abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2018 @ 15:56:16 #161
159966 lifeblind
pi_180983616
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:45 schreef cablegunmaster het volgende:
Top nieuw screenshot van MP ? we gaan best hard heb ik het idee :D Ik heb alweer zuiden alweer gecleared, daar heb ik nog een gat zitten wat dicht moet waar ze natuurlijk net doorheen kunnen lopen.
Dat had ik gemerkt zaterdag. Was een uurtje of 2 aan 't klooien met treinsporen in het noorden, kijk een keer op de map, 8 nieuwe bases gespawned :+

Ondertussen hebben we ook Atomic Artillery draaien op de server, dus eh... ja :D

Ondanks dat we nog geen enkel iets gemaakt hebben voor rockets, gaan we inderdaad best lekker. Ik ben voornamelijk troep aan het opruimen geweest van allerlei random geplaatste miners enzo om dingen leeg te trekken enzo, en we komen langzaamaan op een fatsoenlijke basis.
pi_180983773
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:56 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Dat had ik gemerkt zaterdag. Was een uurtje of 2 aan 't klooien met treinsporen in het noorden, kijk een keer op de map, 8 nieuwe bases gespawned :+

Ondertussen hebben we ook Atomic Artillery draaien op de server, dus eh... ja :D

Ondanks dat we nog geen enkel iets gemaakt hebben voor rockets, gaan we inderdaad best lekker. Ik ben voornamelijk troep aan het opruimen geweest van allerlei random geplaatste miners enzo om dingen leeg te trekken enzo, en we komen langzaamaan op een fatsoenlijke basis.
Dat was ik niet, geen idee wie wel, was wel een ore patche aan het leeg minen . :P Dat in de weg zat .
Redacted
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2018 @ 16:09:28 #163
159966 lifeblind
pi_180983931
Oh het was gewoon allerlei verschillende zooi van iedereen van de starterbase enzo. Gelukkig begint alles rondom de huidige base een beetje op te raken in ieder geval, wat wel zo prettig is.
pi_180984054
Ik wilde vandeweek joinen maar had de mods niet :'(
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2018 @ 16:21:13 #165
159966 lifeblind
pi_180984272
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:14 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik wilde vandeweek joinen maar had de mods niet :'(
Staat een lijstje met wat we gebruiken in #server-info op discord :7
pi_180984517
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:21 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Staat een lijstje met wat we gebruiken in #server-info op discord :7
oh okok zal vanavond even kijken
pi_180985192
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:14 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik wilde vandeweek joinen maar had de mods niet :'(
Gewoon installeren 1 voor 1? :P Dan is het geen issue O+ en kom als je joined ook tegelijk op discord. dan zie je of er anderen zijn O+ . Ik ben er meestal tussen 22:00 - 0:00.
Redacted
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2018 @ 16:59:51 #168
159966 lifeblind
pi_180985267
Volgens mij stond het nog wel op de planning voor v0.17 om mods op een server automatisch op een client te installeren/activeren, maar de precieze werking was nog even onduidelijk. Sowieso mis ik voor multiplayer een knopje 'Sync active mods' zoals singleplayer ook heeft.
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2018 @ 00:33:51 #169
159966 lifeblind
pi_181488070
Tijd voor een nieuwe uitdaging. Alle Bob en Angel mods, go! :7
pi_181490192
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:33 schreef lifeblind het volgende:
Tijd voor een nieuwe uitdaging. Alle Bob en Angel mods, go! :7
Arne cpu :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2018 @ 09:58:41 #171
159966 lifeblind
pi_181491780
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 07:34 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Arne cpu :D
:D

Heb gelukkig een i7 7700K, dus dat duurt wel even voordat 'ie het moeilijk krijgt.

Gisteren uiteindelijk maar een uurtje of 2 nog gespeeld, dit kost echt nu veel meer planning dan normaal

* lifeblind mompelt iets over cityblocks
pi_181492666
Alleen al om met die 2 mod packs te kunnen spelen overweeg ik een nieuwe pc :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_181499272
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:58 schreef lifeblind het volgende:
* lifeblind mompelt iets over cityblocks
Je hebt ook goede planning nodig in dit spel . :D :Y
Redacted
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2018 @ 16:25:00 #174
159966 lifeblind
pi_181499400
Naja het voordeel van cityblocks is dat je gewoon hele duidelijke blokken hebt die gewoon 1 ding kunnen, om het hele spaghetti gebeuren nog meer te beperken. Vind alleen in de eerste 30 minuten al alles uitplannen weer net iets te veel van het goede :')
  † In Memoriam † maandag 10 september 2018 @ 11:10:58 #175
159966 lifeblind
pi_181813680
Dit weekend maar weer eens verder gegaan samen met cablegunmaster op de foktorio server. In principe een hele hoop opgeruimd/verbeterd. Alle smelting gaat nu netjes via beaconed electric furnaces, green en red circuits in de base zelf zijn ondertussen ook al beaconed en een stuk vlotter. En overal vliegen bots O+

Ondertussen op 11 gelanceerde raketten, met ongeveer 115 uur speeltijd, dus zodra we de hoofdbase klaar hebben, kunnen we gaan expanden *O*

Screenshots volgen nog vanavond :+
pi_181813708
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 16:25 schreef lifeblind het volgende:
Naja het voordeel van cityblocks is dat je gewoon hele duidelijke blokken hebt die gewoon 1 ding kunnen, om het hele spaghetti gebeuren nog meer te beperken. Vind alleen in de eerste 30 minuten al alles uitplannen weer net iets te veel van het goede :')
Mwhoah... gedeeltelijk, eerste 30 min is ook weer wat teveel van het goede, maar het helpt wel op long run "ALS " je erover nadenkt .. net zoals software , hoe eerder , hoe goedkoper de verandering (minder werk). :D
Redacted
  † In Memoriam † maandag 10 september 2018 @ 11:18:20 #177
159966 lifeblind
pi_181813800
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:12 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Mwhoah... gedeeltelijk, eerste 30 min is ook weer wat teveel van het goede, maar het helpt wel op long run "ALS " je erover nadenkt .. net zoals software , hoe eerder , hoe goedkoper de verandering (minder werk). :D
Naja, met cityblocks zit je er meteen aan vast, dus dan moet je wel :+ Nou moet ik wel zeggen dat m'n bob+angels playthrough zowel de eerste keer met de volledige modpacks is, en de eerste keer hele duidelijke cityblocks, en dan kan 't wat overweldigend zijn omdat er zoveel tussenstappen zijn die ik langzaam aan t uitvinden ben
pi_181813812
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:18 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Naja, met cityblocks zit je er meteen aan vast, dus dan moet je wel :+ Nou moet ik wel zeggen dat m'n bob+angels playthrough zowel de eerste keer met de volledige modpacks is, en dan ook meteen met cityblocks kan 't wat overweldigend zijn omdat er zoveel tussenstappen zijn die ik langzaam aan t uitvinden ben
Is dat niet met elke "eerste map ooit" van Factorio? :D
De eerste is overweldigend en daarna bedenk je steeds meer hoe je het wil indelen.
Redacted
  † In Memoriam † maandag 10 september 2018 @ 11:20:11 #179
159966 lifeblind
pi_181813840
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:18 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Is dat niet met elke "eerste map ooit" van Factorio? :D
De eerste is overweldigend en daarna bedenk je steeds meer hoe je het wil indelen.
Klopt, al dacht ik na zoveel honderden uren dat ik dat op zich al wel kon voordat ik met bob+angels begon :')
pi_181813969
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:20 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Klopt, al dacht ik na zoveel honderden uren dat ik dat op zich al wel kon voordat ik met bob+angels begon :')
Mwhoah , zelfs met onze huidige server,

Eigenlijk zouden we alleen meteen het product moeten afleveren op de band, en niet de smelters array voor moeten hebben,
die zouden we nog apart kunnen aanleveren. :P bedenk ik me,

zodat de aanlevering afhankelijk is van treinen in plaats van een smelter array. :P
(verplaatsing van het knelpunt, naar treinen ) in plaats van de array.

Voordeel: opschaling gaat hierdoor wat gemakkelijker.
Redacted
  † In Memoriam † maandag 10 september 2018 @ 11:34:55 #181
159966 lifeblind
pi_181814050
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:29 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Mwhoah , zelfs met onze huidige server,

Eigenlijk zouden we alleen meteen het product moeten afleveren op de band, en niet de smelters array voor moeten hebben,
die zouden we nog apart kunnen aanleveren. :P bedenk ik me,

zodat de aanlevering afhankelijk is van treinen in plaats van een smelter array. :P
(verplaatsing van het knelpunt, naar treinen ) in plaats van de array.

Voordeel: opschaling gaat hierdoor wat gemakkelijker.
Wat we nu in onze main base hebben is alleen daar voor bedoeld, de grote science / rocket productie gaat allemaal ergens ver weg gebeuren en komt niet meer in de base, maar daar moeten we een HOOP dingen voor maken voor we dat makkelijk kunnen. Het beetje science wat we nu doen is eigenlijk alleen maar om 't hele proces wat te versnellen eigenlijk. Uiteindelijk hebben we straks een paar grote smelterijen voor alles, maar dan wordt t ook een hoop circuit network magic :+
pi_181814287
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:34 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Wat we nu in onze main base hebben is alleen daar voor bedoeld, de grote science / rocket productie gaat allemaal ergens ver weg gebeuren en komt niet meer in de base, maar daar moeten we een HOOP dingen voor maken voor we dat makkelijk kunnen. Het beetje science wat we nu doen is eigenlijk alleen maar om 't hele proces wat te versnellen eigenlijk. Uiteindelijk hebben we straks een paar grote smelterijen voor alles, maar dan wordt t ook een hoop circuit network magic :+
Dan moet ik zelf ook maar een paar geintjes opzoeken om het trein netwerk te verbeteren. :D
Redacted
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2018 @ 01:02:48 #183
159966 lifeblind
pi_181830078
Kleine update! We zijn langzaam naar het oosten aan het uitbreiden, omdat daar meer olie is, en grotere patches met alles! De main basis in het midden draait op zich wel, science en rockets kabbelen langzaam voort, dus we hebben in ieder geval wat research. Hier en daar nog wat stukken muur rechttrekken enzo, en we kunnen volle bak uitbreiden!

pi_181833009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef lifeblind het volgende:
Kleine update! We zijn langzaam naar het oosten aan het uitbreiden, omdat daar meer olie is, en grotere patches met alles! De main basis in het midden draait op zich wel, science en rockets kabbelen langzaam voort, dus we hebben in ieder geval wat research. Hier en daar nog wat stukken muur rechttrekken enzo, en we kunnen volle bak uitbreiden!

[ afbeelding ]
Jep, ik clearen , jij bouwt het aan, het gaat best lekker zo, eindelijk het woestijn gedeelte overgenomen (die heb ik wel 4 x minstens gecleared. ) omdat ze steeds terugkwamen . :D

Beetje bij beetje trekken we het recht. Ik vind het wel grappig , meeste van jou bouwsel is al tig keer aangepast en toch zie je random op de kaart nog steeds zonnepanelen staan. Opzich niet zo erg maar het oogt grappig.

we moeten ook maar het 4e kruispunt rechtsboven maken , maar dat kan pas als we alle ijzer daar weg hebben gehaald :Y (ook geen kleine klus). Dat moeten we maar eens aansluiten op het netwerk. Dan kan de knik uit die bocht ook weg.

[ Bericht 7% gewijzigd door cablegunmaster op 11-09-2018 10:20:48 ]
Redacted
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2018 @ 12:42:27 #185
159966 lifeblind
pi_181835744
Ik ben in principe gewoon begonnen met het reorganiseren van de hele base. Links bij de smelters/station begonnen, en langzaamaan naar rechts werken, oude meuk wat niet meer nodig is (zoals de oude green en red circuit builds) weg, oude oil processing (zoals plastic en sulfuric acid), kan straks ook weg, ivm opschalen olie. Science production kan straks ook weg uit de main base zodra we losse modules hebben. Dan is de main base niets meer dan een mall en wellicht science consumer.
pi_181836833
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:42 schreef lifeblind het volgende:
Ik ben in principe gewoon begonnen met het reorganiseren van de hele base. Links bij de smelters/station begonnen, en langzaamaan naar rechts werken, oude meuk wat niet meer nodig is (zoals de oude green en red circuit builds) weg, oude oil processing (zoals plastic en sulfuric acid), kan straks ook weg, ivm opschalen olie. Science production kan straks ook weg uit de main base zodra we losse modules hebben. Dan is de main base niets meer dan een mall en wellicht science consumer.
Top! Meer treintjes , meer kans op doodgaan op het spoor , vaker je lichaam opzoeken. omdat het treinverkeer dodelijk begint te worden. :P Je merkt het al bij de water treinen, daar rijden er al 6 van op en neer. zelfs met de water toevoer heeft het meer treinen nodig. :P
Redacted
pi_182014125
Donderdag avond iedereen is welkom :) ! 20:00 op Foktorio! O+ . Wanneer eigenlijk niet? Maar het lijkt me leuk om met een klein clubje van een man of 4-5 af te spreken voor dit spel. Voorstel.

[ Bericht 19% gewijzigd door cablegunmaster op 20-09-2018 09:06:55 ]
Redacted
pi_182016641


Update ^O^

Overzicht plaatje:


Lifeblind heeft de muur uitgebreid en we hebben nu een trein voor Steen naar landfill met 8 mill patch erachter.

[ Bericht 15% gewijzigd door cablegunmaster op 20-09-2018 07:30:36 ]
Redacted
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2018 @ 10:17:15 #189
159966 lifeblind
pi_182022092
Vanavond in ieder geval weer eens verder, de rest van de nieuwe muur kan in ieder geval gewoon vanaf de map met blueprints geplaatst worden als 't goed is, dus dat kost weinig moeite. En we hebben nu iets van bijna 80 raketten gelanceerd ofzo?
pi_182024189
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:17 schreef lifeblind het volgende:
Vanavond in ieder geval weer eens verder, de rest van de nieuwe muur kan in ieder geval gewoon vanaf de map met blueprints geplaatst worden als 't goed is, dus dat kost weinig moeite. En we hebben nu iets van bijna 80 raketten gelanceerd ofzo?
Dat is best mogelijk, staat het op automatisch? :D
Redacted
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2018 @ 12:09:37 #191
159966 lifeblind
pi_182024269
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:04 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Dat is best mogelijk, staat het op automatisch? :D
Ja natuurlijk :+ Had vorige week wel iets aan elkaar geknoopt met circuits om te zorgen dat er niet een volle belt met satelites gemaakt worden, check nu of er minder dan 8 op de belt liggen voor de silo en dan mag er pas weer wat gemaakt worden. Is anders wel een hele erge resource drain :')
pi_182024985
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:09 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ja natuurlijk :+ Had vorige week wel iets aan elkaar geknoopt met circuits om te zorgen dat er niet een volle belt met satelites gemaakt worden, check nu of er minder dan 8 op de belt liggen voor de silo en dan mag er pas weer wat gemaakt worden. Is anders wel een hele erge resource drain :')
Ach meer aanvoeren, DAT KAN GEREGELD WORDEN :D

Toppunt van resource drain, sattelieten PER TREIN aanvoeren ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door cablegunmaster op 20-09-2018 13:00:10 ]
Redacted
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2018 @ 13:07:41 #193
159966 lifeblind
pi_182025255
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:52 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ach meer aanvoeren, DAT KAN GEREGELD WORDEN :D

Toppunt van resource drain, sattelieten PER TREIN aanvoeren ^O^
Gewoon een 2x8 trein vol :')
pi_182025804
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 13:07 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Gewoon een 2x8 trein vol :')
Klinkt als een goed plan en dat elke minuut O+ vraag me af hoeveel resources dat kost, (het valtr uit te rekenen maar denk wel in de miljoenen. (p/minuut).

[ Bericht 3% gewijzigd door cablegunmaster op 20-09-2018 16:50:29 ]
Redacted
  donderdag 20 september 2018 @ 22:28:04 #195
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_182036760
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2018 13:33 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Klinkt als een goed plan en dat elke minuut O+ vraag me af hoeveel resources dat kost, (het valtr uit te rekenen maar denk wel in de miljoenen. (p/minuut).
Zoek op Google factorio resource calculator.
De eerste 2 hits lijken wel handig maar op me mobiel werkt het niet echt lekker.
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2018 @ 02:33:09 #196
159966 lifeblind
pi_182059953
Ondertussen de transitie naar megabase aan 't maken, aangezien science en rockets langzaamaan doorkabbelen. Hier en daar al wat grote smelters opgezet, en begonnen met een module voor science te kunnen maken, om makkelijk overal neer te plempen en met resources te kunnen volproppen. De grote muur (bot netwerk, self repairing, self building), begint ook een fatsoenlijke vorm aan te nemen, wordt uiteindelijk een mooi vierkant om de binnen basis heen (links en boven is al ver klaar). Verder op 't gemakje bezig met artillery richting biters te schieten :7 Tijd voor solar op grote schaal! :')

En oja, bijna 100 rockets de lucht in geschoten!

pi_182063673
Veel positiefs over gelezen. Misschien zelf maar eens naar kijken.
pi_182070007
Ik heb mijn eerste mod geinstalleerd. De 30 science pack mod :')_!
Speel voor de 1e keer met biters.
220 uur in totaal gespeeld, waarvan inmiddels zo'n 8 uur in huidige game. Nog geen eens staal kunnen researchen, laat staan red belts. _O-
pi_182070321


Dit is het begin om een klein beetje basis te kunnen ontwikkelen. Gelukkig een groot gebied met ijzer (11 miljoen). Zodra staal en medium power poles beschikbaar zijn met betere smeltovens gaat dat helemaal op de schop en zorg ik gelijk voor een (toekomstige) toevoer van meer ijzer via treinen. Treinen, die zijn heel ver weg.



Een klein gedeelte om snel makkelijk wat zaken op te halen. Ik ben constant aan het craften met de hand en nu heb ik iets meer lucht. Ik twijfel nog om een gedeelte er naast te maken met meer iron plates en kolen voor handgranaten en een stuk voor alleen maar bullets. Misschien dat ik nog een belt maak langs een muur met alleen maar bullets. Twijfels nog.



Begin van de bus staat in ieder geval. Onderste 2 zijn gereserveerd voor staal. Ik denk dat ik een tweede bus aan het eind van deze lijn opzet wanneer ik treinen en outposts heb voor de aanvoer van een hoop via de treinen. Meer lijnen met staal, ijzer en koper.





Science kan nu nog niets. Nog geen enkel idee hoe ik dat zometeen allemaal in mijn labs moet pleuren. Ik heb al een uur niets kunnen researchen omdat ik toch echt wat aan defense moest doen en her en der wat mijnen moeten plaatsen. Ik loop nu al achter de feiten aan. Meer mijnen, meer power --> hout nodig --> vervolgens stroom dat een beetje moeilijk doet. :')_!

Deze mod is echt een uitdaging, ik vind hem leuk en als relatieve newbie is het echt fucking awesome als ik uiteindelijk zo'n rocket de lucht in klap. Maar ik heb echt een partij stappen te maken :')_! Eerst maar eens staal krijgen _O-
pi_182379909
Die mod heeft me flink te pakken. Vlak na de screens van vorige posts werd ik overrompeld door biters omdat de evolutie te hard ging. Ben dus opnieuw begonnen.

Redelijk rap een aardige bus op gang gekregen, science liep wel aardig maar ik liep alsnog vast omdat ik veel te veel achter de science produceerde ipv op/aan de bus. Daardoor werd het spaghetti en het ik wel 8 plekken waar ik verschillende olie producten maakte.

Besloten om mijn hele basis op de kop te gooien en eindelijk na 9 uur ploeteren heb ik (met het oog op de toekomst) een beginnend trein netwerk van 4 rails bij elkaar (2x2 richting) en ben ik bezig met het opzetten van een olie laadstation en een unloading van alle olieproducten om door de hele fabriek door te sturen via trein.

Het enige dat ik nog moet doen om dit goed werkende te krijgen is het uitzoeken van circuit network met betrekking tot seinen. Ik heb nu 4 olie laadstations onder elkaar, dezelfde naam gegeven. Ik heb een document gevonden met het instellen van deciders en arithmic deciders en constant combinators, maar het is onsamenhangend om goed te begrijpen zonder veel aan te kloten enzo,
Die Nilaus had een geweldig systeem lopen in zijn community map met treinen, maar hij kon het niet goed genoeg uitleggen.

Zoiets wil ik dus ook, alleen dan niet in blokken maar dat de stations het allemaal zelf regelen en ik niet hoef om te kijken naar dat soort dingen. Alles moet automatisch gaan met treinen en het hele chemische proces ook.

Uitdaging :')_!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')