Dooddoener.quote:Op zaterdag 24 april 2021 07:45 schreef pferdfahrer het volgende:
Je hoeft er niet naar te luisteren hé TS?
Maan springt letterlijk op elke pik die ze ziet hequote:Op zaterdag 24 april 2021 00:02 schreef BasEnAad het volgende:
Allejezus!! Ik heb een tip: als je inspiratie hebt, schrijf dan een tekst, gebruik je emotie en schrijf een liedje.
Dus niet: Acda en Munnik zingen iets, Maan zingt iets, Tyfoon zingt iets. Leuke van dit nummer is dat het zo vreselijk slecht is en dat het na een paar minuten nog zo veel slechter wordt.
Maak dan geen muziek, als je enige doel is om geld te verdienen
Die clip is wel uitermate geschikt om je heerlijk aan te ergeren. Vrijwel alle artiesten die ik kut vind die elkaar omhelzen bij de Vrienden van Amstel Live, met daaronder zo'n standaard "houd moed, samen zijn we sterk, de liefde zal overwinnen"-zeiknummer over corona eronder. Genieten.quote:Op zaterdag 24 april 2021 00:02 schreef BasEnAad het volgende:
Allejezus!! Ik heb een tip: als je inspiratie hebt, schrijf dan een tekst, gebruik je emotie en schrijf een liedje.
Dus niet: Acda en Munnik zingen iets, Maan zingt iets, Tyfoon zingt iets. Leuke van dit nummer is dat het zo vreselijk slecht is en dat het na een paar minuten nog zo veel slechter wordt.
Maak dan geen muziek, als je enige doel is om geld te verdienen
quote:Kleine grote vriend
Van nu af aan ga jij mij minder zien
Het spijt me want jij hebt dit niet verdiend
Mijn kleine grote vriend
Kleine kampioen
Wees maar lief voor mama, geef d‘r nog een zoen
Er is niets wat zij er aan had kunnen doen
Ze gaf alles wat ze had
En ook ik deed echt mijn best
Maar soms is willen niet genoeg
Later
Later als je groot bent en we praten
Hoop ik maar dat jij me niet verlaten hebt
Om wat ik nu zeg
Ja later
‘t is meer dan ik op dit moment kan vragen
Maar ik hoop dat je ooit ziet waarom ik ben gegaan
Wat ik heb gedaan
Die ruzies, vriend
Ik wil ze niet voor jou
Dus ik ga nu weg omdat ik…
Kleine grote man
Er is niets dat ik nu tot je zeggen kan
Sorry wordt het ook niet beter van
Mijn kleine grote man
Mijn allerbeste vriend
Ik had ons leven samen echt anders gezien
Tranen van geluk, niet van verdriet
Misschien wilde ik te graag
Wat ik zelf niet heb gekend
En lukt het daarom dus juist niet
Later
Later als je groot bent en we praten
Hoop ik maar dat jij me niet verlaten hebt
Om wat ik nu zeg
Ja later
‘t is meer dan ik op dit moment mag vragen
Maar ik hoop dat je ooit ziet waarom ik ben gegaan
Wat ik heb gedaan
Die ruzies, vriend
Ik wil ze niet voor jou
Dus ik ga nu weg omdat ik van je hou
Mooi toch, zo'n serenade voor zijn piemel.quote:
quote:Ik mis nog een couplet in dit liedje...
"Ik ga bij je weg en hoop dat je het snapt, dat ik 2 weken later in het bed van Sara ben gestapt"
"Later snap je het misschien wel beter, tussen de lakens bij sara is het nu veel heter"
"Kleine vriend, mijn eigen hachje redde ik eerder, ik had mooie doelen"
Door gelijk bij jou vandaan, te rennen naar papa van Soelen"
"Kleine vriend, over een paar jaar zing ik weer een nieuw lied, dan hangt bij Sara ook haar plastic en dat wil ik niet"
De klasse druipt er van afquote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:51 schreef tja77 het volgende:
Maarre even serieus hè....
Dit is toch gewoon een pareltje?
Na in het buitenland gewoond te hebben, en daar dus ook helaas de lokale populaire muziek meegekregen te hebben, kan ik je vertellen dat het niets met de landsgrootte te doen lijkt te hebben. Kutmuziek is in grote landen net zo kut als de kutmuziek in kleine landen.quote:Op zondag 25 april 2021 04:28 schreef Eightyone het volgende:
Populaire Nederlandse muziek heeft überhaupt al snel iets klefs over zich.
Komt dat doordat we zo'n klein landje zijn, waardoor mensen in 'het wereldje' extra op elkaar aangewezen zijn?
Dit is echt 13 in een dozijn, hoe vaak is dit nummer al niet gemaakt?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 19:35 schreef Eightyone het volgende:
Bono heeft geld nodig?
Goed in elkaar zittend en tegelijkertijd zielloos formulewerk. Zonde, als je dit naast U2-werk van een paar decennia terug legt.
Maar heb je daar ook die Vrienden Van Amstel-achtige toestanden, waarbij muziek vooral braaf & gezellig moet blijven, en de lokale helden zowat in elkaars reet kruipen?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:00 schreef knoopie het volgende:
[..]
Na in het buitenland gewoond te hebben, en daar dus ook helaas de lokale populaire muziek meegekregen te hebben, kan ik je vertellen dat het niets met de landsgrootte te doen lijkt te hebben. Kutmuziek is in grote landen net zo kut als de kutmuziek in kleine landen.
Voor de Duitstalige landen kan ik dat helaas bevestigen ja. Ik ga geen linkjes met voorbeelden geven, want ik gun ze de aandacht en YouTube-inkomsten niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:17 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Maar heb je daar ook die Vrienden Van Amstel-achtige toestanden, waarbij muziek vooral braaf & gezellig moet blijven, en de lokale helden zowat in elkaars reet kruipen?
Lijkt me van niet. In Nederland wordt genoeg werk gecoverd en gejat van buitenlandse artiesten.quote:Op zondag 25 april 2021 04:28 schreef Eightyone het volgende:
Populaire Nederlandse muziek heeft überhaupt al snel iets klefs over zich.
Komt dat doordat we zo'n klein landje zijn, waardoor mensen in 'het wereldje' extra op elkaar aangewezen zijn?
Om de een of andere reden werkt het bij de massa goed als je een stemmetje op zet. Is al een decennium of twee zo, dat veel vocalisten in populaire nummers niet als zichzelf klinken. Blijkbaar gaat dat niet meer weg.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 17:45 schreef BasEnAad het volgende:
Het is niet eens een leuk melodietje ofzo, gozer kan niet zingen en articuleert slecht met een vervelend accent, hoe staat dit op nr 1 in de top40?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |