Toen ik nog vakantiewerk deed (zo'n 20 jaar geleden) was het geregeld zomers warm, althans er waren flink wat dagen boven de 30. De laatste 10 jaar kreeg ik het idee dat de zomers minder werden, de temperaturen lagen lager en het waren meer kwakkelzomers. Blijkbaar heb ik het fout, want ze blijven erbij dat de temperaturen elke zomer stijgen, maar ik betwijfel het gebaseerd op mijn gevoel.quote:
De laatste jaren waren de zomers vooral heel erg nat. Het regende veel en vaak.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Toen ik nog vakantiewerk deed (zo'n 20 jaar geleden) was het geregeld zomers warm, althans er waren flink wat dagen boven de 30. De laatste 10 jaar kreeg ik het idee dat de zomers minder werden, de temperaturen lagen lager en het waren meer kwakkelzomers. Blijkbaar heb ik het fout, want ze blijven erbij dat de temperaturen elke zomer stijgen, maar ik betwijfel het gebaseerd op mijn gevoel.
Klopt, dat valt mij ook op. Wij zaten vroeger op de camping zo'n 3 weken, en ik kan mij herinneren dat het zelden regende. We waren altijd aan het vissen, zwemmen etc. Alleen de standaard zomer buien (onweer en flinke hoosbui) kwamen eens voorbij. Ik vind deze zomer niet al te raar, het is warmer dan de laatste 10 jaar, maar vergeleken met vroeger gewoon eens een goeie zomer.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:05 schreef De_Onnoembare het volgende:
aren de zomers vooral heel erg nat. Het regende veel en vaak.
Geen idee.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit topic lezende, zit ik mij af te vragen wat eigenlijk de hoogste temperatuur is die ik ooit heb ervaren. Ik weet niet of ik ooit 40 graden heb meegemaakt, maar misschien wel een keer in Griekenland of Turkije.
Ik dacht altijd dat hoe warmer het is hoe hitsiger de mensen worden?quote:Op maandag 16 juli 2018 16:31 schreef Berkery het volgende:
Goed middel tegen de vergrijzing, maar too hot to fuck, dus een geboortedip zit er ook aan te komen.
Genot.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:23 schreef Geerd het volgende:
Bbqen en schultenbrau klappen dus![]()
![]()
![]()
![]()
beetje hoer en kut roepen over de schutting
Wij houden het netjes.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:23 schreef Geerd het volgende:
Bbqen en schultenbrau klappen dus![]()
![]()
![]()
![]()
beetje hoer en kut roepen over de schutting
Ik heb wel eens 45 gehad. In hongarije en tunesie.. tering warmquote:Op maandag 16 juli 2018 16:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit topic lezende, zit ik mij af te vragen wat eigenlijk de hoogste temperatuur is die ik ooit heb ervaren. Ik weet niet of ik ooit 40 graden heb meegemaakt, maar misschien wel een keer in Griekenland of Turkije.
quote:Op maandag 16 juli 2018 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Behalve dan dat je, met hindsight dan, zou kunnen veronderstellen dat eventueel misschien de verkeerde gewonnen heeft.
Okay, we hadden allemaal Duits gepraat, maar ik denk dat we heel die zooi met IS en aanslagen niet hadden gehad. En die massa's kanslozen uit Arfika ook niet.
Daar had dan wel tegenover gestaan dat er nog een zooi Joden waren dood vermoord, maargoed, elk voordeel heb zn nadeel, of hoe ging dat gezegde ook alweer?
Dus een paar miljoen Joden extra weegt volgens jou wel op tegen een paar duizend door IS?quote:Op maandag 16 juli 2018 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Behalve dan dat je, met hindsight dan, zou kunnen veronderstellen dat eventueel misschien de verkeerde gewonnen heeft.
Okay, we hadden allemaal Duits gepraat, maar ik denk dat we heel die zooi met IS en aanslagen niet hadden gehad. En die massa's kanslozen uit Arfika ook niet.
Daar had dan wel tegenover gestaan dat er nog een zooi Joden waren dood vermoord, maargoed, elk voordeel heb zn nadeel, of hoe ging dat gezegde ook alweer?
Ik ging 25 jaar geleden ook naar de camping in NL maar het regende eigenlijk altijd.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Klopt, dat valt mij ook op. Wij zaten vroeger op de camping zo'n 3 weken, en ik kan mij herinneren dat het zelden regende. We waren altijd aan het vissen, zwemmen etc. Alleen de standaard zomer buien (onweer en flinke hoosbui) kwamen eens voorbij. Ik vind deze zomer niet al te raar, het is warmer dan de laatste 10 jaar, maar vergeleken met vroeger gewoon eens een goeie zomer.
Het is dit jaar wel uitzonderlijk droog in ieder geval:quote:Op maandag 16 juli 2018 17:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ging 25 jaar geleden ook naar de camping in NL maar het regende eigenlijk altijd.
OMGquote:Op maandag 16 juli 2018 11:32 schreef Karig_Hutje het volgende:
Ik heb de Kamelen al uit het vet gehaald.
Ik ga er vanuit dat er sowieso een hele natte periode gaat komen na al deze warmte...quote:Op maandag 16 juli 2018 23:34 schreef Klummie het volgende:
12 jaar terug werd mijn jongste geboren op de warmste dag van het jaar, 19 juli. 36 graden of zo. Juli brak toen alle records. Gevolgd door de natste augustus ooit, die was gruwelijk nat.
Okè. Bedankt.quote:Op maandag 16 juli 2018 23:52 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er sowieso een hele natte periode gaat komen na al deze warmte...
Heb je dat dagboek ook nog steeds?quote:Op maandag 16 juli 2018 23:34 schreef Klummie het volgende:
12 jaar terug werd mijn jongste geboren op de warmste dag van het jaar, 19 juli. 36 graden of zo. Juli brak toen alle records. Gevolgd door de natste augustus ooit, die was gruwelijk nat.
quote:Op dinsdag 17 juli 2018 00:01 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Heb je dat dagboek ook nog steeds?
In Zuid europa is het niet zo benauwd en vochtig als hier. 40 graden daar is prima uit te houden, zelfs de 50 graden die ik in Dubai had was nog prima te doen terwijl je hier al half dood gaat met 30 graden.quote:Op maandag 16 juli 2018 13:08 schreef kurk_droog het volgende:
Geel gras en krekels. Het lijkt net zuid Europa. Voor mij mag het elke dag 40-45 zijn
52 graden Las Vegas in augustus.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Klopt ja. En dan zie je ook dat de operationele rode lijn (1 hoge resolutie berekening) een stuk lager zit dan de controle blauwe lijn (zelfde berekening maar dan met lage resolutie. de groene lijnen zijn ook lage resolutie berekeningen maar met een iets gewijzigd uitgangspunt om variatie te simuleren) Betekent dat er nog onzekerheid is aangezien een snellere berekening al andere resultaat laat zien.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 00:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe verwachtingen zijn inmiddels al naar beneden bijgesteld. Zeker 3-5 graden lager op de momenten waar de extreme 40+ pieken zaten.
Hahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahquote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In Zuid europa is het niet zo benauwd en vochtig als hier. 40 graden daar is prima uit te houden, zelfs de 50 graden die ik in Dubai had was nog prima te doen terwijl je hier al half dood gaat met 30 graden.
Bedoelden ze niet 43 graden in de volle zon op een bepaald punt in Nederland?quote:Op maandag 16 juli 2018 11:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Bullshit. Een jaar of 2 geleden stond tot vijf dagen voordien nog een 43 graden voorspeld voor Nederland
Nee, de temperatuur in de zon is niet te meten en wordt al helemaal niet gebruikt door weermodellen.quote:Op woensdag 18 juli 2018 08:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bedoelden ze niet 43 graden in de volle zon op een bepaald punt in Nederland?
Met een paffert erbij!quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:42 schreef Starmanelon het volgende:
Ik hoop dat het zo warm wordt, dan kan ik alvast acclimatiseren voor mijn bezoek aan death valley in september.
Ik vind dat in Nederland eigenlijk wel meevallen. Het kan erger.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In Zuid europa is het niet zo benauwd en vochtig als hier. 40 graden daar is prima uit te houden, zelfs de 50 graden die ik in Dubai had was nog prima te doen terwijl je hier al half dood gaat met 30 graden.
Al die vrolijke mensenquote:Op woensdag 18 juli 2018 17:17 schreef Molurus het volgende:
De herfst kan mij niet snel genoeg komen... wat een kutweer.
Het is ook nooit goed hequote:Op woensdag 18 juli 2018 17:17 schreef Molurus het volgende:
De herfst kan mij niet snel genoeg komen... wat een kutweer.
Jawel hoor, ik kan gewoon slecht tegen temperaturen boven de 24 graden. Ik slaap slecht, hele dag lamlendig... hardlopen, forget it. Het is puur uitzitten deze periode voor mij.quote:
Eens. We hebben bijna alleen temperaturen tussen 25 en 30 gehad. Niet te warm dus. Volgende week krijgen we waarschijnlijk wel een aantal 30+ dagen.quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:25 schreef StateOfMind het volgende:
Heerlijk weer juist. Lekker warm en zonnig, zonder het gebruikelijke benauwde gevoel
En het koelt in de avond nog weer prima af.quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:25 schreef StateOfMind het volgende:
Heerlijk weer juist. Lekker warm en zonnig, zonder het gebruikelijke benauwde gevoel
Wat zou zn naam op weerwoord zijn?quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Al die vrolijke mensenlang buiten kunnen zitten
mooie dames
Stratus, miezer, wind
quote:Op woensdag 18 juli 2018 22:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
En het koelt in de avond nog weer prima af.
Lul niet zo onnozel, we hebben juist behoorlijk droge lucht gehad de laatste tijd.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het ergste wat ik ooit had was in de Vallei der Koningen in Egypte. Het is daar al erger dan normaal omdat het in een soort dal ligt. Letterlijk een oven overdag. Maar als je dan naar binnen gaat in een tempel heb je echt 90% luchtvochtigheid. Binnen 1 minuut helemaal doorweekt. Hoge luchtvochtigheid is echt killingquote:Op woensdag 18 juli 2018 23:50 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Lul niet zo onnozel, we hebben juist behoorlijk droge lucht gehad de laatste tijd.
Niet het warmste, maar wel het meest killing was de 38 graden die ik in Jakarta heb meegemaakt
Lekker buiten schroeien, beetje pekelen in de zee, en naar 't brandwondencentrum gaan.quote:Op woensdag 18 juli 2018 22:55 schreef Harvest89 het volgende:
Lekker buiten zonnen en naar de zee of het buitenzwembad gaan.
Niets mis mee.
50 graden in Dubaï is overigens ook kut. Ik vind het momenteel in Nederland ook heel erg meevallen.quote:Op woensdag 18 juli 2018 23:50 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Lul niet zo onnozel, we hebben juist behoorlijk droge lucht gehad de laatste tijd.
Niet het warmste, maar wel het meest killing was de 38 graden die ik in Jakarta heb meegemaakt
Met 43 graden in de woestijn is mn record. Dat was 10 jaar geleden in een gebied waar later de IS vlag te zien is geweest.quote:Op donderdag 19 juli 2018 00:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
50 graden in Dubaï is overigens ook kut. Ik vind het momenteel in Nederland ook heel erg meevallen.
Dubai is sowieso kut natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juli 2018 00:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
50 graden in Dubaï is overigens ook kut. Ik vind het momenteel in Nederland ook heel erg meevallen.
Nu is het inderdaad droog, maar normaal is het hier in NL wel drukkend warm door de vochtigheidsgraad. Maar in landen zoals Maleisië is het echt bizar.quote:Op woensdag 18 juli 2018 23:50 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |