Alsof jij iemands werkgever bent...quote:Op vrijdag 13 juli 2018 13:27 schreef KimJong-un het volgende:
Als ik een werknemer wil ontslaan of contract niet verleng vind ik dat altijd een beetje naar.
Nee, gelukkig niet. Wel hoofd van een team en dan moet je wel eens besluiten dat mensen niet bij het team passen of niet functioneren.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 14:10 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Alsof jij iemands werkgever bent...
Is al gezegd - het is vrijwel zeker dat zijn baas vermoedt dat TS stiekem e-mails van collega's en directie leest en hem hiermee probeert uit te lokken. Dat wordt een win/win voor hen: als TS zelf ontslag neemt hoeven ze hem niets te betalen - als TS op hoge poten verhaal komt halen hebben ze grond om hem op staande voet te ontslaan wegens het misbruiken van zijn autorisaties. Wederom zonder vergoeding. En in beide gevallen verliest TS het recht op WW.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 10:42 schreef gooddaddy het volgende:
Als TS dan zogenaam "per ongluk" de e-mail van zijn baas heeft gevonden, dan vraag ik me toch af waarom ze hem willen ontslaan.
Enige voordeel is een afwijkend zinnetje in een getuigschrift; "Flappy treedt op eigen initiatief uit dienst".quote:Op vrijdag 13 juli 2018 13:27 schreef KimJong-un het volgende:
Als antwoord op je vraag: wat denk je er mee te bereiken?
En als TS gewoon helemaal niks doet. Alsof hij nooit die mail heeft gelezen.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 16:33 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Is al gezegd - het is vrijwel zeker dat zijn baas vermoedt dat TS stiekem e-mails van collega's en directie leest en hem hiermee probeert uit te lokken. Dat wordt een win/win voor hen: als TS zelf ontslag neemt hoeven ze hem niets te betalen - als TS op hoge poten verhaal komt halen hebben ze grond om hem op staande voet te ontslaan wegens het misbruiken van zijn autorisaties. Wederom zonder vergoeding. En in beide gevallen verliest TS het recht op WW.
Gezellige arbeidsrelatie.
Dan wordt hij ontslagen. Dat wil TS voor zijn.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 23:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En als TS gewoon helemaal niks doet. Alsof hij nooit die mail heeft gelezen.
Dan wordt hij ontslagen met vergoeding en WW. Of krijgt hij promotie omdat de directie zich schuldig voelt dat ze hem "vals" verdachten.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 23:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En als TS gewoon helemaal niks doet. Alsof hij nooit die mail heeft gelezen.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 14 juli 2018 07:02 schreef baskick het volgende:
[..]
Dan wordt hij ontslagen. Dat wil TS voor zijn.
Dat mag best.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 11:54 schreef fathank het volgende:
Ziek melden
Tijdens ziekte mogen ze je niet omtslaan
Opzegverbod kun je niet zo makkelijk om heen in de eerste 2 jaar.quote:
Maar het kan wel. Het is een fabeltje dat ziekgemeld zijn je behoedt voor ontslag.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 12:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Opzegverbod kun je niet zo makkelijk om heen in de eerste 2 jaar.
Ik vermoed na het verhaal van TS dat het om een van rechtswege beëindiging gaat van een tijdelijk contractquote:Op zaterdag 14 juli 2018 12:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Opzegverbod kun je niet zo makkelijk om heen in de eerste 2 jaar.
Waarschijnlijk, ja. Mensen die denken dat een aflopend contract hetzelfde is als ontslagquote:Op zaterdag 14 juli 2018 12:59 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik vermoed na het verhaal van TS dat het om een van rechtswege beëindiging gaat van een tijdelijk contract
tjah als systeem beheerder ben je zeker praktisch opgeleid he... Snap ik dat je dit soort theorieën niet meteen door hebt. Daar heb je een theoretische opleiding voor nodig. Net zoals het begrijpen dat het strafbaar is om in andermans e-mail te neuzelen. Stuk verdriet.quote:Op donderdag 12 juli 2018 23:40 schreef flappy het volgende:
[..]
Oeps. Zo had ik het nog niet bekeken. Nu is het nog gecompliceerder. Ik moet me dus niet uit de tent laten lokken.
Ik denk eerder praktisch niet opgeleid.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 15:35 schreef Dale. het volgende:
[..]
tjah als systeem beheerder ben je zeker praktisch opgeleid he... Snap ik dat je dit soort theorieën niet meteen door hebt. Daar heb je een theoretische opleiding voor nodig. Net zoals het begrijpen dat het strafbaar is om in andermans e-mail te neuzelen. Stuk verdriet.
Precies!quote:Op zaterdag 14 juli 2018 15:55 schreef Faux. het volgende:
Neuzen in privémails door misbruik van bevoegdheden is ontslag op staande voet. Hoop dus ook dat je wegens die reden ontslagen wordt.
En terecht. Je mag uiteraard boos zijn, maar dan misbruik gaan maken van bevoegdheden en ook nog eens privémails lezen is meer dan gewoon onprofessioneel; het is illegaal, onbetrouwbaar en maakt je compleet ongeschikt voor het werk dat je doet. Gelijk eruit sturen.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 18:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies!
Ik heb in het verleden ook echt wel voor klootzakken gewerkt en ben ook wel eens op minder prettige manieren bij bedrijven vertrokken, maar dit soort dingen zou ik me echt nooit in het hoofd halen!
quote:Op zaterdag 14 juli 2018 18:29 schreef Faux. het volgende:
[..]
En terecht. Je mag uiteraard boos zijn, maar dan misbruik gaan maken van bevoegdheden en ook nog eens privémails lezen is meer dan gewoon onprofessioneel; het is illegaal, onbetrouwbaar en maakt je compleet ongeschikt voor het werk dat je doet. Gelijk eruit sturen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |