Techno e.d. is inderdaad geen muziek waarop je kan werkenquote:Op woensdag 11 juli 2018 20:46 schreef xpompompomx het volgende:
Zo heb ik weer zo'n collega voor wie m ook monotoon gestamp met een tot in den treure herhaald simpel melodietje en een zanger(es) die 5 minuten lang dezelfde 4 woorden herhaald, het toppunt van muzikaal genot.![]()
2 dagen vervelen en dan weer fijn naar het werkquote:Op woensdag 11 juli 2018 17:56 schreef vincenzo78 het volgende:
Woensdag meerdere keren aangeven dat het bijna weekend is.
Ik zeg altijd op vrijdag: “Het is gelukkig bijna weer maandag”.
Thug life mattiequote:Op woensdag 11 juli 2018 17:56 schreef vincenzo78 het volgende:
Woensdag meerdere keren aangeven dat het bijna weekend is.
Ik zeg altijd op vrijdag: “Het is gelukkig bijna weer maandag”.
nee, die heb je niet.quote:Op woensdag 11 juli 2018 23:10 schreef cabe0002 het volgende:
Ik heb zo een collega die iedere keer van die natte kutscheten laat.
Als je iedere keer wat hoort maar niks reukt dan moet dat wel. Hebben ze een keer uitgelegd op Discovery channel.quote:
Bij die radio-zenders wel, dus. Continu geswitch van nummers, veel gezang, reclame en afwisseling den top. Ohja, en bij de reclame gaat het geluidsniveau ook nog eens omhoog. Natuurlijk blijf je er onbewust naar luisteren. Bij dit soort muziek zou ik mij dus echt niet kunnen concentreren.quote:Op woensdag 11 juli 2018 20:39 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die klagen over 538 of Q-music.
Alsof je na een halfuurtje concentratie van die muziek überhaupt nog iets oppikt van wat er langskomt...
Juist wel. Techno is perfect om op te werken. Weinig tot geen gezang, wat alleen maar afleidt. Relatief eentonige achtergrondmuziek zonder teveel vocalen zijn perfect om geconcentreerd te werken.quote:Op woensdag 11 juli 2018 20:57 schreef bokkepoot het volgende:
Techno e.d. is inderdaad geen muziek waarop je kan werken
Dat eerste inderdaad wel. Spotify hoeft niet.. Zelf ben ik nog een oldskool Youtuber.quote:Op donderdag 12 juli 2018 07:58 schreef Spanky78 het volgende:
De oplossing: noise cancelling headphones en Spotify als je zelf muziek wilt luisteren.
Kijk mij eens moeilijke muziek luisterenquote:Op woensdag 11 juli 2018 20:28 schreef quarterpounder het volgende:
Goed voor de nodige irritatie:
Een collega die online radio luistert, via zijn laptop.
Niet te hard, hij wil rekening houden met de rest, maar wel nog hoorbaar.
Het gaat om radio 538.
Voor degene die deze zender nog niet kennen: de muziek die daar op te horen is, is vooral bedoeld voor pubers, waarbij weinig eisen worden gesteld aan de muzikale bevlogenheid van de DJ’s, gezien het feit dat je alleen maar nummers hoort van Ed Sheeran, Shawn Mendes en Calvin Harris. Ik heb begrepen dat dit artiesten zijn die muziek speciaal voor pubers maken, braaf, zoetsappig, voorspelbaar, inspiratieloos en verre van gecompliceerd, kortom: je kunt het nauwelijks muziek noemen, maar jonge meisjes van 15 vinden het allemaal heel leuk. Vooral als het vaak wordt herhaald. Hoe vaker hoe beter.
Hoewel er in feite niets mis is met een radiozender voor pubers, is het meest irritante voor mij dat het hier wel om een mannelijke collega van 37 jaar, die getrouwd is, 3 jonge kinderen heeft, een koophuis, en bovendien hoger opgeleid. Ik vraag mij werkelijk af: hoe kan het dat een volwassen iemand, met kennelijk een goed stel hersens, dit soort prut de hele dag kan verdragen. 87 keer per dag dat gejengel van Selena Gomez aanhoren, zonder daar onrustig van te worden.
Het feit dat hij expres geen koptelefoon op zet, suggereert verder dat hij zich niet schaamt voor zijn muzieksmaak en dat hij denkt dat hij anderen er ook een plezier mee doet door 538 te laten horen. Dat verbaast mij. Gelukkig heb ik al een duidelijk signaal afgegeven, ik hoef die troep niet te horen en als hij zijn 538 shit weer aanzet, gaat bij mij direct de noise cancelling headphone op met Mandylion van The Gathering of iets anders wat goed voor je oren is.....
Blijft wel irritant....roken op de werkplek is al jaren verboden, maar 538/Q-music/SkyRadio kennelijk nog steeds niet.
Ben je tegenwoordig al elitair als je 538 kudt vind?quote:Op donderdag 12 juli 2018 08:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Kijk mij eens moeilijke muziek luisteren
Elitaire flapdrol
Als je zo uitgebreid de moeite neemt om de muzieksmaak van een ander de maat te nemen wel.quote:Op donderdag 12 juli 2018 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben je tegenwoordig al elitair als je 538 kudt vind?
Dit is het favoriete trolltopic van dikke Henk.quote:Op donderdag 12 juli 2018 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niks trollen bij vriendquote:Op donderdag 12 juli 2018 09:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is het favoriete trolltopic van dikke Henk.
niet gewoon radio 4 luisteren als een beschaafd mens.quote:Op woensdag 11 juli 2018 20:28 schreef quarterpounder het volgende:
Goed voor de nodige irritatie:
Een collega die online radio luistert, via zijn laptop.
Niet te hard, hij wil rekening houden met de rest, maar wel nog hoorbaar.
Het gaat om radio 538.
Voor degene die deze zender nog niet kennen: de muziek die daar op te horen is, is vooral bedoeld voor pubers, waarbij weinig eisen worden gesteld aan de muzikale bevlogenheid van de DJ’s, gezien het feit dat je alleen maar nummers hoort van Ed Sheeran, Shawn Mendes en Calvin Harris. Ik heb begrepen dat dit artiesten zijn die muziek speciaal voor pubers maken, braaf, zoetsappig, voorspelbaar, inspiratieloos en verre van gecompliceerd, kortom: je kunt het nauwelijks muziek noemen, maar jonge meisjes van 15 vinden het allemaal heel leuk. Vooral als het vaak wordt herhaald. Hoe vaker hoe beter.
Hoewel er in feite niets mis is met een radiozender voor pubers, is het meest irritante voor mij dat het hier wel om een mannelijke collega van 37 jaar, die getrouwd is, 3 jonge kinderen heeft, een koophuis, en bovendien hoger opgeleid. Ik vraag mij werkelijk af: hoe kan het dat een volwassen iemand, met kennelijk een goed stel hersens, dit soort prut de hele dag kan verdragen. 87 keer per dag dat gejengel van Selena Gomez aanhoren, zonder daar onrustig van te worden.
Het feit dat hij expres geen koptelefoon op zet, suggereert verder dat hij zich niet schaamt voor zijn muzieksmaak en dat hij denkt dat hij anderen er ook een plezier mee doet door 538 te laten horen. Dat verbaast mij. Gelukkig heb ik al een duidelijk signaal afgegeven, ik hoef die troep niet te horen en als hij zijn 538 shit weer aanzet, gaat bij mij direct de noise cancelling headphone op met Mandylion van The Gathering of iets anders wat goed voor je oren is.....
Blijft wel irritant....roken op de werkplek is al jaren verboden, maar 538/Q-music/SkyRadio kennelijk nog steeds niet.
Wees blij, pallets zoenen je niet als je jarig bentquote:
Kantoorhumor is een eigen topic waard.quote:Op woensdag 5 september 2018 13:49 schreef itchycoo het volgende:
Is er al aandacht geweest voor de afschuwelijke benamingen die mensen voor hun drinken hebben?
Bij de organisatie waar ik veel over de vloer kom willen ze steevast een cappo (cappuccino) of kouwe klets (water) hebben. En het totale dieptepunt is een kerel die bij iedereen die om een espresso vraagt zegt: "Dat doe je vast niet espresso".
Altijd een glaasje gemeentepils bij de espresso!quote:Op woensdag 5 september 2018 13:49 schreef itchycoo het volgende:
Is er al aandacht geweest voor de afschuwelijke benamingen die mensen voor hun drinken hebben?
Bij de organisatie waar ik veel over de vloer kom willen ze steevast een cappo (cappuccino) of kouwe klets (water) hebben. En het totale dieptepunt is een kerel die bij iedereen die om een espresso vraagt zegt: "Dat doe je vast niet espresso".
Ik noem de cappuccino soms wel "een kopje ccino". Vind ik zelf wel grappig (vooral als ik de enige ben die dat vindtquote:Op woensdag 5 september 2018 13:49 schreef itchycoo het volgende:
Hier heb je er wel die koptelefoon/oortjes in hebben.quote:Op woensdag 5 september 2018 14:23 schreef Liftdeur het volgende:
Huh jullie kunnen allemaal gewoon met een koptelefoon op werken? Ik heb het hier nog nooit gezien of gevraagd, maar ik heb eigenlijk het idee dat het not done is ivm dat wij best wel veel overleggen op onze afdeling.
Maar de radio staat altijd op Radio 2 wat ik best oke vind.
538 IS ook kut! Thank God zijn de collega's die daar naar luisteren vertrokken, zodat we eindelijk eens van zender kunnen veranderen.quote:Op donderdag 12 juli 2018 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik dat ook wel eens doe.... Wij zijn toch geen collega's geweest?quote:Op donderdag 6 september 2018 10:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Over muziekkeuzes gesproken, ik had ooit een collega die altijd luisterde naar een internetzender van Q-Music, Het Foute Uur Non-stop. Nou vind ik dat op vrijdagmiddag nog wel vermakelijk (ik kom op zaterdagavond met een aantal biertjes op regelmatig in kroegen waar ze dat soort muziek draaien moet ik bekennen), maar om op een druilerige dinsdagochtend met nog geen enkel uitzicht op het weekend Kabouter Plop te horen zingen dat je een keer in het rond moet draaien is weer het andere uiterste
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |