Ja, maar dit soort cijfers zijn soms een beetje verneukeratief. Jaren geleden greep de overheid de verdriedubbeling van het aantal comazuipers in 5 jaar tijd aan om een minimumconsumptieleeftijd in te voeren voor alcohol, terwijl het gemiddelde gebruik én de hoeveelheid pure liters alcohol onder minderjarigen al jaren aan het afnemen was. Van 240 naar 720 gevallen per jaar is ook een verdriedubbeling. Een campagne is dan misschien best op z'n plaats (mits het niet te veel kost) maar je moet oppassen dat maatregelen daarbij hun doel niet voorbij schieten. Denk ik dan.quote:Op donderdag 19 juli 2018 08:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Bijzonder, las gisteren ergens dat het in Nederland al jaren daalt..
Die zal goed geschrokken zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:34 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Dat is gewoon waar, maatje van me was daar blussen
een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)icht_gedoofd_is.html
Hoe dan?
Dat is ook het principe van de slipstream bij bijvoorbeeld autosport ja.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
Kleine kinderen dan denk ik toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Dat kan ja.quote:
Thx. Vraag kwam van een reiziger, maar volgens de interne info zouden ze er wel moeten staan. Daar loopt iets dus niet helemaal goed als ze er inderdaad niet staanquote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:46 schreef dennistd het volgende:
Niet dat ik weet. Wordt voor de IC Berlijn niet nodig geacht, dat is immers geen prestigeproduct.
We hebben mensen op de maan gezet, rekenen pi uit tot op miljarden decimalen in een oogwenk, hebben vaste materialen ontwikkeld die lichter zijn dan lucht, hebben nanomachines ontwikkeld die hele specifieke soorten cellen kunnen opsporen en markeren zodat je immuunsysteem ze opruimt, maar een snelheidsbeperking op een stel fucking draaideuren kunnen we niet ontwikkelen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan ja.
Maar de grootste problemen bij Delft bleken de draaideuren te zijn die te snel zouden draaien door de luchtverplaatsing als een trein op hoge snelheid door het station zou razen.
https://www.spoorpro.nl/s(...)kampt-met-problemen/
Neen. En het zou ook in principe niet nodig moeten zijn volgens de OVC idioten. Dat er zat situaties zijn waarin het voorkomt is problematisch.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:42 schreef MTL het volgende:
Voor de mensen hier die vaak op Deventer komen: staan daar eigenlijk van die incheckpalen op de perrons voor de internationale treinreizigers?
In Lille hebben ze gewoon wat ruimte boven de glazen pui gelaten zodat de hogesnelheidstreinen lekker door het station kunnen racen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
We hebben mensen op de maan gezet, rekenen pi uit tot op miljarden decimalen in een oogwenk, hebben vaste materialen ontwikkeld die lichter zijn dan lucht, hebben nanomachines ontwikkeld die hele specifieke soorten cellen kunnen opsporen en markeren zodat je immuunsysteem ze opruimt, maar een snelheidsbeperking op een stel fucking draaideuren kunnen we niet ontwikkelen.
Dat was voor de draaideuren manquote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Zal vast ook werken maar je kan dit ook vrij eenvoudig met een rem oplossen die pas ingrijpt boven een bepaalde rotatiesnelheid. Die dingen zijn mechanisch en gaan jaaaaaaaren mee tegenwoordig.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:57 schreef Piles het volgende:
[..]
In Lille hebben ze gewoon wat ruimte boven de glazen pui gelaten zodat de hogesnelheidstreinen lekker door het station kunnen racen.
Ik kom er dagelijks, en inderdaad er staan daar geen palen op de perrons. Alleen poortjes in de stationshal en -tunnel.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Neen. En het zou ook in principe niet nodig moeten zijn volgens de OVC idioten. Dat er zat situaties zijn waarin het voorkomt is problematisch.
Echter; mocht je een vrij-reizen product hebben en wil je daarom tot/van Deventer dan hoef je niet in te checken in Deventer. De combinatie van je internationale ticket en je OV shitkaart is dan voldoende.
Centrifugal governor. Remt (stoom)machines af sinds 1788. https://en.wikipedia.org/wiki/Centrifugal_governorquote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zal vast ook werken maar je kan dit ook vrij eenvoudig met een rem oplossen die pas ingrijpt boven een bepaalde rotatiesnelheid. Die dingen zijn mechanisch en gaan jaaaaaaaren mee tegenwoordig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |