Is er een meerwaarde aan een docker image draaien dan?quote:Op zondag 24 juni 2018 02:55 schreef devzero het volgende:
[..]
1tje is voldoendeMaar we kunnen een andere keer wel praten als je overweegt om iets als puppet te gaan gebruiken
Kan. Het is misschien iets (niet veel) meer werk, maar als je app ooit een success wordt, dan kun je zo meerdere instances opstarten.quote:Op zondag 24 juni 2018 03:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is er een meerwaarde aan een docker image draaien dan?
en docker met micro services is ook chill toch? of geeft dat te veel overhead?quote:Op zondag 24 juni 2018 03:05 schreef devzero het volgende:
[..]
Kan. Het is misschien iets (niet veel) meer werk, maar als je app ooit een success wordt, dan kun je zo meerdere instances opstarten.
Probeer je container zo klein mogelijk te houden, Dus alles wat je niet nodig hebt eruit.quote:Op zondag 24 juni 2018 03:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
en docker met micro services is ook chill toch? of geeft dat te veel overhead?
quote:
Hij is er hoorquote:Op zondag 24 juni 2018 00:42 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
ik kom pas terug als hema er is
kan je een grove schatting geven hoeveel RAM je moet rekenen voor een basis programmatje met een database?quote:Op zondag 24 juni 2018 03:07 schreef devzero het volgende:
[..]
Probeer je container zo klein mogelijk te houden, Dus alles wat je niet nodig hebt eruit.
Ik zit in een totaal andere hoek dan jij, we hebben 900 machines en iedere zoveel tijd als we de software stack updaten, dan wordt alles helemaal opnieuw geinstalleerd in een dag. Dat heb probleem heb jij helemaal niet, maar als voorem ooit groter wordt en je hebt >10 machines, dan zul je toch ook daaraan moeten denkenquote:Op zondag 24 juni 2018 03:08 schreef I. het volgende:
[..]
Ging mij ook meer om het gebruik van puppeteer, docker, dat soort gedoe.. Serverbeheer, images.. Het boeit mij allemaal geen kut, zolang ik maar fatsoenlijke code kan tikken en het lokaal het zelfde werkt als op m'n server.. en ja, dan moet je er dus wel iets vanaf weten helaas, maar de interesse is er echt niet
Nee, gewoon draaien en met top kijkenquote:Op zondag 24 juni 2018 03:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
kan je een grove schatting geven hoeveel RAM je moet rekenen voor een basis programmatje met een database?
dat de docker image dan gebruikt![]()
Hoeveel kaas had je gebruikt?quote:Op zondag 24 juni 2018 03:12 schreef I. het volgende:
Toch maar even op bed liggen.Partijtje misselijk
Da's waarquote:Op zondag 24 juni 2018 03:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik zit in een totaal andere hoek dan jij, we hebben 900 machines en iedere zoveel tijd als we de software stack updaten, dan wordt alles helemaal opnieuw geinstalleerd in een dag. Dat heb probleem heb jij helemaal niet, maar als voorem ooit groter wordt en je hebt >10 machines, dan zul je toch ook daaraan moeten denken
5 plakjes, maar heb slecht gegeten vandaag, en m'n ritme is verneukt. Zal daar wel mee te maken hebbenquote:
Je kunt altijd ITer nog huren omdat voor je te doenquote:Op zondag 24 juni 2018 03:17 schreef I. het volgende:
[..]
Da's waarIk hou er totaal niet van. De basiskennis heb ik, vind ik meer dan genoeg. Als het echt uit de hand loopt schakel ik wel iemand in die daar verstand van heeft.
ja slaaptekort kan een rol zijnquote:Op zondag 24 juni 2018 03:18 schreef I. het volgende:
[..]
5 plakjes, maar heb slecht gegeten vandaag, en m'n ritme is verneukt. Zal daar wel mee te maken hebben
Uitstekend planquote:Op zondag 24 juni 2018 03:19 schreef devzero het volgende:
[..]
Je kunt altijd ITer nog huren omdat voor je te doen
In sommige plaatsen gooien ze er een hele kaas over en ook nog eens een stuk of wat hete pepertjesquote:Op zondag 24 juni 2018 03:18 schreef I. het volgende:
[..]
5 plakjes, maar heb slecht gegeten vandaag, en m'n ritme is verneukt. Zal daar wel mee te maken hebben
top?quote:
http://man7.org/linux/man-pages/man1/top.1.htmlquote:
Brrr, de gedachte alleen alquote:Op zondag 24 juni 2018 03:21 schreef devzero het volgende:
[..]
In sommige plaatsen gooien ze er een hele kaas over en ook nog eens een stuk of wat hete pepertjesDaar heb je vast geen trek in nu
Ohhhh thanks zo iets zocht ik laatst.quote:Op zondag 24 juni 2018 03:21 schreef devzero het volgende:
[..]
http://man7.org/linux/man-pages/man1/top.1.html
Kun je zien hoeveel geheugen je programmaas gebruiken
jaquote:Op zondag 24 juni 2018 03:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ohhhh thanks zo iets zocht ik laatst.
nou ja bedacht dat ik dat moest zoeken.
maar jij zegt, maak gewoon een docker met image en bekijk het?
oké zal eens kijken.quote:
Het meeste geheugen zal naar je database gaan, daarvoor zal 1gb misschien te weinig zijn. Maar je python programmaatje zal prima gaan. Ze gebruiken python op raspberry PIs met 1gb voor rijdende autootjes, dus die backend zal ook wel lukkenquote:Op zondag 24 juni 2018 03:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
oké zal eens kijken.
maar 1gb ram is niet per definitie te weinig om er mee te kloten?
ik ben geswitcht naar golang.quote:Op zondag 24 juni 2018 03:26 schreef devzero het volgende:
[..]
Het meeste geheugen zal naar je database gaan, daarvoor zal 1gb misschien te weinig zijn. Maar je python programmaatje zal prima gaan. Ze gebruiken python op raspberry PIs met 1gb voor rijdende autootjes, dus die backend zal ook wel lukken
zoveel?quote:Op zondag 24 juni 2018 03:27 schreef devzero het volgende:
voorem zal toch wel iets van 64GB ram nodig hebben
klopt.quote:Op zondag 24 juni 2018 03:28 schreef devzero het volgende:
[..]
Ok, dan zul je minimaal 32GB en 1TB NVME nodig hebben
ah jaquote:Op zondag 24 juni 2018 03:28 schreef devzero het volgende:
[..]
het gaat de wereld overnemen, weet je nog?
trustenquote:Op zondag 24 juni 2018 03:29 schreef FlippingCoin het volgende:
maar ik ga even lekker slapen
doei doei
ja en als het niet lukt kan ik het weer weggooienquote:
thx jij ook ooitquote:
Je bent nog niet eens begonnen en je begint al over weggooienquote:Op zondag 24 juni 2018 03:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja en als het niet lukt kan ik het weer weggooien
quote:Op zondag 24 juni 2018 03:51 schreef markdeajaxfan het volgende:
bijna![]()
[ afbeelding ] Top 100 van 24-06-2018
nr / aantal posts / gebruiker / % van tot. (2872)
01 718 haags_kwartiertje 25%
02 333 m87 11.59%
03 161 aloa 5.61%
04 113 devzero 3.93%
05 110 markdeajaxfan 3.83%
Schiet niet op.quote:Op zondag 24 juni 2018 04:06 schreef markdeajaxfan het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 van 24-06-2018
nr / aantal posts / gebruiker / % van tot. (2925)
01 718 haags_kwartiertje 24.55%
02 333 m87 11.38%
03 161 aloa 5.5%
04 118 devzero 4.03%
05 115 markdeajaxfan 3.93%
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het officiële liefje van @ieniminimuis O+
mwah, ik droomde de hele tijd dat ik nog op het festival zat en dan schrok ik wwakker. Helemaal gedesoriënteerd.quote:
Whahahaquote:Op zondag 24 juni 2018 10:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
mwah, ik droomde de hele tijd dat ik nog op het festival zat en dan schrok ik wwakker. Helemaal gedesoriënteerd.
Fijn?quote:Op zondag 24 juni 2018 10:11 schreef Already_in_use het volgende:
Ik droom de laatste tijd wel weer veel.
Na een paar keer begon het vervelend te worden.quote:
Dat snap ik. Was zeker de drugs die uit aan het werken wasquote:Op zondag 24 juni 2018 10:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Na een paar keer begon het vervelend te worden.
geloof je in de betekenis achter een droom?quote:Op zondag 24 juni 2018 10:12 schreef Already_in_use het volgende:
[..]
Fijne maar ook minder fijne dromen.
Ik weet vaak de betekenis niet en zoek het ook niet op.quote:Op zondag 24 juni 2018 10:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
geloof je in de betekenis achter een droom?
Geen drugs gebruikt. Niet eens een hijs van een joint.quote:Op zondag 24 juni 2018 10:13 schreef Already_in_use het volgende:
[..]
Dat snap ik. Was zeker de drugs die uit aan het werken was
Goed bezig. Was je naar een festival geweest dit weekend?quote:Op zondag 24 juni 2018 10:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geen drugs gebruikt. Niet eens een hijs van een joint.
Maar je droomt ook weleens absurde onrealistische dingen tochquote:Op zondag 24 juni 2018 10:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Betekenis zoeken klinkt wat zweverig maar dat je droomt over wat je bezig houdt of meegemaakt hebt is normaal toch.
Weinig eerlijk gezegd. Het is meestal heel realistisch. Kan me niet herinneren ooit gedroomd te hebben dat ik vloog of zo.quote:Op zondag 24 juni 2018 10:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Maar je droomt ook weleens absurde onrealistische dingen toch
quote:Op zondag 24 juni 2018 10:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Weinig eerlijk gezegd. Het is meestal heel realistisch. Kan me niet herinneren ooit gedroomd te hebben dat ik vloog of zo.
Dat heb ik wel. Van die rare dromen waarin dingen gebeuren die eigenlijk niet kunnen.quote:Op zondag 24 juni 2018 10:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Maar je droomt ook weleens absurde onrealistische dingen toch
ja precies, ik droom (als ik al droom) nooit over dagelijkse dingen.quote:Op zondag 24 juni 2018 10:18 schreef Already_in_use het volgende:
[..]
Dat heb ik wel. Van die rare dromen waarin dingen gebeuren die eigenlijk niet kunnen.
Ik droom ook wel eens over overleden mensen dat ze nog leven en dan word ik wakker en besef dat het een droom was. Dat is wel mufquote:Op zondag 24 juni 2018 10:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ja precies, ik droom (als ik al droom) nooit over dagelijkse dingen.
Ja, best ergquote:Op zondag 24 juni 2018 10:22 schreef Already_in_use het volgende:
[..]
Ik droom ook wel eens over overleden mensen dat ze nog leven en dan word ik wakker en besef dat het een droom was. Dat is wel muf
siquote:Op zondag 24 juni 2018 10:28 schreef Already_in_use het volgende:
[..]
Ja is wel een domper als je dan wakker word.
quote:Op zondag 24 juni 2018 10:28 schreef Already_in_use het volgende:
https://www.ed.nl/auto/po(...)t-een-auto~a06db07a/
Een auto verkracht
beetje wel jaquote:Op zondag 24 juni 2018 10:31 schreef Already_in_use het volgende:
[..]
Dan ben je toch zo gestoord als een deur.
denk het nietquote:Op zondag 24 juni 2018 10:40 schreef Already_in_use het volgende:
Zou die een condoom gebruikt hebben?
broodjesquote:
Dan moet je dat niet doen.quote:Op zondag 24 juni 2018 13:16 schreef devzero het volgende:
8.6km rennen na 3.5 uur slaap is niet fijn
wat fijn dat je er bentquote:
no guts no glory. Als ik straks bij limoentjes vader op de thee auditie kom, dan verwacht hij geen vol vette 16 jarige.quote:
Wel een goede spiritquote:Op zondag 24 juni 2018 13:19 schreef devzero het volgende:
[..]
no guts no glory. Als ik straks bij limoentjes vader op de thee auditie kom, dan verwacht hij geen vol vette 16 jarige.
Wie is LPFAN?quote:Op zondag 24 juni 2018 13:26 schreef FlippingCoin het volgende:
LIF / Feliciteer hier LPFAN! *O*
Lege verjaardagstopics
Een modquote:
kan ookquote:Op zondag 24 juni 2018 13:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar je kan iemand die je niet kent ook prima feliciteren.
Dus jij bent zo'n persoon die bij willekeurige feestjes naar binnen gaat, iemand feliciteert en dan al hun bier opdrinkt.quote:Op zondag 24 juni 2018 13:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat was ik echt niet hoor.quote:Op zondag 24 juni 2018 13:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Dus jij bent zo'n persoon die bij willekeurige feestjes naar binnen gaat, iemand feliciteert en dan al hun bier opdrinkt.![]()
Zojuist gedaanquote:Op zondag 24 juni 2018 13:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Volgende keer zal ik niet moentjuh niet verwarren met de bank.quote:Op zondag 24 juni 2018 13:37 schreef devzero het volgende:
[..]
Volgende keer kom je gewoon maar weer mee
Nee.quote:Op zondag 24 juni 2018 13:56 schreef devzero het volgende:
[..]
Kun je voorstellen hoe het is als het onder je voorhuid komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |