Dat het de afgelopen weken geen 40 graden is geweest kan ik ook wel voorspellen.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Geen 'echte' weermannen iig. Dit is de pluim van aankomende tijd:
[ afbeelding ]
ja, 1 van de modellen geeft bijna 40 aan, maar ook 5 graden, zo werkt dat altijd. Die uiterste modellen worden nooit waarheid.
Toepasselijke naamquote:Op maandag 16 juli 2018 11:31 schreef kurk_droog het volgende:
40-45 graden eins zou lekker zijn ein Reich
ha lol, idd verkeerd plaatje. Maar zelfde geldt voor die in het AD (geupdate nu in mijn postquote:Op maandag 16 juli 2018 11:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat het de afgelopen weken geen 40 graden is geweest kan ik ook wel voorspellen.
Deze is iets betrouwbaarder;quote:Op maandag 16 juli 2018 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
ja, 1 van de modellen geeft 40 aan, maar ook 10 graden, zo werkt dat altijd. Die uiterste modellen worden nooit waarheid.
Ja precies, 40 graden is gewoon clickbait titel. Een aantal dagen over de 35 is al genoeg extreem als dat wel uitkomt. Ik snap de nood niet om dat weer aan te dikken door het naar 40 te brengen.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:35 schreef I. het volgende:
[..]
Deze is iets betrouwbaarder;
[ afbeelding ]
En dan gaat het al wel over een hittegolf, da's ook al warm zat.
De 'noodzaak' is natuurlijk zoveel mogelijk clicks, da's het het uiteindelijke nut van clickbait.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja precies, 40 graden is gewoon clickbait titel. Een aantal dagen over de 35 is al genoeg extreem als dat wel uitkomt. Ik snap de nood niet om dat weer aan te dikken door het naar 40 te brengen.
True, daarom ook met adblocker browsen (behalve FOK natuurlijkquote:Op maandag 16 juli 2018 11:37 schreef I. het volgende:
[..]
De 'noodzaak' is natuurlijk zoveel mogelijk clicks, da's het het uiteindelijke nut van clickbait.Meer ad revenue.
Hoewel sommige wijken e,d, anders doen vermoedenquote:Op maandag 16 juli 2018 11:31 schreef vosss het volgende:
40 graden doe normaal we zitten hier niet in Afrika
Die zit in zuid en oost-Europa.quote:
Precies.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
True, daarom ook met adblocker browsen (behalve FOK natuurlijk)
Bullshit. Een jaar of 2 geleden stond tot vijf dagen voordien nog een 43 graden voorspeld voor Nederlandquote:De kans dat het werkelijk zo bloedheet gaat worden in Nederland, is klein: ,,Slechts één van de vijftig berekeningen voor volgende week geeft deze hitte aan, dus de kans is 2 procent. Maar waarom wij er toch van schrokken: we hebben zo'n voorspelling nog nóóit gezien en sommigen werken hier al meer dan 25 jaar.''
Linkje?quote:Op maandag 16 juli 2018 11:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Bullshit. Een jaar of 2 geleden stond tot vijf dagen voordien nog een 43 graden voorspeld voor Nederland
De kern van het artikel is dat hoewel de kans uiterst klein is, het de eerste keer is dat deze kans (40+) er überhaupt in zit. En dat is natuurlijk wel nieuwswaardigquote:Op maandag 16 juli 2018 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja precies, 40 graden is gewoon clickbait titel. Een aantal dagen over de 35 is al genoeg extreem als dat wel uitkomt. Ik snap de nood niet om dat weer aan te dikken door het naar 40 te brengen.
Fair enough. Het blijft ook een extreem vooruitzicht wat opzich wel nieuwswaardig is. Heb alleen een hekel aan zulke titels.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De kern van het artikel is dat hoewel de kans uiterst klein is, het de eerste keer is dat deze kans (40+) er überhaupt in zit. En dat is natuurlijk wel nieuwswaardig
Het straatbeeld spreekt je tegen.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:31 schreef vosss het volgende:
40 graden doe normaal we zitten hier niet in Afrika
Staat nog wel ergens in DASOO, ben ondertussen ook aan het werk dus niet alle tijd van de wereld om te gaan zoekenquote:
Wat dus niet correct is. 40+ is al vaker voorspeld op de middellange en lange termijn. Door zowel ICON, GFS en ECMWF..quote:Op maandag 16 juli 2018 11:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De kern van het artikel is dat hoewel de kans uiterst klein is, het de eerste keer is dat deze kans (40+) er überhaupt in zit. En dat is natuurlijk wel nieuwswaardig
Ad-revenue voor de adquote:Op maandag 16 juli 2018 11:37 schreef I. het volgende:
[..]
De 'noodzaak' is natuurlijk zoveel mogelijk clicks, da's het het uiteindelijke nut van clickbait.Meer ad revenue.
Ha mooi. Telegraaf ook:quote:Op maandag 16 juli 2018 11:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Staat nog wel ergens in DASOO, ben ondertussen ook aan het werk dus niet alle tijd van de wereld om te gaan zoeken
Deze is er alleszins ook nog. Ironisch genoeg ook ad.nl
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-dag-ooit~af158031/
Ik heb geen link maar herinner me het ook nog.quote:
ik ben allang roodquote:Op maandag 16 juli 2018 11:49 schreef Sicstus het volgende:
Dat zijn toch geen temperaturen voor een blanke
Mooi ook wel. Hier op de Balkan heb ik nog maar een keer of tien 40+ers meegemaakt en zelfs hier moet de synoptische setting perfect zijn wil dat gehaald worden.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ha mooi. Telegraaf ook:
[ afbeelding ]
40+ meegemaakt in Zuid Frankrijk bij Mimizan in de buurt.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Mooi ook wel. Hier op de Balkan heb ik nog maar een keer of tien 40+ers meegemaakt en zelfs hier moet de synoptische setting perfect zijn wil dat gehaald worden.
En omdat één van de 50 uitdraaien van een model boven de 40 klapt in Nederland reppen ze in de kranten over de mogelijkheid van minder dan 2% kans dat het wel eens 40 graden wordt
50 graden + 5% luchtvochtigheid is ook opzich nog wel prima.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
40+ meegemaakt in Zuid Frankrijk bij Mimizan in de buurt.
Was daar prima uit te houden met een lekker zeebriesje door de bossen.
Zoals hier in NL idd. 28 met NLse luchtvochtigheid is gewoon kutweer-doe-niks-meer-vandaag, terwijl ik daar regelmatig met 30+ gewoon lekker een balletje stond te trappen.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
50 graden + 5% luchtvochtigheid is ook opzich nog wel prima.
35 graden + 90% luchtvochtigheid is echter dodelijk na een paar uur onbeschermd in de zon.
Mensen vergeten vaak hoe belangrijk luchtvochtigheid is voor het 'gevoel'.
Behalve dan dat je, met hindsight dan, zou kunnen veronderstellen dat eventueel misschien de verkeerde gewonnen heeft.quote:
dat kan ik beamen; vorig jaar rond de evenaar in 90 - 100% rv bij 28 - 44 graden rondgehangen een paar maanden (zonkracht 12) en dan moet je donders goed in de peiling houden wat je aan het doen bent, want je ligt plat voor je er erg in hebt. 8 tot 12 liter water per dag is niks als je een beetje fysiek werk doet.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
50 graden + 5% luchtvochtigheid is ook opzich nog wel prima.
35 graden + 90% luchtvochtigheid is echter dodelijk na een paar uur onbeschermd in de zon.
Mensen vergeten vaak hoe belangrijk luchtvochtigheid is voor het 'gevoel'.
Walgelijk dat jij hier meteen weer de oorlog bij betrekt.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Behalve dan dat je, met hindsight dan, zou kunnen veronderstellen dat eventueel misschien de verkeerde gewonnen heeft.
Okay, we hadden allemaal Duits gepraat, maar ik denk dat we heel die zooi met IS en aanslagen niet hadden gehad. En die massa's kanslozen uit Arfika ook niet.
Daar had dan wel tegenover gestaan dat er nog een zooi Joden waren dood vermoord, maargoed, elk voordeel heb zn nadeel, of hoe ging dat gezegde ook alweer?
Jij begon over 40-45quote:Op maandag 16 juli 2018 12:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Walgelijk dat jij hier meteen weer de oorlog bij betrekt.
quote:
ook hier hebben ze airco's hequote:Op maandag 16 juli 2018 12:48 schreef vosss het volgende:
40/45 graden is inderdaad wel te veel. Zeker hier in NEderland. Ik drijf nu al mn bed uit 's nachts.
Regio zuid lijkt net een fractie hoger. Zie het allemaal niet zo snel gebeuren.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
ja, 1 van de modellen geeft 40 aan, maar ook 10 graden, zo werkt dat altijd. Die uiterste modellen worden nooit waarheid.
Geniaal dat je in zo'n onderwerp alsnog een weg vindt frustraties naar buitenlanders te uitenquote:Op maandag 16 juli 2018 13:03 schreef Anthonie1 het volgende:
Je zou nu maar vastzitten in je sociale huurappartement tussen de GGZ'ers en cultuurverrijkers... Je woont dan in een sauna met ontploffingsgevaar en exotische geuren en geluiden. Je waant je haast in één of ander willekeurig noord-Afrikaans land...
In Turkije is 40 graden ook prima te doen, helaas is de luchtvochtigheid hier een stuk hoger wat het veel moeilijker te verdragen maakt.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
40+ meegemaakt in Zuid Frankrijk bij Mimizan in de buurt.
Was daar prima uit te houden met een lekker zeebriesje door de bossen.
Toen ik nog vakantiewerk deed (zo'n 20 jaar geleden) was het geregeld zomers warm, althans er waren flink wat dagen boven de 30. De laatste 10 jaar kreeg ik het idee dat de zomers minder werden, de temperaturen lagen lager en het waren meer kwakkelzomers. Blijkbaar heb ik het fout, want ze blijven erbij dat de temperaturen elke zomer stijgen, maar ik betwijfel het gebaseerd op mijn gevoel.quote:
De laatste jaren waren de zomers vooral heel erg nat. Het regende veel en vaak.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Toen ik nog vakantiewerk deed (zo'n 20 jaar geleden) was het geregeld zomers warm, althans er waren flink wat dagen boven de 30. De laatste 10 jaar kreeg ik het idee dat de zomers minder werden, de temperaturen lagen lager en het waren meer kwakkelzomers. Blijkbaar heb ik het fout, want ze blijven erbij dat de temperaturen elke zomer stijgen, maar ik betwijfel het gebaseerd op mijn gevoel.
Klopt, dat valt mij ook op. Wij zaten vroeger op de camping zo'n 3 weken, en ik kan mij herinneren dat het zelden regende. We waren altijd aan het vissen, zwemmen etc. Alleen de standaard zomer buien (onweer en flinke hoosbui) kwamen eens voorbij. Ik vind deze zomer niet al te raar, het is warmer dan de laatste 10 jaar, maar vergeleken met vroeger gewoon eens een goeie zomer.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:05 schreef De_Onnoembare het volgende:
aren de zomers vooral heel erg nat. Het regende veel en vaak.
Geen idee.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit topic lezende, zit ik mij af te vragen wat eigenlijk de hoogste temperatuur is die ik ooit heb ervaren. Ik weet niet of ik ooit 40 graden heb meegemaakt, maar misschien wel een keer in Griekenland of Turkije.
Ik dacht altijd dat hoe warmer het is hoe hitsiger de mensen worden?quote:Op maandag 16 juli 2018 16:31 schreef Berkery het volgende:
Goed middel tegen de vergrijzing, maar too hot to fuck, dus een geboortedip zit er ook aan te komen.
Genot.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:23 schreef Geerd het volgende:
Bbqen en schultenbrau klappen dus![]()
![]()
![]()
![]()
beetje hoer en kut roepen over de schutting
Wij houden het netjes.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:23 schreef Geerd het volgende:
Bbqen en schultenbrau klappen dus![]()
![]()
![]()
![]()
beetje hoer en kut roepen over de schutting
Ik heb wel eens 45 gehad. In hongarije en tunesie.. tering warmquote:Op maandag 16 juli 2018 16:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit topic lezende, zit ik mij af te vragen wat eigenlijk de hoogste temperatuur is die ik ooit heb ervaren. Ik weet niet of ik ooit 40 graden heb meegemaakt, maar misschien wel een keer in Griekenland of Turkije.
quote:Op maandag 16 juli 2018 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Behalve dan dat je, met hindsight dan, zou kunnen veronderstellen dat eventueel misschien de verkeerde gewonnen heeft.
Okay, we hadden allemaal Duits gepraat, maar ik denk dat we heel die zooi met IS en aanslagen niet hadden gehad. En die massa's kanslozen uit Arfika ook niet.
Daar had dan wel tegenover gestaan dat er nog een zooi Joden waren dood vermoord, maargoed, elk voordeel heb zn nadeel, of hoe ging dat gezegde ook alweer?
Dus een paar miljoen Joden extra weegt volgens jou wel op tegen een paar duizend door IS?quote:Op maandag 16 juli 2018 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ging 25 jaar geleden ook naar de camping in NL maar het regende eigenlijk altijd.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Klopt, dat valt mij ook op. Wij zaten vroeger op de camping zo'n 3 weken, en ik kan mij herinneren dat het zelden regende. We waren altijd aan het vissen, zwemmen etc. Alleen de standaard zomer buien (onweer en flinke hoosbui) kwamen eens voorbij. Ik vind deze zomer niet al te raar, het is warmer dan de laatste 10 jaar, maar vergeleken met vroeger gewoon eens een goeie zomer.
Het is dit jaar wel uitzonderlijk droog in ieder geval:quote:Op maandag 16 juli 2018 17:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ging 25 jaar geleden ook naar de camping in NL maar het regende eigenlijk altijd.
OMGquote:Op maandag 16 juli 2018 11:32 schreef Karig_Hutje het volgende:
Ik heb de Kamelen al uit het vet gehaald.
Ik ga er vanuit dat er sowieso een hele natte periode gaat komen na al deze warmte...quote:Op maandag 16 juli 2018 23:34 schreef Klummie het volgende:
12 jaar terug werd mijn jongste geboren op de warmste dag van het jaar, 19 juli. 36 graden of zo. Juli brak toen alle records. Gevolgd door de natste augustus ooit, die was gruwelijk nat.
Okè. Bedankt.quote:Op maandag 16 juli 2018 23:52 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er sowieso een hele natte periode gaat komen na al deze warmte...
Heb je dat dagboek ook nog steeds?quote:Op maandag 16 juli 2018 23:34 schreef Klummie het volgende:
12 jaar terug werd mijn jongste geboren op de warmste dag van het jaar, 19 juli. 36 graden of zo. Juli brak toen alle records. Gevolgd door de natste augustus ooit, die was gruwelijk nat.
quote:Op dinsdag 17 juli 2018 00:01 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Heb je dat dagboek ook nog steeds?
In Zuid europa is het niet zo benauwd en vochtig als hier. 40 graden daar is prima uit te houden, zelfs de 50 graden die ik in Dubai had was nog prima te doen terwijl je hier al half dood gaat met 30 graden.quote:Op maandag 16 juli 2018 13:08 schreef kurk_droog het volgende:
Geel gras en krekels. Het lijkt net zuid Europa. Voor mij mag het elke dag 40-45 zijn
52 graden Las Vegas in augustus.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Klopt ja. En dan zie je ook dat de operationele rode lijn (1 hoge resolutie berekening) een stuk lager zit dan de controle blauwe lijn (zelfde berekening maar dan met lage resolutie. de groene lijnen zijn ook lage resolutie berekeningen maar met een iets gewijzigd uitgangspunt om variatie te simuleren) Betekent dat er nog onzekerheid is aangezien een snellere berekening al andere resultaat laat zien.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 00:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe verwachtingen zijn inmiddels al naar beneden bijgesteld. Zeker 3-5 graden lager op de momenten waar de extreme 40+ pieken zaten.
Hahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahquote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In Zuid europa is het niet zo benauwd en vochtig als hier. 40 graden daar is prima uit te houden, zelfs de 50 graden die ik in Dubai had was nog prima te doen terwijl je hier al half dood gaat met 30 graden.
Bedoelden ze niet 43 graden in de volle zon op een bepaald punt in Nederland?quote:Op maandag 16 juli 2018 11:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Bullshit. Een jaar of 2 geleden stond tot vijf dagen voordien nog een 43 graden voorspeld voor Nederland
Nee, de temperatuur in de zon is niet te meten en wordt al helemaal niet gebruikt door weermodellen.quote:Op woensdag 18 juli 2018 08:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bedoelden ze niet 43 graden in de volle zon op een bepaald punt in Nederland?
Met een paffert erbij!quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:42 schreef Starmanelon het volgende:
Ik hoop dat het zo warm wordt, dan kan ik alvast acclimatiseren voor mijn bezoek aan death valley in september.
Ik vind dat in Nederland eigenlijk wel meevallen. Het kan erger.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In Zuid europa is het niet zo benauwd en vochtig als hier. 40 graden daar is prima uit te houden, zelfs de 50 graden die ik in Dubai had was nog prima te doen terwijl je hier al half dood gaat met 30 graden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |