Ja. Dat doen alle vrachtwagens ook namelijk. Heel normale situatie dat je op een 100 weg niet harder dan 80 kunt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee? Op een autoweg waar je nagenoeg nergens mag inhalen?
We hebben het niet over een snelweg hè (hoewel ik denk dat je politie je daar ook even aan de kant zet voor een blaastest als je 70 rijdt terwijl je V-max 120 is), maar over een autoweg; één baan per rijrichting.
En dan doe jij net alsof het normaal is daar 80 te rijden met een V-max van 100.
Gaan we nu allemaal onze duim erbij pakken om er hele specifieke situaties uit te zuigen waarin je heus wel ietsje minder hard kan rijden zonder dat je noemenswaardig hindert? Jottem!quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja. Dat doen alle vrachtwagens ook namelijk. Heel normale situatie dat je op een 100 weg niet harder dan 80 kunt.
Bijvoorbeeld, er rijdt 500m voor me een vrachtwagen, die rijdt ook 80. Waarom zou ik dan harder gaan rijden? Alleen omdat er iemand achter me zit te bumperkleven met het inzicht van een eendagsvlieg?
En vooral ook niet krampachtig reageren als er iemand (ongeacht ritser of rijblijver) onhandig en/of aso doet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:54 schreef JaapB het volgende:
[..]
Ritsen is heel simpel als iedereen zich netjes gedraagt. Gewoon snelheid aanpassen zodat beide rijen ongeveer de zelfde snelheid rijden en gewoon om en om ritsen.
Het gaat fout door mensen die voor willen dringen en daarmee uiteindelijk de hele ritsrij tot stilstand brengen door hun dolle acties.
De voordringer ziet daarin de bevestiging dat ritsen niet werkt omdat hij niet snapt wat sociaal gedrag is.
Stel dat iedereen netjes ritst volgens de regelen der kunst, denk je dan serieus dat je twee rijen kunt samenvoegen tot 1 rij zonder dat het stil komt te staan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:54 schreef JaapB het volgende:
Ritsen is heel simpel als iedereen zich netjes gedraagt. Gewoon snelheid aanpassen zodat beide rijen ongeveer de zelfde snelheid rijden en gewoon om en om ritsen.
Het gaat fout door mensen die voor willen dringen en daarmee uiteindelijk de hele ritsrij tot stilstand brengen door hun dolle acties.
De voordringer ziet daarin de bevestiging dat ritsen niet werkt omdat hij niet snapt wat sociaal gedrag is.
Natuurlijk wil dat, maar dat is ook de reden waarom voor het ritspunt de snelheid al wordt verlaagd, lagere snelheid betekent dat er minder afstand tussen de auto's nodig is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Stel dat iedereen netjes ritst volgens de regelen der kunst, denk je dan serieus dat je twee rijen kunt samenvoegen tot 1 rij zonder dat het stil komt te staan?
Wat een ontzettende fucking mongolen!quote:BAVEL - De politie is boos op voorbijgangers die zaterdag opnames hebben gemaakt na het dodelijk ongeval op de A58 bij Bavel. Ook stapten sommige mensen uit hun auto en liepen ze hulpverleners en onderzoekers in de weg. ‘Hiermee toon je niet alleen dat je geen enkele vorm van respect hebt, maar je loopt in de weg’, schrijft de politie op Facebook.
Na de aanrijding vonden mensen het volgens de politie nodig om opnames te maken van de betrokken voertuigen en slachtoffers. Zelfs toen een van de slachtoffers gereanimeerd werd. Ze liepen hierbij ook door sporen heen die later onderzocht moesten worden.
LEES OOK: Dode en twee gewonden bij ernstig ongeluk op A58, snelweg uren dicht richting Breda
Midden op weg gestopt
Sommige bestuurders negeerden het rode kruis boven de weg. Ook hebben veel automobilisten al rijdend gefilmd met hun telefoon vanaf de andere rijbaan. Iemand stopte zelfs midden op de snelweg om ‘een mooi filmpje te maken’. Een vrachtwagen knalde hierdoor bijna op de auto.
Agenten hebben de kentekens van tientallen bestuurders opgeschreven. Zij kunnen een 'flinke bekeuring' in de brievenbus verwachten.
Ik dacht ook dat invordering een passende maatregel was, tot ik las dat er mensen speciaal waren gestopt om te filmen en bijna zelf een ongeval veroorzaakten. Standrechtelijk executeren astublieft.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 15:26 schreef DemonRage het volgende:
Over irritaties gesproken:
Omroep Brabant: Mensen filmen dodelijk ongeval A58 en hinderen hulpverleners: ‘Geen enkele vorm van respect’
[..]
Wat een ontzettende fucking mongolen!
Naast het geven van boetes ook het rijbewijs invorderen graag. Hopelijk krijgen die ramptoeristen de volle laag als ze hun filmpje op facebook zetten.
Zo'n geval van netjes ritsen heb ik iig nog nooit meegemaakt. Zoals het echter nu gaat werkt het zeker niet. Dat kan iedereen bedenken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Stel dat iedereen netjes ritst volgens de regelen der kunst, denk je dan serieus dat je twee rijen kunt samenvoegen tot 1 rij zonder dat het stil komt te staan?
Zulk gedrag is wél een artikel 5 WvW waard en indien mogelijk ook nog een aanmelding voor een EMG.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 18:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat invordering een passende maatregel was, tot ik las dat er mensen speciaal waren gestopt om te filmen en bijna zelf een ongeval veroorzaakten. Standrechtelijk executeren astublieft.
Check de foto waar zo'n hersenloze aan de andere kant van het hek staat te kijken. Zonder gene.
BLOEDirritant, kom je zo vaak tegen ja!quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 21:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van die lui die je inhalen en hun snelheid laten zakken. Zelfs 2x een tik tegen de CC hendel was niet voldoende... En zit je er dan naast, dan gaan ze weer gas bijgeven.
Op dat soort momenten zou ik wel eens rocket launchers willen hebben.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 21:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
BLOEDirritant, kom je zo vaak tegen ja!
Anders gewoon een supercharger monteren?quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op dat soort momenten zou ik wel eens rocket launchers willen hebben.
Had er vandaag nog een. Reed 57@50 (wegwerkzaamheden, Leegwaterbrug ring Alkmaar) op de GPS. Versnelde weer naar 83 GPS @80 na de werkzaamheden en zat al op de CC toen hij nog achter me zat. Toch inhalen en dan je snelheid laten zakken.quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Anders gewoon een supercharger monteren?
Maar kwam er laatst een in Frankrijk tegen. Was 's avonds laat/'s nachts en ik reed op de GPS 130km/h met m'n werkbus. Een kerel in z'n Golf Variant haalt me met een minimaal verschil in, naja prima. Voor ons rijdt verder niemand. En die gast blijft in het midden (3 rijstroken) rijden.. En dan gaat 'ie remmen, WHYYYYY!? Dus ik (heb 'm dat hele gebeuren niet van de cc gehad) ga van de rechter rijstrook helemaal naar links en er voorbij. Dit is serieus 8x zo gegaan denk ik. Toen was ik het zatter dan zat. Daarvoor al paar keer toeterend ingehaald maar die laatste keer ging ik gewoon rechts er voor bij, al seinend en toeterend. En jahoor, gaat hij mij weer inhalen en seinen en rare gebaren maken. Komop zeg, keep your f*cking pace of ga gewoon lekker rechts rijden!
Dat heb ik ook weleens met vrachtwagens. Bij sommige wegwerkzaamheden in binnen- of buitenland mag je dan 70/80km/h en een vrachtwagen kan natuurlijk wel harder. Maar ik rijd dan meestal al iets harder dan toegestaan (maar binnen de marges zeg maar). En dan snap ik niet dat een vrachtwagen nog aan een inhaalmanoeuvre, wat al niet eens mag, gaat beginnen vlak voordat de wegwerkzaamheden eindigen. Ik ga daarna gewoon weer naar de max. snelheid die daar geldt dus ook al zit hij net links achter mij, ga niet wachten tot 'ie voorbij is natuurlijk..quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Had er vandaag nog een. Reed 57@50 (wegwerkzaamheden, Leegwaterbrug ring Alkmaar) op de GPS. Versnelde weer naar 83 GPS @80 na de werkzaamheden en zat al op de CC toen hij nog achter me zat. Toch inhalen en dan je snelheid laten zakken.
Gisteravond trouwens ook. Hobbel je bij Baarn 92@90, ook werkzaamheden, vliegt van alles je voorbij. Mag je daarna weer 100, draai ik 104, heb je figuren die je weer leuk terug inhaalt en ook figuren die je tussen Naarden en de A10 6x in haalt... Heb ik mijn gaspedaal niet een keer aangeraakt in die tijd en ook mijn cruisecontrol niet veranderd... Vooral met die viaductjes/aquaductjes is het leuk. Naar beneden halen ze je bijna in en als je dan gaat klimmen ben je weer weg...
Maar dat zie je in Duitsland ook... Gooi je het gas eraf voor een Baustelle, komen dezelfde mensen die je net nog met 200 ingehaald heb je vrolijk voorbij tuffen terwijl jij keurig 80/60 rijdt.quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat heb ik ook weleens met vrachtwagens. Bij sommige wegwerkzaamheden in binnen- of buitenland mag je dan 70/80km/h en een vrachtwagen kan natuurlijk wel harder. Maar ik rijd dan meestal al iets harder dan toegestaan (maar binnen de marges zeg maar). En dan snap ik niet dat een vrachtwagen nog aan een inhaalmanoeuvre, wat al niet eens mag, gaat beginnen vlak voordat de wegwerkzaamheden eindigen. Ik ga daarna gewoon weer naar de max. snelheid die daar geldt dus ook al zit hij net links achter mij, ga niet wachten tot 'ie voorbij is natuurlijk..
Oh, daarvoor hoef je niet naar Duitsland hoor.quote:Op zondag 5 augustus 2018 01:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dat zie je in Duitsland ook... Gooi je het gas eraf voor een Baustelle, komen dezelfde mensen die je net nog met 200 ingehaald heb je vrolijk voorbij tuffen terwijl jij keurig 80/60 rijdt.
Goed, een extreem voorbeeld: Stel dat ik steevast 25 ga rijden op een provinciale weg BuBK, want MMBS-voertuigen hebben ook diezelfde snelheid en kunnen daar ook rijden. Hoe lang zal het duren voor het irritatieniveau voor mijn achteliggers tot ongekende hoogte gestegen is?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja. Dat doen alle vrachtwagens ook namelijk. Heel normale situatie dat je op een 100 weg niet harder dan 80 kunt.
Bijvoorbeeld, er rijdt 500m voor me een vrachtwagen, die rijdt ook 80. Waarom zou ik dan harder gaan rijden? Alleen omdat er iemand achter me zit te bumperkleven met het inzicht van een eendagsvlieg?
Dat is dan ook een uitstekend voorbeeld dat iedereen vast wel zal herkennen.quote:Op zondag 5 augustus 2018 08:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Goed, een extreem voorbeeld: Stel dat ik steevast 25 ga rijden op een provinciale weg BuBK, want MMBS-voertuigen hebben ook diezelfde snelheid en kunnen daar ook rijden. Hoe lang zal het duren voor het irritatieniveau voor mijn achteliggers tot ongekende hoogte gestegen is?
En niet eens bij wegwerkzaamheden.quote:Op zondag 5 augustus 2018 07:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh, daarvoor hoef je niet naar Duitsland hoor.
Dat soort ignorante eikels hebben we in ons eigen land ook meer dan genoeg.
Klopt idd, iedereen looft die Duitsers wel maar dat zal wel over de snelweg gaan dat soort commentaar.quote:Op zondag 5 augustus 2018 08:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
En niet eens bij wegwerkzaamheden.
Regelmatig haal ik mensen in op de provinciale weg die daar 60-70 rijden. Die mensen komen in elk (lint-)dorp vervolgens met een gangetje van 60-70 in mijn spiegel opdoemen.
Ik snap daar trouwens geen ene ruk van. Het is alsof ze denken dat het een het andere compenseert. Alsof je vijftien-twintig kilometer per uur te hard door een dorp mag knallen, omdat je wat langzamer reed op de provinciale weg.
Op de provinciale weg kunnen ze redelijk veilig wat harder rijden, maar ze gaan juist te hard rijden waar dat eigenlijk niet kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |