abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 12 augustus 2018 @ 11:11:21 #51
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_181124764
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:42 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Die haunted birthday is nep en is ook niet echt bedoeld. Het hoort bij het feestje. Die mechaniekjes zitten achter de laatjes.
Als je het filmpje goed bekijkt zie je het al. De camera richt op een gegeven moment steeds op het ladenblok en op een gegeven moment zie je een man prutsen aan een kraan, zonder enige aanleiding. En na enkele seconden begint de show. Ook de reacties zijn onnatuurlijk. De moeder roept My God! Verder niks. Ze speelt mee, want de natuurlijke reactie is wegrennen en de kinderen in veiligheid brengen.
Ik wil graag meegaan in een skeptische blik, maar deze verklaring vind ik erg simpel.

Hij loopt naar de kraan om die uit te doen, niet om zomaar wat te prutsen. Daar begint de 'actie' namelijk mee, dat de kraan opeens aangaat. Als je dat hebt gemist vraag ik me af hoe goed je het hebt bekeken.

De cameravrouw reageert daarop met 'oh God no it's starting again', want ze hebben meer ervaring hiermee in dit huis (zie andere filmpje in dezelfde post).

De man wil rust bewaren, want er zijn kinderen bij, en doet rustig de kraan uit. Maar de spanning van de ouderen is al overgeslagen op de kinderen, eentje zoekt troost bij diezelfde man.

Ik zie niet echt een moment waarop de de camera alvast op de keuken richt en zit te wachten op actie.

Het opengaan van het keukenkastje, het heftig open en dicht gaan van de lades, en één lade die eruit vliegt. Ik vind dat nogal bijzondere mechaniekjes.

Nadat de actie echt los gaat is de eerste reactie ook om de kinderen weg te sturen, en zelf weg te gaan. Dus dat klopt niet echt met je claim dat het geen natuurlijk reactie zou zijn.

Bovendien, wie haalt het in zijn hoofd om zoiets in scene te zetten met kinderen erbij.. Niets wijst erop dat de kinderen er vanaf weten.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 12 augustus 2018 @ 11:18:29 #52
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181124908
Kan je denk je ook onzedelijk betast worden door een geest of doen ze meestal alleen onschuldige dingen zoals je laten schikken of spullen van tafels gooien?
Man of Steal.
pi_181178011
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:11 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Ik wil graag meegaan in een skeptische blik, maar deze verklaring vind ik erg simpel.

Hij loopt naar de kraan om die uit te doen, niet om zomaar wat te prutsen. Daar begint de 'actie' namelijk mee, dat de kraan opeens aangaat. Als je dat hebt gemist vraag ik me af hoe goed je het hebt bekeken.

De cameravrouw reageert daarop met 'oh God no it's starting again', want ze hebben meer ervaring hiermee in dit huis (zie andere filmpje in dezelfde post).

De man wil rust bewaren, want er zijn kinderen bij, en doet rustig de kraan uit. Maar de spanning van de ouderen is al overgeslagen op de kinderen, eentje zoekt troost bij diezelfde man.

Ik zie niet echt een moment waarop de de camera alvast op de keuken richt en zit te wachten op actie.

Het opengaan van het keukenkastje, het heftig open en dicht gaan van de lades, en één lade die eruit vliegt. Ik vind dat nogal bijzondere mechaniekjes.

Nadat de actie echt los gaat is de eerste reactie ook om de kinderen weg te sturen, en zelf weg te gaan. Dus dat klopt niet echt met je claim dat het geen natuurlijk reactie zou zijn.

Bovendien, wie haalt het in zijn hoofd om zoiets in scene te zetten met kinderen erbij.. Niets wijst erop dat de kinderen er vanaf weten.
Ja, je ziet inderdaad duidelijk dat die man de rust wil (proberen te) bewaren.. lukt echter niet helemaal heb ik het idee ;)
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:46:33 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181183042
Het 'probleem' met youtube is dat er flink geld verdient kan worden als je veel views hebt. Je kan eindeloos praten over of en hoe een filmpje fake is, maar feit blijft wel dat er heel veel mensen gemotiveerd zijn, door geld, om hele creaties op zetten en deze op youtube te plaatsen.

Daarom vind ik het zo lastig om elk filmpje over dit onderwerp op youtube serieus te nemen. De meeste filmpjes hebben ook nog eens schreeuwerige titels, wat aandacht (en dus geld) als motivatie sterker maakt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181183125
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:11 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Ik wil graag meegaan in een skeptische blik, maar deze verklaring vind ik erg simpel.

Hij loopt naar de kraan om die uit te doen, niet om zomaar wat te prutsen. Daar begint de 'actie' namelijk mee, dat de kraan opeens aangaat. Als je dat hebt gemist vraag ik me af hoe goed je het hebt bekeken.

De cameravrouw reageert daarop met 'oh God no it's starting again', want ze hebben meer ervaring hiermee in dit huis (zie andere filmpje in dezelfde post).

De man wil rust bewaren, want er zijn kinderen bij, en doet rustig de kraan uit. Maar de spanning van de ouderen is al overgeslagen op de kinderen, eentje zoekt troost bij diezelfde man.

Ik zie niet echt een moment waarop de de camera alvast op de keuken richt en zit te wachten op actie.

Het opengaan van het keukenkastje, het heftig open en dicht gaan van de lades, en één lade die eruit vliegt. Ik vind dat nogal bijzondere mechaniekjes.

Nadat de actie echt los gaat is de eerste reactie ook om de kinderen weg te sturen, en zelf weg te gaan. Dus dat klopt niet echt met je claim dat het geen natuurlijk reactie zou zijn.

Bovendien, wie haalt het in zijn hoofd om zoiets in scene te zetten met kinderen erbij.. Niets wijst erop dat de kinderen er vanaf weten.
Ik zal het filmpje nog eens goed bekijken. Nog geen tijd gehad.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:45:22 #56
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_181184451
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:11 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Ik wil graag meegaan in een skeptische blik, maar deze verklaring vind ik erg simpel.

Hij loopt naar de kraan om die uit te doen, niet om zomaar wat te prutsen. Daar begint de 'actie' namelijk mee, dat de kraan opeens aangaat. Als je dat hebt gemist vraag ik me af hoe goed je het hebt bekeken.

De cameravrouw reageert daarop met 'oh God no it's starting again', want ze hebben meer ervaring hiermee in dit huis (zie andere filmpje in dezelfde post).

De man wil rust bewaren, want er zijn kinderen bij, en doet rustig de kraan uit. Maar de spanning van de ouderen is al overgeslagen op de kinderen, eentje zoekt troost bij diezelfde man.

Ik zie niet echt een moment waarop de de camera alvast op de keuken richt en zit te wachten op actie.

Het opengaan van het keukenkastje, het heftig open en dicht gaan van de lades, en één lade die eruit vliegt. Ik vind dat nogal bijzondere mechaniekjes.

Nadat de actie echt los gaat is de eerste reactie ook om de kinderen weg te sturen, en zelf weg te gaan. Dus dat klopt niet echt met je claim dat het geen natuurlijk reactie zou zijn.

Bovendien, wie haalt het in zijn hoofd om zoiets in scene te zetten met kinderen erbij.. Niets wijst erop dat de kinderen er vanaf weten.
Dat tweede filmpje van die Jerry vond ik bijzonder creepy, dat geluid van die bokkenpoten :D

Ik ben verder gaan zoeken naar het verhaal erachter en kwam dit tegen. Let vooral op minuut 9:30, geloofwaardigheid weg helaas.

[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:37:09 #58
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_181189652
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het 'probleem' met youtube is dat er flink geld verdient kan worden als je veel views hebt. Je kan eindeloos praten over of en hoe een filmpje fake is, maar feit blijft wel dat er heel veel mensen gemotiveerd zijn, door geld, om hele creaties op zetten en deze op youtube te plaatsen.

Daarom vind ik het zo lastig om elk filmpje over dit onderwerp op youtube serieus te nemen. De meeste filmpjes hebben ook nog eens schreeuwerige titels, wat aandacht (en dus geld) als motivatie sterker maakt.
Klopt, dat maakt het allemaal nog lastiger. Zijn m.i. wel vooral van die compilatiefilmpjes die veel views trekken. Of het de moeite is als 'losse youtuber' in de hoop hiermee geld te verdienen is de vraag. Dat filmpje van die birthday party heeft maar liefst 2.900 views..

Jammer dat de originele uploads lijken te zijn weggehaald. Kanaal van Jerry Wells is in ieder geval leeg..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:39:49 #59
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_181189745
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:45 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Dat tweede filmpje van die Jerry vond ik bijzonder creepy, dat geluid van die bokkenpoten :D

Ik ben verder gaan zoeken naar het verhaal erachter en kwam dit tegen. Let vooral op minuut 9:30, geloofwaardigheid weg helaas.

Die EVP's zijn wel erg nep inderdaad. Jammer dat al die originele video's niet meer te checken zijn. Weet niet goed wat ik van deze 'review' moet vinden, volgens mij weten ze het zelf ook niet.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:25:38 #60
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_181192504

Vind nummers 3 en 2 van dit lijstje wel aardig, vanaf 8:07.
Nr. 3 met die tv, zo zou ik het zelf ook in beeld brengen om te laten zien dat er geen draden oid in het spel zijn.
Nr. 2 met de koelkast. De debunk theorie is in zo'n geval dat er een mechanisme in het scharnier zou moeten zitten, maar voor zo'n krachtige open en dicht beweging heb je een fors mechanisme nodig, en ik zie het niet..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_181199991
Eerst even de flauwekul allemaal overslaan en beginnen bij 7:20 ongeveer. Lees ook de reacties eronder, die zijn ook interesant.

Het gaat over een tunnel waarin eerder dingen zijn gezien en deze jongelui gaan er met een Oija-board in zitten, maar die reageert niet. In de reactie staat ook een opmerking dat je tussendoor een vrouwenstem hoort, terwijl er geen vrouw bij is.

Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181201169
Content posters gaan op youtube voor de vele views die inkomsten kunnen genereren en het gaat er niet om hoe zoiets te faken is maar dat het te faken is. Daarbij komt dat als je als goochelaar jezelf goochelaar noemt, je minder scoort dan wanneer je de goocheltrucs bestempelt als krachten die je bezit. Zie iemand als Uri Geller. Als goochelaar is hij maar een 2/10 maar als verkoper van iemand die zichzelf magische krachten toerekent deed hij het beter.

Hetzelfde met video's met bepaalde settings en montage. Als je het als "echt" verkoopt krijg je duizenden views. Als je het als tutorial verkoopt slechts enkele tientallen. Mensen willen geloven en men wíl onder de noemer "echt" misleid worden.

We moeten leren accepteren dat er een deel is dat wil entertainen en een deel dat entertaint wil worden. Beginners die beter willen worden in after-effects maken vaak ook UFO filmpjes en die testen ze op UFO kanalen waar ze met enige trots lezen dat "dit geen fake is". De stap naar het paranormale is daarmee ook klein.
pi_181255722
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:31 schreef Beathoven het volgende:
Content posters gaan op youtube voor de vele views die inkomsten kunnen genereren en het gaat er niet om hoe zoiets te faken is maar dat het te faken is. Daarbij komt dat als je als goochelaar jezelf goochelaar noemt, je minder scoort dan wanneer je de goocheltrucs bestempelt als krachten die je bezit. Zie iemand als Uri Geller. Als goochelaar is hij maar een 2/10 maar als verkoper van iemand die zichzelf magische krachten toerekent deed hij het beter.

Hetzelfde met video's met bepaalde settings en montage. Als je het als "echt" verkoopt krijg je duizenden views. Als je het als tutorial verkoopt slechts enkele tientallen. Mensen willen geloven en men wíl onder de noemer "echt" misleid worden.

We moeten leren accepteren dat er een deel is dat wil entertainen en een deel dat entertaint wil worden. Beginners die beter willen worden in after-effects maken vaak ook UFO filmpjes en die testen ze op UFO kanalen waar ze met enige trots lezen dat "dit geen fake is". De stap naar het paranormale is daarmee ook klein.

Ik geloof best dat er fake vids tussen zitten.. en dat er met photoshop gewerkt zal worden.
Maar pure reacties van kinderen en dieren (hond/kat), kunnen ze niet bewerken.
Geloof jij in ufo's? :)
pi_181274817
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 15 augustus 2018 11:41 schreef Sigaartje In de reactie staat ook een opmerking dat je tussendoor een vrouwenstem hoort, terwijl er geen vrouw bij is.

Dat is het geluid van het plankje dat op het speelvlak schuift en een knipmoment in de video met een eigen geluidje dat weer samenkomt. Puur toeval dat je dan die "haunted" geluid door een "vrouwenstem" bij 12:39 hoort.
pi_181292962
Ik hoor wel eens een tikgeluid wanneer ik in slaap val en mijn gedachten gaan naar de donkere kant op. Ik schrik dan wakker en weet dat ik me moet herpakken. Mijn beschermengel waakt over me.
  zondag 19 augustus 2018 @ 22:52:11 #66
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_181310936
Zit een oude BBC docu te kijken over de Enfield Poltergeist. Geen beelden waarop iets te zien is, wel geluidsopnamen. Erg interessant, geloofwaardige getuigen, inclusief politieagenten.

Uit politierapport:
"There were four distinct taps on the wall, and then silence. About two minutes later I heard more tapping from a different wall. The other police constible checked the wall, attic and pipes but could find nothing to explain the knocking.
The oldest son of the family pointed to a chair next to the sofa. I then saw the chair slide across the floor. It moved approximately three to four feet and then came to rest. I checked the chair but could find noting to explain how it had moved."

Iets later in de docu:
"Since there's no law against chairs moving on their own, police could do nothing." :D

Vanaf 14:30 uur een getuigenis van een politieagente.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_181385741
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 22:52 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zit een oude BBC docu te kijken over de Enfield Poltergeist. Geen beelden waarop iets te zien is, wel geluidsopnamen. Erg interessant, geloofwaardige getuigen, inclusief politieagenten.

Uit politierapport:
"There were four distinct taps on the wall, and then silence. About two minutes later I heard more tapping from a different wall. The other police constible checked the wall, attic and pipes but could find nothing to explain the knocking.
The oldest son of the family pointed to a chair next to the sofa. I then saw the chair slide across the floor. It moved approximately three to four feet and then came to rest. I checked the chair but could find noting to explain how it had moved."

Iets later in de docu:
"Since there's no law against chairs moving on their own, police could do nothing." :D

Vanaf 14:30 uur een getuigenis van een politieagente.

Ik vind dat voorpreview al akelig :+
pi_181387356
Op twitter met die kat voor een spiegel en dan het einde. Zeer creepy.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:45:15 #69
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_181388031
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:23 schreef Krollie het volgende:
Op twitter met die kat voor een spiegel en dan het einde. Zeer creepy.
Linkje?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_181393788
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:45 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Linkje?
De Tweet bekijken van @RitaPanahi: https://twitter.com/RitaPanahi/status/1032262578360049665?s=08
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:03:14 #71
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_181393838
quote:
Ah, dat is een edit.

Had gisteren naar aanleiding van je post al even gezocht naar een 'cat mirror' filmpje en kwam deze tegen. Is iets langer, en heeft normaal einde.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  donderdag 23 augustus 2018 @ 22:06:18 #72
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_181409616
Kom met regelmaat de video's van YouTuber mellowb1rd tegen. Met name de 'poltergeist in de keuken' video's vallen nogal op vanwege de extreme activiteit:


Juist deze extreme activiteit maakt het voor mij wat minder geloofwaardig, maar aan de andere kant vraag ik me ook af hoe hij het zou moeten flikken om dit te faken.

Dat vragen meer mensen zich af en die maken dan debunk videos.

Het toffe van deze Mellowb1rd vind ik dan wel weer dat hij zelf een top 10 van debunk videos heeft samengesteld en er commentaar op geeft.


En omdat één van de debunkers het erover heeft dat hij met een 'green suit' werkt, is hij dat in een andere video eens gaan proberen om te kijken of hij inderdaad tot hetzelfde resultaat kan komen. En ook test hij daarin verschillende manieren om met vislijnen te werken en die weg te editten.


Mijn eigen conclusie daaruit: met een vaste camerapositie kun je met dat soort trucs en montage een aardig eind komen. Al is belichting (schaduwen e.d.) erg lastig om goed te faken. Dan heb je een professionele studio haast nodig. Met een bewegende (handheld)camera lukt dit soort effecten niet.

Ik vind het in ieder geval tof dat hij de moeite neemt om zo op de debunkers in te gaan. Krijgt die toch wat geloofwaardigheid-credits van. :)

Edit: zeer uitgebreide reacties onder de 1e video (van ene GoodShepard Film Productions) uit deze post die zeker de moeite waard zijn om te lezen. Hij heeft een uitgebreide analyse van de video gedaan.

1e reactie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2e reactie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 46% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 23-08-2018 22:36:56 ]
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  maandag 27 augustus 2018 @ 21:53:44 #73
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_181506877

Tja, vind deze knakker en de activiteit ook wel geloofwaardig overkomen..

Alleen misschien is hij iets te dapper aan het omgaan met de situatie. Ik was al 5 keer het huis uitgerend..

Wat jullie?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_181508478
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Tja, vind deze knakker en de activiteit ook wel geloofwaardig overkomen..

Alleen misschien is hij iets te dapper aan het omgaan met de situatie. Ik was al 5 keer het huis uitgerend..

Wat jullie?
Dat jij dit zo laat ‘s avonds kijkt nog.. ik heb daar toch wat meer moeite mee :+
pi_181630925
Ik vind Ghost Adventures geweldig en vooral bij deze scene lag ik dubbel


:D _O- _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')