abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:27:16 #176
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180232107
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:28 schreef Hupje het volgende:
Collega van mij zag eens dat haar fiets (op slot) werd ingeladen in een busje. Kwam haar dochter haar fiets een dag later weer tegen in een fietsenrek bij een grote flat, met een extra slot eraan. Aanhanger mee en teruggejat dus :6

Je hebt in ieder geval een nieuwe fiets gevonden, SQ. 'fijn'. En zonde van het geld.

Vanochtend laatste les gegeven bij mijn ene werk. Jammer dat mensen altijd menen snoep te moeten geven als bedankje. Nu dus een pot vol zuurtjes. Ik denk dat ik die meeneem voor het afscheid op mijn andere werk, ben ik er meteen van af.
ja joh ! zadel je oud collegas er mee op! o|O

mijn college is deze week voor het laatst.. ze kreeg van haar nieuwe werk een tart, en die Mogen wij nu dus op eten .. }:|

dit laakt mijn lijstje van vandaag:
O: 1 gebakken ei, 1 plak bth , dubbelgevouwen met pindakaas er tussen
t: stukje slagroomtaart
L: salade
t: wilde perzik, 3 abrikozen
D: zoete aardappel gevuld met pittig gehakt

:Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_180232833
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ja joh ! zadel je oud collegas er mee op! o|O

mijn college is deze week voor het laatst.. ze kreeg van haar nieuwe werk een tart, en die Mogen wij nu dus op eten .. }:|

dit laakt mijn lijstje van vandaag:
O: 1 gebakken ei, 1 plak bth , dubbelgevouwen met pindakaas er tussen
t: stukje slagroomtaart
L: salade
t: wilde perzik, 3 abrikozen
D: zoete aardappel gevuld met pittig gehakt

:Y)
Lekker hè, al het zomerfruit nu O+
Jouw avondeten klinkt ook goed trouwens :)
  woensdag 4 juli 2018 @ 12:07:18 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180233097
ik ben ook heel benieuwd naar mijn avondeten!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_180235030
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:57 schreef Tele6 het volgende:

Lekker hè, al het zomerfruit nu O+
Jouw avondeten klinkt ook goed trouwens :)
_O_ ja! ik geniet volop van alle bessen momenteel O+
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Waarom willen bijna alle calorie uitreken tools mij op de 1400 calorieën hebben. Voor mijn gevoel val ik dan echt veel te snel af :o
Omdat vrijwel iedereen die wil afvallen dat snèl wil doen en dat kan alleen snel als je laag gaat zitten in je kcalinname. Dus raden ze aan wat mensen graag willen en wat nog een beetje gezond zou kunnen. Al moet je volgens mij al wel je best gaan doen om alles wat je lijf nodig heeft binnen te krijgen met 1400 kcal.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:00:42 #180
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_180235430
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ah wat kut SQ. Kut volk wat niet met zijn poten van andermans spullen kan blijven :(

------

Ik heb best een grote D vandaag aan calorieën dus moest even een beetje Puzzelen.

O- havermout met melk en een beetje honing
T- banaan
L- 3 crackers / 1 met smeerkaas, 1 met appelstroop en 1 met rubderrookvlees
T- Griekse yoghurt met noten muesli en een nectarine
D- nasi met gehaktballetjes met satésaus..
T- almhof toetje.

1576 calorieën dus misschien dat ik ook nog wat rauwkost pak vanmiddag.

Waarom willen bijna alle calorie uitreken tools mij op de 1400 calorieën hebben. Voor mijn gevoel val ik dan echt veel te snel af :o
welke tool gebruik je dan?

http://krachttraining.info/bmr-berekenen/

is wel een goede waarin je je bmr en onderhoud kan berekenen. (altijd een schatting natuurlijk).

Als je dan wil afvallen kun je dan een beetje onder je onderhoud gaan zitten. Verder is het een kwestie van experimenteren en per week kijken hoe je lichaam reageert op het aantal kalorieën wat je dan moet eten.

0,5 tot 1% van je lichaamsgewicht per week verliezen is een mooi tempo wat je ook goed vol kan houden. Verder zou je ook kunnen overwegen om bijv 2 dagen op onderhoud te eten en de rest daaronder. Val je gemiddeld toch nog steeds af maar kun je nog best veel blijven eten en blijft je lichaam/stofwisseling dat ook gewend.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:02:51 #181
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180235477
BMR is wat je verbruikt als je in een donkere kamer de hele dag gaat liggen.

TDEE is wat je wil weten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:04:41 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_180235520
Ik blijf het lastig vinden om mijn verbruik in te schatten. Dus ik doe gewoon maar wat en die tools laat ik maar voor wat ze zijn :')
disclaimer
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:05:04 #183
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180235530
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf het lastig vinden om mijn verbruik in te schatten. Dus ik doe gewoon maar wat en die tools laat ik maar voor wat ze zijn :')
Ondervinding is de beste leermeester
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:06:05 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_180235547
vind ik ook :Y
disclaimer
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:06:06 #185
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_180235548
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:02 schreef Rauw. het volgende:
BMR is wat je verbruikt als je in een donkere kamer de hele dag gaat liggen.

TDEE is wat je wil weten.
Staat toch uitgelegd met dezelfde rekentool op dezelfde pagina ;) of was je gestopt met lezen bij het woordje ‘bmr’ ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:08:13 #186
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_180235599
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf het lastig vinden om mijn verbruik in te schatten. Dus ik doe gewoon maar wat en die tools laat ik maar voor wat ze zijn :')
Het is ook maar een hulpmiddel en het is allemaal bij benadering, geen exacte wetenschap. Al geeft het wel een goede richting/indicatie, iig waar je ongeveer op kunt gaan letten om het daarna te ondervinden wat het doet, denk ik.

Nouja voor iedereen werkt het anders maar ik had er veel eerder baat bij kunnen hebben vroeger denk ik.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:10:18 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_180235653
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:08 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Het is ook maar een hulpmiddel en het is allemaal bij benadering, geen exacte wetenschap. Al geeft het wel een goede richting/indicatie, iig waar je ongeveer op kunt gaan letten om het daarna te ondervinden wat het doet, denk ik.

Nouja voor iedereen werkt het anders maar ik had er veel eerder baat bij kunnen hebben vroeger denk ik.
áls je je verbruik kan inschatten ja. Dan wel.

Voor een vrouw is het toch bij benadering ongeveer hetzelfde. Alleen bij zeer afwijkende meetwaarden mag je véél meer of minder.
En mensen die 15 keer per week sporten weten echt wel dat ze dat niet op 1000 calorieën moeten doen, dunkt me :P
disclaimer
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:10:33 #188
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180235657
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:06 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Staat toch uitgelegd met dezelfde rekentool op dezelfde pagina ;) of was je gestopt met lezen bij het woordje ‘bmr’ ;)
Dat is wel een hele andere berekening dan de meesten hoor.
Deze kom 450kcal hoger uit dan hoe mijn echte TDEE zit

https://tdeecalculator.net/ zit 250kcal mis.
Die van Bodybuilding.com zit zo'n 100 mis.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:12:14 #189
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180235707
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
En mensen die 15 keer per week sporten weten echt wel dat ze dat niet op 1000 calorieën moeten doen, dunkt me :P
O-)
pi_180235749
Ik at gisteren een halve reep Tony (tja, 1 dag netjes 30 gram eten lukte wel, daarna was het klaar) en een halve zak popcorn. (En mijn normale lijstje, for the record, dat was niet het enige wat ik de hele dag at). En toen was ik vanmorgen hetzelfde gewicht als gistermorgen en kon ik alleen maar denken aan hoeveel ik wel niet afgevallen zou zijn als ik die twee dingen niet had gegeten :+ . Normaal na popcorn kom ik direct een halve kilo of zo aan.

Maargoed, wel dus gelijk gebleven ipv halve kilo erbij, das ook fijn.

Lijst vandaag:
O: eiwitreep
L: 1 snee brood met 2 zachtgekookte eitjes
T: 50g tortillachips met 68g guacamole
T: eiwitreep
D: zelfgemaakte gegrilde paprikasoep
S: half uur grit strength
T: 200g cantaloupe meloen

1186 kcal zo, dus komt nog wel iets bij. Waarschijnlijk rond 16u ofzo nog een tussendoortje (tm de tweede eiwitreep heb ik al op allemaal).

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 04-07-2018 14:23:34 ]
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:40:30 #191
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_180236405
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:10 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat is wel een hele andere berekening dan de meesten hoor.
Deze kom 450kcal hoger uit dan hoe mijn echte TDEE zit

https://tdeecalculator.net/ zit 250kcal mis.
Die van Bodybuilding.com zit zo'n 100 mis.
Ah, het zal ongetwijfeld allemaal wat verschillen ja. Ik heb de wijsheid zeker niet in pacht. Het ziet er wel uit als een betrouwbare site met bronvermelding etc. Maar bewijst eens temeer dat het allemaal een indicatie is. In veel gevallen neem je al wat gemiddelden (zo ook je activiteitsfactor) en ga je daarna kijken wat je lichaam doet, zodat je het allemaal steeds beter kunt finetunen.

Algehele punt is denk ik meer dat veel mensen die gaan afvallen eigenlijk géén idee hebben wat ze allemaal eten én verbruiken op een dag, en aan welke knoppen ze dan moeten gaan zitten. Ja twee hele grote knoppen die iedereen weet, meer bewegen en minder eten. Als je daar maar genoeg aan draait val je wel af.

Interessanter is als je die grote knoppen wat fijner kan afstellen door te weten wat al die cijfertjes verder op het dashboard in je cockpit zeggen. Omdat bijvoorbeeld alleen al veel meer mensen meer kunnen eten dan ze denken, en dan toch blijven afvallen. Het is volgens mij ook wetenschappelijk bewezen dat mensen structureel hun calorie-inname onderschatten. En ik kan me wel voorstellen dat het zo werkt, sinds ik alles ben gaan tracken. Een eetlepel olijfolie tot een zak m&m's: je maakt jezelf al snel wijs dat het wel meevalt. Valt toch vies tegen :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_180236500
:Y sinds ik zorgvuldig track snap ik héél goed waarom ik te dik ben geworden :+ Dat gaat namelijk best gemakkelijk. Ook helemaal niet gek dat zoveel mensen met overgewicht kampen. Ik ben dus aan het afvallen op 2000 kcal per dag. Dat zou een gemiddelde vrouw dus moeten eten om op gewicht te blijven. En dat is eigenlijk best moeilijk als je m&m's, ben & jerry's, chips, bier, croissants, allyoucaneat en bbq wilt. Als je de hele dag gezond eet en niet overdreven veel eet, is het super simpel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180236571
Bij die TDEE kom ik met weinig actief op 1824. Dat is berekend op een office job.

Nu zit ik niet heel de dag op mijn reet maar loop en fiets ik ook nog wat. Dus ik denk dat ik dan mijn 1500-1600 wel aan kan houden. Althans daar ging het de vorige keer ook prima mee :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:48:24 #194
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180236581
Conclusie: afvallen doe je door minder in je mond te stoppen
En val je niet af, stop je teveel in je mond en moet je dus minderen

:+
  Redactie Sport woensdag 4 juli 2018 @ 14:57:48 #195
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180236831
Als ik alle taart en meuk aanneem die mij soms aangeboden wordt val ik ook een stuk minder snel af. Kun je nagaan wat mensen dan hebben die "normaal" eten en alles aannemen wat ze aangeboden krijgen.

Daarom vind ik het argument 'ach kan toch wel deze keer' zo'n kul altijd, want jij weet heul niet wat ik nog meer eet :+

Ik hou nu 1500kcal aan en in het weekend 1800kcal. Werkt voor mij prima op het moment.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:58:22 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_180236841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:44 schreef Isabeau het volgende:
:Y sinds ik zorgvuldig track snap ik héél goed waarom ik te dik ben geworden :+ Dat gaat namelijk best gemakkelijk. Ook helemaal niet gek dat zoveel mensen met overgewicht kampen. Ik ben dus aan het afvallen op 2000 kcal per dag. Dat zou een gemiddelde vrouw dus moeten eten om op gewicht te blijven. En dat is eigenlijk best moeilijk als je m&m's, ben & jerry's, chips, bier, croissants, allyoucaneat en bbq wilt. Als je de hele dag gezond eet en niet overdreven veel eet, is het super simpel.
Wel zolang je superscherp blijft.
Want als ik bijvoorbeeld een IKEA ontbijtje nuttig, dan eet ik al het dubbele van wat ik normaal ontbijt. En dan eet je echt niet veel. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik in het ergste geval mijn leven lang calorieen zal tellen. :')
disclaimer
pi_180237178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:58 schreef Stormqueen het volgende:

Wel zolang je superscherp blijft.
Want als ik bijvoorbeeld een IKEA ontbijtje nuttig, dan eet ik al het dubbele van wat ik normaal ontbijt. En dan eet je echt niet veel. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik in het ergste geval mijn leven lang calorieen zal tellen. :')
We hadden lunchpakketten op het werk met de TT. Ik heb even snel uitgerekend dat er per pakket zo'n 2450 kcal was. Dat was dus bedoeld voor 1 persoon tijdens 1 nachtdienst.

Pistoletje gezond, grote krentenbol, croissant met kaas, bolletje ham, huzarensalade, snickers, blikje frisdrank, pakje melk, gehaktbal met mayo of satehsaus en een peer.

En er was ook nog gebak, gevulde koeken en merci. Niet meegenomen voor die 2450 kcal. Want dat is standaard zo'n beetje aanwezig :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 4 juli 2018 @ 15:23:08 #198
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_180237443
Lekker lunchpakket _O- dan gaat het wel hard ja, zelfs voor iemand mijn specs :D
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_180237494
Pffff jemig! Dat is meer dan ik op een hele dag binnen krijg idd _O-
  woensdag 4 juli 2018 @ 15:26:58 #200
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180237533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:23 schreef LuNaTiC het volgende:
Lekker lunchpakket _O- dan gaat het wel hard ja, zelfs voor iemand mijn specs :D
Terwijl als je het zo leest, het qua eten best meevalt -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')