wat verder reizen
geen wonder dat ik er niet van gehoord heb als het bij de minor features staatquote:FactorioBot in 0.13 changelog wrote:
•Minor Features ◦Map generator algorithm changed, further resource field now have greater richness.
Naja....0.13 is al van 2016 man Waren ook wel andere manieren hoe je daar achter had kunnen komenquote:Op zondag 13 januari 2019 23:14 schreef mschol het volgende:
[..]
even gezocht:
[..]
geen wonder dat ik er niet van gehoord heb als het bij de minor features staat
Het schijnt dat 0.17 release date nu bekend is. Volgens mij willen ze voor maart .17 implementeren.quote:Op maandag 14 januari 2019 00:01 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Naja....0.13 is al van 2016 man Waren ook wel andere manieren hoe je daar achter had kunnen komen
Gehele fluid mechanics worden op de schop genomen, waardoor nuclear weer mogelijk lijkt te worden voor megabases, zonder dat het je UPS slooptquote:Op maandag 14 januari 2019 00:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het schijnt dat 0.17 release date nu bekend is. Volgens mij willen ze voor maart .17 implementeren.
Recepten voor paars en goud science zijn dan aangepast en een enorme overhaul met fluid dynamics. Waar water sneller door je pijpen loopt dan olie. Dus uiteindelijk meer pompen om de boel beter te verplaatsen.
Ik kijk er wel naar uit.
Ja precies. Een geweldige verbetering. Ik ben een paar keer flink verneukte met de LTN mod, waar er overal water in mijn gasleidingen zaten. Alles naar de klote. Ellende. Ik snap ook nog steeds niet dat er geen pumps met filter zijn. Nu moet je dat met allerlei draden en constant combinators doen etc. Ellende is dat.quote:Op maandag 14 januari 2019 00:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Gehele fluid mechanics worden op de schop genomen, waardoor nuclear weer mogelijk lijkt te worden voor megabases, zonder dat het je UPS sloopt
Benieuwd of ze 0.17 uiteindelijk gaan uitkristalliseren naar een 1.0-versie, of dat er nog een 0.18 komt.
Oh en ik zag dat als je twee liquids door elkaar mengt in je system, dat je niet meer het hele systeem hoeft te slopen
Blijf het ook matig vinden hoe ik met combinators moet lopen kutten om nuclear power te balanceren Maar goed, dat trucje heb ik nu wel door, dus zo erg is het ook wel niet.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja precies. Een geweldige verbetering. Ik ben een paar keer flink verneukte met de LTN mod, waar er overal water in mijn gasleidingen zaten. Alles naar de klote. Ellende. Ik snap ook nog steeds niet dat er geen pumps met filter zijn. Nu moet je dat met allerlei draden en constant combinators doen etc. Ellende is dat.
Ik denk dat dit de laatste voor 1.0 gaat zijn. Hierna fine tunen en dan 1.0 gok ik.
De developers van Factorio verdienen sowieso een standbeeld. Wat een liefdeskindje is deze game johquote:Op maandag 14 januari 2019 01:14 schreef lifeblind het volgende:
hierna komt nog een 0.18, die waarschijnlijk 1.0 gaat worden, aldus de roadmap die ik op de factorio discord voorbij zag komen. Dat roepen ze overigens sowieso al langer.
Ik kijk sowieso wel uit naar 0.17. DirectX11 ondersteuning (ipv dat het op die brakke Allegro frankenstein engine draait), ingame blueprint upgrade planner, bijna alles in HD graphics, UI overhaul... en nog veel meer
Inderdaad! Jammer dat ze nog geen developer pagina op Steam hebben (Ze vinbden zelf dat ze dat nog niet mogen omdat 't spel nog niet af is), aangezien ze anders met de Steam award die voor best developer wel konden winnen, al zijn ze genomineerd voor Most fun with a machine.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:17 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
De developers van Factorio verdienen sowieso een standbeeld. Wat een liefdeskindje is deze game joh
afaik is het toch ook al twee jaar de op 1 na hoogstgewaardeerde game op steam? (Na portal 2?)quote:Op maandag 14 januari 2019 01:20 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Inderdaad! Jammer dat ze nog geen developer pagina op Steam hebben (Ze vinbden zelf dat ze dat nog niet mogen omdat 't spel nog niet af is), aangezien ze anders met de Steam award die voor best developer wel konden winnen, al zijn ze genomineerd voor Most fun with a machine.
Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?'quote:Op maandag 14 januari 2019 01:22 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
afaik is het toch ook al twee jaar de op 1 na hoogstgewaardeerde game op steam? (Na portal 2?)
Van die recenties "Ik heb de game gekocht en nu heb ik geen leven meer"quote:Op maandag 14 januari 2019 01:23 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?'
nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)quote:Op maandag 14 januari 2019 01:23 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?'
afaik wordt de 'campaign' in 0.17 ook aangepakt? Campaign is in principe de tutorial, dus dat zou wel helpen ja. In de huidige opzet word je wel in het diepe gegooid jaquote:Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef mschol het volgende:
[..]
nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)
en dat zijn de recente reviews..
Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat het spel wat bekender is nu, en een hoop mensen zijn gaan spelen die niet echt 'snappen' wat het doel van het spel is. Zelfde is er gebeurd met Rimworld zodra dat 1.0 ging, ik heb daar wat recensies van voorbij zien komen die nergens over gingenquote:Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef mschol het volgende:
[..]
nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)
en dat zijn de recente reviews..
niks mis mee om de basis te leren door iemand die de boel uitlegt, je moet ergens beginnen.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:36 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat het spel wat bekender is nu, en een hoop mensen zijn gaan spelen die niet echt 'snappen' wat het doel van het spel is. Zelfde is er gebeurd met Rimworld zodra dat 1.0 ging, ik heb daar wat recensies van voorbij zien komen die nergens over gingen
Leercurve is inderdaad wel erg hoog, dat is zeker waar. Maar in 0.17 komt er zo'n achterlijke robot mascotte die je dingen uit gaat leggen
Oh zeker niet, de developers hebben ook meerdere malen toegegeven dat de tutorial gewoonweg slecht is, omdat dat hun focus gewoon niet had, plus dat een hoop dingen gaandeweg ook veranderd zijn door de jaren heen en een tutorial niet echt final kon zijnquote:Op maandag 14 januari 2019 01:37 schreef mschol het volgende:
[..]
niks mis mee om de basis te leren door iemand die de boel uitlegt, je moet ergens beginnen.
zolang dat alleen in campain zit en die volledig optioneel is: prima
0.17 gaat mn huidige factories echt pijn doenquote:Op maandag 14 januari 2019 01:39 schreef lifeblind het volgende:
plus dat een hoop dingen gaandeweg ook veranderd zijn
Ja, zeker nu science compleet anders is, kunnen al mn oude blueprints de deur uit en ga ik alles overnieuw maken. Sowieso is er aan de map generation nog wat gesleuteld (fatsoenlijke onderverdeling van coal onder andere), dus dat gaat gewoon een nieuwe map wordenquote:Op maandag 14 januari 2019 01:40 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
0.17 gaat mn huidige factories echt pijn doen
T zou verboden moeten worden. Te verslavensquote:
ONE OF US!quote:Op maandag 14 januari 2019 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T zou verboden moeten worden. Te verslavens
My sweet summer child.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T zou verboden moeten worden. Te verslavens
damnquote:Op maandag 14 januari 2019 01:48 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
My sweet summer child.
Je weet niet waar je aan begonnen bent
[ afbeelding ]
Vaak wel ook aanstaan als ik TV kijk enzo, dus dan let ik maar half op, en soms draait het ff wat uurtjes omdat ik er niet bij ben maar njaquote:
Ken het ja, mn huidige megabase-in-wording bestaat volledig uit cityblocks, en alle base expansion laat ik door m'n bots doen (inclusief concrete overal). Dan heb ik soms een half uurtje over om de afwas enzo te doenquote:Op maandag 14 januari 2019 01:53 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Vaak wel ook aanstaan als ik TV kijk enzo, dus dan let ik maar half op, en soms draait het ff wat uurtjes omdat ik er niet bij ben maar nja
Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets _!quote:Op maandag 14 januari 2019 01:54 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ken het ja, mn huidige megabase-in-wording bestaat volledig uit cityblocks, en alle base expansion laat ik door m'n bots doen (inclusief concrete overal). Dan heb ik soms een half uurtje over om de afwas enzo te doen
Oef... ik jat vaak de blueprints van lifeblind en kijk naar ratios online, om te kijken hoeveel stroom / hoeveel smelters een belt sanitized.quote:Op maandag 14 januari 2019 03:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets _!
Ik heb juist veel te veel blueprints eigenlijk, al heb ik er een hoop die ik eigenlijk nooit gebruik maar nog in m'n library staan nadat ik ze van bijv factorioprints.com geplukt had om iets te bekijken. Ben de laatste tijd wel veel aan 't opruimen, maar 't blijft een zooitje, al is die blueprint manager sowieso niet echt eh... overzichtelijkquote:Op maandag 14 januari 2019 03:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets _!
Ach gelijk verwijderen als je het niet gebruikt (dit doet niemand eigenlijk.) .quote:Op maandag 14 januari 2019 10:32 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ik heb juist veel te veel blueprints eigenlijk, al heb ik er een hoop die ik eigenlijk nooit gebruik maar nog in m'n library staan nadat ik ze van bijv factorioprints.com geplukt had om iets te bekijken. Ben de laatste tijd wel veel aan 't opruimen, maar 't blijft een zooitje, al is die blueprint manager sowieso niet echt eh... overzichtelijk
Mja, kwam er ook laatst achter dat als je een blueprint-book aan je library toevoegd, en je hebt er al een met dezelfde naam, het samengevoegd in je library komt te staan... dus ik heb wat dingen in books staan die er niet in horen.. oopsquote:Op maandag 14 januari 2019 11:07 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ach gelijk verwijderen als je het niet gebruikt (dit doet niemand eigenlijk.) .
Vanavond blue science en lasers en robots , het leukere gedeelte van Factorio
Bouw je ook alles handmatig?quote:Op maandag 14 januari 2019 03:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets _!
Alles handmatig bouwen voor dat je robots hebt en daarna blueprinten en plemppen like a boss.quote:
Dan had je moeten afvragen of het minimale wel handiger was geweestquote:Op maandag 14 januari 2019 13:55 schreef lifeblind het volgende:
Dat ja. M'n kekke zelf-ontworpen, non-deadlocking 4-lane railway intersection bouwen viel gisteren zonder bots toch aardig tegen
Heb een mod waarmee ik met een personal roboport en 50 construction bots beginquote:Op maandag 14 januari 2019 13:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Alles handmatig bouwen voor dat je robots hebt en daarna blueprinten en plemppen like a boss.
Hm, dat vind ik dan net weer te cheaty. Al speel ik wanneer ik modded speel, meestal wel met nano-bots. (al is het alleen maar om die &*$^#@*& bomen weg te halen met termite bots )quote:Op maandag 14 januari 2019 14:01 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Heb een mod waarmee ik met een personal roboport en 50 construction bots begin
Nja, 'cheaty', ik moet verder wel alle onderdelen hebben. En na bijna 1300 uur vind ik dat ik wel genoeg smelting lines handmatig heb gebouwdquote:Op maandag 14 januari 2019 14:04 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Hm, dat vind ik dan net weer te cheaty. Al speel ik wanneer ik modded speel, meestal wel met nano-bots. (al is het alleen maar om die &*$^#@*& bomen weg te halen met termite bots )
Ja oke, dat heb ik zelf ook wel ja (al zit ik nog maar op een dikke 850 uur.... ). VInd het altijd wel een mooie accomplishment als ik daadwerkelijk m'n zelfgemaakte bots aan de praat hebquote:Op maandag 14 januari 2019 14:11 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nja, 'cheaty', ik moet verder wel alle onderdelen hebben. En na bijna 1300 uur vind ik dat ik wel genoeg smelting lines handmatig heb gebouwd
Nja dat is ondertussen volledig automatische piloot. Ik heb een blueprint voor een compacte bootstrap-base, die ASAP bots maaktquote:Op maandag 14 januari 2019 14:13 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja oke, dat heb ik zelf ook wel ja (al zit ik nog maar op een dikke 850 uur.... ). VInd het altijd wel een mooie accomplishment als ik daadwerkelijk m'n zelfgemaakte bots aan de praat heb
Ja dat nadenken is er bij mij nu ook compleet uit in het begin. Zeker nu ik de laatste tijd wat aan 't "oefenen" ben met speedrunnen is 't gewoon een checklist afwerken met een muziekje opquote:Op maandag 14 januari 2019 14:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nja dat is ondertussen volledig automatische piloot. Ik heb een blueprint voor een compacte bootstrap-base, die ASAP bots maakt
Dat blueprint bouw ik dan, als ik die mod niet gebruik, handmatig, maar zit 0,0% nadenken meer in
Dus die overbodige fase skip ik nu.
Ja dat dus. Heb die mod volgens mij vlak na mn 1000e uur geinstalleerdquote:Op maandag 14 januari 2019 14:17 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja dat nadenken is er bij mij nu ook compleet uit in het begin. Zeker nu ik de laatste tijd wat aan 't "oefenen" ben met speedrunnen is 't gewoon een checklist afwerken met een muziekje op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |