abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 juli 2018 @ 10:48:11 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_180484855
Kunnen ze niet beter de Islam boycotten ?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_180484876
quote:
6s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Mensenvlees is diervriendelijk vlees :)
quote:
6s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nee. Een mens is een mens. Een dier is een dier. Lees de bijbel maar eens.
Een mens is een zoogdier. Een kat is een zoogdier. Een hond is een zoogdier. Dat je tot een bepaalde soort behoort wil niet zeggen dat je geen dier bent.
  zondag 15 juli 2018 @ 10:49:08 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180484893
quote:
6s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nee. Een mens is een mens. Een dier is een dier. Lees de bijbel maar eens.
Zo'n zelfde sprookje als de koran toch?

Ik hou me liever bij de feiten. De mens is ook gewoon een zoogdier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180485017
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:16 schreef Candaasje het volgende:
Diervriendelijk vlees bestaat ook niet.
Goed, noem het dan diervriendelijker...

Want jij zie toch ook wel in dat een schaap wat een groot deel van zijn leven buiten in de weide heeft mogen dartelen een beter leven gehad heeft dan een dier wat zijn hele leven op een m2 in een donkere megastal gezeten heeft?
pi_180485201
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 08:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ten eerste is het niet de bedoeling dat je het allemaal zelf op eet, verdeel het ook aan je naasten en de armen.
En dat gebeurt dan natuurlijk ook massaal..

quote:
Ten tweede gaat het er om wat gevierd wordt, niet om de daad zelf. Denk jij dat Christenen op hemelvaartsdag zelf ook naar de hemel varen?
Oh ja, wat viel er volgens de Koran/bijbel ook alweer te vieren, dat God/Allah riep dat Abraham/Ibrahim moest tonen dat hij in Hem geloofde en hij zijn zoon moest offeren om dat te bewijzen. Nou, met zo'n liefdevolle God heb je geen bloeddorstige vijanden meer nodig. Zo aardig van Hem dat het mes "niet werkte" en hij een schaap daarvoor in de plaats mocht offeren aan...aan... aan wie eigenlijk? Heeft God 'm zelf opgepeuzeld? Liepen er hongerige armen in de buurt rond?
Zijn zoon zal ook wel heel blij geweest zijn met deze beproeving, geeft een echte goede band met je vader en God..
Racist
pi_180485204
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goed, noem het dan diervriendelijker...

Want jij zie toch ook wel in dat een schaap wat een groot deel van zijn leven buiten in de weide heeft mogen dartelen een beter leven gehad heeft dan een dier wat zijn hele leven op een m2 in een donkere megastal gezeten heeft?
Ochja, maar ik vind het nog steeds niet diervriendelijk. Gewoon niet, dus diervriendelijker vind ik nog steeds een misplaatste term.
(En voor dat ene blije schaap (ooi) zullen er vermoedelijk ook heel wat rammetjes geslacht zijn. En het dier wordt nog steeds geslacht. Voor welk doel precies? )
  zondag 15 juli 2018 @ 11:06:29 #107
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180485260
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Bij een goedwerkende verdoving kan het echt tot minutenlang lijden schelen. Stikken in je eigen bloed is echt niet heel tof. Maar goedwerkend is wel een dingetje dat niet altijd opgaat helaas, de foutmarges liggen hoog en veel verdovende methoden zijn echt heel omstreden. (Vergassing, stroombaden, etc.)

Diervriendelijk slachten bestaat inderdaad niet. Diervriendelijk vlees bestaat ook niet.
Maar een goedwerkende slacht duurt geen minuten.
Het is een beetje flauw om een mislukte slacht tegenover een 'perfecte' verdoving te stellen. Bij beiden gaat het veelste vaak fout. En bij beide geld dat hoe 'perfect' het ook gaat het nooit mooi wordt.

De co2 verdoving duurt ook een seconde of 30, stikken tot bewusteloosheid erop volgt. Wat is dan het verschil nog met direct slachten? Sterker nog, een geslaagde slacht gaat sneller omdat door de val van de bloeddruk het dier out gaat.

Bij de massale slacht is het vrijwel nooit 'perfect', bij geen van de methoden. Natuurlijk gruwelt iedereen als ze een koe met open keel brullend op zien krabbelen. Maar iedereen gruwelt net zo hard als de pin fout gaat (wat de betrouwbaarste methode is, dat dan wel). Dat geeft echt net zo'n ellende.

Ik zie geen enkele noodzaak halal/kosjer te verbieden. Wel om goed te controleren of het wel zorgvuldig gedaan wordt.
Maar dat geld al net zo hard voor de reguliere slacht. Net zoals voor beiden geld dat het gewoonweg iets minder massaal en goedkoop moet willen we het zo netjes mogelijk kunnen doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180485305
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:02 schreef Toga het volgende:
dat God/Allah riep dat Abraham/Ibrahim moest tonen dat hij in Hem geloofde en hij zijn zoon moest offeren om dat te bewijzen. Nou, met zo'n liefdevolle God heb je geen bloeddorstige vijanden meer nodig
Jij snapt de essentie niet. Wil je dat ik het uitleg, of wil je alleen maar even proberen te bashen?
pi_180485326
quote:
2s.gif Op zondag 15 juli 2018 08:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Het is noodzakelijk om onverdoofd slachten te verbieden, maar TÓCH is dit puur moslimpje pesten? :? :? :?
Hoe krom moet die kronkel in de hersenen zijn om dit zo op te vatten?
Dit werd me jaren geleden duidelijk. Ze wilden het toen al verbieden maar toen joden er over gingen klagen, werd het uitgesteld.

Er is ook nog veel meer dierenleed in Nederland wat niet wordt aangepakt, bijvoorbeeld megastallen. Maar ja de eigenaren van die stallen zijn geen moslims dus dat wordt nooit verboden.
pi_180485338
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:11 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dit werd me jaren geleden duidelijk. Ze wilden het toen al verbieden maar toen joden er over gingen klagen, werd het uitgesteld.

Er is ook nog veel meer dierenleed in Nederland wat niet wordt aangepakt, bijvoorbeeld megastallen. Maar ja de eigenaren van die stallen zijn geen moslims dus dat wordt nooit verboden.
Geld gaat boven religieuze vrijheid. Zo rolt men in het kapitalisme.
pi_180485359
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar een goedwerkende slacht duurt geen minuten.
Het is een beetje flauw om een mislukte slacht tegenover een 'perfecte' verdoving te stellen. Bij beiden gaat het veelste vaak fout. En bij beide geld dat hoe 'perfect' het ook gaat het nooit mooi wordt.

De co2 verdoving duurt ook een seconde of 30, stikken tot bewusteloosheid erop volgt. Wat is dan het verschil nog met direct slachten? Sterker nog, een geslaagde slacht gaat sneller omdat door de val van de bloeddruk het dier out gaat.

Bij de massale slacht is het vrijwel nooit 'perfect', bij geen van de methoden. Natuurlijk gruwelt iedereen als ze een koe met open keel brullend op zien krabbelen. Maar iedereen gruwelt net zo hard als de pin fout gaat (wat de betrouwbaarste methode is, dat dan wel). Dat geeft echt net zo'n ellende.

Ik zie geen enkele noodzaak halal/kosjer te verbieden. Wel om goed te controleren of het wel zorgvuldig gedaan wordt.
Maar dat geld al net zo hard voor de reguliere slacht. Net zoals voor beiden geld dat het gewoonweg iets minder massaal en goedkoop moet willen we het zo netjes mogelijk kunnen doen.
Ik geef toch aan dat ook de reguliere methoden omstreden zijn? Ik ben heel geen fan van CO2-kamers en stroomstoten, ik vind het vaker wel dan niet even barbaars als halal/koosjer slachten, juist omdat het zo vaak fout gaat en/of het vooral verlammend maar niet pijnstillend werkt. (Ik ben eerder fan van medetomidine en ketamine, maar dat is geen optie voor dieren die voor consumptie bestemd zijn.)

Maar, bij halal slachten duurt het lijden vrijwel altijd meer dan een halve minuut. Bij een pin door de kop - mits goed uitgevoerd natuurlijk - schijnt dit korter te zijn. Dus dan ben ik toch liever voor de pin. (Nog steeds niet voor stroombaden en CO2gaskamers e.d.)

Van mij mogen ze overigens heel de slacht afschaffen, regulier én halal. Ga ik er alleen de eerstkomende 20 jaar niet doorheen krijgen schat ik zo in ;)
(Ik ben veganist)
pi_180485383
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij snapt de essentie niet. Wil je dat ik het uitleg, of wil je alleen maar even proberen te bashen?
Ja leg het eens uit, en reageer dan ook even op mijn eerdere reactie. Waarom moet het nu per se een schaap zijn? Is het niet beter om iets anders waardevols, dierbaars te offeren en te verdelen :?
  zondag 15 juli 2018 @ 11:17:28 #113
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180485419
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:11 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dit werd me jaren geleden duidelijk. Ze wilden het toen al verbieden maar toen joden er over gingen klagen, werd het uitgesteld.

Er is ook nog veel meer dierenleed in Nederland wat niet wordt aangepakt, bijvoorbeeld megastallen. Maar ja de eigenaren van die stallen zijn geen moslims dus dat wordt nooit verboden.
Is meer maakt men zelf gebruik van, dus wordt goed gepraat. Ellende die men dan voor de neus krijgt zijn misstanden, normaal is dat echt niet zo.

Heeft dus niet zozeer te maken met moslims pesten, maar het eigen stuk niet willen zien. Werkt andersom precies hetzelfde.
Die hele industrie hangt aan elkaar van misstanden, maar iedereen wijst fijn naar 'die ander' en niet naar dat stukje vlees op het eigen bord. Of dat wel voldoet aan hun eigen eisen voor 'die ander'.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180485426
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij snapt de essentie niet. Wil je dat ik het uitleg, of wil je alleen maar even proberen te bashen?
Doe geen moeite, ik heb het juk van geloof en religie al ver voordat jij geboren bent van me afgegooid. Het is een kinderlijk verhaal/verzinsel op zoek naar antwoorden van het bestaan en ontstaan van de wereld en over de eeuwen uitgegroeid tot een monster. Inmiddels volledig achterhaald door wetenschap en filosofie.
Racist
pi_180485571
Dit heeft volgens mij gewoon te maken met de politieke wind die momenteel in Nederland waait, daar speelt nu dierenwelzijn een veel belangrijkere rol in dan in het verleden. Dat zag je immers ook met de grote grazers in de Oostvaardersplassen. Dat sentiment is echt iets van nu waar GroenLinks en PVDD er prima op varen. Hoe meer macht deze partijen krijgen des te meer je van dit soort maatregelen ziet.
pi_180485725
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:54 schreef Starmanelon het volgende:
Als men een machine maakt die het hoofd van een schaap binnen een fractie van een seconde afsnijdt en vervolgens het dier uit laten bloeden, is het dan volgens de regels van ritueel slachten?
Nee, dat is nu juist het probleem. Halal vlees moet exact zo geslacht worden zoals de Koran voorschrijft. Je moet bij een onverdoofd dier in 1x de gehele nek doorsnijden en vervolgens moet het beest doodbloeden zonder verdere handelingen. En ook moeten er allerlei religieuze spreuken gepreveld worden tijdens het slachten.

Een machine of verdoving die het slachten diervriendelijker maken zijn absoluut verboden.

Ooit wat deze methode bedacht om het lijden van het dier te verminderen, maar anno 2018 is dit een barbaarse manier van slachten en hun geloof verbied alles dat het lijden van het dier verminderd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 15 juli 2018 @ 11:37:56 #117
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180485779
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, dat is nu juist het probleem. Halal vlees moet exact zo geslacht worden zoals de Koran voorschrijft. Je moet bij een onverdoofd dier in 1x de gehele nek doorsnijden en vervolgens moet het beest doodbloeden zonder verdere handelingen. En ook moeten er allerlei religieuze spreuken gepreveld worden tijdens het slachten.

Een machine of verdoving die het slachten diervriendelijker maken zijn absoluut verboden.

Ooit wat deze methode bedacht om het lijden van het dier te verminderen, maar anno 2018 is dit een barbaarse manier van slachten en hun geloof verbied alles dat het lijden van het dier verminderd.
Onzin, er worden al machines gebruikt. Lopende band werk bij kippen bv. Kanteltafels bij schapen, kantelmachines bij runderen.
Een kop eraf machine zou eigenlijk niet echt wat toevoegen bij die andere dieren (kippen worden grotendeels machinaal geslacht). Een goed gezette snede heeft hetzelfde effect.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180485933
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Onzin, er worden al machines gebruikt. Lopende band werk bij kippen bv. Kanteltafels bij schapen, kantelmachines bij runderen.
Een kop eraf machine zou eigenlijk niet echt wat toevoegen bij die andere dieren (kippen worden grotendeels machinaal geslacht). Een goed gezette snede heeft hetzelfde effect.
Verbeter me als ik het mis heb (met bron wel) want ik ben geen moslim, maar voor vlees om halal te zijn moet er aan een aantal voorwaarden voldaan worden.
Het levende dier moet in 1 snede met een scherp mes de keel geheel opengesneden worden.
Vervolgens moet het dier doodbloeden.

Dat betekent dat er geen machine gebruikt mag worden om een dier machinaal in een fractie te doden en zo lijden te besparen. Wat er daarna gebeurd met het dan dode dier dat is niet meer van belang voor halal vlees. Wat voor leven een dier had is ook geen factor in het halal/haram zijn van vlees.

Aangezien er tegenwoordig in Europa een gigantische vraag is naar halal vlees gebeurd het fokken en ook het slachten op dezelfde industriele schaal als normaal vlees. Ondanks alles wat Hamzoef waarschijnlijk echt gelooft. Dat betekent dat dezelfde goedkope dieren gebruikt worden voor de slacht die op identieke wijze naar grote slachthuizen vervoerd worden. Vervolgens gaan alleen de laatste minuten van het dier op andere wijze, maar daarna zullen ze wel op dezelfde wijze grotendeels machinaal ontleed en verwerkt worden.

Alleen het doden van het dier gaat op veel wredere en ouderwetse manier.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180485965
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:14 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik geef toch aan dat ook de reguliere methoden omstreden zijn? Ik ben heel geen fan van CO2-kamers en stroomstoten, ik vind het vaker wel dan niet even barbaars als halal/koosjer slachten, juist omdat het zo vaak fout gaat en/of het vooral verlammend maar niet pijnstillend werkt. (Ik ben eerder fan van medetomidine en ketamine, maar dat is geen optie voor dieren die voor consumptie bestemd zijn.)

Maar, bij halal slachten duurt het lijden vrijwel altijd meer dan een halve minuut. Bij een pin door de kop - mits goed uitgevoerd natuurlijk - schijnt dit korter te zijn. Dus dan ben ik toch liever voor de pin. (Nog steeds niet voor stroombaden en CO2gaskamers e.d.)

Van mij mogen ze overigens heel de slacht afschaffen, regulier én halal. Ga ik er alleen de eerstkomende 20 jaar niet doorheen krijgen schat ik zo in ;)
(Ik ben veganist)
In een rechtszaak tegen een islamitische slachterij in 2016 bleek dat het bij die slachterij (voor stieren) tot wel meer dan 6 minuten kon duren voordat de stier zijn bewustzijn volledig bleek te hebben verloren. Volgens de slachterij zelf zou 85% van de stieren zelfs meer dan 3 minuten nodig hebben..
Daar werd nog geen gebruik gemaakt van een kantelmachine, waardoor de tijd tot verlies van bewustzijn langer is.
Dat vond ik zelf nogal veel.. Gelukkig zou dat bij kleinere dieren en andere slachterijen niet zo’n groot probleem zijn.

Ik neem aan dat het vlees van een dier dat mna 40 seconden alsnog moet worden verdoofd of bedweld niet meer halal is?
  zondag 15 juli 2018 @ 11:51:42 #120
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_180485978
quote:
13s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Geld gaat boven religieuze vrijheid. Zo rolt men in het kapitalisme.
Religieuze vrijheid kent ook zijn grenzen.
En Joden moeten ook niet lopen janken.
Ik ben inmiddels overleden
pi_180485998
Krampachtig vasthouden aan oude tradities en gebruiken omdat het tradities en eeuwenoude gebruiken zijn, of het geschreven staat, vind ik een hele zielige neiging.

Dart gezegd hebbende: word gewoon vegetariër. Eet überhaupt geen vlees, of gewoon maar af en toe. Nog beter.
Eens kijken
  zondag 15 juli 2018 @ 12:04:19 #122
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180486270
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Verbeter me als ik het mis heb (met bron wel) want ik ben geen moslim, maar voor vlees om halal te zijn moet er aan een aantal voorwaarden voldaan worden.
Het levende dier moet in 1 snede met een scherp mes de keel geheel opengesneden worden.
Dat betekent dat er geen machine gebruikt mag worden om een dier machinaal in een fractie te doden en zo lijden te besparen. Wat er daarna gebeurd met het dan dode dier dat is niet meer van belang voor halal vlees. Wat voor leven een dier had is ook geen factor in het halal/haram zijn van vlees.

Aangezien er tegenwoordig in Europa een gigantische vraag is naar halal vlees gebeurd het fokken en ook het slachten op dezelfde industriele schaal als normaal vlees. Ondanks alles wat Hamzoef waarschijnlijk echt gelooft. Dat betekent dat dezelfde goedkope dieren gebruikt worden voor de slacht die op identieke wijze naar grote slachthuizen vervoerd worden. Vervolgens gaan alleen de laatste minuten van het dier op andere wijze, maar daarna zullen ze wel op dezelfde wijze grotendeels machinaal ontleed en verwerkt worden.

Alleen het doden van het dier gaat op veel wredere en ouderwetse manier.
Tussen wat staat geschreven en wat er in de praktijk gebeurd zit een wereld van verschil.

Volgens het boekje mogen de dieren andere dieren niet geslacht zien worden, mogen ze het mes niet zien en zouden ze nog een slokje water aangeboden moeten krijgen vooraf. En moet het een enkele snede zijn, in 1 keer goed.
Afhankelijk van de stroming en persoonlijke geloofsmening hoort daar een fatsoenlijk leven bij en geen stress en onnodige pijn in het leven en bij de slacht.

In de praktijk slachten de grotere slachterijen (wat de meeste zijn) honderden dieren op een dag. In 2016 (is veranderd met die verscherping van de 'verdoof' regels) was het gros van de in Nederland geslachte kippen nog halal (werd ook als zodanig verkocht/gexporteerd).
Die werden echt niet allemaal handmatig geslacht, we hebben het over duizenden dieren per dag dan zelfs. Die gingen gewoon in dezelfde machine als wat 'regulier' was. Een bandje op de achtergrond met gebed en dat was dat.
Nu wordt dat ook niet allemaal handmatig gedaan, dat kan gewoonweg niet met die hoeveelheden. Is geheel machinaal, met een slachter op het eind van de rij om degene die niet gedood zijn door de machine alsnog te slachten. Een 20% (ze zeggen dat ze dat nu teruggedrongen hebben tot een 5/10%) werd dus handmatig geslacht.

Schapen worden met meerderen op kanteltafels vastgezet zodat de slachter steeds een rij af kan lopen. Runderen gaan in een machine die ze vastzet en op de zij of op de kop kantelt. Die dieren worden gefixeerd zodat de slachter snel kan werken.

Heel veel is al machinaal, waar dat wat toevoegt aan snelheid wordt zelfs ook machinaal geslacht.
Dat is de praktijk. De realiteit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180486355
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Verbeter me als ik het mis heb (met bron wel) want ik ben geen moslim, maar voor vlees om halal te zijn moet er aan een aantal voorwaarden voldaan worden.
Het levende dier moet in 1 snede met een scherp mes de keel geheel opengesneden worden.
Vervolgens moet het dier doodbloeden.

Dat betekent dat er geen machine gebruikt mag worden om een dier machinaal in een fractie te doden en zo lijden te besparen. Wat er daarna gebeurd met het dan dode dier dat is niet meer van belang voor halal vlees. Wat voor leven een dier had is ook geen factor in het halal/haram zijn van vlees.

Aangezien er tegenwoordig in Europa een gigantische vraag is naar halal vlees gebeurd het fokken en ook het slachten op dezelfde industriele schaal als normaal vlees. Ondanks alles wat Hamzoef waarschijnlijk echt gelooft. Dat betekent dat dezelfde goedkope dieren gebruikt worden voor de slacht die op identieke wijze naar grote slachthuizen vervoerd worden. Vervolgens gaan alleen de laatste minuten van het dier op andere wijze, maar daarna zullen ze wel op dezelfde wijze grotendeels machinaal ontleed en verwerkt worden.

Alleen het doden van het dier gaat op veel wredere en ouderwetse manier.
Dit bericht (uit 2010) gaat daar ook over en zegt eigenlijk hetzelfde:
https://vroegevogels.bnnv(...)ls-er-halal-op-staat
pi_180486540
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Tussen wat staat geschreven en wat er in de praktijk gebeurd zit een wereld van verschil.

Volgens het boekje mogen de dieren andere dieren niet geslacht zien worden, mogen ze het mes niet zien en zouden ze nog een slokje water aangeboden moeten krijgen vooraf. En moet het een enkele snede zijn, in 1 keer goed.
Afhankelijk van de stroming en persoonlijke geloofsmening hoort daar een fatsoenlijk leven bij en geen stress en onnodige pijn in het leven en bij de slacht.

In de praktijk slachten de grotere slachterijen (wat de meeste zijn) honderden dieren op een dag. In 2016 (is veranderd met die verscherping van de 'verdoof' regels) was het gros van de in Nederland geslachte kippen nog halal (werd ook als zodanig verkocht/gexporteerd).
Die werden echt niet allemaal handmatig geslacht, we hebben het over duizenden dieren per dag dan zelfs. Die gingen gewoon in dezelfde machine als wat 'regulier' was. Een bandje op de achtergrond met gebed en dat was dat.
Nu wordt dat ook niet allemaal handmatig gedaan, dat kan gewoonweg niet met die hoeveelheden. Is geheel machinaal, met een slachter op het eind van de rij om degene die niet gedood zijn door de machine alsnog te slachten. Een 20% (ze zeggen dat ze dat nu teruggedrongen hebben tot een 5/10%) werd dus handmatig geslacht.

Schapen worden met meerderen op kanteltafels vastgezet zodat de slachter steeds een rij af kan lopen. Runderen gaan in een machine die ze vastzet en op de zij of op de kop kantelt. Die dieren worden gefixeerd zodat de slachter snel kan werken.

Heel veel is al machinaal, waar dat wat toevoegt aan snelheid wordt zelfs ook machinaal geslacht.
Dat is de praktijk. De realiteit.
Dus de overgrote meerderheid van de dieren moet wel extra lijden vanwege geloofsregels, maar bijna al het vlees dat als halal verkocht word is niet eens halal?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 15 juli 2018 @ 12:20:24 #125
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180486648
quote:
13s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Geld gaat boven religieuze vrijheid.
En vandaar dat zoveel gelovigen naar een minder religieus land gaan. Om de centen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 15 juli 2018 @ 12:30:07 #126
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180486853
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dus de overgrote meerderheid van de dieren moet wel extra lijden vanwege geloofsregels, maar bijna al het vlees dat als halal verkocht word is niet eens halal?
De overgrote meerderheid van de dieren moet extra lijden omdat wij goedkoop vlees willen is beter gezegd.
En wij, dus wij allemaal, regulier en halal en kosjer, zijn willend onwetend erover.

Je mag je idd afvragen of je dat vlees wel halal mag noemen. Wat mij betreft is het dat niet, maar dat is enkel mijn mening.
Weet jij bv dat een fiks deel van het halal vlees wereldwijd wel verdoofd geslacht is? In tegenstelling tot kosjer, waarbij dat niet voorkomt.

Het wel of niet verdoofd is een stevige discussie. Zolang het omkeerbaar is is er een grote groep die dat wel als toegestaan ziet. Zo was het iig een paar jaar terug nog zo dat in 88% van de halal slacht in de UK de dieren verdoofd waren bv.

Het verschil tussen regulier en halal is veel kleiner dan je denkt...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180486975
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid van de dieren moet extra lijden omdat wij goedkoop vlees willen is beter gezegd.
En wij, dus wij allemaal, regulier en halal en kosjer, zijn willend onwetend erover.

Je mag je idd afvragen of je dat vlees wel halal mag noemen. Wat mij betreft is het dat niet, maar dat is enkel mijn mening.
Weet jij bv dat een fiks deel van het halal vlees wereldwijd wel verdoofd geslacht is? In tegenstelling tot kosjer, waarbij dat niet voorkomt.

Het wel of niet verdoofd is een stevige discussie. Zolang het omkeerbaar is is er een grote groep die dat wel als toegestaan ziet. Zo was het iig een paar jaar terug nog zo dat in 88% van de halal slacht in de UK de dieren verdoofd waren bv.

Het verschil tussen regulier en halal is veel kleiner dan je denkt...
En toch boycotten vele Nederlandse moslims omdat het vlees hier niet meer onverdoofd geslacht mag worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 15 juli 2018 @ 12:42:11 #128
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180487098
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En toch boycotten vele Nederlandse moslims omdat het vlees hier niet meer onverdoofd geslacht mag worden.
Yep, willend onwetend. Ook bij mosims speelt dat, dat zei ik al.

Dan halen ze het in Belgie, Duitsland, of import zelfs uit de grotere spelers op dit gebied in de zogenaamd islamitische landen. En is de kans alleen maar groter dat het alsnog verdoofd geslacht vlees is. En alle andere regels nog losser genomen zijn.
Maar he, er staat halal op de verpakking, dan hoef je niet verder te kijken. En het is goedkoop!

Het zijn soms net mensen die moslims...
Nogmaals, het verschilt minder dan je denkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 15 juli 2018 @ 13:06:52 #129
455560 Logic91
Always stay rational
pi_180487621
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 08:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ten eerste is het niet de bedoeling dat je het allemaal zelf op eet, verdeel het ook aan je naasten en de armen.

Ten tweede gaat het er om wat gevierd wordt, niet om de daad zelf. Denk jij dat Christenen op hemelvaartsdag zelf ook naar de hemel varen?
Het gaat om hetgeen gevierd wordt... Je bedoelt dat moslims met het offerfeest een mogelijk mythologische man uit de oudheid herdenken die op het punt stond om zijn eigen zoon te slachten nadat hij ervan overtuigd was dat God hem dit beval maar terugkwam op deze beslissing nadat de engel Gabriël vanuit het paradijs "naar beneden" kwam om Abraham een offer te brengen omdat hij God gehoorzaamde?

Hmmmm... Seems legit. :')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_180489617
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Getwijfeld tussen NWS/KLB maar toch maar hier.

1. Titel van AD (telegraaf light) is wel bijzonder. Moslims boycotten de eid niet, een deel overweegt in het buitenland te laten slachten dat is wat anders.

2. Zeer achterbakse symbool-maatregel is dit. Komt op mij echt over als moslim-pesten. En dit dan proberen te verkopen onder het mom van dierenrechten. Nogal achterbaks als je bedenkt dat juist Nederland bekend staat om extreme misstanden in de bio-industrie en in de slachthuizen. Hier zijn recent nog veel voorbeelden van naar buiten gekomen. Als men echt voor dierenrechten stond, zouden ze daar voor opkomen.
Vrijheid van religie komt ook echt in het gedrang hier.
De vrijheid van religie is overal in het gedrang waar meer dan 100 moslims wonen.

Ik ben ook niet zo onder de indruk van het zogenaamd verdoofd slachten en hoe diervriendelijk dat zou zijn, maar de vrijheid van godsdienst betreft de vrijheid om te geloven in de god van je eigen keuze, niet in een god te geloven (ja, moeilijke puntje hier) en de vrijheid om erediensten voor die god te houden. Allerlei zogenaamde godsdienstige of religieus geinspireerde woestijngewoonten vallen er niet onder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:46:21 #131
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180489790
quote:
De vereniging van imams in Nederland roept moslims juist op om wel een dier te offeren tijdens dit feest, omdat deze voor moslims belangrijke religieuze traditie anders op den duur dreigt te verdwijnen.
Goede zaak. Ik heb zelf geen problemen met onverdoofd ritueel slachten, maar hoe meer islamiische tradities verdwijnen, hoe sneller moslims op zullen gaan in de maatschappij. Dus ik zou zeggen "gewoon volhouden die boycott, tot het helemaal verdwenen is".
  zondag 15 juli 2018 @ 16:08:12 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180492114
Dieren offeren anno 2018 :')
pi_180492203
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:26 schreef MakkieR het volgende:
Dit heeft volgens mij gewoon te maken met de politieke wind die momenteel in Nederland waait, daar speelt nu dierenwelzijn een veel belangrijkere rol in dan in het verleden. Dat zag je immers ook met de grote grazers in de Oostvaardersplassen. Dat sentiment is echt iets van nu waar GroenLinks en PVDD er prima op varen. Hoe meer macht deze partijen krijgen des te meer je van dit soort maatregelen ziet.
Zolang de middenpartijen niet om het cda heen kunnen blijft religieuze slacht nog gewoon bestaan. Want o wee, er zal maar eens iemand aan de 'vrijheid' van het beoefenen van religie komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180494163
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De vrijheid van religie is overal in het gedrang waar meer dan 100 moslims wonen.

Ik ben ook niet zo onder de indruk van het zogenaamd verdoofd slachten en hoe diervriendelijk dat zou zijn, maar de vrijheid van godsdienst betreft de vrijheid om te geloven in de god van je eigen keuze, niet in een god te geloven (ja, moeilijke puntje hier) en de vrijheid om erediensten voor die god te houden. Allerlei zogenaamde godsdienstige of religieus geinspireerde woestijngewoonten vallen er niet onder.
Dit dus.
pi_180498262
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
De vrijheid van religie is overal in het gedrang waar meer dan 100 moslims wonen.
Wat is dat nu weer voor stomme stelling?
pi_180498385
Veel mensen in Nederland zijn stalinisten zonder dat ze het doorhebben.

Anno 2018:

"We moeten religie verbieden."

Mensen hebben hier meer gemeen met het communisme (dat zij zo haten) dan zij denken.
pi_180498423
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dieren offeren anno 2018 :')
pi_180498430
Topic mag dicht.
pi_180498534
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor stomme stelling?
Is toch zo? Als je er 100 bij mekaar hebt en er is er eentje die zegt 'ik geloof die onzin niet, ik ben geen moslim meer' dan is de reactie niet 'jammer, maar dat moet je helemaal zelf weten'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 juli 2018 @ 19:26:08 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180498550
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is toch zo? Als je er 100 bij mekaar hebt en er is er eentje die zegt 'ik geloof die onzin niet, ik ben geen moslim meer' dan is de reactie niet 'jammer, maar dat moet je helemaal zelf weten'.
Zijn net christenen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180498624
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn net christenen
Nee, dat is juist het probleem. Christenen respecteren de beperkte plek van zoiets persoonlijks als geloof in de samenleving, het gros van de moslims niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 juli 2018 @ 19:29:42 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180498645
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat is juist het probleem. Christenen respecteren de beperkte plek van zoiets persoonlijks als geloof in de samenleving, het gros van de moslims niet.
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180498664
Alweer uitgeluld, ga nu maar weer terug naar de keuken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180498690
Het topic herinnert mij eraan dat ik nog geld moet overmaken voor het offerfeest. Ik laat via instellingen al jaren in het buitenland slachten. Sterker nog ik denk dat ik nog nooit hier in Nederland laten slachten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 15 juli 2018 @ 19:36:31 #145
286575 Roces18
Chef de party
pi_180498803
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:26 schreef LXIV het volgende:
Op zich is het ritueel slachten juist niet wreed en met respect naar het dier. Belangrijker is de vraag goe het dier het tijdens zijn leven had.
Ik geloof trouwens dat 80-90% van Sl het vlees in Nederland tegenwoordig halal geslacht wordt (muv varkensvlees natuurlijk)
Inderdaad niet wreed. Een dier langzaam laten doodbloeden , ipv iets als kop eraf hakken.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 15 juli 2018 @ 19:37:12 #146
286575 Roces18
Chef de party
pi_180498814
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dieren offeren anno 2018 :')
mensen offeren is weer helemaal in o|O
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_180498867
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
Veel mensen in Nederland zijn stalinisten zonder dat ze het doorhebben.

Anno 2018:

"We moeten religie verbieden."

Mensen hebben hier meer gemeen met het communisme (dat zij zo haten) dan zij denken.
In de film, the death of Stalin wordt er leuk de draak mee gestoken. Tijdens de herdenking sdienst is het de vraag, "wie heeft die achterlijke geestelijken uitgenodigd?" :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 15 juli 2018 @ 19:39:00 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180498871
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Alweer uitgeluld, ga nu maar weer terug naar de keuken.
Nee, maar je argumentatie is bespottelijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180498897
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:37 schreef Roces18 het volgende:

[..]

mensen offeren is weer helemaal in o|O
De consumptiemaatschappij *O*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 15 juli 2018 @ 19:40:53 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180498923
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
Veel mensen in Nederland zijn stalinisten zonder dat ze het doorhebben.

Anno 2018:

"We moeten religie verbieden."

Mensen hebben hier meer gemeen met het communisme (dat zij zo haten) dan zij denken.
Snelwegen zijn geen slecht idee omdat hitler er zo voor was
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180499024
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
Veel mensen in Nederland zijn stalinisten zonder dat ze het doorhebben.

Anno 2018:

"We moeten religie verbieden."

Mensen hebben hier meer gemeen met het communisme (dat zij zo haten) dan zij denken.
Ja want geen hoge pet op hebben van religie hebben is pas sinds Stalin een ding dus dat maakt iemands politieke oriëntatie automatisch communistisch.
Conscience do cost.
  zondag 15 juli 2018 @ 20:07:41 #152
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180499432
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:37 schreef Roces18 het volgende:

[..]

mensen offeren is weer helemaal in o|O

En maar weer ot: ik dacht door de titel ook dat moslims het offerfeest niet zouden vieren of niet zouden gaan slachten, maar het blijkt te gaan om dat ze het elders laten slachten (in landen waar het twijfelachtig is of daar wel onverdoofd geslacht is door het gebrek aan controle).

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. TO stipt terecht aan dat er met twee maten wordt gemeten wat betreft misstanden in slachthuizen. Aan de andere kant denk ik dan dat dat een non sequitur is.

Het is niet zo dat je de ene misstand niet mag aanpakken omdat de andere ook niet voldoende aangepakt wordt. Pak dan allebei aan. Gevolg is dat vlees een stuk duurder wordt in de loop van de tijd want dat is de consequentie van het niet meer behandelen van dieren als objecten in een fabrieksomgeving.
pi_180500137
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:07 schreef Qarrad het volgende:
Gevolg is dat vlees een stuk duurder wordt in de loop van de tijd want dat is de consequentie van het niet meer behandelen van dieren als objecten in een fabrieksomgeving.
Vlees is nu dan ook veel te goedkoop.
  zondag 15 juli 2018 @ 20:55:33 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180500390
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vlees is nu dan ook veel te goedkoop.
Staat je vrij iedere maand een paar honderd euro aan natuurmonumenten over te maken voor je zielenheil
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180500499
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Staat je vrij iedere maand een paar honderd euro aan natuurmonumenten over te maken voor je zielenheil
Ik zie liever dat vlees 4-5 keer zo duur wordt als dat het nu is, dan gaan mensen ook vanzelf minder vlees eten.
  zondag 15 juli 2018 @ 21:02:18 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180500523
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 21:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zie liever dat vlees 4-5 keer zo duur wordt als dat het nu is, dan gaan mensen ook vanzelf minder vlees eten.
Kinderbelasting invoeren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180500825
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:15 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zoals dus onverdoofd slachten. Gelukkig wordt daar aan gewerkt.

Ik betwijfel of de industrie en de overheid er echt wakker liggen als 5-6 procent van de bevolking ineens vlees gaat boycotten, maar ik denk dat Wakker Dier dat signaal wel op prijs kan stellen. Des te meer vegetariërs, des te beter.
Exact. En die misstanden worden gelukkig aangepakt.

Maar ga vooral ergens anders vlees halen. Ga daar desnoods meteen wonen. Alsmhet daar beter is voor Moslims, fijne tijd. Ik raad Saudi Arabië aan, of anders Jemen of Iran.
Whatever...
pi_180500845
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 21:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zie liever dat vlees 4-5 keer zo duur wordt als dat het nu is, dan gaan mensen ook vanzelf minder vlees eten.
Uitstekend. Voor iedereen beter. Heeft alleen niets met offerfeest te maken... Waarin iemand zijn kind ging offeren aan God.. over waanzinnig gesproken.
Whatever...
pi_180502438
Gewoon vis eten en wat meer groente. Is gezonder.
pi_180502538
quote:
13s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Geld gaat boven religieuze vrijheid. Zo rolt men in het kapitalisme.
Dierenwelzijn, zelfs bij slachten, gaat boven religie. Zo rolt men in beschaafde landen.
Whatever...
  zondag 15 juli 2018 @ 22:35:29 #161
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180502708
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 21:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Exact. En die misstanden worden gelukkig aangepakt.

Heerlijk naief
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180503084
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 22:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Heerlijk naief
Prima, het is in iede rgeval verboden. Dat moorden niet mag zegt niet dat het niet gebeurt.
Whatever...
pi_180504389
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:54 schreef timmmmm het volgende:
Het interesseert me dus echt helemaal niks he dat hele onverdoofd slachten. We hokken hier speklappen met 10 beesten per vierkante meter op, snijden onverdoofd de staart af en maken die beesten zo gek dat ze aan elkaars oren gaan knagen allemaal zodat onze varkenslapjes een euro per kilo goedkoper zijn

Geeft niks, ik heb van de week nog de hamsteraanbieding van de AH gehaald voor 3 euro per kilo shoarma, dus mij hoor je niet klagen. Maar als we stelselmatig dieren als beesten behandelen moeten we niet klagen als moslims dat ook doeb
Dat jij dieren haat en dus niet hypocriet mag zijn richting moslims, betekent niet dat mensen die wel om dieren geven niks mogen zeggen over dierenmishandelende moslims.

Walgelijk trouwens hoe je zo onverschillig praat over hoe je varkens ernstig leed aandoet.
pi_180504563
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:37 schreef Roces18 het volgende:

[..]

mensen offeren is weer helemaal in o|O
NWS / Ritueel mensenoffer op terrein deeltjesversnellerlab CERN

_O_ :Y _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Games maandag 16 juli 2018 @ 00:27:24 #165
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180504603
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 22:23 schreef Chadi het volgende:
Gewoon vis eten en wat meer groente. Is gezonder.
new, vis wordt lekker behandeld voordat het doos gaat.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_180504975
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 00:27 schreef Oscar. het volgende:

[..]

new, vis wordt lekker behandeld voordat het doos gaat.
Maakt geen ruk uit.
  Eindredactie Games maandag 16 juli 2018 @ 01:10:36 #167
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180504982
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 01:09 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maakt geen ruk uit.
ow oké.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 16 juli 2018 @ 06:15:17 #168
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180507001
quote:
9s.gif Op maandag 16 juli 2018 00:10 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]


Walgelijk trouwens hoe je zo onverschillig praat over hoe je varkens ernstig leed aandoet.
Wat is de laatste keer dat jij iets aan de bio-industrie gedaan hebt dan? Ik noem het beestje enkel bij de naam.

En zijn het geen varkens, dan zijn het wel kippen of koeien. We moeten niet denken dat die het beter hebben. En dan hem je de ecoterroristen van wakker dier die door bedreiging, chantage en intimidatie hebben bereikt dat er nu in ieder geval voor praktisch hetzelfde wanbeleid een ster op dat vlees zit en men hetzelfde vlees niet meer voor spotgoedkoop verkoopt maar er meer op verdient.

Zelfs de mensen die er iets tegen horen te doen en daar de akeligste middelen niet voor schuwen maken het enkel erger. Kan je maar beter gewoon zeggen waar het op staat. Mag jij best walgelijk vinden, maar het is nu eenmaal de huidige situatie. En ik eet er niet met minder plezier mijn biefstukje of baconbite om
Laffe huichelaar
pi_180507132
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nog niet perfect? Gadver, wat een farizeeër ben jij. De bio-industrie is echt walgelijk. Misstand op ongekende schaal.

Ga je nu echt beweren dat jij de bio-industrie als zodanig minder erg vind dat onverdoofd slachten?
Eerlijk antwoorden graag.
Halal vlees komt in NL uit diezelfde bio-industrie, hypocrietje.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 16 juli 2018 @ 07:37:02 #170
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_180507311
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:26 schreef LXIV het volgende:
Op zich is het ritueel slachten juist niet wreed en met respect naar het dier.
Onzin.

Uiteindelijk stel je toch je eigen religie en geloofsbelevenis boven het dier.

Dus welk respect heb je het hier precies over?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 16 juli 2018 @ 08:16:22 #171
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180507508
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:26 schreef Hamzoef het volgende:
Google eens op misstanden in Nederlandse slachthuizen en de bioindustrie. In dit opzicht zijn er weinig landen walgelijker dan Nederland.
Kijk, daar is weer zo'n beroep op hypocrisie. :)

F&L / De hypocrisiebeschuldiging / tu quoque-drogreden
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180507554
Jammer voor ze. Vrijheid van godsdienst betekent niet dat je dieren extra mag laten lijden. Als je god je zoiets voorschrijft zou je je sowieso achter de oren moeten krabben wat voor achterlijke godsdienst je aanhangt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 16 juli 2018 @ 09:32:01 #173
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180508124
Het is pas diertje pesten om ze bijna een minuut lang onverdoofd te laten doodbloeden. Ik vind dit nog een softe maatregel, ze zouden onverdoofd slachten helemaal mogen verbieden van mij.

En het ergste is nog dat moslims niet boos zijn om de regel, maar om een samenzweringstheorie die ze zelf hebben verzonnen.
pi_180508448
Geen vlees eten? Met zijn allen dus aan de spinazie allah creme?
pi_180520395
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
En het ergste is nog dat moslims niet boos zijn om de regel, maar om een samenzweringstheorie die ze zelf hebben verzonnen.
Een samenzweringstheorie waarin ze stellen dat hun medemoslims, de Islamitische slachters, leugenaars en oplichters zijn.

Mooie ironie dat.
pi_180520398
quote:
9s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:54 schreef TheJanitor het volgende:
Geen vlees eten? Met zijn allen dus aan de spinazie allah creme?
Wel met Alpro dan he :P
  maandag 16 juli 2018 @ 19:33:37 #177
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180520423
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Wel met Alpro dan he :P
En de spinazie onverdoofd slachten zeker. }:|

Arme plantjes.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180520471
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

En de spinazie onverdoofd slachten zeker. }:|

Arme plantjes.
_O-

En de sojabonen niet verdrinken natuurlijk.
Whatever...
pi_180523718
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

En de spinazie onverdoofd slachten zeker. }:|

Arme plantjes.
Gewoon langzaam koken, schijnen ze niks van te voelen (...) Doen ze ook met kreeften.
pi_180528153
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

En de spinazie onverdoofd slachten zeker. }:|

Arme plantjes.
Ach, als iedereen veganist wordt hoeven er ook minder planten (die nu voor veevoer gebruikt worden ipv direct door mensen te worden geconsumeerd) gedood te worden. Ruwweg 80% minder zelfs. Dat offer wil Spinazie Christus vast wel brengen.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 06:20:51 #181
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180528401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 05:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ach, als iedereen veganist wordt hoeven er ook minder planten (die nu voor veevoer gebruikt worden ipv direct door mensen te worden geconsumeerd) gedood te worden. Ruwweg 80% minder zelfs. Dat offer wil Spinazie Christus vast wel brengen.
Dus jij gaat de veestapel uithongeren }:|
pi_180528422
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 06:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dus jij gaat de veestapel uithongeren }:|
Uitmoorden zelfs. Om dit uit te voeren zou je eenmalig ongeveer 3x zoveel vee moeten doden dan de vee industrie nu jaarlijks doet.
Sleutelwoord: eenmalig. Dus na 3 jaar heb je het break even point en stopt het leed voor dier en plant.
pi_180529111
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 05:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ach, als iedereen veganist wordt hoeven er ook minder planten (die nu voor veevoer gebruikt worden ipv direct door mensen te worden geconsumeerd) gedood te worden. Ruwweg 80% minder zelfs. Dat offer wil Spinazie Christus vast wel brengen.
Wie gaat dan de mest verzorgen voor al die planten?
Whatever...
  dinsdag 17 juli 2018 @ 07:53:36 #184
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180529125
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 07:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wie gaat dan de mest verzorgen voor al die planten?
Ca 3,5 miljard mannen.
pi_180529145
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 07:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ca 3,5 miljard mannen.
Mooie dagbesteding. Lekker pissen over het gewas...
Whatever...
pi_180529204
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 05:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ach, als iedereen veganist wordt hoeven er ook minder planten (die nu voor veevoer gebruikt worden ipv direct door mensen te worden geconsumeerd) gedood te worden. Ruwweg 80% minder zelfs. Dat offer wil Spinazie Christus vast wel brengen.
Veganist worden, never :')

Kweekvlees is de toekomst ^O^
pi_180530626
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 06:22 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Uitmoorden zelfs. Om dit uit te voeren zou je eenmalig ongeveer 3x zoveel vee moeten doden dan de vee industrie nu jaarlijks doet.
Sleutelwoord: eenmalig. Dus na 3 jaar heb je het break even point en stopt het leed voor dier en plant.
Waarom actief uitmoorden? Waarom niet gewoon stoppen met fokken? Dan ben je echt al een heel eind.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 09:58:51 #188
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180530708
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 07:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Mooie dagbesteding. Lekker pissen over het gewas...
Ja, want dat vee loopt nu over de akkers om het te bemesten...
Niet echt zeg maar.

Maar we hebben een enorm mestoverschot, dus we kunnen nog wel een tijdje krimpen voordat we aan alternatieven moeten gaan denken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:15:35 #189
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180531019
Nederlandse slagers doen halal enkel omdat er vraag naar is en dus veel geld ermee te verdienen is, en sjoemelen zijn slachthuizen niet onbekend mee.
Oordelen over een humane slacht is makkelijker dan het eigen werk oordelen van een inhumaan leven tot de slacht, als daar sprake van is.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:18:43 #190
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180531082
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 09:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja, want dat vee loopt nu over de akkers om het te bemesten...
Niet echt zeg maar.

Maar we hebben een enorm mestoverschot, dus we kunnen nog wel een tijdje krimpen voordat we aan alternatieven moeten gaan denken.
Ze moeten ook biodynamisch werken. 100% gras hele jaar door, hebben ze meteen vruchtbaar land om jaren later te verbouwen. Oa krachtvoer zorgt voor mestoverschot en methaan, net zoals wij na een portie bruine bonen. :+
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:27:34 #191
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180531228
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:18 schreef Manke het volgende:

[..]

Ze moeten ook biodynamisch werken. 100% gras hele jaar door, hebben ze meteen vruchtbaar land om jaren later te verbouwen. Oa krachtvoer zorgt voor mestoverschot en methaan, net zoals wij na een portie bruine bonen. :+
Dat kan helemaal niet. Koeien kunnen niet zoveel produceren op enkel gras. Is ook niet eens ruimte genoeg voor. Voor hobby (geen hoge productie dus) heeft een (1) koe om en nabij een hectare gras nodig om het jaar rond op te kunnen staan. En zelfs dat is in de winter lastig.
En hoe wil je kip of varken op 100% gras zetten? Dat zijn geen grazers. Nog maar niet gesproken over hoeveel dat er zijn, Nederland is niet groot genoeg om al die dieren op die manier te huisvesten.

Over de 100 miljoen kippen, over de 12 miljoen varkens en over de anderhalf miljoen koeien in Nederland alleen. Dan nog eenden, schapen, geiten, kalkoenen en ik vergeet vast nog wel andere kleinere groepen productie dieren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:44:38 #192
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180531526
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet. Koeien kunnen niet zoveel produceren op enkel gras. Is ook niet eens ruimte genoeg voor. Voor hobby (geen hoge productie dus) heeft een (1) koe om en nabij een hectare gras nodig om het jaar rond op te kunnen staan. En zelfs dat is in de winter lastig.
En hoe wil je kip of varken op 100% gras zetten? Dat zijn geen grazers. Nog maar niet gesproken over hoeveel dat er zijn, Nederland is niet groot genoeg om al die dieren op die manier te huisvesten.
Er is land genoeg voor een grote (maar niet alle) hoeveelheid grazers, en het lost een hoop problemen op als ze hiermee methaanuitstoot kunnen verminderen en importvoer (ten koste van regenwoud) en kunstmest voor landbouw kunnen elimineren.
Dan komt het alleen nog neer op grond management, water, grond en gras gezond houden.

'Kan niet' heeft nooit iets opgelost, tenzij oplossen niet de bedoeling is.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:59:01 #193
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180531789
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:44 schreef Manke het volgende:

[..]

Er is land genoeg voor een grote (maar niet alle) hoeveelheid grazers, en het lost een hoop problemen op als ze hiermee methaanuitstoot kunnen verminderen en importvoer (ten koste van regenwoud) en kunstmest voor landbouw kunnen elimineren.
Dan komt het alleen nog neer op grond management, water, grond en gras gezond houden.

'Kan niet' heeft nooit iets opgelost, tenzij oplossen niet de bedoeling is.
Niet alle, maak daar maar 1/3de van... Het grootste deel niet.
En die dieren die over blijven zullen significant minder produceren.

En nogmaals, je hebt het enkel over koeien hier. Of schapen/geiten.
Dat zijn niet de grootste groepen productiedieren. De voederlanderijen zijn dan nogsteeds nodig voor al die andere dieren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:18:50 #194
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180532212
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet alle, maak daar maar 1/3de van... Het grootste deel niet.
En die dieren die over blijven zullen significant minder produceren.

En nogmaals, je hebt het enkel over koeien hier. Of schapen/geiten.
Dat zijn niet de grootste groepen productiedieren. De voederlanderijen zijn dan nogsteeds nodig voor al die andere dieren.
Waarom minder produceren?

Het is een uitdaging. Misschien een mooi Europa project en zo de veestapel spreiden op het land in de EU ipv concentreren, zal niet gebeuren omdat export te veel oplevert.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 12:00:19 #195
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180533230
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:18 schreef Manke het volgende:

[..]

Waarom minder produceren?

Het is een uitdaging. Misschien een mooi Europa project en zo de veestapel spreiden op het land in de EU ipv concentreren, zal niet gebeuren omdat export te veel oplevert.
Omdat enkel gras de energie niet levert om zoveel te produceren. Daar is dat krachtvoer noodzakelijk voor.

En waarom blijf je eraan voorbij gaan dat de grootste groepen productiedieren geen grazers zijn? Er dus geen enkele sprake is van geen landbouwgrond voor veevoer meer? En je dat beetje dat je bespaard door die koeien enkel gras te geven weer verliest omdat ze dan meer grasland nodig hebben? En je meer koeien nodig hebt voor dezelfde productie?

Ook onderschat je hoeveel het er zijn, zelfs alleen melkkoeien zijn er all teveel om allemaal zo te houden.





Reken maar uit, 10.000 vierkante meter per koe...
En nogmaals, dat is alleen nog maar melkvee, niet het slachtvee.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180540223
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 07:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wie gaat dan de mest verzorgen voor al die planten?
Als je de hoeveelheid landbouw met 80% kan verminderen heb je ook iets minder mest nodig he ;)
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:11:26 #197
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180544098
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:56 schreef Hamzoef het volgende:

Vrijheid van religie komt ook echt in het gedrang hier.
Nonsens, je mag gewoon geloven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180544418
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nonsens, je mag gewoon geloven.
Religie is niet alleen geloven, maar ook praktiseren.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 17 juli 2018 @ 20:47:29 #199
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_180544866
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Religie is niet alleen geloven, maar ook praktiseren.
Dat hoeft de overheid niet te faciliteren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_180545809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Religie is niet alleen geloven, maar ook praktiseren.
De Islam heeft er geen enkel probleem mee als een moslim zich aan de wet houdt in een niet Islamitisch land, zelfs als dat betekent dat ze bepaalde zonden begaan.

Daarom mag een Nederlandse moslim bijvoorbeeld een autoverzekering afsluiten, ondanks het haramzijn van dergelijke verzekeringen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')