Ga gewoon eerst alleen naar de winkel om te kijken hoe een en ander er van dichtbij uitziet en of in hoeverre je je budget daar op aan wil of moet aanpassen.quote:Op maandag 25 juni 2018 15:24 schreef bloemerang2 het volgende:
Hoi,
Even onder een oude kloon gezien mijn vriendin soms meeleest...
TS denkt om huwelijksaanzoek te doen, vriendin staat ervoor open, ideeen zat over een geschikte setting, maar dan komt ie... de ring. TS weet helemaal niets van ringen af. Dat vriendin normaal geen sieraden draagt helpt ook niet. Daarom een aantal vragen:
Ring design (setting): Wordt sowieso een klassiek (solitair) design. Dat kan ik wel uitzoeken denk ik.
De diamant: Hier heb ik veel moeite mee. Wat is belangrijker? Het gewicht (karaat)? De helderheid/zuiverheid (clarity)? De kleur? Het maaksel (cut)? Hoe weeg je de 4 C's tegen elkaar op? mijn gedachtegang was dat ik clarity, cut en kleur op een niveau krijg dat ze met het blote oog perfect lijken en dat ik dan ga kijken wat voor grootte/gewicht ik met mijn budget kan krijgen. Is dat een beetje een goed idee? Wat is dan perfect met het blote oog? Een G kleur, VS2 zuiverheid, en VG maaksel?
Het budget: OP het internet word ik platgegooid met allerlei normen. 1x maandsalaris! 2x maandsalaris! Een rib uit je lijf! Ik verdien redelijk goed en wil dus niet goedkoop overkomen. Aan de andere kant als ik 2x bruto ga doen voelt het bedrag vrij astronomisch aan. Hebben jullie enig advies?
De ringmaat: Ik vrees dat ik een van haar vriendinnen zal moeten inschakelen hiervoor. Het is best jammer dat ze geen ringen draagt. Hebben jullie misschien andere tips?
Alvast bedankt lieve fokkers!
Gewoon haar ringvinger opmeten terwijl ze slaaptquote:Op maandag 25 juni 2018 15:38 schreef LurkJeRot het volgende:
Ringmaat... tja. Inderdaad een vriendin inschakelen en onder het mom van "hahaha lachen pas mijn ring eens??" proberen er achter te komen.
quote:Op maandag 25 juni 2018 15:39 schreef Chai het volgende:
[..]
Gewoon haar ringvinger opmeten terwijl ze slaapt
Zoals je merkt heb ik nog nooit een ring gekocht voor iemandquote:Op maandag 25 juni 2018 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
En wat maat betreft: dat is aan te passen.
Mijn ring was destijds 3 maten te klein omdat ik vrij stevige vingers heb, maar dat was snel aangepastZou me daar niet zo druk om maken, ik denk ook niet dat ze je dat kwalijk zou nemen ofzo.
Ik vind het ergens wel een beetje sneu dat er omtrent dit onderwerp zoveel druk op mannen wordt gelegd, het is haast onmogelijk om het in 1 keer goed te doen namelijk
Huh wat? Eerst duizenden euro's uitgeven aan een verlovingsring en dan daarna aan een trouwringquote:Op maandag 25 juni 2018 16:17 schreef Karina het volgende:
Het zal wel totaal not done zijn, maar kun je haar niet 'vragen' en daarna samen een ring gaan kopen? overigens, moet je daarna dan ook nog een trouwring kopen (geen idee hoe zoiets werkt).
Ja weet ik veelquote:Op maandag 25 juni 2018 16:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Huh wat? Eerst duizenden euro's uitgeven aan een verlovingsring en dan daarna aan een trouwring.
Ben ik even blij dat m'n vriendin en ik niks geven om dat trouwen.
Niets moét natuurlijk. Je moet daar gewoon invulling aan geven zoals je zélf wil. Traditioneel is het volgens mij zo dat de verlovingsring wel een ándere ring is dan de trouwring. Maw, de vrouw heeft uiteindelijk dan 2 ringen.quote:Op maandag 25 juni 2018 16:17 schreef Karina het volgende:
Het zal wel totaal not done zijn, maar kun je haar niet 'vragen' en daarna samen een ring gaan kopen? overigens, moet je daarna dan ook nog een trouwring kopen (geen idee hoe zoiets werkt).
Volgens mij is het traditioneel zo dat de verlovingsring de trouwring wordt na het huwelijk en is het pas vrij recent gebeurd dat daar nog een extra ring voor wordt aangeschaftquote:Op maandag 25 juni 2018 16:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niets moét natuurlijk. Je moet daar gewoon invulling aan geven zoals je zélf wil. Traditioneel is het volgens mij zo dat de verlovingsring wel een ándere ring is dan de trouwring. Maw, de vrouw heeft uiteindelijk dan 2 ringen.
Zo is het bij mijn vrouw dan ook.
Ja hoor, gebeurt ook vaak zatquote:Op maandag 25 juni 2018 16:35 schreef Karina het volgende:
Nou ja ik gebruikte 'moet' natuurlijk weet ik dat het niet echt verplicht is![]()
Maar haar meenemen om een ring te kopen 'mag' zeker niet.
Oh dat kan ookquote:Op maandag 25 juni 2018 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij is het traditioneel zo dat de verlovingsring de trouwring wordt na het huwelijk en is het pas vrij recent gebeurd dat daar nog een extra ring voor wordt aangeschaft
Ook dragen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |