abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180565330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In Nederland is er een boel goed gegaan. Met de indonesiers, de Hongaren, de Italianen, de Spanjaarden, Chilenen prima. Met de Surinamers eigenlijk ook best goed als je de culturele achterstand in acht neemt. Sowieso staan Suriname en de Antillen niet echt ter beoordeling vind ik, dat is gewoon een historische verplichting, dat is Nederlands eigen fuck up, dat moet je maar nemen zoals het komt.
Met Molukkers hadden we toch ook wel een tijdje een dingetje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:28:07 #152
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180565372
Aanhoudend relevant trouwens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:28:18 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180565376
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:19 schreef Brandaris01 het volgende:
Stel, we laten ons allemaal overtuigen dat uit bepaalde groepen never ever in de Nederlandse samenleving zullen passen. Dat het nooit meer goed komt, al gaan er tien generaties overheen. Omdat ze achterhaalde ideeën hebben. (Waarbij we er voor het gemak maar even vergeten dat wij vrouwen tot in de tweede helft van de vorige eeuw ook als handelingsonbekwaam behandelden).

Wat dan? Wat moet er dan gebeuren?
Die mensen niet meer binnenlaten lijkt me het logische antwoord op die vraag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:28:54 #154
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_180565393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, verwijs me dan maar een (peer reviewed) paper die eenduidig definieert hoe we mensenrassen zouden moeten identificeren.

Laten we nou niet doen alsof rassenleer ook maar iets met wetenschap te maken heeft he.
Oh, je zult mij niet horen beweren dat de klassieke indeling van homo sapiens in drie of vier hoofdgroepen (Kaukasisch, Negroïde, Australoide en Mongoloïde) helemaal of zelfs ook maar ten dele correct is. Ik heb zelf dan ook zeker mijn vragen. Echter, ik heb nog NOOIT een "wetenschappelijk onderzoek" gezien dat deze indeling probeerde te ontkrachten met harde wetenschap i.p.v met hysterische pleidooien en/of angstvisioenen over een potentieel nare toekomst.

Het meest overtuigende wetenschappelijke argument dat steeds weer de kop opsteek is dat er teveel cross-over-genen rondwaren en er dus te weinig raciale puurheid is om te kunnen spreken van rassen. Zit wel wat in, natuurlijk, maar dan vraag ik me ook weer af hoe puur een ras moet zijn.

En niemand hier heeft het over rassenleer, want dat is geen wetenschap. Rassenleer hoort net zo min thuis in dergelijke onderzoeken en publicaties als de progressief-hysterische tegenhanger die je in het door jou gelinkte artikel aantreft.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:29:22 #155
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180565404
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:13 schreef Monolith het volgende:
Singapore schijnt altijd een geweldig voorbeeld te zijn voor een land waar alles geweldig is, dus bij deze. Zooitje Chinezen, Maleiers en Indiërs bij elkaar.
Ja als je het goed geslaagd vind alsde Indiërs als stukken vee in de bus geproptbworden vanaf hun krot en 12 uur per dag voor een jodenfooitje laat werken is dat inderdaad een mooi voorbeeld.

Moderne slavernij, meer is het niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180565427
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat gaan ze bij de VVD natuurlijk niet doen hè, ze hebben net nog een verdrag mede-ondertekend waarbij de Kroaten in de EU mogen komen werken. Inkt is nog nat.
I´m back.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:32:44 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180565473
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat gaan ze bij de VVD natuurlijk niet doen hè, ze hebben net nog een verdrag mede-ondertekend waarbij de Kroaten in de EU mogen komen werken. Inkt is nog nat.
We hebben het dan ook niet over Kroaten he.
pi_180565485
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja als je het goed geslaagd vind alsde Indiërs als stukken vee in de bus geproptbworden vanaf hun krot en 12 uur per dag voor een jodenfooitje laat werken is dat inderdaad een mooi voorbeeld.

Moderne slavernij, meer is het niet.
Ach, dat doen ze heel vreedzaam toch?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180565520
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We hebben het dan ook niet over Kroaten he.
Zijn ook mensen met een andere cultuur hoor. Maakt de VVD niets uit.
I´m back.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:34:32 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180565529
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn ook mensen met een andere cultuur hoor. Maakt de VVD niets uit.
Oh ok, bedankt Hans.
pi_180565536
Gaat de VVD nog iets doen aan de problemen binnen de multiculturele samenleving?

Ze zijn de grootste partij en bevinden zich in het centrum van de macht. Sowieso hebben ze in 12 van de 17 kabinetten gezeten sinds de tweede wereldoorlog. Je kan wel stellen dat Nederland mede dankzij de VVD multicultureel geworden is.
pi_180565558
Zo zo, er komt eens wat zinnigs uit een VVD'er.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:35:26 #163
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180565560
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, dat doen ze heel vreedzaam toch?
Je moet wat als je familie thuis afhankelijk is van die paar grijpstuivers die je iedere maand naar huis stuurt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:35:27 #164
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180565561
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:28 schreef Interloper het volgende:

[..]

Oh, je zult mij niet horen beweren dat de klassieke indeling van homo sapiens in drie of vier hoofdgroepen (Kaukasisch, Negroïde, Australoide en Mongoloïde) helemaal of zelfs ook maar ten dele correct is. Ik heb zelf dan ook zeker mijn vragen. Echter, ik heb nog NOOIT een "wetenschappelijk onderzoek" gezien dat deze indeling probeerde te ontkrachten met harde wetenschap i.p.v met hysterische pleidooien en angstvisioenen over een potentieel nare toekomst.
Wat dit artikel zegt lijkt me feitelijk juist: er is niets dat om een ontkrachting vraagt. Waarom zou je een wetenschappelijk onderzoek doen naar iets dat helemaal geen wetenschappelijk begrip of een wetenschappelijke indeling is?

Als je onderzoek wilt doen naar het begrip "ras", dan is dat op z'n best een cultureel onderzoek. Niet iets dat met biologie of genetica te maken heeft.

quote:

Het meest overtuigende wetenschappelijke argument dat steeds weer de kop opsteek is dat er teveel cross-over-genen rondwaren en er dus te weinig raciale puurheid is om te kunnen spreken van rassen. Zit wel wat in, natuurlijk, maar dan vraag ik me ook weer af hoe puur een ras moet zijn.
Er zijn in de biologie an sich wel criteria voor, die in zekere zin ongeveer net zo subjectief en arbitrair zijn als de indelingen in soorten.

Hoe dan ook moet je het begrip wel heel erg ver oprekken om te kunnen spreken van mensenrassen. De genetische diversiteit is eigenlijk heel klein, omdat genen zich in slechts een paar generaties over de hele wereld verspreiden.

quote:

En niemand hier heeft het over rassenleer, want dat is geen wetenschap. Rassenleer hoort net zo min thuis in dergelijke onderzoeken en publicaties als de progressief-hysterische tegenhanger die je in het door jou gelinkte artikel aantreft.
De discussie over rassen begon naar aanleiding van mijn vraag wat er precies bedoeld wordt met "de oorspronkelijke bevolking". Er werd daar gesuggereerd dat dat "het germaanse blanke ras" zou zijn.

Als we het erover eens zijn dat de indeling in mensenrassen een te problematisch criterium daarvoor is, wat blijft er dan eigenlijk nog over van het begrip "oorspronkelijke bevolking"? Vrij weinig, lijkt me.
pi_180565670
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Met Molukkers hadden we toch ook wel een tijdje een dingetje.
Dat zijn dan ook geen Indonesiers, daarom was nou net dat hele dingetje begonnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180565784
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met er niet nog meer toe te laten en de illegalen eruit te zetten.
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En de grote groep mensen die hier al woont?

Hoe moeten we met die bevolkingsgroepen omgaan, als we hebben besloten dat we nooit vreedzaam samen zullen kunnen leven? Wordt dat een soort ‘gewapende vrede’? Als een gescheiden stel dat noodgedwongen nog bij elkaar in huis woont?

Hoe moet ik dat voor me zien?
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:43:48 #167
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180565795
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook geen Indonesiers, daarom was nou net dat hele dingetje begonnen.
Bedoel je met Indonesiërs die hier zijn de Indische mensen ? Daar zit namelijk nogal een verschil tussen. Indische mensen komen uit vml Ned.Indië en hebben doorgaans gemengd bloed.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:44:48 #168
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180565825
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:43 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

[..]

Hoe moeten we met die bevolkingsgroepen omgaan, als we hebben besloten dat we nooit vreedzaam samen zullen kunnen leven? Wordt dat een soort ‘gewapende vrede’? Als een gescheiden stel dat noodgedwongen nog bij elkaar in huis woont?
Op dezelfde voet doorgaan lijkt me dan. Die mensen komen elkaar toch al vrijwel nooit tegen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:45:58 #169
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180565846
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:43 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

En de grote groep mensen die hier al woont?

Dit ja.

Het voornaamste probleem, lijkt mij, is de onwil van diverse mensen om met andere culturen samen te leven. Dat zullen ze toch moeten, of ze dat nu leuk vinden of niet.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:46:27 #170
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180565859
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit ja.

Het voornaamste probleem, lijkt mij, is de onwil van diverse mensen om met andere culturen samen te leven. Dat zullen ze toch moeten, of ze dat nu leuk vinden of niet.
Gelukkig dan maar dat culturen eigenlijk nauwelijks bestaan toch?
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:47:14 #171
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180565886
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gelukkig dan maar dat culturen eigenlijk nauwelijks bestaan toch?
Ze zijn in elk geval niet in hokjes in te delen. Laat niet weg dat er wel degelijk verschillende culturele gebruiken bestaan.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:48:00 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180565900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat dit artikel zegt lijkt me feitelijk juist: er is niets dat om een ontkrachting vraagt. Waarom zou je een wetenschappelijk onderzoek doen naar iets dat helemaal geen wetenschappelijk begrip of een wetenschappelijke indeling is?

Als je onderzoek wilt doen naar het begrip "ras", dan is dat op z'n best een cultureel onderzoek. Niet iets dat met biologie of genetica te maken heeft.

[..]

Er zijn in de biologie an sich wel criteria voor, die in zekere zin ongeveer net zo subjectief en arbitrair zijn als de indelingen in soorten.

Hoe dan ook moet je het begrip wel heel erg ver oprekken om te kunnen spreken van mensenrassen. De genetische diversiteit is eigenlijk heel klein, omdat genen zich in slechts een paar generaties over de hele wereld verspreiden.

[..]

De discussie over rassen begon naar aanleiding van mijn vraag wat er precies bedoeld wordt met "de oorspronkelijke bevolking". Er werd daar gesuggereerd dat dat "het germaanse blanke ras" zou zijn.

Als we het erover eens zijn dat de indeling in mensenrassen een te problematisch criterium daarvoor is, wat blijft er dan eigenlijk nog over van het begrip "oorspronkelijke bevolking"? Vrij weinig, lijkt me.
Een kind van 4 kan in een oogopslag zien of iemand tot de oorspronkelijke bevolking behoort of niet.

Doe nu niet alsof ras iets is wat op praktisch geen enkele wijze zichtbaar zou zijn. Dat zijn waandenkbeelden uit jouw post-millennium opleiding.

Net zo goed als dat kind kan zien tot welk ‘ gender’ iemand behoort.
The End Times are wild
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:50:31 #173
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180565982
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een kind van 4 kan in een oogopslag zien of iemand tot de oorspronkelijke bevolking behoort of niet.
Mijn hemel, in de categorie hopeloze drogredenen....

quote:

Doe nu niet alsof ras iets is wat op praktisch geen enkele wijze zichtbaar zou zijn.
Er zijn genetisch bepaalde fenotypische verschillen tussen mensen. Dat wil niet zeggen dat het begrip 'mensenras' wetenschappelijk hout snijdt.

quote:

Dat zijn waandenkbeelden uit jouw post-millennium opleiding.
Je schaamt je ook niet voor dit soort drogredenen he? Is dat iets genetisch? Hoort het bij je ras?

quote:

Net zo goed als dat kind kan zien tot welk ‘ gender’ iemand behoort.
Dat is dan weer wel een eenduidige indeling.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:54:47 #174
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180566080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn hemel, in de categorie hopeloze drogredenen....

[..]

Er zijn genetisch bepaalde fenotypische verschillen tussen mensen. Dat wil niet zeggen dat het begrip 'mensenras' wetenschappelijk hout snijdt.

[..]

Je schaamt je ook niet voor dit soort drogredenen he? Is dat iets genetisch? Hoort het bij je ras?

[..]

Dat is dan weer wel een eenduidige indeling.
Mja, het begrip “soort” snijdt wetenschappelijk ook geen hout.
Toch gebruikt men het.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:55:56 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180566112
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ze zijn in elk geval niet in hokjes in te delen.
Natuurlijk wel. Maar dat heeft ook z'n plek, in ieder geval niet in de sociale omgang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')