abonnement Unibet Coolblue
pi_180440837
Hier weer verder met alle kleuter- tot puberperikelen.

Tafeltests, judotoernooien en broodjes knakworst, schoolfoto's... of niet...

Waar de jongsten net de basisschool binnen wandelen en de oudsten alweer de deur uitgaan :o
pi_180442241
Woah Grijs, wat een avontuur! Heel tof!

En wat veel kinderen die al naar de middelbare school gaan of zijn, ik blijf dat toch gek vinden. Toen ik mee ging posten waren ze nog maar net geboren :D.

Hier nog een volle week school. De laatste vrijdag is altijd een feestdag. I had woensdag het afscheid van de kleuters. Ze gingen samen picknicken en daarna gleden ze letterlijk van een glijbaan de klas uit. Was erg leuk gedaan. En nu heeft hij ook opeens bijna elk weekend een partijtje... Ik merk echt dat de rek eruit is. Ik zal heel blij zijn als we volgende week het echte afscheid hebben!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 juli 2018 @ 11:00:23 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180442807
Rapport binnen hier, het is hartstikke mooi. En zoon vindt dat het schooljaar veel te snel is gegaan :D Hij heeft het heel erg naar zijn zin op deze school ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 juli 2018 @ 11:01:34 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180442820
Grijs, wat gaaf, naar Kenia! Wat gaan ze daar precies doen voor het project? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_180443070
wat gaaf grijs!

hier moeten we ook nog een week. en daarna juicht meester onze ravi uit. een jaar vol: vastgezeten met zn been (pas los na een half uur en een mep van meester), ingeslikte munten en honderden verdwenen potloden, handdoeken en meer van dat werk. heel veel meer van dat werk.....

wel allebei een prachtig rapport, allebei dik bovengemiddelde cito's en allebei tevreden leraren.

vooralsnog zijn we nog even aan het wachten tot de munt eruit komt. lekker roeren! :r :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:13:15 #6
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180444175
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:15 schreef simmu het volgende:
wat gaaf grijs!

hier moeten we ook nog een week. en daarna juicht meester onze ravi uit. een jaar vol: vastgezeten met zn been (pas los na een half uur en een mep van meester), ingeslikte munten en honderden verdwenen potloden, handdoeken en meer van dat werk. heel veel meer van dat werk.....


Euh wat?
pi_180445471
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:13 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Euh wat?
Dat wilde ik ook net zeggen..

Hoe gaat het met J?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 juli 2018 @ 13:15:55 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180445522
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:15 schreef simmu het volgende:
hier moeten we ook nog een week. en daarna juicht meester onze ravi uit. een jaar vol: vastgezeten met zn been (pas los na een half uur en een mep van meester), ingeslikte munten en honderden verdwenen potloden, handdoeken en meer van dat werk. heel veel meer van dat werk.....
Vertel eens :D Woelig jaartje?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_180446879
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:15 schreef simmu het volgende:
wat gaaf grijs!

hier moeten we ook nog een week. en daarna juicht meester onze ravi uit. een jaar vol: vastgezeten met zn been (pas los na een half uur en een mep van meester), ingeslikte munten en honderden verdwenen potloden, handdoeken en meer van dat werk. heel veel meer van dat werk.....

wel allebei een prachtig rapport, allebei dik bovengemiddelde cito's en allebei tevreden leraren.

vooralsnog zijn we nog even aan het wachten tot de munt eruit komt. lekker roeren! :r :+
Ow wauw klinkt als had die van mij kunnen zijn :X
Volgend jaar groep 3 volgens mij kan ik de complete Schoolsets aan potloden en zooi gewoon vast gaan aanschaffen, ze krijgen 1 set en daarna bij kwijt moet je zelf vervangen dus ik vrees dat ik gewoon maar vast een set koop....
Nu is het al steeds van alles kwijt, alhoewel mijn jongste de ergste is (die heeft gewoon een abonnement op jassen kwijt, tas kwijt, schoenen kwijt)
  vrijdag 13 juli 2018 @ 16:34:05 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180449282
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:15 schreef simmu het volgende:
wat gaaf grijs!

hier moeten we ook nog een week. en daarna juicht meester onze ravi uit. een jaar vol: vastgezeten met zn been (pas los na een half uur en een mep van meester), ingeslikte munten en honderden verdwenen potloden, handdoeken en meer van dat werk. heel veel meer van dat werk.....

wel allebei een prachtig rapport, allebei dik bovengemiddelde cito's en allebei tevreden leraren.

vooralsnog zijn we nog even aan het wachten tot de munt eruit komt. lekker roeren! :r :+
In jouw hoofd klinkt dit vast heel logisch... gevalletje je had erbij moeten zijn??
  vrijdag 13 juli 2018 @ 16:42:48 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_180449446
volgens mij lezen jullie alleen het "mep van meester" en linken jullie daar een afrossing aan LD. Wat ik lees:
Ravi zat vast met zijn been (laten we zeggen, in een speeltoestel) en dat been kwam pas na een half uur los nadat de meester er een ferme tik tegen had gegeven, zoiets?
Ik lees iig niet dat de meester het kind even stevig heeft afgeranseld ;)

En verder is ravi een pittige klant omdat hij veel spullen kwijtraakt :P
disclaimer
  vrijdag 13 juli 2018 @ 16:44:22 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180449482
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
volgens mij lezen jullie alleen het "mep van meester" en linken jullie daar een afrossing aan LD. Wat ik lees:
Ravi zat vast met zijn been (laten we zeggen, in een speeltoestel) en dat been kwam pas na een half uur los nadat de meester er een ferme tik tegen had gegeven, zoiets?
Ik lees iig niet dat de meester het kind even stevig heeft afgeranseld ;)

En verder is ravi een pittige klant omdat hij veel spullen kwijtraakt :P
Dat is het enige gedeelte van de post dat ik wél snapte.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 16:57:21 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_180449741
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 16:44 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is het enige gedeelte van de post dat ik wél snapte.
Die munt toch ook wel? :Y)
disclaimer
  vrijdag 13 juli 2018 @ 17:11:03 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180449978
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 16:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die munt toch ook wel? :Y)
Ingeslikte munten! ~en!
Hoe krijg je dat voor elkaar?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 17:46:40 #15
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180450674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
volgens mij lezen jullie alleen het "mep van meester" en linken jullie daar een afrossing aan LD. Wat ik lees:
Ravi zat vast met zijn been (laten we zeggen, in een speeltoestel) en dat been kwam pas na een half uur los nadat de meester er een ferme tik tegen had gegeven, zoiets?
Ik lees iig niet dat de meester het kind even stevig heeft afgeranseld ;)

En verder is ravi een pittige klant omdat hij veel spullen kwijtraakt :P
Nee. Ik lees daar geen afgeranseld kind in. Ik snap echt niks van zo’n post. Hoe een kind heel veel handoeken kwijtraakt op school en waarom dat een probleem is voor de meester en op school munten in slikt? Dat zijn dingen die mij verbazen.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 17:53:17 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180450795
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:13 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net zeggen..

Hoe gaat het met J?
Zij heeft een goed rapport. Maar haar draai vinden gaat wat moeilijker.
pi_180451185
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:13 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net zeggen..

Ik wilde vooral zeggen dat hoofdletters enzo handig zijn voor de leesbaarheid.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_180451298
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:53 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Zij heeft een goed rapport. Maar haar draai vinden gaat wat moeilijker.
fijn dat ze een goed rapport heeft.. wel balen dat ze haar draai niet zo goed kan vinden. Hopelijk volgend schooljaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 18:54:11 #19
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180452168
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 18:13 schreef Vicky het volgende:

[..]

fijn dat ze een goed rapport heeft.. wel balen dat ze haar draai niet zo goed kan vinden. Hopelijk volgend schooljaar.
Ja nou ligt niet alleen aan op school natuurlijk. Dingen zijn voor haar ook niet makkelijk geweest afgelopen jaren, nog steeds niet. Maar er is hulp. En die goede rapporten hielpen 🙃
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:31:55 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_180454329
Mijn kleuter heeft vandaag "geoefend" in groep 3 met al haar nieuwe klasgenoten (kinderen uit 2 kleutergroepen die doorstromen en samengevoegd worden, maar uit de andere groep kent ze iedereen ook al) En ze vond het heel erg leuk. Een nieuwe fase komt eraan, volgens mij vind ik het spannender dan zijzelf :D Het wordt trouwens een (in mijn ogen) hele kleine klas, 17 kinderen, heel fijn ^O^
Ze is er na ruim 2,5 jaar kleuteren ook zeker wel aan toe.
Inmiddels ook geslaagd voor haar A diploma *O* en de eerste week van de vakantie (nog 1 week), een week iedere ochtend zwemmen voor B en dan is dat ook weer achter de rug ;)
Het gaat dus lekker hier ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:35:52 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_180454433
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 18:54 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja nou ligt niet alleen aan op school natuurlijk. Dingen zijn voor haar ook niet makkelijk geweest afgelopen jaren, nog steeds niet. Maar er is hulp. En die goede rapporten hielpen 🙃
Ik kan me goed voorstellen dat het voor haar idd niet altijd even makkelijk is, zeker nu ze wat ouder wordt, dan ga je toch ook anders naar zaken kijken.
Fijn dat er hulp is. :* En fijn dat ze een goed rapport heeft! :Y
***
  vrijdag 13 juli 2018 @ 21:16:24 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180455479
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat het voor haar idd niet altijd even makkelijk is, zeker nu ze wat ouder wordt, dan ga je toch ook anders naar zaken kijken.
Fijn dat er hulp is. :* En fijn dat ze een goed rapport heeft! :Y
Dit! Altijd leuk om van je te horen Luchtbel!
Ik hoop dat het jou ook goed gaat trouwens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180455635
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ingeslikte munten! ~en!
Hoe krijg je dat voor elkaar?
tja ik vraag mij dat vaker af als ik zie op mijn werk wat er allemaal ingeslikt wordt. Tip als je een balpen op eet doe geen bic balpen die zijn lastiger om er uit te krijgen, batterijen is ook een slecht plan, glazen kerstballen is ook een probleem want die kun je bijna niet er uit vissen blijkbaar...
Maar zonder geintjes een ingeslikte munt komt bij mij op het werk echt maandelijks voor en 9 van de 10x komt hij er zelf uit.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 21:58:45 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_180456617
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:31 schreef Susie het volgende:
Mijn kleuter heeft vandaag "geoefend" in groep 3 met al haar nieuwe klasgenoten (kinderen uit 2 kleutergroepen die doorstromen en samengevoegd worden, maar uit de andere groep kent ze iedereen ook al) En ze vond het heel erg leuk. Een nieuwe fase komt eraan, volgens mij vind ik het spannender dan zijzelf :D Het wordt trouwens een (in mijn ogen) hele kleine klas, 17 kinderen, heel fijn ^O^
Ze is er na ruim 2,5 jaar kleuteren ook zeker wel aan toe.
Inmiddels ook geslaagd voor haar A diploma *O* en de eerste week van de vakantie (nog 1 week), een week iedere ochtend zwemmen voor B en dan is dat ook weer achter de rug ;)
Het gaat dus lekker hier ;)
Gefeliciteerd met het A diploma!

Ik vind het ook wel een mijlpaal hoor! M is er ook wel aan toe. Nu lang genoeg gekleuterd idd.
Hier zijn ze vanaf februari al over gegaan naar een aparte groep 2 en toen zijn de groepen al samengevoegd. De klas is best groot, in totaal 30 kinderen straks (met zittenblijvertje en nieuwe leerling erbij).

We hebben de eerste week vakantie er al op zitten :)
pi_180458051
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:46 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nee. Ik lees daar geen afgeranseld kind in. Ik snap echt niks van zo’n post. Hoe een kind heel veel handoeken kwijtraakt op school en waarom dat een probleem is voor de meester en op school munten in slikt? Dat zijn dingen die mij verbazen.
Ik wil meer weten over de honderden verdwenen potloden. Zijn ze collectief opgestapt, ontvoerd vanuit politieke overwegingen, of 'gewoon' vermist? oO<

Verder: hoi ik heb ook een kleuter en een pre-puber w/
pi_180458071
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:31 schreef Susie het volgende:
Mijn kleuter heeft vandaag "geoefend" in groep 3 met al haar nieuwe klasgenoten (kinderen uit 2 kleutergroepen die doorstromen en samengevoegd worden, maar uit de andere groep kent ze iedereen ook al) En ze vond het heel erg leuk. Een nieuwe fase komt eraan, volgens mij vind ik het spannender dan zijzelf :D Het wordt trouwens een (in mijn ogen) hele kleine klas, 17 kinderen, heel fijn ^O^
Ze is er na ruim 2,5 jaar kleuteren ook zeker wel aan toe.
Inmiddels ook geslaagd voor haar A diploma *O* en de eerste week van de vakantie (nog 1 week), een week iedere ochtend zwemmen voor B en dan is dat ook weer achter de rug ;)
Het gaat dus lekker hier ;)
17! _O_
  vrijdag 13 juli 2018 @ 22:51:39 #27
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_180458151
:W L-E

Hoe gaat het met je kleuter en pre-puber?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 22:53:28 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_180458187
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:58 schreef Kyara het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met het A diploma!

Ik vind het ook wel een mijlpaal hoor! M is er ook wel aan toe. Nu lang genoeg gekleuterd idd.
Hier zijn ze vanaf februari al over gegaan naar een aparte groep 2 en toen zijn de groepen al samengevoegd. De klas is best groot, in totaal 30 kinderen straks (met zittenblijvertje en nieuwe leerling erbij).

We hebben de eerste week vakantie er al op zitten :)
Dank je! Anouk en nog een klasgenootje kregen een plusmap met extra werkjes. Daarnaast nog met een andere juf lezen. Wel fijn die extra aandacht.
30 kinderen :X Maar ik geloof dat 25 tot 30 redelijk normaal schijnt te zijn? Maar deze groep is wel uitzonderlijk klein hoor, ook op deze school. Als ik al zie hoeveel kinderen er afgelopen jaar alleen al bij Anouk ingestroomd zijn? Ik wil altijd zo snel mogelijk weer weg, wat een drukte. Alle respect voor de kleuterjuffen _O_
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 13 juli 2018 @ 22:54:40 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_180458208
Hoi L-E :W
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:02:04 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_180458367
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:53 schreef Susie het volgende:

[..]

Dank je! Anouk en nog een klasgenootje kregen een plusmap met extra werkjes. Daarnaast nog met een andere juf lezen. Wel fijn die extra aandacht.
30 kinderen :X Maar ik geloof dat 25 tot 30 redelijk normaal schijnt te zijn? Maar deze groep is wel uitzonderlijk klein hoor, ook op deze school. Als ik al zie hoeveel kinderen er afgelopen jaar alleen al bij Anouk ingestroomd zijn? Ik wil altijd zo snel mogelijk weer weg, wat een drukte. Alle respect voor de kleuterjuffen _O_
Ja, het is een kleine school dus steeds maar 1 klas per leerjaar. Maar op zich is het wel een leuke klas zeg maar. M verzuipt er in elk geval niet in. Hier was het een aparte 2 dus dat scheelde ook wel. De meiden zaten in een klas met alleen groep 1 en daarmee werd het verschil wel erg groot met de net-kleutertjes. Zij zijn van januari dus ook al 5,5. Gelukkig gaan zij volgend schooljaar meteen naar een aparte groep 2 want nog een keer 1-2 zouden ze niet zo tof vinden.
pi_180458440
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:51 schreef Kyara het volgende:
:W L-E

Hoe gaat het met je kleuter en pre-puber?
Goed! Pre-puber gaat heel lekker! Hij is erg opgeknapt van onze verhuizing: gaat goed op school, geniet van de buurt waar we nu wonen en de locatie O+ Hij is erg druk met lang en slungelig worden, zo nu en dan met deuren smijten omdat zijn haar slecht zit of de luchtvochtigheid te hoog is :D maar gezien het feit dat hij een jaar geleden het enorm zwaar had zijn dit de futiliteiten die we met liefde omarmen O+

Kleuter is zo enorm vijf, zo groot :o Slaapt sinds kort in zijn eigen bed, is dol op fietsen (nee echt we moeten overal naartoe fietsen, hij is niet moe te krijgen - en wij wel ;( ), wil later wielremmer worden ('Het is geen wielrenner mama, dat slaat natuurlijk nergens op, je remt toch als je fietst?') en heeft een aantal BFF's in de straat wonen, dus altijd wel iemand van de posse om mee te spelen *O*

Happy campers hier :)
pi_180458572
Wat fijn dat de verhuizing zo veel goeds gedaan heeft O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180458607
Voor de mensen met iets grotere kinderen, ik geef mijnes net op voor dit: https://museumjeugduniver(...)appers-verzamelen-2/ :)
pi_180458991
Dat ziet er tof uit zeg L-E!
Als ze dat leuk vinden is dit wellicht ook leuk: klik
Ben daar vorig jaar begeleider geweest en ik vond het echt een heel leuk programma. Kost wel best wat, maar voor mensen die moeite hebben met de kosten zijn er ook wel mogelijkheden volgens mij.
pi_180459010
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:46 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nee. Ik lees daar geen afgeranseld kind in. Ik snap echt niks van zo’n post. Hoe een kind heel veel handoeken kwijtraakt op school en waarom dat een probleem is voor de meester en op school munten in slikt? Dat zijn dingen die mij verbazen.
die handdoeken moeten verplicht mee naar gym op school en raken daar dan kwijt, dus ja: dat is deels een probleem voor meester, vooral ook omdat ze de kleedruimtes controleren voor ze weer weggaan. het is ons allemaal een raadsel hoe hij zulke dingen voor elkaar krijgt. bij ravi hebben we allemaal wel eens zoiets van "hoe dan?" soms ook ook "waarom dan?"

wat betreft de potloden: hij zit gewoon aan zijn tafel, meester vertelt dingen en hij zit dan te spelen met een potlood, die floept dan weg en POEF! weg is het potlood.

die munt vond hij op het schoolplein en ging er toen trucjes mee uithalen.

kijk! ik gebruikte hoofdletters! :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_180459048
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:21 schreef Goitske het volgende:

[..]

tja ik vraag mij dat vaker af als ik zie op mijn werk wat er allemaal ingeslikt wordt. Tip als je een balpen op eet doe geen bic balpen die zijn lastiger om er uit te krijgen, batterijen is ook een slecht plan, glazen kerstballen is ook een probleem want die kun je bijna niet er uit vissen blijkbaar...
Maar zonder geintjes een ingeslikte munt komt bij mij op het werk echt maandelijks voor en 9 van de 10x komt hij er zelf uit.
meester had er advies over ingewonnen (en ik ook eens ik het wist); we mogen het 2 weken aankijken of de munt er vanzelf uitkomt. yay :Y)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_180459415
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat ziet er tof uit zeg L-E!
Als ze dat leuk vinden is dit wellicht ook leuk: klik
Ben daar vorig jaar begeleider geweest en ik vond het echt een heel leuk programma. Kost wel best wat, maar voor mensen die moeite hebben met de kosten zijn er ook wel mogelijkheden volgens mij.
Ha, vanavond ook al bekeken! Goed om te horen dat het zo leuk is, ik ga morgen kijken of hij ook hier voor te porren valt :)
pi_180459849
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat ziet er tof uit zeg L-E!
Als ze dat leuk vinden is dit wellicht ook leuk: klik
Ben daar vorig jaar begeleider geweest en ik vond het echt een heel leuk programma. Kost wel best wat, maar voor mensen die moeite hebben met de kosten zijn er ook wel mogelijkheden volgens mij.
Hee! Ik werkte daar ook! Dan niet als groepjesbegeleider maar bij een specifieke activiteit. Echt een heel leuk programma ja!
pi_180462903
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:42 schreef simmu het volgende:

[..]

meester had er advies over ingewonnen (en ik ook eens ik het wist); we mogen het 2 weken aankijken of de munt er vanzelf uitkomt. yay :Y)
evt dia de huisarts een foto laten maken waar hij zit. Als hij voor de maag in/uitgang blijft zitten moet hij met een scopie verwijderd worden
pi_180462944
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:40 schreef simmu het volgende:

[..]

die handdoeken moeten verplicht mee naar gym op school en raken daar dan kwijt, dus ja: dat is deels een probleem voor meester, vooral ook omdat ze de kleedruimtes controleren voor ze weer weggaan. het is ons allemaal een raadsel hoe hij zulke dingen voor elkaar krijgt. bij ravi hebben we allemaal wel eens zoiets van "hoe dan?" soms ook ook "waarom dan?"

wat betreft de potloden: hij zit gewoon aan zijn tafel, meester vertelt dingen en hij zit dan te spelen met een potlood, die floept dan weg en POEF! weg is het potlood.

die munt vond hij op het schoolplein en ging er toen trucjes mee uithalen.

kijk! ik gebruikte hoofdletters! :Y
volgens mij zit in elke klas zo'n kind dus voor die van jou krijgt hij dit jaar weer een nieuwe _O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 juli 2018 @ 09:46:12 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180464066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:40 schreef simmu het volgende:
die handdoeken moeten verplicht mee naar gym op school en raken daar dan kwijt, dus ja: dat is deels een probleem voor meester, vooral ook omdat ze de kleedruimtes controleren voor ze weer weggaan. het is ons allemaal een raadsel hoe hij zulke dingen voor elkaar krijgt. bij ravi hebben we allemaal wel eens zoiets van "hoe dan?" soms ook ook "waarom dan?"

wat betreft de potloden: hij zit gewoon aan zijn tafel, meester vertelt dingen en hij zit dan te spelen met een potlood, die floept dan weg en POEF! weg is het potlood.

die munt vond hij op het schoolplein en ging er toen trucjes mee uithalen.

kijk! ik gebruikte hoofdletters! :Y
Ik voorzie een carrière als goochelaar ^O^ Of hij moet gewoon naar Hogwarts :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_180469956
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:40 schreef simmu het volgende:

wat betreft de potloden: hij zit gewoon aan zijn tafel, meester vertelt dingen en hij zit dan te spelen met een potlood, die floept dan weg en POEF! weg is het potlood.

Volgens mij teleporteren die potloden naar een of ander universum met allemaal geteleporteerde potloden van kinderen die er op school mee spelen (zitten er ook wat van mij tussen, weggeschoten en nooit teruggevonden, of ze lagen gewoon ergens onder een kast oid op school, maar ik heb ze nooit weer gezien).

Mijn kinderen zijn tot nu toe redelijk goed met de spullen die ze meenemen ook weer mee terugnemen naar huis. Maar misschien moet ik dat niet te hard roepen ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 14 juli 2018 @ 16:29:25 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_180470581
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:05 schreef Nijna het volgende:

[..]

Volgens mij teleporteren die potloden naar een of ander universum met allemaal geteleporteerde potloden van kinderen die er op school mee spelen (zitten er ook wat van mij tussen, weggeschoten en nooit teruggevonden, of ze lagen gewoon ergens onder een kast oid op school, maar ik heb ze nooit weer gezien).

Mijn kinderen zijn tot nu toe redelijk goed met de spullen die ze meenemen ook weer mee terugnemen naar huis. Maar misschien moet ik dat niet te hard roepen ;).

Vlak naast die enkele sokken...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_180473855
Goochelen is ook een leuk talent!!

Lekker zeg die kleine klassen. Dit jaar had de oudste 29 en de jongste 27 in de klas. Komend jaar de oudste maar 26, maar de jongste 31. In een combi 3-4-5, waar 13 kleuters bijkomen. Dus 13 kinderen die tot de kerst druk zijn met leren lezen en schrijven. En daarna mag juf hard haar best doen om groep 5 zo goed mogelijk naar de bovenbouw te krijgen. Dus groep 4 is zoals altijd een tussenjaar, maar nu misschien nog ietsjes erger. Mini vindt het allemaal wel best en scoort hoog genoeg. Daar verwacht ik geen problemen. Volgend jaar ook 2 uur een externe plusklas, met 10-15 andere kinderen van diverse scholen. Dus dan is het even lekker rustig en genoeg uitdaging.
En de oudste krijgt maar 6 nieuwe kinderen in groep 6 erbij. Hij is dan een jaartje de oudste in de klas, en kan dan ook al naar de volgende school.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:57:57 #45
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180478860
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:40 schreef simmu het volgende:

[..]

die handdoeken moeten verplicht mee naar gym op school en raken daar dan kwijt, dus ja: dat is deels een probleem voor meester, vooral ook omdat ze de kleedruimtes controleren voor ze weer weggaan. het is ons allemaal een raadsel hoe hij zulke dingen voor elkaar krijgt. bij ravi hebben we allemaal wel eens zoiets van "hoe dan?" soms ook ook "waarom dan?"

wat betreft de potloden: hij zit gewoon aan zijn tafel, meester vertelt dingen en hij zit dan te spelen met een potlood, die floept dan weg en POEF! weg is het potlood.

die munt vond hij op het schoolplein en ging er toen trucjes mee uithalen.

kijk! ik gebruikte hoofdletters! :Y
Oh zo eentje, ah joh daar heeft de meester volgend jaar een volgende van en dan denkt ie terug aan deze. Ik denk dat ze echt wel ergere dingen kunnen bedenken als meester... als moeder daarentegen kan ik me voorstellen dat je geregeld denkt waarom dan :? Succes ermee deze vakantie 👍
pi_180517436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:42 schreef simmu het volgende:

[..]

meester had er advies over ingewonnen (en ik ook eens ik het wist); we mogen het 2 weken aankijken of de munt er vanzelf uitkomt. yay :Y)
Als je hem ziet, zul je verbaasd staan hoe schoon hij is!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_180565723
Vandaag afscheid genomen van de basisschool. Toch wel een emo moment hoor!
Maar wel leuk gedaan, positieve eigenschappen voor elke leerling van de juf zelf en van de andere leerlingen, foto's met uitleg. Een kijkje door het jaar heen wat er voor leuke dingen zijn gedaan en geleerd. En ze hebben zelf slapstick filmpjes gemaakt. Dat hebben we ook samen met foto's op een stick meegekregen. Net zoals het rapport en een plakboek .
Daarna het afscheid van eigen juf en meester. En de andere leerkrachten stonden buiten te wachten en een aantal kregen toch wel flinke knuffels van Kim. Ze vond het wel moeilijk om afscheid te nemen. We waren de laatsten van de hele school.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:04:40 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180567885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vandaag afscheid genomen van de basisschool. Toch wel een emo moment hoor!
Maar wel leuk gedaan, positieve eigenschappen voor elke leerling van de juf zelf en van de andere leerlingen, foto's met uitleg. Een kijkje door het jaar heen wat er voor leuke dingen zijn gedaan en geleerd. En ze hebben zelf slapstick filmpjes gemaakt. Dat hebben we ook samen met foto's op een stick meegekregen. Net zoals het rapport en een plakboek .
Daarna het afscheid van eigen juf en meester. En de andere leerkrachten stonden buiten te wachten en een aantal kregen toch wel flinke knuffels van Kim. Ze vond het wel moeilijk om afscheid te nemen. We waren de laatsten van de hele school.
Ah, het afscheid van de basisschool is toch wel echt een gebeurtenis, ja. Ook als ouder heb ik dat zo ervaren beide keren. Ik kan me voorstellen dat ze het er moeilijk mee had, maar fijn dat het zo leuk was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_180577006
Ingrid, klinkt als een mooi afscheid, wel weer een stap hoor.
Ben wel blij dat het hier nog een jaartje duurt ;).

Wij tellen af, vandaag maken ze als het goed is, kennis met de nieuwe leerkrachten.
En morgenmiddag is het ook hier vakantie :D.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_180577265
Hier ook de laatste 1,5 dag.. Morgen om 12 uur is alles klaar.. De oudste leest nu al 3 dagen donald ducks, als ik het zo hoor (naast wat opruimen, eindmusical groep 8 kijken etc).
De jongste doet ook niet veel meer. Ze mogen werken, maar niks moet. Al het rekenmateriaal is de deur al uit, omdat het na de vakantie nieuwe komt. Dus er wordt een hoop gespeeld..
Zorgt wel voor een hoop onrust en kinderen die veranderen in ongeleide projectielen :D
pi_180578506
Bij ons moeten ze morgenmiddag ook nog naar school.
Oudste moest vandaag emmertje en doekje mee, ze gingen poetsen ;).
En ze komen elke dag met stapels werkboekjes enzo thuis, mag bijna met aanhanger naar school :P.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_180581221
hier is het over 45 minuten klaar. Heerlijk. Ze zijn er zo aan toe! Alleen is oudste intens verdrietig. Ze gaat haar juf zo enorm missen. Ze heeft dit elk schooljaar. Zo rond de herfstvakantie is de nieuwe juf weer bijna net zo lief als de oude, met kerst is de oude vergeten :D
*poef* nu is het weg
pi_180590369
Ah gossie, wel fijn dat juf zo lief is natuurlijk. Maar wel sneu als ze zo verdrietig zijn...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_180591489
klinkt goed ingrid!

hier ook morgen om 12 uur klaar en dan zaterdag op kamp :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_180593250
Ze had idd dikke tranen toen ze op t schoolplein kwam. Nog een dikke knuffel van juf en we zijn gegaan. Ze is ook zo enorm moe. Vakantie had niet later moeten zijn.
*poef* nu is het weg
  donderdag 19 juli 2018 @ 20:39:42 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_180593324
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vandaag afscheid genomen van de basisschool. Toch wel een emo moment hoor!
Maar wel leuk gedaan, positieve eigenschappen voor elke leerling van de juf zelf en van de andere leerlingen, foto's met uitleg. Een kijkje door het jaar heen wat er voor leuke dingen zijn gedaan en geleerd. En ze hebben zelf slapstick filmpjes gemaakt. Dat hebben we ook samen met foto's op een stick meegekregen. Net zoals het rapport en een plakboek .
Daarna het afscheid van eigen juf en meester. En de andere leerkrachten stonden buiten te wachten en een aantal kregen toch wel flinke knuffels van Kim. Ze vond het wel moeilijk om afscheid te nemen. We waren de laatsten van de hele school.
Is ook echt een afsluiting van een heel belangrijke periode. Plus de start van iets compleet nieuws, je weet niet wat er komen gaat.... Spannend hoor.

Hoe is het eigenlijk met Tyler, Ingrid? En hoe gaat het tussen hem en Kim, en met jou en hem? Ik vind het zo bijzonder, hoe jullie vorm hebben gegeven aan het ouderschap over die twee. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_180609080
En toen was het eindelijk vakantie. Ook echt aan toe. Wat een jaar..

De oudste naar groep 8 na de vakantie. Die is er gewoon klaar voor. Nog een rustig jaartje doorgroeien en dan op naar de volgende uitdaging. Komend jaar een nieuwe rekenmethode, en daar heeft hij zin in. De oude vond hij onhandig. En voor na de basisschool weet hij wat hij wil, en lijkt dat te gaan lukken. Dus dat is mooi.

De jongste is me een avontuur aan het worden.. Van twijfels over de overgang groep 1->3, met de opmerking om dan misschien 4 jaar over de middenbouw te doen(combi 3-4-5). Naar een kind dat echt in een jaar zo gegroeid is, cognitief belachelijk hard. Maar ook zeker sociaal emotioneel. Hij past echt in deze klas. Vermaakt zich goed met leeftijdgenoten en de oudere kinderen in de klas. Heeft een geweldige klik met juf en heeft haar nog 2 jaar.
Juf heeft het zelfs al heel voorzichtig over versnellen, want verrijking/verbreding wordt een hele kluif voor deze. En het is echt het doel van school om ze in de eigen klas te laten. We zullen zien waar dit avontuur ons gaat brengen O+
pi_180610369
Klinkt positief van je jongste df.
Ingrid wat schrijf je het mooi over Kim. Hopelijk vindt ze op het vo ook snel haar plekje.

Ik ben zelf hartstikke allergisch voor oorbellen en ben daarom ook wat huiverig. Als Sac het ook is blijf je de gaatjes wel zien.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 17:29:46 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180611678
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:29 schreef ferrari_rood het volgende:


Ik ben zelf hartstikke allergisch voor oorbellen en ben daarom ook wat huiverig. Als Sac het ook is blijf je de gaatjes wel zien.
Volgens mij heb jij je van topic vergist :-)
pi_180611768
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 17:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij je van topic vergist :-)
Klopt
pi_180613984
Hallo ouders, komend weekend komt mijn kind voor 3 weken, heeft iemand nog ideeën wat we kunnen gaan ondernemen? Ik zie haar niet zo vaak en weet niet zo goed wat leuk is voor haar leeftijd.
We gaan sowieso een keer naar de dierentuin waar ik werk maar verder hebben ik geen ideeën.
Kan iemand helpen met ideeën of is er een speciaal topic voor?
pi_180614650
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:23 schreef T-D het volgende:
Hallo ouders, komend weekend komt mijn kind voor 3 weken, heeft iemand nog ideeën wat we kunnen gaan ondernemen? Ik zie haar niet zo vaak en weet niet zo goed wat leuk is voor haar leeftijd.
We gaan sowieso een keer naar de dierentuin waar ik werk maar verder hebben ik geen ideeën.
Kan iemand helpen met ideeën of is er een speciaal topic voor?
lekker veel zwemmen in dit weer :)
hoe oud is ze? heb je meer kinderen in het gezin?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_180614841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:56 schreef simmu het volgende:

[..]

lekker veel zwemmen in dit weer :)
hoe oud is ze? heb je meer kinderen in het gezin?
Kind is 13, gaat na de vakantie naar de middelbare school, afgelopen week een keer naar Scheveningen geweest, kind vond er niks aan en dat laat ze merken ook. Vind eigenlijk niets meer echt leuk.
Ik heb nog een kind van 7 maanden, bijna 8 maanden.
pi_180615132
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:06 schreef T-D het volgende:

[..]

Kind is 13, gaat na de vakantie naar de middelbare school, afgelopen week een keer naar Scheveningen geweest, kind vond er niks aan en dat laat ze merken ook. Vind eigenlijk niets meer echt leuk.
Ik heb nog een kind van 7 maanden, bijna 8 maanden.
Dagje Efteling
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_180615240
Efteling goed idee! Iemand bekend met moviepark germany? Lijkt mij leuk om zonder vrouw en zoon en alleen met m'n oudste heen te gaan.
Ze heeft het moeilijk thuis en ik wil haar gewoon even 3 weken onbezorgd laten zijn.
pi_180615294
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:25 schreef T-D het volgende:
Efteling goed idee! Iemand bekend met moviepark germany? Lijkt mij leuk om zonder vrouw en zoon en alleen met m'n oudste heen te gaan.
Ze heeft het moeilijk thuis en ik wil haar gewoon even 3 weken onbezorgd laten zijn.
moviepark is op zich wel leuk maar je kan beter naar Phantasialand gaan. Dat is voor haar leeftijd veel leuker.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_180615461
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

moviepark is op zich wel leuk maar je kan beter naar Phantasialand gaan. Dat is voor haar leeftijd veel leuker.
Ik ga even googlen, nog aanraders qua restaurants e.d in de omgeving daar?
Kind had het over Xanten? Een Romeinse opgraving, iemand heen geweest?
pi_180615847
Lekker een paar keer naar de bios, om af te koelen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2018 @ 21:59:59 #69
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180617445
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:36 schreef T-D het volgende:

Ik ga even googlen, nog aanraders qua restaurants e.d in de omgeving daar?
Kind had het over Xanten? Een Romeinse opgraving, iemand heen geweest?
Als ze daar interesse in heeft, zeker doen. Is een erg leuk park voor die leeftijd. Mijn zoon vond dat op die leeftijd ook erg leuk om te doen. Xanten zelf is ook een leuk plaatsje.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 21 juli 2018 @ 12:03:36 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180627614
Vroeg me ineens af...
Hoe was het Eminem concert? Meerdere mama’s hier die zouden gaan toch?
pi_180627736
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:25 schreef T-D het volgende:
Efteling goed idee! Iemand bekend met moviepark germany? Lijkt mij leuk om zonder vrouw en zoon en alleen met m'n oudste heen te gaan.
Ze heeft het moeilijk thuis en ik wil haar gewoon even 3 weken onbezorgd laten zijn.
Wat een leuk idee!
Ook bv samen haar lievelings eten koken of bakken. Kamer beetje leuk aankleden met lampjes, beddengoed. Misschien wat shoppen als ze dat leuk vindt. Kan ze na jullie vakantie ook nog plezier bhebben van haar nieuwe spulletjes. Maar vooral tijd samen. Veel plezier.
Met een meidenkwartet
pi_180635062
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:39 schreef Moonah het volgende:

[..]

Is ook echt een afsluiting van een heel belangrijke periode. Plus de start van iets compleet nieuws, je weet niet wat er komen gaat.... Spannend hoor.

Hoe is het eigenlijk met Tyler, Ingrid? En hoe gaat het tussen hem en Kim, en met jou en hem? Ik vind het zo bijzonder, hoe jullie vorm hebben gegeven aan het ouderschap over die twee. :)
Met Tyler gaat het goed. Thuis en op school. De meester had over elke kind wat gezegd en dit zei hij over Tyler : Wie zorgde voor rust en duidelijke regels in de klas? Dat was Tyler. Tyler wist hoe het moest en heeft niet alleen zichzelf, maar ook ons geleerd in elke situatie rustig te blijven. De orde in de klas!

Tussen hem en Kim gaat het overal het algemeen goed. Soms wel de normale broer/zus ruzietjes, maar dat hoort erbij. Ze kunnen leuk samen spelen en kletsen. En missen elkaar ook wel.

Met mij en Tyler zit het wel goed hoor. Uiteraard missen we elkaar wel, maar elke woensdag en vrijdagmiddag is hij hier. Woensdag alleen, vrijdag met Kim. En om het weekend zijn ze beide hier.
pi_180635304
Wat een fijne beschrijving van de meester, Ingrid!
Ze wonen bij je ex?
pi_180636561
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:48 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een fijne beschrijving van de meester, Ingrid!
Ze wonen bij je ex?
Kim woont bij ons en Tyler bij zijn vader.
pi_180637051
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:07 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Kim woont bij ons en Tyler bij zijn vader.
Da’s bijzonder inderdaad! :)
  zondag 22 juli 2018 @ 15:43:34 #76
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_180653270
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:03 schreef amaranta het volgende:
Vroeg me ineens af...
Hoe was het Eminem concert? Meerdere mama’s hier die zouden gaan toch?
Een vriendje van jongste logeerde bij ons, dus mijn plaats was vergeven 😉 Maar ze hebben het echt fantastisch gehad. Trui en ik zijn samen op een paar km afstand gaan eten, en dat was heel gezellig. Wel even spannend, toen we harde knallen hoorden, maar nadat die werden gevolgd door gejuich besloten we maar dat het vast vuurwerk was.

Al met al vond ik het wel spannend, ook omdat vriendje van jongste echt mini is: met z’n 13 jaar kan hij makkelijk doorgaan voor een 8-jarige. Maar waarschijnlijk waren mensen juist daardoor extra vriendelijk.
  zondag 22 juli 2018 @ 20:20:52 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_180659616
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:35 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Met Tyler gaat het goed. Thuis en op school. De meester had over elke kind wat gezegd en dit zei hij over Tyler : Wie zorgde voor rust en duidelijke regels in de klas? Dat was Tyler. Tyler wist hoe het moest en heeft niet alleen zichzelf, maar ook ons geleerd in elke situatie rustig te blijven. De orde in de klas!

Tussen hem en Kim gaat het overal het algemeen goed. Soms wel de normale broer/zus ruzietjes, maar dat hoort erbij. Ze kunnen leuk samen spelen en kletsen. En missen elkaar ook wel.

Met mij en Tyler zit het wel goed hoor. Uiteraard missen we elkaar wel, maar elke woensdag en vrijdagmiddag is hij hier. Woensdag alleen, vrijdag met Kim. En om het weekend zijn ze beide hier.
:)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 22 juli 2018 @ 21:35:16 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180661242
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:43 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Een vriendje van jongste logeerde bij ons, dus mijn plaats was vergeven 😉 Maar ze hebben het echt fantastisch gehad. Trui en ik zijn samen op een paar km afstand gaan eten, en dat was heel gezellig. Wel even spannend, toen we harde knallen hoorden, maar nadat die werden gevolgd door gejuich besloten we maar dat het vast vuurwerk was.

Al met al vond ik het wel spannend, ook omdat vriendje van jongste echt mini is: met z’n 13 jaar kan hij makkelijk doorgaan voor een 8-jarige. Maar waarschijnlijk waren mensen juist daardoor extra vriendelijk.
Leuk!
pi_180729694
Zo, net terug van Chris zijn kinderfeestje.. Nog 2 weken tot hij jarig is, maar met vakanties kwamen we in de knoop qua planning, dus was het nu of na de vakantie. Dus we hebben vanmiddag samen met zijn beste vriendinnetje taart gegeten. Daarna hebben we ze samen afgeleverd bij de bios en vervolgens met zijn 5-en uit eten. Het is zo'n leuk duo die twee. Jammer dat ze na volgend schooljaar niet meer bij elkaar in de klas zitten, waarschijnlijk niet eens dezelfde school.
Eens kijken hoe zo'n vriendschap dan blijft hangen..
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:37:31 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_180730788
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:57 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, net terug van Chris zijn kinderfeestje.. Nog 2 weken tot hij jarig is, maar met vakanties kwamen we in de knoop qua planning, dus was het nu of na de vakantie. Dus we hebben vanmiddag samen met zijn beste vriendinnetje taart gegeten. Daarna hebben we ze samen afgeleverd bij de bios en vervolgens met zijn 5-en uit eten. Het is zo'n leuk duo die twee. Jammer dat ze na volgend schooljaar niet meer bij elkaar in de klas zitten, waarschijnlijk niet eens dezelfde school.
Eens kijken hoe zo'n vriendschap dan blijft hangen..
Klinkt leuk Deepfreeze. Naar welke film zijn ze geweest?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_180730985
Leuk DF!
Samen met beste vriendinnetje, ik ben ook benieuwd hoe dat straks met onze oudste gaat. Nog een jaar bij haar vriendje in de klas, maar daarna allebei naar een andere school waarschijnlijk, we zullen zien...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_180738792
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Klinkt leuk Deepfreeze. Naar welke film zijn ze geweest?
Ze waren naar hotel Transsylvanië 3.

Het is ook echt een leuke combi. De ene is heel sociaal, maar scoort wat minder op school. De andere is slim, maar sociaal minder sterk. En ze halen zo samen het beste eruit. Mijn oudste helpt haar op school. Zij trekt hem mee in sociale situaties.

Ik hoop stiekem dat ze na dit jaar hier af en toe huiswerk gaan maken. Ze heeft ook nogal een geschiedenis (blijvend pleegzorg) dus zou wel willen weten hoe dat allemaal verder gaat.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:30:05 #83
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181091288
Mijn 14-jarige heeft het 'hangen' ontdekt. Sinds twee weken is hij met een vriendje 's avonds aan het hangen in speeltuinen.

Mijn dochter heeft dat eigenlijk nooit echt gedaan. Ik weet nog niet helemaal wat ik hier nou van moet denken. Ik heb hem net gemeld dat ik wil dat hij om 22.30 thuis is, dus ik wacht nu af of dat gaat lukken en anders moet ik toch maar eens gaan nadenken wat ik hier nu eigenlijk van vind.

edit: hij was om 22.33 binnen dus hij krijgt nog het voordeel van de twijfel :P

[ Bericht 18% gewijzigd door livelink op 10-08-2018 22:37:18 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181270226
Best netjes, paar minuten te laat ;).
Wat doen ze dan als ze "hangen"?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:58:14 #85
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181271101
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 07:45 schreef Nijna het volgende:
Best netjes, paar minuten te laat ;).
Wat doen ze dan als ze "hangen"?
Ik heb echt geen idee. Naar wat ik begrepen heb is het vooral lopen, praten en muziek luisteren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181272144
Ik zou dr denk ik niet zo blij mee zijn, als mijn kind zou rondhangen in speeltuinen (Ik word echt een oude zuurpruim...)
Hier in de speeltuin voor ons huis hebben ook een tijdje wat (oudere)kinderen rond gehangen. En het stoorde gewoon. Hard schreeuwen. Op de toestellen klimmen. Troep achterlaten.
En volgens de overbuurvrouw hadden ze haar kind weggejaagd en waren ze nog brutaal ook, toen ze ze erop aanspraak.
Ze zijn inmiddels al een tijd niet geweest ( onze wijk is speeltuinrijk ) Dus ik denk dat ze een andere plek hebben gevonden.
pi_181272297
Ik vind niks mis met hangen, tenzij ze overlast veroorzaken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181272598
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind niks mis met hangen, tenzij ze overlast veroorzaken.
Tja, in stilte hangen doen ze volgens mij niet.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:34:50 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181273699
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:00 schreef amaranta het volgende:
Ik zou dr denk ik niet zo blij mee zijn, als mijn kind zou rondhangen in speeltuinen (Ik word echt een oude zuurpruim...)
Hier in de speeltuin voor ons huis hebben ook een tijdje wat (oudere)kinderen rond gehangen. En het stoorde gewoon. Hard schreeuwen. Op de toestellen klimmen. Troep achterlaten.
En volgens de overbuurvrouw hadden ze haar kind weggejaagd en waren ze nog brutaal ook, toen ze ze erop aanspraak.
Ze zijn inmiddels al een tijd niet geweest ( onze wijk is speeltuinrijk ) Dus ik denk dat ze een andere plek hebben gevonden.
Ze zijn maar met zijn 2'en, dus dat scheelt. En muziek luisteren doen ze met hun telefoon met oordopjes. Dus niet met boxen of zo. Eerlijk gezegd wilden ze dat laatste wel, maar dat heb ik dus verboden.

En ze zijn beide autistisch en gek van schommelen, dus ze schommelen ook veel. Mijn zoon is dan wel 14, maar voor hem is een speeltuin ook nog echt een speeltuin. Dat is soms wel moeilijk omdat mensen niet meer verwachten dat 14-jarigen nog willen spelen. Maar zij dus wel. En 's avonds kunnen zij dan eindelijk eens schommelen.

De speeltuin is hier achter en de mensen die aan de speeltuin wonen weten mij prima te vinden als mijn zoon overlast veroorzaakt. Dat hebben ze ook in het verleden wel gedaan en dat is ook goed. Ik heb verder nog niks gehoord, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.

En volgende week begint de school weer, dus dan is het sowieso wel afgelopen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181274222
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:34 schreef livelink het volgende:

[..]

Ze zijn maar met zijn 2'en, dus dat scheelt. En muziek luisteren doen ze met hun telefoon met oordopjes. Dus niet met boxen of zo. Eerlijk gezegd wilden ze dat laatste wel, maar dat heb ik dus verboden.

En ze zijn beide autistisch en gek van schommelen, dus ze schommelen ook veel. Mijn zoon is dan wel 14, maar voor hem is een speeltuin ook nog echt een speeltuin. Dat is soms wel moeilijk omdat mensen niet meer verwachten dat 14-jarigen nog willen spelen. Maar zij dus wel. En 's avonds kunnen zij dan eindelijk eens schommelen.

De speeltuin is hier achter en de mensen die aan de speeltuin wonen weten mij prima te vinden als mijn zoon overlast veroorzaakt. Dat hebben ze ook in het verleden wel gedaan en dat is ook goed. Ik heb verder nog niks gehoord, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.

En volgende week begint de school weer, dus dan is het sowieso wel afgelopen.
Dat scheelt wel ja
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:39:59 #91
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181280691
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:34 schreef livelink het volgende:
Ze zijn maar met zijn 2'en, dus dat scheelt. En muziek luisteren doen ze met hun telefoon met oordopjes. Dus niet met boxen of zo. Eerlijk gezegd wilden ze dat laatste wel, maar dat heb ik dus verboden.

En ze zijn beide autistisch en gek van schommelen, dus ze schommelen ook veel. Mijn zoon is dan wel 14, maar voor hem is een speeltuin ook nog echt een speeltuin. Dat is soms wel moeilijk omdat mensen niet meer verwachten dat 14-jarigen nog willen spelen. Maar zij dus wel. En 's avonds kunnen zij dan eindelijk eens schommelen.
Wat lief dat ze toch lekker gaan spelen. Die van mij - ook de 16-jarige - doen dat ook graag. Ik zucht wel eens dat ik een speeltuin voor tieners zou moeten beginnen. Er wordt altijd gemopperd dat ze ze hangen of alleen maar binnen zitten te gamen, maar waar moeten ze dan spelen?
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:34:33 #92
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181285469
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:39 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat lief dat ze toch lekker gaan spelen. Die van mij - ook de 16-jarige - doen dat ook graag. Ik zucht wel eens dat ik een speeltuin voor tieners zou moeten beginnen. Er wordt altijd gemopperd dat ze ze hangen of alleen maar binnen zitten te gamen, maar waar moeten ze dan spelen?
Hoi Gao :W
In welk werelddeel leef jij nu?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 19 augustus 2018 @ 04:28:53 #93
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181290895
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:34 schreef livelink het volgende:
Hoi Gao :W
In welk werelddeel leef jij nu?
Op dit moment hetzelfde als jij, en eind volgende week weer in het Midden-Oosten :)
  zondag 19 augustus 2018 @ 04:30:30 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181290900
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 04:28 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Op dit moment hetzelfde als jij, en eind volgende week weer in het Midden-Oosten :)
Je zou het niet zeggen aan het tijdstip van je post ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 19 augustus 2018 @ 04:30:57 #95
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181290902
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 04:30 schreef livelink het volgende:

[..]

Je zou het niet zeggen aan het tijdstip van je post ;)
Joh! :D ;)
pi_181316001
Lopen, praten en muziek luisteren, misschien wat schommelen zou ik niet zoveel moeite mee hebben. Hier in de straat zitten 's avonds ook wel eens wat oudere kinderen in de speeltuin.
Ligt er een beetje aan wie, soms hoor je niks en andere keren wordt er alleen maar geschreeuwd enzo.

Overigens heb ik meer moeite met de buurkinderen van 16 a 18 jaar, die als paps en mams van huis zijn, feestjes vieren en dan de muziek erg hard hebben staan en om een uur of 3 hun visite al schreeuwend en toeterend uitlaten...
Laatst was hier een pakketje afgegeven, die ben ik om 10 uur langs gaan brengen (toen ze weer een nacht hadden doorgehaald }) ) en gevraagd of het voortaan zachter kan...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181317138
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:27 schreef Nijna het volgende:
Lopen, praten en muziek luisteren, misschien wat schommelen zou ik niet zoveel moeite mee hebben. Hier in de straat zitten 's avonds ook wel eens wat oudere kinderen in de speeltuin.
Ligt er een beetje aan wie, soms hoor je niks en andere keren wordt er alleen maar geschreeuwd enzo.

Overigens heb ik meer moeite met de buurkinderen van 16 a 18 jaar, die als paps en mams van huis zijn, feestjes vieren en dan de muziek erg hard hebben staan en om een uur of 3 hun visite al schreeuwend en toeterend uitlaten...
Laatst was hier een pakketje afgegeven, die ben ik om 10 uur langs gaan brengen (toen ze weer een nacht hadden doorgehaald }) ) en gevraagd of het voortaan zachter kan...
10 uur vind ik dan nog mild, ik had er om 8 uur gestaan >:)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 20 augustus 2018 @ 10:40:57 #98
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181317167
quote:
11s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:39 schreef rena het volgende:
10 uur vind ik dan nog mild, ik had er om 8 uur gestaan >:)
Ik ook!
pi_181318613
Wij zijn nu bij jeugdvakantieland in Ahoy, Rotterdam. Wat is dat leuk voor kinderen! 2 grote zalen vol leuke activiteiten :)
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:19:04 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181318641
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij zijn nu bij jeugdvakantieland in Ahoy, Rotterdam. Wat is dat leuk voor kinderen! 2 grote zalen vol leuke activiteiten :)
Mooi! Die stond voor vrijdag op de planning al hier.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181318696
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij zijn nu bij jeugdvakantieland in Ahoy, Rotterdam. Wat is dat leuk voor kinderen! 2 grote zalen vol leuke activiteiten :)
Wat leuk dat dat nog bestaat! Jeugdsentiment, ik ging daar als kind ook heen O+
pi_181318989
Het overtreft eigenlijk wel mijn verwachtingen. Echt veel te doen. Nora vond het circusgedeelte heel leuk, straks wil ze haar haar laten doen en geschminkt worden :)
pi_181324691
quote:
11s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:39 schreef rena het volgende:

[..]

10 uur vind ik dan nog mild, ik had er om 8 uur gestaan >:)
Hahaha, het effect was denk ik hetzelfde, want ze sliepen nog >:) .
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 20 augustus 2018 @ 22:26:48 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_181335390
School is weer begonnen :-) in het zuiden
gr5 en gr8
Waren allebei wel enthousiast thuis gekomen.
Vanavond ook allebei weer naar sport.
Dus gelijk volle bak ertegenaan.
pi_181348935
Succes Amaranta, hier 3 september pas weer :D
En ook gelijk weer aan het sporten, succes met het ritme weer vinden.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:14:26 #106
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_181352057
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:22 schreef Mineola het volgende:

[..]

Wat leuk dat dat nog bestaat! Jeugdsentiment, ik ging daar als kind ook heen O+
Wij waren er afgelopen zondag..
Zowel ik als dochterlief waren aan het einde volledig afgeknoedeld :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_181369728
We hebben hier nog 1,5 week tot school begint.

De jongste wilde graag logeren bij opa en oma. Die heb ik maandag gebracht en hij klinkt nog steeds blij en is niet van plan om thuis te komen vandaag of morgen.. Dit is echt een vreemde geval, de meeste familieleden zijn tot het liefst thuis op het nest. Maar dat vreemde is al vaker opgevallen. Het lijkt eentje van de ooievaar :P
(Eigenlijk is het een maffe combi van mijn zusje en schoonzusje, de ene een sociaal feestbeest en de andere een slimme autist(nou ja, geen diagnose, maar sociaal soms best onhandig))

Dus gisteren ben ik met de oudste naar het spelcomputermuseum geweest. Van 12 tot 5 hebben we lopen gamen, ik was echt gaar. Geen idee hoe die jongen dat zo volhoud. Maandag was hij voor het eerst een dag thuis toen ik de jongste wegbracht.. En over 2 weken is het een groep 8-er.. Hij wordt echt groot..
pi_181416967
Wij zijn elke keer op vakantie als jeugdvakantieland is.. lijkt me erg leuk.

Maandag mogen ze hier weer aan de bak.. gr6 en 2HA..
A heeft een hoop boeken te kaften. We moeten nog schoolspullen kopen. T heeft nog broodtrommel en bekers nodig :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:22:52 #109
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181417000
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 08:19 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn elke keer op vakantie als jeugdvakantieland is.. lijkt me erg leuk.

Maandag mogen ze hier weer aan de bak.. gr6 en 2HA..
A heeft een hoop boeken te kaften. We moeten nog schoolspullen kopen. T heeft nog broodtrommel en bekers nodig :X
Hier vandaag boeken ophalen voor 1VWO.
Maandag vrij om boeken te kaften :D wij hebben gister 16 rekbare gekocht.

Mijn vader deed het vroeger altijd :') dus als de rekbare niet passen stuur ik haar wel door naar opa.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:13:26 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181419867
Hier is ook bijna alles in huis voor de eerste schooldag op de middelbare! Dit weekend nog even alles kaften (jaaaaaa! Heerlijk :D )

Alleen gymschoenen moeten we nog, zaalschoenen zijn al binnen, maar nog iets van schoenen voor op 't gymveld.
Er staat op de lijst: veldschoenen, of zgn kunstgrasschoenen zonder noppen.

Wat zijn veldschoenen dan? Gewoon sportschoenen? Zonder speciale eigenschappen? :') I don't understand.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:52:08 #111
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_181420729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:13 schreef pinquit het volgende:
Hier is ook bijna alles in huis voor de eerste schooldag op de middelbare! Dit weekend nog even alles kaften (jaaaaaa! Heerlijk :D )

Alleen gymschoenen moeten we nog, zaalschoenen zijn al binnen, maar nog iets van schoenen voor op 't gymveld.
Er staat op de lijst: veldschoenen, of zgn kunstgrasschoenen zonder noppen.

Wat zijn veldschoenen dan? Gewoon sportschoenen? Zonder speciale eigenschappen? :') I don't understand.
Mijn dochter heeft met een beetje profiel zodat ze niet direct op haar bek gaat als het een beetje geregend heeft. Ik denk dat, dat wel zo’n beetje de eigenschappen van de schoenen zijn.
En niet raar zijn. Clearly.
pi_181420865
Pinq, wat Luchtbel zegt. Het kan 's morgens op het veld met een beetje dauw of vocht heel erg glad zijn als je daar met 'gewone schoenen' gaat gymmen. Kijk daarom uit naar schoenen met een goed profiel. Sommige kunstgrasschoenen hebben bijv kleine nopjes onder de schoenen voor extra grip.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:01:32 #113
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181420984
Yes, logisch ook! Dank!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:20:56 #114
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181421414
Wij zijn klaar met 'kaften' :P ideaal die rekbare dingen.. zijn van textiel & kunnen ook in de was.
En er zit een touwtje aan en dat vond ze wel makkelijk.

Verder een heerlijk rooster (voor zolang het duurt :P ) en viel het schoolgeld alles mee... boeken zijn natuurlijk ook gratis tegenwoordig. Dat was in mijn tijd anders :D ouders hebben zich scheel betaald aan schoolboeken.
  zondag 26 augustus 2018 @ 21:33:29 #115
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181483267
Kaften dat is lang geleden :D

Spelcomputermuseum moet ik onthouden! Gaat O zeker tof vinden.
Wij waren bij het maritiem museum en vooral op het boorplatform vermaakte hij zich opperbest. Ook een aanrader wat mij betreft.

Morgen begint het echte leven weer. Helaas wil ik zeggen want we genoten er van om samen thuis te zijn.
Kind heeft gelukkig wel mega veel zin om te beginnen in groep vier. Volgens mij is dat vooral vanwege de snappet :P
Over drie weken zijn de eerste twee studiedagen alweer dus er is ook al iets om naar uit te kijken.
Volgende week begint hij met gitaarles. Ik ben erg benieuwd hoe hij dat gaat vinden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:29:28 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181511823
Zo, ik zit even op mijn handen hier. Mijn zoon is vanochtend om 06.45 vertrokken voor een fietstocht van 30 km. naar zijn school. We hebben de route maar 1x met hem geoefend (is een beetje ver om heel vaak te oefenen)

Zijn school begint om 08.30 en alles in me wil hem nu even een berichtje sturen om te vragen of hij er al is en of het goed is gegaan. Maar ik weet dat hij dat niet zal waarderen en ik moet er dus maar op vertrouwen dat hij zelf wel zal bellen als hij in de problemen is.

Maar ondertussen :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:30:52 #117
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181511836
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij zijn klaar met 'kaften' :P ideaal die rekbare dingen.. zijn van textiel & kunnen ook in de was.
En er zit een touwtje aan en dat vond ze wel makkelijk.

Verder een heerlijk rooster (voor zolang het duurt :P ) en viel het schoolgeld alles mee... boeken zijn natuurlijk ook gratis tegenwoordig. Dat was in mijn tijd anders :D ouders hebben zich scheel betaald aan schoolboeken.
Oh, en ik zweer inderdaad bij de rekbare kaften. Een paar jaar geleden een hele zooi gekocht. Dat was wel duur, maar inmiddels doen twee kinderen er alweer jaren mee, dus het was de investering meer dan waard. Kaften is nu een werkje van een half uurtje maximaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181511841
Livelink ik snap heel goed dat je graag even zou willen weten hoe het met hem gaat. Stuurt hij je een berichtje als hij er is?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:31:42 #119
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_181511843
Kun je niet even met school bellen, livelink?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:38:56 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181511900
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Livelink ik snap heel goed dat je graag even zou willen weten hoe het met hem gaat. Stuurt hij je een berichtje als hij er is?
Nee. Voor hem is de telefoon een noodzakelijk kwaad. Hij gebruikt het om zelf te bellen als er iets is, maar hij neemt ook eigenlijk nooit op als iemand anders hem belt. Dus ik weet dat hij niet gaat reageren als ik bel of sms. En dan word ik nog zenuwachtiger.

Maar hij had vanochtend wel de route in google maps aangemaakt, zodat hij een houvast had. Dat is voor hem echt een revolutionaire handeling als het gaat om de telefoon.
Vorige schooljaren 'vergat' hij het liefst zijn telefoon mee te nemen. Ik zorgde er voor dat het ding 's ochtends was opgeladen en ik stopte het in zijn tas. Toen moest hij 15 km. fietsen en ik vond het toch wel een veilig idee dat hij kon bellen als er iets was.

School bellen doe ik niet. Uit ervaring weet ik wel dat zij ons bellen als er iets is en ze weten dat hij 30 km. moet fietsen. Dat hebben we gisteren nog met zijn mentor besproken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:43:37 #121
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181511932
30km fietsen elke dag :o pfoeeee wat heftig!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:48:13 #122
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181511976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:43 schreef pinquit het volgende:
30km fietsen elke dag :o pfoeeee wat heftig!
Hij wil het zelf. Hij kan ook een deel met het ov en dan fietsen of zelfs helemaal met het ov, maar dat wil hij niet.
We kijken wel of hij dit volhoudt. Anders dan gaan we toch naar alternatieven zoeken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:53:25 #123
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181512034
Mijn vriend moest dat vroeger ook fietsen (2 jaar lang volgens mij) en vond dat de leukste schooljaren die hij heeft gehad, dus het komt vast goed. Maar ik zou het ook spannend vinden :D schoonmoeder vertelde laatst dat ze de eerste 2 weken stiekem achter mijn vriend is aangereden haha, wist hij niet :+ .
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:00:23 #124
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181512106
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:53 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijn vriend moest dat vroeger ook fietsen (2 jaar lang volgens mij) en vond dat de leukste schooljaren die hij heeft gehad, dus het komt vast goed. Maar ik zou het ook spannend vinden :D schoonmoeder vertelde laatst dat ze de eerste 2 weken stiekem achter mijn vriend is aangereden haha, wist hij niet :+ .
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181512236
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:48 schreef livelink het volgende:

[..]

Hij wil het zelf. Hij kan ook een deel met het ov en dan fietsen of zelfs helemaal met het ov, maar dat wil hij niet.
We kijken wel of hij dit volhoudt. Anders dan gaan we toch naar alternatieven zoeken.
tering hee, ik moest vroeger 10 kilometer fietsen (enkele reis) en dat vond ik soms (met regen en wind tegen) al een hele uitdaging...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181512909
30 km is wel heel erg veel. Ik woonde vroeger ook 30 km vanaf de mbo maar dat ging ik echt niet fietsen :@
Was of op een brommertje (en dat vond ik met slecht weer al een rond eind) of met trein en/of bus
pi_181512975
Wow.. 30 km!!

Die van mij loopt soms al te miepen als ze 3 km in de regen moet fietsen..

Vandaag is ze nog vrij. Morgen ochtend eerst mentor uur en dan vanaf het 5e uur les. Donderdag gewoon les en vrijdag les tot 13.00 uur. Om 13.45 op Scheveningen zijn en dan gaan ze een soort Expeditie Robinson doen. Daarna een BBQ en om 19.00 naar huis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:48:59 #128
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181513036
Hier gaan ze morgen de hele dag kanoën & moet ik ze in de middle of nowhere afleveren (en pas 10 uur ophalen :D ).
Ze vertelde dat er kinderen zijn zonder zwemdiploma, dus ik hoop dat dat maar goed gaat.
pi_181513871
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier gaan ze morgen de hele dag kanoën & moet ik ze in de middle of nowhere afleveren (en pas 10 uur ophalen :D ).
Ze vertelde dat er kinderen zijn zonder zwemdiploma, dus ik hoop dat dat maar goed gaat.
:o dan zou ik mijn kind niet meegeven als ze niet kunnen zwemmen
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:43:52 #130
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181514047
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:35 schreef Goitske het volgende:

[..]

:o dan zou ik mijn kind niet meegeven als ze niet kunnen zwemmen
Ja, ik vond het ook al zo raar...
Ik vind het al spannend & de mijne heeft A,B & C :')
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:49:51 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181514155
Ik dacht even: oh leuk, middelbare school introkamp, kanoën in de Ardennen oid. Maar het gaat dus om basisschoolkinderen? In de lagere klassen? No way dat mijn kind mee zou gaan als ie niet diploma A, B en C en voldoende recente zwemervaring zou hebben...
pi_181514258
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:49 schreef mousemicky het volgende:
Ik dacht even: oh leuk, middelbare school introkamp, kanoën in de Ardennen oid. Maar het gaat dus om basisschoolkinderen? In de lagere klassen? No way dat mijn kind mee zou gaan als ie niet diploma A, B en C en voldoende recente zwemervaring zou hebben...
nee het gaat om de brugklas
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_181514623
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:53 schreef Vicky het volgende:

[..]

nee het gaat om de brugklas
ook ernstig dat je kind in de brugklas geen zwemdiploma heeft
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:15:54 #134
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181514718
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:10 schreef Goitske het volgende:

[..]

ook ernstig dat je kind in de brugklas geen zwemdiploma heeft
Zijn er echt ontzettend veel.

Vooral buitenlandse kindjes.
pi_181514787
Onze oudste (5 jaar oud) is gisteren in groep 3 gestart. Toen ik hem naar school bracht vanmorgen zegt hij verbaasd mag ik vandaag weer naar groep 3? Waarna hij bijna stond te juichen _O-

Hij was zo blij gisteren met zijn plekje schuin vooraan (hij wil heel graag vooraan zitten want dan heeft hij meer rust en zijn tekst: dan kan ik beter leren en opletten)
Een eigen laatje met spullen, etui met zijn naam er op en een soort dobbelsteen die op het bureau stond.

Hij is met de hakken over de sloot naar groep 3 gegaan met name omdat hij een oktober kind is en de interesse voor leren in groep 2 er minder was dan ze wilden. Maar hij was ook klaar met de kring, roodkapje verhalen etc dus toch over naar groep 3. Ik denk zelf dat dit ook de goede keuze is. Meer rust, meer leer structuur. Gisteren hadden ze het over de letter R gehad en was helemaal enthousiast. Normaal vertelt hij nooit wat :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181514862
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:15 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zijn er echt ontzettend veel.

Vooral buitenlandse kindjes.
Het zit ook zo in de Nederlandse cultuur gebakken dat je leert zwemmen dat ik er niet eens bij stil sta dat andere kinderen het niet geleerd hebben. Gemis voor de kinderen -O-
pi_181514910
Maar veel van die kinderen kunnen zonder diploma desondanks zwemmen he? Zwemdiploma’s zijn echt iets heel erg Nederlands, in landen als Denemarken en Engeland heb je dat ook niet volgens mij.

Ik neem aan dat ze de kinderen zwemvesten aan doen, en dat het wel los zal lopen.
Kwak
pi_181514950
Het nadeel van de zwemdiploma's is wel dat veel mensen denken kind heeft zwemdiploma maar houden het vervolgens niet bij dus kan het kind nog steeds makkelijk verdrinken
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:50:38 #139
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181523739
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:19 schreef Goitske het volgende:
Onze oudste (5 jaar oud) is gisteren in groep 3 gestart. Toen ik hem naar school bracht vanmorgen zegt hij verbaasd mag ik vandaag weer naar groep 3? Waarna hij bijna stond te juichen _O-

Hij was zo blij gisteren met zijn plekje schuin vooraan (hij wil heel graag vooraan zitten want dan heeft hij meer rust en zijn tekst: dan kan ik beter leren en opletten)
Een eigen laatje met spullen, etui met zijn naam er op en een soort dobbelsteen die op het bureau stond.

Hij is met de hakken over de sloot naar groep 3 gegaan met name omdat hij een oktober kind is en de interesse voor leren in groep 2 er minder was dan ze wilden. Maar hij was ook klaar met de kring, roodkapje verhalen etc dus toch over naar groep 3. Ik denk zelf dat dit ook de goede keuze is. Meer rust, meer leer structuur. Gisteren hadden ze het over de letter R gehad en was helemaal enthousiast. Normaal vertelt hij nooit wat :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt als een goed besluit, Goitske. En hij straalt ook echt O+

Mijn kinderen hebben hun eerste schooldag ook weer achter de rug. Voor mijn oudste moeilijk omdat ze het examenjaar over moet doen en het voor haar toch wel pijnlijk was om weer te moeten beginnen terwijl al haar vrienden bezig zijn met introductieweken en verhalen hebben over het MBO.

Maar ze kwam gelukkig vrij optimistisch thuis. Ze zit in een kleine, hele rustige klas. Vorig jaar zat ze in een hele drukke, grote klas en dat was volgens haar één van de redenen waarom ze het jaar zo slecht heeft gedaan. Dus ze heeft goede hoop dat het dit jaar beter gaat.

Mijn jongste moest dus 30 km. fietsen. Hij was van zijn hele klas één van de weinigen die op tijd op school was. Alle kinderen die met de taxi moesten komen waren te laat. De taxi met zijn klasgenoten uit onze woonplaats was zelfs 20 minuten te laat.
En dan ben ik weer zo blij met ons besluit dat we sowieso niet meer met de taxi gaan. Zo'n taxi die te laat is zou voor hem echt erge stress zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:39:34 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181526450
Positief dus voor allebei livelink. Dat is fijn!
Hoe beviel het fietsen voor J?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181526580
Wat goed om te lezen Livelink!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:02:35 #142
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181526959
Top livelink ^O^

Hier begint de school morgen weer, aangezien hij er heel de vakantie naar uitgekeken heeft dat hij weer mag beginnen heb ik er wel vertrouwen in ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:04:11 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181526993
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:39 schreef laziness het volgende:
Positief dus voor allebei livelink. Dat is fijn!
Hoe beviel het fietsen voor J?
Ja, op zich goed. Maar hij kreeg wel last van zijn nek. Dus we gaan het stuur maar iets hoger doen, denk ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:07:04 #144
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181527057
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:02 schreef Rewimo het volgende:
Top livelink ^O^

Hier begint de school morgen weer, aangezien hij er heel de vakantie naar uitgekeken heeft dat hij weer mag beginnen heb ik er wel vertrouwen in ;)
Vond hij het ook nog wel leuk om vrij te zijn?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181527374
Wat knap van J dat eind fietsen.
Fijn voor K dat ze in een rustige klas zit, hopelijk heeft ze toch een fijn jaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:28:20 #146
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181527488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:07 schreef livelink het volgende:

Vond hij het ook nog wel leuk om vrij te zijn?
Ja hoor :D We zijn op vakantie geweest en in de periode dat we thuis waren heeft hij geregeld wat met zijn vrienden afgesproken. En ook nog een week bij een kweker gewerkt voor wat extra zakgeld :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:33:11 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_181527584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:50 schreef livelink het volgende:

Maar ze kwam gelukkig vrij optimistisch thuis. Ze zit in een kleine, hele rustige klas.
^O^ Fijn!!
quote:
Mijn jongste moest dus 30 km. fietsen. Hij was van zijn hele klas één van de weinigen die op tijd op school was.
^O^ Ook fijn!!
En een dikke, dikke _O_ voor jouw loslaatkunst!!! Potverdikke, wat knap dat je zo op je handen kunt (moet....) zitten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:35:03 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_181527616
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:19 schreef Goitske het volgende:
Onze oudste (5 jaar oud) is gisteren in groep 3 gestart. Toen ik hem naar school bracht vanmorgen zegt hij verbaasd mag ik vandaag weer naar groep 3? Waarna hij bijna stond te juichen _O-

:D Top! Gaat vast nog wel over.... :P (of niet, als je boft...).
Vandaag zeker de 'd' gehad hè? ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_181527856
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:35 schreef Moonah het volgende:

[..]

:D Top! Gaat vast nog wel over.... :P (of niet, als je boft...).
Vandaag zeker de 'd' gehad hè? ;)
nee de B van Banaan _O-

Vervolgens kon ik naar de Buurman omdat meneer de sleutel van iemand anders in zijn slot wrikte en af brak....
Ze hadden beide de zelfde hanger aan de sleutel en Jan was even vergeten dat hij ook een naamlabel aan zijn sleutel heeft. Hij wist zeker dat het zijn sleutel was en dat meisje riep dat de sleutel van haar was 8)7
pi_181527951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:50 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat klinkt als een goed besluit, Goitske. En hij straalt ook echt O+

Mijn kinderen hebben hun eerste schooldag ook weer achter de rug. Voor mijn oudste moeilijk omdat ze het examenjaar over moet doen en het voor haar toch wel pijnlijk was om weer te moeten beginnen terwijl al haar vrienden bezig zijn met introductieweken en verhalen hebben over het MBO.

Maar ze kwam gelukkig vrij optimistisch thuis. Ze zit in een kleine, hele rustige klas. Vorig jaar zat ze in een hele drukke, grote klas en dat was volgens haar één van de redenen waarom ze het jaar zo slecht heeft gedaan. Dus ze heeft goede hoop dat het dit jaar beter gaat.

Mijn jongste moest dus 30 km. fietsen. Hij was van zijn hele klas één van de weinigen die op tijd op school was. Alle kinderen die met de taxi moesten komen waren te laat. De taxi met zijn klasgenoten uit onze woonplaats was zelfs 20 minuten te laat.
En dan ben ik weer zo blij met ons besluit dat we sowieso niet meer met de taxi gaan. Zo'n taxi die te laat is zou voor hem echt erge stress zijn.
Knap dat je die keuze hebt genomen maar klinkt als voor hem de juiste keuze. En het voordeel van die afstand fietsen is wel dat hij een enorme conditie heeft!
De vrijheid en niet wachten op een taxi is echt wel een voordeel!

Vandaag weer een blij maar heel moe kind. Komende weken zullen zwaar zijn maar ik denk dat het goed is. Eventueel als hij het niet trekt dan maar groep 3 over maar niet nog een jaar kleuteren
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:54:06 #151
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181528076
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:49 schreef Goitske het volgende:

[..]

Vandaag weer een blij maar heel moe kind. Komende weken zullen zwaar zijn maar ik denk dat het goed is. Eventueel als hij het niet trekt dan maar groep 3 over maar niet nog een jaar kleuteren
Dat komt vast wel goed Goitske. Voor de meeste kleuters zal het een vermoeiende overgang zijn denk ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181528863
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:54 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat komt vast wel goed Goitske. Voor de meeste kleuters zal het een vermoeiende overgang zijn denk ik.
dat zeker! En de wil om te leren is er nu wel. Hij zei in de vakantie al; ik hoop dat ik vooraan mag zitten en hij zit schuin vooraan dus dat is fijn. Hij is blij met zijn plekje. Het is even zijn plekje vinden zijn 2 klassen samen gevoegd en hij zit in een groepje met 3 kinderen die in de parallel klas zaten dus niet met een van zijn vriendjes. Maar misschien ook bewust gedaan.
pi_181529335
Leuk Goitske dat hij zo n zin heeft in leren!
hier ook een vermoeide groep 3-er. Gister totaal versleten, maar toen ook gym (incl 1 km lopen ernaartoe) en daarna nog nso. Vandaag zelfs met vriendinnetje afgesproken, dus t valt me mee.. Motivatie voor school heeft ze niet echt, ze vond t ook stom dat ze naar 1 x buiten gingen spelen. en álles was moeilijk (bij verdere navraag was rekenen makkelijk, maar stom want te makkelijk).. maar stiekem heeft ze nog een halfuur in bed liggen zingen, dus volgens mij gaat t prima..
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:29:36 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181529513
Het is ook opeens aanpoten dat groep 3 :Y

Mijn groep 4-er vindt het ook nog steeds stom dat ze zo weinig buiten spelen.
Maar hij had vanavond alweer zin in morgen want school O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:31:00 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_181529552
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:19 schreef Goitske het volgende:
Onze oudste (5 jaar oud) is gisteren in groep 3 gestart. Toen ik hem naar school bracht vanmorgen zegt hij verbaasd mag ik vandaag weer naar groep 3? Waarna hij bijna stond te juichen _O-

Hij was zo blij gisteren met zijn plekje schuin vooraan (hij wil heel graag vooraan zitten want dan heeft hij meer rust en zijn tekst: dan kan ik beter leren en opletten)
Een eigen laatje met spullen, etui met zijn naam er op en een soort dobbelsteen die op het bureau stond.

Hij is met de hakken over de sloot naar groep 3 gegaan met name omdat hij een oktober kind is en de interesse voor leren in groep 2 er minder was dan ze wilden. Maar hij was ook klaar met de kring, roodkapje verhalen etc dus toch over naar groep 3. Ik denk zelf dat dit ook de goede keuze is. Meer rust, meer leer structuur. Gisteren hadden ze het over de letter R gehad en was helemaal enthousiast. Normaal vertelt hij nooit wat :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181530188
Oh ja, die overgang naar groep 3. Is al weer een tijd terug, maandag beginnen ze in groep 6 en 8 :o
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:26:43 #157
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_181545716
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:33:06 #158
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_181545870
Mijn meiden zijn al bezig met hun 2e schoolweek (groep 7 en klas 4). Ze zijn nog erg enthousiast.
De oudste (zoon) heeft vanaf vandaag ontgroening van de (studenten)roeivereniging. Zaterdag komt hij weer thuis. Ben benieuwd. Volgende week beginnen de colleges.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_181547795
schande
Hooray for boobies!
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:09:11 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181548009
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:33 schreef Grijs het volgende:
Mijn meiden zijn al bezig met hun 2e schoolweek (groep 7 en klas 4). Ze zijn nog erg enthousiast.
De oudste (zoon) heeft vanaf vandaag ontgroening van de (studenten)roeivereniging. Zaterdag komt hij weer thuis. Ben benieuwd. Volgende week beginnen de colleges.
Ik dacht dat jij al lang uit de basisschooltijd was. Maar nog niet dus.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:10:32 #161
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_181617383
Leuk al die startende kinderen weer!
En 30 kilometer fietsen?! _O_ Ik vond de ongeveer 7 km al vreselijk :D

Mijne start maandag in groep 3 en vindt het spannend (ik ook ;) ) en stom, want de juffen zijn strenger :P Maar ze is er zo enorm aan toe ook. Wil graag leren, zelfs in de vakantie wilde ze al sommetjes maken en lezen (dat laatste gaat echt heel goed al).
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_181639125
Kim krijgt voor eerst een mobieltje. Mijn oude telefoon. Omdat ze naar de brugklas gaat. Maar ik vroeg me af hoe jullie dat doen met de kosten? Een prepaid kaart of een abonnement. Ik heb geen flauw idee wat handiger is. Om haar niet uit te sluiten bij de andere kinderen lijkt het me wel handig dat ze kan whatsappen bijvoorbeeld. Ook als er wat is dat ze dan een appje kan sturen. Ze weet wel hoe dat moet, want dat doet ze wel vaker als ze bij mijn moeder is via haar gsm mij een appje sturen. En natuurlijk voor het geval dat er onderweg iets is dat ze kan bellen. Maar ja, wat is wijsheid?
Zit niet te wachten op een dikke telefoonrekening natuurlijk!

Verder heeft ze wel zin om naar school te gaan, maar vind ze het ook eng. Het is wel heel anders dan de basisschool natuurlijk.
Ze maakt zich er erg druk om of het wel goed gaat, ze de klas wel kan vinden, de weg kan onthouden etc.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 september 2018 @ 11:58:40 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181639219
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim krijgt voor eerst een mobieltje. Mijn oude telefoon. Omdat ze naar de brugklas gaat. Maar ik vroeg me af hoe jullie dat doen met de kosten? Een prepaid kaart of een abonnement. Ik heb geen flauw idee wat handiger is. Om haar niet uit te sluiten bij de andere kinderen lijkt het me wel handig dat ze kan whatsappen bijvoorbeeld. Ook als er wat is dat ze dan een appje kan sturen. Ze weet wel hoe dat moet, want dat doet ze wel vaker als ze bij mijn moeder is via haar gsm mij een appje sturen. En natuurlijk voor het geval dat er onderweg iets is dat ze kan bellen. Maar ja, wat is wijsheid?
Zit niet te wachten op een dikke telefoonrekening natuurlijk!

Verder heeft ze wel zin om naar school te gaan, maar vind ze het ook eng. Het is wel heel anders dan de basisschool natuurlijk.
Ze maakt zich er erg druk om of het wel goed gaat, ze de klas wel kan vinden, de weg kan onthouden etc.
Ik heb je een dm gestuurd Ingrid, met een tip voor een abonnementje :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_181639234
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:58 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb je een dm gestuurd Ingrid, met een tip voor een abonnementje :)
Dank je!
  zondag 2 september 2018 @ 12:01:29 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181639263
Spannende week Susie en Ingrid met de overgang naar groep 3 en brugklas. Het zal vast wel goed gaan, maar je voelt je toch prettiger als je een weekje verder bent.

Wat betreft die telefoon; ik weet dat we voor een abonnement hebben gekozen omdat we er zeker van wilden zijn dat ze ons konden bellen als er iets is. Maar dat komt ook omdat mijn kinderen allebei wel op een behoorlijke afstand op school zitten.

We hebben wel zo'n abonnement met weinig MB's en zijn in al die jaren nooit geconfronteerd geweest met hoge rekeningen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 september 2018 @ 12:03:10 #166
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181639282
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:01 schreef livelink het volgende:
Wat betreft die telefoon; ik weet dat we voor een abonnement hebben gekozen omdat we er zeker van wilden zijn dat ze ons konden bellen als er iets is. Maar dat komt ook omdat mijn kinderen allebei wel op een behoorlijke afstand op school zitten.
Hier ook. Je wilt niet dat ze zonder minuten of data komen te zitten op een moment dat ze het echt nodig hebben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_181639567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:00 schreef Spockjuh_ het volgende:
schande
het is alleen maar een goedbedoelde waarschuwing he, zodat ze/jullie de kans hebben om het weer te verwijderen. Daar kan je ook vriendelijker op reageren :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_181639950
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:01 schreef livelink het volgende:
Spannende week Susie en Ingrid met de overgang naar groep 3 en brugklas. Het zal vast wel goed gaan, maar je voelt je toch prettiger als je een weekje verder bent.

Wat betreft die telefoon; ik weet dat we voor een abonnement hebben gekozen omdat we er zeker van wilden zijn dat ze ons konden bellen als er iets is. Maar dat komt ook omdat mijn kinderen allebei wel op een behoorlijke afstand op school zitten.

We hebben wel zo'n abonnement met weinig MB's en zijn in al die jaren nooit geconfronteerd geweest met hoge rekeningen.
Kim zit wel dichtbij op school. Maar ze fietst ook naar haar vader vanuit school dat is iets verder weg. En vanaf daar weer naar huis. Vind het gewoon prettig dat ze kan bellen als het nodig is. Appen kan handig zijn. En verder gaat het mij ook om het meekomen met de rest. Want ze was nu al 1 van de weinigen die geen gsm had. En ik denk dat op t voortgezet dat iedereen er wel 1 heeft en dan wil je toch mee kunnen doen. Ze heeft al niet veel zelfvertrouwen.
  zondag 2 september 2018 @ 16:00:48 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_181643363
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:51 schreef _Ingrid_ het volgende:

En ik denk dat op t voortgezet dat iedereen er wel 1 heeft en dan wil je toch mee kunnen doen. Ze heeft al niet veel zelfvertrouwen.
Thies heeft er expres al een vanaf groep 7. Juist om er vertrouwd mee te raken. Vooral met al die suffe groepsapps. Hij weet nu hoe dat werkt en dat je echt niet op alles hoeft te reageren, en dat soms een reactie juist wel gepast/gewenst is. Houd dat maar even in de gaten hoor Ingrid! Vind het een tricky fenomeen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar zondag 2 september 2018 @ 16:09:22 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181643550
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 16:00 schreef Moonah het volgende:

[..]

Thies heeft er expres al een vanaf groep 7. Juist om er vertrouwd mee te raken. Vooral met al die suffe groepsapps. Hij weet nu hoe dat werkt en dat je echt niet op alles hoeft te reageren, en dat soms een reactie juist wel gepast/gewenst is. Houd dat maar even in de gaten hoor Ingrid! Vind het een tricky fenomeen...
Is het ook, ze hebben vaak geen flauw idee hoe ze overkomen op WhatsApp. Wat vaak wel helpt om de interpretatie mee te helpen is om een smiley erbij te zetten die de gezichtsuitdrukking weergeeft en vooral niet te kortaf te zijn.
En de regel dat ruzies niet op WhatsApp uitgevochten worden, maar face to face uitgesproken worden.
Ik lees niet ongevraagd mee, maar wordt soms wel gevraagd om chats te lezen en mee te denken.

Hier overigens ook een klein abonnement, met de instelling dat internet traag wordt als de 2Gb (Vodafone/ziggo) op zijn. Dus geen risico op extra kosten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 2 september 2018 @ 17:05:00 #171
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181644751
Het huiswerk wordt hier ook via een app gegeven, dus hij kan zelfs niet zonder gsm.

Hij was vorige week wel steeds de enige die 'm niet bij zich had, het boeit hem te weinig.. Hij zal 'm niet heel vaak gebruiken denk ik.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181645914
A heeft een abonnement van Simpel. Rond de 10 euro per maand, 6gb data en 300 minuten geloof ik.

Appt heel veel in een groepsapp van school en met korfbalvriendinnen.

We hebben de afspraak dat ik haar telefoon mag controleren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 2 september 2018 @ 19:13:44 #173
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_181647534
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 16:00 schreef Moonah het volgende:

[..]

Thies heeft er expres al een vanaf groep 7. Juist om er vertrouwd mee te raken. Vooral met al die suffe groepsapps. Hij weet nu hoe dat werkt en dat je echt niet op alles hoeft te reageren, en dat soms een reactie juist wel gepast/gewenst is. Houd dat maar even in de gaten hoor Ingrid! Vind het een tricky fenomeen...
Ja. Fijn is ook dat de telefoon een extra dimensie geeft aan buitensluiten en bijbehorende activiteiten. Kom je er tijdens de pauze achter dat de kinderen waar je dan daadwerkelijk mee aan tafel zit ondertussen over je te appen in een geheime groep die iemand heeft aangemaakt? Stuur dan vooral geen appje naar wie je denkt te kunnen vertrouwen want aan het eind van de dag is er ineens een haataccount aangemaakt op IG? Met kopien van al je berichten et cetera. Blijf je anonieme berichten ontvangen. En tegen de tijd dat je kop uit elkaar knalt en je wat wil zeggen omdat je thuis wilt blijven is alles als sneeuw voor de zon verdwenen...
:N
  zondag 2 september 2018 @ 19:18:21 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181647623
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:13 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja. Fijn is ook dat de telefoon een extra dimensie geeft aan buitensluiten en bijbehorende activiteiten. Kom je er tijdens de pauze achter dat de kinderen waar je dan daadwerkelijk mee aan tafel zit ondertussen over je te appen in een geheime groep die iemand heeft aangemaakt? Stuur dan vooral geen appje naar wie je denkt te kunnen vertrouwen want aan het eind van de dag is er ineens een haataccount aangemaakt op IG? Met kopien van al je berichten et cetera. Blijf je anonieme berichten ontvangen. En tegen de tijd dat je kop uit elkaar knalt en je wat wil zeggen omdat je thuis wilt blijven is alles als sneeuw voor de zon verdwenen...
:N
Ik word hier zo verdrietig van. Van het lezen alleen al.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 2 september 2018 @ 19:22:20 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181647702
;( meh wat shit zeg, zulke dingen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181647929
Leve het digitale tijdperk :{
Oudste heeft sinds de vakantie een telefoon, net simkaartje gekocht, via simpel. En dan stellen we op telefoon limiet in, dat je waarschuwing krijgt bij zoveel GB, maar kijken hoe dat gaat.
Afspraak dat wij de telefoon in mogen zien.

Die groepsapps vind ik niet echt wat, heb er al veel gezeur over gehoord... maar goed dat is geloof ik part of the deal he... :{

Kan ze vast wat oefenen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181648038
Oh meh luchtbel. Dat maakt mij echt verdrietig.
  zondag 2 september 2018 @ 19:41:36 #178
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181648149
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:33 schreef Nijna het volgende:
Leve het digitale tijdperk :{
Oudste heeft sinds de vakantie een telefoon, net simkaartje gekocht, via simpel. En dan stellen we op telefoon limiet in, dat je waarschuwing krijgt bij zoveel GB, maar kijken hoe dat gaat.
Afspraak dat wij de telefoon in mogen zien.

Die groepsapps vind ik niet echt wat, heb er al veel gezeur over gehoord... maar goed dat is geloof ik part of the deal he... :{

Kan ze vast wat oefenen.
Mijn jongste doet niet aan whatsapp. Zijn klas heeft wel een groepsapp, maar hij leest niet mee. Van mijn dochter hoor ik wel altijd over ruzies in de groepsapp van haar klas, maar dat verplaatst zich dan niet naar geheime groepen. Mijn dochter raakt er wel altijd van slag van als er weer zo'n ruzie is en ze vertelt er wel redelijk open over.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 2 september 2018 @ 19:58:56 #179
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_181648585
Edit: gezeik. Echt.
pi_181648718
Jemig luchtbel :’( Bah. Het is hetzelfde als «vroeger» idd maar een stuk minder openlijk. Lijkt me zo lastig op te vangen als ouder.

Ik zou haar aanleren om screenshots te maken van dat soort dingen. Dan heb je iig bewijs. Als je het al te zien krijgt dan.
  zondag 2 september 2018 @ 20:03:47 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181648724
Het verschil met vroeger is dat het zich op deze manier veel sneller verspreidt. Bah, naar gedoe allemaal inderdaad. Als ouder kun je weinig anders doen dan vinger aan de pols houden en je kinderen voortdurend laten weten dat ze hier niet aan mee mogen doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zondag 2 september 2018 @ 20:28:59 #182
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181649461
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:03 schreef livelink het volgende:

Het verschil met vroeger is dat het zich op deze manier veel sneller verspreidt. Bah, naar gedoe allemaal inderdaad. Als ouder kun je weinig anders doen dan vinger aan de pols houden en je kinderen voortdurend laten weten dat ze hier niet aan mee mogen doen.
Dat en het feit dat je er 24/7 mee geconfronteerd kunt worden. Je bent nergens meer echt veilig...
Ik vind het een vreselijke bijwerking van de digitalisering.

Luchtbellie, een dikke :* voor jullie.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 2 september 2018 @ 21:13:34 #183
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_181650611
Er waren twee of drie screens maar niet echt van het geheel. Het is ook echt naar dat ze kunnen zien hoeveel accounts er zijn aangemeld en je weet niet echt of dat allemaal echte kinderen zijn. En wie daarvan heeft echt actief meegedaan?

Sjeen :*
  zondag 2 september 2018 @ 21:16:50 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_181650703
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 21:13 schreef Luchtbel het volgende:
Er waren twee of drie screens maar niet echt van het geheel. Het is ook echt naar dat ze kunnen zien hoeveel accounts er zijn aangemeld en je weet niet echt of dat allemaal echte kinderen zijn. En wie daarvan heeft echt actief meegedaan?

Sjeen :*
Wat bedoel je hiermee? Ik ken instagram niet
  zondag 2 september 2018 @ 21:29:15 #185
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_181651199
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 21:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Ik ken instagram niet
Kinderen gaan natuurlijk niet onder hun eigen naam zo’n haat account volgen hè. Daar worden ook weer accounts voor aangemaakt. Maar als er dan 40 volgers zijn. Hebben dan 40 kinderen een account gemaakt? Of hebben een paar kinderen meerdere accounts aangemaakt om de boel een beetje op te naaien? Of omdat ze simpelweg het wachtwoord waren vergeten?
  zondag 2 september 2018 @ 21:40:56 #186
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181651570
Och wat een ellende, Luchtbel. En inderdaad zó moeilijk aan te pakken.

Even voor de balans: ik heb instagram alleen om m'n kinderen een beetje in de gaten te houden. Dus m'n dochter heeft een groep aangemaakt voor mij en haar broer. Die heet 'Happy things' O+ Ze is de enige die er post, en dat zijn met name filmpjes over katten, honden, superheroes, Harry Potter en dans. Daar wordt ze kennelijk blij van :D
  zondag 2 september 2018 @ 21:54:16 #187
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_181651924
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:40 schreef Gaoxing het volgende:
Och wat een ellende, Luchtbel. En inderdaad zó moeilijk aan te pakken.

Even voor de balans: ik heb instagram alleen om m'n kinderen een beetje in de gaten te houden. Dus m'n dochter heeft een groep aangemaakt voor mij en haar broer. Die heet 'Happy things' O+ Ze is de enige die er post, en dat zijn met name filmpjes over katten, honden, superheroes, Harry Potter en dans. Daar wordt ze kennelijk blij van :D
O+

Ik hou ook van deze telefoons zodat ik zelf kan appen met haar hoor (en daar vervolgens weer gestoord van kan worden :o ) En plaatjes van katten naar elkaar te sturen ook :’)
  zondag 2 september 2018 @ 22:15:39 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_181652544
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 21:29 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Kinderen gaan natuurlijk niet onder hun eigen naam zo’n haat account volgen hè. Daar worden ook weer accounts voor aangemaakt. Maar als er dan 40 volgers zijn. Hebben dan 40 kinderen een account gemaakt? Of hebben een paar kinderen meerdere accounts aangemaakt om de boel een beetje op te naaien? Of omdat ze simpelweg het wachtwoord waren vergeten?
ah zo bedoel je.
Kunnen inderdaad goed maar een paar kinderen zijn ja
  zondag 2 september 2018 @ 22:22:51 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_181652763
Ach LB, wat ontzettend naar... :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_181657444
LB, wat naar gedrag van die kinderen zeg..

Mijn oudste heeft wel een mobiel, maar nu nog prepaid. Hij heeft hem mee op woensdag en vrijdag, die 2 middag komt hij zelfstandig naar huis (ene keer van gym, andere keer is hij later uit dan zijn broertje). Het is dan vooral om te overleggen over het spelen. Maar natuurlijk ook handig als er iets mis gaat. En bij deze kan hij doorbellen als zijn tegoed op is.
In huis heeft hij wel wifi en whatsapp, maar dat is 1-op-1 en of praktisch afspreken om te spelen of het versturen van lieve poezenplaatjes :D
Volgend jaar krijgt hij wel een abbo, dan gaat hij naar de middelbare. Tzt maar eens rondkijken..

Handig weetje: in whatsapp kun je je locatie delen, eenmalig of voor een bepaalde tijd. Mochten ze zelf niet weten waar ze zijn, kun jij het ook zien op de kaart.
(ik gebruik het weleens als ik naar een marktplaats adres ga)

Hier zijn de jongens ook weer naar school. C nu de oudste in zijn 6-7-8 groep. Ook maar 6 nieuwe kinderen erbij in groep 6. Dus een klein klasje met 26 kinderen. Kijken of hij dit jaar weer wat meer uit zijn schulp kruipt. Na een jaar met een pittige groep 8 boven hem.
De jongste is eindelijk niet meer de jongste en kleinste, nu gr4 in een 3-4-5 klas.. En daar het tegenovergestelde; 32 kinderen waarvan 13 gr3-ers. Die dus veel aandacht vragen qua leren lezen en wennen. Maar eens kijken wat dat gaat brengen, maar ik heb nu al medelijden met de middenbouw juffen (ze zijn alle 4 zo).
pi_181658385
Ook hier zijn ze weer naar school *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181659089
Bedankt voor de tips!

LB wat naar zeg!

Kim is naar school. Ze was erg gespannen. Weet nu de route wel, kon ze prima uitleggen.
Ze moest er om 11.00 zijn. In de brief stond alleen dat ze het rooster op moet halen. Ben benieuwd hoe het gaat! Ze had nog wat vragen en dat heeft ze opgeschreven om aan de mentor te vragen straks.
  maandag 3 september 2018 @ 11:42:17 #193
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181659733
Kinderen en whatsapp :')

Ik moet dat hier zo ontzettend goed in de gaten houden... vooral bij de meiden onderling is altijd wel gedoe.
Ze begon in groep 7 met een oud gevalletje van mij en sinds vorig jaar oktober heeft ze zo'n flashy nieuw geval.
Nu ze naar VO gaat mag ze ermee doen wat ze wil, maar wel inleveren om 10 uur s'avonds.
Ze heeft een prepaid... overal hier is gratis wifi (thuis, school, bij vrienden & winkelcentrum).

Kano introductie afgelopen week was een groot succes.
Ik ben blij dat ze zo makkelijk is met het maken van nieuwe vriend(inn)nen.
Heb de eerste nieuwe gezichten al over de vloer gehad.
  maandag 3 september 2018 @ 14:42:05 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181663209
Wat akelig LB. :'(

en spannend, Ingrid. Hopelijk heeft ze een goede start.
in de haak.
pi_181670320
Oef Luchtbel ;( . Wat kunnen kinderen toch intens gemeen tegen elkaar zijn... Je arme meisje :*

Onze school is ook weer van start! I heeft de eerste dag in groep 3 overleefd. Hij was zo gespannen, iedereen in huis moest het al dagen (zo niet weken) ontgelden... Maar het viel gelukkig mee (uiteraard ;) ). Hij kwam vrolijk uit school en vertelde trots dat hij een leeswerkje had gedaan. Er was een last van zijn schouders! Nog wel druk, want de spanning moest er nog uit, maar hij was tussendoor gezelliger dan hij in tijden geweest was O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 3 september 2018 @ 21:48:43 #196
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181672183
Ach, wat zielig al die spanning voor groep 3.
Maar fijn dat hij het naar zijn zin heeft gehad en hopelijk is de spanning nu defintief van hem afgevallen, Phaidra.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 12:04:56 #197
5428 crew  miss_sly
pi_181747834
Ach, nu ik hier toch ben :D
Groep 6 hier, ik vind het ongekend groot al. En leuk.
En weer nieuwe dingen, zoals douchen na de gymles. Dus tas mee met shampoo, conditioner en douchegel :')
De dag ervoor zag ze er tegenop, ze vond het erg spannend met alle meiden te douchen. Daar hebben we het even over gehad, en toen was het eigenlijk wel over.
De dag dat er gegymd en gedoucht was, vertelde ze dat van de 12/13 meiden er maar 5 (waaronder zij) gewoon bloot hadden gedoucht. De rest had een onderbroek, zwembroek en zelfs een ondergoed en een sportbehaatje aan tijdens het douchen.

Ik vroeg me af hoe dat bij anderen gaat/ging?

Op de informatieavond gisteren vertelde de meester (eerste keer dat ze een meester heeft, echt leuk) dat er volgende week in het team over wordt gesproken en dan een richtlijn wordt opgesteld over dat douchen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:40:28 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_181748468
Is het pas het eerste jaar op school dat kinderen moeten douchen? Waarom waren er eerder geen richtlijnen hier over?
Hoeveel tijd krijgen ze voor het douchen? Op de school waar ik werk douchen ze niet en nu heb ik al kinderen die bijna 10 minuten bezig zijn met omkleden. Dus als ze zouden moeten douchen zou ik denk ik wel een half uur kwijt zijn aan het omkleden en douchen na de gym.
pi_181748524
Inderdaad Sly, als ik dan toch op Fok zit 😜

Groep 6 klinkt ook echt groot! Hier ook groep 6 en middelbare school.
Hier douchen ze niet op de basisschool. Echter heeft de oudste (nu Middelbare school) ook niet hoeven douchen na lichamelijke opvoeding. Het verbaasde mij en wellicht kwam het doordat ze deze week op een andere lokatie hebben gesport. De oudste doucht wel met zijn voetbalteam. Hij is het dus gewend. Allemaal trouwens zonder iets aan. Daar zou anders volgens mij wel wat van gezegd worden. Hij leek er totaal geen moeite mee te hebben.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 12:54:37 #200
5428 crew  miss_sly
pi_181748740
Eerder werd er ook gedoucht, maar nieuwe directeur en een gymleerkracht die ook haar stempel drukt op de gymlessen maken wellicht dat er nu een eenduidige richtlijn over komt. Ik geloof dat er wel al langer gedoe is over al dan niet in ondergoed. Ik vind het douchen op zich geen probleem. Ze worden toch ouder, gaan meer zweten en echt onfris ruiken, dus tja. Geen idee hoe lang ze ermee bezig zijn.
Douchen is wel verplicht vanaf groep 6 in ieder geval, dat zei de groepsleerkracht gisteren nog.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 september 2018 @ 22:09:01 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181760338
bij ons was er op de basisschool ook vanaf groep 6 de regel dat er na het gymmen gedoucht moest worden, maar dat was dan hooguit een half minuutje ofzo, echt alleen even afspoelen. Daar kwamen geen shampoo / zeep / conditioner aan bod hoor!

(Later werd die regel van verplicht douchen trouwens weer afgeschaft en mocht het op vrijwillige basis).
in de haak.
pi_181760958
Douchen in ondergoed, wat is dat voor onzin? Daarna moet je dan toch weer omkleden en dan ben je alsnog bloot? Neem in ieder geval niet aan dat ze het natte ondergoed aanhouden..
Is dat een beetje diezelfde trend als die jongens die hun onderbroek onder hun zwembroek aanhebben?
  vrijdag 7 september 2018 @ 23:42:05 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181762618
Bij ons bij beide scholen geen ge-douche, groep 6 en 7.
***
pi_181767011
Hier begint het douchen in groep 4. Het werd als verplicht bestempeld door de juf, maar zoonlief zei dat het niet persé hoefde.
pi_181768584
hier moeten ze vanaf groep 3 per fiets naar de gymzaal en douchen.

ravi was dus afgelopen week al direct zijn handdoek kwijt o|O
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:55:52 #206
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181769161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:37 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Douchen in ondergoed, wat is dat voor onzin? Daarna moet je dan toch weer omkleden en dan ben je alsnog bloot? Neem in ieder geval niet aan dat ze het natte ondergoed aanhouden..
Is dat een beetje diezelfde trend als die jongens die hun onderbroek onder hun zwembroek aanhebben?
gewoon je armen benen en oksels wassen is dat in principe, niet er met ondergoed en al onder gaan staan. Zo deden wij het 20 jaar geleden ook :+

En onderbroek onder de zwembroek is geen trend, dat is gewoon omdat zwembroeken erg los zijn en die netjes niet echt lekker zitten voor je piemel :'(
pi_181769179
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:55 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

gewoon je armen benen en oksels wassen is dat in principe, niet er met ondergoed en al onder gaan staan. Zo deden wij het 20 jaar geleden ook :+

En onderbroek onder de zwembroek is geen trend, dat is gewoon omdat zwembroeken erg los zijn en die netjes niet echt lekker zitten voor je piemel :'(
Daar heb je “ballenknijpers” voor.
Een zwembroek die je ook onder je zwembroek kunt doen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:06:13 #208
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181769293
Ooh ja absoluut, maar het is geen trend ofzo.
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:10:04 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181770238
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Daar heb je “ballenknijpers” voor.
Een zwembroek die je ook onder je zwembroek kunt doen.
Volgens mij wil men tegenwoordig geen geld meer uitgeven voor die ballenknijpers. Ik heb met stijgende verbazing zitten kijken naar de tieners in het zwembad in Frankrijk afgelopen zomer.
Daar mag je, over het algemeen, niet met boxershorts in een zwembad en daar liepen ze dus allemaal in hun onderbroek. :? Ik vond dat er zo raar uit zien? Die zijn ten slotte niet wijder dan de ballenknijper zeg maar.

(Ze zwommen dus met onderbroek & boxer in de rivier en als ze naar het zwembad gingen dan trokken ze de boxershorts uit.)
***
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:47:07 #210
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181770984
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij wil men tegenwoordig geen geld meer uitgeven voor die ballenknijpers. Ik heb met stijgende verbazing zitten kijken naar de tieners in het zwembad in Frankrijk afgelopen zomer.
Daar mag je, over het algemeen, niet met boxershorts in een zwembad en daar liepen ze dus allemaal in hun onderbroek. :? Ik vond dat er zo raar uit zien? Die zijn ten slotte niet wijder dan de ballenknijper zeg maar.

(Ze zwommen dus met onderbroek & boxer in de rivier en als ze naar het zwembad gingen dan trokken ze de boxershorts uit.)
Volgens mij is het meer dat je echt niet gezien kunt worden met wat ze hier een speedo noemen. Een onderbroek wordt als netter gezien.
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:51:59 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181771080
Ja, dat weet ik.
Maar als je toch niet in een boxer in een zwembad mag, dan koop je daar toch een strakke zwembroek voor? Die heb je zelfs in strakke boxershort versie.

Ik vind in je onderbroek juist eerder armoe dan netter. Maar goed... ik ben dan vast oud ofzo...
***
pi_181772704
Mijn man en zoon hebben inderdaad allebei een strakke met pijpjes van de decathlon ofzo.

Een paar jaar geleden was mijn man zijn ballenknijper vergeten die hij normaliter onder zijn zwemshort draagt. We zijn een paar winkels af geweest en een van die verkopers kreeg tranen in zijn ogen van het lachen dat er nog mensen waren die dat droegen.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 8 september 2018 @ 16:34:54 #213
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181774011
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat weet ik.
Maar als je toch niet in een boxer in een zwembad mag, dan koop je daar toch een strakke zwembroek voor? Die heb je zelfs in strakke boxershort versie.

Ik vind in je onderbroek juist eerder armoe dan netter. Maar goed... ik ben dan vast oud ofzo...
ben ik met je eens hoor... Maar als ik ga zoeken op strakke zwembroek, stuit ik ineens op allerlei modellen die ik zo zou aanzien voor onderbroek :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181774559
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:47 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Volgens mij is het meer dat je echt niet gezien kunt worden met wat ze hier een speedo noemen. Een onderbroek wordt als netter gezien.
Je hebt prima strakke zwembroeken in kort boxermodel, dat oogt echt niet als een klassieke Speedo.

Maar dat was al gezegd :@
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:11:16 #215
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181776117
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je hebt prima strakke zwembroeken in kort boxermodel, dat oogt echt niet als een klassieke Speedo.

Maar dat was al gezegd :@
Je hoeft mij niet te overtuigen 😀
  zondag 9 september 2018 @ 08:41:16 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181790865
Hoe gaat het hier met de verse brugklassers?

Max vindt het superleuk, superspannend en supervermoeiend!
Hij zei afgelopen vrijdag dat dit de twee zwaarste weken van z'n leven waren :') :D

Maandag op kamp! Ik vind het spannend, ze gaan 40km fietsend naar de kampbestemming. Max is niet zo'n sterke fietser :{ en dan in zo'n groep. Brr, m'n hart. Hij heeft er zelf heel veel zin in gelukkig.

Verder vindt hij school geweldig, eindelijk weer de uitdaging die hij zo miste.
Van de week vertelde hij: "Was zo leuk, na de les wiskunde ging ik even naar de leraar om te vragen hoe hij denkt over 0/0. Toen hadden we een superleuk gesprek en ja vind ik leuk, dan leer je toch je leraar een beetje beter kennen"

Ik ben dan zo trots he O+

Minder trots door dingen als dit:


Maargoed, Max will be Max enzo :') :') :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 9 september 2018 @ 09:08:42 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181791174
:D
***
  zondag 9 september 2018 @ 09:14:09 #218
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181791227
Hier geen verse brugklasser, maar wel weer gestart op een nieuwe school, dus het voelt wel een beetje zo. Zwaar en leuk tegelijk is wel herkenbaar.

En we hadden echt de dag voor de eerste gymles pas gymschoenen voor hem gevonden (het vinden van schoenen is sowieso een drama altijd). En na de tweede gymles is hij zijn gymtas met schoenen alweer kwijtgeraakt. Waarschijnlijk ook per ongeluk meegenomen door iemand anders. Dus ik hoop dat ze nog terecht komen en anders moeten we deze week alweer op schoenenjacht ;(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181792688
Haha die Max :D. Fijn dat hij het leuk vindt! Kamp lijkt me ook wel heel spannend.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 9 september 2018 @ 10:46:29 #220
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181792806
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 08:41 schreef pinquit het volgende:
Verder vindt hij school geweldig, eindelijk weer de uitdaging die hij zo miste.
Van de week vertelde hij: "Was zo leuk, na de les wiskunde ging ik even naar de leraar om te vragen hoe hij denkt over 0/0. Toen hadden we een superleuk gesprek en ja vind ik leuk, dan leer je toch je leraar een beetje beter kennen"
:D Die van mij zei vorig jaar iets dergelijks: "Ja maar echt mam, wiskunde is zo vreselijk saai. Het enige interessante aan wiskunde is 0."

quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 09:14 schreef livelink het volgende:
En we hadden echt de dag voor de eerste gymles pas gymschoenen voor hem gevonden (het vinden van schoenen is sowieso een drama altijd). En na de tweede gymles is hij zijn gymtas met schoenen alweer kwijtgeraakt. Waarschijnlijk ook per ongeluk meegenomen door iemand anders. Dus ik hoop dat ze nog terecht komen en anders moeten we deze week alweer op schoenenjacht ;(
Ach nee! :( Misschien online precies hetzelfde paar kopen als ze niet terugkomen?

Hier ook geen verse brugklasser, maar een verse DPer. Het Diploma Programme zijn de laatste twee jaar voor oudste - zeg maar VWO 5 en 6, maar dan toch met best veel nieuwe vakken, anders opgebouwde vakken, etc. Ze was vreselijk zenuwachtig, maar ik geloof dat het allemaal wel meevalt. Ze is er klaar voor.
  zondag 9 september 2018 @ 10:50:44 #221
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181792876
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:46 schreef Gaoxing het volgende:

Hier ook geen verse brugklasser, maar een verse DPer. Het Diploma Programme zijn de laatste twee jaar voor oudste - zeg maar VWO 5 en 6, maar dan toch met best veel nieuwe vakken, anders opgebouwde vakken, etc. Ze was vreselijk zenuwachtig, maar ik geloof dat het allemaal wel meevalt. Ze is er klaar voor.
Vaak valt het wel mee, gelukkig. Maar spannend blijft het toch altijd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 september 2018 @ 10:56:27 #222
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181793020
verkeerde topic
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181795965
Kim vind het tot nu toe heel leuk. Vanaf maandag gaan ze echt aan het werk met alle vakken. De eerste week was vooral wennen aan alles en iedereen.
Gym krijgen ze bij de oude school en daar ziet ze haar gymleraar van de basisschool regelmatig. Dan maakt ze even een praatje, vind ze heel leuk.
Ze hebben iig al appelflappen en appelscones gebakken wat ze heel leuk vond, maar niet lekker.
En naar de volkstuin geweest, waar ze oa komkommer en tomaten planten hebben. Kon ze trots vertellen dat we dat thuis ook hebben. En ze wist waar ze op moest letten.
Ze ziet er wel tegenop dat ze volgende week naar de kinderboerderij gaan om de dieren te verzorgen. Ze is heel erg bang voor kippen en pauwen. Sowieso geen fan van dieren. De hond van mijn ouders is zo'n beetje het enige dier wat ze vertrouwd.
Ik denk dat het komt door het onvoorspelbare. De bewegingen/gefladder/geluiden.
Ik heb gezegd dat ze dat duidelijk moet vertellen aan de leraar, dan kan hij er rekening mee houden.
In de mentorklas zitten 10 kinderen incl Kim, dus lekker rustig. En een aantal bekenden van vorig jaar en de nieuwe kinderen vind ze erg aardig. Haar beste vriend van vorig jaar zit ook op dezelfde school, alleen in een andere klas. Daar trekt ze in de pauze veel mee op.
  maandag 10 september 2018 @ 10:15:44 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181812764
Fijn dat ze zo'n goede start heeft gemaakt, Ingrid!
in de haak.
  maandag 10 september 2018 @ 10:22:31 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181812881
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 08:41 schreef pinquit het volgende:
Hoe gaat het hier met de verse brugklassers?

Max vindt het superleuk, superspannend en supervermoeiend!
Hij zei afgelopen vrijdag dat dit de twee zwaarste weken van z'n leven waren :') :D

Maandag op kamp! Ik vind het spannend, ze gaan 40km fietsend naar de kampbestemming. Max is niet zo'n sterke fietser :{ en dan in zo'n groep. Brr, m'n hart. Hij heeft er zelf heel veel zin in gelukkig.

Verder vindt hij school geweldig, eindelijk weer de uitdaging die hij zo miste.
Van de week vertelde hij: "Was zo leuk, na de les wiskunde ging ik even naar de leraar om te vragen hoe hij denkt over 0/0. Toen hadden we een superleuk gesprek en ja vind ik leuk, dan leer je toch je leraar een beetje beter kennen"

Ik ben dan zo trots he O+

Minder trots door dingen als dit:

[ afbeelding ]
Maargoed, Max will be Max enzo :') :') :')
Hahah die Max. :D Klinkt ook goed, zijn start! Succes met kamp....! Hier ging dochterlief afgelopen week ook op een mini-kamp (1 nachtje) waar ze op de fiets naartoe moesten (ook een grote afstand). Dat is voor haar echt een nachtmerrie, zeker na de vorige ervaring met zo'n lange fietstocht in een groep (eind groep 8). In goed overleg met de mentor hebben we toen besloten dat we haar met de auto zouden brengen en halen. Het was denk ik wel een goede keuze, ze heeft het leuk gehad en zelfs een nieuwe vriendin gemaakt.
(De klassen waren gehusseld dit jaar dus ze moest de meeste mensen nog leren kennen. Om dan te beginnen met een fietstocht waarbij je zo'n beetje de hele weg in tranen aflegt leek me niet zo'n goed idee.). Wel afgesproken dat we samen weer eens wat meer fietstochtjes gaan maken, zodat ze er toch wat beter in wordt.
in de haak.
pi_181813185
Fijn dat Max, Kim en mini-trui goed gestart zijn!

Chris gaat woensdag op kamp. Nu de 3e keer, en hij heeft er veel zin in. Dus dat loopt wel los. Dit jaar met de auto en dan 3 dagen zeilen in Giethoorn.

Met welke leeftijd lieten jullie je kinderen eigenlijk zonder oppas thuis? Af en toe blijven de jongens samen thuis voor een uurtje overdag, als we naar een tien minuten gesprek gaan of als ik wat bij de bouwmarkt haal waar de achterbank plat voor moet.. De oudste is in de vakantie ook wel een paar keer een dag alleen thuis geweest. Maar binnenkort moeten we naar een voorlichting, duurt een uur andere kant van de stad, dus misschien wel 2 uur weg. Oppas kan die avond niet, en nu vraag ik me af wanneer zouden jullie kinderen alleen laten in de avond, rond bedtijd ook.. Ze zijn 11&6 en de oudste is verantwoordelijk genoeg.. Ik twijfel..
De oudste blijft al langer alleen thuis, vanaf zijn 6e. Maar de jongste nu 6 is wat ondernemender. Die blijft max 5 minuten alleen thuis :P
pi_181815209
He trui, wat vervelend dat de klassen gehusseld zijn, lijkt me helemaal niet fijn.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181815228
DF, ik denk dat hij 8 was pas, toen we hem alleen thuis lieten om even naar de stad te gaan bijv (15/20 minuutjes hooguit denk ik).
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 10 september 2018 @ 13:12:54 #229
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181815615
Met 10 voor het eerst een middag alleen... dus dat je niet 1-2-3 thuis bent (vanaf 7 was ze voor kortere periodes alleen) en dat was langer dan 2 uur. Dan bellen we wel tussendoor.

Tegenwoordig wil ze 9 van de 10 keer niet eens meer met ons mee. :+

Ze vindt het alleen maar leuk en fijn om lekker alleen (of met een vriendin) thuis te zijn :P kan ze ongestoord x-boxen en muziek luisteren. En de snackkast plunderen :') :X
pi_181815666
De oudste van 11 zou ik ook gerust alleen laten.. maar zijn broertje van 6 erbij. Daar twijfel ik aan. samen kunnen ze zich best gedragen, maar ja. of misschien de buren even inlichten voor acute noodgevallen..
pi_181815974
Voor de avond zou ik 't niet aandurven denk ik.

*edit: Maarrr ik ben een beetje bangig aangelegd wel!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181816052
De avond doen wij nog niet. Het is 1x voorgekomen..

Overdag zijn ze regelmatig alleen thuis. A sws want middelbare school.
T wel eens als ze geen zin heeft om mee te gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_181816145
Aai hierin ben ik vrij ontaart zie ik.

Als J me gaat halen van schiphol dan liggen de kinderen op bed, Jen heeft een telefoon bij zich voor als er wat is. Ze zijn dan 2 uur alleen thuis.

Bram, nu 5, blijft ook wel alleen thuis als hij niet mee wilt boodschappen doen. Das ongeveer 30 minuten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 10 september 2018 @ 13:57:49 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181816187
Wij zijn toevallig pas een keer naar Ikea (10 km verderop) gereden terwijl Soneal (7) alleen thuis bleef, kon ie ook niet mee, want we hadden een lege achterbank nodig :+

Maar goed, dat was de eerste keer, sindsdien al wel eens naar de supermarkt gegaan terwijl hij thuis bleef.
Hij weet dat het nummer van mijn mobieltje bovenaan staat in de adreslijst van de vaste telefoon.
Was wel even spannend die eerste keer, dat wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181816492
Oudste van net 6 laat ik soms alleen als ik een boodschap ga doen. 30-45 minuten maximaal tot nu toe. Maar ik geef hem nog niet de verantwoordelijkheid over zijn broertje van 3,5. Die neem ik dan mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 september 2018 @ 14:18:19 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181816543
Ik vind het hier best een puntje dat je altijd met de auto of de fiets ergens heen moet, ik kan niet lopend boodschappen gaan doen.
En natuurlijk.... ook lopend kun je onder een bus komen, maar als het wel lopend zou kunnen dan zou hij ook nog naar me toe kunnen komen bijvoorbeeld, en dat kan dus niet, vanwege de route en de locatie.

Hij mag trouwens wel vooruit fietsen als hij naar school moet, dan blijft hij vlak voor de rotonde die het lastigst is op me wachten, is hij wel zo'n 1,8 km alleen onderweg, de laatste 400 meter doen we dan samen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181816661
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 14:18 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het hier best een puntje dat je altijd met de auto of de fiets ergens heen moet, ik kan niet lopend boodschappen gaan doen.
En natuurlijk.... ook lopend kun je onder een bus komen, maar als het wel lopend zou kunnen dan zou hij ook nog naar me toe kunnen komen bijvoorbeeld, en dat kan dus niet, vanwege de route en de locatie.

Hij mag trouwens wel vooruit fietsen als hij naar school moet, dan blijft hij vlak voor de rotonde die het lastigst is op me wachten, is hij wel zo'n 1,8 km alleen onderweg, de laatste 400 meter doen we dan samen.
Fietsen mag die 6-jarige echt niet alleen.. Hij ziet alles om zich heen, behalve het verkeer van rechts.. Verkeersregels boeien hem niet zo..
Hij is qua karakter echt heel anders dan die oudste. 2 van de oudste had ik zonder twijfel thuis gelaten van 19:30-21:30.. Maar dit duo.. Hoeveel verantwoordelijkheid kan ik dan die oudste geven..
  maandag 10 september 2018 @ 14:28:29 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181816755
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 12:46 schreef pinquit het volgende:
He trui, wat vervelend dat de klassen gehusseld zijn, lijkt me helemaal niet fijn.
ja, maar dat kon niet anders, ze zat eerst in de plusklas, waarvan de helft door is naar de Havo (op een andere school). Dus de rest is samen met de overige klassen opnieuw tot 3 groepen gehusseld. Geeft niet hoor, alleen gaat dat wel weer even duren voor het gewend is. En ze vindt het wel heel jammer van 1 jongen waar ze het goed mee kon vinden, dat hij nu in een andere klas zit.
in de haak.
  maandag 10 september 2018 @ 14:29:42 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181816774
ik weet niet meer zo goed op welke leeftijd wij dat voor 't eerst deden. 't Hangt denk ik ook erg van 't kind af waar het over gaat, of je ze dat toevertrouwt, en of ze dat zelf durven/ prettig vinden.
in de haak.
pi_181817139
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 14:23 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Fietsen mag die 6-jarige echt niet alleen.. Hij ziet alles om zich heen, behalve het verkeer van rechts.. Verkeersregels boeien hem niet zo..
Hij is qua karakter echt heel anders dan die oudste. 2 van de oudste had ik zonder twijfel thuis gelaten van 19:30-21:30.. Maar dit duo.. Hoeveel verantwoordelijkheid kan ik dan die oudste geven..
Dit vooral ja... Een kind 2 uurtjes voor zichzelf laten zorgen, prima. Je kan vaak best goed inschatten of een kind dat kan en wil. Maar de zorg voor een ander kind toevertrouwen vind ik een ander verhaal. Mijn oudste zegt nu al dat hij dat best kan, maar hij weet natuurlijk niet wat de verantwoordelijkheid echt inhoudt. Luistert de jongste naar hem? Wat doet hij als de jongste echt iets gevaarlijks doet?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 september 2018 @ 15:18:24 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181817558
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 14:23 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Fietsen mag die 6-jarige echt niet alleen.. Hij ziet alles om zich heen, behalve het verkeer van rechts.. Verkeersregels boeien hem niet zo..
Hij is qua karakter echt heel anders dan die oudste. 2 van de oudste had ik zonder twijfel thuis gelaten van 19:30-21:30.. Maar dit duo.. Hoeveel verantwoordelijkheid kan ik dan die oudste geven..
Nee, ik zou de oudste daar ook de verantwoordelijkheid niet over geven, dat geeft ook teveel druk op de oudste, en dat is al vervelend als alles goed gaat, maar als er iets mis gaat helemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181817831
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 14:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dit vooral ja... Een kind 2 uurtjes voor zichzelf laten zorgen, prima. Je kan vaak best goed inschatten of een kind dat kan en wil. Maar de zorg voor een ander kind toevertrouwen vind ik een ander verhaal. Mijn oudste zegt nu al dat hij dat best kan, maar hij weet natuurlijk niet wat de verantwoordelijkheid echt inhoudt. Luistert de jongste naar hem? Wat doet hij als de jongste echt iets gevaarlijks doet?
Tot nu toe luistert de jongste gewoon naar de oudste.. Er is nog nooit iets mis gegaan, terwijl ik in de vakantie best vaak een half uur weg was, en 3 keer meer dan een uur.. Maar dat is overdag en hangen ze in hun schermpjes. Dan bedenken ze niet zo snel iets anders :P

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:18 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik zou de oudste daar ook de verantwoordelijkheid niet over geven, dat geeft ook teveel druk op de oudste, en dat is al vervelend als alles goed gaat, maar als er iets mis gaat helemaal.
Dat vind ik wel een goede opmerking. Denkvoer..
pi_181819143
ligt jongste dan al op bed?
Ik zou denk ik alleen doen als je er volledig op vertrouwd dat jongste niets gevaarlijks zou gaan doen en hooguit stiekem de koekjes op zou snaaien. Hij heeft dan wat support doordat oudste er is. Maar als je verwacht dat hij hele rare dingen kan gaan verzinnen en oudste echt zou moeten handhaven zou ik t niet doen nog..
pi_181819209
zelf bleef ik trouwens hele dagen alleen thuis toen ik 7 was. ik was ziek (aan de beterende hand hoor, maar moest nog in quarantaine). Mijn moeder kon geen oppas vinden en móest echt weer werken (en geen vader). Ze had toen allemaal oude spulletjes ingepakt als cadeautje en ik was aan t leren klokkijken en mocht er dan elk uur een openmaken..Ze belde dan om de 2 uur ongeveer hoe het ging en of ik al gegeten had en zo..ging best goed en ik was heel trots dat t goed ging
pi_181824527
Wij laten sinds een paar weken L 's avonds even alleen thuis terwijl haar broertjes dan al slapen. Dan doen wij even snel ons hardlooprondje van 30 minuten. We zijn nooit verder van huis dan een kilometer of 2.5 en L heeft een telefoon voor nood. Ik vind het geen fijn idee om weg te gaan terwijl ze alledrie slapen, vandaar dat L 'oppast'. De broertjes worden overigens nooit wakker 's svonds. Als dat wel zo zou zijn zouden man en ik niet samen weggaan.
Afgelopen zaterdag hebben we toevallig voor het eerst L van 8 en S van 4 samen thuis gelaten omdat we in de ochtend gingen hardlopen. Dat ging ook prima, ze hebben saampjes een half uurtje televisie gekeken.

Ik moet hier wel bij vertellen dat ik me nooit echt op mijn gemak voel als man en ik samen weg gaan. L mag van mij de deur niet open doen als er wordt aangebeld, ze mag zelfs niet gaan kijken wie er aanbelt. Ik hoop dat ze dat inderdaad niet zal doen als het gebeurt, maar ik heb het nog nooit kunnen testen tot nu toe. Misschien moet ik dat voor mijn eigen gemoedstoestand gewoon maar eens doen. :Y
pi_181825793
Ik vind je jonge kinderen alleen laten om samen te gaan hardlopen eigenlijk not done.
Weet niet zo goed waarom ik dat vind. Het is geen noodzaak om samen te gaan. En het is niet zo dat je naar een ouderavond gaat... wat een soort van verplichting is.
Weet niet.
  maandag 10 september 2018 @ 21:30:58 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181826039
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 21:23 schreef amaranta het volgende:
Ik vind je jonge kinderen alleen laten om samen te gaan hardlopen eigenlijk not done.
Weet niet zo goed waarom ik dat vind. Het is geen noodzaak om samen te gaan. En het is niet zo dat je naar een ouderavond gaat... wat een soort van verplichting is.
Weet niet.
Ook naar de ouderavond gingen wij niet samen toen Soneal te klein was om alleen thuis te blijven.
En een 7- of 8-jarige die alleen thuis is is één ding, maar dat is imho wel een soort van ondergrens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181826691
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook naar de ouderavond gingen wij niet samen toen Soneal te klein was om alleen thuis te blijven.
En een 7- of 8-jarige die alleen thuis is is één ding, maar dat is imho wel een soort van ondergrens.
Maar daar heb ik dan meer begrip voor dan dat je samen een rondje gaat hardlopen.
Dat is iets wat prima afzonderlijk van elkaar kan.

Sorry Nikki. Ieder zn ding maar ik vind het gewoon vreemd.
  maandag 10 september 2018 @ 22:05:58 #249
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181826939
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook naar de ouderavond gingen wij niet samen toen Soneal te klein was om alleen thuis te blijven.
En een 7- of 8-jarige die alleen thuis is is één ding, maar dat is imho wel een soort van ondergrens.
Maar hij heeft toch een grote broer?
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 21:23 schreef amaranta het volgende:
Ik vind je jonge kinderen alleen laten om samen te gaan hardlopen eigenlijk not done.
Weet niet zo goed waarom ik dat vind. Het is geen noodzaak om samen te gaan. En het is niet zo dat je naar een ouderavond gaat... wat een soort van verplichting is.
Weet niet.
Ik heb laatst een programma gezien op tv en daar werd verteld dat dit soort dingen juist goed zijn. Voor hun zelfredzaamheid, maar vooral zelfvertrouwen.

Was op 2, geen idee meer hoe het heet.
Wel leuk om te zien.
pi_181826941
Gelukkig mag iedereen zijn eigen grenzen daarin bepalen 👍
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 september 2018 @ 22:09:23 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181827040
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar hij heeft toch een grote broer?
De mijne?
Ja... die 30 km verderop woont en een dezer dagen zelf een kindje krijgt :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 september 2018 @ 22:11:04 #252
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181827092
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

De mijne?
Ja... die 30 km verderop woont en een dezer dagen zelf een kindje krijgt :D
Oh :P dacht die woont wel in de buurt.
Gekke aanname ook :')
pi_181827115
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar hij heeft toch een grote broer?

[..]

Ik heb laatst een programma gezien op tv en daar werd verteld dat dit soort dingen juist goed zijn. Voor hun zelfredzaamheid, maar vooral zelfvertrouwen.

Was op 2, geen idee meer hoe het heet.
Wel leuk om te zien.

Ik laat mijn kinderen ook alleen. Afgelopen zaterdag nog mijn 8 jarige.
Maar niet savonds terwijl er nog 2 vierjarigen in bed liggen.

Maar zoals missSly zegt. Ieder zn ding.
  maandag 10 september 2018 @ 22:14:28 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181827194
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Oh :P dacht die woont wel in de buurt.
Gekke aanname ook :')
Toen hij op zichzelf ging wonen woonde hij idd bij mij in de straat, hij woont daar nog steeds, ik ben verhuisd :D

Als ik nog 100 meter bij hem vandaan woonde had ik idd even gevraagd of ze konden oppassen terwijl wij naar het 10 minuten gesprek gingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181827226
Het ligt er ook nogal aan waar je woont gok ik. Bram gaat ook alleen op de fiets naar school.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_181827275
Voor mij zit het m er vooral in dat ik niet vind dat je zo'n jong kind de verantwoordelijkheid voor nog jonger kunt geven. Alleen een 8jarige voelt anders.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 10 september 2018 @ 22:19:06 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181827315
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:17 schreef Vanyel het volgende:
Voor mij zit het m er vooral in dat ik niet vind dat je zo'n jong kind de verantwoordelijkheid voor nog jonger kunt geven. Alleen een 8jarige voelt anders.
Dit vooral.

Maar ik zou bijvoorbeeld ook niet uit eten gaan terwijl Soneal alleen thuis is, dan laat ik ook een oppas komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181827381
Ja ik had het ook over iets kortere momenten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181827418
Ik denk dat een en ander heel erg afhankelijk zijn ook van wat st het kind kan/wil/durft. Wat er voor opties zijn. Wat je gaat doen. Wat voor netwerk er verder is. Hoe ver je weg bent.

De meeste van die variabelen kunnen alleen de ouders beoordelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 september 2018 @ 22:25:10 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181827477
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:21 schreef Vanyel het volgende:
Ja ik had het ook over iets kortere momenten.
Maar dat vraag ik me dan dus af; als je 8-jarige verantwoordelijk genoeg is om alleen thuis te zijn met 2 slapende 4-jarigen, dan moet 3 uur helemaal alleen toch ook geen probleem zijn?
Of alleen terwijl die 8-jarige zelf slaapt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar maandag 10 september 2018 @ 23:03:38 #261
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181828392
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit vooral.

Maar ik zou bijvoorbeeld ook niet uit eten gaan terwijl Soneal alleen thuis is, dan laat ik ook een oppas komen.
dat doen wij ook pas sinds een tijdje, denk dat ze 13,5 was de eerste keer. Daarvoor wel al regelmatig overdag langer alleen thuis geweest. En nu vindt ze het zelf heerlijk om het huis voor zich alleen te hebben :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181830148
Hier voor het eerst alleen thuis toen hij 8 was, tien minuutjes ofzo. Inmiddels is hij 10 en blijft hij wel eens een paar uur alleen thuis, maar we proberen dat te beperken tot het hoognodige. We gaan in ieder geval ook nooit ver weg. Ik wil dat wij snel thuis kunnen zijn, mocht er iets aan de hand zijn. Hoe futiel dat ook moge zijn. Verantwoording over zijn kleine broertje geven we hem niet, nooit. Ik heb het hier ooit eerder gedeeld, maar: ik kreeg als 11-jarige de zorg over mijn neefje van 3 in het zwembad. Hij gleed uit, viel een gat in zijn hoofd, werd afgevoerd naar het ziekenhuis. Dat heb ik als extreem zwaar en verdrietig ervaren, pas toen ik lang en breed volwassen was kreeg ik door dat het bijbehorende schuldgevoel niet aan mij toebehoorde. Het is een last waar je een kind niet mee wil opzadelen.

Een paar weken geleden bleef Oudste thuis terwijl mijn man boodschappen ging doen (ik was aan het werk), dat is maximaal een half uurtje. In dat half uurtje viel hij bij ons voor de deur met een enorme wond tot gevolg. We hebben in de straat heel wat fijne buren, maar werkelijk niemand was thuis. Zat hij hier in zijn uppie heel hard te huilen, vond ik heel naar ;(

Wat betreft fietsen: hij fietst wel eens alleen naar school, dat is bijna 4 km. Ik fiets dan achter hem aan met Kleuter, of ik zit thuis hysterisch te wachten met mijn telefoon tot hij laat weten dat hij veilig is. Dat kwartier dat hij dan onderweg is sterf ik duizend doden :')

Diezelfde tienjarige is afgelopen zaterdag aangereden op de fiets door een scooter. Nog geen honderd meter bij ons huis vandaan, op het fietspad (want 'Vermijd de weg maar' etc). Zowel hij als de scooter beide onderuit, godzijdank niet op zijn hoofd gevallen. Hij is wat blauw en pijnlijk aan zijn schouder/nek, dus erg goed weg gekomen maar brrr mijn moederhart begaf het bijna toen ik dat hoorde ;(
  dinsdag 11 september 2018 @ 06:09:34 #263
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181831640
Ach L-E, mijn moederhart brak ook al bijna bij het lezen dat hij in zijn uppie zat te huilen ;(
En wat eng, die aanrijding met die scooter :X

Ik heb mijn jongste overdag alleen gelaten sinds hij 10 jaar was. Noodgedwongen, want hij was niet meer welkom op de opvang en ik en mijn man hadden samen niet genoeg vrije dagen om alle vakanties op te vangen. Dat was met kunst-en-vliegwerk dan wel gelukt, maar de studiedagen lukte niet meer.
Dus sinds groep 6 was hij de studiedagen alleen thuis tot een uur of 15.00. Ik zorgde er voor dat ik thuis was voordat mijn dochter thuis kwam, want samen alleen wilden we niet.

Het ging heel goed, hij vond de vrijheid zelf ook erg fijn, maar onze buurvrouw maakte uiteindelijk bezwaar. Ze gaf aan dat zij het een heel naar idee vond als hij alleen thuis was en dat ze zich dan zo verantwoordelijk voelde dat ze zelf de deur niet uit durfde op die dagen. Dat was natuurlijk ook niet de bedoeling, dus toen hebben we toch ook maar een oplossing gezocht voor de studiedagen. Toen hij in groep 8 zat hebben we nogmaals met de buurvrouw gesproken en toen had ze er geen problemen meer mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 11 september 2018 @ 07:27:39 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181832154
Hadden jullie de buurvrouw dan gevraagd een oogje in het zeil te houden? :?
***
pi_181832245
Idd heel bijzondere boodschap als dat niet zo was.

Wij zitten nu met een nieuwe uitdaging. Dot gaat ws naar een andere school en daar is geen BSO bij. Nog vervoerd worden naar een externe is eigenlijk geen optie, dus moeten we een PGB'er oid zoeken voor 3 middagen. Maar dat betekent dan ook alle vakanties geen opvang. Niet iets waar ik naar uitkijk. Al was het alleen omdat ik veel thuis werk als de kinderen er niet zijn en zometeen is er dan opeens supervaak wel een kind..

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 11-09-2018 08:45:35 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181832541
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:27 schreef Brighteyes het volgende:
Hadden jullie de buurvrouw dan gevraagd een oogje in het zeil te houden? :?
Dat vroeg ik me ook af.

S vindt het heerlijk alleen thuis te zijn. Dus dat gebeurt steeds vaker. Ook wel eens, zoals vorige week, een paar uurtjes in de avond toen we samen naar de informatieavond van school gingen. De voordeur is dan dicht maar niet op slot zodat ze wel gemakkelijk naar buiten kan in geval van nood. Achterdeur open, poort op slot. Ze mag niet weggaan en niemand binnenlaten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181832544
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:43 schreef Vanyel het volgende:
Idd heel bijzondere boodschap als dat niet zo was.

Wij zitten nu met een nieuwe uitdaging. Dit gaat ws naar een andere school en daar is geen BSO bij. Nog vervoerd worden naar een externe is eigenlijk geen optie, dus moeten we een PGB'er oid zoeken voor 3 middagen. Maar dat betekent dan ook alle vakanties geen opvang. Niet iets waar ik naar uitkijk. Al was het alleen omdat ik veel thuis werk als de kinderen er niet zijn en zometeen is er dan opeens supervaak wel een kind..
Dat is best een uitdaging, inderdaad. Lastig die vakanties zonder opvang.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181832591
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik laat mijn kinderen ook alleen. Afgelopen zaterdag nog mijn 8 jarige.
Maar niet savonds terwijl er nog 2 vierjarigen in bed liggen.

Maar zoals missSly zegt. Ieder zn ding.
Het scheelt voor mij wel enorm dat ik weet dat mijn vierjarigen nooit wakker worden 's avonds. L weet dat ze slapen en hoeft er verder niets mee en mochten ze wakker worden dan moet ze ons bellen en zijn we er binnen maximaal 15 minuten.

Eerlijkgezegd vind ik het spannender om mijn wakkere L alleen thuis te laten dan om mijn slapende vierjarigen thuis te laten. Al zou ik die twee nooit samen slapend thuis laten zonder dat L er is. Net als dat ik nooit drie slapende kinderen alleen thuis zou laten. Stel je voor dat er dan wel één wakker wordt en er is niemand, nu is L er om eventueel even te vertellen dat we zo terug zijn.
Van de vierjarigen weet ik 99.9% zeker dat er niets gebeurt omdat ze toch slapen, voor wakkere L ligt dat wat anders. Ze is heel verstandig, loopt niet in zeven sloten tegelijk, maar toch vind ik het wel spannend door eventuele externe factoren.

En af en toe is L echt even, max. 45 minuten ongeveer, alleen thuis zonder broers omdat ze niet mee wil naar zwemles. Ik weet hoe vreselijk ik de zwemles van mijn zusje vond dus daarom mag ze van mij thuisblijven. Ik vind het goed dat ze op een relatief veilige manier (lees: ik ben binnen 5 minuten thuis als het moet) leert om alleen thuis te zijn en ik denk ook dat L groeit van het vertrouwen dat ze van ons krijgt. Ik was nooit alleen thuis en heb nog steeds moeite met alleen thuis zijn. Dat ligt misschien ook wel een beetje ten grondslag aan het feit dat ik L er wel relatief jong al aan wil laten wennen om alleen thuis te zijn.
pi_181832715
Als het om een halfuurtje gaat, is het wel te overzien, Nikki.

Wel grappig hoe je eigen ervaringen hier dan ook weer een rol in spelen. Ik heb het juist andersom: ben als kind, vanaf een jaar of 8, vaak alleen thuis geweest, ook 's avonds. Ik ben de jongste, mijn ouders hadden volgens mij niet meer zo zin om altijd maar rekening te houden met kinderen en mijn (veel) oudere broer en zussen hadden ook geregeld wat te doen 's avonds. Ik vond het eenzaam en ook een beetje angstig. Maar dat komt ook omdat we in een alleenstaand huis woonden, het was echt donker om ons huis heen en de buren woonden niet direct naast ons. Ik ga er daarom denk ik wat anders mee om, al vind ik een half uurtje echt anders dan urenlang.

Verantwoordelijkheid bij oudere kinderen neerleggen, is tricky. Ik heb daar ook veel ervaring mee, dat mijn oudere zussen/broer op mij letten. Dat is nooit misgegaan, als in dat ik kwijtraakte of gewond of zoiets, maar pedagogisch verantwoord was het zeker ook niet. Hoe zij met mij omgingen, was niet altijd oké en mijn ouders hadden daar geen idee van (of wilden dat niet weten). Een oudere neef heeft eens een keertje op mij gepast toen ik een jaar of vier was en hij 18 of zoiets. Toen ik niet wilde gaan slapen, heeft hij me letterlijk een pak op mijn billen gegeven. Ik weet het nu nog, echt letterlijk 'over de knie'. 8)7 . Het zegt denk ik ook wel iets over uit wat voor familie ik kom, :') .

L-E, wat een traumatische ervaring was dat voor je zeg. Rot voor je oudste dat hij uitgerekend op zo'n moment hard viel. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 september 2018 @ 08:50:12 #270
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181832774
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het scheelt voor mij wel enorm dat ik weet dat mijn vierjarigen nooit wakker worden 's avonds. L weet dat ze slapen en hoeft er verder niets mee en mochten ze wakker worden dan moet ze ons bellen en zijn we er binnen maximaal 15 minuten.

Maar er is meer gevaar dan alleen wakker wordende kinderen, nu ga je uit van kunnen bellen.
Of dat het ergste wakker worden is. Voor mij zit het gevaar in de dingen die je nooit zo zag gebeuren.

Mijn oudste ging laatst een broodje chocopasta smeren, jongste stond er naast.
laat ze ineens de mega 600ml pot vallen, overal scherven en 2 kinderen op blote voeten tussen de glasscherven. (ik was wel thuis maar niet in de keuken)

vol in haar paniek heeft ze haar broertje uit het glas weten tillen naar mij O+ maar ze had 2 voeten vol met glas, hele huiskamer zat onder het bloed en daar sta je dan, verbind ik een voet dan loopt er en ander kind nog rond, ruim ik eerst op dan bloed ze door.
Het zijn dat soort momenten dat ik al liever geen rondrennende dreumes er bij heb omdat het lastig is te overzien, voor een kind is dat nog veel lastiger.
  dinsdag 11 september 2018 @ 08:51:20 #271
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181832786
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:27 schreef Brighteyes het volgende:
Hadden jullie de buurvrouw dan gevraagd een oogje in het zeil te houden? :?
Nee, maar ze hoorde dat er iemand thuis was. En had toen snel door dat hij alleen thuis was. Er zitten voor en nadelen aan sociale controle. Wij besloten dat de voordelen opwogen tegen de nadelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181832828
Livelink, dan is het wel even lastig keuzes maken.. Dat je kind het aankan, maar je buurvrouw niet.. Gelukkig worden ze ouder en lukt het steeds beter.

Normaal leg ik die verantwoordelijkheid ook niet/zo weinig mogelijk bij de oudste.. Komt ook mee omdat ik de oudste thuis was en dat wel toegeschoven kreeg. Dat beinvloed het wel. Met een zusje dat soms pittig en eigenwijs was. Kan me nog herinneren dat ze ons helemaal bang had gepraat en we in pyjama naar de buren gingen. Maar mijn schoonzusje zegt juist dat het zo fijn is dat de oudste dingen kan doen en dat haar dat vroeger ook heerlijk had geleken, maar ze had altijd grote broer die oplette.. Je eigen opvoeding en ervaringen maken wel verschil waarschijnlijk.

Het gaat nu om een informatieavond voor de externe plusklas van de jongste. Dus voor man ook wel zinvol om mee te gaan. Ik denk dat we het ze volgende week vragen. Als de jongste ook enige mate van verantwoordelijkheid neemt (afspraken zijn wel te maken, en dan zijn spontaniteit beperkt door grote broer) dan gaan we het misschien toch maar doen..
  dinsdag 11 september 2018 @ 09:11:18 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181832996
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:51 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, maar ze hoorde dat er iemand thuis was. En had toen snel door dat hij alleen thuis was. Er zitten voor en nadelen aan sociale controle. Wij besloten dat de voordelen opwogen tegen de nadelen.
Wij hebben niet een super-close relatie met de buren dus ik weet niet wat ik in jullie geval gedaan zou hebben.

Puur persoonlijk denk ik dat ik dat toch pech voor de buuf had gevonden. Als ik denk dat mijn kind het aan kan en mijn kind is er ook ok mee natuurlijk.
***
pi_181833088
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Gelukkig mag iedereen zijn eigen grenzen daarin bepalen 👍
Dit. En het ligt ook heel erg aan het kind denk ik.

Oh spuit 11, sorry!

[ Bericht 2% gewijzigd door Phaidra op 11-09-2018 10:00:15 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_181833091
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:50 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Maar er is meer gevaar dan alleen wakker wordende kinderen, nu ga je uit van kunnen bellen.
Of dat het ergste wakker worden is. Voor mij zit het gevaar in de dingen die je nooit zo zag gebeuren.

Mijn oudste ging laatst een broodje chocopasta smeren, jongste stond er naast.
laat ze ineens de mega 600ml pot vallen, overal scherven en 2 kinderen op blote voeten tussen de glasscherven. (ik was wel thuis maar niet in de keuken)

vol in haar paniek heeft ze haar broertje uit het glas weten tillen naar mij O+ maar ze had 2 voeten vol met glas, hele huiskamer zat onder het bloed en daar sta je dan, verbind ik een voet dan loopt er en ander kind nog rond, ruim ik eerst op dan bloed ze door.
Het zijn dat soort momenten dat ik al liever geen rondrennende dreumes er bij heb omdat het lastig is te overzien, voor een kind is dat nog veel lastiger.
Om dit soort redenen krijgt L een bekertje drinken voor wij weggaan en mag ze niet eten als we weg zijn ivm eventueel stikgevaar. Voor een half uur is dat prima te doen. Natuurlijk is dat anders als je langer weg bent, dan moet er wel gegeten worden, maar dat gaat voorlopig nog lang niet gebeuren.

En daarnaast mag L in dat halve uurtje even op de ipad/lezen/tv kijken en dat doet ze ook braaf. In die zin probeer ik wel zoveel mogelijk de risico's te beperken. En natuurlijk heb je niet alles in de hand, dat realiseer ik me heel goed en daarom ben ik nooit helemaal op mijn gemak als we weg zijn.
  dinsdag 11 september 2018 @ 09:38:50 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181833395
Als ik zo panisch zou zijn voor dingen als stikken etc zou ik sowieso niet weg gaan geloof ik. :o En dat zou dan niet eens leeftijdsafhankelijk zijn, als ze 12 zijn kunnen ze zich ten slotte ook nog verslikken. ;)

Mijn 8 (inmiddels 9) en 10-jarige blijven regelmatig samen thuis, afgelopen vrijdag nog 3 uur lang uit school tot wij thuis waren. Dan bellen ze of ze wat lekkers uit de snoepkist mogen (waar zij sws alleen de code van hebben ;) ) en dat is het dan wel.

Soms bellen ze om de haverklap omdat ze elkaar in de weg zitten en dan is mijn antwoord op een gegeven moment: 'Je mag alleen nog maar bellen als er bloed uit komt.' en dan is het gezanik eigenlijk ook meteen wel klaar. ;)

Vorige week was ik weg en is F. 's avonds even een rondje gaan fietsen, toen zijn ze gewoon netjes naar bed gegaan zoals ze gevraagd was, samen in S zijn bed. O+
De jongste vind samen alleen thuis zijn 's avonds heel eng dus dat komt bijna nooit voor. We vragen het wel eens en als hij het goed vindt, dan gaan we een rondje fietsen, zo niet, dan niet.

En inderdaad, niet open doen etc. etc. Maar goed, dat zeg ik overdag ook wel eens en dan liggen er toch keurig pakjes op tafel 'want de postbode belde aan'. :')
***
pi_181833715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Als ik zo panisch zou zijn voor dingen als stikken etc zou ik sowieso niet weg gaan geloof ik. :o En dat zou dan niet eens leeftijdsafhankelijk zijn, als ze 12 zijn kunnen ze zich ten slotte ook nog verslikken. ;)

Mijn 8 (inmiddels 9) en 10-jarige blijven regelmatig samen thuis, afgelopen vrijdag nog 3 uur lang uit school tot wij thuis waren. Dan bellen ze of ze wat lekkers uit de snoepkist mogen (waar zij sws alleen de code van hebben ;) ) en dat is het dan wel.

Soms bellen ze om de haverklap omdat ze elkaar in de weg zitten en dan is mijn antwoord op een gegeven moment: 'Je mag alleen nog maar bellen als er bloed uit komt.' en dan is het gezanik eigenlijk ook meteen wel klaar. ;) ju

Vorige week was ik weg en is F. 's avonds even een rondje gaan fietsen, toen zijn ze gewoon netjes naar bed gegaan zoals ze gevraagd was, samen in S zijn bed. O+
De jongste vind samen alleen thuis zijn 's avonds heel eng dus dat komt bijna nooit voor. We vragen het wel eens en als hij het goed vindt, dan gaan we een rondje fietsen, zo niet, dan niet.

En inderdaad, niet open doen etc. etc. Maar goed, dat zeg ik overdag ook wel eens en dan liggen er toch keurig pakjes op tafel 'want de postbode belde aan'. :')
S had laatst via de brievenbus wat geld ui haar eigen portemonnee in de collectebus gestopt, want ze wilde die vrouw niet zonder iets weg laten gaan :D Die deur blijft hier dus welke gesloten. Wij hebben dan weer geen snoep kist met code, dus er zal best wat gesnoept en gegeten worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181833777
Hahaha wat lief! Goeie oplossing ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 11 september 2018 @ 10:07:00 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_181833827
Hier heeft A. voor het eerst eem goed uurtje op O. gepast.

Ik vonf het best spannend! Maar goed vriendin van me stond op standby en ze was aan de telefoon met beste vriendinnetje en dus mijn vriendin kon zo meeluisteren.

Maar het is goed gegaan.

Merk wel dat ik het lastig vind om " los te laten " als ik terugdenk aan vroeger ik paste op A. haar leeftijd al wekelijks een avond op op 3 kindjes van vrienden van mijn ouders :+. Maar goed tijden zijn ook veranderd.

Hier trouwens nu in 2e van het voortgezet waar ze het prima doet.
Merk wel dat ik het systeem hier maar verwarrend vind. Zo anders dan in NL. Maar ze doet het enorm goed alleen ze doet er niets voor en dat zou ik zo graag anders zien.
Vorige schooljaar was echt met 2 vingers in de neus. Maar ze neemt tot op heden zelf ook meer initiatief en verantwoordelijkheid betreft schoolwerk!

Vanavond gaat ze officieel bij de aircadets. Ze heeft er zin aan.


O. gaat ook lekker op school. Mag bijna officieel vrij lezen. En krijgt uitdagender werk. Die zit wel op zijn plekje ook bij de nieuwe juf. Maar sprak vorige juf toevallig en die had al een woordje gesproken met de nieuwe juf over hem :+

Oh en A. is voort groot!! dat meiske wat altijr koppen kleiner was heeft even een enorme groeispurt gemaakt. Nog even en ze gaat me voorbij! En ze is zo mooi en lief ( behalve als puberbui heeft!)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_181834061
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:43 schreef Vanyel het volgende:
Idd heel bijzondere boodschap als dat niet zo was.

Wij zitten nu met een nieuwe uitdaging. Dot gaat ws naar een andere school en daar is geen BSO bij. Nog vervoerd worden naar een externe is eigenlijk geen optie, dus moeten we een PGB'er oid zoeken voor 3 middagen. Maar dat betekent dan ook alle vakanties geen opvang. Niet iets waar ik naar uitkijk. Al was het alleen omdat ik veel thuis werk als de kinderen er niet zijn en zometeen is er dan opeens supervaak wel een kind..
Of een gastouder?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat alleen thuislaten of niet, heel erg afhankelijk is van het kind.
De oudste was denk ik 8 dat ik haar af en toe even alleen thuis liet en de jongste denk ik vanaf een jaar of 7. Intussen zijn ze 9 en bijna 11 en ga ik rustig boodschappen doen.
Ik wil wel in de buurt zijn en als ik weet dat ik wat langer weg ben dan vraag ik de buurvrouw nog wel eens of ze thuis is voor het geval er wel iets is (en andersom doet ze dat ook).

Ze mogen de deur niet open doen, ook niet voor de postbode en volgens mij doen ze dat ook niet tot nu toe.

Bij 10 minuten gesprekken 's avonds laten we ze wel eens even alleen thuis samen, maar als we langer weg zijn dan vragen we een oppas.

Ik heb zelf denk ik tot mijn 15e wel een oppas gehad als mijn ouders 's avonds weg waren. We woonden boven het bedrijf van mijn ouders en ik vond het helemaal niks om alleen thuis te zijn voor het geval er iets aan de hand was en het alarm af zou gaan ofzo. We hadden ook weinig mensen in de straat wonen.
Daarom hadden wij vrij lang een oppas, was ook wel gezellig ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 11 september 2018 @ 11:02:24 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181834430
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S had laatst via de brievenbus wat geld ui haar eigen portemonnee in de collectebus gestopt, want ze wilde die vrouw niet zonder iets weg laten gaan :D Die deur blijft hier dus welke gesloten. Wij hebben dan weer geen snoep kist met code, dus er zal best wat gesnoept en gegeten worden.
Oh wat schattig! O+
***
pi_181834849
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S had laatst via de brievenbus wat geld ui haar eigen portemonnee in de collectebus gestopt, want ze wilde die vrouw niet zonder iets weg laten gaan :D Die deur blijft hier dus welke gesloten. Wij hebben dan weer geen snoep kist met code, dus er zal best wat gesnoept en gegeten worden.
Goed bedacht!
pi_181835148
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S had laatst via de brievenbus wat geld ui haar eigen portemonnee in de collectebus gestopt, want ze wilde die vrouw niet zonder iets weg laten gaan :D Die deur blijft hier dus welke gesloten. Wij hebben dan weer geen snoep kist met code, dus er zal best wat gesnoept en gegeten worden.
Onze brievenbus hangt buiten :D
pi_181835317
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 10:25 schreef Nijna het volgende:

[..]

Of een gastouder?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zorgintensief kind, dat stop ik op dit moment liever niet met andere kinderen bij een gastouder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181840887
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zorgintensief kind, dat stop ik op dit moment liever niet met andere kinderen bij een gastouder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 25 september 2018 @ 19:49:13 #286
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_182129680
Zo. Ik ben even zo trots op mijn dochter! Ze zit met lezen op ster niveau (Lijn 3, hoogste niveau), groep 3 dus, wel na extra jaar kleuteren en vorig jaar in groep 2 extra taken gekregen, maar dan nog! En volgens mij had ik het hier toen ook gedeeld; de kleuterjuf vermoedde dyslexie... Misschien trek ik nu een hele voorbarige conclusie, maar als dat zo was, zou ze het nu toch niet zo goed doen?
Maar goed, ben dus vet trots op haar ^O^ O+

/einde dagboek ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 25 september 2018 @ 19:51:44 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182129719
Wat fijn Susie, lekker gevoel! :Y Knap hoor, van haar!
***
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:07:52 #288
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_182130014
Wat kan een mens toch trots zijn hè? En ze vindt lezen ook hartstikke leuk ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:33:43 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_182130536
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:49 schreef Susie het volgende:
Ze zit met lezen op ster niveau (Lijn 3, hoogste niveau),
Ehm, 3ster is het hoogste niveau bij Lijn 3.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:35:24 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_182130565
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:07 schreef Susie het volgende:
En ze vindt lezen ook hartstikke leuk ^O^
Dat is heel fijn.
Het niveau lijkt me vooralsnog van minder groot belang.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:52:46 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_182130989
Hm, ik realiseer me dat ik wat zuur reageer Susie. Excuus. Dat is niet naar jou persoonlijk. Ik merk op mijn werk (leerkracht groep 3) nl zo vaak een soort concurrentie/opschepperij van ouders over het niveau van hun kind. Terwijl het wat mij betreft om de persoonlijke ontwikkeling gaat. Elk kind naar eigen kunnen.

Geniet maar lekker van je lezende kind! :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 25 september 2018 @ 21:00:35 #292
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_182131167
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ehm, 3ster is het hoogste niveau bij Lijn 3.
3ster zit ze inderdaad. Zo bedoel ik het eigenlijk ook.

Ik ben juist zo trots op dr vanwege het feit dat er geuit is dat ze een vermoeden hadden van dyslexie. En nee, ben niet een moeder die IRL ga lopen opscheppen tegen andere moeders. Hier wilde ik het even ventileren, want heerlijke uitlaatklep. ^O^
En ik ben ook reuze blij dat ze het lezen leuk vind, want ik ben ook gek op lezen ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_182132048
Fijn Susie, vooral ook dat je dus even geen zorg meer hebt waar je dat wel had door twijfel bij kleuterjuf..
Ben benieuwd hoe W leest in verhouding met de andere kinderen..volgens mij niet zo erg goed.ah well, ze leert t uiteindelijk vast wel. Ben vooral blij dat ze wat lijkt te wennen aan groep 3 en wat meer plezier krijgt in naar school gaan. Vanaf volgende week als L ook naar school gaat ga ik op woensdag een uurtje helpen met lezen, ben benieuwd..
pi_182132748
Ik ben ook zo trots op mijn L. Hij is van eind november, cognitief toe aan groep 3, sociaal emotioneel was t een twijfel geval. Maar toen kwam school met iets nieuws. Groep 2/3. Klas lokaal ziet er uit als een kleutergroep, lesstof wordt speels aangeboden en ondertussen kent hij na 3 weken groep 3 al een aantal letters, leest hij wat woordjes en pakt ie het heel goed op. Hij kan spelen, maar toch krijgt hij de groep 3 stof. Toen ik hoorde van de plannen van school was ik wat sceptisch, maar tis wat mij betreft echt ideaal. Zeker voor mijn L.
Het helpt natuurlijk ook mee dat zijn kleuterjuf nu ook voor deze groep staat. Zij kent L door en door.
*poef* nu is het weg
pi_182139883
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 21:00 schreef Susie het volgende:

[..]

3ster zit ze inderdaad. Zo bedoel ik het eigenlijk ook.

Ik ben juist zo trots op dr vanwege het feit dat er geuit is dat ze een vermoeden hadden van dyslexie. En nee, ben niet een moeder die IRL ga lopen opscheppen tegen andere moeders. Hier wilde ik het even ventileren, want heerlijke uitlaatklep. ^O^
En ik ben ook reuze blij dat ze het lezen leuk vind, want ik ben ook gek op lezen ;)
Dat vind ik misschien nog wel het spannendste van groep 3. Niet zozeer of hij het goed kan, maar of hij er plezier aan beleeft. Tot nu toe is hij reuze enthousiast en dat is echt wel een soort opluchting.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 26 september 2018 @ 11:20:52 #296
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_182140615
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat vind ik misschien nog wel het spannendste van groep 3. Niet zozeer of hij het goed kan, maar of hij er plezier aan beleeft. Tot nu toe is hij reuze enthousiast en dat is echt wel een soort opluchting.
Geel (mijn middelste) was aanvankelijk helemaal niet enthousiast. Ze las best vroeg (in groep 2), maar vond boeken verder niet zo interessant.
Tegenwoordig (ze is nu bijna 15) verslindt ze boeken.
Dus ook als ze niet zo enthousiast zijn: er is hoop ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 26 september 2018 @ 21:51:11 #297
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_182153528
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat vind ik misschien nog wel het spannendste van groep 3. Niet zozeer of hij het goed kan, maar of hij er plezier aan beleeft. Tot nu toe is hij reuze enthousiast en dat is echt wel een soort opluchting.
Gelukkig is hij enthousiast ^O^

Ik zie ook zoveel leuke kinderboeken, vandaag ook weer (die van die boomhut en dan heb je nog zo'n leuke serie waar ik nu niet op kom natuurlijk edit; Dagboek van een Muts?), dat ik mij echt moest inhouden. Kan ze ook nog helemaal niet lezen, maar ik vind het leuk :D Ik hoop dus op een boekenwurm ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_182154017
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:51 schreef Susie het volgende:

[..]

Gelukkig is hij enthousiast ^O^

Ik zie ook zoveel leuke kinderboeken, vandaag ook weer (die van die boomhut en dan heb je nog zo'n leuke serie waar ik nu niet op kom natuurlijk edit; Dagboek van een Muts?), dat ik mij echt moest inhouden. Kan ze ook nog helemaal niet lezen, maar ik vind het leuk :D Ik hoop dus op een boekenwurm ;)
Dat zijn wel populaire series ja :D. Staan in de schoolbieb nooit lang in de kast.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_182158874
Mijn oudste verslindt boeken. De boomhut is idd erg favoriet. Pas ook bij het toneelstuk geweest. was ook geweldig! Ze heeft nu mijn oude e-reader. Ze leest nu harry potter.
*poef* nu is het weg
pi_182159425
Mijn jongste leest alles wat los en vast zit.. Maar die series eigenlijk weer niet. Het liefst toch ook wel weetjes-boeken..
Hij begint volgende week ook bij een externe plusklas omdat hij best hard gaat. Ik hoop dat ze daar zijn denken kunnen voeren, want thuis is het soms ook even zoeken.. Het zijn wel leuke gesprekken en gedachte-experimenten, zoals over de platlanders (http://www.eithward.nl/page20.html).

De oudste leest die series ook niet veel, eigenlijk het liefst de donald duck. In de schoolbieb hebben we ze nu in het Engels staan. En nu leest hij die series opeens wel.. Big Nate, x-storey treehouse en the Whimpy kid. En gisteren zat ik in de bieb en haalde hij the chocolate factory van Roald Dahl.. Geen idee waar die voorkeur voor Engelse boeken vandaan komt, maar het lijkt me geen slechte ontwikkeling ;)
pi_182159676
ik gooi hem dicht :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')