https://www.ad.nl/dordrec(...)gn=socialsharing_webquote:Trein op Kijfhoek rijdt uit zichzelf en stopt voorbij rood sein
Een werktrein op rangeerterrein Kijfhoek is zondagavond uit zichzelf gaan rijden. Nadat de machinist uitgestapt was, rolde de trein van een aannemer van de fly-over af. De trein kwam daarna spontaan tot stilstand zonder ergens op te botsen.
Ik vind dit mooierquote:Op woensdag 11 juli 2018 16:36 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog een ICE nodig voor een diesellijn? https://heros-rail.com/de/triebzuege.html
Lijkt me wel mooi voor een ICE Enschede-Hengelo-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Roermond-Maastricht
De NS planner wel, maar Hafas (die voor de Android/iOS apps gebruikt wordt) niet. Die spuugt momenteel wel voor meer trajecten absurde adviezen uit.quote:Op maandag 16 juli 2018 14:11 schreef Fixers het volgende:
En de reisplanner heeft blijkbaar geen knopje voor 'trein rijdt wel, maar slaat station x over'.
Ik zie een oplossing voor de IC's rond Hilversum.quote:
507km spoor ten opzichte van 300 in Maschen. Das nogal een verschil. En Maschen is de tweede grootste in de wereld, na de Bailey Yard.quote:Op zondag 15 juli 2018 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo heel veel groter dan Maschen, Antwerpen-Haven of de Kijfhoek?
Okeequote:Op maandag 16 juli 2018 16:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
507km spoor ten opzichte van 300 in Maschen. Das nogal een verschil. En Maschen is de tweede grootste in de wereld, na de Bailey Yard.
Niet vergeten dat de treinen in Europa "slechts" 700 meter en een beetje lang worden en hier een mijl of 2.
Gebruik even SI eenheden ofzoquote:Op maandag 16 juli 2018 16:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
507km spoor ten opzichte van 300 in Maschen. Das nogal een verschil. En Maschen is de tweede grootste in de wereld, na de Bailey Yard.
Niet vergeten dat de treinen in Europa "slechts" 700 meter en een beetje lang worden en hier een mijl of 2.
kkona?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 07:28 schreef b2py het volgende:
De omvang zit hem dus vooral in het effect dat in Kkona land langere treintjes rijden?
Ja, maar dat goederenvervoer per trein in de model split rond de 40% (Bron) ligt en bij ons op wat, 9% ofzo? maakt het ook heel erg interessant omdat er gewoon Veel Meer vervoerd wordt via het spoor. Hier naast het huis in Slinger, Wisconsin, komen één tot twee treinen per uur langs, soms drie achter elkaar. En met een vaartje van 100km/u ook nog.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 07:28 schreef b2py het volgende:
De omvang zit hem dus vooral in het effect dat in Kkona land langere treintjes rijden?
Inkoppertje natuurlijk. Ftfyquote:Op woensdag 18 juli 2018 12:01 schreef b2py het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)arme-en-koude-coupes
Het levenDe Telegraaf is altijd een leugen geweest
Heftige schade. Als ik zo links en rechts de nieuwsberichten lees (de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden) is het blussen ook niet helemaal naar wens verlopen. Zo lijkt er een communicatiefout geweest te zijn van Liander, waardoor er ondanks het bericht van Liander aan de meldkamer van de brandweer, toch nog hoogspanning op het pand stond.quote:Op maandag 16 juli 2018 17:48 schreef James1988 het volgende:
Foto's van de schade in Hilversum:
http://energievoorziening.info/storing/hilversum/hilversum.htm
Dat is gewoon waar, maatje van me was daar blussenquote:Op woensdag 18 juli 2018 14:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heftige schade. Als ik zo links en rechts de nieuwsberichten lees (de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden) is het blussen ook niet helemaal naar wens verlopen. Zo lijkt er een communicatiefout geweest te zijn van Liander, waardoor er ondanks het bericht van Liander aan de meldkamer van de brandweer, toch nog hoogspanning op het pand stond.
bron : https://www.nhnieuws.nl/n(...)unicatiefout-Liander
DDM heeft überhaupt geen airco. Icm in de coupes wel maar op de balkons nietquote:
Bron: Network Railquote:Campaign launched to combat dangerous behaviour on the tracks
The rail industry is backing a campaign to combat dangerous behaviour on the railway. It comes as the number of young people taking risks on tracks has soared by almost 80 per cent in the last five years.
Alarming figures show more than a quarter of teenagers (27%) confesses to behaving in a way that could endanger their life on the railway. One in 10 teenagers admits to walking along the railway line, including more than two fifths (42%) in the last year.
Tom Hubbard is among those living with the serious physical and psychological consequences of behaving dangerously on the railway.
Tom was a young boy when he was electrocuted by overhead power cables after climbing on top of a train in 2014. He endured third degree burns across 57% of his body.
The rail industry and the British Transport Police have launched the You Vs Train campaign to confront teenagers with the devastating consequences for them and their loved ones when they make the perilous decision to go on the railway.
The campaign features a short film reenacting Tom’s story, which will be launched across social media and shown in cinemas throughout the summer. Tom’s family will also feature in the campaign to show how his accident has impacted them.
Allan Spence, head of public and passenger safety at Network Rail, said: “The railway is full of both obvious and hidden dangers. The electricity on the railway is always on and always dangerous. Trains can also travel up to 125 miles per hour, so even if a driver can see your child, they can’t stop in time and they can’t change direction. Parents - please help us keep your children safe by educating them about what they take on when they step on the track.”
Robin Smith, assistant chief constable at BTP, said: “We hope that by sharing Tom’s story, young people who might have previously considered trespassing on the railways will think twice.
“We want his story to be heard - the tracks are not a playground. They’re incredibly dangerous and, as Tom’s story shows, can easily result in serious injury or worse.
“We hope the campaign will help young people to understand the risks, and help them to make the right decision and stay away from railway lines. Equally, it will also help them understand that bad decisions don’t just affect them, but they will have a deep and lasting impact on their families and friends as well. This campaign is not just for our young people but also their friends and family.”
To find out more about the campaign search #YouVsTrain on social media or visit You vs. train website.
Bijzonder, las gisteren ergens dat het in Nederland al jaren daalt..quote:Op woensdag 18 juli 2018 22:14 schreef James1988 het volgende:
Network Rail heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd, een poging om het aantal jongeren dat risico's op en rond het spoor neemt terug te dringen. De afgelopen 5 jaar is er in het VK een stijging van 80% gezien van het aantal incidenten waarbij jongeren betrokken waren.
Video:
Artikel:
[..]
Bron: Network Rail
Website: You vs. train
Ja, maar dit soort cijfers zijn soms een beetje verneukeratief. Jaren geleden greep de overheid de verdriedubbeling van het aantal comazuipers in 5 jaar tijd aan om een minimumconsumptieleeftijd in te voeren voor alcohol, terwijl het gemiddelde gebruik én de hoeveelheid pure liters alcohol onder minderjarigen al jaren aan het afnemen was. Van 240 naar 720 gevallen per jaar is ook een verdriedubbeling. Een campagne is dan misschien best op z'n plaats (mits het niet te veel kost) maar je moet oppassen dat maatregelen daarbij hun doel niet voorbij schieten. Denk ik dan.quote:Op donderdag 19 juli 2018 08:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Bijzonder, las gisteren ergens dat het in Nederland al jaren daalt..
Die zal goed geschrokken zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:34 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Dat is gewoon waar, maatje van me was daar blussen
een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)icht_gedoofd_is.html
Hoe dan?
Dat is ook het principe van de slipstream bij bijvoorbeeld autosport ja.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
Kleine kinderen dan denk ik toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Dat kan ja.quote:
Thx. Vraag kwam van een reiziger, maar volgens de interne info zouden ze er wel moeten staan. Daar loopt iets dus niet helemaal goed als ze er inderdaad niet staanquote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:46 schreef dennistd het volgende:
Niet dat ik weet. Wordt voor de IC Berlijn niet nodig geacht, dat is immers geen prestigeproduct.
We hebben mensen op de maan gezet, rekenen pi uit tot op miljarden decimalen in een oogwenk, hebben vaste materialen ontwikkeld die lichter zijn dan lucht, hebben nanomachines ontwikkeld die hele specifieke soorten cellen kunnen opsporen en markeren zodat je immuunsysteem ze opruimt, maar een snelheidsbeperking op een stel fucking draaideuren kunnen we niet ontwikkelen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan ja.
Maar de grootste problemen bij Delft bleken de draaideuren te zijn die te snel zouden draaien door de luchtverplaatsing als een trein op hoge snelheid door het station zou razen.
https://www.spoorpro.nl/s(...)kampt-met-problemen/
Neen. En het zou ook in principe niet nodig moeten zijn volgens de OVC idioten. Dat er zat situaties zijn waarin het voorkomt is problematisch.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:42 schreef MTL het volgende:
Voor de mensen hier die vaak op Deventer komen: staan daar eigenlijk van die incheckpalen op de perrons voor de internationale treinreizigers?
In Lille hebben ze gewoon wat ruimte boven de glazen pui gelaten zodat de hogesnelheidstreinen lekker door het station kunnen racen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
We hebben mensen op de maan gezet, rekenen pi uit tot op miljarden decimalen in een oogwenk, hebben vaste materialen ontwikkeld die lichter zijn dan lucht, hebben nanomachines ontwikkeld die hele specifieke soorten cellen kunnen opsporen en markeren zodat je immuunsysteem ze opruimt, maar een snelheidsbeperking op een stel fucking draaideuren kunnen we niet ontwikkelen.
Dat was voor de draaideuren manquote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Zal vast ook werken maar je kan dit ook vrij eenvoudig met een rem oplossen die pas ingrijpt boven een bepaalde rotatiesnelheid. Die dingen zijn mechanisch en gaan jaaaaaaaren mee tegenwoordig.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:57 schreef Piles het volgende:
[..]
In Lille hebben ze gewoon wat ruimte boven de glazen pui gelaten zodat de hogesnelheidstreinen lekker door het station kunnen racen.
Ik kom er dagelijks, en inderdaad er staan daar geen palen op de perrons. Alleen poortjes in de stationshal en -tunnel.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Neen. En het zou ook in principe niet nodig moeten zijn volgens de OVC idioten. Dat er zat situaties zijn waarin het voorkomt is problematisch.
Echter; mocht je een vrij-reizen product hebben en wil je daarom tot/van Deventer dan hoef je niet in te checken in Deventer. De combinatie van je internationale ticket en je OV shitkaart is dan voldoende.
Centrifugal governor. Remt (stoom)machines af sinds 1788. https://en.wikipedia.org/wiki/Centrifugal_governorquote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zal vast ook werken maar je kan dit ook vrij eenvoudig met een rem oplossen die pas ingrijpt boven een bepaalde rotatiesnelheid. Die dingen zijn mechanisch en gaan jaaaaaaaren mee tegenwoordig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |