Voor een buitenstaander lijkt het altijd anders natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:08 schreef Tlaloc het volgende:
Vroeger werd Yoegoslavie als voorbeeld gegeven van een geslaagde multiculturele samenleving. Zegt genoeg denk ik.
Ja, de problemen met de islam zijn bekend, en worden juist niet bedekt, maar daar gaat dit sec niet om. Blok nam even de hele wereld en de hele wereldgeschiedenis als zijn tableau voor wat niet anders is dan een categorische imperatief.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:04 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De islam en daarmee samenhangend de massaimmigratie is het echte gevaar en niet die drie NVUers die jij voor 3.000.000 aanziet en om iedere hoek ziet staan.
Zuid-Korea, Tjechie bv.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals jij om elke hoek een terrorist dan wel overlastgevende immigrant ziet staan?
[quote]
Er staat hier idd op iedere hoek zo'n beetje een overlast gevende Rachid, M'beki of Kurwa ja.
[quote]
Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord: noem eens een land wat volgens jou wel goed samenleeft.
Dat hangt er vanaf wat je dan precies verstaat onder 'monocultureel'. De denkfout begint al bij het idee dat culturen in hokjes ingedeeld kunnen worden.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt monoculturele landen?
Nauwelijks 100% denk ik.
Het werd er oorlog toen nationalisten hun gal gingen spuwen inderdaad.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:08 schreef Tlaloc het volgende:
Vroeger werd Yoegoslavie als voorbeeld gegeven van een geslaagde multiculturele samenleving. Zegt genoeg denk ik.
Hij was ook gek van Pol Pots Cambodja...quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Voor een buitenstaander lijkt het altijd anders natuurlijk.
Kan me nog herinneren dat Paultje Rosemuller helemaal weg was van Albanië bijvoorbeeld.
Zuid-Korea en Tsjechië... en waarom zijn dat voorbeelden van goede samenlevingen? Of anders nog: hoe steken die Zwitserland (en Nederland) naar de kroon?quote:
Nou het gaat er even om dat Blok dus in feite impliceert dat als je een monoculturele samenleving hebt dat mensen dan wel vreedzaam samenleven. Dan is natuurlijk de logische vraag, over welke samenlevingen c.q. landen hebben we het dan?quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wat je dan precies verstaat onder 'monocultureel'. De denkfout begint al bij het idee dat culturen in hokjes ingedeeld kunnen worden.
Cultuur is een enorme collectie van gewoonten en gebruiken, waar elk individueel persoon een bepaalde subset van heeft. Op die basis kun je eigenlijk geen hokjes definieren. Althans, niet zonder dat de criteria daarvoor volstrekt arbitrair zijn.
Nou ja, verwijs me dan maar een (peer reviewed) paper die eenduidig definieert hoe we mensenrassen zouden moeten identificeren.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:08 schreef Interloper het volgende:
[..]
Ik zie in dat artikeltje maar heel weinig wetenschap en een heleboel antropologisch gezever over mogelijk racisme + bijbehorende onwenselijkheden. Dat kun je best interessant vinden, natuurlijk.
Je bedoelt toen de bovenliggende onderdrukkende communistische dictator wegviel.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het werd er oorlog toen nationalisten hun gal gingen spuwen inderdaad.
Veilig op straat, schoon, grote sociale samenhang, geen etnische spanningen, geen jihadisten, geen gestook in moskeeën, geen steden overgenomen door buitenlanders etc etc etcquote:Op woensdag 18 juli 2018 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zuid-Korea en Tsjechië... en waarom zijn dat voorbeelden van goede samenlevingen? Of anders nog: hoe steken die Zwitserland (en Nederland) naar de kroon?
Oh ja, dat is zeker een uitstekende vraag. Toch denk ik dat het semantische vraagstuk minimaal geadresseerd zal moeten worden voordat het ook maar mogelijk is om een antwoord daarop te geven.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou het gaat er even om dat Blok dus in feite impliceert dat als je een monoculturele samenleving hebt dat mensen dan wel vreedzaam samenleven. Dan is natuurlijk de logische vraag, over welke samenlevingen c.q. landen hebben we het dan?
Japan, Zuid-Korea, o.a.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt monoculturele landen?
Nauwelijks 100% denk ik.
Eerder het nationalistische gebral van Tudjman, Izbegovic en Milosevic.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Je bedoelt toen de bovenliggende onderdrukkende communistische dictator wegviel.
En hè... wat gebeurde er toen? Jihaaad!
Hm-hm... en toch scoren beide landen aanzienlijk lager dan Zwitserland en Nederland.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:12 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Veilig op straat, schoon, grote sociale samenhang, geen etnische spanningen, geen jihadisten, geen gestook in moskeeën, geen steden overgenomen door buitenlanders etc etc etc
Dat is op zich een interessante filosofische vraag: zouden we kunnen zeggen dat Noord-Korea monocultureel is?quote:
Tsjechen hebben goed bier en goedkoop.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zuid-Korea en Tsjechië... en waarom zijn dat voorbeelden van goede samenlevingen? Of anders nog: hoe steken die Zwitserland (en Nederland) naar de kroon?
Die kijken alleen naar money money money, niet naar de bewoners.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
.. te meer daar Zuid-Korea op 57 en Tsjechië op 21 staan op de WHR, en Zwitserland en NL resp. 5 en 6.
Ah, goed lijstje, even kijken.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:12 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Japan, Zuid-Korea, o.a.
https://en.m.wikipedia.or(...)ural_diversity_level
Oh je bedoelt die dictatuur met gesloten grenzen waar je de bak in gaat voor kauwgom op straat?quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:13 schreef Monolith het volgende:
Singapore schijnt altijd een geweldig voorbeeld te zijn voor een land waar alles geweldig is, dus bij deze. Zooitje Chinezen, Maleiers en Indiërs bij elkaar.
Nee hoor, daar wordt gekeken naar meerdere factoren, waaronder gevoel van vrijheid, gebrek aan corruptie, sociale support en levensverwachting.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Die kijken alleen naar money money money, niet naar de bewoners.
Ja ik begrijp hier altijd dat dat een prachtig voorbeeld is van hoe een staat succesvol kan zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh je bedoelt die dictatuur met gesloten grenzen waar je de bak in gaat voor kauwgom op straat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |