abonnement Unibet Coolblue
pi_180512900
quote:
Trein op Kijfhoek rijdt uit zichzelf en stopt voorbij rood sein
Een werktrein op rangeerterrein Kijfhoek is zondagavond uit zichzelf gaan rijden. Nadat de machinist uitgestapt was, rolde de trein van een aannemer van de fly-over af. De trein kwam daarna spontaan tot stilstand zonder ergens op te botsen.
https://www.ad.nl/dordrec(...)gn=socialsharing_web

laatst de film Unstoppable gezien. De trein op Kijfhoek stopte daarentegen wel, verder is het uit zichzelf gaan rijden wel apart natuurlijk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_180513016
"Vanaf de fly-over". Kortom: trein ongeremd neergezet, die is gaan rollen en na een tijdje was ie weer uitgerold. Niets nieuws onder de zon.
pi_180513687
Problemen in Hilversum houden nog tot vrijdag aan. -O- En de reisplanner heeft blijkbaar geen knopje voor 'trein rijdt wel, maar slaat station x over'. Ik zag het vanmorgen al: reizen met een IC naar of van Hilversum staan gewoon in de overzichten.

Is de schade zo groot, of is er gewoon geen mobiele reservecapaciteit?
pi_180514105
Allebei?
  maandag 16 juli 2018 @ 15:25:36 #255
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180515211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:36 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog een ICE nodig voor een diesellijn? https://heros-rail.com/de/triebzuege.html
Lijkt me wel mooi voor een ICE Enschede-Hengelo-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Roermond-Maastricht O-)
Ik vind dit mooier
pi_180515739
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:11 schreef Fixers het volgende:
En de reisplanner heeft blijkbaar geen knopje voor 'trein rijdt wel, maar slaat station x over'.
De NS planner wel, maar Hafas (die voor de Android/iOS apps gebruikt wordt) niet. Die spuugt momenteel wel voor meer trajecten absurde adviezen uit.
Je kan het beste de reisplanner op www.ns.nl of Rijden de Treinen gebruiken. Die gebruiken allebei nog de eigen NS planner software en zijn dus wel correct en up-to-date.
pi_180516527
quote:
Ik zie een oplossing voor de IC's rond Hilversum. :P
pi_180517112
quote:
5s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo heel veel groter dan Maschen, Antwerpen-Haven of de Kijfhoek? :?
507km spoor ten opzichte van 300 in Maschen. Das nogal een verschil. En Maschen is de tweede grootste in de wereld, na de Bailey Yard.
Niet vergeten dat de treinen in Europa "slechts" 700 meter en een beetje lang worden en hier een mijl of 2.
Bier.
  maandag 16 juli 2018 @ 17:48:55 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 16 juli 2018 @ 17:51:49 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180518232
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

507km spoor ten opzichte van 300 in Maschen. Das nogal een verschil. En Maschen is de tweede grootste in de wereld, na de Bailey Yard.
Niet vergeten dat de treinen in Europa "slechts" 700 meter en een beetje lang worden en hier een mijl of 2.
Okee ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 17:55:58 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180518332
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

507km spoor ten opzichte van 300 in Maschen. Das nogal een verschil. En Maschen is de tweede grootste in de wereld, na de Bailey Yard.
Niet vergeten dat de treinen in Europa "slechts" 700 meter en een beetje lang worden en hier een mijl of 2.
Gebruik even SI eenheden ofzo :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_180520173
Fantasie: zet een diesel aggregaat op een platte wagon en verbind dat met de 1700 loc.

In het verleden was er de NS 1600P, maar daar mag je zelf even een mening over vormen ;)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_180524964
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Okee ^O^
Hier wat cijfers, sommige komen van Wiki, de lengte/breedte van de Kijf heb ik van Google Maps:

Ik denk dat alle extra onderhoudsfaciliteiten op Bailey ook wel meehelpen.
Bier.
pi_180528923
De omvang zit hem dus vooral in het effect dat in Kkona land langere treintjes rijden?
pi_180534588
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 07:28 schreef b2py het volgende:
De omvang zit hem dus vooral in het effect dat in Kkona land langere treintjes rijden?
kkona?

edit: ah zie het al, urbandictionary ftw
pi_180537418
:7
pi_180539217
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 07:28 schreef b2py het volgende:
De omvang zit hem dus vooral in het effect dat in Kkona land langere treintjes rijden?
Ja, maar dat goederenvervoer per trein in de model split rond de 40% (Bron) ligt en bij ons op wat, 9% ofzo? maakt het ook heel erg interessant omdat er gewoon Veel Meer vervoerd wordt via het spoor. Hier naast het huis in Slinger, Wisconsin, komen één tot twee treinen per uur langs, soms drie achter elkaar. En met een vaartje van 100km/u ook nog.

Passagiersvervoer is natuurlijk om te huilen eah. Eén trein per dag per richting, als je geluk hebt, gemiddelde snelheid van een elektrische fiets is op veel plekken hoger.

Voor kkona's moet je nog wel iets verder naar het zuiden.
Bier.
pi_180555145
https://www.telegraaf.nl/(...)arme-en-koude-coupes

Het leven is altijd een leugen geweest
pi_180556226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:01 schreef b2py het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)arme-en-koude-coupes

Het levenDe Telegraaf is altijd een leugen geweest
Inkoppertje natuurlijk. Ftfy :+

Elk rijtuig of bij dubbeldekkers elke verdieping heeft z'n eigen airco, dus die kunnen door allerlei factoren verschillend presteren.
Rijtuighoppen voor de beste plek qua airco kan zeker helpen, maar het niet speciaal zo ingesteld.
NS zegt dat ook niet in hun eigen bericht: https://nieuws.ns.nl/nog-(...)teit-van-treinairco/
Alleen dat de temperatuur per coupé kan verschillen.
pi_180557877
quote:
Heftige schade. Als ik zo links en rechts de nieuwsberichten lees (de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden) is het blussen ook niet helemaal naar wens verlopen. Zo lijkt er een communicatiefout geweest te zijn van Liander, waardoor er ondanks het bericht van Liander aan de meldkamer van de brandweer, toch nog hoogspanning op het pand stond.

bron : https://www.nhnieuws.nl/n(...)unicatiefout-Liander
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_180558422
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Heftige schade. Als ik zo links en rechts de nieuwsberichten lees (de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden) is het blussen ook niet helemaal naar wens verlopen. Zo lijkt er een communicatiefout geweest te zijn van Liander, waardoor er ondanks het bericht van Liander aan de meldkamer van de brandweer, toch nog hoogspanning op het pand stond.

bron : https://www.nhnieuws.nl/n(...)unicatiefout-Liander
Dat is gewoon waar, maatje van me was daar blussen
pi_180561277
Het mooiste zijn nog wel de mensen die met deze temperaturen in icm op de balkons blijven staan/zitten en klagen over de temperatuur :D
pi_180562061
Jep, ICR idem dito :P
pi_180565349
Wat te denken van DDM1
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_180565390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat te denken van DDM1
DDM heeft überhaupt geen airco. Icm in de coupes wel maar op de balkons niet
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:14:31 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180569534
Network Rail heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd, een poging om het aantal jongeren dat risico's op en rond het spoor neemt terug te dringen. De afgelopen 5 jaar is er in het VK een stijging van 80% gezien van het aantal incidenten waarbij jongeren betrokken waren.

Video:

Artikel:
quote:
Campaign launched to combat dangerous behaviour on the tracks

The rail industry is backing a campaign to combat dangerous behaviour on the railway. It comes as the number of young people taking risks on tracks has soared by almost 80 per cent in the last five years.

Alarming figures show more than a quarter of teenagers (27%) confesses to behaving in a way that could endanger their life on the railway. One in 10 teenagers admits to walking along the railway line, including more than two fifths (42%) in the last year.

Tom Hubbard is among those living with the serious physical and psychological consequences of behaving dangerously on the railway.

Tom was a young boy when he was electrocuted by overhead power cables after climbing on top of a train in 2014. He endured third degree burns across 57% of his body.

The rail industry and the British Transport Police have launched the You Vs Train campaign to confront teenagers with the devastating consequences for them and their loved ones when they make the perilous decision to go on the railway.

The campaign features a short film reenacting Tom’s story, which will be launched across social media and shown in cinemas throughout the summer. Tom’s family will also feature in the campaign to show how his accident has impacted them.

Allan Spence, head of public and passenger safety at Network Rail, said: “The railway is full of both obvious and hidden dangers. The electricity on the railway is always on and always dangerous. Trains can also travel up to 125 miles per hour, so even if a driver can see your child, they can’t stop in time and they can’t change direction. Parents - please help us keep your children safe by educating them about what they take on when they step on the track.”

Robin Smith, assistant chief constable at BTP, said: “We hope that by sharing Tom’s story, young people who might have previously considered trespassing on the railways will think twice.

“We want his story to be heard - the tracks are not a playground. They’re incredibly dangerous and, as Tom’s story shows, can easily result in serious injury or worse.

“We hope the campaign will help young people to understand the risks, and help them to make the right decision and stay away from railway lines. Equally, it will also help them understand that bad decisions don’t just affect them, but they will have a deep and lasting impact on their families and friends as well. This campaign is not just for our young people but also their friends and family.”

To find out more about the campaign search #YouVsTrain on social media or visit You vs. train website.
Bron: Network Rail

Website: You vs. train
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:08:31 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180571003
Ik kwam elders deze voorlichtingsvideo uit 1986 tegen, die op scholen werd vertoond:


Er zijn een paar versies, de nadruk wordt gelegd op het grootste gevaar in de regio. In het zuidoosten van Engeland is dat derde rail ipv bovenleiding, in andere landsdelen wordt er gewezen op de gevaren van uitglijden en struikelen.
pi_180576081
Nog nooit eerder zoveel treinen op tijd als eerste helft 2018
https://nu.nl/reizen/5372(...)rste-helft-2018.html
pi_180576087
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:14 schreef James1988 het volgende:
Network Rail heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd, een poging om het aantal jongeren dat risico's op en rond het spoor neemt terug te dringen. De afgelopen 5 jaar is er in het VK een stijging van 80% gezien van het aantal incidenten waarbij jongeren betrokken waren.

Video:

Artikel:

[..]

Bron: Network Rail

Website: You vs. train
Bijzonder, las gisteren ergens dat het in Nederland al jaren daalt..
pi_180583508
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Bijzonder, las gisteren ergens dat het in Nederland al jaren daalt..
Ja, maar dit soort cijfers zijn soms een beetje verneukeratief. Jaren geleden greep de overheid de verdriedubbeling van het aantal comazuipers in 5 jaar tijd aan om een minimumconsumptieleeftijd in te voeren voor alcohol, terwijl het gemiddelde gebruik én de hoeveelheid pure liters alcohol onder minderjarigen al jaren aan het afnemen was. Van 240 naar 720 gevallen per jaar is ook een verdriedubbeling. Een campagne is dan misschien best op z'n plaats (mits het niet te veel kost) maar je moet oppassen dat maatregelen daarbij hun doel niet voorbij schieten. Denk ik dan.
Bier.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:15:43 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180594228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:34 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Dat is gewoon waar, maatje van me was daar blussen
Die zal goed geschrokken zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 juli 2018 @ 16:22:22 #282
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180610524
quote:
een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 18:50:52 #284
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_180613377
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
Dat is ook het principe van de slipstream bij bijvoorbeeld autosport ja.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_180614088
Dan zit je hier in de ‘vuile lucht’ zoals Olav dat altijd noemt B-)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 juli 2018 @ 19:35:56 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180614215
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180614283
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Kleine kinderen dan denk ik toch?
Bier.
pi_180614349
Voor de mensen hier die vaak op Deventer komen: staan daar eigenlijk van die incheckpalen op de perrons voor de internationale treinreizigers?
  Redactie Sport vrijdag 20 juli 2018 @ 19:46:15 #289
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180614443
Niet dat ik weet. Wordt voor de IC Berlijn niet nodig geacht, dat is immers geen prestigeproduct.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 juli 2018 @ 19:46:31 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180614452
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kleine kinderen dan denk ik toch?
Dat kan ja.

Maar de grootste problemen bij Delft bleken de draaideuren te zijn die te snel zouden draaien door de luchtverplaatsing als een trein op hoge snelheid door het station zou razen.

https://www.spoorpro.nl/s(...)kampt-met-problemen/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180614561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:46 schreef dennistd het volgende:
Niet dat ik weet. Wordt voor de IC Berlijn niet nodig geacht, dat is immers geen prestigeproduct.
Thx. Vraag kwam van een reiziger, maar volgens de interne info zouden ze er wel moeten staan. Daar loopt iets dus niet helemaal goed als ze er inderdaad niet staan ;(
pi_180614597
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kan ja.

Maar de grootste problemen bij Delft bleken de draaideuren te zijn die te snel zouden draaien door de luchtverplaatsing als een trein op hoge snelheid door het station zou razen.

https://www.spoorpro.nl/s(...)kampt-met-problemen/
We hebben mensen op de maan gezet, rekenen pi uit tot op miljarden decimalen in een oogwenk, hebben vaste materialen ontwikkeld die lichter zijn dan lucht, hebben nanomachines ontwikkeld die hele specifieke soorten cellen kunnen opsporen en markeren zodat je immuunsysteem ze opruimt, maar een snelheidsbeperking op een stel fucking draaideuren kunnen we niet ontwikkelen.

:r
Bier.
pi_180614644
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:42 schreef MTL het volgende:
Voor de mensen hier die vaak op Deventer komen: staan daar eigenlijk van die incheckpalen op de perrons voor de internationale treinreizigers?
Neen. En het zou ook in principe niet nodig moeten zijn volgens de OVC idioten. Dat er zat situaties zijn waarin het voorkomt is problematisch.

Echter; mocht je een vrij-reizen product hebben en wil je daarom tot/van Deventer dan hoef je niet in te checken in Deventer. De combinatie van je internationale ticket en je OV shitkaart is dan voldoende.
Bier.
pi_180614685
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

We hebben mensen op de maan gezet, rekenen pi uit tot op miljarden decimalen in een oogwenk, hebben vaste materialen ontwikkeld die lichter zijn dan lucht, hebben nanomachines ontwikkeld die hele specifieke soorten cellen kunnen opsporen en markeren zodat je immuunsysteem ze opruimt, maar een snelheidsbeperking op een stel fucking draaideuren kunnen we niet ontwikkelen.

:r
In Lille hebben ze gewoon wat ruimte boven de glazen pui gelaten zodat de hogesnelheidstreinen lekker door het station kunnen racen.
pi_180614986
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Dat was voor de draaideuren man :')
pi_180616307
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:57 schreef Piles het volgende:

[..]

In Lille hebben ze gewoon wat ruimte boven de glazen pui gelaten zodat de hogesnelheidstreinen lekker door het station kunnen racen.
Zal vast ook werken maar je kan dit ook vrij eenvoudig met een rem oplossen die pas ingrijpt boven een bepaalde rotatiesnelheid. Die dingen zijn mechanisch en gaan jaaaaaaaren mee tegenwoordig.
Bier.
pi_180617659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Neen. En het zou ook in principe niet nodig moeten zijn volgens de OVC idioten. Dat er zat situaties zijn waarin het voorkomt is problematisch.

Echter; mocht je een vrij-reizen product hebben en wil je daarom tot/van Deventer dan hoef je niet in te checken in Deventer. De combinatie van je internationale ticket en je OV shitkaart is dan voldoende.
Ik kom er dagelijks, en inderdaad er staan daar geen palen op de perrons. Alleen poortjes in de stationshal en -tunnel.
pi_180617704
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zal vast ook werken maar je kan dit ook vrij eenvoudig met een rem oplossen die pas ingrijpt boven een bepaalde rotatiesnelheid. Die dingen zijn mechanisch en gaan jaaaaaaaren mee tegenwoordig.
Centrifugal governor. Remt (stoom)machines af sinds 1788. https://en.wikipedia.org/wiki/Centrifugal_governor
  vrijdag 20 juli 2018 @ 22:23:23 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180617959
Voor de liefhebbers, een vergelijking tussen opvolgtijden met een conventioneel seinstelsel, ETCS L2+ATO en ERTMS L3:

pi_180618403
Ik ben benieuwd naar de opvolg- en overkruisnormen als Prorail IB-conflictsingalering inbouwt in Donna én of de effecten van bovengenoemd filmpje meegenomen worden in de MKBA voor ETCS in NL.

Zonder direct elke punt of komma gelezen te hebben kun je met ERTMS L3 je vraagtekens plaatsen bij sommige infrastructurele projecten die nu in planning of uitvoering zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')