De mijne?quote:Op maandag 10 september 2018 22:05 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar hij heeft toch een grote broer?
Ohquote:Op maandag 10 september 2018 22:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
De mijne?
Ja... die 30 km verderop woont en een dezer dagen zelf een kindje krijgt
Ik laat mijn kinderen ook alleen. Afgelopen zaterdag nog mijn 8 jarige.quote:Op maandag 10 september 2018 22:05 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar hij heeft toch een grote broer?
[..]
Ik heb laatst een programma gezien op tv en daar werd verteld dat dit soort dingen juist goed zijn. Voor hun zelfredzaamheid, maar vooral zelfvertrouwen.
Was op 2, geen idee meer hoe het heet.
Wel leuk om te zien.
Toen hij op zichzelf ging wonen woonde hij idd bij mij in de straat, hij woont daar nog steeds, ik ben verhuisdquote:Op maandag 10 september 2018 22:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ohdacht die woont wel in de buurt.
Gekke aanname ook
Dit vooral.quote:Op maandag 10 september 2018 22:17 schreef Vanyel het volgende:
Voor mij zit het m er vooral in dat ik niet vind dat je zo'n jong kind de verantwoordelijkheid voor nog jonger kunt geven. Alleen een 8jarige voelt anders.
Maar dat vraag ik me dan dus af; als je 8-jarige verantwoordelijk genoeg is om alleen thuis te zijn met 2 slapende 4-jarigen, dan moet 3 uur helemaal alleen toch ook geen probleem zijn?quote:Op maandag 10 september 2018 22:21 schreef Vanyel het volgende:
Ja ik had het ook over iets kortere momenten.
dat doen wij ook pas sinds een tijdje, denk dat ze 13,5 was de eerste keer. Daarvoor wel al regelmatig overdag langer alleen thuis geweest. En nu vindt ze het zelf heerlijk om het huis voor zich alleen te hebbenquote:Op maandag 10 september 2018 22:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit vooral.
Maar ik zou bijvoorbeeld ook niet uit eten gaan terwijl Soneal alleen thuis is, dan laat ik ook een oppas komen.
Dat vroeg ik me ook af.quote:Op dinsdag 11 september 2018 07:27 schreef Brighteyes het volgende:
Hadden jullie de buurvrouw dan gevraagd een oogje in het zeil te houden?
Dat is best een uitdaging, inderdaad. Lastig die vakanties zonder opvang.quote:Op dinsdag 11 september 2018 07:43 schreef Vanyel het volgende:
Idd heel bijzondere boodschap als dat niet zo was.
Wij zitten nu met een nieuwe uitdaging. Dit gaat ws naar een andere school en daar is geen BSO bij. Nog vervoerd worden naar een externe is eigenlijk geen optie, dus moeten we een PGB'er oid zoeken voor 3 middagen. Maar dat betekent dan ook alle vakanties geen opvang. Niet iets waar ik naar uitkijk. Al was het alleen omdat ik veel thuis werk als de kinderen er niet zijn en zometeen is er dan opeens supervaak wel een kind..
Het scheelt voor mij wel enorm dat ik weet dat mijn vierjarigen nooit wakker worden 's avonds. L weet dat ze slapen en hoeft er verder niets mee en mochten ze wakker worden dan moet ze ons bellen en zijn we er binnen maximaal 15 minuten.quote:Op maandag 10 september 2018 22:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik laat mijn kinderen ook alleen. Afgelopen zaterdag nog mijn 8 jarige.
Maar niet savonds terwijl er nog 2 vierjarigen in bed liggen.
Maar zoals missSly zegt. Ieder zn ding.
Maar er is meer gevaar dan alleen wakker wordende kinderen, nu ga je uit van kunnen bellen.quote:Op dinsdag 11 september 2018 08:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het scheelt voor mij wel enorm dat ik weet dat mijn vierjarigen nooit wakker worden 's avonds. L weet dat ze slapen en hoeft er verder niets mee en mochten ze wakker worden dan moet ze ons bellen en zijn we er binnen maximaal 15 minuten.
Nee, maar ze hoorde dat er iemand thuis was. En had toen snel door dat hij alleen thuis was. Er zitten voor en nadelen aan sociale controle. Wij besloten dat de voordelen opwogen tegen de nadelen.quote:Op dinsdag 11 september 2018 07:27 schreef Brighteyes het volgende:
Hadden jullie de buurvrouw dan gevraagd een oogje in het zeil te houden?
Wij hebben niet een super-close relatie met de buren dus ik weet niet wat ik in jullie geval gedaan zou hebben.quote:Op dinsdag 11 september 2018 08:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, maar ze hoorde dat er iemand thuis was. En had toen snel door dat hij alleen thuis was. Er zitten voor en nadelen aan sociale controle. Wij besloten dat de voordelen opwogen tegen de nadelen.
Dit. En het ligt ook heel erg aan het kind denk ik.quote:Op maandag 10 september 2018 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Gelukkig mag iedereen zijn eigen grenzen daarin bepalen 👍
Om dit soort redenen krijgt L een bekertje drinken voor wij weggaan en mag ze niet eten als we weg zijn ivm eventueel stikgevaar. Voor een half uur is dat prima te doen. Natuurlijk is dat anders als je langer weg bent, dan moet er wel gegeten worden, maar dat gaat voorlopig nog lang niet gebeuren.quote:Op dinsdag 11 september 2018 08:50 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Maar er is meer gevaar dan alleen wakker wordende kinderen, nu ga je uit van kunnen bellen.
Of dat het ergste wakker worden is. Voor mij zit het gevaar in de dingen die je nooit zo zag gebeuren.
Mijn oudste ging laatst een broodje chocopasta smeren, jongste stond er naast.
laat ze ineens de mega 600ml pot vallen, overal scherven en 2 kinderen op blote voeten tussen de glasscherven. (ik was wel thuis maar niet in de keuken)
vol in haar paniek heeft ze haar broertje uit het glas weten tillen naar mijmaar ze had 2 voeten vol met glas, hele huiskamer zat onder het bloed en daar sta je dan, verbind ik een voet dan loopt er en ander kind nog rond, ruim ik eerst op dan bloed ze door.
Het zijn dat soort momenten dat ik al liever geen rondrennende dreumes er bij heb omdat het lastig is te overzien, voor een kind is dat nog veel lastiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |