abonnement Unibet Coolblue
pi_180762367
hier overigensd nog een overzichtje van wat ik heb staan in mijn laatste save,
#spaghettibeltbende ;(
niet echt grootschalig, daar ben ik echt beroerd in :D
ik bouw altijd enorm compact, met rare belt oplossingen tot gevolg



zoals je kan zien is mijn base wel voorbereid op robots (deels) maar ik moet nog even de juiste manier vinden om robots zelf te craften in deze bende :+
pi_180762937
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:36 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ik bouw altijd stroompalen naast m'n treinrails.
Deed ik eerst ook, maar die worden wel weer gemold door biters als je die ergens in de buurt hebt zitten. Bovendien liggen resources in die railworlds best ver uit elkaar dus je mag aardig wat paaltjes zetten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180763348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:14 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Oh... hij heeft hem vergeten lange termijn te maken de oen. :P
:@

Kan een modje misschien de link in de OP aanpassen naar https://discord.gg/KNPGUVA? Dank :X
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180763384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Deed ik eerst ook, maar die worden wel weer gemold door biters als je die ergens in de buurt hebt zitten. Bovendien liggen resources in die railworlds best ver uit elkaar dus je mag aardig wat paaltjes zetten.
Met FARL is dat geen probleem. Heb een mooie blueprint die paaltjes en turrets neer plempt.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180763740
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 10:45 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

:@

Kan een modje misschien de link in de OP aanpassen naar https://discord.gg/KNPGUVA? Dank :X
:Y
pi_180764108
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:59 schreef mschol het volgende:
hier overigensd nog een overzichtje van wat ik heb staan in mijn laatste save,
#spaghettibeltbende ;(
niet echt grootschalig, daar ben ik echt beroerd in :D
ik bouw altijd enorm compact, met rare belt oplossingen tot gevolg

[ afbeelding ]

zoals je kan zien is mijn base wel voorbereid op robots (deels) maar ik moet nog even de juiste manier vinden om robots zelf te craften in deze bende :+
Goed begin O+ ik denk dat je nu alles een beetje moet uitbreiden als in , meer ruimte tussen al je fabrieken maken en ervoor zorgen dat je groen infinitief kan uitbreiden . :D Ergens een plek voor stations maken. :Y) ? Nog best weinig smelters voor Ore :o datzou ik verdriedubbelen . O+
Redacted
pi_180764193
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:59 schreef mschol het volgende:
hier overigensd nog een overzichtje van wat ik heb staan in mijn laatste save,
#spaghettibeltbende ;(
niet echt grootschalig, daar ben ik echt beroerd in :D
ik bouw altijd enorm compact, met rare belt oplossingen tot gevolg

[ afbeelding ]

zoals je kan zien is mijn base wel voorbereid op robots (deels) maar ik moet nog even de juiste manier vinden om robots zelf te craften in deze bende :+
Pff, dit is pas spaghetti:



M'n 1e setup voor wat copper, iron en steel. Links hiervan komt straks m'n echte fabriek, en als dit allemaal op is gaat het plat en komt er m'n energie farm :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180764312
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:28 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Pff, dit is pas spaghetti:

[ afbeelding ]

M'n 1e setup voor wat copper, iron en steel. Links hiervan komt straks m'n echte fabriek, en als dit allemaal op is gaat het plat en komt er m'n energie farm :P
Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnen :')
Get on this level:



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 11:40:23 ]
pi_180764461
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnen :')
Get on this level:

[ afbeelding ]
:o Oke, dit triggered wel een beetje m'n ocd :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180764470
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

:o Oke, dit triggered wel een beetje m'n ocd :D
Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developers _O_ _O-
pi_180764509
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developers _O_ _O-
Developer did it on purpose :D hoop ik.
Redacted
pi_180764573
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developers _O_ _O-
:'( :'(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180764590
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:45 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Developer did it on purpose :D hoop ik.
Ooit gelezen op een van die developer-blogs, hij vindt dit gewoon leuker dan van die steriele main bus-omgevingen.

Juist dat puzzelen of je nog net ergens een belt of pipe langsgewurgd krijgt, vindt ie zelf leuk. Valt wat voor te zeggen :T
pi_180764607
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:50 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ooit gelezen op een van die developer-blogs, hij vindt dit gewoon leuker dan van die steriele main bus-omgevingen.

Juist dat puzzelen of je nog net ergens een belt of pipe langsgewurgd krijgt, vindt ie zelf leuk. Valt wat voor te zeggen :T
dat is echt iets van hang mezelf op :7 Maarja developers zijn dan ook van het type.. wat doe ik mezelf toch weer aan. :D .
Redacted
pi_180764614
Ik begin doorgaans wel met zo'n strakke main bus, maar omdat ik meestal met bob's of Angel's mods speel, en niet aan vooruit plannen doe, eindig ik vaak ook met van die rare belts en pipes overal doorheen. O-)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180764803
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik begin doorgaans wel met zo'n strakke main bus, maar omdat ik meestal met bob's of Angel's mods speel, en niet aan vooruit plannen doe, eindig ik vaak ook met van die rare belts en pipes overal doorheen. O-)
uiteindelijk zal ik daar ook weer naartoe gaan, science 3 loopt er nu ook kriskras doorheen

metal ore moet ik uitbreiden, maar dat moet ik nog even plannen
overigens kan ik horizontaal perfect uitbreiden, allles kan ik in het zicht houden :+
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 12:28:01 #92
159966 lifeblind
pi_180765347
Dacht toch echt dat ik die link niet op expire gezet had voor discord :@ Maar goed, als mensen eenmaal op discord zitten komt het wel goed als je me daar even op aanspreekt.

Met betrekking tot power, solar is voor megabases een must, omdat de fluid mechanics van het spel de performance dermate naar beneden trekken dat het onspeelbaar wordt, en solar heeft daar geen last van. Nuclear is leuk, maar gewoon te zwaar daarvoor omdat het spel continu bezig is met de water mechanics.

En natuurlijk altijd stroom langs je powerrails, gewoon zorgen dat je de biters per definitie al op afstand houd :P Ik doe sowieso ook altijd mn groene en rode wire langs mn treinrails, zodat ik daar dan ook overal gebruik van kan maken. Zoals dit:

pi_180765465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:28 schreef lifeblind het volgende:
En natuurlijk altijd stroom langs je powerrails, gewoon zorgen dat je de biters per definitie al op afstand houd :P Ik doe sowieso ook altijd mn groene en rode wire langs mn treinrails, zodat ik daar dan ook overal gebruik van kan maken. Zoals dit:
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 12:37:32 #94
159966 lifeblind
pi_180765537
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_180765545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:37 schreef lifeblind het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik snap gewoon nog steeds de ballen van die circuits. Dit weekend ben ik er weer ^O^
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 12:41:33 #96
159966 lifeblind
pi_180765628
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:37 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik snap gewoon nog steeds de ballen van die circuits. Dit weekend ben ik er weer ^O^
Ik ben er zelf zondag weer, als we dan treinen hebben, en wat outposts (er is een heel mooi oilfield met 11.000% yield in de buurt O+ ), kan ik wel eens uitleggen hoe je dit soort dingen maakt: (supply/demand automatisch berekenen en de juiste hoeveelheid treinen sturen, eigenlijk wat LTN doet maar dan in vanilla :7

pi_180765646
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:41 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ik ben er zelf zondag weer, als we dan treinen hebben, en wat outposts (er is een heel mooi oilfield met 11.000% yield in de buurt O+ ), kan ik wel eens uitleggen hoe je dit soort dingen maakt: (supply/demand automatisch berekenen en de juiste hoeveelheid treinen sturen, eigenlijk wat LTN doet maar dan in vanilla :7

[ afbeelding ]
aargh wat doet dat ik aargh

Ik krijg het al niet voor elkaar om een treinkruising te maken :')
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 12:45:46 #98
159966 lifeblind
pi_180765719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:42 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

aargh wat doet dat ik aargh

Ik krijg het al niet voor elkaar om een treinkruising te maken :')
Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen maken :+
pi_180765751
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:45 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen maken :+
Ja dat zal ik uiteindelijk ook maar moeten doen ja :+
pi_180766136
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:45 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen maken :+
Klinkt bekend :P

M'n trein boek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 13:17:36 #101
159966 lifeblind
pi_180766335
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnen :')
Get on this level:

[ afbeelding ]
Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzo :')
pi_180766446
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:17 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzo :')


:D :D :D
Redacted
pi_180767192
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:17 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzo :')
Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wil :+
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 13:55:33 #104
159966 lifeblind
pi_180767366
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wil :+
Oh zou ook kunnen, dan was ik ff in de war :P

Op zich snap ik wl waarom spaghetti aantrekkelijk kan zijn,, zeker omdat je korte lijnen enzo hebt (naja...), maar ik kan er echt totaal niet tegen in mn eigen bases :')
pi_180767541
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wil :+
Graag O+ ,
Redacted
pi_180767558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:55 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Oh zou ook kunnen, dan was ik ff in de war :P

Op zich snap ik wl waarom spaghetti aantrekkelijk kan zijn,, zeker omdat je korte lijnen enzo hebt (naja...), maar ik kan er echt totaal niet tegen in mn eigen bases :')
Handig op korte termijn, kut op langere . net als software bugs voor kleine fixes. O+
Redacted
pi_180767562
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:02 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Graag O+ ,
godverkut ik hoopte dat je dat niet zo vragen ;(

Naja, ff zoeken dan maar :+
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 14:09:37 #108
159966 lifeblind
pi_180767728
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:02 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Handig op korte termijn, kut op langere . net als software bugs voor kleine fixes. O+
Haha inderdaad. Merk ook dat er best veel overeenkomsten zijn met Factorio en m'n werk, aangezien ik namelijk ook software developer ben IRL :D
pi_180767851
Hebbes:

Dit artikel: https://www.factorio.com/blog/post/fff-187
En in dit artikel verwijst hij naar dit imgur-album: https://imgur.com/a/qDDs1

In dat album legt hij dus zijn hele basis uit. De reden voor die spaghetti?

quote:
You can probably tell that I hate the typical straight main bus factories. The system in here is the same, everything is always split by a splitter when going somewhere, but the organic layout is what makes it feel my own. It also gives me at least some space constraints. Since the map is infinite, the problematic points are always inside of the factory, and I love finding extra few tiles here and there to be able to drag an extra belt or pipe through the whole factory.

This to me is the core of all this mayhem. This base has existed from basically the start of the game, except at that point it was relatively cute and simple. Now it is a gluttonous monstrosity, waiting to devour any and all you feed to it. It also produces almost everything craftable in the game. Refinery products in solid form are delivered by train whenever possible, but lubricant has to be produced locally. Due to that I am using basic oil processing as that gives more heavy oil.
pi_180767990
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:09 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Haha inderdaad. Merk ook dat er best veel overeenkomsten zijn met Factorio en m'n werk, aangezien ik namelijk ook software developer ben IRL :D
ik ook O+
Redacted
pi_180768162


did I ever tell you the definition of spaghetti?



[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 14:28:04 ]
pi_180771040
zo, even naar een flamethrower toe gewerkt.., burn all forests })
pi_180782040
De FOK!torio server in al zijn huidige glorie:

No amount of money ever bought a second of time.
pi_180803029
Ook ff een screenshotje van mijn basis. Eilandstart, heb net een eerste brug gemaakt naar het vasteland en de olievelden veiliggesteld.

There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_180803121
Die railsignals snap ik echt voor geen meter. Klinkt heel simpel gewoon zo'n chain signaal voor je kruispunt en die andere erna, maar mijn treinen staan maar stom te wachten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180822805
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 23:10 schreef Monolith het volgende:
Die railsignals snap ik echt voor geen meter. Klinkt heel simpel gewoon zo'n chain signaal voor je kruispunt en die andere erna, maar mijn treinen staan maar stom te wachten.
Is de boel verstopt geraakt of kunnen ze geen path vinden?
pi_180822922
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:58 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Is de boel verstopt geraakt of kunnen ze geen path vinden?
Vooral verstopt, maar ben er inmiddels uitgekomen. Had een drietal lijnen die elkaar niet raakten en toen een nieuwe die door die drie anderen heenging. Had eerst niet helemaal door hoe chain vs normale signalen werkten en vervolgens was het nog een puzzelen om overal de juiste signalen te plaatsen. Inmiddels rijdt alles weer soepel.

Nu nog even weer een nieuwe route voor steenkool en ondertussen nucleaire energie onderzoeken en eens aan de slag met uranium. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180823893
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vooral verstopt, maar ben er inmiddels uitgekomen. Had een drietal lijnen die elkaar niet raakten en toen een nieuwe die door die drie anderen heenging. Had eerst niet helemaal door hoe chain vs normale signalen werkten en vervolgens was het nog een puzzelen om overal de juiste signalen te plaatsen. Inmiddels rijdt alles weer soepel.

Nu nog even weer een nieuwe route voor steenkool en ondertussen nucleaire energie onderzoeken en eens aan de slag met uranium. :P
zijn we ook net met uranium aan de slag eerste Giga reactor is onderweg. O+
Redacted
pi_180825301
Giga reactor staat inmiddels bijna en is deels in bedrijf genomen. Straks in al zijn glorie 1,76 gigawatt aan stroom productie _O_
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2018 @ 00:08:10 #120
159966 lifeblind
pi_180825342
*O*

En onze huidige basis in al zijn glorie :7

pi_180828455
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 00:08 schreef lifeblind het volgende:
*O*

En onze huidige basis in al zijn glorie :7

[ afbeelding ]
Die muur _O_

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 23:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ook ff een screenshotje van mijn basis. Eilandstart, heb net een eerste brug gemaakt naar het vasteland en de olievelden veiliggesteld.

[ afbeelding ]
Leuke map wel, zelf gemaakt?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180829376
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 07:44 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Leuke map wel, zelf gemaakt?
Nee, gejat van een reddit-post.

https://www.reddit.com/r/(...)start_railworld_map/
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_180829437
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:51 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

zijn we ook net met uranium aan de slag eerste Giga reactor is onderweg. O+
Ik moet nog wel uitzoeken hoe dat precies werkt. Volgens mij is er wel een tutorial voor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180831848
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 00:08 schreef lifeblind het volgende:
*O*

En onze huidige basis in al zijn glorie :7

[ afbeelding ]
Hoe gaan we hierna om met de biters? Want ze worden steeds groter in aantallen. :D Wat is onze strategie en wat werkt? :P en note we hebben meer "repairs" nodig voor de muur er zitten nog geen bots om de muur om de muur te versterken / repairen.
Redacted
pi_180831994
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:26 schreef Vanillekwark het volgende:
[ afbeelding ]

did I ever tell you the definition of spaghetti?
Nice , ik zie het nu pas :D
Redacted
pi_180832019
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:28 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Nice , ik zie het nu pas :D
Dat stukje in het midden ook echt he _O-
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2018 @ 12:42:25 #127
159966 lifeblind
pi_180832307
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:16 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Hoe gaan we hierna om met de biters? Want ze worden steeds groter in aantallen. :D Wat is onze strategie en wat werkt? :P en note we hebben meer "repairs" nodig voor de muur er zitten nog geen bots om de muur om de muur te versterken / repairen.
Volgende stap is flamethrowers, en het bot netwertk van de muur compleet los houden, en volgooien met bots, met op enkele plaatsen een supply depot. En daarna artillery O+
pi_180833494
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:42 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Volgende stap is flamethrowers, en het bot netwertk van de muur compleet los houden, en volgooien met bots, met op enkele plaatsen een supply depot. En daarna artillery O+
En dat laten draaien op Zonne-energie? :P .
Redacted
pi_180833525
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:26 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Nee, gejat van een reddit-post.

https://www.reddit.com/r/(...)start_railworld_map/
Nice, daar ga ik eens op verder. Leuke map ^O^
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2018 @ 17:42:23 #130
159966 lifeblind
pi_180838351
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:32 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

En dat laten draaien op Zonne-energie? :P .
Yup, uiteindelijk een gebied wat de helft is van waar we nu een muur om hebben volplempen met solar en gaan :7
pi_180849079
Nieuwe screenshot van de kaart ? :) we gaan namelijk best snel nu met zijn 3 a 4en ? :P

we missen nog :
- Groot Zonnepaneel gebied.
- Groot smelting gebied
- Green circuits area
- Trein depot voor Ore aanlevering.
- Upgraded defense line met Oil.
- Auto expansion? :D (Turret train idee)

Welke prioriteit hebben is mij nog de vraag? :P Maar we komen er wel O+

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 07:44 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Die muur _O_

[..]
Muur is in het zuiden alweer uitgebreid, ik vond ze iets wat te dichtbij komen, vervolgens viel de stroom uit en ik maar foeteren dat de stroom weg was. Zo van waarom werkt dat nuclear design niet :D Water bleek op te zijn en de nuclear power ging niet aan. Vervolgens werd de basis aangevallen van ALLE kanten xD. Na verloop van tijd rond 23:00 kwam Lifeblind terug en die kickte de stroom aan, weet nog niet geheel zeker wat de druppel deed overlopen , maar door meer solar panels te plaatsen lijkt de stroom weer te werken. Tjernobyl (onze nuclear mining grond) wordt vanavond aangesloten.

Er zijn minstens 900 lasers aan de brownout doodgegaan de basis zelf heeft amper schade. De muur wel, daarbij zijn we een stuk langs gegaan om de muur weer te repareren.

De zuidmuur uitbreiding in zijn glorie is een goed begin O+ .

Wat heb ik ervan geleerd? Altijd nood stroom ergens hebben. Kortom meer solar panels EVERYWHERE!

[ Bericht 50% gewijzigd door cablegunmaster op 31-07-2018 09:59:03 ]
Redacted
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2018 @ 10:09:49 #132
159966 lifeblind
pi_180849888
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 09:10 schreef cablegunmaster het volgende:
Nieuwe screenshot van de kaart ? :) we gaan namelijk best snel nu met zijn 3 a 4en ? :P

we missen nog :
- Groot Zonnepaneel gebied.
- Groot smelting gebied
- Green circuits area
- Trein depot voor Ore aanlevering.
- Upgraded defense line met Oil.
- Auto expansion? :D (Turret train idee)

Welke prioriteit hebben is mij nog de vraag? :P Maar we komen er wel O+

[..]

Muur is in het zuiden alweer uitgebreid, ik vond ze iets wat te dichtbij komen, vervolgens viel de stroom uit en ik maar foeteren dat de stroom weg was. Zo van waarom werkt dat nuclear design niet :D Water bleek op te zijn en de nuclear power ging niet aan. Vervolgens werd de basis aangevallen van ALLE kanten xD. Na verloop van tijd rond 23:00 kwam Lifeblind terug en die kickte de stroom aan, weet nog niet geheel zeker wat de druppel deed overlopen , maar door meer solar panels te plaatsen lijkt de stroom weer te werken. Tjernobyl (onze nuclear mining grond) wordt vanavond aangesloten.

Er zijn minstens 900 lasers aan de brownout doodgegaan de basis zelf heeft amper schade. De muur wel, daarbij zijn we een stuk langs gegaan om de muur weer te repareren.

De zuidmuur uitbreiding in zijn glorie is een goed begin O+ .

Wat heb ik ervan geleerd? Altijd nood stroom ergens hebben. Kortom meer solar panels EVERYWHERE!
Ik denk dat we eerst stroom moeten stabiliseren (dus uranium aanvoer constant enzo), en in ieder geval moeten zorgen dat de resources in de basis fatsoenlijk lopen, zodat we kunnen werken richting in ieder geval wat raketten lanceren. Echter is dat wel iets wat schaalbaar moet zijn, dus wellicht daar vandeweek een keer over op discord wat over overleggen.

Basis begint in ieder geval vorm te krijgen nu. Biters kunnen we redelijk goed op afstand houden, al worden ze wel sterker, evolution is nu 93.5%. Denk dat het volgende is waar we aan kunnen werken is modules voor specifieke taken, en die met treinen aan elkaar te knopen, zoals (beaconed) smelting, massa green circuit productie etc.

En langzaam alle tijdelijke dingen in de hoofdbasis opruimen :D (lees: ik rij te veel met een auto tegen zooi op/naast de paden aan :') )
pi_180851768
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:09 schreef lifeblind het volgende:

[..]
En langzaam alle tijdelijke dingen in de hoofdbasis opruimen :D (lees: ik rij te veel met een auto tegen zooi op/naast de paden aan :') )
Roads gaan Carven. :D en dan geen onlogische roads aanmaken. Altijd opelkaar laten aankloppen en anders spul verplaatsen? Zoals je gister zei : "Goh de weg klopt niet aan elkaar" Dan juist of niet aanleggen of verplaatsen? :P

Kost moeite maar in de long run hebben we er zoveel profijt van :Y Dat we niet plots raar moeten rijden.
Redacted
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2018 @ 12:01:30 #134
159966 lifeblind
pi_180851848
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:57 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Roads gaan Carven. :D en dan geen onlogische roads aanmaken. Altijd opelkaar laten aankloppen en anders spul verplaatsen? Zoals je gister zei : "Goh de weg klopt niet aan elkaar" Dan juist of niet aanleggen of verplaatsen? :P

Kost moeite maar in de long run hebben we er zoveel profijt van :Y Dat we niet plots raar moeten rijden.
Inderdaad, al zal de basis vrij weinig echt groeien nog. Het enige grote wat er nu nog bij komt is een groot station en een stacker daarvoor, en alles wat we nodig hebben om raketten te kunnen lanceren. De rest zal toch per trein moeten, en de treinsporen in duidelijke blokken verdelen vind ik persoonlijk iets belangrijker :P
pi_180851886
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:01 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Inderdaad, al zal de basis vrij weinig echt groeien nog. Het enige grote wat er nu nog bij komt is een groot station en een stacker daarvoor, en alles wat we nodig hebben om raketten te kunnen lanceren. De rest zal toch per trein moeten, en de treinsporen in duidelijke blokken verdelen vind ik persoonlijk iets belangrijker :P
Helder, daarom hebben we allemaal een andere prio :D En toch komt het allemaal "af". :*
Redacted
pi_180851967
Ik ben mijn basis juist aan het spaghettify-en. Weg met logica en plannen, hoera organisch groeien!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2018 @ 12:06:03 #137
159966 lifeblind
pi_180851980
Overigens wil ik nog een death counter gaan bouwen, ben gisteren (natuurlijk) al weer overhoop gereden door een trein toen ik wat werk aan het spoor aan het doen was :')
pi_180851984
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik ben mijn basis juist aan het spaghettify-en. Weg met logica en plannen, hoera organisch groeien!
Veel "Groei" komt er na spaghetti niet is mijn ervaring . :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:06 schreef lifeblind het volgende:
Overigens wil ik nog een death counter gaan bouwen, ben gisteren (natuurlijk) al weer overhoop gereden door een trein toen ik wat werk aan het spoor aan het doen was :')
Heb je al de mods erin gezet? Eeuwig levend corps? :P
Redacted
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2018 @ 12:08:56 #139
159966 lifeblind
pi_180852047
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:06 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Veel "Groei" komt er na spaghetti niet is mijn ervaring . :D

[..]

Heb je al de mods erin gezet? Eeuwig levend corps? :P
Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes :{w )
pi_180852074
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes :{w )
ik zat eerst te denken aan far reach? :P maar of dat nou goed is, dan versla je het nut van "bots" een beetje.
Redacted
pi_180852241
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes :{w )
Ik zou zeggen: "Dead corpse infinite welke mod dat ook was? staat in discord, en waypoint voor je dooie lichaam :D "
Redacted
pi_180852758
Wat is eigenlijk handig qua power?
Nuclear ben ik nog aan het onderzoeken, maar zou snel klaar moeten zijn.
Solar is wel ideaal omdat je niet afhankelijk bent van aanvoer, maar je lijkt toch wel heel veel panels / capacitators en ook ruimte nodig te hebben voor een beetje fatsoenlijke stroomoutput.
Sowieso wordt het weer tijd om de muur van m'n basis een stuk te verleggen voor wat meer lebensraum. :P

Ik vind outposts ook nog wel tricky. Zo langzamerhand worden alle outpost wel steeds iets zwaarder aangevallen door biters en met gewone turrets raakt de ammo wel ergens een keer op. Misschien dat eens een flinke veegactie moet doen langs alle biternests die in de buurt liggen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180852800
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:49 schreef Monolith het volgende:
Wat is eigenlijk handig qua power?
Nuclear ben ik nog aan het onderzoeken, maar zou snel klaar moeten zijn.
Solar is wel ideaal omdat je niet afhankelijk bent van aanvoer, maar je lijkt toch wel heel veel panels / capacitators en ook ruimte nodig te hebben voor een beetje fatsoenlijke stroomoutput.
Sowieso wordt het weer tijd om de muur van m'n basis een stuk te verleggen voor wat meer lebensraum. :P

Ik vind outposts ook nog wel tricky. Zo langzamerhand worden alle outpost wel steeds iets zwaarder aangevallen door biters en met gewone turrets raakt de ammo wel ergens een keer op. Misschien dat eens een flinke veegactie moet doen langs alle biternests die in de buurt liggen. :P
als je megabase gaat altijd solar, fluid mechanics zijn een bitch op grote schaal, dan kan je je UPS gedag zeggen.
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2018 @ 12:52:23 #144
159966 lifeblind
pi_180852820
Dit inderdaad ^

Bijkomend nadeel van nuclear is dat je allerlei truukjes moet toepassen met het circuit network en stoom opslag omdat fuel cells altijd gewoon opgaan, of je nu wel of niet stroom aan het verbruiken bent.

EDIT: overigens vind ik nuclear wel ideaal voor mid-game omdat je gewoon een tijd lang geen zorgen hoeft te maken over power.

[ Bericht 22% gewijzigd door lifeblind op 31-07-2018 13:00:24 ]
pi_180852909
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:06 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Veel "Groei" komt er na spaghetti niet is mijn ervaring . :D

Jawel joh. Maar sowieso is het voor mij na het lanceren van een raket ook wel weer snel klaar meestal.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_180853037
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:59 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Jawel joh. Maar sowieso is het voor mij na het lanceren van een raket ook wel weer snel klaar meestal.
oh dan juist moet je een giga fabriek beginnen en keiharde aanval op de biters beginnen O+ .
Redacted
pi_180853118
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes :{w )
Geef mij godverdomme mijn Squeek Through :( Even distribution mod zou ook erg welkom zijn, en Auto Fill.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180853372
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:51 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

als je megabase gaat altijd solar, fluid mechanics zijn een bitch op grote schaal, dan kan je je UPS gedag zeggen.
Dat was vrij veel jargon, maar volgens Google betekent dit dat je bak het dan gewoon niet meer trekt.
Denk dat ik maar eens even flink wat panels en capacitators moet gaan bouwen. Volgens Google is de ratio 20:24 per MW benodigde power. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180853409
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat was vrij veel jargon, maar volgens Google betekent dit dat je bak het dan gewoon niet meer trekt.
Denk dat ik maar eens even flink wat panels en capacitators moet gaan bouwen. Volgens Google is de ratio 20:24 per MW benodigde power. :P
ja dan trekt je bak het niet meer ja :T
pi_180853417
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:27 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

ja dan trekt je bak het niet meer ja :T
Dan moet die meer danoontje hebben O+ .
Redacted
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')