Mwah, ik heb nog staan rellen in '88 op de Nieuwstraat in Kerkrade. Het WK daarna was de sfeer toch een stuk gemoedelijker. Tegenwoordig gebeurt er niets meer daar.quote:Op woensdag 27 juni 2018 08:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Echt niet. Dat is echt doorgegaan tot ergens dik boven 2000.
Nee de festivals zijn allemaal compleet anders 😂quote:Op woensdag 27 juni 2018 09:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lekker iedere week dezelfde eenheidsworst. Top!
Dat is niet mjn ervaring. En ik was 18 in 1988 dus ik heb het allemaal heel bewust meegemaakt.quote:Op woensdag 27 juni 2018 08:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Njet. https://www.volkskrant.nl(...)et-noemen-~bfa4aecd/
Feitelijk pas na het WK in 2006.
Wellicht dat het regionaal wat verschilde maar hier vlakbij de grens was het gif na '88 wel op inderdaad.quote:Op woensdag 27 juni 2018 09:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is niet mjn ervaring. En ik was 18 in 1988 dus ik heb het allemaal heel bewust meegemaakt.
Wellicht dat met de kleinere poule mensen minder kritisch zijn bij beginnend contact. Maar ik ben wel benieuwd naar wat de dertigers van toen er over te melden hebben.quote:Op woensdag 27 juni 2018 08:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me af of vrijgezelle dertigers het toen zo gemakkelijk hadden. Die liepen toen ook niet meer wekelijks de deur plat bij allerlei uitgaansgelegenheden. En ook het aantal festivals en dergelijke was volgens mij veel beperkter.
Volgens mij was je keuze toen behoorlijk beperkt tov nu.
Dat was echt misselijk. Brandende lippen en ogen en die nare smaak kan ik mij nog goed herinneren.quote:Op woensdag 27 juni 2018 10:48 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
O zure regen was eind jaren tachtig ook een ding toch? Of was het net in het volgende decennium?
Het viel mij vooral op dat ten tijde van global warming niemand het meer over zure regen had.quote:Op woensdag 27 juni 2018 10:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat was echt misselijk. Brandende lippen en ogen en die nare smaak kan ik mij nog goed herinneren.
Ik ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk.quote:Op woensdag 27 juni 2018 10:48 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Wellicht dat met de kleinere poule mensen minder kritisch zijn bij beginnend contact. Maar ik ben wel benieuwd naar wat de dertigers van toen er over te melden hebben.
Nee dat is jaren tachtig. Net als de ononlaag. Beide problemen zijn succesvol bestreden.quote:O zure regen was eind jaren tachtig ook een ding toch? Of was het net in het volgende decennium?
Komt door het verbod op CFK's. Al zijn er de laatste tijd wel zorgen over illegale productie van het goedje in Azië. Dus met een beetje pech komt dat weer terug.quote:Op woensdag 27 juni 2018 10:51 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Het viel mij vooral op dat ten tijde van global warming niemand het meer over zure regen had.
CFK's zijn schadelijk voor de ozonlaag. Zure regen komt door Zwaveldioxidequote:Op woensdag 27 juni 2018 10:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Komt door het verbod op CFK's. Al zijn er de laatste tijd wel zorgen over illegale productie van het goedje in Azië. Dus met een beetje pech komt dat weer terug.
Ik kom ook uit de grensregio inderdaad. Wellicht dat het in het westen wat langer heeft doorgeëtterd, maar dat is aan mij voorbijgegaan.quote:Op woensdag 27 juni 2018 09:47 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Wellicht dat het regionaal wat verschilde maar hier vlakbij de grens was het gif na '88 wel op inderdaad.
Ik denk dat het pensioen van Lothar Matthaus wel een beetje de mijlpaal was.quote:Op woensdag 27 juni 2018 10:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kom ook uit de grensregio inderdaad. Wellicht dat het in het westen wat langer heeft doorgeëtterd, maar dat is aan mij voorbijgegaan.
Die haten we nog gewoon uiteraard.quote:Op woensdag 27 juni 2018 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het pensioen van Lothar Matthaus wel een beetje de mijlpaal was.
Vraag iemand van beneden de 25 wie Lothar Matthaus en Rudi Voller waren en ze kijken je vragend aan.quote:Op woensdag 27 juni 2018 11:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Die haten we nog gewoon uiteraard..
Dat was pas in 2000. Maar Matthäus was inderdaad wel de laatste Duitse voetballer oude stijl.quote:Op woensdag 27 juni 2018 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het pensioen van Lothar Matthaus wel een beetje de mijlpaal was.
Nou ja, ik kreeg die moffenhaat ook nog wel met de paplepel ingegoten, ondanks dat ik 25 jaar na de oorlog ben geboren. Maar ik heb het nu helemaal van me afgeschud, heb zelfs Duitse vriendenquote:Op woensdag 27 juni 2018 11:49 schreef Hexagon het volgende:
Wat ook zal schelen is dat de groep die de oorlog nog heeft meegemaakt inmiddels erg is uitgedund.
Komt omdat we een lading geld, energie en moeite tegen zure regen aan hebben gemikt. We hebben het opgelostquote:Op woensdag 27 juni 2018 10:51 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Het viel mij vooral op dat ten tijde van global warming niemand het meer over zure regen had.
quote:Op woensdag 27 juni 2018 11:44 schreef steelhead het volgende:
Die Duitser haat was wel een ding toen. In de Efteling Duitsers de verkeerde kant op sturen als ze de weg vroegen. Of bij een fonteintje waar bij stond dat het geen drinkwater was, ze laten drinken als ze vroegen of dat kon.
Erg slecht, besef ik me nu ook wel. Ik had ook wel het idee, dat, dat in de loop van de jaren 90 wel minder werd.
Mensen ontmoet je bij uitgaan. Rond een jaar of dertig waren de meeste gesetteld en gingen nauwelijks meer uit. Maar je was altijd wel lid van een paar verenigingen dus daar kwam je nieuwe mensen tegen, ook die van het andere geslacht. Ook op feesten kwam je vaak nieuwe mensen tegen.quote:Op woensdag 27 juni 2018 10:48 schreef Trashcanman het volgende:
Wellicht dat met de kleinere poule mensen minder kritisch zijn bij beginnend contact. Maar ik ben wel benieuwd naar wat de dertigers van toen er over te melden hebben.
Damn wat tergend langzaamquote:Op woensdag 27 juni 2018 14:58 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Aha, jij zat destijds ook in het verzet
Weet je wat (in elk geval voor mij) dé jaren 80 film is? Blade Runner.quote:Op woensdag 27 juni 2018 18:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Damn wat tergend langzaam
Dit was echt te slechtquote:Op woensdag 27 juni 2018 18:12 schreef ToT het volgende:
https://www.dailymotion.com/video/x2pz6c
'nuff said!
Mijn vrouw en ik zijn net een wandeling gaan maken en kwamen langs een basisschool.quote:Op woensdag 27 juni 2018 18:56 schreef RickoKun het volgende:
Toen had je nog niet echt die sneue sneeuwvlokjes, transsexuelen, en in mindere maten van die moslimpjes.
1985, dus ik was 10.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Misschien leuk wanneer je 12 bent of zo.
En met Kerstmis en Pasen enzo ook niet. En geen een winkel open ....quote:Op maandag 25 juni 2018 14:17 schreef Hiddendoe het volgende:
In mijn herinnering wel. Het is een feit dat er toen op zondag geen reclame te zien was op tv.
Jawel dit was die veel te blije lijzige MTV VJ (naar woord) die wel eens wilde laten zien dat je een hit kon maken met wat figuranten, haarlak en vrolijke kleurtjesquote:
Ik kreeg nog illegaal autorijles van mijn pa op zondag "maak maar wat fouten tijdens je eerste echte lesje anders valt het zo op jongen"quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:49 schreef sig000 het volgende:
In de jaren 80 ging de kleine gewoon los op de achterbank van de auto.
Deed ik eind jaren 70 al met mijn pa en eerst motorrijbewijs met 1 rijles na half jaar oefenvergunning en 2 jaar brommert die al 100 ging.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik kreeg nog illegaal autorijles van mijn pa op zondag "maak maar wat fouten tijdens je eerste echte lesje anders valt het zo op jongen"
Herkenbaar, reed 1 dag voor mijn examen een politiefuik in.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik kreeg nog illegaal autorijles van mijn pa op zondag "maak maar wat fouten tijdens je eerste echte lesje anders valt het zo op jongen"
quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:57 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Herkenbaar, reed 1 dag voor mijn examen een politiefuik in.![]()
Wilde al uitstappen, nee hoor blijf maar zitten alleen even blazen.
De P van prima dankjewel fijne avond!
Van de stress liet ik de koppeling te snel opkomen en reed bijna over haar tenen.
Veel dope ja overal.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:53 schreef Zalmslaatje het volgende:
Junks die gezellig zaten te basen/chinesen in de metro en overal rondslingerende naalden.
Had-ie wel gordels?quote:Op woensdag 27 juni 2018 22:01 schreef UitStraling het volgende:
Mijn eerste auto, een zwarte kever uit 1968 met trapchoke, als ik dat ding in de winter warm liet draaien (met waxinelichtjes op de bijrijdersstoel tegen het ijs op de binnenraam) werden ze drie dorpen verder wakker van het geluid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |