abonnement Unibet Coolblue
pi_180881008
Blaze en de monster wielen, Wallykazam, Thomas de trein op tv. Casper en Emma op Netflix, net als Peppa Pig.
Qua apps: Thomas de Trein, Bobo, Lego en Duplo. En de Jokie app.
pi_180881552
Hier zijn word party en Nijntje erg populair op netflix. We zijn aan beide nu al voor de derde keer opnieuw begonnen. Daarnaast Jungle Book 2 ('Baloe zonder Gorilla') die heb ik ook al tig keer mogen kijken. En de originele JungleBook en Dumbo kijken we veel (beide op Ziggo XL gratis te bekijken, met wat ander Disney-spul)

Hier nog geen apps, hij krijgt straks voor z'n 3e verjaardag mijn oude tablet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_180881858
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 19:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dinotrux. ;( .
Haha wat vreselijk

Dumbo dat is een goeie O+
Ze heeft iets met olifanten
pi_180882074
Hilmo, we hadden het geluk dat vriend de auto kon houden en dat we vlak bij een tankstation waren. Vooral geschrokken dus. Ik was heel blij dat J van al die stress niks mee kreeg. Hij werd pas wakker vlak voordat de lokale wegenwacht kwam en vond het toen wel interessant om zo'n kapotte band (en later de opgekrikte auto) te zien.

J kijkt graag naar Barbapapa, Peppa Big en Brandweerman Sam. Hij mag altijd kijken tijdens het koken en op zondagochtend.
Qua apps is hij dol op de app van We hebben er een geitje bij (leest ook het boek voor), Duplo, Peppas Paintbox en dingen als memory / geluiden bij voorwerpen en dieren raden. Hij heeft onze oude tablet gekregen, daar heeft mijn vriend een kindvriendelijke omgeving opgezet waarbij hij niks engs kan doen (heeft ook geen internet). Staat in principe ingesteld op 10 minuten per keer en gaat dan uit. De ene week doet hij het 2x per dag, de andere week vraagt hij er helemaal niet om.

Mijn peuter heeft de schreeuw functie unlocked. Zó irritant.
pi_180882678
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 19:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dinotrux. ;( .
precies, mijn bijna vierjarige ook. En Ninjago maar dat nog maar even verboden. Dinotrux vind ik zelf ook nog wel uit te houden haha. Hebben de dino's ervan zelf ook en vind het geweldig gevonden en ook volwassen humor haha. Maya de bij, paw patrol veel (vele dvd's), brandweerman Sam ook het einde. Ik probeerde Sesamstraat maar dat wil hij niet kijken. Vroeger keken we veel Musti, uky. Klaas kan alles van Ned 3 keken we ook al geregeld. Thomas stoomtrein ook wel. Dora ook wel favoriet nu, lekker meedoen, de kaaaaart. Blazer monsterwiele idd ook en ook blade ofzo van rtl4

Gelukkig Hupje maar wel schrikken ja. Handig van die 10 min op de tablet!

Tablet mag bij ons alleen op vakantie. Een dokters spel, een toca Boca spel, dr panda restaurant spel, Nijntje, weet ze zo niet eens maar vele gratis en erg voor peuters geschikt. Jokie staat er ook op. Memory vindt hij niks aan. Wat verhalen apps. Op mijn oude mobiel mag hij in restaurants, daar staan ook de panda spellen op (alles gratis), Nijntje, toca blocks, holiday trucks, farm, firefighter, spelletjes voor peuters, star walk kids, trucks, dentist, dinodigger, de panda trein. Op mijn eigen mobiel ook nog vele spellen: speel en leer, tiggly, toca kitchen, 82 animals (dot to dot), brandweer 3+, Lego junior, Dr panda boerderij.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hilmo op 01-08-2018 21:16:37 ]
pi_180883923
L kijkt Thomas de trein,puffin rock,Zack&quack,nijntje, Casper en Emma.. (kleuter ook trouwens). Kleuter vindt alle Disney films veel te eng (iig frozen en jungle book) dus die kijken we niet..
Tablet, computer ed doen we nog niet..af en toe vervelen kan ook geen kwaad, ze komen dan soms ineens op de meest geniale dingen om te knutselen..
pi_180890286
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:48 schreef Arja het volgende:
Wat kijken jullie peuters nu graag op netflix en tv?
En zijn er leuke computerspelletjes? Al twijfel ik wel of ik dat niet beter nog even uitstel.
Brandweerman Sam en Jokie en Jet via Youtube.
Als we ooit de televisie aan hebben, kijkt hij graag naar KRO Kindertijd/Zappelin.

Op de iPad vindt hij de apps van Dikkie Dik leuk.
pi_180890616
W en T kijken CBeebies, soms wat netflix, maar vooral veel paw patrol :') en rusty rivets etc. Die categorie.

Nieuw is dat ze graag disneyfilms kijken O+ W is momenteel idolaat van peter pan! De oude film dan he. Niet te spannend, mooie muziek, ik ben voor. Tips voor meer films geschikt voor peuters zijn hier ook welkom! :Y

Tablet doen ze eigenlijk nooit. Komt vanzelf wel denk ik.
pi_180890941
Oh, Peter Pan. O+ . Ik heb het boekje gebaseerd op de film en lees het ook vaak voor. I vraagt zich altijd af of ze het nu gedroomd hebben of niet. Dan vraag ik: wat denk jij? en dan krijg ik elke keer een ander antwoord. :D . O+ . Wat disney films betreft is Bambi natuurlijk ook een mooie klassieker.

Wij hebben de zappelin-app op de iPad, daar zitten ook spelletjes bij. Veel filmpjes van zappelin zijn ook leuk en die kun je dus met de app zelf kiezen. Laban het spookje is leuk bijv.
Op netflix vind ik Connie een leuke serie. Echt voor peuters/kleuters. Of Simon.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_180892408
Jungle book vindt mijn peuter ook al erg leuk!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:50:57 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_180897897
Kleuter en peuter zijn hier momenteel helemaal idolaat van Pippi Langkous O+

Oh en ze zitten allebei te schateren bij Buurman&Buurman :D
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:52:08 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_180897917
Oh en (Klik op) Dora hebben we ook eindeloos gezien.... En Maja de Bij
pi_180911370
Qua films zijn we nu een beetje begonnen maar ben zelf nogal kieskeurig dus veel zien we niet. Monsters VS aliens was leuk en spannend, voor R. Vanafbijna 4 kan prima. Madagaskar 3 hebben we gezien, ook leuk. Film van brandweerman Sam de ufo ook leuk en spannend. Good Dinosaur gaan we binnenkort kijken. Film van bob de bouwer in de bios gezien paar maanden geleden, ook echt aanrader.casper en Emma moet een film van zijn, moeten we nog kijken. Disney films vind ik zelf te zielig :') dus die kijk ik niet. Pixar films vind ik fijner
pi_180911591
The Good Dinosaur zou ik eerlijk gezegd niet doen, die heeft een paar echt naargeestige en enge stukjes waar ik als volwassene nog van schrok. Weet niet of je hem zelf al gezien hebt?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:06:59 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_180911619
Oh, Maud bingewatchte die al toen ze net 3 was. Eerder misschien al.
disclaimer
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:18:11 #216
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180911694
Was ook O. Haar lievelings.
Maar ze is ook niet snel bang van filmpjes
pi_180912280
Platvoet en z'n vriendjes. O+ N. heeft hem al wel 20 keer gezien. O+

Nu is ze overigens met name fan van alles op Nick en Disney junior. ;( Al moet ik zeggen dat ik zelf iets als de bubbelguppy's ook wel leuk vind om mee te kijken. :D
pi_180912675
The good dinosaur wordt hier ook goed bekeken want dinosaurus. Volgens mij valt de dode vader O amper op, terwijl hij de leeuwenkoning niet meer wil kijken (maar wellicht om andere reden).

Sinds twee dagen staan er (nieuwe) delen van platvoet op netflix, die gaan we binnenkort kijken. We zijn echter een tripje naar Disney aan het plannen (in het voorjaar pas), dus ik wil hem eerst die basis bij brengen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_180912897
Disney als basis _O_ Mijn soort opvoeding _O_
pi_180913160
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 20:11 schreef LadyBlack het volgende:
S roept nu gewoon "Stomme E.! Ga weg jij!" :X

En 5 minuten later vliegt hij haar weer om de hals en moet ze gedwongen een hele tijd geknuffeld worden :') *;
Dat is hier ook heel hip ja. Ook zomaar uit het niets. "Jij bent een stommerd!" }:| . En I. is dan 6, hier staat hij echt nog niet boven. Dus hij gaat er altijd vol in, tot groot vermaak van A. Zo gezellig af en toe! |:( :P

Dinotrux... dat is toch geniaal. "Hey, kinderen vinden dino's leuk. En machines. Laten we ze samenvoegen!!1!!1! 8-) " :')

Maar Netflix heeft even afgedaan hier in huis. Ze hebben nu de youtube filmpjes ontdekt van slechte animaties zoals Autopatrouille, of kijken hoe Aziaten met Thomas-setjes spelen... Er bestaan zelfs Thomas/Minions en Thomas/Paw Patrol crossovers. Die mensen hebben tijd en zolderkamers te veel. 8)7

Wat betreft apps vindt mijn peuter de duplo-apps erg leuk. Dat kan hij ook al echt zelf doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Phaidra op 03-08-2018 10:20:57 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180937217
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 07:24 schreef Hilmo het volgende:
Qua films zijn we nu een beetje begonnen maar ben zelf nogal kieskeurig dus veel zien we niet. Monsters VS aliens was leuk en spannend, voor R. Vanafbijna 4 kan prima. Madagaskar 3 hebben we gezien, ook leuk. Film van brandweerman Sam de ufo ook leuk en spannend. Good Dinosaur gaan we binnenkort kijken. Film van bob de bouwer in de bios gezien paar maanden geleden, ook echt aanrader.casper en Emma moet een film van zijn, moeten we nog kijken. Disney films vind ik zelf te zielig :') dus die kijk ik niet. Pixar films vind ik fijner
Ik moest even googelen...



Ik dacht aan deze (maar die heet anders zag ik nu)
Kwak
pi_180938800
Huh dubbel
Kwak
pi_180939612
Ik had die associatie ook :D maar kon het me al niet voorstellen.
pi_180948706
Nou komt t misschien door t weer, maar al wekenlang eet mn zoontje van net 2 eigenlijk nauwelijks.
Als hij al iets eet zijn het muizenhapjes.

Beetje ten einde raad want hij eet echt veel te weinig volgens mij.
Drinken doet hij wel goed trouwens.
Het lijkt ook niet alsof hij pijn heeft of zoiets.

Laatst nog voor standaard controle bij consultatie bureau geweest, gewicht was niet eens heel erg laag.
11.2 ongeveer waar het misschien heel strak gemiddeld 12 zou moeten zijn.
Lengte was verder ook op het gemiddelde.

Als ik het dan zo bekijk lijkt het wel mee te vallen, maar nauwelijks groente of fruit naar binnen krijgen.. ik vind dat toch geen prettig gevoel als ouder.

Tips? Soortgelijke verhalen eventueel ter geruststelling? :P
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:31:02 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_180948844
Mijn ervaring is dat kinderen heel wisselend eten. Mijn dochter at ook periodes bijna niets en periodes heel veel. Ze groeit nog steeds op de middenlijn qua curve en is geenszins ondervoed.

Mijn enige tip: let it go. Als hij drinkt en groeit is het goed en dat doet ie. En als ie honger heeft gaat ie vast wel eten. Gewoon regelmatig blijven aanbieden en niet afdwingen.
disclaimer
pi_180948858
Ik denk dat 99% van de (peuter)moeders nu knikt uit herkenning :D ;)
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:48:55 #227
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180949229
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 21:31 schreef Skittles het volgende:
Ik denk dat 99% van de (peuter)moeders nu knikt uit herkenning :D ;)
:Y
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_180949416
Nou ja dwingen doe ik sowieso niet, aandringen zo van toe eet dit maar lekker op, dat wel.
Maar ja uiteraard als hij steeds nee zegt of wegdraait hou ik er mee op en verder gaan met andere dingen etc.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:02:57 #229
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180949477
:Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_180949850
Nee, niet herkenbaar hier.

Smoothies?
http://www.foodsandphotos(...)sappels-en-spinazie/

Ik doe het zonder honing of siroop.

Of ijsjes van fruit maken?
  zondag 5 augustus 2018 @ 08:45:45 #231
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180954565
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 07:24 schreef Hilmo het volgende:
Qua films zijn we nu een beetje begonnen maar ben zelf nogal kieskeurig dus veel zien we niet. Monsters VS aliens was leuk en spannend, voor R. Vanafbijna 4 kan prima. Madagaskar 3 hebben we gezien, ook leuk. Film van brandweerman Sam de ufo ook leuk en spannend. Good Dinosaur gaan we binnenkort kijken. Film van bob de bouwer in de bios gezien paar maanden geleden, ook echt aanrader.casper en Emma moet een film van zijn, moeten we nog kijken. Disney films vind ik zelf te zielig :') dus die kijk ik niet. Pixar films vind ik fijner
Naar aanleiding van deze tip monsters vs aliens opgezet voor mijn bijna 4 jarige dochter, maar hij is echt veel te eng :D nu is ze niet de allergrootste held als het om films gaat, maar ik vind deze ook wel echt spannend voor die leeftijd.

Good Dinosaur ging dan weer prima, die keek ze een hele tijd geleden al. Vind ik zelf ook een heel mooi gemaakte film.
pi_180955684
Wij hebben nu al 2 keer dumbo gekeken (maar aan 1 stuk houdt ze dat zeker nog niet vol. Eerder een paar blokken van 10-15 min). Maar ik dacht vroeger dat Dumbo en dat muisje dronken werden, maar ze zitten gewoon vet te spacen met zijn tweeen :D
En ik vind het begin ook wel erg zielig. Die arme mama die van haar verdrietige kind gescheiden wordt en mishandeld. De traantjes van dumbo als ie uitgelachen wordt.

Lion King ook geprobeerd, maar ze vindt doe hyena’s en dat sfeertje van het olifantenkerkhof maar eng
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:47:32 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_180961796
Hier is eten ook enorm prut de laatste tijd. Maar daarvoor zat weer een bunkerperiode. Soms duren die periodes 2 dagen, soms een week. Maar het heeft inderdaad totaal geen zin om er iets aan te willen doen :')

Als je ze iets voorzet dat ze lekker vinden en ze willen het niet, dan is er simpelweg geen honger.

Wel lastig inschatten. Oh en kleuters doen het ook nog steeds, dus de afgelopen 2 weken op vakantie hebben we een aantal keer zelf maar nog de helft van de kindermenu's op zitten eten :')
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:48:54 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_180961816
Oh en de meeste Disneyfilms zijn 6+ en dat is echt niet voor niks. Mijn dochter was vrij onverschrokken en keek met 2,5 probleemloos naar Frozen, maar zoontje van nu 2,5 kruipt al achter mn rug bij de eerste viool die hij hoort :') O+
pi_180962078
Oh ik vind die films maar zielig. Van dumbo enzo. Lion king vond ik zelf als kind te eng en nooit meer willen zien haha. Monsters VS aliens ging bij ons dan echt prima terwijl ik zelf alles gauw spannend of eng vind :') deze vond ik ook wel spannend maar ook humor door de meest gekke karakters. Kijken zon film meestal in 2x, voor het eten een uur en het einde na het eten.
Ben benieuwd naar good dino, binnenkort kijken. Baas in eigen bos werd mij ook aangeraden. Nemo en Dory ook, die heb ik ook klaarliggen. Grufalo films hebben we twee van, ook leuk.

Kindermenu hebben wij op vakantie paar keer gedaan vooral toen er doperwten met patat en schnitzel op menu stonden wel besteld. O vakantie mag hij op mobiel onder eten in restaurant en dan voeren wij hem mooi de groente. Dat werkte alleen bij doperwten of paprika trouwens. Maar meestal at hij met oms mee, paar hapjes en dan genoeg. Ach ja, maakt niet uit
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:39:52 #236
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180965124
Net Ice Age gekeken :)
Nu al twintig keer de vraag gehad ‘wat is er met de mama mammoet?’ Nou euhhh.... ;(
Toen de tijger gewond was, vond N het niet meer leuk, maar gelukkig kwam het weer goed

Morgen wordt ze alweer 3, mijn grote meid *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:47:10 #237
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180965253
Frozen vinden ze bij ons allebei nog eng bij de stukjes van de wolven en dat Mario Galaxy achtige sneeuwmonster :+. Belle en het Beest en De Leeuwenkoning kijken ze beiden op zich best graag, maar vinden ze ook erg spannend. In die 6+ films zit eigenlijk altijd wel een scene die een beetje eng is, moet vast ook wel om de doelgroep (geen driejarigen dus :+) te bekoren.

Maar ik weet me nog goed mijn 1e bioscoopbezoek met kind te herinneren, mijn zoon was toen denk ik 3? Dat was naar Woezel en Pip en de sloddervos, dus bedoeld voor peuters. Die was zelfs behoorlijk eng, sommige stukken ervan.
pi_180965372
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:39 schreef SaskiaR het volgende:
Net Ice Age gekeken :)
Nu al twintig keer de vraag gehad ‘wat is er met de mama mammoet?’ Nou euhhh.... ;(
Toen de tijger gewond was, vond N het niet meer leuk, maar gelukkig kwam het weer goed

Morgen wordt ze alweer 3, mijn grote meid *O* *O*
Gaan jullie het morgen ook vieren?

Oh Emmy zegt nu als er een vlieg op haar zit “ga weg, takkebeest!”
:@

En ze zit in de anale fase. Ik mag haar poepluier niet weggooien voor ze de inhoud uitgebreid heeft bewonderd. En als ik naar de wc ben geweest wil ze ook even kijken. En op een grasveld bekijkt ze alle hondenpoep :D
  zondag 5 augustus 2018 @ 20:01:18 #239
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180965476
We zitten hier in Portugal, dus we vieren het door in het zwembadje te springen (doen we sowieso elke dag vijf keer). T was gisteren 40 graden, vandaag ‘slechts’ 36,3, pffff }:|
Zaterdag vieren we het met familie en dan thuis nog een kinderfeestje *O*

Leuk he de anale fase! Hier wordt ook alles bestudeerd... Gister heeft ze voor het eerst op de wc gepoept *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 5 augustus 2018 @ 20:54:27 #240
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180966747
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:54 schreef Arja het volgende:

[..]

Gaan jullie het morgen ook vieren?

Oh Emmy zegt nu als er een vlieg op haar zit “ga weg, takkebeest!”
:@

En ze zit in de anale fase. Ik mag haar poepluier niet weggooien voor ze de inhoud uitgebreid heeft bewonderd. En als ik naar de wc ben geweest wil ze ook even kijken. En op een grasveld bekijkt ze alle hondenpoep :D
Haha ik lees hier toevallig mee en zie dit. N doet sinds een week precies hetzelfde haha!
En de vliegen worden hier door N gevoerd met stokbrood met boter, want ze gaan nog niet op genoeg andere etenswaren zitten.. 8)7
pi_180975907
Ik kom voorzichtig het hoekje om kijken, M is afgelopen vrijdag 2 jaar geworden :9

En ze heeft volgens mij best een afwijkende smaak, want ze vindt Boss Baby en Oddbods helemaal fantastisch :P En alles met katten. Elke keer als ze een kat ziet, is het heel hard MAAUUWWW?!!? (verder praat ze nog vrij weinig :+)
pi_180976626
Ah sas en miss, fijn om te horen dat Emmy geen (of niet de enige) freak is ;)

Hai miez, hoe gaat het met jullie?
pi_180982582
Oggy and the cockroaches ftw.
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:03:59 #244
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180986467
Welkom Miezz!

Leuke verjaardag gehad tot nu toe, al hebben we het niet echt gevierd (alleen wat slingers en ballonnen). Hier alvast een fotootje van de jarige:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_180986705
Saskia gefeliciteerd! En wat lijkt jouw dochter absurdveel op R van Omentielvo! :o
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:21:07 #246
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180986761
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:17 schreef Svane het volgende:
Saskia gefeliciteerd! En wat lijkt jouw dochter absurdveel op R van Omentielvo! :o
Ik zie het wel een beetje ja... dezelfde kleur ogen! Zuidelijk bloed misschien?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_180992980
Gefeliciteerd met N Saskia *O* en ook Miezziej en M nog gefeliciteerd *O*

En nog een laatste filmtip, de Nijntje-film is ook erg leuk! Duurt ook een stuk korter dan reguliere films en er gaat niemand in dood. Het gaat over een speurtocht in de dierentuin en dat is ook gelijk het hele plot.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_181011968
Voor de bijna vierjarigen, wij zijn vandaag in bios naar showdogs geweest. Hilarisch vonden man en ik, leuk vond R. Niet eens eng, al vond ik het soms spannend en een scène wel gewelddadig. Liep geweldig goed af en was super mooi gemaakt. R kom prima zo uitzitten zonder pauze. Volgende keer nog naar de Kleine Heks, die is aLle leeftijden. De bios hebben wij met 3,5 helemaal ontdekt. :D
pi_181012156
Mijn peuter heeft nog nooit een film gezien! Kijkt regelmatig tv, maar heb niet het idee dat een film iets toevoegt. Tv kijkt hij ook regelmatig zonder geluid :')

Wij zijn weer terug van bijna twee weken rondreis zuid Duitsland. In die twee weken op vier verschillende adressen gelogeerd, een in een hotel geslapen. Twee paar opa's en oma's gezien, een vrienden met in totaal vijf kinderen. Met als klapstuk gister zeven uur in de trein en vandaag 32 graden in huis.

Wat een dramadag was vandaag zeg. Compleet begrijpelijk, maar een meltdown omdat ik appelsap en een bakje chips voor hem pak is toch wel wat nieuws...
pi_181048207
:W Ik kom mij hier ook melden met verse peuter
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een gek idee dat ik nu weer een peuter in huis heb. Ik was net gewend om dreumes te zeggen ipv baby

Hier is Zack & Quack populair op tv. Films kijkt hij nog niet want dat duurt te lang. Grote broer kijkt wel eens bolt en dan kijkt hij stukjes mee maar speelt dan ook tussen door.

Jäger wat tof om zo iedereen langs te gaan. 32 graden :o Dat is echt niet te doen joh. Is het inmiddels wat afgekoeld?

Saskia nog gefeliciteerd met N. Wat een mooi meisje O+
Zijn jullie alweer thuis?
  donderdag 9 augustus 2018 @ 10:20:03 #251
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_181048306
Welkom ikke! Een hele bink alweer *O* en zulke mooie krullen!

We zijn nog steeds op vakantie! Gelukkig geen 40 graden meer, dat was echt te heet :N
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_181060966
Wij hebben vandaag ineens eenkennigheid te pakken? Na 3 weken vakantie was J helemaal overstuur toen ik hem achterliet op het kdv, en vanavond was het drama toen papa hem naar bed bracht.
Ik hoop dat het te maken heeft met de dikke oogleden die hij heeft, dan is het (hopelijk) snel weet over. Ik weet niet zo goed of hij twee muggenbulten bij zijn ogen heeft of dat hij iets onder de leden heeft.
pi_181062177
Welkom ikke, gezellig! En gefeliciteerd.

Hupje het is ook weer even schakelen na een vakantie en veel samen zijn. Ik hoop dat het inderdaad muggenbulten zijn maar wat een rotplek
pi_181148173
2 peuters-meld! *O* mijn baby is 2!
  maandag 13 augustus 2018 @ 15:23:49 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_181154551
Van harte gefeliciteerd, crumpette! *O*

Stormlooptopic momenteel :o
disclaimer
pi_181155237
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:15 schreef Crumpette het volgende:
2 peuters-meld! *O* mijn baby is 2!
Wat? Was die niet vorig jaar geboren?

Gefeliciteerd!!
  maandag 13 augustus 2018 @ 18:10:13 #257
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_181158056
Gefeliciteerd *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_181159501
Gefeliciteerd Crump! *O*
pi_181162360
Gefeliciteerd!!
pi_181162679
Gefeliciteerd nieuwe peuters *O*
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:48:45 #261
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_181163445
Gefeliciteerd nieuwe peuters *O*
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:57:57 #262
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181163810
Gefeliciteerd!!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_181164548
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
Van harte gefeliciteerd, crumpette! *O*

Stormlooptopic momenteel :o
Echt he!

Mijn peuters hebben elkaar vrolijk gekrabd en geduwd vanmiddag, ter viering. En daarna gingen ze aan mijn jeans likken, gewoon omdat ik dat niet wil = hilarisch. :')
pi_181172004
Gefeliciteerd met alle peuters! *O*

Wij hadden een fantastische vakantie. S. heeft de hele dag gezwommen, op de zitmaaier gezeten met papa en opa en op zijn nieuwe tractor door de tuin gescheurd O+
Zijn spraak is weer even ge-update en we hebben nu eigenlijk best volwassen gesprekken af en toe :o :D

Thuiskomst is een beetje jammer, al 2 dagen een spugend kind. Fijn ook met alle vakantiezooi die ook opgeruimd moet worden en nu steeds vies beddengoed erbij enzo :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181176830
Crump gefeliciteerd met je peuter.
2 peuters in huis hebben lijkt me heftig. Vooral als ze dan ook nog eens met zn 2e aan je broek gaan likken :D

Lesage arme S. De was schiet zo idd voor geen meter op.
Hadden jullie dat de vorige vakantie ook al niet met S?
Wel super dat de vakantie zo geslaagd was. Altijd jammer als het weer voorbij is.

Mijn peuter ging vanmorgen wennen op de psz. Maandag gaat hij voor het eggie.
Wat een rust _O_ ik kon gewoon boodschappen doen zonder geschreeuw.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:36:54 #266
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_181177231
Crump gefeliciteerd!! *O*
In november zijn er 4 dagen dat ik ook 2 peuters heb.. daarna alweer een schoolgaande kleuter :o
Ik denk dat hij school helemaal fantastisch gaat vinden :Y

Heerlijk al die vakanties allemaal :Y Wij gaan in september nog naar Corfu 8-) Ben zo toe aan vakantie!

Lesage gaat het nu al wel wat beter met het spugen? Beterschap!
Lekker naar de psz Ikke! Gaat hij dan 1x per week?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_181178337
Klopt Ikke, is een terugkerend ritueel na de vakantie geloof ik :') niet bepaald mijn lievelings.
PSZ O+ Dan worden ze ineens zo groot vind ik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181238329
Hoe is het met alle peuters?

Sjaak is ziek, heeft een ontsteking aan zijn bovenste luchtwegen. Hij klinkt alsof hij 30 jaar lang 2 pakjes per dag rookt en heeft een raspende ademhaling. Ik vind het knuffelen wat hij nu de hele dag doet wel echt O+, zo’n lekker warm lijfje tegen je aan enzo O+
pi_181238928
Beterschap voor Sjaak :*
Heb je dat filmpje gezien over een Indonesische peuter die daadwerkelijk 2 pakjes per dag rookt? :X
Zieke kindjes knuffelen is wel echt heerlijk ja!

Hier ook ziek nog. Vandaag is mijn complete inboedel (als in: bank, poef, kleed, salontafels, vloer, kussentjes en uiteraard ikzelf) ondergespuugd.
Voor verder leedvermaak verwijs ik jullie naar de baby’s, M. deed namelijk mee, maar dan in de poepversie :'( :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181243625
Bah LeSage, daar ben je lekker mee... Sterkte en hopelijk voelen ze zich snel beter. Sjaak ook beterschap!

Mijn peuter is gisteren 3 geworden. We hadden het zondag al gevierd, maar het bezoek viel niet in de smaak (ondanks dat we het klein gehouden hadden met alleen een deel van de directe familie). De taart waar hij zo naar uit had gekeken werd met zingen naar hem gebracht maar blijkbaar zongen we niet goed en was het keihard gillen en daarna huilen. En toen ging ook nog eens het kaarsje vanzelf uit. Gelukkig had ik nog andere kaarsjes dus uiteindelijk heeft hij alsnog kunnen blazen, maar ik denk dat hij blij is dat hij voorlopig niet meer jarig is. Op school vieren vond hij wel leuk.

Favoriete kado's waren overigens drie kleine plastic dino's. Die wonen nu in een Duplo flat :')

En we hadden een nieuwe eerste keer! Voor het eerst in de supermarkt flessen wijn omgegooid door er met het mandje tegenaan te rijden :') gelukkig was er maar 1 fles kapot.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_181245689
We hebben de nacht op de HAP doorgebracht en zijn nu in het ziekenhuis. Sjaak heeft pseudokroep. Hij doet het super met al die toeters/bellen/vernevelen etc. We mogen zo gelukkig naar huis toe, met medicatie.

Is dit een mooi moment om koffie te leren drinken?
pi_181246358
Oh Cactus, wat is dat schrikken! Pseudokroep is zo ontzettend naar. Beterschap en sterkte! :*
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:19:33 #273
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_181248505
Oh nee, arme Sjaak! Gaat het al wat beter?

En ook beterschap Le Sage, het is echt vreselijk als je zelf ook ziek bent en je kind ook...

FF, gefeliciteerd met O! Jammer dat ie er niet zo van kon genieten...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_181335243
Even zonder bijlees een tip, misschien heeft iemand er wat aan. Wij namen ons steeds voor om grappige quotes van de peuter op te schrijven, maar dat bleef er ook wel vaak bij. Nu hebben vriend en ik samen een groepsgesprek in Whatsapp, puur voor grappige uitspraken, dat werkt beter!
pi_181353679
Ik was vergeten hoe pittig die peuter tijd is :') schreeuwen en gillen om alles.
Nou komen er ook 2 kiezen door dus misschien heeft dat er mee te maken maar poeh hé dat gekrijs is niet mijn ding. Ik heb de afgelopen 3 dagen oordopjes gebruikt bij het naar bed brengen, dat is echt een aanrader moet ik zeggen :D (voor bij het haren wassen, afdrogen, tanden poetsen enz)
Is er iemand die mijn peuter wil lenen tot deze fase over is?

Als hij niet aan het schreeuwen is dan is hij best wel lief hoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181354778
Hoe is het met Sjaak?

Oef Ikke, pittig ja. Hier vandaag ook weer zo’n dag. Maar post-ziek-zijn hebben we die altijd.
Wel een super mooie krullenkop die daar zit te slapen O+

Vandaag begonnen met ‘slaaptraining’. Na 2 jaar naast zijn bed moeten zitten om in slaap te vallen is de fut bij mij op. Met name omdat baby dezelfde streken begint te krijgen. We zijn tegenwoordig ieder een kind in bed aan het liggen en dat duurt regelmatig tot 21.00/21.30.
Net heeft het 3 kwartier geduurd, waarvan zeker een half uur hysterisch krijsen en tientallen ontsnappingspogingen, maar uiteindelijk is hij zelf in slaap gevallen.
Ik zit er nu zelf emotioneel doorheen, wat een afgrijselijk gezicht is dit zeg, maar het moet even :'(
Als baby dadelijk slaapt neem ik koffie met chocola, het mag nu wel even :')

Ik weet dat het niet ‘moet’. Ik weet dat er honderden mensen zijn die onze situatie prima vinden. Ik kan het zelf niet meer hebben, zie op tegen de avond, maak ruzie met mijn vriend en heb behoefte aan rust in de avond :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181354949
Als het voor jou moet, dan moet het LeSage. Je moet er niet zelf aan onderdoor gaan :*
pi_181355419
LeSage, misschien allang geprobeerd of geen optie, hier gaat naar bed brengen zoooooveel sneller als ze samen op een kamer liggen! Ik weet niet waarom, denk dat ze het allebei relaxt vinden dat ze de aanwezigheid van de ander horen? Natuurlijk andere leeftijden dan bij jou (5 en 2), maar de jongste kan nog weleens een flinke gil geven en als de oudste dan zingt of kletst wordt ie snel rustiger. Maar goed. Kan ook zijn dat je ze dan in canon hoort gillen natuurlijk

Die avonden weer zelf willen herken ik goed. Bij oudste heb ik echt 1000 avonden (bijna letterlijk 1000 :+ ) naast haar gelegen voor in slaap vallen. Wat ik het eerste jaar prima vond. Maar op peuterleeftijd echt niet meer wilde. Bij kind 2 dus anders aangepakt (vanaf dreumesleeftijd) en gaat nu dus bij ons soepel. En echt hoeveel rust dat biedt! Maar goed. Dat heeft dus allemaal best even geduurd. :X
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:42:30 #279
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_181355504
Wat een lieverd ikke :)

Slapen is hier ook wel een punt helaas... N wil meestal echt niet naar bed, dus we moeten er sowieso altijd bij blijven zitten tot ze slaapt, liedjes zingen, voorlezen enz enz. En als ze 's middags niet slaapt, is het sowieso altijd minstens 22.00 voordat ze echt slaapt.
Vandaag had ze niet geslapen, dus ik hoopte dat ze op een normale tijd zou gaan slapen (als in, 19.30 zoals normale kinderen doen :{ ), maar het is nog steeds huilen hoor ik boven.
Het lastigst van het late slapen vind ik dat we dus nooit een avond zonder kind hebben... dus mijn man en ik hebben alleen tijd samen als N uit logeren is, en dat is niet zo vaak. Hopelijk wordt dit snel beter, want zo is het niet leuk voor N of voor ons.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_181356512
Fijn wel die herkenning O+

Svane, dat samen slapen hoopte ik ook, op vakantie moest dat wel, want een gezamenlijke kamer, maar helaas. Dat was nog langer daar moeten zitten.
En hoe zielig ook, baby moet er nu aan geloven, dus nu ligt peuter te slapen, maar baby krijst in zijn bed terwijl ik ernaast zit. Ik ga hem er niet uit halen, want ik weet dat het alleen een korte termijn oplossing is. En zoals het bij peuter gaat houd ik (en de relatie met vriend) geen 2 jaar meer vol.

Saskia, dat is het moeilijkste vind ik ook. Ik wil gewoon zelf nog even iets doen in huis, of gewoon op de bank zitten, met z’n 2. Of met een gerust hart mijn donderdagavond weg kunnen, zonder mijn gedachten bij vriend die met 2 kinderen beneden zit te houden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181357177
Wel fijn dat S weer beter is Lesage.
Heel herkenbaar hoor dat je behoefte hebt aan de avond voor jezelf en je man.
Hopelijk werkt de slaaptraining snel bij S en geeft dat wat meer rust.
Uit ervaring kan ik vertellen dat dit een hele pittige fase is met alles.
Toen mijn oudste 3 / 3.5 was werd alles zo veel makkelijker met hem. Zelfs het naar bed brengen. We liggen nu nog steeds naast hem tot hij slaapt maar dan op een leuke manier. Even een boekje lezen en knuffelen en hij slaapt.
Dat we nu weer op nieuw die fase in gaan met S vind ik minder en ik kan de tijd wel vooruit kijken maar ik hou me maar vast aan mijn ervaringen met de oudste.

Mijn peuter krijgt nu een boekje mee naar bed met geluidjes. Meestal speelt hij daar even mee en dan pakt hij zijn konijntje en gaat slapen. Als ik hem niks geef dan bellen de buren denk ik 112 omdat ze denken dat hij vermoord wordt :+
pi_181357929
Hier is het slapen lange tijd een strijd geweest. In de afgelopen maanden was er een kantelpunt. Ik lees een verhaaltje voor of zing een liedje, hij mag kiezen. Eerst wilde hij daarna een luisterboek, daar zette ik een timer op. Nu luistert hij graag naar de liedjes van Gonnie en Gijsje. Soms vallen we terug in het drama, terwijl hij wel serieus moe is. Dan spreken we een tijd af (hij heeft geen idee van tijd, maar dat maakt niet uit voor de afspraak) en zet ik een timer. Zolang de timer nog niet is gegaan houdt hij zijn ogen dicht. Soms slaapt hij binnen vijf minuten, soms duurt het dik een halfuur. Eerder kon het makkelijk twee uur duren.

Het helpt wel enorm dat we heel goed afspraken met hem kunnen maken. We bespreken een minder soepel verlopende avond de dag daarna nog even door. Op het moment zelf heeft geen nut, we zijn dan alletwee te gefrustreerd.

De eerste avond dat ik voor 19.30 uur op de bank kon zitten was heel vreemd.
pi_181360429
Het gaat bij ons nu meestal wel goed als we erbij blijven. Maar t is nog steeds laat en duurt lang. bij Man langer dan bij mij.

Naar boven als t lukt om half acht maar vaak ook pas half negen
Dan soms douchen anders wassen
Dan leest Melba een verhaaltje voor meestal uit Kikker en Pad (bij mij lees ik vaak wat meer dan hij, bij papa andersom, die heeft meer geduld)
Daarna lezen wij een verhaal voor waarbij zijn oven dicht zijn
Daarna wiegen (papa) of over zijn arm wrijven (ik)

Ik ben meestal wel in 30/40 minuten klaar. Papa vaak wel een uur ofzo.

Maar soms wil hij gewoon niet rustig blijven liggen, begint steeds weer te praten, te zitten, moet plassen, etc. er gaat zoveel in dat koppie om, het is echt lastig om hem rustig te krijgen. Het gaat in elk geval redelijk harmonieus en zonder huilen.

Helaas vallen we soms zelf in slaap en dan ben je je restje avond samen ook wel kwijt :P
Kwak
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:50:08 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_181361787
Oeh LeSage zo herkenbaar..... Ik heb ook pas weer echt een avond voor mezelf sinds S 2 is, en slapend weggelegd kon worden ipv alleen op mijn arm te willen slapen. Nu slaapt hij overdag niet meer en leg ik hem slapend weg om 19:30 ongeveer. Heerlijk!!

Ik durfde de confrontatie nooit zo goed aan uit angst dat hij zijn zus wakker brulde. Maar bij E heb ik wel wat meer gestuurd toen ze 1,5 was. Die kon ik steeds moeilijker slapend wegleggen dus ging ik een bedritueel inlassen. Dat moet bij S nog gebeuren. Denk wel dat dat moment eraan zit te komen, want hij roept steeds heel hard dat hij geen flesje wil en geen slaapzak. En dan toch na een paar minuten brullen waar die fles nou is he :') O+
pi_181364177
Oh ja, het inslaapdrama bij peuters
Ik heb hem nu door. Ik zing hem in slaap. Ik zing schijnbaar heel monotoon en saai ;). Het duurt bij mij nu maar 10 minuten in plaats van 1 of 2 uur. Man lukt het niet. Wanneer ik een avond weg ben kom ik thuis en zit man wanhopig met twee wakkere kinderen beneden (want de een zorgt dat de ander ook weer wakker wordt). Lastig vind ik dat!

[ Bericht 17% gewijzigd door Adrian4 op 22-08-2018 04:52:45 ]
pi_181364341
Inslapen en peuters is echt geen goede combinatie. Ik vind het altijd wel sneu, je ziet dat ze moe zijn maar het lukt niet om eraan over te geven. Er zijn ook zoveel toffe dingen om te ontdekken!

Wij brengen Sjaak naar boven (hij slaapt bij ons op de kamer in een peuterbed als co-sleeper). Hij gaat dan plassen, doet het rolgordijn dicht, poetst zijn tanden en we lezen een sprookje O+ . Daarna wenst hij mij welterusten en ga ik naar beneden. Vrouw blijft boven. Ik mag dat niet van Sjaak, behalve als vrouw niet thuis is.
Vrouw en Sjaak praten over de dag, wat hij allemaal heeft gedaan en wat hij graag op een lijstje wil zetten om de volgende keer te doen. Soms duurt het 15 minuten, soms 1,5 uur voordat Sjaak slaapt. Vaak valt vrouw erbij in slaap.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 07:36:46 #287
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_181364526
Inslapen is hier vaak het probleem niet. Heel soms komen ze er nog 1 of 2x uit. Op dit moment is doorslapen een probleem en dag breekt me echt op. Meerdere keren per nacht wakker om niks. Eerst was het alleen N. Vannacht waren ze het allebei.
De excuses die ze hebben;
Deken is los (snokken deken los terwijl ne er naast staat)
Konijn is kwijt (ligt recht naast ze)
Beer is kwijt (ligt recht naast ze)
Dus behoorlijk frustrerend, maar ik probeer lief te blijven.

Ze zijn wel sinds 2 weken zindelijk 🎉.
SQ nog bedankt voor de ‘preek’ over het belonen met stickers. Ik heb het losgelaten en ze zijn inderdaad uit zichzelf zindelijk geworden.
pi_181364594
Inslapen gaat hier nu met periodes heel goed (bedroutine, kus en hij gaat slapen) of lastiger (zelfde routine en dan nog tig keer terug moeten omdat hij de lamp aandoet en boekjes gaat lezen, met zijn knuffels speelt, alles uit de kast trekt of zijn bed als trampoline gebruikt).
Erbij blijven heeft nooit geholpen, dan ging hij zéker niet slapen.
Doorslapen is hier de laatste tijd ook meer het probleem. Hij slaapt vaak onrustig, maar weet daar 's ochtends niks meer van.

Fijn dat N en L zindelijk zijn, Shop!
pi_181364731
Doorslapen is hier ook drama. Hij wordt wakker en slaapt vaak na een halfuur of uur weer verder. Dat breekt ook wel een tikje op.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 08:10:02 #290
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_181364841
‘Gelukkig’ hebben meer peuters last van het doorslapen. N en L hebben echt altijd prima geslapen. En ineens de laatste tijd om de haverklap wakker. J wordt er niet snel wakker van, dus het komt op mij neer. En ik val dus heel slecht terug in slaap met als gevolg dat ik vandaag al van voor 4 uur wakker was tot kwart over 6 ofzo (in die tijd zijn ze een aantal keer ook uit bed gekomen). Toen nog 3 kwartier geslapen.
pi_181365220
Laatst haalde vriend J uit bed met de opmerking "wat heb je fijn doorgeslapen vannacht" wat J ook beaamde. Ik heb ze maar even uit de droom geholpen dat ik 4x bij J was geweest die nacht :')
(Op mijn Fitbit kan ik precies zien wanneer en hoe lang enz)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 09:08:44 #292
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_181365429
Heel herkenbaar Hupje. Die nachten hebben wij ook.
Vanmorgen riep L ook heel hard dat ze goed had geslapen 🙈. Vannacht is J wel wakker geweest. Zeker 1x, want toen ik terug kwam had hij heel de deken gejat en heb ik uit frustratie aan de deken gerukt, zodat ik er weer onder kon liggen.
pi_181365472
Hangt er iets in de lucht dan? Hier ook totaal bal met de grote peuter. Ik ben er behoorlijk klaar mee dat ik er steeds mijn hele ontspan-avond aan kwijt ben }:|.
pi_181366176
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:11 schreef Crumpette het volgende:
Hangt er iets in de lucht dan? Hier ook totaal bal met de grote peuter. Ik ben er behoorlijk klaar mee dat ik er steeds mijn hele ontspan-avond aan kwijt ben }:|.
De testosteronpiek bij 3,5? (Heb weleens zoiets gehoord). Worden ze druk van, en boos...

En op deze leedtijd gaan ze zoveel meer begrijpen en dat s avonds loslaten en ontspannen als ALL THE SPEELS in huis op je wachten... en ook het gevoel dat ze iets missen (begrip dat jij nog niet naar bed gaat) komt er nu in...
Kwak
pi_181366715
J kan inderdaad nu in bed zelf de dag loggen overdenken en dan toch nog iets moeten vragen of zeggen. Zo riep hij gisteren na een half uur in bed papa om nog even sorry te zeggen voor zijn gedrag die middag O+ 8)7
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:29:42 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_181366890
Ik vertel E nu altijd dat wij nog een kopje koffie gaan drinken en dan ook gaan slapen.

Technisch gezien klopt dat, ik heb dan alleen niet verteld dat er nog een paar uur tussen zit oO<
pi_181367019
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

De testosteronpiek bij 3,5? (Heb weleens zoiets gehoord). Worden ze druk van, en boos...

En op deze leedtijd gaan ze zoveel meer begrijpen en dat s avonds loslaten en ontspannen als ALL THE SPEELS in huis op je wachten... en ook het gevoel dat ze iets missen (begrip dat jij nog niet naar bed gaat) komt er nu in...
Druk en boos, check. Zo lichtontvlambaar! Het helpt niet dat de kleine peuter hem uitdaagt en terugkrijst uiteraard. Olie en vuur die twee :').

Maar hij wil ineens niet meer slapen -want ik ben nog niet moe, -maar mama dan ben ik alleen, - ik moet nog plassen, ik ben bang in het donker/het is te licht om te slapen etc etc. De hele trucendoos gaat open, en vervolgens wordt hij weer wakker 9, 10, 11, 12 en doet hetzelfde. Echt, go the f*ck to sleep. :{w
pi_181367173
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:29 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vertel E nu altijd dat wij nog een kopje koffie gaan drinken en dan ook gaan slapen.

Technisch gezien klopt dat, ik heb dan alleen niet verteld dat er nog een paar uur tussen zit oO<
Haha dit doe ik ook...

Hier ook een peuter (van net 2) die ‘s avonds niet naar bed wil. Vooral doordat ze nog van alles wil doen en niks wil missen. Als ik dan zeg dat wij ook zo (lekker ruim begrip) gaan slapen, dan is het vaak wel goed.
pi_181367367
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:35 schreef Crumpette het volgende:

Druk en boos, check. Zo lichtontvlambaar! Het helpt niet dat de kleine peuter hem uitdaagt en terugkrijst uiteraard. Olie en vuur die twee :').

Maar hij wil ineens niet meer slapen -want ik ben nog niet moe, -maar mama dan ben ik alleen, - ik moet nog plassen, ik ben bang in het donker/het is te licht om te slapen etc etc. De hele trucendoos gaat open, en vervolgens wordt hij weer wakker 9, 10, 11, 12 en doet hetzelfde. Echt, go the f*ck to sleep. :{w
Oh 3,5 is echt niet fijn nee, wat dat betreft. En I was zo toen ik hoogzwanger/net bevallen was. Ook water en vuur. }:| . *) .

Die trukendoos is ook nog in volle gang. :o . I was in ons vakantiehuisje een keer 's avonds naar beneden gekomen. Alleen, wij zaten buiten, en de deur hadden we vanwege muggen e.d. dicht gedaan. Hoorde we ineens een gekrijs. Dacht ze dat een heks ons had weggetoverd. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:16:17 #300
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_181367909
Ach gossie Franny, arme I !

Hier ook wel truken, maar het meest gebruikte argument is 'ik wil bij jou', 'jij moet bij mij blijven'. Zeg daar maar eens nee tegen...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')