abonnement Unibet Coolblue
pi_181705709
Nou einde van de maand naar het CBR, ben echt aan het aftellen.

Ben inmiddels wel een soort van gewend aan het fietsen. Ben meteen wakker als ik s'morgens op mijn werk kom. Echter met slecht word ik wel weer meteen geconfronteerd.

Voel me verder hartstikke goed, sinds 3 juni geen druppel meer op (vanzelfsprekend) en zet dit lekker door. Fanatiek aan het sporten zelfs.

Ik ga verder niet in detail maar 3 juni is echt een ingrijpende gebeurtenis geweest, bedoel dan niet het feit zelf maar daarna. Ben echt een ander persoon geworden, hoor het ook van iedereen. Het lijkt alsof ik sinds die dag écht volwassen ben geworden. Ben blij als dit achter de rug is en terug kan kijken en kan zeggen: is een goed leermoment geweest.
This is me
pi_181706540
Ik heb de hele reeks niet doorgelezen, wel grote delen maar ik mag aannemen dat je eigenlijk al weet wat je te wachten staat?

Ik ben door mijn OBM ook heel anders over min. Alcoholgebruik gaan denken. Ik dronk niet eens heel vaak maar als ik dronk, dronk ik wel standaard veel te veel.

Ik wens je alle sterkte met het hele gebeuren.

Toch even gauw gescrolled:
- je blaast 1000ug/l = ¤1000 boete + 10 maanden OBM dus tot 3 april.
- Cursusje
- onderzoekje
- tenzij je aan kunt tonen dat je je rijbewijs nodig hebt om je werk uit te voeren (chauffeur) zijn ze bij de rechtbank niet zo coulant.
Ga er van uit dat je het eerste onderzoek niet slaagt, dan ben je volgens het CBR pas in oktober 2019 op zijn vroegst geschikt om te rijden. Dat je nu geen druppel drinkt is heel goed voor het bloedonderzoek maar ik denk dat de psycholoog daar geen boodschap aan heeft.

Als alles volgens het boekje gaat is dit jouw situatie en sowieso ben je een heel aardig bedrag kwijt voor je je rijbewijs terug hebt.
En mocht je uiteindelijk straks een eigen auto willen verzekeren, de eerste 5-8 jaar zal dat klauwen met geld gaan kosten.

[ Bericht 54% gewijzigd door Vliegbaard op 05-09-2018 16:29:41 ]
pi_181707310
quote:
11s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:37 schreef Baso95 het volgende:
Nou einde van de maand naar het CBR, ben echt aan het aftellen.

Ben inmiddels wel een soort van gewend aan het fietsen. Ben meteen wakker als ik s'morgens op mijn werk kom. Echter met slecht word ik wel weer meteen geconfronteerd.

Voel me verder hartstikke goed, sinds 3 juni geen druppel meer op (vanzelfsprekend) en zet dit lekker door. Fanatiek aan het sporten zelfs.

Ik ga verder niet in detail maar 3 juni is echt een ingrijpende gebeurtenis geweest, bedoel dan niet het feit zelf maar daarna. Ben echt een ander persoon geworden, hoor het ook van iedereen. Het lijkt alsof ik sinds die dag écht volwassen ben geworden. Ben blij als dit achter de rug is en terug kan kijken en kan zeggen: is een goed leermoment geweest.
Maar nog steeds geen dagvaarding..?
  woensdag 5 september 2018 @ 17:18:01 #154
3542 Gia
User under construction
pi_181707937
Neefje van me is vorig jaar zijn rijbewijs kwijtgeraakt vanwege rijden onder invloed.
Hij zou het, ik dacht, 3 maanden kwijt zijn, opgelegd door de rechter, maar het CBR heeft het nog steeds niet teruggegeven. Is nu inmiddels al meer dan een jaar.
Neefje met advocaat rechtszaak aangespannen tegen het CBR, omdat de straf, door de rechter opgelegd, er allang op zit en hij zijn rijbewijs alweer terug zou moeten hebben, maar volledig nutteloos. Het CBR is in het gelijk gesteld.

Ik hoop voor deze TS dat het allemaal wat vlotter verloopt, maar mijn neefje (rijbewijs A en B) mag nog steeds scooteren.
pi_181727189
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar nog steeds geen dagvaarding..?
Ze zijn eindelijk langs geweest maar ik was niet thuis. Dan kun je een nieuw levermoment kiezen, ik werk de hele dag dus die ochtend dan vrij gekomen om de brief in ontvangst te nemen.
This is me
pi_181727217
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:18 schreef Gia het volgende:
Neefje van me is vorig jaar zijn rijbewijs kwijtgeraakt vanwege rijden onder invloed.
Hij zou het, ik dacht, 3 maanden kwijt zijn, opgelegd door de rechter, maar het CBR heeft het nog steeds niet teruggegeven. Is nu inmiddels al meer dan een jaar.
Neefje met advocaat rechtszaak aangespannen tegen het CBR, omdat de straf, door de rechter opgelegd, er allang op zit en hij zijn rijbewijs alweer terug zou moeten hebben, maar volledig nutteloos. Het CBR is in het gelijk gesteld.

Ik hoop voor deze TS dat het allemaal wat vlotter verloopt, maar mijn neefje (rijbewijs A en B) mag nog steeds scooteren.
Vind het een raar verhaal maar in ieder geval succes! Ik heb al heel wat afgebeld om ook dingen geregeld te krijgen maarja dat is niet anders.
This is me
pi_182007685
Nou, nog 10 dagen tot het psychiatrisch onderzoek. Komt nu dichtbij, maakt me zenuwachtig als ik er over nadenk. Hoop zo op een positieve uitslag. Voorkomen bij de rechter komt er ook aan, kijk daar minder tegen op dan de psychiater.

Wederom; geen druppel sinds 3 juni (vanzelfsprekend).

Ik houd deze log uiteraard vol tot het einde en hoop dat mensen die alsnog rijden met alcohol op dit lezen en ervan leren.

Als ik nu terugdenk aan 3 juni is het grootste schuldgevoel 'wat er had kunnen gebeuren'. Lees ik de krant en zie dan een artikel staan over iemand die gedronken heeft en een ongeluk heeft veroorzaakt. Het kippenvel loopt dan over mijn rug en ik mag echt van geluk spreken dat dat niet is gebeurd.

[ Bericht 19% gewijzigd door Baso95 op 19-09-2018 16:14:46 (had dit al gezegd) ]
This is me
pi_182010315
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:39 schreef Baso95 het volgende:

[..]

18 Gebruikt u medicijnen die de rijvaardigheid negatief beïnvloeden?

Dat is de enige vraag over medicatie. Hier is het antwoord nee op (gezien dosering)
De vraag is:

Gebruikt u medicijnen die de rijvaardigheid negatief beïnvloeden?

De vraag is niet:

Gebruikt u medicijnen in zodanige dosering dat die de rijvaardigheid negatief beïnvloeden?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 19 september 2018 @ 19:22:49 #159
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182011469
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 18:24 schreef probeer het volgende:

[..]

De vraag is:

Gebruikt u medicijnen die de rijvaardigheid negatief beïnvloeden?

De vraag is niet:

Gebruikt u medicijnen in zodanige dosering dat die de rijvaardigheid negatief beïnvloeden?
altijd nee zeggen
Man of Steal.
pi_182013201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:22 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

altijd nee zeggen
Dat moet hij zelf weten.

Maar dan moet hij niet denken dat hij eerlijk is door 'nee' te antwoorden, 'want dosering'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182013408
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:18 schreef Gia het volgende:
Neefje van me is vorig jaar zijn rijbewijs kwijtgeraakt vanwege rijden onder invloed.
Hij zou het, ik dacht, 3 maanden kwijt zijn, opgelegd door de rechter, maar het CBR heeft het nog steeds niet teruggegeven. Is nu inmiddels al meer dan een jaar.
Neefje met advocaat rechtszaak aangespannen tegen het CBR, omdat de straf, door de rechter opgelegd, er allang op zit en hij zijn rijbewijs alweer terug zou moeten hebben, maar volledig nutteloos. Het CBR is in het gelijk gesteld.

Ik hoop voor deze TS dat het allemaal wat vlotter verloopt, maar mijn neefje (rijbewijs A en B) mag nog steeds scooteren.
Mja dan zal die het volgende keer wel laten wss. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182013423
quote:
11s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:37 schreef Baso95 het volgende:
Nou einde van de maand naar het CBR, ben echt aan het aftellen.

Ben inmiddels wel een soort van gewend aan het fietsen. Ben meteen wakker als ik s'morgens op mijn werk kom. Echter met slecht word ik wel weer meteen geconfronteerd.

Voel me verder hartstikke goed, sinds 3 juni geen druppel meer op (vanzelfsprekend) en zet dit lekker door. Fanatiek aan het sporten zelfs.

Ik ga verder niet in detail maar 3 juni is echt een ingrijpende gebeurtenis geweest, bedoel dan niet het feit zelf maar daarna. Ben echt een ander persoon geworden, hoor het ook van iedereen. Het lijkt alsof ik sinds die dag écht volwassen ben geworden. Ben blij als dit achter de rug is en terug kan kijken en kan zeggen: is een goed leermoment geweest.
Lekker bezig wel pik, met het niet drinken. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182013559
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lekker bezig wel pik, met het niet drinken. ^O^
Dat zeker.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 19 september 2018 @ 23:02:37 #164
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_182017146
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 18:24 schreef probeer het volgende:

[..]

De vraag is:

Gebruikt u medicijnen die de rijvaardigheid negatief beïnvloeden?

De vraag is niet:

Gebruikt u medicijnen in zodanige dosering dat die de rijvaardigheid negatief beïnvloeden?
Wat een onzin. De vraag is of hij medicijnen gebruikt die zijn rijvaardigheid negatief beinvloeden, dat doen ze dus niet omdat het in lage dosering is. Dat is toch de complete vraag. De vraag is namelijk ook niet, gebruikt u medicijnen waarvan als u er 83 in 1x slikt dit de rijvaardigheid beinvloed.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  woensdag 19 september 2018 @ 23:09:55 #165
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182017253
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:02 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Wat een onzin. De vraag is of hij medicijnen gebruikt die zijn rijvaardigheid negatief beinvloeden, dat doen ze dus niet omdat het in lage dosering is. Dat is toch de complete vraag. De vraag is namelijk ook niet, gebruikt u medicijnen waarvan als u er 83 in 1x slikt dit de rijvaardigheid beinvloed.
wat is er mis met gewoon 'ja' zeggen? (ik neem aan dat het geen asperines zijn). De keuringsarts zal dan wel beoordelen of gebruikte hoeveelheid een probleem is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 19-09-2018 23:34:46 ]
Tot nooit .......
pi_182017956
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:02 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Wat een onzin. De vraag is of hij medicijnen gebruikt die zijn rijvaardigheid negatief beinvloeden, dat doen ze dus niet omdat het in lage dosering is. Dat is toch de complete vraag. De vraag is namelijk ook niet, gebruikt u medicijnen waarvan als u er 83 in 1x slikt dit de rijvaardigheid beinvloed.
Staat gewoon op het doosje; een gele sticker. En op het etiket. En in de bijsluiter.

Dit is geen vraag waarbij TS met zijn lekenkennis en wat natte-vinger-werk zelf mag gaan bepalen of de dosering hoog genoeg is om de rijvaardigheid negatief te beïnvloeden.

Er wordt namelijk al gekeken naar de effecten van medicatie op rijvaardigheid. Door professionals met medische kennis, door middel van gedegen onderzoek. En daarbij houden ze toch echt wel rekening met de voorkomende doseringen én corresponderende bloedwaarden van die medicijnen.

Op basis daarvan zijn de medicijnen die een negatief effect hebben op de rijvaardigheid ingedeeld in 3 categorieën, waarbij medicijnen in de zwaarste categorie 3 in een 'niet mogen rijden' resulteren maar medicijnen die in categorie 1 of 2 vallen, verwijzen naar 'raadpleeg uw arts'. Maar er is geen categorie 0 die stelt 'kijk zelf maar of je er genoeg van slikt'.

Edit: Dus als TS' arts iets gezegd heeft als 'nee die hebben geen negatieve invloed, want dosering', dikke prima. Oprecht fijn voor TS.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 19-09-2018 23:59:27 ]
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 19 september 2018 @ 23:59:49 #167
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182018153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:47 schreef probeer het volgende:

Dit is geen vraag waarbij TS met zijn lekenkennis en wat natte-vinger-werk zelf mag gaan bepalen of de dosering hoog genoeg is om de rijvaardigheid negatief te beïnvloeden.
TS heeft de laatste maanden blijkbbar heel wat bijgeleerd. Een paar maanden terug was hij nog niet in staat om te bedenken dat een meter bier zijn rijvaardigheid kan beinvloeden.

Nu kan hij al medicijnen hierop beoordelen.
Tot nooit .......
pi_182018294
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

TS heeft de laatste maanden blijkbbar heel wat bijgeleerd. Een paar maanden terug was hij nog niet in staat om te bedenken dat een meter bier zijn rijvaardigheid kan beinvloeden.

Nu kan hij al medicijnen hierop beoordelen.
Nou, kijk .. Letterlijk zegt TS "Hier is het antwoord nee op (gezien dosering)".

Het antwoord 'nee gezien dosering' impliceert 1) dat hij een afwijkende dosering gebruikt, en 2) dat het antwoord bij een normale dosering (die categorieën specificeren immers niet op dosering) 'ja' zou zijn. Dus dat hij wel medicatie uit een van die 3 categorieën gebruikt die een negatieve invloed op zijn rijvaardigheid.

Hij zegt echter niet of het 'gezien dosering'-stukje zijn eigen conclusie is, of afkomstig van zijn arts nadat ze dat (hopelijk uitvoerig) besproken hebben. In het eerste geval lijkt me dat enorm foute boel, in het tweede geval is dat natuurlijk helemaal prima.

Maarja .. Het is ook niet alsof hier niet speciaal een overheidssite voor in het leven geroepen is of zo .. https://www.rijveiligmetmedicijnen.nl. Of dat het met een gele stikker op het doosje van de medicatie staat.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 20 september 2018 @ 00:40:52 #169
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182018633
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 00:08 schreef probeer het volgende:

Hij zegt echter niet of het 'gezien dosering'-stukje zijn eigen conclusie is, of afkomstig van zijn arts nadat ze dat (hopelijk uitvoerig) besproken hebben. In het eerste geval lijkt me dat enorm foute boel, in het tweede geval is dat natuurlijk helemaal prima.

In het eerste geval moet je dus 'ja' omdat he anders gewoon zit te liegen.

In dat laatste geval kan je dus ook gewoon 'ja' invullen want dan zal de keuringsarts ook concluderen dat het medicijn geen probleem is voor de rijvaardigheid.
Tot nooit .......
pi_182018732
Kan je niet ipv ja/nee gewoon antwoorden: Ik heb het opgezocht en volgens deze bron (die website), is het een categorie I II of III middel zolang ik deze hoeveelheid per X periode slik. Met de goedkeuring van zowel psychiater, huisarts en psycholoog ervar ik Y klachten/bijwerkingen van dit medicijn.
Mag/kan dat of moet je per se zeggen ja of nee?
pi_182026934
Bedankt voor jullie inbreng maar zoals besproken met de mod Armani XL post ik hier alleen vooruitgang, discussies moeten jullie maar even onderling via dm/pm doen, is genoeg over gezegd. Anders wordt de topic gesloten en wil graag jullie op de hoogte houden met de huidige ontwikkelingen.
This is me
pi_182027024
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lekker bezig wel pik, met het niet drinken. ^O^
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat zeker.
Thanks:)
This is me
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 14:46:30 #173
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_182027027
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:40 schreef Baso95 het volgende:
Bedankt voor jullie inbreng maar zoals besproken met de mod Armani XL post ik hier alleen vooruitgang, discussies moeten jullie maar even onderling via dm/pm doen, is genoeg over gezegd. Anders wordt de topic gesloten en wil graag jullie op de hoogte houden met de huidige ontwikkelingen.
Dit lijkt me een goed idee, inderdaad de discussie van 3 maanden geleden overdoen is wellicht niet heel zinvol :)
pi_182027159
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:46 schreef noodgang het volgende:

[..]

Dit lijkt me een goed idee, inderdaad de discussie van 3 maanden geleden overdoen is wellicht niet heel zinvol :)
Dank u :)
This is me
pi_182028098
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 00:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

In het eerste geval moet je dus 'ja' omdat he anders gewoon zit te liegen.

In dat laatste geval kan je dus ook gewoon 'ja' invullen want dan zal de keuringsarts ook concluderen dat het medicijn geen probleem is voor de rijvaardigheid.
Waar je weer 300 EU voor mag neertellen. Beetje zonde als je weet dat het je rijden niet beïnvloed.
  donderdag 20 september 2018 @ 16:43:27 #176
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182029510
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:36 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Waar je weer 300 EU voor mag neertellen. Beetje zonde als je weet dat het je rijden niet beïnvloed.
hij moet toch naar een keuringsarts?
Tot nooit .......
pi_182031683
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:43 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

hij moet toch naar een keuringsarts?
Ja voor alcohol niet voor medicijnen, dat is weer een andere pipo en die moet ook betaalt worden.
pi_182046506
Dagvaarding binnen.

Hierin staat ook 795 ug/l terwijl ik 100% zeker weet dat ik destijds meer heb geblazen. Maar goed, dit is de informatie die zij hebben en hier ga ik op worden berecht.

Er staat ook in: hij op of omstreeks 3 juni 2018 te *********** als bestuurder van een motorrijtuig, personenauto, dit rijtuig heeft bestuurd na zodanig gebruik van alcoholhoudende drank, dat het alcoholgehalte van zijn adem bij een onderzoek als bedoeld in artikel 8, derde lid, aanhef en onder a van de Wegenverkeerswet 1994, 795 microgram, in ieder geval hoger dan 88 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht bleek te zijn, terwijl voor het besturen van dat motorrijtuig een rijbewijs van vereist en nog geen vijf jaren waren verstreken sedert de datum waarop aan hem voor de eerste maal een rijbewijs is afgegeven, zijnde een datum waarop hij de leeftijd van 18 jaar had bereikt etc............

Hier staat in feite dat ik een beginnend bestuurder ben. De politie zei tegen mij op 3 juni; je bent net geen beginnend bestuurder meer. Durf niet te zeggen waar de fout ligt, ik weet niet precies meer wanneer ik mijn rijbewijs haalde. Deze informatie van het OM zal wel kloppen.

Niet dat het erg veel uitmaakt, de straffen voor 795 ug/l zijn voor beginnend dan wel normaal bestuurders hetzelfde.

[ Bericht 2% gewijzigd door Baso95 op 21-09-2018 13:47:11 ]
This is me
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:47:57 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182046647
Ja dat heeft zeker invloed.

Heb je nog een kopie van je rijbewijs? Want daar staat de exacte datum op waarop je 'm behaald hebt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182046704
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:47 schreef Molo het volgende:
Ja dat heeft zeker invloed.

Heb je nog een kopie van je rijbewijs? Want daar staat de exacte datum op waarop je 'm behaald hebt
Waarop en waarom dan?

Nee helaas niet, kan niks vinden
This is me
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:54:43 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182046780
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:50 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Waarop en waarom dan?

Nee helaas niet, kan niks vinden
In de weging vanuit de rechter. Zal wel een langere ontzegging van rijbevoegdheid zijn en mogelijk gevangenisstraf dan wanneer je geen beginnend bestuurder zou zijn.

En nergens een kopietje in je email ofzo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182046847
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:54 schreef Molo het volgende:

[..]

In de weging vanuit de rechter. Zal wel een langere ontzegging van rijbevoegdheid zijn en mogelijk gevangenisstraf dan wanneer je geen beginnend bestuurder zou zijn.

En nergens een kopietje in je email ofzo?
Als je iets roept, kom dan met feiten, je zegt maar wat.

Nee heb ik niet dus helaas.
This is me
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:59:56 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182046855
Geen gevangenisstraf maar wel ¤850,- boete en 8 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging staat hier als richtlijn

https://www.advocaat-verk(...)-bestuurder-alcohol/
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182046923
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:59 schreef Molo het volgende:
Geen gevangenisstraf maar wel ¤850,- boete en 8 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging staat hier als richtlijn

https://www.advocaat-verk(...)-bestuurder-alcohol/
I know, wat ik zeg: de straffen voor 795 ug/l zijn voor beginnend dan wel normaal bestuurders hetzelfde.

Overigens is het ¤950,-. Of ik nu als beginnen or normaal bestuurder 795 ug/l blaas, beide krijgen ¤950,- boete en 8 maanden ov.
This is me
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:05:23 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182046950
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:03 schreef Baso95 het volgende:

[..]

I know, wat ik zeg: de straffen voor 795 ug/l zijn voor beginnend dan wel normaal bestuurders hetzelfde.

Overigens is het ¤950,-. Of ik nu als beginnen or normaal bestuurder 795 ug/l blaas, beide krijgen ¤950,- boete en 8 maanden ov.
Bij de strafmaat wordt door de rechter meegewogen dat je beginnend bestuurder bent. Er zal dus minder snel (die is geen absoluut iets) naar beneden toe worden bijgesteld dan bij een ervaren bestuurder
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182047040
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Bij de strafmaat wordt door de rechter meegewogen dat je beginnend bestuurder bent. Er zal dus minder snel (die is geen absoluut iets) naar beneden toe worden bijgesteld dan bij een ervaren bestuurder
Ok. We gaan het zien.

Heb me er toch al bij neergelegd, ik vertel bij de rechter een eerlijk verhaal en dan hoor ik het wel wat de straf wordt, of dit dan ¤700,- of ¤1300,- wordt, so be it. Had ik 3 juni maar moeten beseffen wat ik deed.
This is me
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:13:51 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182047101
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:10 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Ok. We gaan het zien.

Heb me er toch al bij neergelegd, ik vertel bij de rechter een eerlijk verhaal en dan hoor ik het wel wat de straf wordt, of dit dan ¤700,- of ¤1300,- wordt, so be it. Had ik 3 juni maar moeten beseffen wat ik deed.
Heeft ook niet zo gek veel zin je er druk over te maken. Gewoon kijken wat er komt ja, je kunt toch verder niks doen behalve eerlijk zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182047128
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Heeft ook niet zo gek veel zin je er druk over te maken. Gewoon kijken wat er komt ja, je kunt toch verder niks doen behalve eerlijk zijn
Precies!
This is me
pi_182047207
795 Ug/l is wel hendig een slokje teveel :P
Toen ik net mijn rijbewijs had en ook die domme fout heb gemaakt zat ik op 400ug/l en heb ik een 3 daagse Ema moeten volgen en een boete gekregen + 10 dagen rijontzegging.
Ik was hier...
pi_182047276
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:18 schreef Nismo91 het volgende:
795 Ug/l is wel hendig een slokje teveel :P
Toen ik net mijn rijbewijs had en ook die domme fout heb gemaakt zat ik op 400ug/l en heb ik een 3 daagse Ema moeten volgen en een boete gekregen + 10 dagen rijontzegging.
Dan kwam jij er qua straf nog redelijk vanaf.

Ik ben in ieder geval klaar met drinken en rijden, zelfs al is het 1 biertje; NIET DOEN. Hoop dat ik nog veel meer mensen aanspoor tot niet meer drinken en rijden, in mijn omgeving zijn het er al vele die het nu niet meer doen.
This is me
pi_182047347
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:22 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Dan kwam jij er qua straf nog redelijk vanaf.

Ik ben in ieder geval klaar met drinken en rijden, zelfs al is het 1 biertje; NIET DOEN. Hoop dat ik nog veel meer mensen aanspoor tot niet meer drinken en rijden, in mijn omgeving zijn het er al vele die het nu niet meer doen.
Goed bezig kerel zo hoort het ook.
Toen ik 18 was was het lekker hendig ja alle feesten en festivals af gaan zonder met openbaar vervoer te gaan, en je niet realiseren dat er doden kunnen vallen.

Maar goed, beide geleerd dus !!

Ik drink zelfs helemaal niet meer.

Wat heb jij voor straf gehad dan ? En is er een aanrijding geweest of gewoon pech gehad en aangehouden ?

Ik stond letterijk voor mijn oprit toen ze mij aanhielden... :')
Ik was hier...
pi_182047454
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:27 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Goed bezig kerel zo hoort het ook.
Toen ik 18 was was het lekker hendig ja alle feesten en festivals af gaan zonder met openbaar vervoer te gaan, en je niet realiseren dat er doden kunnen vallen.

Maar goed, beide geleerd dus !!

Ik drink zelfs helemaal niet meer.

Wat heb jij voor straf gehad dan ? En is er een aanrijding geweest of gewoon pech gehad en aangehouden ?

Ik stond letterijk voor mijn oprit toen ze mij aanhielden... :')
Dankje, precies!

Of het nu voor je oprit is of iets anders, het hele idee van rijden met een slok op is achterlijk.

Moet je maar even teruglezen kerel, ik ben nu zelf ook weer op weg om in deze topic een gesprek op gang te helpen maar is niet de bedoeling, post alleen vooruitgang en ik reageer soms.

Kort: 3 juni gepakt met rijden onder invloed, moet een onderzoek naar rijgeschiktheid doen (bloedonderzoek + gesprek psychiater) en voorkomen.
This is me
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:37:56 #193
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_182047500
Sorry als het al gevraagd is, maar hoe ben je precies aangehouden? Was het zo een standaard controle of reed je gewoon als een debiel
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  vrijdag 21 september 2018 @ 17:50:12 #194
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_182050840
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:37 schreef Steef121 het volgende:
Sorry als het al gevraagd is, maar hoe ben je precies aangehouden? Was het zo een standaard controle of reed je gewoon als een debiel
Ik dacht het laatste want TS had wel heel veel op
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_182224106
Gister onderzoek bij CBR gehad.

Ik kwam binnen, zat te wachten in een wachtkamer met ongeveer 15 andere.

Werd naar binnen geroepen door de assistent psychiater. Even kort voorgesteld.

Allereerst vragen ze PRECIES wat men op het internet kan lezen en wat een aantal mede fok'ers vertelde. Even over de bewuste avond, hoeveel ik normaal gesproken drink, problemen gehad door alcohol, of ik drugs gebruik.

Assistent heeft gewoon een format geopend, leest een aantal dingen op en vult in.

Vervolgens is de psychiater letterlijk 2 minuten geweest om de antwoorden van mij door te nemen en ging toen weer.

Enige lastige vraag is het alcoholgebruik voorafgaande de bewuste zondag.

Ik heb gezegd dat ik 4 á 5 keer per jaar 1 á 2 biertjes drink op een speciale gelegenheid. Probleem is dat dit natuurlijk raar is gezien ik 795 ug/l had geblazen volgens hen en dit afwijkt. Dan kun je eigenlijk niet zoveel blazen. Anderzijds, als ik zeg dat ik elk weekend een aantal pilsjes drink is dit weer teveel en krijg je meteen stempel 'alcoholist' dus je moet aan kunnen tonen dat het echt om een uitzondering ging. Ik heb gezegd dat ik er echt erg ziek was (klopt ook) en de gebeurtenis die ik heb benoemd liet ook blijken dat het een eenmalige gebeurtenis was. Tevens ondersteunen mijn bloedwaarden dit.

Enorm veel spijt betuigd, dat moet je echt laten blijken uit je verhaal want vragen krijg je er niet over. Als ze vragen om de reden dat je bent gaan rijden doe je er goed aan om te zeggen dat er allereerst geen goede reden voor is.

Ze duwen je wel in een bepaalde richting, uitlokken. Assistent vraagt vaak of je bij je standpunt blijft. Als je dit niet doet en ineens wat anders verteld geeft dit hun natuurlijk de indruk dat je onbetrouwbaar bent.

Als je meer dan 3 km hebt gereden rekent het CBR je dit enorm zwaar aan dus je moet daar onder blijven. Ik zei 2 km (wat ook klopt). Bij deze vraag was de psychiater er ook bij, toen zeiden ze tegen elkaar 'oeh dat is heel veel, vind het CBR niet leuk'. Terwijl ik weet dat de grens op 3 km ligt.

Heb zelf niks in hoeven te vullen over medicatie, enkel een korte vraag of ik medicatie pak en ik zei nee. Dat was het.

Natuurlijk is het logisch dat de psychiater en assistent telkens hun twijfels trekken, zij zitten daar niet om rijden onder invloed goed te keuren. Nooit zul je van hen iets positiefs horen.

Tot slot even hand gegeven en daarna bloed afgegeven en weer naar huis en hoor ik over 4 weken alles.

Het viel me mee en tegen. Mee in de zin dat ik wist wat er gevraagd ging worden. Tegen omdat ik daar zat en dacht 'wat heb ik toch gedaan'. Raakte me echt en de spijt werd nog groter. Baalde zo dat ik mezelf in deze hoek heb gedreven door die k*t alcohol. Heb gister ook niks gedronken ookal zou dat weer kunnen. Ben nog steeds even klaar met alcohol.

Echt voor iedereen die dit leest en rijd met alcohol op: STOP.
This is me
pi_182225091
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 12:16 schreef Baso95 het volgende:
Gister onderzoek bij CBR gehad.

Ik kwam binnen, zat te wachten in een wachtkamer met ongeveer 15 andere.

Werd naar binnen geroepen door de assistent psychiater. Even kort voorgesteld.

Allereerst vragen ze PRECIES wat men op het internet kan lezen en wat een aantal mede fok'ers vertelde. Even over de bewuste avond, hoeveel ik normaal gesproken drink, problemen gehad door alcohol, of ik drugs gebruik.

Assistent heeft gewoon een format geopend, leest een aantal dingen op en vult in.

Vervolgens is de psychiater letterlijk 2 minuten geweest om de antwoorden van mij door te nemen en ging toen weer.

Enige lastige vraag is het alcoholgebruik voorafgaande de bewuste zondag.

Ik heb gezegd dat ik 4 á 5 keer per jaar 1 á 2 biertjes drink op een speciale gelegenheid. Probleem is dat dit natuurlijk raar is gezien ik 795 ug/l had geblazen volgens hen en dit afwijkt. Dan kun je eigenlijk niet zoveel blazen. Anderzijds, als ik zeg dat ik elk weekend een aantal pilsjes drink is dit weer teveel en krijg je meteen stempel 'alcoholist' dus je moet aan kunnen tonen dat het echt om een uitzondering ging. Ik heb gezegd dat ik er echt erg ziek was (klopt ook) en de gebeurtenis die ik heb benoemd liet ook blijken dat het een eenmalige gebeurtenis was. Tevens ondersteunen mijn bloedwaarden dit.

Enorm veel spijt betuigd, dat moet je echt laten blijken uit je verhaal want vragen krijg je er niet over. Als ze vragen om de reden dat je bent gaan rijden doe je er goed aan om te zeggen dat er allereerst geen goede reden voor is.

Ze duwen je wel in een bepaalde richting, uitlokken. Assistent vraagt vaak of je bij je standpunt blijft. Als je dit niet doet en ineens wat anders verteld geeft dit hun natuurlijk de indruk dat je onbetrouwbaar bent.

Als je meer dan 3 km hebt gereden rekent het CBR je dit enorm zwaar aan dus je moet daar onder blijven. Ik zei 2 km (wat ook klopt). Bij deze vraag was de psychiater er ook bij, toen zeiden ze tegen elkaar 'oeh dat is heel veel, vind het CBR niet leuk'. Terwijl ik weet dat de grens op 3 km ligt.

Heb zelf niks in hoeven te vullen over medicatie, enkel een korte vraag of ik medicatie pak en ik zei nee. Dat was het.

Natuurlijk is het logisch dat de psychiater en assistent telkens hun twijfels trekken, zij zitten daar niet om rijden onder invloed goed te keuren. Nooit zul je van hen iets positiefs horen.

Tot slot even hand gegeven en daarna bloed afgegeven en weer naar huis en hoor ik over 4 weken alles.

Het viel me mee en tegen. Mee in de zin dat ik wist wat er gevraagd ging worden. Tegen omdat ik daar zat en dacht 'wat heb ik toch gedaan'. Raakte me echt en de spijt werd nog groter. Baalde zo dat ik mezelf in deze hoek heb gedreven door die k*t alcohol. Heb gister ook niks gedronken ookal zou dat weer kunnen. Ben nog steeds even klaar met alcohol.

Echt voor iedereen die dit leest en rijd met alcohol op: STOP.
Nou.. exact wat ik je zei, dat onderzoek is een farce. Uitslag zal zijn 1 jaar recedieve vrije periode ondanks dat je antwoorden en bloed goed zijn gevolgd door 10 jaar lang periodieke keuringen. Welkom in de molen. Enige voordeel is dat je je lesje wel leert zo op deze manier.
pi_182225212
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 13:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nou.. exact wat ik je zei, dat onderzoek is een farce. Uitslag zal zijn 1 jaar recedieve vrije periode ondanks dat je antwoorden en bloed goed zijn gevolgd door 10 jaar lang periodieke keuringen. Welkom in de molen. Enige voordeel is dat je je lesje wel leert zo op deze manier.
We gaan het zien. En zoals je zegt, je leert je lesje sowieso wel. Ik kan het niet begrijpen dat sommige mensen het nog een tweede keer doen, daar kan ik niet bij.
This is me
pi_182225266
Ik kom net achter iets.

Volgens mijn dagvaarding ben ik beginnend bestuurder. Volgens de brief van het CBR niet. Moet ik hier wat mee doen?
This is me
pi_182225368
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 12:16 schreef Baso95 het volgende:


Ik heb gezegd dat ik 4 á 5 keer per jaar 1 á 2 biertjes drink op een speciale gelegenheid. Probleem is dat dit natuurlijk raar is gezien ik 795 ug/l had geblazen volgens hen en dit afwijkt. Dan kun je eigenlijk niet zoveel blazen. Anderzijds, als ik zeg dat ik elk weekend een aantal pilsjes drink is dit weer teveel en krijg je meteen stempel 'alcoholist' dus je moet aan kunnen tonen dat het echt om een uitzondering ging. Ik heb gezegd dat ik er echt erg ziek was (klopt ook) en de gebeurtenis die ik heb benoemd liet ook blijken dat het een eenmalige gebeurtenis was.
:').
pi_182225401
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 13:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nou.. exact wat ik je zei, dat onderzoek is een farce. Uitslag zal zijn 1 jaar recedieve vrije periode ondanks dat je antwoorden en bloed goed zijn gevolgd door 10 jaar lang periodieke keuringen. Welkom in de molen. Enige voordeel is dat je je lesje wel leert zo op deze manier.
Het andere voordeel is dat je iemand die levensgevaarlijke situaties heeft veroorzaakt van de weg houdt, tot hij hopelijk z'n lesje heeft geleerd. Laten we niet doen alsof jij en hij het slachtoffer zijn in deze.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')