Lol.quote:Op donderdag 19 juli 2018 22:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Beginnetje is vast gemaakt. We hebben stroom en wat labs
Voor de TS van het volgende topic in de reeks, zet het verhaal over de server in de OP
Zal ik morgen eens doen. Jullie spaghetti ff bewonderenquote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:23 schreef lifeblind het volgende:
Voor degene die dus geen zin hebben om in 't vorige topic te gaan graven, ik heb gisteren dus een Factorio MP server opgezet (vanilla, 0.16.51), onder de naam FOK!torio
Details er van zijn te vinden op de bijbehorende discord server: https://discord.gg/MR2G5ug
Wil je meedoen, join discord, stuur me even een berichtje (op discord) met je Factorio MP naam, zodat ik je kan whitelisten, en de overige details kun je daar vinden.
Ik doe niet aan spaghettiquote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:27 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Zal ik morgen eens doen. Jullie spaghetti ff bewonderen
Ik welquote:
Probeer nu squote:Op zondag 22 juli 2018 14:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik kan de OP blijkbaar niet meer aanpassen
Gewoon meespelen.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:03 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik verwacht wel af en toe wat screenshots van jullie creativiteit
De huidige spaghettiquote:Op zondag 22 juli 2018 20:03 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik verwacht wel af en toe wat screenshots van jullie creativiteit
Nee die muur dan met roboports over de gehele liniequote:
die oliepompen opmerking, is dat expres gedaan?quote:
Nee maar de yield wordt op gegeven moment wel zo laag dat het weinig nut meer heeft, zeker als ze in de weg staan.quote:Op maandag 23 juli 2018 09:40 schreef mschol het volgende:
[..]
die oliepompen opmerking, is dat expres gedaan?
die raken namelijk nooit echt op door de yields
Alleen als ze in de weg staan, en anders ommuren en negeren die hap, ze leveren altijd 'iets' op.quote:Op maandag 23 juli 2018 09:57 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Nee maar de yield wordt op gegeven moment wel zo laag dat het weinig nut meer heeft, zeker als ze in de weg staan.
Precies. Voor nu is het prima, en volgens mij was de resterende yield gisteren iets van nog maar 400% ofzoquote:Op maandag 23 juli 2018 09:57 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Nee maar de yield wordt op gegeven moment wel zo laag dat het weinig nut meer heeft, zeker als ze in de weg staan.
Botsquote:Op maandag 23 juli 2018 10:16 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Precies. Voor nu is het prima, en volgens mij was de resterende yield gisteren iets van nog maar 400% ofzo
Gelukkig kunnen we bijna bots gaan maken
Gaat hard, ik ga kijken of ik vanavond ook maar eens een stuk kan aanbouwen, meehelpen. Weinig kans, want ik moet nog schilderen. IRL factorio spelen. bedenk ik me nu.quote:Op maandag 23 juli 2018 10:16 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Precies. Voor nu is het prima, en volgens mij was de resterende yield gisteren iets van nog maar 400% ofzo
Gelukkig kunnen we bijna bots gaan maken
Op zich wel, maar dat gaat sowieso wel snel nu we met 3 a 4 man er aan werken. Terwijl ik bijvoorbeeld biters aan 't clearen was, was Tiger bezig met olie op de rails (huehue) krijgen.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:09 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Gaat hard, ik ga kijken of ik vanavond ook maar eens een stuk kan aanbouwen, meehelpen. Weinig kans, want ik moet nog schilderen. IRL factorio spelen. bedenk ik me nu.
Nice, heb je al een Trello board, met taken? Werkt misschien nog gemakkelijker . Gaan we het managen als een project . Dan kan je bijzetten wat ieder heeft gedaan en op kaartjes noteren (Kanban style)quote:Op maandag 23 juli 2018 12:18 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Op zich wel, maar dat gaat sowieso wel snel nu we met 3 a 4 man er aan werken. Terwijl ik bijvoorbeeld biters aan 't clearen was, was Tiger bezig met olie op de rails (huehue) krijgen.
Op discord proberen we wel een beetje te overleggen over hoe/wat enzo trouwens, dat niet zomaar alles overal door elkaar heen gaat
Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht (terwijl ik dit gewoon op m'n werk ook doe met projecten )quote:Op maandag 23 juli 2018 14:40 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Nice, heb je al een Trello board, met taken? Werkt misschien nog gemakkelijker . Gaan we het managen als een project . Dan kan je bijzetten wat ieder heeft gedaan en op kaartjes noteren (Kanban style)
[ afbeelding ]
Figuur 1: Kanban achtige style.
Man man man...quote:Op maandag 23 juli 2018 12:18 schreef lifeblind het volgende:
[..]
was Tiger bezig met olie op de rails (huehue) krijgen.
Gewoon doen, er zijn al vaste waarde's voor mocht je ze willen weten?quote:Op maandag 23 juli 2018 14:44 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht (terwijl ik dit gewoon op m'n werk ook doe met projecten )
Nog even en ik slinger m'n excel sheet die ik altijd gebruik (treinstations en ratio's uitrekenen) op discord
Ja voor de meeste dingen gebruik ik de factorio cheat sheet, maar mn sheet gebruik ik voornamelijk als ik met beacons en modules enzo aan de slag ga, en ik houd ook m'n treinstations er altijd in bij (aangezien ik nogal fan ben van automatische supply/demand systemen bouwen met het circuit network)quote:Op maandag 23 juli 2018 16:09 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Gewoon doen, er zijn al vaste waarde's voor mocht je ze willen weten?
Als je het ergens documenteert hoe een zo'n "unit" van zoiets werkt zou het helemaal geniaal zijn . (Het is haast software ) . Anders zou ik of anderen het "breken" .quote:Op maandag 23 juli 2018 16:23 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja voor de meeste dingen gebruik ik de factorio cheat sheet, maar mn sheet gebruik ik voornamelijk als ik met beacons en modules enzo aan de slag ga, en ik houd ook m'n treinstations er altijd in bij (aangezien ik nogal fan ben van automatische supply/demand systemen bouwen met het circuit network)
Hm, als we eenmaal zo ver zijn dat we dat ook daadwerkelijk nodig hebben, kan ik wel het een en ander documenteren in een google drive doc ofzo, sowieso is 't wel goede info om te delen in het algemeen, aangezien het circuit network nogal tricky kan zijn.quote:Op maandag 23 juli 2018 16:28 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Als je het ergens documenteert hoe een zo'n "unit" van zoiets werkt zou het helemaal geniaal zijn . (Het is haast software ) . Anders zou ik of anderen het "breken" .
Dan is de volgende stap automatisch uitbreiden?quote:Op maandag 23 juli 2018 16:31 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Hm, als we eenmaal zo ver zijn dat we dat ook daadwerkelijk nodig hebben, kan ik wel het een en ander documenteren in een google drive doc ofzo, sowieso is 't wel goede info om te delen in het algemeen, aangezien het circuit network nogal tricky kan zijn.
Ik ben sowieso gigantisch van het circuit network, dus verwacht binnenkort ook ingame grafieken enzo voor voorraad enzo
Ik ben na 700 ingame uren nog steeds te dom voor circuit networkingquote:Op maandag 23 juli 2018 16:31 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Hm, als we eenmaal zo ver zijn dat we dat ook daadwerkelijk nodig hebben, kan ik wel het een en ander documenteren in een google drive doc ofzo, sowieso is 't wel goede info om te delen in het algemeen, aangezien het circuit network nogal tricky kan zijn.
Ik ben sowieso gigantisch van het circuit network, dus verwacht binnenkort ook ingame grafieken enzo voor voorraad enzo
Dat zou niet verkeerd zijn. Misschien ff via voice dan ofzoquote:Op maandag 23 juli 2018 16:46 schreef lifeblind het volgende:
Ik kan wel een keertje op discord wat dingen uitleggen anders. Het duurde bij mij ook een tijdje voordat het kwartje viel, een hoop video's en online posts leggen het namelijk ook niet echt heel erg goed uit ben ik achter gekomen ('Just put this wire here because eh... yeah then it works like eh... yeah..')
Ik heb dat circuit gebeuren opgegeven.quote:Op maandag 23 juli 2018 16:44 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik ben na 700 ingame uren nog steeds te dom voor circuit networking
lifeblind geeft me verse hoopquote:Op maandag 23 juli 2018 18:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik heb dat circuit gebeuren opgegeven.
Ik heb ooit geprobeerd een soort hormoongestuurde fabriek gebouwd (die signaalstoffen in de "bloedbaan" brengt als er te veel of te weinig van een bepaald product in de "bloedbaan" zit). Enorm zwoegen, maar best grappigquote:Op maandag 23 juli 2018 18:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik heb dat circuit gebeuren opgegeven.
ik ben er nooit aan begonnen, onduidelijk gebeuren..quote:Op maandag 23 juli 2018 18:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik heb dat circuit gebeuren opgegeven.
Ja, meen me te herinneren zoiets gelezen te hebben ergens. Gaf me een nieuwe impuls om het nog eens te proberen, want cool.quote:Op maandag 23 juli 2018 21:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik heb ooit geprobeerd een soort hormoongestuurde fabriek gebouwd (die signaalstoffen in de "bloedbaan" brengt als er te veel of te weinig van een bepaald product in de "bloedbaan" zit). Enorm zwoegen, maar best grappig
Wat opgegeven? de bloedbaan? Of het spel in algemeen?quote:Op maandag 23 juli 2018 21:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ja, meen me te herinneren zoiets gelezen te hebben ergens. Gaf me een nieuwe impuls om het nog eens te proberen, want cool.
Na 30 minuten weer opgegeven
Ha, de bloedbaan.quote:Op maandag 23 juli 2018 22:44 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Wat opgegeven? de bloedbaan? Of het spel in algemeen?
Heuj! Begin van de mainbus is sowieso nog een zooitje vanwege die coalpatch, maar dat komt wel goed. Ik vind het in het begin sowieso altijd lastig om alles een beetje op orde te krijgen mbt alles fatsoenlijk op de bus te krijgen, eerste 10/15 uur van een playthrough is altijd chaosquote:Op woensdag 25 juli 2018 13:27 schreef cablegunmaster het volgende:
Even kijken, ik heb het ijzer verdubbeld qua smelting, en een nieuwe rij Iron Ore aangebracht in de main Iron Ore Patch. (gemaakt van de blueprint van de fabrieken die er stonden) . Alleen de Iron Ore en wat extra switches van 2e rij Mainbus naar eerste. maar daar zal @Lifeblind nog wel even naar willen kijken of hij dat zo wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |